eitaa logo
اخبار مفيدة ١
238 دنبال‌کننده
9هزار عکس
4.1هزار ویدیو
530 فایل
إِلَهِي ! كَفَى بِي عِزّاً أَنْ أَكُونَ لَكَ عَبْداً وَ كَفَى بِي فَخْراً أَنْ تَكُونَ لِي رِبّاً إِلَهِي ! أَنْتَ لِي كَمَا أُحِبُّ فَوَفِّقْنِي لِمَا تُحِبُّ
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اجتهاد
📘مقتل جامع سید الشهدا، منبعی برای اهل تحقیق و عاشورا پژوهان ✔️یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با استفاده از ابزار فناورانه و نوآورانه موفق به ارائه یک پایگاه اطلاعاتی در حوزه وقایع نگاری قیام امام حسین (ع) شده که در مستندنگاری از این واقعه تاریخی برای اهل تحقیق راهگشا است. 🔻نرم‌افزارهای آموزش از راه دور، ارتباط شیعی، راهنمای بر خط، پرسش و پاسخ زنده، ارتباط الکترونیکی و مسنجر ایرانی از جمله محصولات صدای بهار است که با تکیه بر دانش فنی داخل کشور ساخته است. 👈برای مشاهده این اثر، اینجا را کلیک کنید. 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از اجتهاد
🔺نظر میرزای نائینی (ره) درباره «زیارت عاشورا» + سند ✔️شخصی طی مرقومه‌ای از مرحوم محقق نائینی (۱۲۷۶_۱۳۵۵ هـ.ق) رضوان الله علیه سؤال نمود که برای رفع حوائج به ادعیه و اذکار از کتب ادعیه و یا از افراد صاحب تجربه از متدینین رجوع می‌کند ولی گاهی حاجتش روا می‌شود و گاهی ظاهرا اثری نمی‌بیند. لذا از مرحوم نائینی تقاضا می‌کند تا دعایی به او توصیه کنند. ✍️محقق نائینی در پاسخ می‌فرمایند: من به تو اجازه می‌دهم تا به آنچه در «کتاب‌های مکارم الاخلاق» و «مصباح» آمده عمل کنی، اما درباره‌ی آنچه از ادعیه که در السنه‌ی مردم است، چون نمی‌دانم از کجا نشأت گرفته، نظری ندارم، اما اینکه گفتی گاهی اوقات ادعیه اثر دارد و گاهی ندارد، این از اموری است که جز خدا و راسخان در علم (اهل بیت) کسی از آن آگاه نیست و من در همه‌ی حاجات دنیوی و اخروی بالاتر از زیارت عاشورا سراغ ندارم. … وأمّا ما ذكرته من ترتّب الأثر تارة وعدمه أخرى فذلك ممّا لا يعلم سرّه إلا الله والراسخون في العلم وإنّي لا أرى أفضل من زيارة عاشوراء لأيّ حاجة دنيوية أو أخروية. والله العالم ۲۶ رجب ۱۳۴۶ محمد حسین غروی نائینی 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
♨️واکنش مفتی عمان به حادثه تیراندازی به عزاداران حسینی 🔻شیخ احمد الخلیلی، مفتی اعظم عمان، در واکنش به حادثه تیراندازی به سمت عزاداران حسینی در حومه پایتخت این کشور، در بیانیه‌ای نوشت: رویدادی که در وادی‌الکبیر در میان یکی از جوامع مقیم در عمان رخ داد، ما را اندوهگین کرد. گروه‌های ملت هرچه هم اختلاف اعتقادی یا آیینی هم داشته باشند، نباید به تعرض به یکدیگر بیانجامد. 🔻وی افزود: عبادتگاه‌ها و توسل به خداوند باید خط قرمز باشد تا احترام متقابل میان همه حاکم شود. 🟩مطالعات خلیج فارس @PGulfStudies
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴روضه روز عاشورا 🎙️مرحوم حجت الاسلام کوثری 📎 📎 ✅دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه 👇 https://eitaa.com/joinchat/1406075456Cc23175814d
