eitaa logo
حوادث آخرالزمان و علائم ظهور⏰🌍
44.5هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
7.1هزار ویدیو
357 فایل
ثابت قدمان ماندگارند. ✔حضورشماباعث دلگرمی ماست . @alamatha https://eitaa.com/joinchat/1218773065C471a635805 👆👆 تعرفه تبلیغات لینک کانال حوادث آخرالزمان و علائم ظهور در تلگرام https://t.me/+x48EYwR6jN5jM2M8 مطالب را فوروارد کنید
مشاهده در ایتا
دانلود
رسول گرامی اسلام (ص) در ، سرزمین نجد ( اطراف ریاض عربستان ) مرکز ویرانی ها و فتنه ها گردد و " " نیز از همان جا ظهور نماید .صحیح بخاری ، جلد 1 صفحه 351 حدیث 990 رسول گرامی اسلام (ص) از همان سرزمین نجد افرادی خواهند آمد که قرآن را تلاوت می نمایند در حالی که هیچ بهره و فهمی از آن نداشته و از نشانه های آن گروه این است که موهای سر خود را تراشیده و ریش خود را باقی می گذارند . 📚صحیح بخاری ، جلد 6 ، صفحه 2748 ، حدیث 7123 ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
#آیت_الله_بهجت ره: ✳️کسانی منتظر #فرج هستند که برای خدا و در راه خدا منتظر آن حضرت باشند، نه برای برآوردن حاجات شخصی خود. ╔═.🍃.═════════╗ @alamatha ╚═════════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 📝« حواستون به امنیت کشور باشه » ⚠️دست های پشت پرده اسراییل برای راه اندازی جنگ داخلی در ایران 👤 استاد #۲۵_سال @alamatha
  ✅علل و آثار فقر از دیدگاه امام علی(ع) 1⃣ عامل فقر به عنوان یک پدیده و واقعیت ناخوشایند اجتماع است و معمولا نباید در جامعه بشری وجود داشته باشد. روی این اصل دین اسلام فقر و تنگدستی را جزو یکی از مصیبت های بزرگ و از جمله بلای جامعه بشری که تا سرحد نابودی آن تاثیر دارد، معرفی نموده است و ریشه کنی آن از اجتماع را اصلی ترین هدف و وجهه همت خود قرار داده است. به همین سبب از دیدگاه علی(ع) تمامی افراد جامعه مسلمان و غیرمسلمان باید در تامین نیازهای اولیه معیشت خویش در وضعیت اقتصادی مطلوب و مناسب با شرافت و کرامت انسانی خود باشند تا رفاه عمومی در جامعه برقرار گردد. به همین جهت امام علی(ع) مبارزه گسترده ای را با فقر و تهیدستی آغاز نمود به گونه ای که فرمود(خدایا آبرویم را با بی نیازی نگهدار و با تنگدستی شخصیت مرا لکه دار مفرما چرا که فقر همان مرگ بزرگ است). اسلام فقر مادی را یک پدیده غیرطبیعی می داند که علت بسیاری از فقرها تنبلی و عدم پشتکار افراد است. حضرت علی(ع) می فرماید: هر کس بر رنج(ناشی از کار) بردباری نورزد، باید فقر را تحمل کند. همچنین می فرمایند: آن گاه که اشیاء جفت شوند تنبلی و کم کاری با هم جفت گردند و فقر تولد یابد 📚(میزان الحکمه 251). همچنین بی برنامگی یا برنامه ریزی نادرست به پیدایش فقر در سطح افراد و جوامع می انجامد. به همین جهت امام علی(ع) نداشتن برنامه در زندگی و سوء تدبیر را عامل فقر دانسته است. برخی از روایات نیز اسراف را سبب زوال نعمت دانسته اند که در واقع نوعی بی برنامگی و عدم رعایت اعتدال در مصرف است. البته در سطح کلان اسراف گستره یی فراتر می یابد و هر نوع تضییع اموال کشور(اموال عمومی یا خصوصی) یا عدم بهره برداری بهینه از آن ها اسراف تلقی می شود. اسراف علاوه بر این که به جهت بی برنامگی و رعایت نکردن اعتدال موجب فقر می شود، از آن نظر که گناه است نیز سبب فقر به شمار می آید. همچنین یکی دیگر از علل فقر ارتکاب گناه می باشد معصومان گناه را سبب کم شدن روزی انسان و از عوامل فقر می دانند. امام رضا علیه السلام می فرماید: «همانا مومن نیت گناه می کند و از رزقش محروم می شود» 📚(وسایل الشیعه جلد 1 ص58). امام علی علیه السلام می فرمایند: از گناهان بپرهیزید، زیرا هیچ بلا و کم شدن روزی حتی خراش ها و زخم های بدن و سقوط و افتادن و هر مصیبتی از گناهان سرچشمه می گیرد 📚(بحارالانوار جلد7 ص350). از عوامل کاهش روزی، کفران نعمت های الهی است، قرآن کریم در این باره می فرماید: خداوند قریه ای را به عنوان مثال مطرح می نماید که دارای امنیت و آسایش بودند و روزی فراوانی به ایشان می رسید، آنان نسبت به نعمت های الهی کفران ورزیدند، از این رو خداوند لباس گرسنگی و ترس را بر آنان پوشاند. هنگامی که شخص کفران نعمت می کند، لیاقت داشتن آن را ندارد، خداوند نیز رحمت و نعمت خویش را از او دریغ می کند. از عوامل