eitaa logo
حوادث آخرالزمان و علائم ظهور⏰🌍
44.1هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
7.4هزار ویدیو
360 فایل
ثابت قدمان ماندگارند. ✔حضورشماباعث دلگرمی ماست . @alamatha https://eitaa.com/joinchat/1218773065C471a635805 👆👆 تعرفه تبلیغات ⛔ نشر مطالب با ایدی کانال حوادث و علائم مجاز هست
مشاهده در ایتا
دانلود
_عامه جانشینی عموم فقیهان شیعه به جای امام مهدی  (عج)در دوران غیبت کبری. شیعیان در دوران غیبت کبرا نمی توانند با امام مستقیم یا باواسطه ارتباط داشته باشند. در این دوران با تکیه بر روایات رسیده از امامان، وظایف امام معصوم را بر عهده فقیهان دانسته و آنان را رهبر دینی خود می‌دانند. نیابت عامه در مقابل نیابت خاصه قرار دارد. و در دوران غیبت صغری امام مهدی(ع) از طریق چهار نفر با شیعیان ارتباط داشت. پس از وفات چهارمين نایب خاص خویش در سال ۳۲۹ق نماینده ديگرى منصوب نکرد و تمام ارتباطات مستقيم آن حضرت با مردم و دوران وكالت از امام مهدی عج، خاتمه یافت. 📌بنابر روایات نقل شده درباره دوران غیبت، از جمله روایتی از امام مهدی (عج)که شیعیان را مامور به رجوع به فقها در امور دین و دنیا می‌کند،[۱]  در این دوران، در دوران علما و فقها نیابت عامه آن حضرت را بر عهده گرفتند. قید «عام» در برابر خاص است و مراد این است که دیگر هیچ فرد خاصی نیابت مشخصی از امام مهدی ندارد؛ بلکه فقهای واجدِ شرایط ذکر شده در روایت، به صورت عام از آن حضرت نیابت می‌کنند. احادیث نیابت عامه مبنای روایی نیابت عامه، احادیثی است که منابع روایی از امامان معصوم(ع)نقل کرده‌اند. برای نمونه، در روایتی از امام صادق(ع)تصریح شده است که هنگامی که به ما دسترسی ندارید، برای حل اختلافات میان خود، به راویان حدیث ما، کسانی که حلال و حرام و احکام ما را می‌شناسند، رجوع کنید و اگر به کسی دیگر رجوع کنید، حتی چنانچه او به حق حکم کند، حکمش روا نیست.[۲] بنابر روایتی دیگر، که از امام مهدی نقل شده، مؤمنان باید در رويدادهاى روزگار، به راويان احاديث اهل بیت(ع) رجوع کنند و آن حضرت تصریح کرده است که «آنان (راويان) حجت من بر شمايند و من حجت خدا بر ايشانم.»[۳]  همچنین در روایتی از امام دهم علی بن محمد نقی(ع) آمده است: «گروهی از علما پس از غیبت قائم ما مردم را به امامت او فرامی‌خوانند و با حجتهای ربّانی از دین او دفاع می‌کنند ... . آنان همچون ناخدا، سکان کشتی را در دست دارند... پانویس ۱↑ الكافي، ج1، ص67 ۲↑ الكافي، ج 1، ص 67. ۳↑ الكافي، ج 1 ، ص :67 ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