هدایت شده از روزنه
31.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روضه وداع مرحوم کوثری در کنار مرقد مطهر امام خمینی پناه عالمیان خواهرت پناه ندارد به جز تو ای شه خوبان امیدگاه ندارد ؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
🕊 🕊 🕊 🕊 🕊 🔹 زیارت امام حسین (علیه السلام) در شب جمعه را از دست ندهیم؛ هر چند از راه دور ... صَلّی‌الله‌ُعَلَیك‌َیاأباعَبدِاللهِ صَلّی‌الله‌ُعَلَیك‌َیاأباعَبدِاللهِ صَلّی‌الله‌ُعَلَیك‌َیاأباعَبدِاللهِ 🕊 🕊 🕊 🕊 🕊 https://eitaa.com/akhbarmofidah1
🌷 تقویم عاشورا 🌷 طبق محاسبه مرحوم دکتر احمد بیرشک در «گاه‌شماری ایرانی»، واقعه کربلا به حساب گاه‌شماری شمسی ۲۱ مهر سال ۵۹ هجري شمسی می‌شود. تاریخ شمسی هم مثل قمری نیست که تغییر کند. موقعیت زمین نسبت به خورشید ثابت است و می‌شود با در آوردن اوقات شرعی شهر کربلا در این تاریخ، حرف‌های مقتل‌نویسان را به ساعت و دقیقه برگرداند. روز عاشورا چگونه گذشت؟ در این تحقیق علمی، اوقات شرعی روز ۲۱ مهر به افق کربلا (که در طول قرون حداکثر ۳-+ دقیقه اختلاف می‌تواند داشته باشد) را استخراج کرده‌ایم و روایات مقتل‌نگارها را با این ساعت‌ها تنظیم کرده‌ایم. با ما همراه باشید 👇 https://vs.um.ac.ir/index.php/fa/farhanginews/1937-2022-08-07-10-04-19 https://eitaa.com/akhbarmofidah1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ویدئوی واقعی از دزدیده شدن ماشین فرد [احتمالا به همراه فرزند او] در چند لحظه ⚠️همیشه به محیط اطراف خود توجه کنید و وسایل گران قیمت و اتومبیل خود را حتی برای یک لحظه بدون محافظت رها نکنید.‌ ❗️وقتی برای بستن درب پارکینگ یا هر کار دیگری از اتومبیل پیاده می‌شوید حتما درها را قفل کنید و حتی‌الامکان کودک خود را در ماشین تنها نگذارید. @matsa_ir
هدایت شده از بلاغ | دستیار فرهنگی
💠 ویژه‌نامه شهادت امام سجّاد علیه‌السلام 📥 سخنرانی مکتوب 📥 پرسش و پاسخ 📥 مقالات 📥 کلیپ و نماهنگ 📥 پیامک 📥 اشعار 📥 سخنرانی 📥 استوری 📥 عکس پروفایل و پوستر 📥 نرم‌افزار 🌐 دریافت ویژه‌نامه شهادت امام سجّاد علیه‌السلام 🆔 @balagh_ir
مداحی پاکستانی جدید - هوگا یا حسین | ندیم سرور | محرم 1402 - 2023 / 1445 https://www.aparat.com/v/r3983o1
مداحی پاکستانی شاه حسین پادشاه حسین | نوحه پاکستانی شور و سوزناک https://www.aparat.com/v/k696033
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از خط حزب‌ اللّه
نسخه تابلو اعلانات شماره ۴۵۳ نشریه خط حزب‌الله.pdf
4.53M
📝 نسخه | شماره ۴۵۳ نشریه خط حزب‌الله
هدایت شده از خط حزب‌ اللّه
📝 ریشه‌های قیام حسینی در بعثت نبوی 📢 چهارصدوپنجاه‌و سومین شماره‌ی هفته‌نامه‌ی «خط حزب‌الله» در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی منتشر شد. 🖼 چاپ و توزیع به همت نیروهای مؤمن و انقلابی سراسر کشور 📥 نسخه چاپی را از اینجا دریافت کنید.
