✅ آراستگی در منزل
✍شخصی که قصد یاری امام زمان را دارد، باید مجموعه سخنان اهل بیت را سر لوحه زندگی شخصی اش قرار دهد. یکی از توصیه های مهم اهل بیت به شیعیان، آراستگی و زیبایی در منزل و در کنار همسر است. این در حالی است که بسیاری از مردم، اهمیت بسیاری برای زیبایی و آراستگی در خارج از منزل قائل هستند، ولی وقتی که وارد منزل می شوند، اهمیتی به زیبایی و آراستگی خود نمی دهند.
👌یکی از توصیه های بسیار مهم امام کاظم به شیعیان این است که میفرمایند: آراستگی مرد برای همسرش از عوامل عفّت زن است.
📚 کتاب شریف مکارم الاخلاق، ص۹۷
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
💠 #توصیف_امام_زمان عج در #نهج_البلاغه
2⃣ قسمت دوم
امیرالمؤمنین(ع) در ادامه توصیف امام مهدی (عج) در همان خطبه ۱۸۲ می فرمایند: والتفرغ لها فهی عند نفسه ضالته التی یطلبها و حاجته التی یسأل عنها
(حکمت گمشده اوست که همواره در جستجوی آن می باشد و نیاز اوست که در به دست آوردنش می پرسد.) (شیروانی. ۱۳۸۸.ص ۳۱۴)
👈🏻مترجمین و مفسرین نهج البلاغه بیان عبارات فوق توسط امام علی(ع) را توصیف ایشان از آخرین ذخیره الهی (عج) می دانند.
👈🏻علاوه بر اینکه در عبارات فوق با اوصاف امام زمان (عج) در کلام حضرت امیر(ع) آشنا می شویم اما نکته ی مهمی وجود دارد که باید به آن توجه کرد و آن است که این جمله ی امیرالمؤمنین (ع) درباره حضرت مهدی (عج) که می فرمایند « #حکمت_گمشده_اوست» با این حدیث از حضرت محمد(ص) که می فرمایند الحکمه ضاله المؤمن (حکمت گمشده مؤمن است) دارای قرابت کاملی است، به گونه ای که پیامبر(ص) می فرمایند، حکمت گمشده مؤمن است و از آنجایی که مؤمن به معنای کامل کلمه، حضرت مهدی (عج) می باشند، طبق حدیث پیامبر (ص) می توان نتیجه گرفت که حضرت حجت(عج) طالب حکمت اند که بواسطه ی این تفاسیر می توان شباهت لفظی و معنایی کامل جملات حضرت علی (ع) با پیامبر اسلام (ص) درباره جستجوگران حکمت را مشاهده کرد و به ارزش سخنان امیرالمومنین(ع) که در مطابقت کامل با کلام پیامبر خاتم(ص) است بیش از بیش پی برد.
(میثم البحراتی. ۱۴۰۳.صص ۳۹۳ - ۳۹۲)
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
4_5884152684973392071.mp3
3.04M
💠 #استاد_عالی داستان مذهبی زیبا
♻️موضوع:( فراق یار )
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 مبنای #دختر خوب و #پسر خوب داره عوض میشه!!!
⭕️ در #آخرالزمان چه کسانی غرق میشوند؟!
#استاد_رائفی_پور
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
⛔️تامین خوراک رسانههای معاند و مخالف توسط عدهای نامعلوم !!
🔻اما چند نکته:
1️⃣ چه کسانی این عکسها رو کنار هم قرار دادن تا عکس اصلی که مربوط به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن هست رو تغییر بدن و مغرضین استفاده سیاسی خودش رو ببره؟!
