eitaa logo
حَیَّ عَلَی الله
1.1هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
7.1هزار ویدیو
121 فایل
کانالی با موضوعات مختلف به همراه کنفرانس با صلوات وارد شو اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم وصیت و دلنوشته های شهدای عزیزانتان را با ما به اشتراک بگذارید و به رسالت زینبی خود عمل کنید https://eitaa.com/Sahebzamanalamann
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺شهید حسن طاهریان/ سمنان امروز حسین زمان تنهاست، امروز فرزند فاطمه (سلام‌الله علیها) در برابر سپاهیان کفر و ابرقدرت‌های پست، بی‌یاور است، امروز کربلای انقلابمان خون می‌‌‌خواهد. من می‌روم تا به یزید و یزدیان دوران بفهمانم که ما امام خود را تنها نمی‌گذاریم. @ala_allah
🌺شهید حسین کردمیل/ کاشان من به عنوان برادر کوچک شما به شما عرض می‌کنم اگر می‌خواهیدراه علی (علیه‌السلام) و حسین (علیه‌السلام) و ائمه‌اطهار (علیه‌السلام) را ادامه دهید به دقت سخنان گهربار امام را گوش فرا دهید و از صحنه خارج نشوید. @ala_allah
ای وجدان های نیمه خفته، چشم بیداری بگشایید و ای بیداران گوش فرا دهید! ماییم که بار تاریخ را بر دوش گرفته ایم تا جهان را به سرنوشت محتوم خویش برسانیم. خون سرخ ما فلقی است که پیش از طلوع خورشید عدالت، بر آسمان تقدیر نشسته است. یا فالق الاصباح، ما را در راهی که این چنین عاشقانه در پیش گرفته ایم یاری فرما!» 🌺شهیدمرتضی‌آوینی @ala_allah
اول سخنم با شماست، از شماها ممنونم و سپاسگزار در این راهی که من آن را پیش گرفتم؛ راهی که بازگشتی وجود ندارد چون معلم‌ ما علی(ع) است و می‌گوید: «به میدان نبرد که وارد شدید هرگز پشتت را به دشمن نکنید» و اگر شهادت نصیبم شد، اولین پاسدار خون من شما پدر و مادر عزیزم هستید و من از شما انتظار خواهم داشت، از پدر و مادرم می‌خواهم اگر سایر خواهر و برادرانم خواستند راه مرا ادامه دهند، مانع آن نشوند. از مادرم در فراق فرزندش تقاضای صبر و بردباری دارم چرا که من خود این راه را انتخاب کردم و فقط امتحانی است که همه باید پس بدهند و صبور باشند. من هم شما را دوست دارم، ولی اسلام را بیشتر. من هم شما را دوست دارم، ولی دیدار آقا امام زمان(عج) را بیشتر، من هم شما را دوست دارم ولی لقاءالله را ان‌شاءالله بیشتر و بدانید که اگر خدا بخواهد لیاقت داشتم و شهید شدم، خوشبخت خواهم شد و می‌دانم شما جز خوشبختی و سعادت من چیزی نمی‌خواهید. من اگر اشتباهی کردم و با شما بدخلقی کردم، اشتباه خودم بود و مکتب من اشتباه ندارد و من بودم که اسلام را بدنام کردم و از شما تقاضای عاجزانه کردم که مرا عفو بفرمایید. من آرزوی ازدواج داشتم، ولی با معشوق بهتری وصلت کردم. پس باز هم شاد باشید؛ اگر سعادت یاری کند و شهادت را این درجه فرای دنیای خاکی را به دست آورم، لحظه شهادت، لحظه وصلت من است. شما خیال می‌کنید که من با خمپاره می‌میرم، اما همه ترکش خمپاره‌ها نقل عروسی من است، اما شما نمی‌دانید. پس انتظار دارم اگر جسد من را دریافت کردید، خانه را چراغانی کنید