eitaa logo
اخبار ویژه
144.5هزار دنبال‌کننده
32.8هزار عکس
19.6هزار ویدیو
32 فایل
#به_ویژه_ترین کانال خبری در ایتا بپیوندید 👇 https://eitaa.com/joinchat/4073259207Ce587f9582c ارسال نظرات،اخبار، انجام تبلیغات @foad5660
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹سب و لعن آشکار و جهالتی به اسم مذهب شیعه و قِیلَ لِلصَّادِقِ- عَلَیْهِ السَّلَامُ: «یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ، إِنَّا نَرَى فِی الْمَسْجِدِ رَجُلًا یُعْلِنُ بِسَبِّ أَعْدَائِکُمْ وَ یُسَمِّیهِمْ. فَقَالَ: «مَا لَهُ- لَعَنَهُ اللَّهُ- یَعْرِضُ بِنَا» بخدمت حضرت صادق (علیه السّلام) عرض شد که: یا ابن رسول اللَّه ما مردی را در مسجد می بینیم که به دشمنان شما به صورت علنی دشنام میدهد و نامشان را می برد، آن حضرت فرمود: چه مرضی دارد؟ خدا لعنتش کند که ما را در معرض اذیت می اندازد. 📜 اعتقادات الإمامیه (للصدوق)، ص: ۱۰۷ @Akhbarevijeh1
💢 آیا نهم ربیع روز خلیفه دوم است؟ "این متن بدنبال دفاع از نیست؛ بلکه هدف رفع یک داستان تخیلی در بین است" ✅تاریخِ قتل عُمَر بن خطاب به دست ابولولو : طبق منابع تاریخی شیعه و سنی ، عمر بن الخطاب ( خلیفه دوم ) در بیست وششم ذی الحجه ترور شد و بعد از حدود سه روز درگذشت. بنابراین وی در آخر ذیحجه یا اول محرم درگذشته است. این مطلب را همه‌ ی مورخان اعم از شیعه و سنی در آثار خود آورده اند. بنابراین اقلیت قلیلی که در نهم ربیع الاول مراسم عمرکشان ( عید الزهرا یا فرحة الزهراء ) برگزار می کنند اساسا حدود هفتاد روز تأخیر می کنند و کارشان حتی اگر توجیه شرعی و عقلی دشته باشد ، دستکم از نظر تاریخی دچار اشکال است. ✅برای اطمینان می توانید به منابع تاریخی زیر مراجعه فرمایید که همگی آخر ذی الحجه را به عنوان تاریخ قتل عُمَر بیان کرده اند: ✅منابع تاریخی یا متمایل به تشیع : ۱. تاریخ ‏الیعقوبى ، یعقوبی، ج‏۲ ، ص۱۵۹ ، قرن سوم ، مولف آن شیعه است. همچنین تاریخ ‏یعقوبى/ ترجمه فارسی آیتی ، ج‏۲ ، ص۴۹ ۲. التنبیه ‏و الإشراف ، مسعودی ، ص۲۵۰ ، قرن چهارم ، مؤلف آن شیعه یا متمایل به تشیع است ۳. مروج ‏الذهب ، مسعودی ، ج‏۲ ص۳۰۴ و ص۳۲۱ ، قرن چهارم ، مولف آن شیعه یا متمایل به تشیع است. ۴. الفتوح ، ابن اعثم کوفی ، ج‏۲ ، ص۳۲۳ ، قرن چهارم ، مولف متمایل به تشیع است. ۵. مَسارّ الشیعه ، ص42 ، مؤلف: شیخ مفید (ره) پیشوای بزرگ شیعیان در اوایل قرن پنجم که خوشبختانه نسخه خطی اصلی این کتاب با دستخط مؤلف موجود است. در این کتاب نیز مرگ عمر در ذیحجه ذکر شده است. می دانیم که شیخ مفید(ره) از نظر عظمت علمی و تقوایی در حد عالی هستند تا جایی که برخی بر این باورند که به دریافت توقیع ( نامه ) از امام عصر (عج) مشرف شده اند. ✅برخی دیگر از تاریخی: ۶. الإمامة و السیاسة ، مولف ناشناس، ج‏۱ ص۳۹ ، قرن سوم ، مذهب مولف: نامعلوم ۷. المعارف ، ابن قتیبه، ص ۱۸۳ ، قرن سوم ، مذهب مولف: سنی ۸. أنساب‏ الأشراف، بلاذری، ج‏۱۰، ص۴۱۷ ، قرن: سوم ، مذهبِ مولف: سنی ۹. الطبقات‏ الکبرى، محمد بن سعد، ج‏۳ ، ص:۲۵۸ ، قرن سوم ، مذهب مولف: سنی ۱۰. تاریخ ‏الطبری، طبری، ج‏۴، ص:۱۹۱ ، قرن چهارم ، مذهب مولف: سنی ✅بد نیست بدانیم که قدیم ما شیعیان درباره اینکه « عمر در ذیحجه کشته شده » اتفاق نظر داشته اند و حتی مرحوم علامه مجلسی(ره) نیز به این موضوع اعتراف کرده است 📚بحارالانوار، ج‏۳۱، ص ۱۱۸ ✅البته مجلسی(ره) خود سعی کرده به هر قیمت شده ربیع الاول را تایید کند!! بعید نیست ایشان که در عصر صفوی می زیست از سوی حکومت یا جو جامعه تحت فشار بوده اند و از این رو به