2️⃣ چه کسانی درست نزدیک به انتخابات با مطرح کردن این مباحث به دنبال ایجاد فضای دوقطبی در جامعه و منزوی کردن جریان انقلابی هستن؟
3️⃣ چه کسانی راهی رو که اسلام برای استفاده عدهای خاص و آن هم تحت شرایطی معین تعیین کرده، برای عموم جامعه تجویز میکنن و حتی کارگاه آموزشی رایگان برگزار میکنن؟
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
4_721038705925555518.mp3
1.67M
✅🔴 @lamatha
من کنار بنده مومن هستم
خدابخشنده است
هیچ کس حق نداره بنده های خدا را
نا امید کند
حجت الاسلام مرادی
#ناامیدی
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
5_6170310361447661581.mp3
2.32M
نقد جریان احمدالحسن بصری ( #جعل_روایت)
🎓 استاد: حجت الاسلام و المسلمين #محمد_شهبازیان
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
5_6177128695044505605.mp3
3.46M
💢 #تقطیع_روایات توسط جریان احمدالحسن بصری برای اثبات خود #جلسه_دوم
استاد: حجت الاسلام #محمد_شهبازیان
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢مطلبی که تاحالا نشنیده اید:
آیت الله بهجت (ره) و موت اختیاری
از منظر امام خمینی (ره)
#مرگ_اختیاری
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
🔷🔹بیان #اوضاع_قبل از #ظهور امام زمان عج در نهج البلاغه
#بخش_اول
💠امام علی (ع) در چند مورد به بیان اوضاع و احوال قبل از ظهورجانشین دوازدهم پیامبر اسلام (عج) می پردازند:
1⃣ مترجمین و شارحین نهج البلاغه معتقدند که عبارات زیر که مربوط به خطبه ۱۵۰ نهج البلاغه است، به بیان حضرت امیر(ع) از شرایط قبل از ظهور امام مهدی (عج) اختصاص دارد. ایشان در این خطبه می فرمایند:
✨فی ستره عن الناس لا یبصر القائف اثره و لو تابع نظره
(او (یعنی حضرت حجت (عج)) سال های طولانی در #پنهانی از مردم به سر می برد آنچنان که اثر شناساندن اثر قدمش را نمی شناسند گرچه در پیدا کردن اثر و نشانه هایش تلاش فراوان کنند.) (نواب لاهیجانی. ۱۳۷۹.ص ۶۵۶)
2⃣ امام علی (ع) در خطبه ۱۸۲ درباره ی اوضاع و احوال قبل از ظهور حضرت مهدی (عج) می فرمایند:
✨ فهو مغترب اذا اغترب الاسلام و ضرب بعیسب ذنبه و الصق الارض بجرانه
(او (منظور امام زمان(عج)) پنهان خواهد شد در زمانیکه #اسلام_غروب_میکند و چونان شتری در راه مانده، بر زمین می ماند و سینه به زمین می چسباند.) (انصاری. ۱۳۴۵.ص ۵۰۹)
👈🏻دو نکته در بیانات فوق حضرت امیر (ع) بیشتر خودنمایی می کند:
الف) شتری که زانو به زمین زده عبارتی است که معنای ناتوانی و کم سود رسانی را بیان می دارد. امام علی(ع) با این استعاره کوشیده اند تا #وضعیت_اسلام را در زمان غیبت امام عصر (عج) نشان دهند و آن را به شتری که زانو به زمین زده تشبیه نموده اند چون همانگونه که بوضوح قابل مشاهده است، اسلام و تعالیم الهی آن در جهان کنونی در غربت به سر می برد و از #سودها و #فواید آن در حل امور بشر و بکارگیری آن در متن زندگی جوامع بشری، چیز زیادی #مشاهده_نمیشود. (زمانی. ۱۳۷۳.ص ۴۵۱)
