#اسلام_محمدی
#ولايت
#غدیر_را_فراموش_نکنیم
#همه_خادم_الرضاییم
#بحق_الزهرا_عجل_لولیک_الفرج
نقطه عطف زندگی شکیل احمد، تابستان سال ۲۰۰۲میلادی بود. او که اصالتا اهل پاکستان بود و در انگلستان زندگی میکرد، تحتتأثیر آموزههای اسلامی، مسلمان و شیعه شد. در عین حال مطالب بسیار مهمی درباره شخصیت و جایگاه امامرضا(ع) خوانده بود و به همراه چند نفر از دوستانش تصمیم داشت به ایران سفر کرده و به زیارت امام رئوف(ع) برود.
خودش میگوید: «از سفارت ایران در انگستان درخواست ویزا کردیم و آنها حدود یکماه بعد درخواست ما را قبول کردند. همه برنامههای سفر را انجام داده بودیم. با وجود اشتیاق زیای که برای این سفر داشتم، خودم را در حد شرفیاب شدن به خدمت آن حضرت نمیدانستم».
با فراهم شدن اسباب سفر، شکیل احمد به همراه چند نفر از دوستانش راهی مشهد شد؛ «اعضای این گروه عبارت بودند از: دوست بسیار عزیزم «رُحَیل» و همسر انگلیسی تازه مسلمانش زینب، به همراه خالهام و یک خانم مسن ایرانی که به دیدن بستگانش در تهران میرفت و قرار بود راهنمای ما باشد.»
به مشهد که رسیدند، طاقت ماندن در هتل و استراحت را نداشتند. شوق زیارت بود که آنها را به سمت حرم میکشاند.
شکیل احمد در اینباره میگوید: «به خاطر دارم که خیلی زود در هتل آماده شدیم تا به حرم برویم. فورا غسل زیارت را انجام دادیم، لباسهای تمیز پوشیدیم و راهی حرم شدیم. دستپاچه بودم اما سعی میکردم مدام ذکر بگویم تا آرامشم را حفظ کنم و زیارت درستی انجام دهم.
وقتی به حرم رسیدیم، من هیچ نوع سابقه ذهنی از آنجا نداشتم. گنبد زیبای طلایی، صحنها، انگار واقعا خودم را در بهشت میدیدم. یکباره، در داخل حرم، توانستم بر احساساتم غلبه کنم. اول به نیت مادرم، بعد پدرم و بعد هم به نیت سایر اعضای خانواده و دوستان زیارت کردم». چند روز بعد هم شکیل احمد به بازدید از دیگر اماکن مقدس اطراف حرم رفت اما برنامه اصلی آنها زیارت امام رضا(ع) بود. دلدل میکرد تا داخل حرم برود، به همین دلیل خیلی زود دیگر اماکن حرم را دید و به حرم برگشت. میگوید: «حقیقت این است که هیچ وقت به اندازه نخستین باری که چشمام به ضریح مطهر امام رضا(ع) افتاد، احساس آن همه دلتنگی نکرده بودم. اصلا نمیتوانم احساسم را در آن لحظه بیان کنم».
یادگاری این سفر معنوی، حس و حالی است که شکیل احمد هنوز هم آن را برای خودش حفظ کرده تا در روزهای دور از حرم بتواند از آن بهره ببرد. میگوید: «سفر مشهد ایمان من را قویتر کرد و باعث شد بیشتر از قبل به حقانیت شیعه و بزرگی و عظمت امام رضا(ع) پی ببرم».
@ala_allah
#اسلام_محمدی
#ولايت
#غدیر_را_فراموش_نکنیم
#همه_خادم_الرضاییم
#بحق_الزهرا_عجل_لولیک_الفرج
⤵️عبدالکامل عباس: با عنایت امام رضا شیعه شدم.
حجتالاسلام عبدالکامل عباس، چهرهای دارد که در نگاه اول نشان میدهد اهل قاره آفریقاست. حدود ۱۵سال قبل شیعه شده و تا به حال یکبار به زیارت امام رضا(ع) مشرف شده. او از مردم سرزمین آفریقای مرکزی و کشور کامرون است.