دیگر فقر ربا خوردن است، خداوند برکت را از سود به دست آمده از معامله و قرض ربوی، برداشته است. عثمان به عیسی نقل کرده است که شخصی به امام صادق(ع) عرض کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید: یمحق الله الربا و یربی الصدقات؛ خداوند ربا را نابود کرد، ولی صدقات را زیاد می کند». ولی می بینیم که بعضی ربا می خورند و اموالشان به ظاهر زیبا می شود. امام در پاسخ فرمودند: «چه نابودی از این بالاتر که یک درهم ربا دین انسان را نابود می کند و اگر توبه کند، باز هم اموالش از بین رفته و نابود می شود» 📚(وسایل الشیعه جلد 9). نکته قابل توجه در این باره، نقش تکدی در افزایش فقر است؛ امیرالمؤمنان علی علیه السلام می فرمایند: «درخواست از دیگران کلید فقر است و روزی را نابود می کند»📚(حکمت 226). دیدگاه نادرست نسبت به دنیا و آخرت از علل دیگر فقر است گروهی چنان می پندارند که نیکبختی دنیا و آخرت جمع شدنی نیست و اگر بخواهند در جهان دیگر کامیاب باشند، باید در دنیا در فقر و بیچارگی به سر برند. اینان، به سبب برداشت های نادرست از مفاهیم پرارزشی چون زهد از دنیا روی گردانده، نعمت های آن را بر خود حرام کرده اند. این گروه، بر خلاف تهیدستان دیگر، حتی اگر توانایی مالی داشته باشند از آن استفاده نمی کنند. این برداشت با سخنان معصومان و سیره عملی آن ها ناسازگار است. آن بزرگان میان بهره مندی از نعمت های این جهان و جهان دیگر، منافاتی نمی دیدند. ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
✅علل و آثار فقر از دیدگاه امام علی (ع) 2⃣ 📌علی علیه السلام مکرر به این مطلب اشاره می کند که دنیا خوب جایی است اما برای کسی که بداند اینجا قرارگاه دائمی نیست، گذرگاه و منزلگاه اوست 📗(خطبه 223). همچنین امام می فرمایند: دنیا خانه بین راه است، نه خانه اصلی و قرارگاه دائمی 📗(خطبه 203). در برخی موارد ممکن است علت فقر، تحمیلی باشد و بسیاری از افراد در فقر خود نقشی نداشته باشند. مهم ترین عوامل این نوع فقر عبارت است از: عوامل طبیعی مانند زلزله، آتش سوزی، سیل، سرقت و خشکسالی مرگ یا معلولیت سرپرست خانواده. همچنین مهم ترین عوامل پیدایش فقر تحمیلی را باید در عرصه اقتصاد جست وجو کرد؛ و عامل اصلی در بیان این عوامل، نوع روابط اقتصادی حاکم بر جامعه است. روابط ناسالم اقتصادی بر بسیاری از مردم تأثیر می نهد، شکاف طبقاتی میان اقلیت پردرآمد و اکثریت تهیدست را فزونی می بخشد و ممکن است سرانجام اقتصاد کشور را فلج کند؛ بخشی از این عوامل عبارتند از: 1-توزیع ناعادلانه ثروت:  امام علی علیه السلام در این زمینه می فرمایند: ماجاع فقیر الا بمامتع به غنی 📗(حکمت 328) 2-انحصار ثروت در دست توانگران و ثروتمندان: امام در این باره می فرمایند: «خداوند سبحان غذا و نیاز نیازمندان را در اموال ثروتمندان معین کرده؛ پس هیچ فقیری گرسنه نمی ماند، مگر به واسطه اینکه ثروتمندان از حق آنان بهره مند شده اند. و خداوند آنها را به خاطر این عمل مؤاخذه خواهد کرد.» 📗(حکمت 328)  3-ثروت اندوزی حاکمان و والیان:  امام می فرماید: «همانا ویرانی زمین به دلیل تنگدستی مردم است، و تنگدستی مردم، به جهت غارت اموال از طرف زمامدارانی است که به آینده حکومتشان اعتماد ندارند.» 📗(خطبه 209)  4 - حبس مال(بخل ورزیدن به مال):  امام در این باره می فرماید: «از بخیل در شگفتم! به سوی فقری می شتابد که از آن می گریزد و سرمایه ای را از دست می دهد که برای آن تلاش می کند. در دنیا چون فقیران و تهیدستان زندگی می کند؛ اما در آخرت چون سرمایه داران محاکمه می شود.» 📗(حکمت 123)  5- احتکار:  ازنظر امام یکی دیگر از عوامل فقر احتکار و انبار کردن کالاست که معمولاً در اوضاع نابسامان اقتصادی به سبب عواملی مانند جنگ و شیوع بیماری و... به امید بالا رفتن قیمت ها انجام می شود. ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
