eitaa logo
اخبار مفيدة ١
235 دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
4.2هزار ویدیو
530 فایل
إِلَهِي ! كَفَى بِي عِزّاً أَنْ أَكُونَ لَكَ عَبْداً وَ كَفَى بِي فَخْراً أَنْ تَكُونَ لِي رِبّاً إِلَهِي ! أَنْتَ لِي كَمَا أُحِبُّ فَوَفِّقْنِي لِمَا تُحِبُّ
مشاهده در ایتا
دانلود
📷 روایت ۴ دهه رفاقت و دوستی یک روحانی ایرانی با دبیرکل حزب‌الله لبنان | روزی که سیدحسن نصرالله از امام خمینی(ره) اذن عملیات استشهادی خواست 🔹 حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علیرضا ایمانی مقدم» در گفت‌وگو با ابنا: وقتی صحبت از تدبیر و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری می‌شود، سیدحسن مثل فکر سرد و آرام یک شطرنج‌باز بود که می‌داند چطور مهره‌ها را بچیند که بیشترین منفعت را به دوست برساند و بیشترین ضربه را به دشمن بزند و دشمن را کیش و مات کند، این هنر سیدحسن نصرالله بود. 🔹 متن کامل را اینجا بخوانید 🙏 https://eitaa.com/joinchat/468190042Cefd32c839f ‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚘️🕯⚘️🕯⚘️🕯⚘️ رؤیای شگفتِ آیت الله مرعشی نجفی ، درباره علّامه مجلسی(ره) https://www.shia-news.com/fa/news/190413
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اهمیت تلاوت روزانه قرآن در بیانات حکیم انقلاب 🔰 هیچکس نباید پیدا بشود که یک روز بر او بگذرد و آیاتی از قرآن را تلاوت نکند... 🪧 🪧 🪧 |عضو شوید 🇮🇷 @iranghavimahdavi
▪️ خط‌حزب‌الله بررسی می‌کند: 📝 خطبه‌های تاریخی نماز و این مردم خیبرشکن 📢شماره جدید خط حزب‌الله منتشر شد. 🖼 چاپ و توزیع به همت نیروهای مؤمن و انقلابی سراسر کشور 📢 «خط حزب‌الله» را از اینجا بخوانید. 💻 @Khatt_khamenei
✏️ | این مردم خیبرشکن 👈 نگاهی به ابعاد و اهمّیّت خطبه‌های تاریخی نماز 🔸مراسم بزرگداشت شهید سیّدحسن نصرالله و نماز جمعه‌ی هفته‌ی گذشته در تهران، کم‌نظیر و تاریخی بود و می‌توان آن را یوم‌الله دیگری در تاریخ معاصر ایران دانست. این رویداد، از چند منظر، مهم و قابل توجّه است. نخست، جمعیّت عظیمی که در آن شرکت کردند. بسیاری از خیابان‌های اطراف مصلّای تهران مملو از جمعیّت بود. برخی افراد، خود را از شب قبل به آنجا رسانده بودند. چند ساعت پیش از آغاز رسمی مراسم، کلّ محوّطه‌ی مصلّا پُر شده بود و دیگر جا نداشت و، به‌ناچار، مردم در خیابان‌های اطراف مستقر شدند. بخشی از شرکت‌کنندگان در این مراسم عبادی و سیاسی، خود را از شهرها و روستاهای دور به پایتخت رسانده بودند تا به همه‌ی ناظران صحنه‌ی ایران این پیام را مخابره کنند که زیر پرچم ولایت فقیه، آماده‌ی فداکاری برای آرمان‌های خود هستند. 🔹شجاعت ملّت 🔸بخشی از این جمعیّت میلیونی که در این رویداد ملّی و تاریخی شرکت کردند، می‌گفتند برای اوّلین بار است که در نماز جمعه شرکت می‌کنند! این نکته‌ای مهم و قابل توجّه است که نباید از آن غفلت کرد. چهره‌های مختلف، با عقاید و سلایق سیاسی گوناگون، در این مراسم حضور داشتند. بنابر‌این، نماز جمعه‌ی سیزدهم مهرماه ۱۴۰۳ در تهران را می‌توان نمادی بارز و درخشان از اتّحاد و انسجام ملّی ایرانیان دانست؛ مردمی که وقتی احساس می‌کنند کشورشان در یک موقعیّت خاص و ویژه قرار دارد، اختلاف‌سلیقه‌ها را کنار می‌گذارند و زیر یک پرچم، متّحد می‌شوند. این حضور در حالی رخ داد که رژیم صهیونیستی، پس از عملیّات وعده‌ی صادق ۲، ایران را تهدید کرده است. رژیمی که بیش از ۴۱ هزار تَن را در غزّه قتل‌عام کرده که ۱۷ هزار نفر از قربانیان کودک هستند، طبیعتاً به هیچ کدام از قواعد بین‌المللی و اخلاقی پایبند نیست و هر گونه جنایتی از آن برمی‌آید؛ لذا حضور گسترده‌ی مردم در این شرایط خاص در این نماز جمعه، نشان از شجاعت مثال‌زدنی آنان دارد. 