مانند همه مردم آفریقا، صورتی سیاه و هیبت بزرگی دارد اما وقتی از امام رضا(ع) و اشتیاقش برای زیارت آن حضرت صحبت میکند، لحن کلامش آرام و نرم میشود. میگوید:«حدود ۱۴سال قبل به زیارت امام رضا(ع) رفتم اما تا به حال دیگر امکان زیارت را نداشتهام». عبدالکامل که این روزها امامت جماعت مسجد امام حسین(ع) در شهر دوالا در کامرون را بر عهده دارد ادامه میدهد: «یکی از بزرگترین آرزوهای من این است که بتوانم یکبار دیگر به مشهد، پایتخت معنوی ایران، سفر کنم و به زیارت امام رضا(ع) بروم.
البته ایکاش این زیارت به همراه جمع شیعیان شهر ما باشد تا همه بتوانند برکت زیارت آن امام را درک کنند». نکته جالب توجه این است که حجتالاسلام عبدالکامل تحتتأثیر زیارت امام رضا(ع) شیعه شده، او درباره نحوه تشرف خود به این مذهب میگوید: «تا زمانی که در کامرون زندگی میکردم، اطلاعات درستی از مذهب شیعه نداشتم.
در کامرون کتابها و مطالب درستی از امامان شیعه وجود ندارد و وهابیها هم بهشدت علیه شیعیان فعالیت میکنند، به همین دلیل بود که من هیچ شناخت درستی از این مذهب و اعتقادات آن نداشتم. بعد از اینکه برای تحصیل به ایران سفر کردم، همراه گروهی برای تفریح به مشهد مقدس رفتیم. در آنجا به حرم امام رضا(ع) رفتیم و چند نفر از استادان و راهنماهای گروه مطالبی درباره آن حضرت گفتند که موجب شد شناختی نسبی درباره ایشان پیدا کنم. همانجا بود که از امام رضا(ع) خواستم شناختم را از خودش و مذهب شیعه تقویت کند تا بدانم کدام راه صحیح است. تا اینکه تقریبا یکماه بعد از برگشت از سفر مشهد با شناخت کاملی که از این مذهب و امامان آن بهدست آوردم، به مذهب شیعه مشرف شدم».
@ala_allah
🖼ماجرای مسلمان شدن من هم شاید برایتان شنیدنی باشد، از این جهت که تلاش دیگران برای انصراف من از تصمیم بر مسلمان شدن ناکام ماند.... هرچه از دیگران میپرسیدم همه تبلیغات منفی علیه اسلام بود. اما باز هم کوتاه نیامدم و به تلاش برای کشف حقیقت ادامه دادم.
🔸من تشیع را با قلبم قبول کردم. کتابی از آیت الله موسوی لاری درباره تشیع خواندم که به بسیاری از پرسشهای من پاسخ گفت. به وسیله آن کتاب بود که جایگاه امام و اهل بیت(ع) را فهمیدم و با همه وجود به آنها علاقهمند شدم. زمانی که به مشهد آمدم اولین مکانی که رفتم حرم امام_رضا(ع) بود، اما امام را نمیشناختم. همسرم به من توضیح داد که امام رضا(ع) چه شخصیت معنوی ارزشمندی هستند. وقتی وارد حرم شدم آرامش عجیبی پیدا کردم که در همه عمر تجربه نکرده بودم. هنوز هم وقتی به زیارت میروم همان حس به من دست میدهد. وقتی برای اولین بار به امام رضا(ع) سلام دادم قلبم به آرامش بی نهایتی رسید...
rahyafteha.ir/53099/
#اسلام_محمدی
#ولايت
#غدیر_را_فراموش_نکنیم
#همه_خادم_الرضاییم
#بحق_الزهرا_عجل_لولیک_الفرج
👆👆👆👆
@ala_allah
حَیَّ عَلَی الله
#آیین_کشورداری_از_دیدگاه_امیرالمؤمنین❤️ ✍تالیف آیت الله محمد فاضل لنکرانی (رض) 🔻جایگاه کارگران و م
#آیین_کشورداری_از_دیدگاه_امیرالمؤمنین❤️
✍تالیف آیت الله محمد فاضل لنکرانی (رض)
🔻ویژگیهای حاکم مردمی
وَ اجْعَلْ لِذَوِی الْحَاجَاتِ مِنْکَ قِسْماً تُفَرِّغُ لَهُمْ فِیهِ شَخْصَکَ وَ تَجْلِسُ لَهُمْ مَجْلِساً عَامّاً فَتَتَوَاضَعُ فِیهِ لِلَّهِ الَّذِی خَلَقَکَ وَ تُقْعِدُ عَنْهُمْ جُنْدَکَ وَ أَعْوَانَکَ مِنْ أَحْرَاسِکَ وَ شُرَطِکَ حَتَّی یُکَلِّمَکَ مُتَکَلِّمُهُمْ غَیْرَ مُتَتَعْتِعٍ فَإِنِّی سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله یَقُولُ فِی غَیْرِ مَوْطِنٍ لَنْ تُقَدَّسَ أُمَّةٌ لا یُؤْخَذُ لِلضَّعِیفِ فِیهَا حَقُّهُ مِنَ الْقَوِیِّ غَیْرَ مُتَتَعْتِعٍ.
