💢 #عاقبت_انکار_امام_زمان
🔰🔰🔰🔰
❇️ رسول خدا فرمودند: کسی که قائم از فرزندان مرا انکار کند بدرستی که مرا انکار کرده است.
❇️ قندوزی (از عالمان حنفی اهل سنت و صوفی) روایت کرده: پیامبر اکرم خطاب به علی علیه السلام فرمود: "امامان بعد از من دوازده نفرند, اول ایشان ای علی تویی و آخر ایشان قائم است که خدا با دست او مشارق و مغارب زمین را می گشاید.
📚 ینابیع المودة, ص۴۵۸ و ص۴۹۳
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
💢 #فلسفه_وقوع_رجـعت
🔰⬇️🔰⬇️🔰⬇️
👈بطورکلی رجعت کنندگان به دو دسته تقسیم میشوند:
1⃣ انسانهایی که نهایت ایمان را درک نموده اند بطوریکه لیاقت حضور در دولت حق و جهانی را دارند. این عده یا در حکومت جهانی منجی بشریت به عزت دنیایی نیز می رسند و یا اینکه در جهت استقرار حکومت جهانی حق به فوز شهادت نائل می شوند.
2⃣ کفار و دشمنانی که گناهان و صدمات بی شماری را به اهل ایمان وارد کرده اند و در کفر و نفاق به نهایت خود رسیده باشند. این عده مجازات و حدود الهی را بعد از قیام جهانی منجی و قبل از عذاب قیامت دریافت می کنند.
☑️با توجه به اینکه رجعت جنبه همگانى ندارد و مختص به رهبران اصلی هدایت و کفر و پیروان خاص ایشان در بحبوحه سرنوشت سازترین زمانها یعنی آخرالزمان صورت می گیرد، دلیل وقوع رجعت را اینگونه میتوان بیان کرد:👇👇👇
👈 #مظلومیت معصومین (علیهم السلام) و مومنان حقیقی به حدی بوده است که باید برای دفاع از آن به این دنیا باز گردند.
👈 تحقق #وعده_الهی در پیروزی نهائی مستضعفین.
👈 توفیق خداوند به مومنان حقیقی برای برپائی حکومت #عدل_جهانی.
👈 کفر و عناد دشمنان اصلی و پایه گزاران موثر در انحراف بشریت به حدی است که باید به جهانیان #معرفی شده و مجازات شوند.
👈نشان دادن #بطلان و هدررفتن تمام فعالیتهای مشرکانه و منافقانه به سران آن.
👈 #انتقام از ظالمین خاصی مثل یزید و اصحابش و چشیدن عذاب دنیائی قبل از عذاب آخرت.
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
24.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡ مستند #برنامه_شیطان
🎯 قسمت سیوپنجم: تسلط بر رسانه - نبرد بازیها
🎮 ترویج خشونت و شهوت در بازیهای رایانهای!
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
5_6174942406366986265.mp3
2.38M
💢 #تقطیع_روایات توسط جریان احمدالحسن بصری برای اثبات خود #جلسه_اول
استاد: حجت الاسلام #محمد_شهبازیان
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیا امکان دارد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #بدون_وقوع_علایم ظهور، ظهور کنند؟
#استاد_کلباسی
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
14.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✔️ #پیشنهاد_دانلود
🍃کلیپ اول فاطمیه
🔸 لازمه که هر شیعه امیرالمؤمنین علیه السلام،
🏴 قبل از فاطمیه
👈 این کلیپ رو حتماً ببینه.