🔹خطّ بطلان بر فضاسازی دشمن 🔸نکته‌ی دوّم، حضور حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در یک مراسم عمومی و از‌پیش‌اعلام‌شده است که پیامهای شفاف و محکمی برای ناظران دارد. شرکت در این مراسم در حالی رخ داد که منابع رژیم صهیونیستی و حامیان و دنباله‌های آنها در رسانه‌های رسمی و فضای مجازی سعی داشتند فضای دلهره و ترس را بر جامعه ایرانی مستولی کنند و در این مسیر دست به خبرسازی‌هایی نیز زدند. از جمله خبرگزاری رویترز، چند روز پیش، در خبری دروغ، مدّعی شد که رهبر ایران به مکانی امن منتقل شده است! حضور ایشان در این رویداد خط بطلانی بر این فضاسازی‌های دروغین و عملیات روانی دشمن بود. کیفیّت حضور رهبر انقلاب در این مراسم نیز قابل تأمّل است. ایشان، پیش از اذان ظهر، در مصلّی حضور یافتند و در مراسم بزرگداشت شهید سیّدحسن نصرالله، پرچم‌دار مقاومت در منطقه، شرکت کردند. حضور مقامات ارشد لشکری و کشوری و فرزندان رهبر انقلاب در این مراسم و در کنار مردم نیز پیام روشنی برای ناظران داشت. 🔹متفاوت از گذشته 🔸خطیب جمعه‌ی تهران، در نماز جمعه، سوره‌ی جمعه را قرائت کردند که از مستحبّات نماز جمعه است؛ حال آنکه می‌شد سوره‌ای کوتاه‌تر نیز بخوانند. همچنین، برخلاف رویّه‌ی معمول که نماز دوّم را امام‌جمعه‌ای دیگر می‌خواند، نماز عصر را هم خودشان خواندند و پس از پایان نماز نیز با برخی از افراد حاضر در صف اوّل نماز، گپ‌و‌گفت داشتند. همه‌ی این‌ها برای ناظرانی کوچک‌ترین حرکات و کنش‌های رهبری را تحت نظر دارند، واجد پیام‌های روشنی بود. در چند ماه اخیر و به‌خصوص پس از ترور شهید اسماعیل هنیّه در تهران، بازوهای تبلیغاتی حامی رژیم صهیونیستی سعی کردند با عملیّات روانی گسترده جمهوری اسلامی را هراسان و ناتوان از پاسخگویی به اقدامات تروریستی و شرارت‌بار تل‌آویو نشان دهند. به نظر می‌رسد این عملیّات روانی سنگین و گسترده دو هدف اصلی را دنبال می‌کرد: نخست، ایجاد تصویری متزلزل از نظام که قادر به دفاع از حقوق قانونی، منافع خود و محور مقاومت نیست؛ و دوّم، ایجاد اختلال محاسباتی در تصمیم‌گیرندگان ارشد کشور، برای تزریق نوعی شتاب‌زدگی در تصمیم و اقدام. ✏️ ادامه 👇
✏️ ادامه 🔹پیام مهم؛ «نه تعلّل، نه شتاب» 🔸نماز جمعه‌ی هفته‌ی گذشته در تهران را می‌توان از منظر اهمیت و اثرگذاری در حد عملیّات وعده‌ی صادق ۲ دانست که پیام جمهوری اسلامی ایران را از زبان مقام نخست کشور به دوست و دشمن ارسال کرد. قرائت خطبه‌ی دوّم نماز به زبان عربی، حاکی از آن است که این نماز جمعه و پیام آن مخاطبی فراتر از مرزهای ایران داشت و همان‌طور که رهبر انقلاب نیز به‌صراحت بیان کردند، مخاطب اصلی آن مردم لبنان و فلسطین بودند. حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، در انتهای خطبه‌ی اوّل، به این موضوع پرداختند و تأکید کردند: «کاری که نیروهای مسلّح ما کردند، کمترین مجازات برای رژیم غاصب صهیونی در برابر جنایتهای حیرت‌آور آن رژیم بود؛ رژیم