✅علل و آثار فقر از دیدگاه امام علی (ع) آثار فقر 3⃣ از آن جا که فقر پدیده ای اقتصادی است، به طور طبیعی در حوزه اقتصاد آثاری ویران گر برجای می نهد. این پدیده چنانچه به موقع شناسایی و نابود نشود، چون غده ای سرطانی گسترش یافته، جامعه را فرا می گیرد و به مرگ اجتماع می انجامد؛ به تعبیر جامعه شناسان، فقر فقر می زاید و به طور معمول فرزندان فقرا در محرومیت باقی می مانند. 💎اینک به پیامدهای شوم فقر از دیدگاه امام علی(ع) می پردازیم: 1- فقر موجب نقص عقل و دین:  امام خطاب به محمدبن حنفیه می فرمایند:📖(حکمت 319) «فرزندم! از فقر بر تو می ترسم، از آن به خدا پناه ببر! زیرا فقر دین انسان را ناقص و عقل و اندیشه او را مشوش، و مردم را نسبت به او، و او را نسبت به مردم بدبین می سازد.» براساس این بیان نورانی امام، فقر آثار بسیار بدی را بر عقل و دین انسان برجا می گذارد. چنانکه در روایت دیگر می فرماید: «از دست رفتن دین، سبب نابودی امنیت است و با ترس و وحشت، زندگی مفهومی ندارد، و زوال عقل سبب زوال زندگی است و جامعه بی خرد را جز با مردگان نتوان قیاس کرد.» 📗(حکمت 319) پس فقر خطرناک ترین بیماری است که جامعه را تهدید می کند و درصورت عدم تسریع در درمان آن، جامعه دچار اختلال و فروپاشی و در نهایت باعث از دست رفتن دین و معنویت می گردد. 2- فقر موجب ناتوانی و غربت:  امام در فرازی دیگر می فرمایند: «فقر و تهیدستی، مرد زیرک را در برهان، کند و ناتوان می سازد و انسان فقیر در شهر خود نیز غریب و بیگانه است» 📗(حکمت 3). از کلام امام استفاده می شود که فقر قدرت و توان برخوردهای اجتماعی را از انسان می گیرد، و فقیر جرأت داد و ستد را از دست می دهد و به یک انسان بی اراده تبدیل می شود که قدرت انجام هیچ کاری را ندارد. در روایت دیگر می خوانیم «بی نیاز در غربت، وطنی است و نیازمند در وطن، غریب است» 📗(حکمت 56) زیرا انسان بی نیاز هرجا باشد وسایل آسایش برایش فراهم است، ولی فرد نیازمند اگرچه در وطن خود به سر می برد، ولی از آنجا که فقیر است باید برای ادامه حیات خود به سوی دیگران دست نیاز دراز کند، تا بتواند زندگی خود را تأمین کند و اگر به این منوال زندگی خود را بگذراند، روزی جامعه و حتی اقوام و بستگان رهایش می کنند، در نتیجه، وطن برای او غربت می گردد. 3- فقر موجب ذلت و خواری:  امام علی از سنگینی و ذلت و خواری فقر به خدا پناه می برد، آنجا که می فرماید: «پروردگارا آبرویم را با بی نیازی نگهدار و شخصیتم را در اثر فقر ساقط مگردان که از روزی خواران تو درخواست روزی کنم و از اشخاص پست خواستار عطوفت و بخشش باشم، به ستودن آن کس که کمکم می کند مبتلا گردم، و به مذمت و بدگوئی از آنکه به من نمی بخشد آزمایش شوم، و تو در ورای همه اینها سرپرست منی که ببخشی و یا منع نمایی، و تو بر هم ه چیز قادری» 📗(خطبه 225). فرمایش حضرت علی(ع)، با صراحت بر این نکته دلالت دارد که فقر و تنگدستی، آبروی انسان را از بین می برد و باعث می شود حرمت او ضایع شود. انسان فقیر مجبور است گوهر عزت و مناعت خود را زیر پا نهدو به بندگان خدا چشم امید بدوزد و از آنها لطف و مرحمت انتظار داشته باشد. در اینجا است که زمینه های ستایش و تملق افراد فراهم می شود و باستایش و تملق انسانی دیگر عزت نفس و کرامت والای انسانی به پایین ترین حد سقوط می کند و در این مرحله است که می توان گفت انسان هیچ ندارد، و هیچ نیست، چرا که ماهیت انسانی اش را که فرشتگان در مقابلش سجده کردند، از دست داده است. او در حقیقت از دیدگان دیگران فراموش می شود. الامام علی(ع): «الفقر ینسی» فقر انسان را به فراموشی می سپارد. فقر مادی و فشارهای اقتصادی ناشی از آن، موجب تشویش و اضطراب می شود، انسان را می آزارد و پیوسته جان و دلش را به خود مشغول می سازد و تشویش و اندوه حاصل از آن، آرامش روحی وی را بر هم می زند. امام علی(ع): به راستی که فقر، اندوه آور است 📗(غررالحکم جلد 2). 4- فقر زمینه ساز فساد اداری:  امام در نامه بسیار ارزشمند خود به مالک اشتر مطالبی را در مورد قضات و کارگزاران بیان می دارند که از مفهوم آنها می توان این گونه استفاده نمود که نپرداختن حقوق کافی به کارگزاران، موجب نیاز آنها به مردم و در نتیجه باعث رشوه خواری و فساد اداری می گردد: «با جدیت هرچه بیشتر قضاوتهای قاضی خویش را بررسی کن، و در بذل و بخشش مال به او سفره سخاوتت را بگستر، آنچنان که نیازمندیش از بین برود و حاجت و نیازی به مردم پیدا نکند.» و در جای دیگر می فرماید: «سپس حقوق کافی به آنها بده! زیرا این کار، آنها را در اصلاح خویش تقویت می کند، و از خیانت در اموالی که زیردست آنها است، بی نیاز می سازد.» 📖(نامه 53). ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