و به مردم خوب شهرمان و امت شهیدپرور که هرکدام مثل شما، شهیدی تقدیم کرده‌اند شیرینی و نقل بدهید. و تمام کتاب‌هایم را وقف جبهه می‌کنم، زحمت آنها را بکشید و به رزمندگان در جبهه بفرستید. به مادرم سفارش کنید وسایلی را که برای عروسی من تهیه کرده بود را به یک مستحق بدهد، سعی کند از فامیل‌هایمان باشد. از همه برای من حلالیت بطلبید. پدرجان تمام فامیل و آشنایان را سلام برسانید و از همه برای من و به نیابت از من حلالیت بطلبید و بگویید فقط و فقط از خداوند کمک بخواهند نه از کس دیگر. خداست که می‌دهد و می‌گیرد، بقیه اشخاص وسیله‌های خداوند هستند. در آخر سلامتی همه شما را از خداوند تبارک و تعالی خواستارم و وجود عزیز شما را به خدا می‌سپارم. ظهور هر چه زودتر آقا امام زمان را و سلامتی و طول عمر امام را و پیروزی امت شهیدپرور و لشکریان اسلام و جمهوری اسلامی به انقلاب ولی‌عصر(عج) از خداوند خواستارم. 🌺شهید غلامرضا الهی @ala_allah
مادرجان! مگر من از قاسم بهترم؟! در صحراي گرم و سوزان كربلا، قاسم به نداي «هل من ناصر ينصرني» حسينش لبيك گفت و الآن هم فرياد حسين زمان را عده‌‌اي از مؤمنان لبيك گفتند و در صف مجاهدان في سبيل‌‌الله پيوستند و از وابستگي‌‌هاي دنيوي بريدند و عده‌‌اي به لقاءالله پيوستند و عده‌‌اي منتظر شهادت ماندند. 🌺شهید محمد رضا مزینانی @ala_allah
🖼حماسی ترین جمله ی تاریخ و حماسی ترین صحنه ی تاریخ 👆👆👆👆 @ala_allah
⤵️دکتر علی قائمی دکتر علی قائمی می نویسد: «قیام حسین بن علی علیه السلام از نوادر وقایعی است که در جهان بشریت رخ داده و همه اذهان را متوجه خود ساخته است. هیچ قیامی در تاریخ جهان نتوانست این همه آثار و پیامد از خود به جای گذارد... داستان قیام امام حسین علیه السلام داستان ظهور عالی ترین تجلیّات روحی و معنوی انسان است و تحقیر و کوچک شمردن همه مظاهر لذّات مادی به خاطر معنویت عملی بود خالصانه و صرفا برای کسب رضای خدا؛ و این خلوص کار خود را کرد و اثر خود را بخشید و چیزی را که جامعه اسلامی فاقد آن بود به جامعه داد. اهمیّت واقعه کربلا در این است که حقانیّت اسلام را روشن کرد و حیات و بقای این آیین الهی را تضمین نمود و به همین خاطر گفته اند الاسلام نبویّ الحدُوث و حُسینی البقاء». @ala_allah
حَیَّ عَلَی الله
#ما_ملت_امام_حسینیم #ما_ملت_شهادتیم ♻️قیام برای اصلاح امت عده‌ی زیادی از کسانی که با خلافت یزید
♻️الگوبرداری از قیام عاشورا در ریزترین و ساده‌ترین جریان‌هایی که در تمام این مدت تا روز عاشورا پیش آمده، این نکته را به خوبی می‌بینید که امام خواسته است در واقعه‌ی کربلا با همه‌ی دستکاری‌هایی که شد، با همه‌ی تحریف‌هایی که وقایع‌نگارهای سپاه دشمن در آن کردند، آنچه از این واقعه و تاریخ آن برای مردم آینده می‌ماند، درسی آموزنده باشد. بارالها از تو توفیق می‌طلبیم همواره در راهی باشیم که پیشوایان الهی که برای ما معین فرمودی، بوده‌اند. بارالها از تو مسئلت داریم ما نیز همیشه یار و یاور حق و دشمن آشتی‌ناپذیر باطل باشیم. همیشه آماده و یار و یاور عدل و دشمن آشتی‌ناپذير ظلم و ظالم باشیم. بارالها از تو می‌خواهیم امت اسلام را امتی سازی که در راهی که پیغمبر، راهنمای بزرگت به آنها نشان داده، بروند و در این راه از هیچ‌گونه جانبازی و فداکاری دریغ نکنند. ✍آیت الله شهید بهشتی 📚مبارزه پیروز، ۲۱ و ۴۲. @ala_allah
