eitaa logo
اخبار مفيدة ١
241 دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
4.2هزار ویدیو
537 فایل
إِلَهِي ! كَفَى بِي عِزّاً أَنْ أَكُونَ لَكَ عَبْداً وَ كَفَى بِي فَخْراً أَنْ تَكُونَ لِي رِبّاً إِلَهِي ! أَنْتَ لِي كَمَا أُحِبُّ فَوَفِّقْنِي لِمَا تُحِبُّ
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️مصحف‌ مشهد کامل‌ترین، و نه کهن‌ترین، سند قرآنی قرن اولی است استاد مرتضی کریمی‌نیا در آیین رونمایی از مصحف مشهد: 🔹مصحف مشهد رضوی یک سند قرن اولی بسیار مهم است، آن هم به دلایل علمی مربوط به خودش از جمله شواهد خط‌‌شناسی، پالئوگرافی و از جمله با آزمایش کربن 14 که روش بسیار متداولی است. اهمیت این نسخه فقط به این دلیل نیست که این نسخه به دست‌خط امام امیرالمؤمنین (ع) منسوب شده است. انتساب یک نسخه به دست‌خط یکی از ائمه دلیل خوبی برای قرن اولی یا دومی دانستن آن نسخه نیست. حدود دویست نسخه در سراسر جهان به دست‌خط یکی از امامان منسوب شده که هیچ کدام آن‌ها صحیح نیست، و دلایلی علیه تمام این انتساب‌ها و جعل این امضاها وجود دارد. البته رد انتساب خط ائمه (ع) از ارزش سندشناسانه و تاریخی و متن‌پژوهانۀ آن نسخه‌ها کم نمی‌کند. 🔹در حرم امام رضا (ع) نسخه‌های قرآنی کوفی بسیار بسیار فراوان است و هر کدام به‌تنهایی ارزش بسیار زیاد هنری و تاریخی خود را دارند. اما از یک جهت قرآن‌های کهن در سدۀ نخست اهمیت ویژه و خاصی دارند: این آثار ما را با تاریخ تحولات صدر اسلام در قرن نخست پیوند می‌دهند. 🔹تقریباً تمام مصاحفی که از قرن نخست هجری می‌شناسیم بنا بر استانداردهای علمی مقبول در جهان علم به دست‌خط حجازی‌اند. دست‌خط حجازی خطی است که به سمت راست تمایل یا افتادگی دارد. تعداد این مصاحف حجازی شناخته‌شده در جهان چندان زیاد نیست و به کمتر از پنجاه می‌رسد. در مقابل صدها و هزاران نسخه به انواع خط کوفی داریم. از برخی مصاحف حجازی دو سه برگ بیشتر باقی‌نمانده است، مانند قرآن بیرمنگام. برخی دیگر ده یا بیست برگ دارند. تنها کمتر از انگشتان دو دست نسخۀ حجازی در دنیا می‌شناسیم که اوراق باقی‌مانده از آن‌ها به هفتاد یا هشتاد برگ برسد. اما مصحف مشهد رضوی در این میان با دویست و پنجاه و دو برگ کامل‌ترین، و البته نه کهن‌ترین، سند قرآنی قرن اولی به حساب می‌آید و این جایگاه بسیار مهم این اثر قرآنی را مشخص می‌کند. 🔹منِ کریمی‌نیا شخصاً از به کار بردن صفات عالی و «ترین‌»ها بسیار گریزانم و حوزۀ علم و پژوهش را جای مبالغه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی نمی‌دانم اما در این خصوص و با توجه به اعتراف بزرگان عرصۀ نسخه‌‌شناسی قرآنی در جهان واقعاً چاره‌ای نداریم جز اینکه بپذیریم با سندی بسیار بسیار مهم روبه‌روییم که ما را با زوایای کتابت و قرائت قرآن در سدۀ نخست روبه‌رو می‌کند. 🔻در همین باره ببینید: 🔸مستند مصحف صنعاء 1 مهم‌ترین سند کهن در زمینۀ تاریخ متن قرآن، با روایت مرتضی کریمی‌نیا (تولیدشده در مرکز پژوهش‌های تاریخ اسلام) 🔸مصحف مشهد: کامل‌ترین دستنویس قرآنی به خط حجازی در سدۀ اول 🔸فیلم آیین رونمایی از مصحف مشهد، 25 آبان 1402 @chsiqs