🔰خاطره شنیدنی دوست صمیمی رهبر انقلاب 👤حیدر رحیم پور ازغدی: 🔹آیت الله خامنه ای چند وقت پیش آمد مشهد، آمدند خانه ما، برایش وقتی آجیل آوردیم، خندید و گفت من آجیل نمی خورم، از وقتی رهبر شدم اصلا آجیل نخوردم چون رهبر باید مثل فقرا زندگی کند. ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
🔴 #چهارده پیش بینی #عجیب امام خمینی(ره)! جدا جهت یادآوری ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
🌻🍃🌻🍃🌻🍃🌻🍃🌻 🌷پيامبر صلى الله عليه وآله: إذا كانَ عِندَ خُروجِ القائِمِ يُنادي مُنادٍ مِنَ السَّماءِ: أيُّهَا النّاسُ! قَطَعَ عَنكُم مُدَّةُ الجَبّارينَ ووَلِيَ الأَمرَ خَيرُ اُمَّةِ مُحَمَّدٍ فَالحَقوا بِمَكَّةَ؛ آن گاه كه وقت مى‌شود، منادى‌اى از آسمان ندا مى‌دهد: «اى مردم ! مدّت بر شما، به پايان رسيد و بهترين فرد امّت محمّد، حكومت را به دست گرفته است، پس به مكّه برويد». 📚بحار الأنوار : ج ۵۲ ص ۳۰۴ ح ۷۳، دانشنامه امام مهدي عج ، ج ۹ ص ۱۶۹ ╔═.🍃.═════╗ @alamatha ╚═════.🍃.═╝ 🌻🍃🌻🍃🌻🍃🌻🍃🌻
✅علل و آثار فقر از دیدگاه امام علی (ع) 4⃣ 5- فقر باعث ضعف عقیده می شود:  خداوند در آیه 16 سوره فجر، یکی از آثار فقر و تهیدستی را تغییر فضای تفکری بشر از مسیر درست معرفی می کند؛ زیرا فقر و تهیدستی، زمینه ساز بدگمانی به خداوند و لب گشودن به اعتراض و گلایه نسبت به اوست. براین اساس گفته شده است: کاد الفقر ان یکون کفرا؛ نزدیک است که فقر به کفر منجر شود. 📚(بحارالانوار، ج 72، ص 29) فقر باعث درخواست فقیر از دیگر همنوعان می گردد. فقیر روزی خود را از دیگران درخواست می کند، در حالی که روزی دهنده خداوند است و باید از خداوند درخواست کرد. بنابراین، فقیر به جای خداوند، دیگران را رازق می پندارد و گمان می کند دیگران می توانند به او روزی دهند، هرچند خداوند آن را معین نکرده باشد. 6- فقر زمینه ساز بی عفتی:  فقر مادی همچنین زمینه بی عفتی مردان و زنان را سبب می شود. خداوند در قرآن کریم به این تاثیر نامطلوب و بد فقر مادی اشاره می کند و می فرماید که زنان و مردان غیرمتاهل که فقیر و فاقد امکانات ازدواج هستند بیشتر از دیگران در معرض بی عفتی و آلودگی ها و فسادهای جنسی هستند. همچنین امیرمؤمنان علی(ع) درباره تاثیر بسیار بد فقر در زندگی بشر می فرماید: «الفقر الموت الاکبر؛ فقر، مرگ بزرگ است. 📖(حکمت 163) به این معنا که مرگ هر چند سخت و بد باشد، هیچ مرگی چون فقر نیست که آدمی زنده مرده می باشد و مرگ بر او آسانتر از این زندگی است که در فقر و بینوایی در آن قرار گرفته است. 7- فقر موجب جهل می شود: حقیقت این است که در حالت عادی، شکل گیری باور درست دینی، دست کم نیازمند سواد و آموزش است، در حالی که بسیاری از فقرا از تحصیل این نعمت ابتدایی و اساسی محرومند. برای رشد فکر و اندیشه باید بسیاری از تسهیلات فراهم شود. 8- فقر موجب ناامیدی می شود:  یکی از پیامدهای بسیار مخرب فقر، ایجاد ناامیدی در فقر است. در متون دینی بر اهمیت داشتن امید تاکید فراوان شده است. زیرا امید بال پرواز فرد به سوی ترقی، بالندگی و شکوفایی است. فقر و تنگدستی، بیچارگی و درماندگی زمینه ساز یأس و نومیدی از خدا و پناهنده شدن به غیر او. پس نومیدی به عنوان یک اثر فقر مطرح است و از سوی دیگر، نومیدی یکی از عوامل شرک و کفر است. قرآن کریم در این زمینه می فرماید:(یوسف: 87) و از رحمت خدا مأیوس نشوید که تنها گروه کافران از رحمت خدا مأیوس می شوند. بنابراین، می توان گفت: فقر موجب ناامیدی و ناامیدی موجب بی دینی و کفر می گردد. 9-فقر و انحراف اخلاقی:  زشتی اخلاق یعنی دچار دنائت طبع و صفات پست نفسانی شدن و نیز انجام رفتارهایی که از این صفات سرچشمه گرفته اند. حضرت علی علیه السلام نیز به صورت مکرر فرموده است فقر باعث کارهای زشت می شود. «العسر یشین الاخلاق» تنگدستی اخلاق را زشت می کند 📗(غرر الحکم جلد 2) «المسکنه مفتاح البوس»؛ ناداری کلید نکبت است 📖(بحارالانوار جلد 87) امام علی(ع) همچنین در توصیه ای به امام حسن مجتبی(ع) می فرماید: انسانی را که طلب روزی خود می کند ملامت مکن؛ چه هر کس روزی خود و خانواده خود را نداشته باشد، خطاهایش فزون می گردد به هر حال، روایات مزبور با لحن قاطع این حقیقت را اعلام می کنندکه فقر بر رفتار و خصوصیات اخلاقی فرد تاثیر بسیار منفی دارد. 