✅علل و آثار فقر از دیدگاه امام علی (ع)
4⃣
5- فقر باعث ضعف عقیده می شود:
خداوند در آیه 16 سوره فجر، یکی از آثار فقر و تهیدستی را تغییر فضای تفکری بشر از مسیر درست معرفی می کند؛ زیرا فقر و تهیدستی، زمینه ساز بدگمانی به خداوند و لب گشودن به اعتراض و گلایه نسبت به اوست. براین اساس گفته شده است: کاد الفقر ان یکون کفرا؛ نزدیک است که فقر به کفر منجر شود.
📚(بحارالانوار، ج 72، ص 29)
فقر باعث درخواست فقیر از دیگر همنوعان می گردد. فقیر روزی خود را از دیگران درخواست می کند، در حالی که روزی دهنده خداوند است و باید از خداوند درخواست کرد. بنابراین، فقیر به جای خداوند، دیگران را رازق می پندارد و گمان می کند دیگران می توانند به او روزی دهند، هرچند خداوند آن را معین نکرده باشد.
6- فقر زمینه ساز بی عفتی:
فقر مادی همچنین زمینه بی عفتی مردان و زنان را سبب می شود. خداوند در قرآن کریم به این تاثیر نامطلوب و بد فقر مادی اشاره می کند و می فرماید که زنان و مردان غیرمتاهل که فقیر و فاقد امکانات ازدواج هستند بیشتر از دیگران در معرض بی عفتی و آلودگی ها و فسادهای جنسی هستند. همچنین امیرمؤمنان علی(ع) درباره تاثیر بسیار بد فقر در زندگی بشر می فرماید: «الفقر الموت الاکبر؛ فقر، مرگ بزرگ است.
📖(حکمت 163)
به این معنا که مرگ هر چند سخت و بد باشد، هیچ مرگی چون فقر نیست که آدمی زنده مرده می باشد و مرگ بر او آسانتر از این زندگی است که در فقر و بینوایی در آن قرار گرفته است.
7- فقر موجب جهل می شود: حقیقت این است که در حالت عادی، شکل گیری باور درست دینی، دست کم نیازمند سواد و آموزش است، در حالی که بسیاری از فقرا از تحصیل این نعمت ابتدایی و اساسی محرومند. برای رشد فکر و اندیشه باید بسیاری از تسهیلات فراهم شود.
8- فقر موجب ناامیدی می شود:
یکی از پیامدهای بسیار مخرب فقر، ایجاد ناامیدی در فقر است. در متون دینی بر اهمیت داشتن امید تاکید فراوان شده است. زیرا امید بال پرواز فرد به سوی ترقی، بالندگی و شکوفایی است. فقر و تنگدستی، بیچارگی و درماندگی زمینه ساز یأس و نومیدی از خدا و پناهنده شدن به غیر او. پس نومیدی به عنوان یک اثر فقر مطرح است و از سوی دیگر، نومیدی یکی از عوامل شرک و کفر است. قرآن کریم در این زمینه می فرماید:(یوسف: 87) و از رحمت خدا مأیوس نشوید که تنها گروه کافران از رحمت خدا مأیوس می شوند. بنابراین، می توان گفت: فقر موجب ناامیدی و ناامیدی موجب بی دینی و کفر می گردد.
9-فقر و انحراف اخلاقی:
زشتی اخلاق یعنی دچار دنائت طبع و صفات پست نفسانی شدن و نیز انجام رفتارهایی که از این صفات سرچشمه گرفته اند. حضرت علی علیه السلام نیز به صورت مکرر فرموده است فقر باعث کارهای زشت می شود. «العسر یشین الاخلاق» تنگدستی اخلاق را زشت می کند
📗(غرر الحکم جلد 2) «المسکنه مفتاح البوس»؛
ناداری کلید نکبت است
📖(بحارالانوار جلد 87)
امام علی(ع) همچنین در توصیه ای به امام حسن مجتبی(ع) می فرماید: انسانی را که طلب روزی خود می کند ملامت مکن؛ چه هر کس روزی خود و خانواده خود را نداشته باشد، خطاهایش فزون می گردد به هر حال، روایات مزبور با لحن قاطع این حقیقت را اعلام می کنندکه فقر بر رفتار و خصوصیات اخلاقی فرد تاثیر بسیار منفی دارد.
10- فقدان منزلت اجتماعی:
در بعضی از روایات بر این نکته تاکید شده است که فقر موجب حقارت می گردد. حضرت علی(ع) می فرماید: «الفقر یخرس الفطن عن حجته»؛ فقیر از بیان دلیلش عاجز است(حکمت 3). حضرت علی(ع) همچنین خطاب به فرزند خود می فرماید: پسرم! کلام فقیر شنیده نمی شود و مقام او شناخته نمی گردد. آن حضرت در چند فرمایش جداگانه می فرماید: هر کس فقیر باشد از مقام و موقعیتی برخوردار نیست و کوچک و خوار شمرده می شود. محرومیت باعث خواری است.
