☀️امیر المومنین علیه السلام فرمودند:
✨ چه نیکو است فروتنیِ توانگران در برابر مستمندان، برای به دست آوردن پاداش الهی.
و نیکوتر از آن، خویشتن داریِ مستمندان در برابر توانگران، برای توکل به خداوند است.
📚 نهج البلاغه حکمت ۴۰۶
[کانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور]
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
13.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#جنگ #ایران_و_اسراییل در هفت ایه قران
🔸ایران #قوم_مخفی در قران
کری خواندن خداوند به بنی اسراییل برای جلوگیری از این اتفاق در قران
امام صادق(ع):والله والله والله من أهل قم.
💥کانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور]
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
امیرالمومنین امام علی (علیه السلام):
شکیبائى بر مصیبتها و پوشاندن غمها از گنجهاى نیکى ها و خوبیها است.
📚صحیفة الإمام الرضا(علیه السلام)، ص ۶۶
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
🦋امیرالمؤمنین علیه السلام:
🦚إِنَّمَا الدُّنْيَا مُنْتَهَى بَصَرِ الْأَعْمَى، لَا يُبْصِرُ مِمَّا وَرَاءَهَا شَيْئاً، وَ الْبَصِيرُ يَنْفُذُهَا بَصَرُهُ وَ يَعْلَمُ أَنَّ الدَّارَ وَرَاءَهَا، فَالْبَصِيرُ مِنْهَا شَاخِصٌ وَ الْأَعْمَى إِلَيْهَا شَاخِصٌ، وَ الْبَصِيرُ مِنْهَا مُتَزَوِّدٌ وَ الْأَعْمَى لَهَا مُتَزَوِّدٌ
❄️همانا دنيا نهايت ديد كوردل است که آن سوى دنيا را نمى نگرد، امّا انسان آگاه، نگاهش از دنيا عبور كرده از پس آن سراى جاويدان آخرت را مى بيند. پس انسان آگاه به دنيا دل نمى بندد و انسان كور دل تمام توجّه اش دنياست. بينا از دنيا زاد و توشه برگيرد و نابينا براى دنيا توشه فراهم مى كند
📘قسمتی از خطبه 133 نهج البلاغه
[کانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور]
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️☀️❤️☀️❤️
یک اتفاق خوب در راه است...
چگونه می توان زمان آن را نزدیک تر کرد؟
[کانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور]
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
🌸🍃🌸🍃
آفتاب عدالت طلوع خواهد کرد
و بر بالهای وی شفا خواهد بود.
🔹کتاب مقدس، عهد عتیق، ملاک نبي، باب 4، آيۀ 2.
[کانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور]
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥#آخرالزمان_در_روایتهای_اسلامی:
❄️قسمت سوم:
💢روزگار قحطی و گرسنگی:
⚡️گرسنگیهای آخرالزمان: آزمایشی الهی
شیخ مفید (ره) در کتاب «الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد» حدیثی را از حضرت اباعبدالله امام جعفر صادق (ع) آورده است که در آن، حضرت (ع) ضمنِ اینکه به گوشهای از اوضاع اقتصادیِ جامعه و مردمانِ در آستانۀ ظهور حضرت منجی (عج) اشاره کردهاند، سختیها و تنگیهای معیشت در آن روزگار را آزمایشی الهی برای مردم معرفی کردهاند. صاحب «الارشاد» روایت را چنین نقل کرده است:
🌾«محمد بن مسلم گوید: شنیدم امام صادق، علیهالسلام، میفرمود: همانا پیش از آمدنِ حضرت قائم، علیهالسلام، از جانب خداوند آزمایشی است. عرض کردم: قربانت گردم، آن [آزمایش] چیست؟ امام علیهالسلام، این آیه را خواند:
🌿«هرآینه بیازماییم شما را به چیزی از ترس و گرسنگی و کاهشدادنِ مالها و جانها و میوهها؛ و مژده دِه به صبرکنندگان» (سورۀ بقره، آیۀ ۱۵۵).
🌱 آنگاه فرمود: ترس، از سلاطینِ بنیفلان (بنیعباس) [است]؛ و گرسنگی، بهواسطۀ گرانی نرخها [است]؛ و کاهش مال، بهوسیلۀ کسادی وضع تجارت و بازار و کمی سود [خواهد بود]؛ و کاهش جانها، به مرگهای عمومی و سریع؛ و کاهش محصول، به کمی غلّه و زراعت و بیبرکتی میوهها [بازمیگردد].
🍂سپس فرمود: و مژده ده به صبرکنندگان در آن هنگام به اینکه بهزودی حضرت قائم، علیهالسلام، خروج کند». [۸]
محمد بن ابراهیم نعمانی (ره)، محدّث، مفسّر و متکلّم شیعی سدۀ چهارم هجری، نیز در کتاب «الغیبة» روایتی دیگر از حضرت امام جعفر صادق (ع) آورده است که حضرت(ع) در تأویل همان آیۀ ۱۵۵ سورۀ مبارک بقره فرمودهاند که
🌠«ناچار باید پیش از قیامِ قائم سالی باشد که مردم در آن سال گرسنه بمانند و از دو ناحیه ترس و سختی آنان را فراگیرد: از کشتار و از کمبود ثروتها و جانها و میوهها؛ و این مطلب در کتاب خدا بهطور روشن بیان شده است». [۹]
این گرسنگیهای آخرالزمانی گرچه در بسیاری از روایتها بهطور عام و کلی برای مردمانِ آخرالزّمان بیان شده، اما در برخی از حدیثها نیز از مناطقی خاص سخن رفته است. بهمَثَل امام محمد باقر (ع) در تأویل «گرسنگی یا جوع» که در همان آیۀ ۱۵۵ سورۀ مبارک بقره آمده، فرمودهاند که
☀️«گرسنگیِ ویژه در کوفه خواهد بود که خداوند آن را مخصوص دشمنان آل محمد (ع) میکند؛ و اما [گرسنگیِ] همگانی در شام خواهد بود و آنان را آنچنان ترس و گرسنگی فرامیگیرد که مانندش [هرگز] گریبانگیرشان نشده باشد». [۱۰]
روزگاری که شخص باید بیعرضگی را برگزیند
از دیگر جلوههای سختیهای زندگی در آخرالزّمان را میتوان در روایتی از رسول الله (ص) دید. در این حدیث که بسیار شگفتانگیز و درنگبرانگیز مینماید،
☘پیغامبر اکرم (ص) از روزگاری برای مردم خبر دادهاند که در آن، آدمی بر سرِ یک دوراهیِ عجیب قرار میگیرد: ناتوانی و درماندگی یا گناهکاری و ناراستی.