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
💢 امامِ همیشه #جوان
🔹 اباصلت هروی از امام رضا پرسید: قائم شما هنگامی که خروج می کند چه علاماتی دارد؟ حضرت فرمودند:
🔆 نشانه اش این است که در سن پیری است ولی ظاهر و چهره اش جوان است، به گونه ای که بیننده می پندارد چهل ساله یا کمتر است. و یکی دیگر از علامات او این است که با گذشت شب و روز پیر نمیشود تا آن که اجلش فرا رسد.*۱
🔆 امام صادق فرمودند : اگر قائم قیام کند مردم او را انکار می کنند، زیرا او به صورت #جوانی_رشید به سوی آن ها باز خواهد گشت؛ هیچ کس بر اعتقاد به او پایدار نخواهد ماند مگر مؤمنی که خداوند در عالم ذَر نخستین از او پیمان گرفته باشد.*۲
📚۱-کمال الدین باب۵۷ حدیث۱۲
📚۲-غیبت نعمانی باب۱۲ حدیث۲۰
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
💠امام باقر (ع):
خوشا به حال آن کس که زمان حضرتش را دریابد و در جمع #یاوران او باشد، و بدا و بسیار بدا به حال کسی که با او مخالفت و #ستیزه کند و از حضرتش فرمان نبرد و زمره دشمنانش درآید.
📗بحار، ج ۵۲، ص٣۴٨
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
💢 #هفتادو_سه_فرقه
⬅️بخش اول
⁉️آیا حدیثی در رابطه با اینکه اسلام به 73 فرقه تقسیم شده است و یک فرقه صحیح است، وجود دارد؟
❓درجه و رتبه صحت و سندیت آن چیست؟
❓آیا عدد 73 دلالت بر تقسیمات بزرگتری هم دلالت دارد؟ زیرا که در تفسیر حدیث به ما گفته می شود که یهود و مسیح هم به ترتیب به 71 و 72 فرقه تقسیم شدند اما به لحاظ عددی و شماره ای، خیلی بیشتر از اینهاست.
🔰🔰🔰🔰
♻️به نقل از #اهل_سنت:
اهل سنت از ابی هریره نقل میکنند که رسول اکرم (ص) فرمود: « افترقت الیهود علی احدی و سبعین فرقه الخ » یعنی: #یهود بر 71 فرقه و #نصاری به هفتاد فرقه و #امت من بر هفتاد و سه فرقه تقسیم می شود.
همچنین اهل سنت از عبدالله بن عمر از رسول خدا (ص) نقل میکنند که فرمودند: « لیأتین علی امتی ما اتی علی بنی اسرائیل تفرق بنو اسرائیل الخ » یعنی بر پیروان من همان رود که بر بنی اسرائیل رفت و بدانسان که اینان هفتاد و دو گروه گردیده اند، امت من نیز یک گروه بیشتر و به هفتاد و سه گروه شوند و همه آنها در #دوزخ باشند مگر یک دسته که #رستگار گردند، چون از وی پرسیدند که ای پیامبر خدا، آن دسته کیانند؟ 👈فرمود: « ما انا علیه و اصحابی» یعنی آن دسته که من و یارانم بر آنیم.
و باز از عبدالله پسر عمر از پیامبر اکرم (ص) نقل میکنند، همانطور که بنی اسرائیل به هفتاد و یک امت تقسیم شدند، امت من به هفتاد و دو فرقه تقسیم میشوند. همه آنها در دوزخند جز یک گروه و آن دسته، اهل سنت و جماعت هستند ( و هی الجماعه ).
👈این چند حدیث از اهل سنت نقل شد که در اولی گروه نجات یافته از دوزخ را « ما انا علیه و اصحابی » و در حدیث دیگر « و هی الجماعه » نقل میکند. [1]
#به_نقل_از_شیعه:
عن علی ابن ابی طالب، قال سمعت رسول الله «ص»: بقول ان امت موسی افترقت بعده علی احدی و سبعین فرقة فرقة منها ناجیة الخ.
علی علیه السلام میفرماید: از رسول خدا (ص) شنیدم که فرمودند: به درستی که امت موسی بعد از موسی هفتاد و یک فرقه گردیدند که از آنها یک فرقه اهل نجاتند و هفتاد فرقه دیگر در دوزخند و امت حضرت عیسی بعد از عیسی به هفتاد و دو فرقه تقسیم شدند که یک فرقه آنها اهل نجات و هفتاد و یک فرقه آن در دوزخند و بدرستی که امت من بعد از من زود باشد که بر هفتاد و سه فرقه تقسیم شوند که یک فرقه از آنها نجات یافته و هفتاد و دو فرقه آنها در دوزخند.