🔴 راهبرد بی بدیل امام خمینی برای فتح فلسطین 1⃣ آنچه توازن میدان نبرد را در غرب آسیا در چهار دهه اخیر به نفع محور مقاومت تغییر داد تفکر و فرهنگ ناب حسینی بود؛ و بی جهت نیست که "یا لثارات الحسین" نمایه تفکر و نقش پرچم لشکریان فاتح نبرد آخرالزمانی هم خواهد بود؛ 2⃣ معلم این فکر و فرهنگ در عصر ما امام خمینی قدس سره بود؛ حضرت امام ۹ ماه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی؛ ضمن بیان دغدغه عمیق خود نسبت به شرایط فلسطین فرمودند: بیست سال است که من به کشورهای عربی توصیه میکنم... اگر اسرائیل قدرت پیدا کند اکتفا به بیت المقدس نمی کند، لکن نصیحت من در آنها اثر نمیکند؛ من از خدا میخواهم که مسلمین را بیدار کند،[ ۱ ] و نیمه مرداد ۵۹ فرمودند: اگر مسلمین ادراک بکنند "ما از خدا هستیم و برای خدا باید باشیم" دیگر آسیب نمی بینند دیگر "اسرائیل" قدمش را باز پیش نمی آورد 3⃣ ماهیت و آثار "بیداری و ادراکی" که امام آن را چاره درد غده سرطانی اسرائیل میدانست چه بود؟ آمیخته ای از توحید و عبودیت و ایثار و شهادت طلبی؛ در یک کلام زیست حسینی و عاشورایی؛ 4⃣ امام خود عمیقا به قاعده معتقد و عامل بودند و ضمن بیانیه ای در دوران خفقان پهلوی به صراحت اعلام نمودند: مسلمین آگاه باشند که اسلام در خطر کفر است به خدای متعال من این زندگی را نمی‌خواهم؛ إِنّی لاَ اَرَی المَوْتَ إِلاّ سَعادةً وَ لاَ الحَیَاةَ مَعَ الظَّالِمِینَ إِلاّ بَرَما ؛ کاش مأمورین بیایند و مرا بگیرند تا تکلیف نداشته باشم!! [ ۲ ] 5⃣ حسینی بودن یعنی در زمانی که جنگ افزار و زر و زور توازن میدان را بر هم زده؛ نباید ناامید و خنثی و تسلیم شد بلکه باید حسینی تدبیر کرد و حسینی در مقابل دشمن شرور قد علم نمود؛ 6⃣ امام خمینی بارها در جهت تربیت نسلی از سربازان مجاهدش گزاره هایی از این قبیل تاکید نمود که: تکلیف ما را سیدالشهدا مشخص کرده است؛ نباید از دشمن‌ هراسید؛ باید قیام کرد؛ برای ما شکست معنی ندارد دشمن را بکشیم پیروزیم؛ کشته هم شویم پیروزیم؛ 7⃣ در طول ۴۴ سال گذشته به مرور این نظریه الهی و نجات بخش در ایران و فراتر از مرزها، دل های مبارزین عراقی؛ لبنانی؛ یمنی و فلسطینی را مسحور خود نمود؛ و از دل این گرایش شخصیت هایی چون قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و عماد مغنیه و حسین الحوثی و فتحی شقاقی و... متولد گردیدند؛ 8⃣ یکی از نیروهای محور مقاومت نقل مینمود "یحیی سنوار" (که اسرائیل از او به عنوان طراح طوفان الاقصی نام میبرد) به من اظهار داشت : اندیشه های امام خمینی را تماما در ۲۲ سال زندانم مطالعه نمودم و به این نتیجه رسیدم که اگر "قیام امام خمینی نمی بود" چیزی از اسلام باقی نمیماند ! 