🖼 قیام برای حقیقت ▪️ حسین علیه‌السلام انقلاب کرد تا برای امت، پنهان شدن حاکمان پشت اسم دین را آشکار سازد و حقیقت طاغوت‌هایی را رسوا کند که به اسمِ خلافت حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله بر مردم حکم می‌راندند. 📚 امامان اهل‌بیت، علیهم‌السلام، صفحه ۴۸۴ 👆👆👆👆 @ala_allah
⤵️فاطمه هوشینو، بانوی تازه مسلمان ژاپنی بنده کاملا محصول تبلیغات ضد اسلام و ضد تشیع هستم چراکه از روی کنجکاوی به دنبال مطالعه درخصوص اسلام رفتم و متوجه شدم که دین اسلام کامل است و می‌تواند به سوالاتم جواب دهد. با لطف خداوند و اهل بیت و تلاش ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد توفیق پیدا کردم که در جمع مردم خراسان جنوبی حضور داشته باشم، امیدوارم خداوند روز به روز توفیقات شما را زیاد کند و شما را حفظ کند. به همان علتی که امام زمان (عج) برای همه انسان‌هاست، ولایت فقیه و این کشور اسلامی، شهدا و جهادگران متعلق به همه انسان‌ها هستند و دعا می‌کنم هرچه زودتر روزی برسد که همه انسان‌ها به این حقیقت پی ببرند. @ala_allah
🖼خانم اوزدونوش،بانوی تازه مسلمان و شیعه از کشور ترکیه 🇹🇷 : 👈وقتی از من می پرسند چرا شیعه شدی؟❗️ می گویم فقط به دنبال علی برو.... 👆👆👆👆 @ala_allah
🌺 شهید مرتضی مطهری: 📝 وجود رسول اکرم واقعا رحمه للعالمین بود. همه جهانیان مستقیم یا غیرمستقیم تحت تأثیر اسلام قرار گرفتند. اسلام بود که اصالت فرد و همچنین عدم جدایی دنیای عبادات و معاملات و مؤثر بودن در تحولات اجتماعی را به پروتستان‌ ها الهام کرد. 📙 یادداشتهای استاد، ج9، ص106 @ala_allah
🖼اسلام جنگ طلبی را تأیید نمی‌کند اما دفاع را واجب می داند 👆👆👆👆 @ala_allah
‏« بازبان وتبيين بايدمردم رابافضايل اخلاقى آشناكردوازمنكرات دورنگه داشت.اين به جاى خوددرست اماباشيوع منكرات وباتظاهربه آن بايدمقابله كرداسلام مرتكب منكررانصيحت وهدايت مىكنداماحدّهم براى اومیگذاردباصِرف زبان وتوصيه نمىشودكارى كرد. قدرت نظام بايد جلوى سير فحشا و فساد را بگيرد.» ⤴️مقام معظم رهبری حفظه الله @ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹وظیفه ی هر آدم مقید و دلسوزی حمایت تمام قد از نیروهای خدوم امنیتی است .... 👆👆👆👆👆👆👆👆 👌👌👌👌👌👌👌👌 ✅☑️✅☑️✅☑️✅☑️ @ala_allah
♻️روایت گردشگر بلژیکی از ایران واقعی ⤵️«پاسکال مانارتز» عکاس و گردشگر ۳۸ ساله بلژیکی به نوشته این عکاس که عکس هایش را تصویری از ایران واقعی می‌داند، ایرانی ها ملتی متشکل از اقوام مختلف بوده اند که در طول هزاران سال اقوام دیگری از عرب، ترک، مغول و یونان را پذیرفته و تحت تاثیر قرار داده‌اند. به نوشته مانارتز تصویری که در غرب از ایران ارائه می شود جایی خطرناک و پر از مردمی با عقاید بنیادگرایانه