11- فقر و انزوای سیاسی:
انسان های فقیر، معمولا در مراکز قدرت جایگاهی ندارند، چرا که برای شرکت در رقابت های سیاسی؛ توان مالی نداشته و نفوذ و تاثیر چندانی در میان توده های مردم نمی توانند داشته باشند. امام علی(ع): الفقیر حقیر لایسمع کلامه و لا یعرف مقامه [فقیر در چشم مردم] بی مقدار است؛ نه سخنش شنیده می شود و نه جایگاهش شناخته می شود
📖(حکمت 44).
╔═.🍃.═════════╗
@alamatha
╚═════════.🍃.═╝
✅علل و آثار #فقر از دیدگاه امام علی (ع)
5⃣
راه های پیشگیری از فقر
به طور کلی شیوه اصولی برخورد با هر مشکلی بستن راه پدید آمدن آن است. در مبارزه با مشکل فقر نیز اجرای سیاست هایی برای از بین بردن زمینه های پیدایش آن مهم ترین گام به شمار می آید. در نهج البلاغه هم از درمان فقر سخن به میان آمده و هم راه پیشگیری نشان داده شده است.
مهم ترین راه های پیشگیری از فقر عبارتند از:
1-صدقه دادن:
امام علیه السلام می فرماید: اذا أملقتم فتاجروا الله بالصدقه؛ هر گاه تنگدست شدید با دادن صدقه با خدای تعالی سودا کنید
📗(کلمات قصار 250)
صدقه ای که فقیر می پردازد از دردهایش می کاهد زیرا این کار به او می فهماند که کسانی فقیرتر و ضعیف تر از او نیز هستند. فرمایش امام است که فرمود: استنزلوا الرزق بالصدقه روزی را به صدقه دادن فرود آورید
📗(کلمات قصار 132)
زیرا هر کس مالی را در راه خدا می بخشد هرچند اندک باشد خدای تعالی پاداش او را فراوان خواهد داد.
2- امانتداری
امانتداری راه دیگر پیشگیری از فقر است، امانتداری ارزشی حیاتی است که اعتماد متقابل را در جامعه ریشه دار می کند و دارای ارزش اقتصادی نیز هست انسان امانتدار در جامعه محبوب است و همه دوست دارند در کارها با او مشارکت داشته باشند زیرا هیچ گاه به مال و ناموسشان خیانت نمی کند امام علی(ع) می فرماید: اداء الامانه مفتاح الرزق؛ امانتداری کلید روزی است
📗(شرح نهج البلاغه: 318/20 ح 650)
و نیز می فرماید و الامانه تجر الرزق و الخیانه تجر الفقر. امانتداری روزی به دنبال دارد و خیانت مایه فقر و تنگدستی است
📗(تحف العقول: 255)
به راستی امانتداری کلیه روزی است زیرا هرکس که امانتدار نباشد درهای زندگی به رویش گشوده نمی شود و از همه جا طرد خواهد شد.
3- پرهیزگاری و استغفار:
انسان با گناهی که مرتکب می شود از روزی محروم می گردد
📗(شرح نهج البلاغه: 259/20 ح 33)
و انسان تنها با استغفار و توبه می تواند از این بند آزاد گردد. امام علی علیه السلام می فرماید: و خداوند استغفار(آمرزش خواستن) را سبب فراوانی روزی قرار داده است
📗(خطبه ها 143).
4- فروتنی و اخلاق پسندیده:
سعه الاخلاق کیمیاء الارزاق؛ اکسیر روزی در خوش اخلاقی است.
📗(شرح نهج البلاغه: 339/20 ح 884).
یعنی خویها و خصلتها باعث فراخی روزی گردد و یا به اعتبار این که سبب دوستی مردم گردد به صاحب آن و این که رعایت امانت او کنند و رغبت در معامله با او کنند اگر از اهل معامله باشد.
5- محکم کاری و درستی کار:
یکی دیگر از اسباب ثروتمندی و کسب روزی محکم کاری و درستی کار است زیرا کالای خوب مشتری را جذب می کند درحالی که کار سطحی و بی دقتی هیچ گاه مشتری پیدا نمی کند و حتی کسی به آن نزدیک نمی شود اگر انسان شهرت خوب کسب کند مورد اعتماد تاجر و مشتری واقع شود امام علی علیه السلام می فرماید: من قصر فی العمل أبتلی بالهم؛ کسی که در عمل کوتاهی کند به اندوه دچار گردد.