ب) عبارت حضرت امیر (ع) مبنی بر اینکه قبل از ظهور امام زمان (عج) اسلام غروب می کند، با حدیثی از پیامبر(ص) که در آن ایشان بیان می دارند: «اسلام در آغاز غریب بود و به غربت پیشین خود بازخواهد گشت» دارای قرابت کامل است که این مسئله بار دیگر به تطابق کامل اظهارات امیرالمؤمنین (ع) با معلم و استاد ایشان یعنی پیامبر خاتم (ص) صحه می گذارد. (فیض الاسلام. ۱۳۵۱. ص ۵۹۵)
3⃣امیرالمؤمنین(ع) در خطبه ۱۳۸ یکی دیگر از اوصاف زمان قبل از ظهور حضرت حجت (عج) را بیان می دارند:
✨اذا عطفوا الهدی علی الهوی ... اذا عطفوا القرآن علی الرأی
(مردم هدایت را #تابع_هوس های خویش قرار می دهند ... به نام تفسیر قرآن، نظرات خود را بر قرآن تحمیل می کنند.) (دشتی. ۱۳۸۴.ص ۱۸۳)
4⃣ حضرت امیر (ع) در خطبه ۱۵۰ نیز می فرمایند:
✨و اخذوا یمیناً و شمالاً ظغنا(طغنا) فی مسالک الغی و ترکا لمذاهب الرشد
(به راه های چپ و راست رفتند و راه ضلالت و گمراهی پیمودند و راه روشن هدایت را گذاشتند.) (معادیخواه، ۱۳۷۳.ص ۱۶۷)
👈🏻مترجمین و مفسرین نهج البلاغه عبارات فوق امیرالمؤمنین (ع) را در شرح اوضاع قبل از ظهور امام عصر (عج) می دانند و در آن به توصیف مسلمانان که #صراط_مستقیم را رها کرده اند و سبب غیبت امام زمان (عج) شده اند می پردازد. این عبارات اشاره ای است به #فرقه هایی که در اسلام از راه راست که مبتنی به کتاب و سنت الهی است #منحرف و گمراه شده و به سوی افراط و تفریط گراییده اند و در زمان قبل از ظهور امام عصر (عج) در گوشه و کنار عالم در حال جولان دادن هستند. (شریعتی. صص ۱۲۱-۱۲۰)
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
▪️▫️▪️▫️▪️
#صلوات_خاصه
💚 امام حسن عسکری "علیه السلام💚
✨اللّهُمّ صَلِّ عَلی الحَسَنِ بنِ علیِّ بنِ مُحَمَّد، اَلبَرِّ التَّقِیِّ الصّادِقِ الوَفِیِّ النُّورِ المُضیء
خازِنِ عِلمِک وَ المُذَکِّرِ بِتَوحیدِک وَ وَلیِّ اَمرِک وَ خَلَفِ اَئِمَّةِ الدّینِ الهُداةِ الرّاشِدینَ
وَ الحُجَّةِ عَلی اَهلِ الدُّنیا فَصَلِّ عَلَیهِ یا رَبِّ اَفضَل ما صَلَّیتَ عَلی آَحَدٍ مِن اَصفیائِک
وَ حُجَجِکَ وَ اَولادِ رُسُلِکَ یا اِلهَ العالَمین
▪️▫️▪️▫️▪️
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
🔷🔹بیان #اوضاع_قبل از #ظهور امام زمان عج در #نهج_البلاغه
#بخش_دوم
💠 مترجمین و شارحین نهج البلاغه عبارات زیر که در خطبه ۱۳۸ آمده است را عباراتی می دانند که در آن حضرت امیر(ع) به توصیف اوضاع و احوالی دیگر از اوضاع و احوال زمان قبل از ظهور امام دوازدهم (عج) پرداخته اند.