هدایت شده از خط حزب‌ اللّه
✏️ | ریشه‌های قیام حسینی (ع) در بعثت نبوی (ص) 👈 «بعثت خون» سید‌الشهداء به روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 🔹«عاشورا یک واقعه‌ی استثنائی بود.» ۱۳۷۱/۴/۱۰ «عاشورا یک حادثه‌ی تاریخیِ صرف نبود؛ عاشورا یک فرهنگ، یک جریان مستمر و یک سرمشق دائمی برای امّت اسلام بود.» ۱۳۸۴/۱۱/۵ در واقع، «حسین‌بن‌علی علیه‌السلام، به برکت جهادش، اسلام را زنده کرد.» ۱۳۷۴/۳/۳ بنابر‌این، چنین حادثه‌ای حاوی ویژگی‌ها و خصوصیّات خاصّ خود است که آن را از دیگر حوادث و قیام‌ها در طول تاریخ متمایز کرده است. 🔸حرکت نبوی و حرکت حسینی مثل دایره‌ی متّحدالمرکز هستند 🔹«روح قضیّه این است که امام حسین علیه‌السلام در این ماجرا، با یک لشکر روبه‌رو نبود؛ با جماعتی از انسانها، هرچند صد برابر خودش، طرف نبود؛ امام حسین علیه‌السلام با جهانی انحراف و ظلمات روبه‌رو بود. این مهم است.» ۱۳۷۵/۹/۲۴ 🔹از جمله‌ی مهم‌ترین خصوصیّات نهضت حسینی شباهت آن به بعثت نبوی است: «کار امام حسین علیه‌السلام در کربلا، با کار جدّ مطهّرش حضرت محمّدبن‌عبداللّه صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم در بعثت، قابل تشبیه و مقایسه است؛ قضیّه این است. همان‌طور که پیغمبر در آنجا یک‌تنه با یک دنیا مواجه شد، امام حسین هم در ماجرای کربلا یک‌تنه با یک دنیا مواجه بود؛ آن بزرگوار هم نترسید، ایستاد و جلو آمد؛ امام حسین هم نترسید، ایستاد و جلو آمد. حرکت نبوی و حرکت حسینی مثل دایره‌ی متّحدالمرکز هستند؛ به یک جهت متوجّهند. لذا اینجا "حُسَینٌ مِنّی وَ اَنَا مِن حُسَین"(الارشاد، ج ۲، ص ۱۲۷) معنا پیدا میکند. این عظمت کار امام حسین است.» ۱۳۷۵/۹/۲۴ 🔹در واقع، «جوهر حادثه‌ی عاشورا این است که در دنیایی که همه جای آن را ظلمت و فساد و ستم گرفته بود، حسین‌بن‌علی علیه‌السلام برای نجات اسلام قیام کرد و در این دنیای بزرگ، هیچ کس به او کمک نکرد! حتّی دوستان آن بزرگوار، یعنی کسانی که هر یک میتوانستند جمعیّتی را به این میدان و به مبارزه با یزید بکشانند، هر کدام با عذری، از میدان خارج شدند و گریختند!» ۱۳۷۱/۴/۱۰ 🔹باید توجّه داشت که «آن بزرگوار براى همین قیام کرد که رژیم‌هاى فاسد و مخرّب انسان و مخرّب دین و ویرانگرِ صلاح در جامعه نباشند و نظام اسلامى، الهى، انسانى و مبنىّ بر صلاح در جامعه استقرار پیدا کند.» ۱۳۶۸/۵/۱۱ لذا «ابتدا که از مدینه خارج شد، در پیام به برادرش محمّدبن‌حنفیّه ــ و در واقع، در پیام به تاریخ ــ چنین گفت: اَنّی لَم اَخرُج اَشِراً وَ لا بَطِراً وَ لا مُفسِداً وَ لا ظالِما؛ من با تکبّر، با غرور، از روی فخرفروشی، از روی میل به قدرت و تشنه‌ی قدرت بودن قیام نکردم. اِنَّما خَرَجتُ لِطَلَبِ الاِصلاحِ فی اُمَّةِ جَدّی؛ (بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۳۲۹) من میبینم که اوضاع در میان امّت پیامبر دگرگون شده است؛ حرکت، حرکت غلطی است؛ حرکت، حرکت به سمت انحطاط است؛ در ضدّ جهتی است که اسلام میخواست و پیامبر آورده بود؛ قیام کردم