eitaa logo
حَیَّ عَلَی الله
1.1هزار دنبال‌کننده
9.4هزار عکس
7.2هزار ویدیو
121 فایل
کانالی با موضوعات مختلف به همراه کنفرانس با صلوات وارد شو اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم وصیت و دلنوشته های شهدای عزیزانتان را با ما به اشتراک بگذارید و به رسالت زینبی خود عمل کنید https://eitaa.com/Sahebzamanalamann
مشاهده در ایتا
دانلود
حَیَّ عَلَی الله
#ما_ملت_امام_حسینیم #ما_ملت_شهادتیم ♻️سنت مبارزه 🌺شیفتگان حسین باید بدانند: مبارزه در زندگی امر
♻️هدف قیام هدف اباعبدالله چیست؟ آیا در دست گرفتن حکومت است؟ آیا اباعبدالله می‌خواهد بر بلاد مسلمانان به خصوص عراق و کوفه حكومت کند؟ نه، هدف او حکومت نیست. هدف، اِعلاء حكم حق است. باید حق از باطل شناخته شود و حق و باطل را در افقی روشن‌تر به مردم نشان دهد. خواه به حکومت برسد یا نرسد. اگر توانست حکومت را در دست بگیرد، که چه بهتر؛ قدرت حکومت را در راهی که خدا می‌پسندد به کار می‌اندازد. اما اگر نتوانست حکومت را به دست آورد، باز هم مقصود تأمین شده است. حضرت مکرر قبل از رسیدن به خاک نینوا و کربلا گفته بود: به استقبال مرگ می‌رویم؛ اما لازم بود بفهماند که او برای حکومت به کوفه نیامده که پس‌فردا مردم تفسیر نکنند و بگویند: مردم کوفه او را دعوت می‌کردند به کوفه بیاید، بعد دید حکومت به دستش نمی‌آید، به غیرتش برخورد و مرگ را بر زندگی ترجیح داد، زیرا نمی‌توانست تلخی محرومیت از حکومت را تحمل کند. به همین جهت مکرر گفت: اگر نمی‌خواهید، بر می‌گردم! خیال نکنید که من حالا به غیرتم برخورده است و چون از حکومت محروم شده‌ام، دیگر تاب آن را ندارم که زندگی کنم و آمده‌ام به دست خودم خودکشی کنم. ✍آیت الله شهید بهشتی 📚مبارزه پیروز، ۱۷ و ۲۱. @ala_allah
الا تسمعون الي جواب اهل النار حين سئلوا: و ما سلککم في سقر؟قالوا: لم نک من المصلين(1) .آيا به پاسخ اهل دوزخ گوش فرا نمي دهيد که وقتي از آنها سؤال مي شود چه چيز شما را گرفتار دوزخ ساخت؟ گويند: ما از نمازگزاران نبوديم. نماز، ياد خدا و بالاترين ذکراوست. نشانه ي ايمان، سيماي مکتب و ستون دين است. از اين رو ترک نماز از روي عمد از گناهان کبيره شمرده شده است و در بعضي روايات از تارک نماز به عنوان «کافر» تعبيرشده و مراد کسي است که از روي انکار نماز نخواند 📚خطبه ي190 @ala_allah
های واجب خود را دقیق و اول وقت بخوانید. خواهید دید که چگونه درهای رحمت الهی رو به روی شما باز خواهند شد. 🌺شهید_مدافع_حرم سجاد_زبرجدی @ala_allah
🖼 ی که خداوند به آن فرمان می‌‏دهد، می‌‏دانید چه ی است؟ ی است که قلب را روشن می‌‏کند و نفس را در برابر حقیقت به کرنش وامی‏دارد و انسان را فروتن و افتاده می‌‏کند. 👆👆👆👆 @ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بیداری اسلامی نفوذ و قدرت نرم جمهوری اسلامی را در مواجهه با نظام سلطه آشکار ساخت و نشان داد که جمهوری اسلامی و مبانی فکری و معرفتی آن و سخن برآمده از فطرت و وجدان پاک انسانی ، ظرفیت تبدیل شدن به عنوان الگویی جایگزین در برابر الگوی غربی را داراست . در ادامه به بررسی ابعاد مختلف قدرت نرم جمهوری اسلامی که زمینه ساز بیداری اسلامی گردید خواهیم پرداخت . ابعاد قدرت نرم در فرآیند انقلاب اسلامى ایران قدرت نرم در فرآیند انقلاب اسلامى ایران در سطح تحلیل داخلى ، منطقه اى و بین المللى داراى اهمیت قابل توجهى بود . انقلاب اسلامى ایران را مى‌توان تجلى تحقق قدرت نرم به معناى توانایى نفوذ در رفتار دیگران بدون تهدید و یا پرداخت هزینه محسوس به شمار آورد 1)