است حال آنکه او ایران را «عظمتی بی انتها»، با مردمی شگفت انگیز شناخته که جز نجابت و خوشرویی از آنها ندیده است. پاسکال به همه کسانی که عاشق مردم و زندگی هستند توصیه می کند حتما به این نقطه از زمین سفر کنند و مطمئن باشند خاطرات زیبایی از آن در خاطرشان خواهد ماند. @ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹آفتابه لری ما از کل تاریخ آمریکا و .... بیشتر قدمت داره 👌👌👌👌👌 👆👆👆👆👆👆👆👆👆 👌👌👌👌👌👌👌👌👌 ✅☑️✅☑️✅☑️✅☑️✅ ✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️ @ala_allah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️چرا اسلام دین شادی نیست و روضه خوانی و گریه اینقدر رواج دارد؟ بهتر نبود به جای آنها فکر شاد کردن مردم بود؟ به منظور پاسخ به این سؤال، چهار مرحله به شرح زیر مطرح و تبیین مى گردد: ۱. شناسایى منشأ و خاستگاه این ابهام فکرى و انحراف رفتارى و علت یا علل بروز آن، ۲. جایگاه غم و شادى در معارف اسلامى، ۳. جایگاه غم و شادى در روان شناسى، با تکیه بر منابع دینى و علمى، ۴. تعیین شکل صحیح و مطلوب غم و شادى (گریه و خنده). 1️⃣ منشأ و خاستگاه بى تردید آنچه امروز در برخى مراسم هاى دینى و بعضى اجتماعات رسمى اجرا مى گردد، مستند شما قرار گرفته است تا این گونه در مورد شادى و غم قضاوت کنید و یا دچار ابهام شوید؛ در حالى که این قضاوت و اظهار نظر، هرگز با تعاریف و احکام دین حنیف اسلام مطابقت و هماهنگى ندارد. شکل عملکرد برخى گردانندگان و برگزارکنندگان مراسم دینى، به گونه اى است که حتى در اعیاد دینى و جشن تولد ائمه(ع)، مصیبت خوانى و گریاندن را عنصر ضرورى و تردیدناپذیر این محافل مى دانند! این افراد این گونه مى پندارند که هیچ مسؤولیتى جز گریاندن و اشک گرفتن از چشمان مردم کارى ندارند! 1)
این پندار غلط از یک اندیشه و تفکر بى بنیان تغذیه مى شود که مى گوید: گریه کردن عملى پسندیده است و انسان در حالت غم و گریه، به خدا مى رسد و با مرکز ثقل هستى مرتبط مى شود. لذا این افراد به هر وسیله و بهانه اى، در صدد گریاندن مردم هستند واین کار را هنر خود مى دانند و به اصطلاح آن گاه محفل گرم مى شود که گونه حضّار با اشک چشمان آنها خیس گردد!! رفتار این گروه افراد به عنوان مرثیه خوان و مصیبت سرا و مداح - که مى پندارند رسالت و وظیفه دینى و شغل شان گریاندن مردم است - موجب بروز چنین پندار غلطى شده است! البته این پندار خود محصول برداشت یک سویه و افراطى از برخى روایات و معارف دین است. 2)
در برابر این دسته از مسلمانان افراط گر، گروه دیگرى از مسلمانان تفریط گرا قرار مى گیرند که به استناد دسته دیگرى از روایات و برخى یافته هاى علمى - مبنى برآسیب زا بودن غم و ماتم و مذموم بودن غم گسارى و ماتم زده بودن و گرفتگى - تمام همت و تلاش خود را صرف شاد بودن و شاد نمودن دیگران مى کنند! از این رو به هر وسیله اى براى ایجاد شادى و خوشى تمسّک مى جویند و به هزاران حیله و زور و فشار، در صدد هستند تا خوش باشند و خوشى و شادى بیافرینند؛ هر چند بى خودى خوش باشند! گروه اول در حالى که از سرآگاهى تمام عناصر شادى آفرین و فرح افزا را از زندگى خود حذف مى کنند و یا آنها را کم رنگ جلوه مى دهند و حتى لباس هاى شاد و جذّاب را از تن خود دور مى سازند؛ این گروه از عربده خوش گذارانه خود و سرور دردآور خویش، گوش فلک را کر مى سازند و به وجد ومسرّت بى هدف و حتى مصیبت زا دل خوش مى کنند! 3)