و در بعض روایات دیگر نقل شده از آن حضرت (ع) در آخر روایت میفرماید: فقلت یا رسول آله و ما الناجیه فقال «ص» التمسک بما انت و اصحابک، پس گفتم: آن فرقه نجات یافته کیانند، رسول اکرم «ص» فرمودند: آنها که چنگ بدامان تو زنند و اصحاب تو باشند اهل نجاتند. [2]
این حدیث از نظر سند و نقل در کتب اهل سنت و جماعت و در کتب شیعه، #تواتر_اجمالی دارد. تواتر یعنی آنقدر به طرق و روایات گونانون نقل شده که احتمال کذب و دروغ بودن آن داده نمیشود و معمولا روایاتی که تواتر داشته باشند فی الجمله مورد قبول است.
معنی حدیث و گفتار علما درباره افتراق الامة بعد النبی:
بغدادی مؤلف کتاب «الفرق بین الفرق» ص 14، بعد از ذکر مختصر 73 فرقه که به عقیده نویسنده دسته بندی شده، میگوید: این جمله را که برشمردیم هفتاد و دو گروهند که 23 دسته آن روافض (شیعه) و بیست دسته خوارج و بیست دسته قدریه و پنج دسته مُرجئه و سه دسته نجاریه و دسته های دیگر بکریه و کرامیه و جهمیه که روی هم هفتاد و دو فرقه میشوند.
و چون نویسنده کتاب (ابومنصور بغدادی، متوفی 429) سنّی است، یک فرقه اهل نجات را طبق حدیثی که در بالا ذکر شد، اهل سنت و جماعت میداند و حدیث « ما انا علیه و اصحابی » را از بین احادیث اختیار میکند و این حدیث را در اول کتاب خویش آورده و اساس و انشعاب فرق اسلامی را طبق آن حدیث به 73 فرقه تقسیم بندی کرده است و همین کار یعنی تقسیم امت بر طبق حدیث به 73 فرقه را جرجانی و مقریزی از علما عامه انجام دادهاند.
اما ابن حزم، از علمای عامه، در کتاب «الفصل فی الملل و النحل» ج 2، ص 88، ضمن قبول این حدیث، اعتماد بر تقسیم بندی علمای خودشان نکرده و با ذکر مواضع و عقائد فرق، یک تقسیم دیگری برای فرق اسلامی کرده است.
غزالی در کتاب « فیصل التفرقه بین الاسلام و الزندقه » میگوید: برداشت من از این حدیث این است که به غیر از زنادقه (از دین برگشتگان) همه امت رسول اکرم «ص» اهل نجاتند.
پی نوشت ها:
[1] - ترجمه الفرق بین القرق بغدادی، ص 4.
[2] - سفینة البحار، ج 2، ص 360.
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
6.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻باور میکنید #یهودیان بین دختران و پسران #دانشجو در اتوبوس #پرده کشیده اند⁉️
🎥 نقد کوتاهی بر فیلم "بیگانه ای درمیان ما"
👈این فیلم که ماجرای یک پلیس است که با یک قوم یهودی آشنا شده و در ادامه به نکات عجیب و جالبی در مورد #حجاب و #اعتقادات آنها برخورد میکند.
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
28.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡ مستند #برنامه_شیطان
🎯 قسمت سیوششم: اباحهگری
💄 #انقلاب_جنسی و بیبندوباری و همجنسگرایی!
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
🔰 آیتالله بهجت قدسسره:
چقدر سخت است، اگر برای ما این امر ملکه نشود که در هر کاری که میخواهیم اقدام کنیم و انجام دهیم، ابتدا #رضایت و عدم رضایت امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف را در نظر نگیریم و رضایت و خوشنودی او را جلب ننماییم!
📚 در محضر بهجت، ج١، ص٨٩
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a