💐️ رسول اکرم صلي الله عليه و آله فرمود : بر شما باد به قرآن ، چون قرآن ، شفای سودمند ، وداروی پر برکت است و نگهبان کسی است که به آن چنگ می زند، و نجاتبخش کسی است که ازآن پیروی کند.
📚 (جامع الاخبار و الآثار جلد 1 صفحه 432)
@ala_allah
aqayi_tahdir_joz-08_12015812.mp3
4.06M
جزء ۸
🌹 تلاوت جزء هشتم قرآن کریم
🔹 از آیه 111 سوره «انعام» تا آیه 87 سوره «اعراف»
🌹تند خوانی استاد معتز آقایی
🌸🍃🍃🌸
@ala_allah
💠دعای روز هشتم ماه مبارک💠
اللهمّ ارْزُقنی فیهِ رحْمَةَ الأیتامِ وإطْعامِ الطّعامِ
وإفْشاءِ السّلامِ وصُحْبَةِ الكِرامِ بِطَوْلِكَ یا ملجأ
الآمِلین.
خدایا روزیم كن در آن ترحم بر یتیمان و طعام نمودن بر مردمان و افشاء سلام و مصاحبت كریمان به فضل خودت اى پناه آرزومندان
@ala_allah
ربنا.mp3
12.87M
📹نواهنگ محشر فوق العاده عالی
و بسیار زیبای ربنا با صدای
محمد حسین پویانفر
🎼در اگر باز نگردد
نروم باز به جایی
پشت دیوار نشینم
چو گدا بر سر راهی
#رمضان_المبارک
#الهی_العفو
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
#پیشنهاد_دانلود 👌👌👌👌👌
از دست ندیها
😍😭😍😭😍😭😍😭
👆👆👆👆👆👆👆👆
👌👌👌👌👌👌👌👌
✅✅✅✅✅✅✅✅
@ala_allah
میگوینـد...؛
هرگاه به هرامامۍ"سلام"دهید...
خود آن امام
جوابـــــ سلامتان را میدهد!
ولۍاگرکسۍ بگوید:
"السلامعلیڪیافاطمهالزهراس🌹"
همهۍ امامان جوابش را میدهند ...
مۍگوینـــــد:
ڪه این فرد نام مادرمان را برده است !؟
[ السلامعلیکیافاطمةالزهراس]
@ala_allah
#السلام_علیک_یا_اباصالح_مهدی ✋
🌻🍃
بیـݩفرهنگلغټ
نامتواستثتایۍست
واجبالعــــشقترین
واژهیدنیــابیـــــا
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
@ala_allah
🌸توسل به امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف
این ذکرو درکتاب صحیفه مهدیه به طریق دیگه ای هم گفتن : که بعداز نافله مغرب 100 صلوات بفرستید و ۷۰بار این ذکرو بگویید که یه کم تفاوت داره .
🌺 یا الله یا محمد،یاعلی یا فاطمه،یاحسن یا حسین ،یاصاحب الزمان ادرکنی یا صاحب الزمان
البته این ذکرتوصیه امام زمان نیست ،
در کتاب تحفت الرضویه آمده
@ala_allah
⤵️رهبر_انقلاب
💠 هرکس باید سعی کند یک رابطه شخصی میان خود و میان ولیّ الله العظم ارواحنا فداه به وجود آورد... با توجّه، با توسّل، با سخن گفتن، با اظهار ارادت کردن، خود را آماده نگه دارد.
@ala_allah
حَیَّ عَلَی الله
🚨قطره ای از کمالات 💠 ...... مفضّل گوید: عرض کردم: ای سرور من، آن هفتاد و دو نفری که با امام حسین ع
🚨قطره ای از کمالات
💠 ...... اوّل گروهی که این نداء را لبیک می گویند فرشتگان، سپس جنّ و بعد از آن نقباء هستند، می گویند: ما شنیدم و اطاعت می کنیم ، و هیچ دارنده گوشی باقی نماند جز اینکه آن صدا را بشنود، و هر یک به دیگری روی آورد و برای او تعریف کند و آنچه شنیده است بازگو نماید.
نزدیک غروب آفتاب فریادزننده ای از مغرب بانگ آورد: ای مردم پروردگار شما در بیابان خشکی از سرزمین فلسطین ظهور کرده و او عثمان بن عنبسه از اولاد یزید بن معاویه است از او پیروی کنید تا هدایت شوید و با او مخالفت نکنید که گمراه می گردید، فرشتگان و پریان و نقباء گفتار او را رد کنند و او را تکذیب کنند و در جوابش می گویند: شنیدیم و سرپیچی می کنیم، ولی اهل شک و تردید و نفاق و کافران با شنیدن این صدا دچار گمراهی می شوند.
و در ادامه حدیث فرمود: آنگاه دابّه الأرض (طبق روایات مقصود امیرالمؤمنین علیه السلام است) بین رکن و مقام ظاهر می شود و بر چهره مردم با ایمان علامت مؤمن، و بر چهره کافران علامت کفر می زند ، سپس امام صادق علیه السلام قصه خروج لشگر سفیانی و فرو رفتن آنها در سرزمین بیداء و بعضی از احوال حضرت قائم علیه السلام را در هنگام ظهورش در مکّه بیان می کند.