برای اینکه با اینها مبارزه کنم.» ۱۳۷۹/۰۱/۲۶ 🔹«امام حسین می‌ایستد، قیام میکند، حرکت میکند و یک‌تنه در مقابلِ این سرعتِ سراشیبِ سقوط قرار میگیرد. البتّه در این زمینه، جان خودش را، جان عزیزانش را، جان علیّ اصغرش را، جان علیّ اکبرش را و جان عبّاسش را فدا میکند، امّا نتیجه میگیرد.» ۱۳۷۷/۲/۱۸ 🔸پرچم حق نمی‌تواند در صف باطل قرار بگیرد 🔹بنابراین، «هدف آن بزرگوار عبارت بود از انجام دادن یک واجب عظیم از واجبات دین که آن واجب عظیم را هیچ کس قبل از امام حسین ــ حتّی خود پیغمبر ــ انجام نداده بود. ... چون زمینه‌ی انجام این واجب، در زمان امام حسین پیش آمد. اگر این زمینه در زمان امام حسین پیش نمی‌آمد، مثلاً در زمان امام علیّ‌النّقی علیه‌السلام پیش می‌آمد، همین کار را امام علیّ‌النّقی میکرد و حادثه‌ی عظیم و ذبح عظیم تاریخ اسلام، امام علیّ‌النّقی علیه‌السلام میشد.» ۱۳۷۴/۳/۱۹ 🔹ماجرا بدین قرار است که «جامعه‌ی اسلامی جامعه‌ی امامت است.» ۱۳۷۵/۳/۲۰ «بنی‌امیّه امامت را در اسلام به سلطنت و پادشاهی تبدیل کردند.» ۱۳۷۵/۳/۲۰ در چنین شرایطی، «یزیدی که بر سر کار آمده بود، نه با مردم ارتباط داشت، نه علم داشت، نه پرهیزگاری و پاک‌دامنی و پارسایی داشت، نه سابقه‌ی جهاد در راه خدا داشت، نه ذرّه‌ای به معنویّات اسلام اعتقاد داشت، نه رفتار او رفتار یک مؤمن و نه گفتار او گفتار یک حکیم بود؛ هیچ چیزش به پیامبر شباهت نداشت. در چنین شرایطی، برای کسی مثل حسین‌بن‌علی ــ که خود او همان امامی است که باید به جای پیامبر قرار گیرد ــ فرصتی پیش آمد و قیام کرد.» ۱۳۷۹/۱/۲۶ 🔹از سوی دیگر، حکومت باطل یزید در پی بیعت گرفتن از امام حسین علیه‌السلام بود: «[یزید] توقّع داشت که این امامِ هدایت پای حکومت او را امضا کند؛ "بیعت" یعنی این. 🔰 ادامه👇
هدایت شده از خط حزب‌ اللّه
✏️ ادامه 🔹میخواست امام حسین علیه‌السلام را مجبور کند به جای اینکه مردم را ارشاد و هدایت فرماید و گمراهیِ آن حکومتِ ظالم را برای آنان تشریح نماید، بیاید حکومت آن ظالم را امضا و تأیید هم بکند! قیام امام حسین علیه‌السلام از اینجا شروع شد. ... توقّع کرد که امام حسین علیه‌السلام پای این سیه‌نامه‌ی تبدیل امامت اسلامی به سلطنت طاغوتی را امضا کند؛ یعنی بیعت کند. امام حسین فرمود: مِثلی لا یُبایِعُ مِثلَه؛ (بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۳۲۵) حسین چنین امضائی نمیکند. امام حسین علیه‌السلام باید تا ابد به عنوان پرچم حق باقی بماند؛ پرچم حق نمیتواند در صف باطل قرار گیرد و رنگ باطل بپذیرد.» ۱۳۸۱/۱/۰۹ 🔸عظمت شهدای کربلا به نترسیدن از دشمن است 🔹بنابر‌این، در یک عبارت کلّی می‌توان گفت «هدف، عبارت شد از بازگرداندن جامعه‌ی اسلامی به خطّ صحیح. چه زمانی؟ آن وقتی که راه، عوضی شده است و جهالت و ظلم و استبداد و خیانتِ کسانی مسلمین را منحرف کرده و زمینه و شرایط هم آماده است.» ۱۳۷۴/۳/۱۹ 🔹این قیام دو نتیجه‌ی ظاهری دارد: «یک وقت است که وقتی قیام کرد، به حکومت میرسد؛ این یک شکلِ آن است ... یک وقت است که این قیام به حکومت نمیرسد، به شهادت میرسد. آیا در این صورت، [قیام] واجب نیست؟ چرا، به شهادت هم برسد واجب است. ... این، آن کاری بود که امام حسین انجام داد.» ۱۳۷۴/۳/۱۹ 🔹به عبارتی دیگر، «امام حسین علیه‌السلام به فکر سرکوب کردن قدرتهای طاغوتی بود؛ چه با گرفتن حکومت و چه با شهادت و دادن خون.» ۱۳۸۰/۱۲/۲۷ و در نهایت، «آن بزرگوار را با آن وضع فجیع به شهادت رساندند و علی‌الظّاهر دشمن توانست آن عزیزان را به شهادت برساند ــ ظاهر مطلب این بود که یزید پیروز شد ــ امّا در باطن، حسین‌بن‌علی علیه‌السلام پیروز شد. حسین‌بن‌علیعلیه‌السلام برای باقی ماندن اسلام، خون خود را نثار کرد و در این راه توفیق پیدا نمود و توانست اسلام را بیمه کند.» ۱۳۶۹/۱۰/۱۳ لذا «عظمت شهدای کربلا به این است؛ یعنی برای احساس تکلیف ــ که همان جهاد در راه خدا و دین بود ــ از عظمت دشمن نترسیدند؛ از تنهایی خود، احساس وحشت نکردند؛ کم بودن عدّه‌ی خود را مجوّزی برای گریختن از مقابل دشمن قرار ندادند.» ۱۳۷۱/۴/۱۰ 🔹پس می‌توان این‌طور جمع‌بندی کرد: «امام حسین قیام کرد تا آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام و جامعه‌ی اسلامی، یا قیام در مقابل انحرافات بزرگ در جامعه‌ی اسلامی است، انجام دهد. این از طریق قیام و از طریق امر به معروف و نهی از منکر است، بلکه خودش یک مصداقِ بزرگِ امر به معروف و نهی از منکر است.» ۱۳۷۴/۳/۱۹ 🔹بنابر‌این، «عاشورا درس میدهد که برای حفظ دین باید فداکاری کرد؛ درس میدهد که در راه قرآن، از همه چیز باید گذشت؛ درس میدهد که در میدانِ نبردِ حق و باطل، کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان، شریف و وضیع و امام و رعیّت، با هم در یک صف قرار میگیرند.» 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله
هدایت شده از سیره علما
🔺سوا کردن میوه! ▫️حجت الاسلام حسین مدرسى به نقل از میوه فروش نزدیک منزل حاج آقا: 🔹میرزا گاهى از مغازه ما میوه مى خریدند. هرگاه تشریف مى آوردند، من پاکت به دست با اشتیاق جلو مى دویدم که بهترین میوه را تقدیم ایشان بکنم. 🔸ایشان پاکت را با اصرار از من مى گرفتند و مى گفتند:«من خودم بلد هستم سوا کنم» و آن گاه یک دانه میوه خوب، یک دانه متوسط و یک دانه میوه نامرغوب در پاکت مى گذاشتند. ⚡️من جلو مى پریدم و مى گفتم:«حاجى آقا چه مى کنید، چرا میوه خوب بر نمى دارید؟». 🌀 حاجى آقا بدون توجه به درخواست من، کار خود را ادامه مى دادند و مى فرمودند:«دیگران هم حقى دارند». 🍁پسر جوان من که ایستاده بود و نظاره مى کردپس از رفتن ایشان با شگفتى به من مى گفت:«آیا چنین آدمى هم وجود دارد؟!». 💢او با اینکه نسبت به روحانیت و دین بدبین بود، با مشاهده همین رفتار، اصلاح شد و حالا نماز مى خواند، آن هم به جماعت.» ♨️ ؛ کُنجی برای انس با گَنج خاطرات علما @sireyeolama
هدایت شده از کانال مشرق
39.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پاسخ حجت الاسلام عالی به شبهات و منتقدان درباره حکومت ولایی @mashreghnews_channel
هدایت شده از روزنه