خون‌آشام، رژیم گرگ‌صفت و سگ هار آمریکا در منطقه. جمهوری اسلامی هر وظیفه‌ای در این زمینه داشته باشد، با قدرت و صلابت و قاطعیّت انجام خواهد داد. ما در انجام این وظیفه، نه تعلّل میکنیم، نه شتاب‌زده میشویم؛ تعلّل نمیکنیم، کوتاهی نمیکنیم، دچار شتاب‌زدگی هم نمیشویم. آنچه منطقی است، آنچه معقول است، آنچه درست است، به نظر تصمیم‌گیران نظامی و سیاسی، در وقت خود، در هنگام خود انجام میگیرد؛ کمااینکه انجام گرفت و در آینده هم اگر لازم شد، باز انجام خواهد گرفت.» 🔹عامل تعیین‌کننده در محاسبات دوست و دشمن 🔸این سخنان محکم و قاطع، در کنار حضور مقتدرانه‌ی رهبر انقلاب در مصلّای تهران، به دوستان جبهه‌ی حق در سراسر دنیا نشان داد که علی‌رغم فضاسازی‌های گسترده‌ی دشمن، محور مقاومت استوار و باصلابت راه خود را طی می‌کند و حاضر به عقب‌نشینی و کوتاه آمدن از مواضع خود نیست. به مردم ایران نیز پیام خونسردی و مقاومت داد و احساس امنیّت و حمایت از سوی عالی‌ترین مقام نظام را در آنان تقویت کرد. 🔸رژیم صهیونیستی اگرچه سعی دارد تصویر یک سگ هار و بی‌منطق را از خود نشان دهد تا دیگران را دچار ترس و وحشت و، به دنبال آن، عقب‌نشینی کند، امّا بدون شک، این سگ هار و حامیانش به‌دقّت اوضاع داخلی ایران را زیر نظر دارند و در محاسبات خود، به آن دقّت می‌کنند. حضور شجاعانه‌ی رهبر انقلاب در نماز جمعه با آن کیفیّت خاص و لبّیک تاریخی مردم به این فراخوان عزّت و اتّحاد، بی‌شک، در محاسبات دشمنان اثر دارد و حماسه‌ی «جمعه‌ی نصر»، در تحوّلات مهمّ آینده، از دید تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران در اردوگاه خصم دور نخواهد ماند. 🔹درباره‌ی نماز جمعه‌ی هفته‌ی گذشته‌ی تهران ــ که به‌یقین، می‌توان آن را یکی از روزهای تاریخی و ماندگار ایران دانست ــ بسیار باید گفت و نوشت؛ امّا آنچه از همه مهم‌تر است این است که مردم غیور نشان دادند وقتی پای دشمن و بیگانه در میان باشد، برای دفاع از ایران یک‌صدا و متّحد هستند. بنابر‌این، کسانی که از تاریخ درس نگیرند و بخواهند شجاعت این مردم را امتحان کنند، حتماً پشیمان خواهند شد. 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله
📝 | مشروعیّت مقاومت؛ از احکام اسلامی تا قوانین جهانی 👈 نگاهی به مشروعیّت مبارزه با رژیم صهیونیستی از منظر اسلام، قانون اساسی و حقوق بین‌الملل 🔸رهبر معظّم انقلاب اسلامی، در خطبه‌های نماز جمعه‌ی تاریخی سیزدهم مهرماه که با حضور میلیونی مردم در تهران برگزار شد، درباره‌ی مبنای منطقی و قانونی مواجهه‌ی محور مقاومت و اجزای آن با رژیم غاصب و تروریست صهیونیستی فرمودند: «احکام دفاعی اسلام تکلیف ما را معلوم کرده است؛ هم احکام دفاعی اسلام، هم قانون اساسی خودمان، هم قوانین بین‌المللی؛ همین قوانینی که ما در نگاشتن آن قوانین تأثیری نداشتیم، امّا حتّی در همان قوانین هم این مطلبی که عرض میکنم جزو مسلّمات است و آن، این است که هر ملّتی حق دارد از خاک خود، از خانه‌ی خود، از کشور خود، از منافع خود در مقابل متجاوز دفاع کند؛ معنای این حرف این است. معنای این حرف این است که ملّت فلسطین حق دارد در مقابل دشمنی که خاک او را تصرّف کرده، خانه‌ی او را اشغال کرده، مزرعه‌ی او را ویران کرده، زندگی او را تباه کرده بِایستد؛ ملّت فلسطین حق دارد. این یک منطق مستحکمی است که امروز قوانین جهانی هم آن را تأیید میکند.» در این گزارش، حقّ دفاع و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، از سه منظر احکام اسلامی، قانون اساسی کشور و قوانین بین‌المللی، به‌اختصار بررسی می‌شود. 