📗(کلمات قصار: 112)
6- مهاجرت و سفر:
گاهی برای انسان به دلایلی دشوار است که در یک جا کار کند لذا در این صورت باید به جای دیگر برود تا در آنجا گشایش و راحتی ببیند «و من یهاجر فی سبیل الله یجد فی الارض مراغما کثیرا وسعه» هرکس که در راه خدا مهاجرت کند در روی زمین برخورداری های بسیار و گشایش خواهد یافت
📗(سوره نساء: آیه 100).
╔═.🍃.═════════╗
@alamatha
╚═════════.🍃.═╝
❇️ فرو ریختن تمام دیوارهای اخلاق در کشور بی دین
💥 مدیر اداره راه نروژ "خطاب" به دانشآموزان : در کنار خیابانها سکس نکنید !
علت نهی جلوگیری از تصادف رانندگان
#جاهلیت_مدرن_در_عصر_ظهور
@alamatha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️نابودی اسراییل به دست امام زمان(عج) و یارانش
🔸تا به حال جمله اسراییل #۲۵ سال اینده رو نخواهد دید را شنیده اید؟این جمله ریشه در ظهور امام زمان عج دارد. ان شا الله
#۲۵_سال
@alamatha
🔰مهمترین یاری ما به امام زمان چيست؟
حضرت امام حسین علیه السلام درمورد امام زمان ارواحنافداه فرمودند:
«لو ادرکته لخدمته ایام حیاتی»،
اگر زمانش را درک میکردم تمام عمر خدمتگذارش میشدم.
✨حالا این توفیق نصیبمان شده و زمان حضرت حضرت ولیعصر ارواحنافداه که جانم و پدر و مادرم به فدایشان باد را درک کردهایم، همت کنیم و با عزمی جدیتر از قبل برای یاریش به پاخیزیم،
✨🔹و این را بدانید:
«یاری کردن حضرت، قدم برداشتن در جهت اهداف و مقاصد ایشان میباشد و مهمترین یاری ما در مرحله اول، خودسازی و تکمیل تزکیه نفسمان میباشد و در این صورت است که معنی و نصرتی معدة لکم و مودتی خالصة لکم را در زیارت آلیاسین صادقانه به حضرت عرض میکنیم.»
«حاج آقا زعفری زاده حفظه الله تعالی»
#تزکیه_نفس
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
#هنگام_ظهور کي خواهد بود؟
حکمت خدا، اقتضا نموده است که هنگام ظهور حضرت مهدي عليه السلام در ميان مردم، نامعلوم و از آنان پوشيده باشد، به همين جهت
مردم نمي دانند که آن حضرت بطور دقيق چه وقتي ظهور خواهد کرد.
با وجود روايات بسياري که از پيامبر گرانقدر و امامان نور عليهم السلام پيرامون ابعاد گوناگون حيات امام عصر عليه
السلام رسيده است، با اين وصف به هنگامه ي ظهور آن حضرت بطور مشخص در هيچ روايتي تصريح نشده بلکه بعکس، رواياتي از پيامبر و
امامان معصوم عليهم السلام وارده شده است که در آنها بشدت از کساني که که از هنگام ظهور خبر دهند انتقاد گشته و آنان را
تکذيب نموده اند. و نيز روشن ساخته اند که هيچ يک از پيشوايان معصوم عليهم السلام در اين مورد سخني نگفته و براي ظهور، زماني
مشخص نفرموده است.
براي نمونه:
1- از پيامبر گرامي صلي الله عليه و اله و سلم آورده اند که در مورد غيبت حضرت مهدي عليه السلام و مسايل مربوط به آن
فرمود:
«و يکذب فيها الوقاتون.» [1] .
يعني: کساني که براي ظهور وقت تعيين مي کنند، دروغ مي گويند.
2- «فضيل» از امام باقر عليه السلام پرسيد:
«هل لهذا الأمر وقت؟»
يعني: آيا هنگامه ي ظهور معلوم است؟
فقال عليه السلام: «کذب الوقاتون، کذب الوقاتون، کذب الوقاتون؟» [2] .
آن حضرت، در پاسخ او سه بار فرمود: «کساني که براي ظهور، وقت تعيين مي کنند، دروغ مي گويند.»
آري! وقت تعيين کنندگان براي ظهور، دروغ بافانند.
3- از امام صادق عليه السلام آورده اند که فرمود:
«کذب الموقتون، ما وقتنا فيما مضي و لا نوقت فيما يستقبل.» [3] .
يعني: کساني که براي ظهور وقت تعيين مي کنند دروغ مي بافند، ما خاندان رسالت، نه در گذشته براي آن وقت مشخصي اعلان
کرديم و نه در آينده چنين خواهيم کرد.