ثُمَّ احْتَمِلِ الْخُرْقَ مِنْهُمْ وَ الْعِیَّ وَ نَحِّ عَنْهُمُ الضِّیقَ وَ الْأَنَفَ یَبْسُطِ اللَّهُ عَلَیْکَ بِذَلِکَ أَکْنَافَ رَحْمَتِهِ وَ یُوجِبُ لَکَ ثَوَابَ طَاعَتِهِ وَ أَعْطِ مَا أَعْطَیْتَ هَنِیئاً وَ امْنَعْ فِی إِجْمَالٍ وَ إِعْذَارٍ.
بخشی از برنامۀ روزانه ات را به نیازمندان اختصاص بده! شخصاً آنان را ملاقات کن و در مجلس عمومی با آنان شرکت نما، و برای [خشنودی] خداوندی که تو را آفریده است، [با آنان] فروتن باش! در این مجلس، به لشکریان و یارانت بگو کنار بروند و مزاحم اشخاص نشوند تا کسی که میخواهد با تو حرف بزند، بدون لکنت با تو گفت وگو کند؛ زیرا من بارها از رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیدهام که میفرمود: «امتی که در میانشان حقّ ضعیف، به آسانی و بدون ترس و لکنت از قوی ستانده نشود، هرگز پاک و آراسته نخواهند شد.
سپس سعی کن که با آگاهی، برخوردهای تندشان را تحمل کنی، و تنگ حوصلگی و خودخواهی را از خود دور کن تا خدا درهای رحمتش را به رویت بگشاید و صواب طاعتش را به تو ارزانی فرماید. آنچه میبخشی، با گشاده رویی ببخش و اگر به علتی میخواهی منع کنی، با مهربانی و عذرخواهی منع کن!
@ala_allah
18.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹دولت تو اقتصاد
دخالت میکنه
#اقتصاد_اسلامی
#موانع_تولید
#معیشت_مردم
👆👆👆👆👆👆👆👆
👌👌👌👌👌👌👌👌
✅✅✅✅✅✅✅✅
@ala_allah
#بی_تفاوت_نباشیم
#مطالبه_گری
از آنجایی که دریافت، رسیدگی و پاسخگویی به تقاضاهای مردم جزء وظایف ذاتی و بدوی تمامی دستگاهها است و سازمان ها موظفاند شرایط مقتضی جهت سهولت امر پاسخدهی به مردم را فراهم آورند؛ سامانه 111 با نظارت بر شیوه ارتباطات مردمی دستگاههای ذیل قوه مجریه، خلاءهای موجود را شناسایی کرده و در صورت تخطی سازمانهای ذیربط از چارچوب قانونی، نقش مطالبهگری از جانب مردم را ایفا کرده و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
مرکز ارتباطات مردمی با دریافت ایده و نظر، شکایت و گزارش، درخواست و حمایتهای مردمی میکوشد تا با برقراری ارتباط پویا میان مردم و دولت و همچنین افزایش سطح دسترسی به مسئولان و کارگزاران دولت، با رویکرد حل مشکل و همفکری در برنامه ریزیها؛ زمینه مشارکت تمامی اقشار جامعه را عملی سازد.
https://111.ir/
👆👆👆👆
@ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹روحیه مطالبه گری
از همه مسئولان را حفظ کنید
#بی_تفاوت_نباشیم
👆👆👆👆👆👆👆
👌👌👌👌👌👌👌
✅✅✅✅✅✅✅
@ala_allah
#بیشتر_بدانیم
🚨بختیار جام زهرآلود را از شاه گرفت
همزمان با مطرح شدن فرار شاه از کشور، جنگ قدرت میان امام و بختیار در جریان بود. از یک سو بختیار تلاش داشت با چیدن کابینهای قوی قدرت را از آن خود کند و از آن سو امام علیرغم دوری از وطن نهادهای انقلابی خود را میچید.