9⃣ حجت الاسلام رحیمیان (از اعضای دفتر امام قدس سره) با نقل خاطره ی دیدارهای مکرر شهید فتحی شقاقی بنیانگذار جنبش جهاد اسلامی با امام خمینی و تاثیر پذیری و یاداشت برداری ایشان از رهنمودهای حکیمانه امام میگویند: شهيد دكترفتحي شقاقي، نماد برجسته اخلاص و جهادفي سبيل الله، شاگرد مكتب عاشورا و پيرو امام حسين(ع) بود. او همواره از امام حسين(ع) مي‌گفت و مي‌نوشت و الهام مي‌گرفت و يقين داشت كه تنها راه نجات فلسطين، پيروي از مكتب امام حسين(ع) و نهضت عاشورا، شهادت‌طلبي، جهاد و ايثار است [ ۳ ] 🔟 این تحول آنچنان عمیق بود که : ایشان وقتی مطلع شد انقلاب اسلامی نفحه ای از نفحات امام حسین علیه السلام است از نو متولد شد "دگرگونی عظیمی" در تفکر و روش او بوجود آمد و به سمت اجرای آن الگو در انقلاب فلسطین رفت [ ۴ ] 1⃣1⃣ همین شیوه مبارزه؛ حزب الله و انصارالله و حشدالشعبی و مدافعین حرم؛ را در نبرد با لشکریان کفر به پیروزی رساند و بی دلیل نبود که امام خمینی فرمودند راه قدس از کربلا میگذرد و همین شیوه ی مبارزه با فرماندهی امام خامنه ای میدان نبرد عالمی در غزه و مرزهای لبنان را به نفع اسلام رقم خواهد زد؛ فَانْتَقَمْنَا مِنَ الَّذِينَ أَجْرَمُوا ۖ وَكَانَ حَقًّا عَلَيْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِينَ [ ۵ ] ان شاالله 🖌میراحمدرضا حاجتی [ ۱ ] صحیفه امام ؛ ۵۷/۲/۱۷ [ ۲ ] صحیفه امام؛ ۱۳۴۱/۱۱/۳ [ ۳ ] در مصاحبه با روزنامه جوان ؛ ۱۳۹۴/۸/۵ [ ۴ ] آیت الله تسخیری ره رئیس وقت مجمع التقریب در مصاحبه با مجله شاهد یاران/ شماره۲۶ [ ۵ ] سوره روم / ۴۷ @hajati
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ✊ تجمع بزرگ مردمی دفاع از کودکان و مردم مظلوم فلسطین غزه ♦️زمان: شنبه ٢٧ آبان ١۴٠٢ ساعت ١۵ 🔸تهران ، میدان‌ انقلاب اسلامی 🎙سخنران: سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🔻با عنایت به عنوان راهپیمایی مبنی بر حمایت از کودکان مظلوم غزه، مناسب است : 🔻بانوان گرامی همراه با کودکان خود در این مراسم حضور بهم رسانند. 🔻کودکان عزیز به یاد کودکان مظلوم غزه، عروسک های خود را همراه بیاورند. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 https://eitaa.com/akhbarmofidah1
✌️«المقتدرة المظلومة»: «طوفان الأقصى» في آراء النُخب ♻️ تقريراً يتضمّن سلسلة من المقابلات القصيرة مع جملة من الشخصيات العربيّة والإسلامية تحت عنوان «المقتدرة المظلومة»، حيث يُلقي الضوء على كون قضيّة غزّة قضيّة مظلوميّة من جهة وقضيّة اقتدار من جهة أخرى. ✨لقراءة المقال يرجى الضغط على الرابط : https://almoltagha.com/news/265 🖇t.me/khamenaei_syria
🌀 راهپیمایی مردم مؤمن و انقلابی قم در حمایت از کودکان مظلوم و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی 🕰 زمان: روز شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲ 🗺 تجمع اولیه: ساعت ۱۵ در میدان فلسطین (جنب مصلی قدس) 🛣 مسیر راهپیمایی: میدان جانبازان - خیابان شهداء - خیابان ارم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) 🇵🇸🇮🇷 برنامه پایانی و اجتماع پرشور مردم قم: صحن امام رضا علیه السلام در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها 🌐 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم @Tanbiholomah