4- و نيز از آن گرامي آورده اند که فرمود:
«... کذب الوقاتون و هلک المستعجلون و نجا المسلمون.» [4] .
يعني: وقت تعيين کنندگان براي ظهور حضرت مهدي عليه السلام دروغ مي گويند و شتاب کنندگان در آن به هلاکت مي رسند و تنها
تسليم شوندگان به امر خدا، نجات مي يابند.
روشن است که منظور از عدم تعيين وقت در اينجا، همان مشخص و معلوم
👈 #ساختن سال ظهور آن گرامي، بطور دقيق است، 👉 چرا که انبوه روايات رسيده از اهل بيت عليهم السلام که نشانه هاي قطعي ظهور را
بيان مي کند، همگي بيانگر آن است که با پيدايش اين نشانه ها ظهور امام عصر عليه السلام نزديک مي گردد و در حقيقت نشانه هاي
قطعي ظهور يا هنگامه ي آن به هم نزديک هستند.
[1] کفايةالاثر، صث 463، اکمال الدين، ج 2، ص 378، بحارالانوار، ج 51، ص 151 و معجم احاديث
الامام المهدي عليه السلام ج 4، ص 186.
[2] غيبت شيخ طوسي، ص 262، و کافي ج 1، ص 368، بحارالانوار، ج 53، ص 103 و معجم احاديث الامام
المهدي عليه السلام، ج 3، ص 260.
[3] غيبت شيخ طوسي، ص 262، بحارالانوار، ج 52، ص 103 و معجم احاديث الامام المهدي عليه
السلام، ج 3، ص 377.
[4] غيبت شيخ طوسي، ص 262 و کافي، ج 1، ص 368، بحارالانوار، ج 52، ص 103 و معجم احاديث الامام
المهدي عليه السلام، ج 3، ص 379.
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
✅علل و آثار #فقر از دیدگاه امام علی (ع)
6⃣
امیرمؤمنان علی(ع) میفرماید: "کسی را بر دیگری حقی نیست مگر اینکه او نیز بر این شخص حقی دارد و آن دیگری را بر این شخص حقی نیست، مگر اینکه این شخص هم حقی دارد."(1)
تکالیف متقابل حکومت و مردم در برابر همدیگر زمانی قابل انجام است که هرکدام از آنها نسبت به حقوق همدیگر ملتزم بوده و به ادای آنها قیام و اقدام نمایند. به این ترتیب، نگرشی که مردم را در مقابل حکومت فاقد حقوق و حکومت را مجاز به هرگونه ستمگری میداند، محکوم و مطرود است.
علی(ع) در نهجالبلاغه ضمن بحث درباره اینکه حقوق همواره طرفینی است، در خصوص حقوق متقابل مردم و حکومت میفرماید: "بزرگترین این حقوق متقابل، حق حکومت بر مردم و حق مردم برحکومت است. فریضه الهی که برای همه بر همه حقوقی مقرر فرموده، این حقوق را مایه انتظام روابط مردم وحکومت و عزت دین قرار داده است. مردم هرگز روی صلاح و شایستگی را نخواهند دید مگر حکومتشان صالح باشد و حکومتها هرگز به صلاح نخواهند آمد مگر توده ملت، استوار و با استقامت شوند. هرگاه توده ملت به حقوق حکومت وفادار باشند و حکومت حقوق مردم را ادا کند، آن وقت است که ارکان دین برپا خواهد شد. آن وقت است که نشانهها و علائم عدل، بدون هیچ گونه انحرافی ظاهر خواهد شد. آن وقت است که سنتها در مجرای خود قرار خواهد گرفت و محیط و زمانه محبوب و دوست داشتنی میشود و دشمن از طمع بستن به چنین اجتماع محکم و استواری مأیوس خواهد شد."(2)
امیرالمومنین(ع) در جملاتی دیگر فرموده است: "اگر مردم بر حکومت چیره شوند یا زمامدار بر رعیت ستم کند، وحدت کلمه از بین میرود و نشانههای ستم آشکار و نیرنگ بازی در دین فراوان میشود. راه گسترده سنت پیامبر(ص) متروک و هواپرستی، فراوان و احکام دین، تعطیل و بیماریهای دل فراوان میگردد. مردم از اینکه حق بزرگی فراموش شود یا باطل خطرناکی در جامعه رواج یابد، احساس نگرانی نمیکنند. پس در آن زمان نیکان خوار و بدان قدرتمند میشوند و کیفر الهی بر بندگان، بزرگ و دردناک خواهد بود."(3)
وفاداری مردم و حکومت نسبت به حقوق همدیگر، سبب میشود، حق، محترم شمرده شده و حاکم شود. ارکان دین برپا باشد و نشانهها و علائم عدل بدون هیچگونه انحرافی ظاهر شود. سنتها در مجرای صحیح خود قرار گیرد و زمانه دوست داشتنی شود و دشمن، چشم طمع خود را از جامعهای که در آن، حکومت و مردم، حقوق همدیگر را مراعاتکنند، برگیرد.