🌿روایت از این قرار است: پیغامبر اکرم (ص): «روزگاری به مردم رخ نماید که مرد [= انسان] بین بیعرضگی و نادرستی مخیّر شود؛ [پس] هرکه در آن روزگار باشد، باید بیعرضگی را بر نادرستی ترجیح دهد». [۱۱]
📚ارجاع ها:
۸. «الارشاد»؛ شیخ مفید، محمد بن محمد؛ ترجمۀ سید هاشم رسولی محلّاتی؛ تهران: علمیۀ اسلامیه؛ ج ۲، ص ۳۵۲.
۹. «الغیبة»؛ محمد بن ابراهیم نعمانی؛ ترجمۀ سید احمد فهری زنجانی؛ تهران: دارالکتب اسلامیه؛ ۱۳۶۲؛ ص۲۹۳.
۱۰. همان. ص ۲۹۴.
۱۱. «نهج الفصاحه»؛ ترجمۀ ابوالقاسم پاینده؛ تهران: جاویدان؛ ۱۳۶۱؛ ص ۵۲۶. حدیث ۱۷۵۲.
💥کانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور]
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
⁉️ آیا هر قیامی تا قبل از ظهور حضرت حجت ( عج ) باطل است و ملّت مسلمان باید همواره مستعمره کفار و مشرکین باشند و آنها برای جامعه اسلامی و مسلمین امر و نهی کنند تا هر زمان که ظهور شود!؟
✅ پاسخ قابل تأمل رهبر انقلاب ( حفظه الله ) به این شبهه :
یک عدّهای از صدر اسلام، از زمان ائمه (علیهمالسّلام) که شنیده بودند مهدی ظهور خواهد کرد و دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد، 👈 ادعای مهدیگری میکردند 👉بعضی بر خودشان هم امر مشتبه بود. بد نیست بدانید هم در بنی امیه ادعای مهدویت بود، هم در بنی عباس بود، هم در افراد دیگری که چه در زمان بنی عباس و چه در زمانهای بعد تا امروز وجود داشتند، ادعای مهدویت وجود داشت. بله، 👈 این پرچم مهدویت 👉 را کسی بلند کند، در آتش است. این معنایش این نیست که مردم با ظلم مبارزه نکنند, مردم برای تشکیل جامعه الهی و جامعه اسلامی و علوی مبارزه و قیام نکنند. این، بد فهمیدن دین است...
💾 منبع :
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=25271
💥کانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور]
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
°•◎ ❁ ✨ °•◎ ❁ ✨`°•◎❁
⚡️فواید دعا برای
فرج امام زمان «عج»⚡️
✴️دعا کننده برای فرج حضرت مشمول برکات زیر میشود:
✨1_ تحصیل شناخت صفات و آداب و ویژگیهای آن حضرت
✨2_ رعایت ادب نسبت به ایشان
✨3_ اظهار محبت نسبت به آن حضرت به طور خاص
✨4_ محبوب نمودن ایشان در میان مردم
✨5_ انتظار فرج و ظهور آن حضرت علیه السلام.
📚 مکیال المکارم
💥کانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور]
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
🍁امام علی علیه السلام میفرمایند :
✍ در بدن عضوی كم سپاس تر از چشم نیست، پس خواهش آن را بر آورده نسازید كه شما را از یاد خدای بزرگ و بلند مرتبه باز می دارد.
📚«غرر الحكم، ص 395»
[کانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور]
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
💥قهر کردن باخدا
✍ برخی از ما وقتی حاجتمان روا نمیشود از خدا قهر میکنیم و برخی از غفلت جایی تعریف میکنند من مشکلی داشتم حل نشد دو روز قهر کردم با خدا بعد جواب منو داد !!
این جملات و افعال کاملا رد است. انسان چه در حالت استجابت دعا چه رد شدن دعای خود باید خدا را شکر گوید.
🍀اصولا قهر زمانی معنی دارد که ما از کسی روی برگردانده و به دامان بهتر از او برویم. در حالی که دامانی بهتر از دامان خدا و اهل بیت نیست. پس اگر با خدا قهر کنیم قطعا رفته رفتهدبه دامان شیطان🔥 خواهیم افتاد.
چرا که خداوند فرموده است:
✨وَمَنْ يَعْشُ عَنْ ذِكْرِ الرَّحْمَٰنِ نُقَيِّضْ لَهُ شَيْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرِينٌ
( زخرف 36)
✨ هر کس از یاد من غافل شود شیطان رابر می انگیزم تا هم دم و مونس او شود.
[کانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور]
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