🔹بر همه‌‌ی مسلمانان فرض است 🔸اسلام احکام مفصّلی در بحث جنگ و دفاع دارد. یکی از سرفصل‌ها در این مورد ــ که به نظر می‌رسد منطبق با وضعیّت و شرایط رویارویی با رژیم صهیونیستی است ــ «جهاد دفاعی» است که به عنوان دفاع و جلوگیری از تجاوز دشمن انجام گیرد، و این در زمانی است که دشمن به سرزمین‌های مسلمانان و مرزوبوم آن‌ها هجوم آورد و قصد تسلّط سیاسی یا نظامی یا فرهنگی یا اقتصادی بر آنان داشته باشد. 🔸طبق دیدگاه مشهور میان فقها، «جهاد دفاعی» تنها بر مسلمانانی واجب نیست که مورد هجوم دشمنند، بلکه همه‌ی مسلمانان وظیفه دارند از مسلمانانی که در سرزمین‌های اسلامی مورد تجاوز قرار گرفته‌اند دفاع کنند و مادامی که به مقدار نیاز به دفاع برنخاسته باشند، تکلیف از هیچ کس ساقط نمی‌شود. این دیدگاه‌های فقهی نیز مبتنی بر آموزه‌های قرآنی، از جمله آیات ۱۹۰ و ۱۹۱ سوره‌ی بقره، آیه‌ی ۲۱۶ سوره‌ی بقره، آیه‌ی ۱۲۳ سوره‌ی توبه، آیات ۳۹ و ۴۰ سوره‌ی حج و آیه‌ی ۶۰ سوره‌ی انفال است. 🔸در همین زمینه، رهبر انقلاب در پیام اخیرشان تأکید کردند «بر همه‌ی مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بِایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث، آن را یاری کنند.» ۱۴۰۳/۷/۷ 🔸چند روز پیش از این پیام نیز، در بیاناتی کمک به فلسطین در برابر غاصبان را واجب دانسته بودند؛ «حکم قطعی شرعی این است که بر همه واجب است تلاش کنند، کمک کنند و فلسطین را به مسلمانها، به صاحبان اصلی‌اش برگردانند؛ مسجد‌الاقصیٰ را برگردانند.» ۱۴۰۳/۷/۴ 🔹قانون اساسی چه می‌گوید؟ 🔸دفاع جمهوری اسلامی ایران از مبارزه‌ی مشروع و انسانی مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی، مبانی قانونی مبتنی بر قانون اساسی کشور نیز دارد. بند شانزدهم اصل سوّم قانون اساسی عنوان می‌کند که «تنظیم سیاست خارجی کشور بر اساس معیارهای اسلام، تعهّد برادرانه نسبت به همه‌ی مسلمانان و حمایت بی‌دریغ از مستضعفان جهان» باید باشد. همچنین، اصل یکصدوپنجاه‌ودوّم قانون اساسی بر «دفاع از حقوق همه‌ی مسلمانان» تأکید می‌کند. اصل یکصدوپنجاه‌وچهارم نیز تأکید دارد که «جمهوری اسلامی ایران سعادت انسان در کلّ جامعه‌ی بشری را آرمان خود می‌داند و استقلال و آزادی و حکومت حق و عدل را حقّ همه‌ی مردم جهان می‌‌شناسد. بنابر‌این، در عین خودداری کامل از هر گونه دخالت در امور داخلی ملّت‌های دیگر، از مبارزه‌ی حق‌‌طلبانه‌ی مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان حمایت می‌کند.» 🔸نکته‌ی دیگری که در اینجا قابل توجّه است اینکه رژیم صهیونیستی صرفاً به مردم مظلوم فلسطین تعدّی نمی‌کند، بلکه دشمنی و عداوت این رژیم با ایران و ایرانیان نیز پرونده‌ای سیاه و مفصّل است؛ از ترور دانشمندان و شخصیّت‌های مختلف کشور گرفته تا خرابکاری و حمایت و تسلیح معاندان و هر گونه شرارت دیگری که تا کنون می‌توانسته علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد. از این رو، مقابله با این رژیم جعلی و جنایت‌کار صرفاً حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان نیست، بلکه قبل از هر چیز دفاع مستقیم از ایران و مردم و منافع آن است. 📝 ادامه 👇