⚡️چرا باوجود حملات مرگبار اسرائیل، فلسطینی‌ها از نوار غزه فرار نکردند؟ ✍به قلم: صابر گلعنبری 💠 اسرائیل پس از حمله هفتم اکتبر، رسما هدف جنگ خود علیه نوار غزه را نابودی حماس اعلام کرد، اما به نظر می‌رسد غایت اصلی اسرائیل از این جنگ همه جانبه و بی‌سابقه حذف این باریکه کوچک اما دردسرساز برای همیشه بوده و تنها در این صورت هدف اعلامی جنگ یعنی نابودی حماس را تحقق یافته می‌داند. 💠چنان که برخی اسرائیلی‌ها نیز گفته‌اند، حتی به فرض تحقق هدف اعلامی جنگ، تا زمانی که غزه باقی است، یعنی زمینه و ظرفیت شکل گیری حماسی جدید و حمله‌ای دیگر در آینده وجود دارد و از این رو، اسرائیل برای جلوگیری از آن و احیای بازدارندگی از دست رفته، غایت ویرانی کامل و غیرقابل سکونت ‌کردن غزه را در پس هدف اعلام شده قرار داد و تنها راه ممکن تحقق آن را در کوچاندن اجباری ساکنان نوار غزه به مصر و اماکن دیگری دید. 💠 در همان ابتدای جنگ نیز تلاش‌ها و مذاکراتی با مصر و کشورهای دیگر برای انتقال ساکنان نوار غزه شروع شد؛ اما با سد محکم مخالفت مصر و اردن که از اجرای چنین سناریویی در آینده برای کرانه باختری نگران بود، مواجه شد. همان زمان هم گویا، اسرائیلی‌ها برای مجاب کردن دولت مصر گفته بودند که صرفا برای مدتی پذیرای ساکنان نوار غزه در سینا باشد و پس از پایان جنگ و نابودی حماس دوباره به غزه باز گردانده خواهند شد. عبدالفتاح سیسی نیز در کنفرانسی خبری با درک غایت اسکان نهایی آن‌ها در سینا صراحتا به تل آویو گفت که ساکنان نوار غزه را به همان صحرای نقب در اسرائیل منتقل کنید و پس از این که ماموریت علنی خود در نابودی حماس را به پایان رساندید، دوباره آنها را به نوار غزه بازگردانید. 💠 وقتی اسرائیل در مجاب کردن مصر به بن بست رسید، تصمیم بر آن گرفت که این پروژه را یکجانبه عملیاتی کند؛ به گونه‌ای که از طریق وارد آوردن بی‌سابقه‌ترین فشار روانی به ساکنان پرتراکم‌ترین نقطه جمعیتی جهان در باریکه کوچک غزه، آن‌ها را به فرار به سمت مصر مجبور و جمعیت غزه را تخلیه کند. برای تحقق این هدف، سیاست غیر قابل سکونت کردن این باریکه را در پیش گرفت؛ هم از طریق محاصره نفس‌گیر و قطع آب، غذا، برق؛ و سوخت و هم از طریق بمباران‌های بی‌وقفه همه چیز به ویژه زیرساخت‌های مدنی از مدارس و دانشگاه‌ها گرفته تا خیابان‌ها، بیمارستان‌ها و نانوایی‌ها و نیز کشتار وسیع مردم این منطقه و تخریب گسترده منازل. در واقع هدف اولیه تخریب این زیرساخت‌ها به ویژه بیمارستان‌ها که دهها هزار آواره در آن‌ها پناه گرفته بودند، تزریق احساس نبود هیچ جای امنی در غزه به فلسطینی‌ها بود تا از این طریق ذهنیت انسان غزه‌ای در این منطقه بسیار کوچک به بن بست کامل برسد و چاره‌ای جز فرار به سمت مصر نیابد. ❓اما چرا فلسطینی‌ها فرار نکردند؟ برخی به اشتباه مانع را بسته بودن گذرگاه رفح و مخالفت مصر با پذیرفتن ساکنان نوار غزه می‌دانند، اما علی رغم اهمیت بالای موضع مصر و اردن، علت را باید در خود غزه جست. و الا اگر همین یک میلیون و پانصد هزار فلسطینی آواره در نوار غزه که از شمال به جنوب و بعضا در داخل خود جنوب به مناطق دیگری رفته‌اند - و یا حداقل هزاران نفر از آن‌ها - به سمت مرز با مصر هجوم برده بودند، آیا مصر توان مقابله با این سیل جمعیت را داشت؟ آیا ترس از تیراندازی نیروهای امنیتی مصری این آوارگان را بازداشت؟ در حالی که مرگ و کشتار در هر خانه و کوی و برزنی در غزه به طرز فجیع‌ و لحظه‌ای اتفاق می‌افتد، تیراندازی احتمالی نظامیان مصری چه بازدارندگی می‌توانست داشته باشد؟ ✅جالب هم اینجاست که حتی در حد چند نفری به سمت گذرگاه رفح و مرز 12 کیلومتری با مصر فرار نکردند تا از جهنم جنگ نجات یابند. اما چرا؟ پاسخ را می‌توان در جمله‌ ساده اما پرمحتوای یک دختر کم سن و سال فلسطینی در مصاحبه‌ای کوتاه و گذرا با یک شبکه ماهواره‌ای دید. او تاکید می‌کرد که ما از اینجا کوچ نخواهیم کرد و مرگ در خانه را به آوارگی و تحقیر در غربت ترجیح می‌دهیم. همین واژگان برآیند یک نوع آگاهی جمعی است که آن هم زاییده تجربه تلخ آوارگی فلسطینی‌ها در خارج از موطن خود از سال 1948 است که هم اکنون جمعیت آن‌ها به بیش از 6 میلیون نفر می‌رسد و خیلی از آن‌ها نه شناسنامه‌ای دارند نه تابعیتی. امروزه حتی تصور ذهنی زندگیِ به شدت وابسته به اسناد هویتی در دنیای مدرن ممکن نیست و آزار دهنده است، اما این واقعیت تلخ زندگی میلیون‌ها آواره فلسطینی در اردوگاه‌های آوارگان در کشورهای دیگر است. 💠البته ایستادگی ساکنان غزه در مقابل طرح کوچ اجباری خود یک جبهه مردمی متحد را نیز در این جنگ همه جانبه و محاصره اقتصادی و انسانی بی‌سابقه به نمایش می‌گذارد و همین عامل، اسرائیل را با چالش بزرگی در تحقق غایت و اهداف جنگ مواجه کرده است. ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ➣ واتس اَپ: https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️اکانت ایکس (نام جدید توئیتر) دکتر علی قره داغی دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان و جانشین قرضاوی با انتشار ویدئوی پیوست نوشت: «وضعیت فعلی اشغالگران در غزه.... ....چگونه از آن خارج خواهید شد.»😂😂 https://twitter.com/Ali_AlQaradaghi/status/1725426830239322403 🌐 مسْلِمْنا (کانال علمی‌تخصصی مسائل جهان اسلام) در تلگرام، ایتا و بله: ➣ @Muslimnair ؛ @muslimnair ➣ واتس اَپ: https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
شمار نظامیان آمریکایی در کشورهای خلیج فارس https://eitaa.com/akhbarmofidah1
💢حقوق کودکان در مخاصمات مسلحانه با تاکید بر کودکان غزه ✍️ حجت‌الاسلام غلامرضا پیوندی یکی از بلایایی که اصلی‌ترین قربانیان آن کودکان بوده و هستند، جنگ است. پدیده‌ جنگ، حقوق کودکان از جمله‌ حق حیات، حق زندگی در کنار خانواده، حق بهداشت، حق پیشرفت و تحصیل و آموزش کودکان را نقض می‌کند. کودکان بی‌دفاع در جنگ‌ها کشته می‌شوند، مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، خانه و خانواده خود را از دست می‌دهند و با فقدان آموزش و بهداشت با مشکلات عمیق روحی مواجه می‌گردند. کودکان به عنوان بخشی از جامعه که به بیشترین حمایت در