مفضّل عرض کرد: ای سرور من، سپس مهدی کجا می رود؟
فرمود: به مدینه جدّش رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم می رود و هنگامی که در آنجا وارد شد کار مهم و مأموریّت عجیبی اجرا خواهد کرد که باعث خشنودی مؤمنان و رسوایی کافران می شود .
مفضّل عرض کرد: ای آقای من، آن مأموریّت عجیب چیست؟
فرمود: کنار قبر جدّش می آید و می فرماید: ای مردم، آیا قبر جدّ من رسول خدا همین است؟ می گویند: آری ای مهدی آل محمّد همین است، می فرماید: در کنار او چه کسانی مدفونند؟ می گویند : دو یار همراه او ابوبکر و عمر(1) می باشند و کسی دیگر با او در اینجا نیست.
امام علیه السلام دستور می دهد آنها را از قبر بیرون آورده بر درخت خشک و پوسیده ای به دار کشند و چون چنین کنند درخت خشکیده فوراً سرسبز می شود و شاخ و برگ پیدا می کند ، با مشاهده این وضع دوستان این دو نفر گویند: بخدا قسم این واقعاً شرافت است، و ما به محبت و ولایت این دو نفر پیروز و رستگار شدیم.
آنگاه نداکننده ای از طرف مهدی علیه السلام فریاد برآورد:
کلّ من أحبّ فلاناً وفلاناً فلینفرد جانباً ، فینقسم الخلق جزئین فیعرض المهدیّ علیه السلام علی أولیائهما البراءه منهما فلایقبلون فیأمر المهدیّ علیه السلام ریحاً سوداء فتهبّ علیهم فتجعلهم کأعجاز نخل خاویه.
کسانی که این دو نفر را دوست دارند از میان مردم جدا شوند و در یک طرف بایستند، وقتی که کاملاً جدا شدند مهدی علیه السلام به آنها دستور می دهد که بیزاری خود را از این دو نفر اظهار کنند، ولی آنها نمی پذیرند، در این هنگام دستور می دهد باد سیاه شدیدی بر اینها می وزد و آنها را همچون شاخه های خشک درخت نخل بر خاک مذلّت می افکند و نابود می سازد .
---------------------------------
۱- این مطلب در مصدر مفصّل تر بیان شده و مؤلّف رحمه الله آن را به طور مختصر آورده است .
💎 ادامه دارد ...
@ala_allah
🌸جوارالکنس
💠. به معنای ستارگان متحرک که در زیر شعاع آفتاب پنهان می شوند، این نیز از القاب امام زمان علیه السلام گفته شده است.
🔻امام باقرعلیه السلام در تفسیر آیه «فَلَآ أُقْسِمُ بِالْخُنَّسِ * الْجَوَارِ الْکُنَّسِ»(سوره تکویر، آیه۱۵ و۱۶) فرموده است: مراد امامی است که غایب می شود... پس مانند شهاب درخشان ظاهر می گردد.
آن گاه به راوی فرمود: اگر آن زمان را درک کردی چشم هایت روشن خواهد شد.( کمال الدین، ص ۳۲۵ / غیبت طوسی، ص ۱۵۹/ غیبت نعمانی، ص ۱۵۰)
@ala_allah
حَیَّ عَلَی الله
امامت مُفسّر شریعت؛ نیاز شرع به مُفسّر { #دلایل_عقلی_امامت_و_مهدویت - شماره 25} برهان «لزوم مفسر»
اختلاف در مبانی
{ #دلایل_عقلی_امامت_و_مهدویت - شماره 26}
با وجود اصحاب پیامبر و شخصیتهای برجسته فراوانی که در تاریخ اسلام و در ادوار مختلف تاریخی قدرت اجتهاد داشتهاند، همچنان اختلاف در مبانی، اصول و فروع معارف اسلام، به قوت خود باقی است. در حقیقت این همه اختلاف و افتراق نتیجه همان عدم تمسک به ثقلین یعنی قرآن و امامان معصوم است.
مقام امامت برخوردار از الهامات، اشراقات ربانی و بهرهمند از مواهب رفیع خداوندی و متصل به منبع علم الاهی است. بنابراین تبدیل شناخت ظاهری و سطحی از قرآن به شناختی همه جانبه، تفسیر صحیح، تطبیق مصادیق، بیان دقیق زوایای گوناگون و شرح بطون متعدد آن، نیازمند علم و عرفان خارق العاده و لدّنی وجود مقدس امام و وصی به حق رسول اعظم است.
قرآن قلیل اللفظ و کثیرالمعانی، موجز اما در اوج کمال، شامل بر ناسخ و منسوخ، منقطع و مستمر، تنزیل و تأویل، محکم و متشابه، ظاهر و باطن، عام و خاص، مطلق و مقید، و… است. با تکیه بر ازدحام دلایل، فحص غالب و ضرس قاطع می توان گفت: استیلا بر حدود و صغور، رمز و رازهای سر به مهر، بطون متعدد باطنی، حقیقت واقعی اعجاز آن و علم به ضمیر واقعی وحی در انحصار فهم نبی، وصی و امامان معصوم است.
@ala_allah