📝 ادامه 🔹مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و حقوق بین‌الملل 🔸رژیم صهیونیستی و حامیانش سعی دارند مقاومت فلسطینی را تروریسم و حمایت از آن را نیز حمایت از تروریسم جلوه دهند! امپراتوری رسانه‌ای غرب و برخی از مجامع وابسته‌ی جهانی، از جمله‌ی ابزارهای آن‌ها برای پیشبرد سیاست خود در این زمینه هستند. امّا واقعیّت آن است که فلسطینی‌ها از حقّ مقاومت ــ از جمله مقاومت مسلّحانه ــ برخوردارند و قوانین بین‌المللی که اغلب توسّط کشورهای غربی حامی این رژیم هم تنظیم و تدوین شده، بر این حقّ قانونی و مشروع صحّه می‌گذارد. بر اساس همین قوانین بین‌المللی، حمایت از چنین مردمی که تحت اشغال و ستم هستند نیز مشروع قلمداد شده است. 🔸مطابق با حقوق بشردوستانه‌ی بین‌المللی، از طریق تصویب پروتکل الحاقی شماره‌ی یک به کنوانسیون‌های ژنو مصوّب سال ۱۹۴۹، جنگ‌های آزادی‌بخش ملّی به عنوان یک حقّ محفوظ و ضروری برای مردم تحت اشغال، در همه جا به‌صراحت پذیرفته شده‌ است. در سال ۱۹۷۴ میلادی، قطعنامه‌ی ۳۳۱۴ سازمان ملل متّحد «هر گونه اشغال نظامی، هرچند موقّت» را ممنوع دانست؛ در این قطعنامه، بر حقّ تعیین سرنوشت، استقلال و آزادی مردمی که به‌زور از این حقوق محروم شده‌اند، به‌صراحت تأکید شده و مبارزه‌ی نظامی و درخواست و دریافت کمک برای رسیدن به حقوق خود، مشروع و قانونی دانسته شده است. البتّه در دنیایی که به‌راحتی جای جلّاد و شهید را عوض می‌کنند، از نظر غرب، گروه‌های مبارز فلسطینی که برای آزادی سرزمین مادری تحت اشغال صهیونیست‌ها مقاومت می‌کنند تروریست هستند و کشوری مثل ایران نیز که از آن‌ها حمایت می‌کند متّهم به حمایت از تروریسم است، امّا اهدای هزاران تُن بمب به رژیم جنایت‌کار اسرائیل برای کشتار ۴۲ هزار فلسطینی در یک سال اخیر، نمودی از دنیای آزاد و متمدّن است! 🔸هشت سال بعد و در اواخر سال ۱۹۸۲ میلادی، در‌حالی‌که رژیم صهیونیستی سعی زیادی داشت تا عبارت «حقّ مبارزه‌ی مسلّحانه» را حذف یا حدّاقل به نوعی تحریف کند، بار دیگر در قطعنامه‌ی ۳۷.۴۳ مجمع عمومی سازمان ملل، هر گونه شک‌وشبهه در این زمینه رد شده و بر مشروعیّت مبارزه برای استقلال، تمامیّت ارضی، وحدت ملّی و رهایی از سلطه‌ی استعماری و اشغال خارجی با همه ابزارهای موجود، از جمله مبارزه‌ی مسلّحانه، تأکید شد. در بند ۲۱ این قطعنامه، «فعّالیّت‌های توسعه‌طلبانه‌ی اسرائیل در خاورمیانه و بمباران مستمرّ غیر‌نظامیان فلسطینی که مانعی جدّی در راه تحقّق خودمختاری و استقلال مردم فلسطین است»، به‌شدّت محکوم شده است. 🔸مجموع این نکات بیانگر این موضوع است که مقاومت مسلّحانه علیه رژیم صهیونیستی و حمایت از این مقاومت نه‌تنها منافاتی با قوانین بین‌المللی ندارد، بلکه صراحتاً مورد تأیید و حمایت این قوانین مورد اجماع جهانی نیز هست. از همین رو، هر انسان آزاده و منصفی در جهان تأیید می‌کند که «هر ضربه به رژیم از سوی هر کس و هر مجموعه، خدمت به کلّ منطقه و بلکه به کلّ انسانیّت است.» ۱۴۰۳/۷/۱۳ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله
💢روزنامه‌های پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ ┄┅┅┅┅♦️BASIRAT♦️┅┅┅┅┄ 🇮🇷| basirat.ir 🇮🇷| @basirat_fa۰
💢روزنامه‌های پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۳ ┄┅┅┅┅♦️BASIRAT♦️┅┅┅┅┄ 🇮🇷| basirat.ir 🇮🇷| @basirat_fa۰