10- فقدان منزلت اجتماعی: در بعضی از روایات بر این نکته تاکید شده است که فقر موجب حقارت می گردد. حضرت علی(ع) می فرماید: «الفقر یخرس الفطن عن حجته»؛ فقیر از بیان دلیلش عاجز است(حکمت 3). حضرت علی(ع) همچنین خطاب به فرزند خود می فرماید: پسرم! کلام فقیر شنیده نمی شود و مقام او شناخته نمی گردد. آن حضرت در چند فرمایش جداگانه می فرماید: هر کس فقیر باشد از مقام و موقعیتی برخوردار نیست و کوچک و خوار شمرده می شود. محرومیت باعث خواری است. 11- فقر و انزوای سیاسی:  انسان های فقیر، معمولا در مراکز قدرت جایگاهی ندارند، چرا که برای شرکت در رقابت های سیاسی؛ توان مالی نداشته و نفوذ و تاثیر چندانی در میان توده های مردم نمی توانند داشته باشند. امام علی(ع): الفقیر حقیر لایسمع کلامه و لا یعرف مقامه [فقیر در چشم مردم] بی مقدار است؛ نه سخنش شنیده می شود و نه جایگاهش شناخته می شود 📖(حکمت 44). ╔═.🍃.═════════╗ @alamatha ╚═════════.🍃.═╝
✅علل و آثار از دیدگاه امام علی (ع) 5⃣ راه های پیشگیری از فقر به طور کلی شیوه اصولی برخورد با هر مشکلی بستن راه پدید آمدن آن است. در مبارزه با مشکل فقر نیز اجرای سیاست هایی برای از بین بردن زمینه های پیدایش آن مهم ترین گام به شمار می آید. در نهج البلاغه هم از درمان فقر سخن به میان آمده و هم راه پیشگیری نشان داده شده است. مهم ترین راه های پیشگیری از فقر عبارتند از: 1-صدقه دادن:  امام علیه السلام می فرماید: اذا أملقتم فتاجروا الله بالصدقه؛ هر گاه تنگدست شدید با دادن صدقه با خدای تعالی سودا کنید 📗(کلمات قصار 250) صدقه ای که فقیر می پردازد از دردهایش می کاهد زیرا این کار به او می فهماند که کسانی فقیرتر و ضعیف تر از او نیز هستند. فرمایش امام است که فرمود: استنزلوا الرزق بالصدقه روزی را به صدقه دادن فرود آورید 📗(کلمات قصار 132) زیرا هر کس مالی را در راه خدا می بخشد هرچند اندک باشد خدای تعالی پاداش او را فراوان خواهد داد. 2- امانتداری امانتداری راه دیگر پیشگیری از فقر است، امانتداری ارزشی حیاتی است که اعتماد متقابل را در جامعه ریشه دار می کند و دارای ارزش اقتصادی نیز هست انسان امانتدار در جامعه محبوب است و همه دوست دارند در کارها با او مشارکت داشته باشند زیرا هیچ گاه به مال و ناموسشان خیانت نمی کند امام علی(ع) می فرماید: اداء الامانه مفتاح الرزق؛ امانتداری کلید روزی است 📗(شرح نهج البلاغه: 318/20 ح 650) و نیز می فرماید و الامانه تجر الرزق و الخیانه تجر الفقر. امانتداری روزی به دنبال دارد و خیانت مایه فقر و تنگدستی است 📗(تحف العقول: 255) به راستی امانتداری کلیه روزی است زیرا هرکس که امانتدار نباشد درهای زندگی به رویش گشوده نمی شود و از همه جا طرد خواهد شد.  3- پرهیزگاری و استغفار:  انسان با گناهی که مرتکب می شود از روزی محروم می گردد 📗(شرح نهج البلاغه: 259/20 ح 33) و انسان تنها با استغفار و توبه می تواند از این بند آزاد گردد. امام علی علیه السلام می فرماید: و خداوند استغفار(آمرزش خواستن) را سبب فراوانی روزی قرار داده است 📗(خطبه ها 143).  4- فروتنی و اخلاق پسندیده:  سعه الاخلاق کیمیاء الارزاق؛ اکسیر روزی در خوش اخلاقی است. 📗(شرح نهج البلاغه: 339/20 ح 884). یعنی خویها و خصلتها باعث فراخی روزی گردد و یا به اعتبار این که سبب دوستی مردم گردد به صاحب آن و این که رعایت امانت او کنند و رغبت در معامله با او کنند اگر از اهل معامله باشد. 5- محکم کاری و درستی کار: یکی دیگر از اسباب ثروتمندی و کسب روزی محکم کاری و درستی کار است زیرا کالای خوب مشتری را جذب می کند درحالی که کار سطحی و بی دقتی هیچ گاه مشتری پیدا نمی کند و حتی کسی به آن نزدیک نمی شود اگر انسان شهرت خوب کسب کند مورد اعتماد تاجر و مشتری واقع شود امام علی علیه السلام می فرماید: من قصر فی العمل أبتلی بالهم؛ کسی که در عمل کوتاهی کند به اندوه دچار گردد. 📗(کلمات قصار: 112)  6- مهاجرت و سفر:  گاهی برای انسان به دلایلی دشوار است که در یک جا کار کند لذا در این صورت باید به جای دیگر برود تا در آنجا گشایش و راحتی ببیند «و من یهاجر فی سبیل الله یجد فی الارض مراغما کثیرا وسعه» هرکس که در راه خدا مهاجرت کند در روی زمین برخورداری های بسیار و گشایش خواهد یافت 📗(سوره نساء: آیه 100). ╔═.🍃.═════════╗ @alamatha ╚═════════.🍃.═╝