امانتدار
در بعضی آیات و روایات، حاکم جامعه، "امانتدار" شمرده شده است.
در آیه 58 سوره نسأ میفرماید: "خدا فرمان میدهد که امانتها را به صاحبانشان برگردانید و در وقتی که میان مردم حکم میکنید، به عدالت حکم کنید."
بعضی از مفسرین، امانت را در این آیه به "امامت و حکومت" تفسیر کردهاند که به مقتضای آن، حاکمان مکلفند از حقوقی که خداوند آنها را برای بندگانش به رسمیت شناخته، مراقبت و محافظت نمایند و نیز هرحقی را به صاحب آن برسانند، ضمن اینکه اگر در انجام این وظیفه کوتاهی کنند، ضامن خواهند بود.
از نظر اسلام، دولتمردان نمی توانند خود را در مقام تسلط بر مردم بدانند وهرگونه که بخواهند فرمان دهند و از مردم انتظار فرمانبری داشته باشند.
علی(ع) چنین منطقی را ناروا میداند و در فرمان معروف خود به "مالک اشتر"، میفرمایند: "مگو من اکنون برآنان مسلطم، از من فرمان دادن و از آنها اطاعت کردن. این عین راه یافتن فساد در دل و ضعف در دین و نزدیک شدن به سلب نعمت است."(4)
همچنین نباید امتیازاتی که نصیب والیشود، در روحیات او تاثیر منفی بگذارد و او را عوض کند.
مولی الموحدین علی(ع) در این باره نیز میفرمایند: "لازم است والی را که هرگاه امتیازی کسب میکند و به افتخاری نائل میشود، آن فضیلت ها و موهبتها او را عوض نکند، رفتار او را با رعیت تغییر ندهد بلکه باید نعمتها و موهبتهای خدا، او را بیشتر به بندگان خدا نزدیک و مهربانتر کند."(5)
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️داستان #شکل گیری و #رباخواری_بانکها خیلی جالبه
حتما حتما حتما ببینید👌
💥خیلی چیزا براتون روشن میشه
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
💠 #تقلید_از_مرحوم_قاضی به دستور امام زمان علیه السّلام💠
🕊آقای سید هاشم هندی (رضوی) نقل کرد که:
✅«یکی از سادات محترم هند به نام سید علی نقی هندی، از هند برای تحصیل علوم دینیه به نجف اشرف می آید و در آن وقت مقارن می شود با فوت مرحوم آقا سید محمد کاظم یزدی و سپس آقای میرزا محمد تقی شیرازی، و می بیند که رساله های بسیاری از طرف افراد بسیاری طبع شده است، و طلاب آن رساله ها را در هنگام خروج مردم از صحن مطهر کربلا به مردم مجانی می داده اند و در اعطای آنها تنافس می نمودند.این منظره برای آقا سید علی نقی دچار اشکال و شبهه می گردد و امر تقلید بر او سخت می شود و نمی داند که از چه شخصی تقلید کند؟
👌بالاخره با خود قرار می گذارد به حضرت امام عصر (عج) متوسل گردد و برای حل این معضله از ایشان راهنمایی بخواهد که شخصی را برای تقلید او معرفی کنند، و برای این مهم با خود قرار می گذارد که یک اربعین در مسجد سهله اقامت کند و به عبادت مشغول باشد تا کشف مطلب شود.
🍀هنوز چهل روز به پایان نرسیده بود که ناگاه دید یک نور بسیار قوی در مقام حضرت حجت ارواحنا فداه ظاهر شد که آن نور، نور امام زمان بود، و آن نور اشاره کرد به سیدی که تنها در مقام نشسته بود و گفت: "از این سید تقلید کن!"
☘سید علی نقی نگاه کرد و دید این سید آقای حاج میرزا علی آقای قاضی هستند و آن نور ناپدید شد؛ ولی می گوید: من با خود گفتم: این معرفی این سید به من بود و این تنها کافی نیست، باید خود این سید هم نزد من بیاید و بگوید:
حضرت امام زمان امر تقلید تو را به من ارجاع نمودند.
🌹و لذا از مسجد سهله بیرون آمدم و به مسجد کوفه درآمدم و در آنجا معتکف شدم تا زمانی این عمر تحقق یابد و حضرت ولی عصر به آن سپس بگویند: "برو به نزد سید علی نقی و او را از این امر مطلع گردان!"