ایشان می فرمایند:
✨ حتی تقوم الحرب بکم علی ساق بادیاً نواجذها مملوءَه اخلافها حلواً رضاعها علقماً عاقبتها الا و فی غدٍ (و سیأتی غد بما لاتعرفون)
(در آینده (منظور آخر الزمان) آتش جنگ میان شما افروخته می گردد و چنگ و دندان نشان می دهد. با پستان های پرشیر که مکیدن آن شیرین اما پایانی تلخ و زهرآگین دارد به سوی شما می آید. آگاه باشید فردایی که شما را از آن هیچ شناختی نیست.) (شیروانی. ۱۳۸۸.ص ۲۳۳)
👈🏻عبارات فوق توصیف حضرت امیر (ع) از اوضاع قبل از ظهور امام عصر (عج) را بیان می دارد که عنایت به ترجمه فارسی آن، بسیاری از مفاهیم مدنظر امیرالمؤمنین (ع) را آشکار می کند اما برای درک بهتر آن مفاهیم به چهار نکته زیر اشاره می کنیم:
الف) بیان اصطلاح «تقوم علی ساق» به معنای آن است که #جنگ به منتهای #شدت و #اوج خود خواهد رسید. (میثم البحرانی. ۱۴۰۳.ص ۱۶۸)
ب) عبارت «بادیاً نواجذها» (دندان های خود را آشکار می کند) به یکی از اوصاف حیوانی به نام شیر اشاره دارد که آن حیوان هنگام خشم دندان های خود را آشکار می کند که استفاده از این استعاره توسط حضرت امیر (ع) این معنا را می رساند که در جنگ هایی که در آخرالزمان به وقوع می پیوندد، سختی های زیادی رخ خواهد داد. (نواب لاهیجانی ۱۳۷۹.ص ۶۲۶)
ج) عبارت «مملوءَه اخلافها» در توصیف ناقه (شتر ماده) است، که برای بیان #آمادگی_جنگ استعاره شده است، یعنی همانگونه که پستان های ناقه از شیر پر می گردد و آماده دوشیدن می شود، جنگ نیز افراد و وسایل خود را به حد کمال فراهم می سازد و شرایط درگیری مهیا می گردد. (انصاری قمی. ۱۳۴۵. ص ۳۶۰)
د) وسیاتی غد بما لا تعرفون (فردایی است که خواهد آمد و شما به چگونگی آن آگاهی ندارید) عبارتی است که توسط حضرت امیر(ع) برای توصیف شرایط قبل از ظهور امام زمان (عج) بکار رفته است تا بزرگ و #عظیم_بودن رویدادهایی که در آن زمان به وقوع خواهد پیوست را به ما یادآوری کند. (شریعتی- ص ۱۱۸)
د) لحظه قیام امام دوازدهم در کلام حضرت علی(ع)
امام علی (ع) در کلمات غریب شماره ی (۱) به توصیف لحظه ای که حضرت مهدی (عج) قیام خود را آغاز می کند پرداخته است. ایشان می فرمایند:
فإذا کان ذلک ضرب یعسوب الدین بذنبه (پیشوای دین با طوفندگی قیام می کند.) (انصاری قمی. ۱۳۴۵.ص ۱۱۳۲)
استفاده از عبارت «ضربه بذنبه» از آن جهت مورد استفاده حضرت علی (ع) قرار گرفته تا لحظه #قیام _حضرت_مهدی (عج) را به حمله و خشم شیر درنده تشبیه کند.
👈🏻 مترجمین نهج البلاغه علاوه بر معنای فوق، بیان می دارند که عبارت «ضربه بذنبه» کنایه از طوفندگی و خشم حضرت مهدی (عج) هنگام قیام است که این طوفندگی به خاطر احیای دین خدا بوجود آمده است. (نواب لاهیجانی. ۱۳۷۹. ص ۱۲۸۹)
شریعتی در این باره معتقد است این جمله که حضرت مهدی (عج) با طوفندگی حرکت خود را آغاز می کنند، این محتوا را می رساند که ایشان زنده و غایب هستند و زمانی که لازم شد قیام می کنند. این مسئله تأیید ادعای شیعیان درباره حضرت مهدی (عج) است مبنی بر اینکه شیعه معتقد به تولد و زندگی و غیبت امام عصر (عج) است اما اهل تسنن معتقدند مهدی موعود (عج) هنوز به دنیا نیامده است. شریعتی می گوید که اثبات ادعای تشیع درباره ی حیات امام زمان (عج) در ابتدا مورد توجه یکی از مترجمین و شارحین غیر شیعه ی نهج البلاغه یعنی ابن ابی الحدید معتزلی هم قرار گرفته اما او در انتهای مباحثش به خاطر تعصب، حرف خود را انکار و از اعتقاد معتزله جانبداری می کند. (شریعتی . ص ۱۳۵)
🔺منابع کامل 👇👇👇
۱) انصاری قمی- محمدعلی- ۱۳۴۵- ترجمه و شرح نهج البلاغه- قم
۲) خلیلی- سیدجعفر- ۱۳۷۸- نسیم ولایت- نشر همسایه - قم- چاپ اول.