«از همه اینها بالاتر حضور روبه رشد روحانی سرسخت آیتالله روحالله الموسوی خمینی بود که اعلامیههای خود را از ویلایی در حومه پاریس صادر میکرد. اینک آیتالله خمینی تقریباً در محاصره مطبوعات و شبکههای تلویزیونی جهان قرار گرفته بود و تأثیر اجتنابناپذیر وی و تبلیغات او در ایران شدتی عظیم گرفت. درست در نقطه مقابل، صحبتهای زیادی از عزیمت شاه بود –
صحبتها دیگر نه از اگر، بلکه از کی بود. در همین میان، بختیار جام زهر آلود نخستوزیری را در ششم ژانویه از شاه گرفت و کابینهای از تکنوکراتهای غالبأ «پاک» تشکیل داد. فقط چند روز بعد، آیتالله خمینی از پاریس یک شورای انقلاب اسلامی تشکیل داد که نام کسانی که در پرده بعدی نمایش نقش آفرین بودند، برای نخستین بار در آن به چشم خورد.»
📚منبع: دزموند هارنی، روحانی و شاه، ترجمه کاوه باسمنجی و کاووس باسمنجی، تهران، انتشارات کتابسرا، 1377، ص 202
@ala_allah
#بیشتر_بدانیم
🚨طرح بختیار برای ربودن انقلاب
بختیار بعد از آنکه به نخستوزیری رسید، بر این باور بود که میتواند قدرت را به طور کامل قبضه کند. او شناخت درستی از تحولات انقلاب و نفوذ امام در میان مردم نداشت. از این رو وی با طرح تدابیر و نقشههای سیاسی آینده حکومت خود را ترسیم میکرد.
«با وجود اینکه از گفتگوهای خود با شاه اینطور استنباط کرده بودم که بختیار بیشتر نقش یک محلل را برای خروج قانونی شاه از کشور بازی میکند، از مذاکرات خود با بختیار در کمال شگفتی به این نتیجه رسیدم که او خود را چیز دیگری میپندارد. او با لحنی پراحساس از نقشههایی که برای دولت خود داشت صحبت میکرد و از طرحهای خود برای "ربودن انقلاب" از دست آیتالله خمینی سخن میگفت. او تصور میکرد که با خروج شاه از ایران میتواند رهبری ملت ایران را بدست خود بگیرد. بختیار قدرت و نفوذ آیتالله خمینی را دست کم گرفته بود و در یکی از ملاقاتها بمن گفت در نظر دارد برای ملاقات آیتالله به پاریس برود و به او پیشنهاد کند که به داشتن یک مقام مذهبی در خارج از قلمرو قدرت دولت اکتفا کند و کار سیاست و امور دولت را به او واگذار نماید. و من سخنان بختیار را در این مورد با ناباوری گوش کردم و پس از بازگشت به سفارت گزارش مفصلی درباره گفتگوهای خود با بختیار و عقاید شخصی خود درباره او به واشنگتن مخابره کردم. در آن گزارش نوشتم که بختیار بنظر من دون كيشوتی بیش نیست و نمیداند که پس از بازگشت آیتالله خمینی به ایران سیل انقلاب او و دولتش را با خود خواهد برد.»
📚منبع: ویلیام سولیوان، ماموریت در ایران (خاطرات سولیوان)، تهران، نشر هفته، چاپ سوم، 1361، ص 166
@ala_allah
#بیشتر_بدانیم
🚨بختیار چقدر هوادار داشت؟
بختیار در حالی پست نخستوزیری را به دست گرفت که شانس چندانی برای حفظ حکومت نداشت. یکی از مهمترین دلایل این موضوع چهره نه چندان محبوب و مردمی بختیار بود. او علیرغم آنکه سابقه عضویت در جبهه ملی را داشت؛ اما هرگز با اقبال عمومی مواجه نشد
«بختیار در مقابل جمع میلیونی مردم، فقط از حمایت گروه اندکی در میان طبقات متوسط جامعه برخوردار بود. زیرا وقتی که هواداران بختیار تظاهراتی به نفع او بر پا کردند، حضور عدهای بالغ بر دو هزار نفر مرد و زن با لباسهای آخرین مد غربی در این تظاهرات، به همگان نشان داد که بختیار پایگاه چندانی در بین مردم ندارد و هرگز نمیتوان امیدی به آینده حکومتش داشت. چون شانس بختیار برای ادامه حکومت بسیار ناچیز بود، لذا ما ۳۰ نفری که در دفتر مخصوص ملکه کار میکردیم و هنوز در تهران به سر می بردیم، میبایست هر چه زودتر تکلیف خود را روشن میکردیم.»