‍ امام محمد باقر علیه السلام : کَأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا يُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلَا يُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِکَ وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ فَلَا يَقْبَلُونَهُ حَتَّى يَقُومُوا وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِکُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ أَمَا إِنِّي لَوْ أَدْرَکْتُ ذَلِکَ لَاسْتَبْقَيْتُ نَفْسِي لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْه گويا من را مي‌بينم که از زمين خروج کرده، حق خود را مي‌طلبند، ولي به آنان نمي‌دهند، ديگر باره حق خود را مي‌خواهند و به آنان نمي‌دهند، وقتي چنين ديدند خود را بر دوش نهاده آنگاه حق آنان را مي‌دهند، ولي آنان نمي‌پذيرند تا اين که قيام کنند و اين حکومت را به جز صاحبشان به کسي تحويل نخواهند داد و اينان کشته‌هايشان شهيدند ، اگر من آن روز را درک کنم ، جانم را برای صاحب این امر حفظ می کنم . 📚 غیبت نعمانی 🏴 حضرت محمد باقر علیه السلام : گویا می بینم گروهی از مشرق حقوق خود را طلب میکنند اما آنها را اجابت نکنند ، پس به مبارزه برخیزند و بایستند ، آنگاه پاسخ مثبت گیرند ، اما این بار خودشان نپذیرند تا آنکه همه قیام کنند و درفش هدایت را جز به دست توانای صاحب الزمان نسپارند ، کشته های آنان شهیدند ، 📚 عصر ظهور ص 230 ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
4_6032829038123299237.mp3
734.4K
⁉️علت ناامیدی از عنایات امام عصر (عج)و تفکرات شیطانی چیست ؟ ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
‍ 🍁💫🍁💫🍁💫🍁💫🍁💫🍁 🔥هیزم های بزرگ را با هیزم های کوچک و ریز روشن 🔥می‌کنند ... هم با شروع میشوند ... به همین خاطر است که قرآن کریم روی گناهان ریز و کوچک حساسیت بیشتری نشان داده است و میگوید : اگر به سراغ شر و شرارت بروید هر چند کم و ناچیز باشد ، نتیجه آن را خواهید دید . فرمود : { وَ مَن یَعمَل مِثقَالَ ذَرَّهِِ شَرَّا یَرَهُ} ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
5.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 📢بابا امام زمان(عج) سفارش کرده دعا کنید برا من ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
1_193308351_160170080514.pdf
8.06M
بحارالانوار جلد 46 ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
حتی با ۵۰ قَسم هم نپذیر که آبروی مسلمانی را ببری! 🌱مردی خدمت امام موسی (ع) آمد و عرضه داشت: فدایت شوم، از یکی از برادران دینی کاری نقل کردند که ناپسند بود ، از خودش پرسیدم انکار کرد در حالی که جمعی از افراد موثق و قابل اعتماد این مطلب را از او نقل کردند! 🌱حضرت امام موسی کاظم علیه السلام فرمود: گوش و چشم خود را در مقابل برادر مسلمانت تکذیب کن .. 🍂حتی اگر پنجاه نفر قسم خوردند که او کاری کرده و او بگوید نکرده ام از او قبول کن و از آنها نپذیر! 📌هرگز چیزی که مایه عیب وننگ اوست و شخصیتش را از بین می برد در جامعه منتشر نکن که از آنها خواهی بودکه خدا در موردشان فرموده: "کسانی که دوست دارند ها در میان مؤمنان پخش شود عذاب دردناکی در دنیا و آخرت دارند" 🍂حسن ختام این مطلب، حدیثی تکان دهنده از حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است که فرمودند: 📌هر کس گناه و کار زشتی را نشر دهد، همانند کسی است که آن کار را در آغاز انجام داده است. 📙 منابع: ۱.کافی ۲. به نقل از تفسیر راهنما. ۳. بحارالأنوار ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