۳) دشتی- محمد- ۱۳۸۴- ترجمه نهج البلاغه- انتشارات قدس- قم- چاپ پنجم.
۴) زمانی- مصطفی- ۱۳۷۴- ترجمه نهج البلاغه- نشر پیام اسلام- تهران.
۵) شریعتی مزینانی- امامت در نهج البلاغه- نشر بعثت.
۶) شیروانی- علی- ۱۳۸۸- ترجمه نهج البلاغه - نشر نسیم حیات- قم- چاپ پنجم.
۷) فیض الاسلام- حاج سید علینقی- ۱۳۵۱- ترجمه و شرح البلاغه.
۸) معادیخواه- عبدالمجید- ۱۳۷۳- خورشید بی غروب- نشر ذره- تهران- چاپ اول.
۹) میثم البحرانی- کمال الدین- ۱۴۰۴ قمری- شرح نهج البلاغه- نشر دفتر نشر الکتاب- چاپ دوم.
۱۰ و ۱۱) نواب لاهیجانی- میرزا محمدباقر- ۱۳۷۹- شرح نهج البلاغه- جلد اول و دوم- نشر میراث مکتوب- تهران- چاپ اول.
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💰🔥 #تجارت پر سود!
☢ #خدمات_شیطان و سربازانش به #زنان جامعه!
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢چگونه می توانیم #منتظر_واقعی باشیم؟
#استاد_کلباسی
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
IMG_20191106_150402_851.jpg
55.6K
🔰امام حسن عسکری(ع)
انسان تا وعده نداده آزاد است اما وقتی وعده میدهد زیربار مسئولیت میرود و تا به وعده هایش عمل نکند رها نخواهد شد
📙بحارالأنوار، جلد۷۸،ص۱۱۳
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
💢بهترین وبدترین مخلوق خدا کیست
✅از اميرالمومنین امام علی علیهالسلام پرسیدند:
بهترين مخلوقات خدا پس از پيشوايان هدايت چه كسانى هستند؟
امام علی فرمودند:
عُلما...چون به نيكى دعوت میکنند.
از ایشان پرسیدند:
پس از ابليس و آنها كه خود را به نام شما ناميدهاند و القاب شما را بر خود نهادهاند و جاى شما را گرفتهاند و در مملكت شما فرمانروا شدهاند، بدترين خلق خدا چه كسانىاند؟
امام علی علیهالسلام فرمودند:
باز هم عُلما... هرزمانی كه فاسد شوند. زیرا در این صورت آنها نشردهندهٔ باطل و پوشانندهٔ حقايقاند و دربارهٔ اينها خداوند فرمود:
«آنها هستند كه خدا و لعنتكنندگان، نفرینشان مىكنند؛ به جز کسانی كه توبه كنند».
📚احتجاج طبرسی (باب امام حسن عسکری علیهالسلام) جلد ۲، صفحه ۵۱۳
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️واکنش مقام معظم رهبری به #القاب دادن به ایشان!
حتما ببینید ونشر دهید
╔═.🍃.════╗
@alamatha
╚════.🍃.═╝
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a