🌷یک روز که در مسجد کوفه نشسته بودم، مرحوم قاضی به نزد من آمد و فرمود:
"در احکام دین، هر چه می خواهی از من بپرس و بدان عمل کن؛ ولی این قضیه را نزد احدی فاش مساز!"
🌴سید علی نقی می گفت: از آن به بعد من از آن سید تقلید می کردم و هر مساله ای پیش می آمد و از او می پرسیدم، تا زمانی که مرحوم قاضی فوت کرد؛ از آن به بعد نسبت به هر مساله ای پیش می آید و من حکمش را نمی دانم در خواب، مرحوم قاضی به سراغ من می آید و حکم آن را به من می فرماید.»
📚مهر تابناک
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دیدن_دارد
مهمترین #توصیه_آیت_الله_بهجت(ره) در آخرالزمان
#با_ما_همراه_باشید 👇
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
#تلنگر
🔔 زخم زبان⁉️
👌 طَعنُ اللِّسانِ أمَضٌ مِن طَعنِ السِّنانِ.
💖 #زخمِ_زبان ، دردناك تر از زخمِ نيزه است .
🌱 #امیرالمومنین_علیه_السلام
📙 غررالحکم،ح۶۰۱۱
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃?
🔴قوت عجیب شیعیان در زمان ظهور!
⬅️ #رؤساى روى زمين و حكمرانان زمین بعد از ظهور امام
🗞قَالَ أبُو عَبْدِ اللهِ عليه السلام: (يَكُونُ شِيعَتُنَا فِي دَوْلَةِ الْقَائِم عليه السلام سَنَامَ الأرْض وَحُكَّامَهَا، يُعْطَى كُلُّ رَجُلٍ مِنْهُمْ قُوَّةَ أرْبَعِينَ رَجُلاً) ، وَقَالَ أبُو جَعْفَرٍ عليه السلام: (اُلْقِيَ الرُّعْبُ فِي قُلُوبِ شِيعَتِنَا مِنْ عَدُوَنَا، فَإذَا وَقَعَ أمْرُنَا وَخَرَجَ مَهْدِيُّنَا كَانَ أحَدُهُمْ أجْرَى مِنَ اللَّيْثِ وَأمْضَى مِنَ السَنَان يَطَاُ عَدُوَّنَا بِقَدَمَيْهِ وَيَقْتُلُهُ بِكَفَّيْهِ)
《شيخ مفيد در كتاب اختصاص از حضرت صادق (ع) روايت ميكند كه فرمود:
📌 شيعيان در #دولت قائم #رؤساى روى زمين و حكمران آن ميباشند. بهر مردى از آنها #قوت چهل مرد داده مى شود سپس فرمود: امام محمد باقر فرمود: #پيش از قيام قائم وحشت دشمنان در دل شيعيان ما جاى ميگيرد. وقتى قائم ما ظاهر گشت، و مهدى ما خروج كرد، هر يك از آنها از #شير دليرتر و از نيزه چابك ترند، بطورى كه دشمن ما را زير پاهاى خود له ميكنند و با #كف دست بقتل مى رسانند.
📙کتاب اختصاص ص۲۶
#قوت_شیعیان_در_زمان_ظهور
http://eitaa.com/joinchat/3103653888C83153c787a
eitaa.com/alamatha
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 امام خامنه ای :
شما جوانان #قطعا اینده روشن (ظهور) این کشور را خواهید دید!
🔶قطعا یعنی یقینا،حتما،صدرصد
#بشارت_ظهور
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▬▬▬▬↬♻↫▬▬▬▬
⭕️ #پیش_گویی_پیامبر (ص )
در مورد #مردان_آخرالزمان!
╔═.🍃.═════════╗
@alamatha
╚═════════.🍃.═╝
⚠️اشاره قران کریم به نابودی اسراییل به دست ایرانیان
🔶ایات عجیب قران اشاره به فتنه انگیزی صهیونیزم و اسارت و تخریب مسجدالاقصی و نابودی صهیونیست ها به دست ایرانیان در قران کریم که اتفاقات ۱۴۰۰ بعد را به روشنی بیان کرده است
و لازم به ذکر است اتفاقات اخیر در منطقه و مخصوصا در بیت المقدس و فشار اقتصادی بی سابقه علیه ایران را در راستای تخریب مسجد الاقصی میدانند
اول ایات رو ببینیم👇
«وَقَضَيْنَا إِلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا»
و در كتاب آسمانى[شان] به فرزندان اسرائيل خبر داديم كه: «قطعاً دو بار در زمين فساد خواهيد كرد، و قطعاً به سركشىِ بسيار بزرگى برخواهيد خاست. »
سوره الإسراء / آیه ۴
«فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ ۚ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا»
پس آنگاه كه وعده [تحقّق] نخستين آن دو فرا رسد، بندگانى از خود را كه سخت نيرومندند بر شما مىگماريم، تا ميان خانهها[يتان براى قتل و غارت شما] به جستجو درآيند، و اين تهديد تحقّقيافتنى است.