💢 دو کلام مکاشفه گونه از آیت الله ره: ♻️ کسانی که در خواب یا بیداری تشرّف حاصل نموده اند (محضر امام )، از ایشان شنیده اند: 👈«برای تعجیل فرج من زیاد دعا کنید» 💠 خود او (امام مهدی) در مسجد سهله و جمکران، در خواب یا بیداری در گوش افرادی از دوستانش بدون اینکه او را ببینند، فرموده است: 🙏«فرج من نزدیک است، دعا کنید بدا (تاخیر) حاصل نشود». 📚 کتاب در محضر بهجت ج۱ ص۱۱۸ و ص۱۰۸ ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
13.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌بعد از ظهور چه خواهد شد!؟ ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
1_193309334_160170080535.pdf
9.06M
بحارالانوار جلد 47 ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
پیشوای دهم شیعیان حضرت امام هادی علیه السلام در سال ۲۱۲ هجری قمری دیده به جهان گشود. پدر ایشان حضرت امام محمدتقی جوادالائمه علیه السلام و مادرشان بانویی فاضله و عفیفه به نام سمانه است. نام مبارک ایشان علی از القابشان نقی، هادی و نجیب؛ و کنیه شأن ابوالحسن است. طلوع ستاره تابناک ولایت، خورشید عدالت، فرزند ایمان، مهبط انوار رحمان، مفسر بزرگ آیه‌های قرآن حضرت امام علی النقی (ع) تهنیت باد (ع)_مبارکباد ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝
‍ ⭕️ در کلام‌ مولا امیر مؤ‌منان(علیه السلام) درباره‌ به‌ (چهار أمر) تأکید شده‌ است: ✅قسمت اول✅ 1⃣الوفأ بالبیعة‌ (وفاداری‌ به‌ پیمان): مردم‌ در برابر پیمانی‌ که‌ با رهبر بسته‌اند باید وفادار باشند. زیرا با بیعتی‌ که‌ انجام‌ داده‌اند متعهد شده‌اند تا تمامی‌ امکانات‌ خود را در اختیار دولت‌ حاکم‌ قرار دهند و او را در تمامی‌ ابعاد کشورداری‌ یاری‌ رسانند و در هیچ‌ بُعدی‌ که‌ یاری‌ آنان‌ نیاز است‌ کوتاه‌ نیایند. دولت‌ آنگاه‌ قدرتمند است‌ که‌ بالهای‌ نیرومند مردمی‌ تکیه‌گاه‌ او باشد. و آیه‌ «و أنفقوا فی‌ سبیل‌ا و لا تلقوا بأیدیکم‌ اًلی‌ التهلکة» (بقره/ 195) به‌ همین‌ حقیقت‌ اشارت‌ دارد. یعنی‌ از هرگونه‌ مساعدت‌ شایسته‌ در راه‌ پیشرفت‌ و اقتدار نظام‌ بکوشید، وگرنه‌ با دست‌ خود، مایه‌ نابودی‌ خود را فراهم‌ کرده‌اید. 2⃣ النصیحة‌ فی‌ المشهد و المغیب: دومین‌ حق‌ دولت‌ بر مردم، خیرخواهی‌ همگان‌ برای‌ دولتمردان، چه‌ در حضور و چه‌ در غیاب‌ آنان. آحاد ملت‌ باید همواره‌ خیرخواه‌ دولتمردان‌ خدمتگزار باشند و چنانچه‌ نقص‌ و کاستی‌ در کارشان‌ یافتند، یا دریافتند که‌ خطری‌ آنان‌ را تهدید می‌کند، مشفقانه‌ با خود آنان‌ در