این شکل رفتار و برداشت، موجب شده است که عده اى اسلام را دین گریه ببینند و گروهى، آن را دین خنده و خوشى و خوش بودن بپندارند؛ گویا این حالت با هم قابل جمع نیست! این دو گرایش افراطى و تفریطى، آن گونه در تمام سطوح جامعه نفوذ کرده است که بیشتر مسلمانان در برخوردارى از این دو حالت، راه اعتدال را کاملاً گم کرده اند و یا در تیم افراطیان عضو مى شوند و یا در محفل تفریط کنندگان خود را مى یابند؛ گویا راه سوم نمى تواند وجود داشته باشد و و جود ندارد و مجبورند دریکى از دو تیم عضو باشند. غافل از آنکه هر دو گرایش، محکوم به شکست و در مسیرى غلط و انحرافى است و راه حق و اسلام حقیقى، نه این است و نه آن؛ بلکه خود واقعیتى دیگراست. 4)
2️⃣ جایگاه غم و شادى در اسلام از دیدگاه اسلام خنده و گریه، شادى و غم و سرور و ماتم، هیچ کدام مطلوبیت ذاتى، استحباب نفسى و ارزش ماهوى ندارند تاچه رسد به آنکه یکى بر دیگرى رجحان و برترى داشته باشد. اسلام کسى را به گریه کردن - به عنوان گریه - ترغیب نکرده است، همان گونه که به شاد بودن - به عنوان شادى - امتیاز نداده است؛ مگر به واسطه مقدمات و پیامدهاى آن. خنده و گریه بر اساس آن پیامد و یا مقدمه، مى توانند در مورد قضاوت و ارزش گذارى واقع شوند. غم و شادى از جمله حالات نفسانى و صفات روحى و هیجانات حاکم بر ابعاد وجود آدمى هستند که در قالب خنده، گریه و ... نمودار مى شوند و هر انسانى به عنوان انسان، از این گروه هیجان هاى اوّلیه برخوردار است. مهم آن است که این حالات، بر تعامل اجتماعى مطلوب و بندگى خداوند تأثیر منفى نداشته باشد؛ بلکه تأثیر مثبت بر آنها بگذارد. غم و گریه اى که به آدمى آسیب رساند و یا مانع خدمت به بندگان خداوند و بندگى شود و انسان را از رسیدن به هدفش باز دارد، مذموم است؛ همان گونه که شادى آسیب زا و مانع عبادت و انجام وظایف دینى و انسانى نیز سخت مذمت شده است. 5)
آنچه مجال قضاوت درباره گریه و خنده و شادى و غم را فراهم مى آورد، حداقل دو عنصر و انگاره است: یکى انگیزه و عامل بروز این هیجان ها و دیگرى مشکل بروز این هیجان ها. بر اساس همین دو انگاره، هیجان هاى یادشده مورد ارزیابى و قضاوت قرار مى گیرد: خنده جاهلانه - که در روایات از آن به «خنده من غیر عجب» تعبیر شده - مذموم است. در برابر این خنده، خنده متفکّرانه و معنادار پسندیده و ممدوح تلقى مى گردد. امام حسن عسکرى(ع) در حدیثى مى فرماید: «از علایم جهل خنده بدون تعجب است».بحار الانوار، ج ۷۲، ص ۵۹: «من الجهل الضحک من غیر عجب». و امام کاظم(ع) در حدیث دیگرى مى فرماید: «خداوند از کسى که بدون تعجب بخندد نفرت دارد».همان، ج ۷۸، ص ۳۰۹: «ان اللّه عزّ و جّل یبغض الضحّاک من غیر عجب». 6)