📚منبع: مینو صمیمی، پشت پرده تخت طاووس، ترجمه حسین ابوترابیان، تهران، انتشارات اطلاعات، 1368، ص 251
@ala_allah
#بیشتر_بدانیم
🚨عدم کمک آمریکایی ها به امینی
قدرت های جهانی به راحتی کشورهای همراه و هم پیمان خود را در لحظات حساس تنها می گذارند. چرا که آنچه ببرای آنان دارای اهمیت است، منافع ملی است و بس. اتفاقی که برای برهه ای در دوره پهلوی بر سر پاکستان آمد و چه خوب بود که محمدرضا پهلوی از آن درس می آموخت:
«امروز شاه برای یک دیدار دوستانه چنان که رادیو در اخبار گفت عازم پاکستان می شوند. مشکلات مشترکی بین ایران و پاکستان ایجاد شده است. بیشتر از لحاظ سیاست خارجی پاکستان در مسئله کشمیر دلخوری از متحدین خود دارند. ما از لحاظ مالی بیشتر گله مندیم. ینگه دنیایی ها، این دوستان سخی یک باره در این اواخر سر کیسه را محکم بسته اند و حاضر نشدند با همه یگانگی دکتر امینی سخاوتمندانه با هر گونه خرج و برج ما را یاری بدارند و این برخلاف دوران حکومت جمهوری خواهان است که سیاستمداران ما را بدعادت کرده بودند. در صورتی که به مملکت خیلی بی طرف هند انواع کمک ها در توسعه اقتصادی وضعش و حتی نظامی می شود.»
@ala_allah
#بیشتر_بدانیم
🚨امینی؛ از وابستگی به آمریکا تا دشمنی با شاه
علی امینی یکی از جنجالیترین نخستوزیران حکومت پهلوی بود. در دوران نخستوزیری او شایعات چندی مبنی بر کودتای او علیه شاه مطرح شد و شاه همواره از قدرتیابی او واهمه داشت. به خصوص آنکه وی از حمایت کامل آمریکا نیز برخوردار بود. با این حال شاه به دلایل دیگری نیز دل چندان خوشی از امینی نداشت:
«دکتر علی امینی در تحولات اخیر ایران از کودتای ۲۸ مرداد به بعد از نیروهای مؤثر تصمیم گیرنده در تحولات کشور بود. او در واقع در یکی از بحرانیترین ادوار تاریخی ایران قدرت را به دست گرفت و میرفت تا بخت خود را در امور کشورداری آزمایش کند.
از آن طرف آمریکاییها نیز که به این روز چشم دوخته بودند حمایت بیچون و چرای خود را از وی نشان دادند و برای هر گونه همکاری با دولتش اعلام آمادگی کردند. شاه، گرچه از امینی دل خوشی نداشت، لیکن در برابر خواسته آمریکاییها تسلیم شد و در واقع در مقابل کار انجام شده واقع گردید. شاه تا واپسین روزهای عمر به امینی به چشم کاندیدای ریاستجمهوری مینگریست که قصد دارد حکومت او را واژگون سازد. به همین دلیل وزن و اهمیت او را نخواست دریابد و همین امر همیشه مانع تعامل وی با امینی بود. دلیل دیگری هم البته وجود داشت و آن این بود که امینی به خاندان قاجار تعلق داشت و یادگاری از این سلسله بود. بدیهی است که شاه از این دید هم به وی به چشم یک رقیب مینگریست و در توهم مضاعف خود غوطه ور بود. امینی از همان روزی که وارد ایران شد، در تحولات سیاسی بیش از پیش ایفای نقش کرد.»
📚منبع:حسین آبادیان، دو دهه واپسین حکومت پهلوی، تهران، موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی، 1383، صص 181- 182
@ala_allah