میان‌ بگذارند. البته‌ دولتمردان‌ هم‌ بایستی‌ برای‌ دریافت‌ این‌ نوع‌ گزارشها، راه‌ را برای‌ مردم‌ باز گذارده‌ باشند تا مردم‌ بتوانند مستقیماً‌ گفته‌ خود را با آنان‌ درمیان‌ بگذارند، بدین‌ معنی‌ که‌ واسطه‌ها نتوانند پیامهای‌ دریافتی‌ را، آن‌گونه‌ که‌ خود صلاح‌ می‌دانند در اختیار مسؤ‌ولان‌ فوق‌ بگذارند. خیرخواهی‌ در حضور و غیاب‌ بدین‌ معنا است‌ که از حالت‌ دوگونگی بپرهیزند ، این‌گونه‌ نباشد که‌ در حضور، اظهار اخلاص‌ کرده‌ و در غیاب‌ بی‌تفاوت‌ باشند. مردم، هرگاه‌ به‌ دولتمردان، با این‌ دید بنگرند که‌ افرادی‌ خدمتگزار ملت‌اند و در جهت‌ تأمین‌ مصالح‌ آنان‌ می‌کوشند (البته‌ این‌ دولتمردانند که‌ باید این‌ جهت‌ را عملاً‌ به‌ اثبات‌ رسانده‌ باشند) در این‌ صورت‌ مردم‌ از هرگونه‌ خیرخواهی‌ و تذکرات‌ سازنده‌ دریغ‌ نمی‌ورزند، و همواره‌ در تثبیت‌ و استحکام‌ پایه‌های‌ دولت‌ و نظام‌ حاکم‌ می‌کوشند. مسأله‌ «نصح‌ الأ‌ئمة» یکی‌ از مهمترین‌ واجبات‌ عبادی‌ - سیاسی‌ آحاد ملت‌ است‌ که‌ در دستورات‌ أکید پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) به‌ آن‌ تصریح‌ شده ، می‌فرماید: ((سه‌ چیز است‌ که‌ وجدان‌ پاک‌ هر فرد مسلمان‌ از آن‌ فروگذاری‌ نمی‌کند: ۱_ «اِخلاص‌ العمل‌ » : خلوص‌ نیت‌ در رفتار و کردار و پاکی‌ عمل‌ و پیوسته‌ خدا را در نظر داشتن. ۲_ «النصیحة‌ لأ‌ئمة‌ المسلمین: اندرز پاک‌ و بدور از آلایش، نسبت‌ به‌ مسؤ‌ولان‌ روا داشتن. ۳_ «اللزوم‌ لجماعتهم»: پیوستن‌ به‌ جمع‌ مؤ‌منان‌ و علاقه‌مندان‌ به‌ نظام‌ و از آنان‌ کناره‌ نگرفتن. در همین‌ راستا است‌ که‌ می‌فرماید: «من‌ أصبح‌ و لم‌ یهتم‌ بأمور المسلمین‌ فلیس‌ منهم». هرکه‌ روزانه‌ - و به‌گونه‌ پیوسته‌ - به‌ مسائل‌ جاری‌ و مرتبط‌ با جامعه‌ اسلامی‌ اهتمام‌ نورزد، هرآینه‌ از جرگه‌ مسلمانان‌ بدور است. 💥عبارت‌ «من‌ اصبح» معنای: روزانه‌ و همیشگی‌ را می‌رساند. و بکار بردن‌ «اصبح» می‌رساند که‌ اهتمام‌ ورزیدن‌ به‌ امور مسلمین‌ باید بر همه‌ اندیشه‌های‌ روزانه‌ یک‌ فرد مسلمان‌ مقدم‌ باشد. یعنی: اندیشیدن‌ در مسائل‌ جاری، می‌بایست‌ در صف‌ مقدم‌ همه‌ اندیشه‌های‌ وی‌ باشد. «امور المسلمین» جمع‌ مضاف‌ است‌ که‌ از نظر مفهوم، فراگیری‌ را می‌رساند. یعنی: اموری‌ که‌ جنبه‌ عمومی‌ داشته‌ باشد و به‌ عامه‌ مسلمانان‌ مرتبط‌ گردد. و به‌ عبارتی‌ دیگر: شؤ‌ون‌ عامه، که‌ همان‌ مسائل‌ جاری‌ در سطح‌ عمومی‌ جامعه‌ است، اعم‌ از فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، نظامی‌ و غیره. و این‌ دستور، ضرورت‌ حضور همیشگی‌ آحاد ملت‌ را در صحنه‌های‌ سیاسی‌ - اجتماعی‌ می‌رساند. خلاصه: شعار «مالنا و الدخول‌ فی‌ شؤ‌ون‌ السلاطین» ما را چه‌ رسد که‌ در کار شاهان‌ دخالت‌ کنیم/صلاح‌ مملکت‌ خویش‌ خسروان‌ دانند، از القأات‌ دولتهای‌ استکباری‌ است‌ و از منطق‌ اسلام‌ بدور است. ╔═.🍃.════╗ @alamatha ╚════.🍃.═╝