eitaa logo
امامت و امارت
185 دنبال‌کننده
85.4هزار عکس
47.8هزار ویدیو
4.2هزار فایل
گزارش شخصی امامت وامارت پردیسان
مشاهده در ایتا
دانلود
درس 189 و 190 فقه الاداره.docx
36.3K
یکشنبه 18/3/99-15شوال المکرم 1441- 7ژوئن 2020 – درس 189 و 190 فقه الاداره – فقه برنامه ریزی – پردازش نظام برنامه ریزی – درجه بندی اهداف نظام برنامه ریزی – درجات اهداف اخروی مبتنی بر درجات جنات – صحیحه ابو اسحاق مدنی از امام باقر ع (حدیث الجنان و النوق) –‏ فإنهن جنة عدن و جنة الفردوس و جنة نعيم و جنة المأوى قال و إن لله عز و جل جنانا محفوفة بهذه الجنان – 1-جنت عدن جنت عدن اولین جنتی است که امام ع از قول اجداد طاهرینش به عنوان اولین درجه بهشت نقل فرمود عدن در لغت ارباب لغت معانی گوناگونی را برای عدن آورده اند عمدتا جنات عدن جنات اقامت و ماندگاری وخلود است اقامت مقطعی و موقتی نیست محل استقرار ، آرامش و ثبات است بطنان الجنه یعنی وسط ومرکز بهشت از دیگر معانی آن می باشد معدن، جاى اصلى و مركزى هر چيزى؛ «فلان‏ معدن‏ الخير و الكرم»: فلانى منبع نيكوكارى و بخشش است؛ «امتحن‏ معدنه‏»: باطن او را آزمايش كرد. براین اساس باطن و مرکز اصلی و پایتخت بهشت جنت عدن است و شبیه معدن‏ است كه محل استقرار جواهرات و سنگهاى قيمتى است، محل بهترین انسانها و نعمت است عدن در قرآن در قرآن 11 بار جنات عدن آمده است در یکی از آنها صریحا جنات عدن را معادل (درجات العلی) گرفته است یعنی به درجه بالا یا بالاترین درجه بودن عدن تصریح نموده است : 1-و من یأته مؤمنا قد عمل الصّالحات فأولئک لهم الدّرجات العلی، جنّات عدن تجری من تحتها الانهار خالدین فیها و ذلک جزاء من تزکّی.»✍️