برابر شرکت در مخاصمات مسلحانه نیاز دارند معمولاً در دوران تنش و نزاع مسلحانه به فراموشی سپرده شده و در موارد سوء‌استفاده‌ نیروهای نظامی ‌قرار می‌گیرند. با مراجعه به اسناد حقوق بشردوستانه مخصوصأ کنوانسیون چهارم ژنو ١٩۴٩ مستفاد‌ می‌گردد که سن زیر ١۵ سال در زمره کودکان قرار‌ می‌گیرد. بر این اساس‌ می‌توان گفت که در حقوق بشردوستانه، اصولا ملاک سنی حمایت خاص از کودکان افراد کمتر از ١۵ سال هستند. در پروتکل اول ١٩٧٧ الحاقی به پیمان نامه‌‌های چهارگانه ژنو، در بند ٢ ماده ٧ سخن از ممنوعیت شرکت مستقیم کودکانی است که به سن ١۵ سال نرسیده‌ و بین سنین ١۵ تا ١٨ سالگی اولویت با افرادی است که سن بیشتری را دارند که مشابه این ماده در ماده ٢٨ پیمان نامه حقوق کودک ١٩٨٩ انعکاس یافته است. اما با وجود همه‌ی این اقدامات، سؤال این است چرا بشر در عصر انقلاب تکنولوژی کماکان شاهد صدمات به کودکان فلسطینی و دیگر کشورهای درگیر مخاصمه است؟ 📝 ادامه مطلب: http://ijtihadnet.ir/?p=74152 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
بی غیرتی کشورهای عربی تاکی ادامه خواهد داشت؟؟ @arabsalehi_ir
5.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♻️ سلام فرمانده این بار در آفریقایی که شیخ زاکزاکی زمینه‌اش را فراهم کرده، غوغا کرده. خدا قوت 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
دو پاسخ به یک سوال وقتی مردم رو برای حضور در تجمعات و راهپیمایی‌های حمایت از مردم مظلوم غزه دعوت می‌کنیم غالبا این سوال رو می‌پرسن که این راهپیمایی‌ها چه دردی از مردم غزه درمان میکنه؟ اونها نیاز به حمایت نظامی دارن دو جواب برای این سوال میشه داد جوابی که به مردم عادی باید داد و جوابی که به نیروهای انقلابی باید بدیم جا به جایی جوابها، آسیب‌زا هست و جواب عکس می‌گیریم جواب مردم عادی: وقتی کسی مریض میشه برای روحیه دادن بهش، میریم عیادتش این عیادت ما چه نقشی توی بهبودی بیماریش داره؟ وقتی عزیز کسی فوت میکنه، میریم برای تسلیت مگه این تسلیت گفتن ما، عزیزش رو زنده میکنه؟ این کارها برای روحیه دادن به بیمار و داغ دیده هست تا بدونه که پیش ما عزیزه و دردش درد ما و داغش داغ ماست مردم غزه هم دارن از طریق فضای مجازی ما رو می‌بینن و با دیدن این سیل جمعیت، برای مقاومت و ادامهٔ مبارزه، روحیه می‌گیرن و متوجه میشن که ما حامی اونها هستیم و دردشون و داغشون درد و داغ ماست جواب نیروهای انقلابی: ظریف میگه مردم از هزینه دادن سر موضوع فلسطین خسته‌اند و حق هم دارند؛ برای همین ما نباید وارد این جنگ بشیم و تنها از دور باید از مردم غزه حمایت کنیم این حرف رو به عنوان دلسوزی برای مردم داره میزنه کی باید بهش جواب بده؟ قطعا ما مردم حضور ما در این تجمعات، جوابی هست به این آقا که بهش بگیم ما ترسی از جنگ و آسیب حاصل از جنگ نداریم همچنین به نیروهای نظامیمون هم می‌گیم که هر جا نیاز شد، وارد نبرد نظامی بشید و از بابت ما و آسیبهای بعد از جنگ، نگرانی نداشته باشید ما همیشه پشتیبان و مدافع تصمیمات شما هستیم @yousofnaseri