❇️ فرو ریختن تمام دیوارهای اخلاق در کشور بی دین 💥 مدیر اداره راه نروژ "خطاب" به دانش‌آموزان : در کنار خیابان‌ها سکس نکنید ! علت نهی جلوگیری از تصادف رانندگان @alamatha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️نابودی اسراییل به دست امام زمان(عج) و یارانش 🔸تا به حال جمله اسراییل #۲۵ سال اینده رو نخواهد دید را شنیده اید؟این جمله ریشه در ظهور امام زمان عج دارد. ان شا الله #۲۵_سال @alamatha
🔰مهمترین یاری ما به امام زمان چيست؟ حضرت امام حسین علیه السلام درمورد امام زمان ارواحنافداه فرمودند: «لو ادرکته لخدمته ایام حیاتی»، اگر زمانش را درک می‌کردم تمام عمر خدمت‌گذارش می‌شدم. ✨حالا این توفیق نصیبمان شده و زمان حضرت حضرت ولی‌عصر ارواحنافداه که جانم و پدر و مادرم به فدایشان باد را درک کرده‌ایم، همت کنیم و با عزمی جدی‌تر از قبل برای یاریش به پاخیزیم، ✨🔹و این را بدانید: «یاری کردن حضرت، قدم برداشتن در جهت اهداف و مقاصد ایشان می‌باشد و مهمترین یاری ما در مرحله اول، خودسازی و تکمیل تزکیه نفسمان می‌باشد و در این صورت است که معنی و نصرتی معدة لکم و مودتی خالصة لکم را در زیارت آل‌یاسین صادقانه به حضرت عرض می‌کنیم.» «حاج آقا زعفری زاده حفظه الله تعالی» ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
کي خواهد بود؟ حکمت خدا، اقتضا نموده است که هنگام ظهور حضرت مهدي عليه السلام در ميان مردم، نامعلوم و از آنان پوشيده باشد، به همين جهت  مردم نمي دانند که آن حضرت بطور دقيق چه وقتي ظهور خواهد کرد. با وجود روايات بسياري که از پيامبر گرانقدر و امامان نور عليهم السلام پيرامون ابعاد گوناگون حيات امام عصر عليه  السلام رسيده است، با اين وصف به هنگامه ي ظهور آن حضرت بطور مشخص در هيچ روايتي تصريح نشده بلکه بعکس، رواياتي از پيامبر و  امامان معصوم عليهم السلام وارده شده است که در آنها بشدت از کساني که که از هنگام ظهور خبر دهند انتقاد گشته و آنان را  تکذيب نموده اند. و نيز روشن ساخته اند که هيچ يک از پيشوايان معصوم عليهم السلام در اين مورد سخني نگفته و براي ظهور، زماني مشخص نفرموده است. براي نمونه: 1- از پيامبر گرامي صلي الله عليه و اله و سلم آورده اند که در مورد غيبت حضرت مهدي عليه السلام و مسايل مربوط به آن  فرمود: «و يکذب فيها الوقاتون.» [1] . يعني: کساني که براي ظهور وقت تعيين مي کنند، دروغ مي گويند. 2- «فضيل» از امام باقر عليه السلام پرسيد: «هل لهذا الأمر وقت؟» يعني: آيا هنگامه ي ظهور معلوم است؟ فقال عليه السلام: «کذب الوقاتون، کذب الوقاتون، کذب الوقاتون؟» [2] . آن حضرت، در پاسخ او سه بار فرمود: «کساني که براي ظهور، وقت تعيين مي کنند، دروغ مي گويند.» آري! وقت تعيين کنندگان براي ظهور، دروغ بافانند. 3- از امام صادق عليه السلام آورده اند که فرمود: «کذب الموقتون، ما وقتنا فيما مضي و لا نوقت فيما يستقبل.» [3] . يعني: کساني که براي ظهور وقت تعيين مي کنند دروغ مي بافند، ما خاندان رسالت، نه در گذشته براي آن وقت مشخصي اعلان  کرديم و نه در آينده چنين خواهيم کرد. 4- و نيز از آن گرامي آورده اند که فرمود: «... کذب الوقاتون و هلک المستعجلون و نجا المسلمون.» [4] . يعني: وقت تعيين کنندگان براي ظهور حضرت مهدي عليه السلام دروغ مي گويند و شتاب کنندگان در آن به هلاکت مي رسند و تنها  تسليم شوندگان به امر خدا، نجات مي يابند. روشن است که منظور از عدم تعيين وقت در اينجا، همان مشخص و معلوم 👈 سال ظهور آن گرامي، بطور دقيق است، 👉 چرا که انبوه روايات رسيده از اهل بيت عليهم السلام که نشانه هاي قطعي ظهور را بيان مي کند، همگي بيانگر آن است که با پيدايش اين نشانه ها ظهور امام عصر عليه السلام نزديک مي گردد و در حقيقت نشانه هاي  قطعي ظهور يا هنگامه ي آن به هم نزديک هستند. [1] کفايةالاثر، صث 463، اکمال الدين، ج 2، ص 378، بحارالانوار، ج 51، ص 151 و معجم احاديث  الامام المهدي عليه السلام ج 4، ص 186. [2] غيبت شيخ طوسي، ص 262، و کافي ج 1، ص 368، بحارالانوار، ج 53، ص 103 و معجم احاديث الامام المهدي عليه السلام، ج 3، ص 260. [3] غيبت شيخ طوسي، ص 262، بحارالانوار، ج 52، ص 103 و معجم احاديث الامام المهدي عليه  السلام، ج 3، ص 377. [4] غيبت شيخ طوسي، ص 262 و کافي، ج 1، ص 368، بحارالانوار، ج 52، ص 103 و معجم احاديث الامام المهدي عليه السلام، ج 3، ص 379. ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