از اهداف انقلاب اسلامى ، پاسدارى از آزادى و امنیت انسان در حوزه‌هاى گوناگون فرهنگى ، سیاسى ، اجتماعى ، قضایى و اقتصادى است . آرمان‌ها و هنجارهاى انقلاب در سطح تحلیل منطقه‌اى و بین‌المللى نیز پیام جذاب انقلاب اسلامى توانست راه‌گشاى ملت‌هاى مسلمان و نیز ملل جهان سومى و مستضعف گردد و ضمن احیاى هویت جهان اسلام ، ارتقاى بیدارى اسلامى ، به بازسازى تمدن اسلامى بر اساس تکیه بر خودبارى فرهنگى و پرچمداران انقلاب فرهنگى جهانى اهتمام ورزد . 2)
🅰 در سطح تحلیل داخلى براساس زیرساخت‌ها و الزامات فکرى و فرهنگى سند چشم‌انداز بیست‌ساله نظام ، تعمیق معرفت و بصیرت دینى آحاد جامعه و تقویت و تحکیم ارزش‌هاى اسلامى و اخلاقى که حوزه‌هاى فردى و اجتماعى و همچنین برجسته‌سازى مستمر و همه‌جانبه اندیشه‌هاى دینى و سیاسى حضرت امام خمینى ( ره ) در حوزه‌هاى تصمیم‌سازى و تصمیم‌گیرى ، برنامه‌ریزى و اجرایى دستگاه‌هاى نظام جمهورى اسلامى به ویژه سازمان‌ها و نهادهاى فرهنگى و آموزشى و اصلاح نوسازى نظام آموزشى و تعلیم و تربیت کشور و تعمیق تفکر و فرهنگ بسیجى در زمره اولویت‌هاى نرم‌افزارى نظام جمهورى اسلامى ایران قلمداد مى‌گردد . افزون بر این مى توان به ابعادى از قدرت نرم افزارى انقلاب اسلامى ایران از جمله رهبرى امام خمینى ، وحدت و اعتماد ملى ، توسعه دانایى محور ، جنبش نرم افزارى و سیاست فرهنگى اشاره کرد . 3)
1⃣رهبرى امام خمینى : رهبرى امام خمینى را مى‌توان در ارائه ارزش‌هایى دانست که مردم را به پیروى بى‌چون و چرا از فرامین ایشان با توجه به جذابیت محتواى آن و باور قلبى مردم به اعتقاد امام به گفته‌هاى خویش و ابتناء آن بر آموزه‌هاى فقهى و اسلامى متقاعد مى‌ساخت . 4)
2⃣وحدت و اعتماد ملى : انقلاب اسلامى ایران با بهره‌گیرى از اعتماد ملى به عنوان سرمایه اجتماعى و بعد چهارم قدرت توانست به تعمیق وحدت و همبستگى ملى و تجمیع کلیه اقشار و گروه‌ها و دستجات ملى و مذهبى کشور همت گمارد و با بهره‌مندى از مشارکت عمومى ، فرهنگ استقلالى ، بسیجى ، سازندگى ، اصلاح‌طلبى و عدالت‌خواهى را در جامعه گسترش بخشد . وفاق اجتماعى به عنوان مظهر قدرت نرم توانست به ایفاى کارکردهایى چون همفکرى ، هم‌احساسى ، هم‌کنشى ، و شکل‌گیرى ذهن اجتماعى که به همکارى و تعامل میان گروه‌هاى مختلف اجتماعى مى‌انجامد ، بپردازد و نظم درونى و بى‌نیازى از نظم بیرونى و سیاسى را آشکار سازد . 5)
3⃣توسعه دانایى محور : انقلاب اسلامى ایران زمینه را براى اهتمام همزمان به توسعه چند بعدى در ابعاد علمى ، فرهنگى ، اخلاقى ، دینى و اجتماعى علاوه بر توسعه سیاسى و اقتصادى فراهم مى‌آورد . این مهم ناشى از توجه به فرهنگ به عنوان حوزه مستقل و بالذات مطلوب و بهره‌گیرى نرم‌افزارى از دین به عنوان نظام معانى و نمادسازى بود . انقلاب اسلامى رویکرد توسعه دانایى محور را براى تبدیل کشور به جامعه‌اى دانش بنیان اتخاذ کرد تا علم و اندیشه مسیر حیات فردى و جمعى را مشخص سازد و فرآورده‌هاى علمى با خود اقتدار ، صلابت وعزت را به ارمغان آورد و نقش مؤثرى در تأمین امنیت و آرامش اجتماعى ایفا کند . 6)