سوره الإسراء / آیه ۵
«ثُمَّ رَدَدْنَا لَكُمُ الْكَرَّةَ عَلَيْهِمْ وَأَمْدَدْنَاكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَجَعَلْنَاكُمْ أَكْثَرَ نَفِيرًا»
پس [از چندى] دوباره شما را بر آنان چيره مىكنيم و شما را با اموال و پسران يارى مىدهيم و [تعداد] نفرات شما را بيشتر مىگردانيم.
سوره الإسراء / آیه ۶
«إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ ۖ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا ۚ فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوءُوا وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِيرًا»
اگر نيكى كنيد، به خود نيكى كردهايد، و اگر بدى كنيد، به خود [بد نمودهايد]. و چون تهديد آخر فرا رسد [بيايند] تا شما را اندوهگين كنند و در معبد[تان] چنانكه بار اول داخل شدند [به زور] درآيند و بر هر چه دست يافتند يكسره [آن را] نابود كنند.
سوره الإسراء / آیه ۷
⚠️اکثر محققان عرصه مهدویت اعتقاد دارند که فتنه انگیزی بنی اسراییل در عصر حاضر واقع شده است که همان جریان صهیونیزم میباشد و قومی که در ایه ۷ اسرا امده است که بنی اسراییل را نابود میکنند ایرانیان و نیروهای وابسته به ایران هستند.
🔸محققان با چیدن روایات و پیشگویی ها در کنار همدیگر به این نتیجه رسیده اند.
🔸در روایات متعدد از اهل بیت وجود دارد که بیت المقدس توسط ایرانیان فتح خواهد شد.👇
•🔷 امام باقر عليه السلام
پرچم هاي سياهي از خراسان براي مقابله با سفياني خروج مي كنند كه كلاه آنها سياه و لباس سفيد بر تن دارند، فرمانده شان مردي است كه به او شعيب بن صالح مي گويند. او سپاه سفياني را شكست مي دهد تا اين كه وارد بيت المقدس مي شود و زمينه را براي حكومت مهدي عج آماده مي كند. بين خروج او و بيعت با مهدي عج ٧٢ ماه فاصله است.
•🔷 امام صادق عليه السلام
شعيب بن صالح؛ جواني است زرد و گندم گون، داراي محاسن كم و خفيف اللهجه. هر كسي كه در مقابلش بايستد، مغلوب شده و كشته مي شود و اگر كوهي در مقابلش بايستد آن را از بين مي برد تا اين كه وارد قدس مي شود. او پرچمدار و فرمانده سپاه مهدي قائم عج است.
• يوم الخلاص
• بشاره الاسلام
• الملاحم والفتن
• الحاوي للفتاوي
• الفتاوي الحديثيه
• عقدالدرر
#رژیم_در_حال_سقوط_صهیونیستی ۲۵#سال
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراسم شیطان پرستان و قربانی کردن زنان😳😰
😐 نهایت مقام و منزلت زن در تفکر منحرف غرب
ارزش زن در غرب
#جاهلیت_مدرن_در_عصر_ظهور
@alamatha
🔸امام خمینی(ره) و یارانش در روایات
ان شا الله این انقلاب به انقلاب جهانی حضرت حجت(عج) متصل خواهد شد.
عَنْ عَلِيِّ بْنِ عِيسَى عَنْ أَيُّوبَ بْنِ يَحْيَى الْجَنْدَلِ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الْأَوَّلِ (ع) قَالَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ يَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَقِّ يَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ ڪَزُبَرِ الْحَدِيدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّيَاحُ الْعَوَاصِفُ وَ لَا يَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا يَجْبُنُونَ وَ عَلَى اللَّهِ يَتَوَڪَّلُونَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِين.»