✅علل و آثار از دیدگاه امام علی (ع) 6⃣ امیرمؤمنان علی(ع) میفرماید: "کسی را بر دیگری حقی نیست مگر اینکه او نیز بر این شخص حقی دارد و آن دیگری را بر این شخص حقی نیست، مگر اینکه این شخص هم حقی دارد."(1) تکالیف متقابل حکومت و مردم در برابر همدیگر زمانی قابل انجام است که هرکدام از آنها نسبت به حقوق همدیگر ملتزم بوده و به ادای آنها قیام و اقدام نمایند. به این ترتیب، نگرشی که مردم را در مقابل حکومت فاقد حقوق و حکومت را مجاز به هرگونه ستمگری میداند، محکوم و مطرود است. علی(ع) در نهجالبلاغه ضمن بحث درباره اینکه حقوق همواره طرفینی است، در خصوص حقوق متقابل مردم و حکومت میفرماید: "بزرگترین این حقوق متقابل، حق حکومت بر مردم و حق مردم برحکومت است. فریضه الهی که برای همه بر همه حقوقی مقرر فرموده، این حقوق را مایه انتظام روابط مردم وحکومت و عزت دین قرار داده است. مردم هرگز روی صلاح و شایستگی را نخواهند دید مگر حکومتشان صالح باشد و حکومتها هرگز به صلاح نخواهند آمد مگر توده ملت، استوار و با استقامت شوند. هرگاه توده ملت به حقوق حکومت وفادار باشند و حکومت حقوق مردم را ادا کند، آن وقت است که ارکان دین برپا خواهد شد. آن وقت است که نشانهها و علائم عدل، بدون هیچ گونه انحرافی ظاهر خواهد شد. آن وقت است که سنتها در مجرای خود قرار خواهد گرفت و محیط و زمانه محبوب و دوست داشتنی میشود و دشمن از طمع بستن به چنین اجتماع محکم و استواری مأیوس خواهد شد."(2) امیرالمومنین(ع) در جملاتی دیگر فرموده است: "اگر مردم بر حکومت چیره شوند یا زمامدار بر رعیت ستم کند، وحدت کلمه از بین میرود و نشانههای ستم آشکار و نیرنگ بازی در دین فراوان میشود. راه گسترده سنت پیامبر(ص) متروک و هواپرستی، فراوان و احکام دین، تعطیل و بیماریهای دل فراوان میگردد. مردم از اینکه حق بزرگی فراموش شود یا باطل خطرناکی در جامعه رواج یابد، احساس نگرانی نمیکنند. پس در آن زمان نیکان خوار و بدان قدرتمند میشوند و کیفر الهی بر بندگان، بزرگ و دردناک خواهد بود."(3) وفاداری مردم و حکومت نسبت به حقوق همدیگر، سبب میشود، حق، محترم شمرده شده و حاکم شود. ارکان دین برپا باشد و نشانهها و علائم عدل بدون هیچگونه انحرافی ظاهر شود. سنتها در مجرای صحیح خود قرار گیرد و زمانه دوست داشتنی شود و دشمن، چشم طمع خود را از جامعهای که در آن، حکومت و مردم، حقوق همدیگر را مراعاتکنند، برگیرد. امانتدار در بعضی آیات و روایات، حاکم جامعه، "امانتدار" شمرده شده است.  در آیه 58 سوره نسأ میفرماید: "خدا فرمان میدهد که امانتها را به صاحبانشان برگردانید و در وقتی که میان مردم حکم میکنید، به عدالت حکم کنید." بعضی از مفسرین، امانت را در این آیه به "امامت و حکومت" تفسیر کردهاند که به مقتضای آن، حاکمان مکلفند از حقوقی که خداوند آنها را برای بندگانش به رسمیت شناخته، مراقبت و محافظت نمایند و نیز هرحقی را به صاحب آن برسانند، ضمن اینکه اگر در انجام این وظیفه کوتاهی کنند، ضامن خواهند بود. از نظر اسلام، دولتمردان نمی توانند خود را در مقام تسلط بر مردم بدانند وهرگونه که بخواهند فرمان دهند و از مردم انتظار فرمانبری داشته باشند. علی(ع) چنین منطقی را ناروا میداند و در فرمان معروف خود به "مالک اشتر"، میفرمایند: "مگو من اکنون برآنان مسلطم، از من فرمان دادن و از آنها اطاعت کردن. این عین راه یافتن فساد در دل و ضعف در دین و نزدیک شدن به سلب نعمت است."(4) همچنین نباید امتیازاتی که نصیب والیشود، در روحیات او تاثیر منفی بگذارد و او را عوض کند. مولی الموحدین علی(ع) در این باره نیز میفرمایند: "لازم است والی را که هرگاه امتیازی کسب میکند و به افتخاری نائل میشود، آن فضیلت ها و موهبتها او را عوض نکند، رفتار او را با رعیت تغییر ندهد بلکه باید نعمتها و موهبتهای خدا، او را بیشتر به بندگان خدا نزدیک و مهربانتر کند."(5) ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
4_196006905636718211.mp3
3.1M
📌 ✅با صدای قسمت اول ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