روایتی که از نظر سندی ضعیف است و از نظر متن نیز با مسلمات تاریخی و روایی در تعارض است استناد کرده اند! روایتی که مجلسی به آن استناد کرده از طریق دو راوی مجهول الهویه به احمد بن اسحاق قمی(ره) منسوب شده که سند و متن آن بسیارِ ضیعف است. ✅کفعمی از ابن ادریس حلی (صاحب کتاب السرائر) نقل کرده که درباره تاریخ نهم ربیع گفته است: " مَنْ زَعَمَ أَنَّ عُمَرَ قُتِلَ فِیهِ فَقَدْ أَخْطَأَ بِإِجْمَاعِ أَهْلِ التَّوَارِیخِ وَ السِّیَرِ " ترجمه: « هر کس بپندارد عمر در نهم ربیع کشته شده به اجماع صاحبان کتب تاریخ و سیره در اشتباه است». سپس خود کفعمی تاریخ ذیحجه را صحیح دانسته می افزاید: « الإجماعُ حاصلٌ مِن الشیعةِ و أهلِ السنّةِ على ذلک» یعنی «شیعه و سنی بر این موضوع اتفاق نظر دارند» 📚کفعمی، مصباح الکفعمی = جنة الأمان الواقیة ، ص: 511 و مجلسی، بحارالانوار، ج‏۳۱، ص ۱۱۹ @Akhbarevijeh1
6.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥آغاز ولایت و امامت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی (عج) مبارک باد @Akhbarevijeh1
🔺️دیدم اخیرا کسی نوشته با اسلام سیاسی موافقم اما با دولت اسلامی نه! شاید او هم که بیاید ما مقدس مآب های روشنفکر منتقد دولت سازی اسلامی او باشیم! آخر چطور دم از اسلام سیاسی می زنید بعد از عرصه دولت اسلامی بیزارید! @Akhbarevijeh1
اخبار ویژه
🔹سب و لعن آشکار و جهالتی به اسم مذهب شیعه و قِیلَ لِلصَّادِقِ- عَلَیْهِ السَّلَامُ: «یَا ابْنَ رَسُ
🔺️نظر مراجع معظم تقلید در خصوص خرافه ای به نام عیدالزهرا و حدیث جعلی رفع القلم @Akhbarevijeh1
🔻ادامه دلارزدایی از جهان/دینار به جای دلار در معاملات عراق 🔹رئیس بانک مرکزی عراق اعلام کرد که عراق از سال آینده تمام معاملات تجاری داخلی و سایر معاملات داخلی خود را به جای دلار با واحد پولی خود یعنی دینار انجام خواهد داد. @Akhbarevijeh1
✔️ چه افسانه هایی از هلند و مردم با فرهنگ دوچرخه سوارش برای ما ساختند. 🔸چه شعرهایی درباره کانالهای پر آب شهرهایش گفتند. چه شهرها و کشورهای گل و بلبلی از اروپا برای ما ترسیم کرده اند. 🔹اما اینجا تنها یک نمونه از اوج توحش این جماعت را می بینید. هلند است. ورزشگاه خانگی آژاکس. به داخل زمین آتش پرت کردند و داور بازی را نیمه کاره رها کرد. هوادران هم به وسط زمین ریختند و هر چه دستشان آمد را آتش زدند. 🔸ورزشگاه خانگی خودشان را تخریب کردند و بعد به وسط شهر ریختند و همه جا را نابود کردند. هر جا دستشان رسید. 🔹تصور کن هوادار فوتبال در ایران چنین کاری کند. صد سال. ما که هرگز به یاد نداریم چنین حجمی از توحش و بربریت را. 🔸اروپا مهد ضدفرهنگ است. این ها اگر فشار اقتصادی و سیاسی ما را داشتند همدیگر را هم می خوردند. همان طور که یک جهان را چهار صد سال به بردگی و استعمار کشیدند. @Akhbarevijeh1
6.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺️وقتی معماری مملکت صاحب نداشته باشد این می‌‌شود! کپی برابر اصل مجتمع تفریحی محمود آباد از مجتمع حیدر علی اف باکو و شباهت عحیب هر دو به نماد انقلاب جنسی آمریکا؛ البته اینکه ایده طراحی مجتمع تفریحی محمود آباد، لزوما برگرفته از نماد انقلاب جنسی آمریکا و چینهای دامن مریلین مونرو (هنرپیشه زن هالیوود) بوده است را نمی‌توانم تایید نمی‌کنم چون زاها حدید (معمار مجتمع حیدر علی اف) هیچگاه به صراحت به این موضوع اقرار نکرد اما در اینکه مجتمع تفریحی محمودآباد، کپی برابر اصل مجتمع حیدر علی اف است که مبتنی بر سبک فولدینگ بوده و هیچ ربطی به هویت ما ندارد هیچ شکی نیست. @Akhbarevijeh1