بحار الانوار، ج 57، ص216، باب 36
علي بن عيسي از ايوب بن يحيي از امام موسيبنجعفر(ع) روايت ميڪند ڪه آن حضرت فرمودند: مردي از اهل قم مردم را به سوي حق دعوت ميڪند و قومي گرداگرد او جمع ميشوند به صلابت پارههاي فولاد، تند بادها آنان را نميسوزاند و از جنگ خسته نميشوند و ترس به خود راه نميدهند و بر خدا توڪل مي ڪنند و سرانجام، پيروزي از آن متقين
🔸اين جماعات همانايي هستند ڪه امام باقر(ع) در وصفشان فرموده است: (عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع أَنَّهُ قَالَ ڪَأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ يَطْلُبُونَ الْحَقَّ فَلَا يُعْطَوْنَهُ ثُمَّ يَطْلُبُونَهُ فَلَا يُعْطَوْنَهُ فَإِذَا رَأَوْا ذَلِڪَ وَضَعُوا سُيُوفَهُمْ عَلَى عَوَاتِقِهِمْ فَيُعْطَوْنَ مَا سَأَلُوهُ فَلَا يَقْبَلُونَهُ حَتَّى يَقُومُوا وَ لَا يَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِڪُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ أَمَا إِنِّي لَوْ أَدْرَڪْتُ ذَلِڪَ لَاسْتَبْقَيْتُ نَفْسِي لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْه) غيبت نعماني، ج50، ص273
«گويا من قومي را ميبينم ڪه از مشرق زمين خروج ڪرده، حق خود را ميطلبند، ولي به آنان نميدهند، ديگر باره حق خود را ميخواهند و به آنان نميدهند، وقتي چنين ديدند سلاح خود را بر دوش نهاده آنگاه حق آنان را ميدهند، ولي آنان نميپذيرند تا اين ڪه قيام ڪنند و اين حڪومت را به جز صاحبشان به ڪسي تحويل نخواهند داد و اينان ڪشتههايشان شهيدند.»
🔸رسول اڪرم(ص) در يک پيشگويي از خيزش حقطلبانه ملت مسلمان ايران و به دنبال آن با الگو گرفتن ديگر ملتها از انقلاب ايران، زمينهسازي حڪومت جهاني حضرت مهدي(عج) را نويد ميدهند.
الْبَابُ الْخَامِسُ فِي ذِڪْرِ نُصْرَةِ أَهْلِ الْمَشْرِقِ لِلْمَهْدِيِّ ع عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْحَارِثِ بْنِ جَزْءٍ الزُّبَيْدِيِّ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص يَخْرُجُ أُنَاسٌ مِنَ الْمَشْرِقِ فَيُوطِئُونَ لِلْمَهْدِيِّ يَعْنِي سُلْطَانَهُ هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ رَوَتْهُ الثِّقَاتُ وَ الْأَثْبَاتُ أَخْرَجَهُ الْحَافِظُ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ بْنُ مَاجَةَ الْقَزْوِينِيُّ فِي سُنَنِه)
بحار الانوار، ج51، ص87
زبيدي گويد: رسول خدا(ص) فرمودند: مردمي از مشرق زمين، قيام ڪنند و زمينه را براي مهدي(عج) فراهم ڪنند؛ «يعني زمينه حڪومت را براي او فراهم سازند» و اين حديث حسن و صحيح است و راويان موثقي آن را نقل ڪردهاند، و حافظ ابوعبداللهبن ماجةقزويني نيز در ڪتاب سنن خود آن را آورده است.)
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝
🔴مژده به جوانان !
#امام_جوان و #یاران_جوان
⬅️نیروهای جوان در #حکومت امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف
《 امام علی (علیه السلام)
فرمودند
⬅️ #یاران مهدی جوان اند و در میان آنها #پیرمرد وجود ندارد مگر به اندازه #سُرمه در چشم و #نمک در غذا.
📙 الغیبة، طوسی، ص۴۷۶
🗞 اباصلت هروی از امام #رضا -علیهالسلام- پرسید:
⬅️ #قائم شما هنگامی که #خروج می کند چه #علاماتی دارد؟
حضرت فرمودند:
📌نشانه اش این است که در #سن پیری است ولی #ظاهر و #چهره_اش جوان است، به گونه ای که بیننده می پندارد #چهل ساله یا #کمتر است.
و یکی دیگر از #علامات او این است که با #گذشت شب و روز #پیر نمیشود تا آن که #اجلش فرا رسد
📙 کمال الدین و تمام النعمة باب۵۷ حدیث۱۲
《 امام #صادق - عليهالسلام - فرمودند :
⬅️ اگر قائم علیه السلام قیام کند مردم او را #انکار می کنند، زیرا او به صورت #جوانی رشید به سوی آن ها باز خواهد گشت؛
هیچ کس بر #اعتقاد به او پایدار نخواهد ماند مگر #مؤمنی که خداوند در عالم ذَر نخستین از او #پیمان گرفته باشد
📙 غیبت نعمانی باب۱۲ حدیث۲۰
🔴 #امام_جوان_و_یاران_جوان
╔═.🍃.══════╗
@alamatha
╚══════.🍃.═╝