مقایسه جمهوری اسلامی و حکومت امیر المومنین آیت الله جوادی آملی.mp3
14.73M
🎥 ببینید|| مقایسۀ جمهوری اسلامی با حکومت امیر المومنین(ع) در بیان آیت‌الله جوادی آملی ❇️جمهوری اسلامی از حکومت امیر المومنین(ع) بهتر است. ▫️گزیده بیانات: این مسلّم است که احدی با اهل بیت- علیهم‌السّلام- قابل مقایسه نیست اما بحث بر روی حکومت و تمام ارکان آن است و نه صرفاً شخصیت و ویژگی‌های شخص حاکم‌.... 🔻چهار تا و چهارصد تا و چهل‌هزار تا فساد چیزی نیست که انسان بخواهد با آن اساس حکومت را بزند چرا که فساد در همهٔ حکومت‌ها وجود داشته، مهم اصل آن نظام، ارکان آن و تلاش برای رفع اشکالات است که در این نظام وجود دارد. 🔶حاشیه روزنه تبیین جامع آیت‌الله جوادی آملی از کارنامه و واقعیت‌های مربوط به نظام جمهوری اسلامی، الگوی مطلوبی است برای امثال آقای ناظم‌زاده قمی که اخیرا در قالب یک ، به این مقوله وارد شد. ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از روزنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فریادهای یک سنی فلسطینی؛ غزه کربلای جدید است... @rozaneebefarda
🚩 ویژه نامه ▪️حرکت کاروان اسرا از کربلا به کوفه 📲 eitaa.com/wikifeqh/10190 ▪️ورود اسرای کربلا به کوفه 📲 eitaa.com/wikifeqh/10193 ▪️خطبه‌های اهل بیت در کوفه 📲 eitaa.com/wikifeqh/10196 ▪️سر مقدس امام حسین در دارالاماره 📲 eitaa.com/wikifeqh/10199 ▪️اسرای اهل‌بیت در کاخ ابن زیاد 📲 eitaa.com/wikifeqh/10202 ▪️احتجاج حضرت زینب با عبیدالله 📲 eitaa.com/wikifeqh/10205 ▪️احتجاج امام سجاد با عبیدالله 📲 eitaa.com/wikifeqh/10208 ▪️گرداندن سرهای شهدا در کوفه 📲 eitaa.com/wikifeqh/10212 ▪️قرآن خواندن سر امام حسین (علیه‌السّلام) 📲 eitaa.com/wikifeqh/10217 ▪️فرستادن اسرای کربلا و سرها به شام 📲 eitaa.com/wikifeqh/10220 ▪️مسلمانان شدن راهب 📲 eitaa.com/wikifeqh/10224 ▪️ناله و گریه جنیان بر امام حسین علیه‌السّلام 📲 eitaa.com/wikifeqh/10230 ▪️زیارتگاه‌های بین راه شام 📲 eitaa.com/wikifeqh/10235 ▪️مصائب اسرای کربلا تا دمشق 📲 eitaa.com/wikifeqh/10239 ▪️چگونگی ورود اسرای اهل بیت (علیهم‌السّلام) به شام 📲 eitaa.com/wikifeqh/10242 ▪️رسیدن اسرای کربلا به نزدیکی دروازه دمشق 📲 eitaa.com/wikifeqh/10245 ▪️ورود اسرای کربلا به شام 📲 eitaa.com/wikifeqh/10251 ▪️ورود اسرای کربلا به کاخ یزید 📲 eitaa.com/wikifeqh/10257 ▪️اهانت یزید به سر مقدس امام حسین (علیه‌السلام) 📲 eitaa.com/wikifeqh/10261 ▪️حکایت دختر خردسال امام حسین در دمشق 📲 eitaa.com/wikifeqh/10266 ▪️گفت‌وگوی تند حضرت زینب با یزید 📲 eitaa.com/wikifeqh/10270 ▪️احتجاج امام سجاد با یزید 📲 eitaa.com/wikifeqh/10274 ▪️اعتراض عالم یهودی در مجلس یزید 📲 eitaa.com/wikifeqh/10286 ▪️اعتراض سفیر روم در مجلس یزید 📲 eitaa.com/wikifeqh/10291 ▪️شکوه امام سجاد در گفت‌وگو با منهال 📲 eitaa.com/wikifeqh/10294 ▪️مدت اقامت اهل بیت در دمشق 📲 eitaa.com/wikifeqh/10297 🆔 @wikifeqh