سالگرد فاجعه جانگداز هفتم تیر شهادت آیت الله و ۷۲تن یارانش تسلیت باد . ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️داستان گیری و خیلی جالبه حتما حتما حتما ببینید👌 💥خیلی چیزا براتون روشن میشه ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
💠 به دستور امام زمان علیه السّلام💠 🕊آقای سید هاشم هندی (رضوی) نقل کرد که: ✅«یکی از سادات محترم هند به نام سید علی نقی هندی، از هند برای تحصیل علوم دینیه به نجف اشرف می آید و در آن وقت مقارن می شود با فوت مرحوم آقا سید محمد کاظم یزدی و سپس آقای میرزا محمد تقی شیرازی، و می بیند که رساله های بسیاری از طرف افراد بسیاری طبع شده است، و طلاب آن رساله ها را در هنگام خروج مردم از صحن مطهر کربلا به مردم مجانی می داده اند و در اعطای آنها تنافس می نمودند.این منظره برای آقا سید علی نقی دچار اشکال و شبهه می گردد و امر تقلید بر او سخت می شود و نمی داند که از چه شخصی تقلید کند؟ 👌بالاخره با خود قرار می گذارد به حضرت امام عصر (عج) متوسل گردد و برای حل این معضله از ایشان راهنمایی بخواهد که شخصی را برای تقلید او معرفی کنند، و برای این مهم با خود قرار می گذارد که یک اربعین در مسجد سهله اقامت کند و به عبادت مشغول باشد تا کشف مطلب شود. 🍀هنوز چهل روز به پایان نرسیده بود که ناگاه دید یک نور بسیار قوی در مقام حضرت حجت ارواحنا فداه ظاهر شد که آن نور، نور امام زمان بود، و آن نور اشاره کرد به سیدی که تنها در مقام نشسته بود و گفت: "از این سید تقلید کن!" ☘سید علی نقی نگاه کرد و دید این سید آقای حاج میرزا علی آقای قاضی هستند و آن نور ناپدید شد؛ ولی می گوید: من با خود گفتم: این معرفی این سید به من بود و این تنها کافی نیست، باید خود این سید هم نزد من بیاید و بگوید: حضرت امام زمان امر تقلید تو را به من ارجاع نمودند. 🌹و لذا از مسجد سهله بیرون آمدم و به مسجد کوفه درآمدم و در آنجا معتکف شدم تا زمانی این عمر تحقق یابد و حضرت ولی عصر به آن سپس بگویند: "برو به نزد سید علی نقی و او را از این امر مطلع گردان!" 🌷یک روز که در مسجد کوفه نشسته بودم، مرحوم قاضی به نزد من آمد و فرمود: "در احکام دین، هر چه می خواهی از من بپرس و بدان عمل کن؛ ولی این قضیه را نزد احدی فاش مساز!" 🌴سید علی نقی می گفت: از آن به بعد من از آن سید تقلید می کردم و هر مساله ای پیش می آمد و از او می پرسیدم، تا زمانی که مرحوم قاضی فوت کرد؛ از آن به بعد نسبت به هر مساله ای پیش می آید و من حکمش را نمی دانم در خواب، مرحوم قاضی به سراغ من می آید و حکم آن را به من می فرماید.» 📚مهر تابناک ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🔔 زخم‌ زبان⁉️ 👌 طَعنُ اللِّسانِ أمَضٌ مِن طَعنِ السِّنانِ. 💖 ، دردناك تر از زخمِ نيزه است . 🌱 📙 غررالحکم،ح۶۰۱۱ ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝ 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃? 🔴قوت عجیب شیعیان در زمان ظهور! ⬅️ روى زمين و حكمرانان زمین بعد از ظهور امام 🗞قَالَ أبُو عَبْدِ اللهِ عليه السلام: (يَكُونُ شِيعَتُنَا فِي دَوْلَةِ الْقَائِم عليه السلام سَنَامَ الأرْض وَحُكَّامَهَا، يُعْطَى كُلُّ رَجُلٍ مِنْهُمْ قُوَّةَ أرْبَعِينَ رَجُلاً) ، وَقَالَ أبُو جَعْفَرٍ عليه السلام: (اُلْقِيَ الرُّعْبُ فِي قُلُوبِ شِيعَتِنَا مِنْ عَدُوَنَا، فَإذَا وَقَعَ أمْرُنَا وَخَرَجَ مَهْدِيُّنَا كَانَ أحَدُهُمْ أجْرَى مِنَ اللَّيْثِ وَأمْضَى مِنَ السَنَان يَطَاُ عَدُوَّنَا بِقَدَمَيْهِ وَيَقْتُلُهُ بِكَفَّيْهِ) 《شيخ مفيد در كتاب اختصاص از حضرت صادق (ع) روايت ميكند كه فرمود: 📌 شيعيان در قائم روى زمين و حكمران آن ميباشند. بهر مردى از آنها چهل مرد داده مى شود سپس فرمود: امام محمد باقر فرمود: از قيام قائم وحشت دشمنان در دل شيعيان ما جاى ميگيرد. وقتى قائم ما ظاهر گشت، و مهدى ما خروج كرد، هر يك از آنها از دليرتر و از نيزه چابك ترند، بطورى كه دشمن ما را زير پاهاى خود له ميكنند و با دست بقتل مى رسانند. 📙کتاب اختصاص ص۲۶ http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a eitaa.com/alamatha 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 امام خامنه ای : شما جوانان اینده روشن (ظهور) این کشور را خواهید دید! 🔶قطعا یعنی یقینا،حتما،صدرصد ╔═.🍃.══════╗ @alamatha ╚══════.🍃.═╝