eitaa logo
الحَقُّ الجَدید(معارف مهدویت)
2.4هزار دنبال‌کننده
855 عکس
405 ویدیو
96 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️پیامبر صلی الله علیه وآله فرمودند: كَيفَ أنتُم إذَا استَيأَستُم مِنَ المَهدِيِّ، فَيَطلُعُ عَلَيكُم صاحِبُكُم مِثلُ قَرنِ الشَّمسِ يَفرَحُ بِهِ أهلُ السَّماءِ وَالأَرضِ؟ 💬 چه حالی خواهید داشت آن موقع که از (ظهور) مهدی علیه‌السلام ناامید شده‌اید و ناگهان صاحبتان مثل خورشید برایتان طلوع خواهد کرد و اهل آسمان و زمین به آمدنش شاد خواهند شد؟! پرسیدند: اى پيامبر خدا! و اين كِى خواهد بود؟ فرمود: إذا غابَ عَنهُمُ المَهدِيُّ، و أَيِسوا مِنهُ. هنگامى كه مهدى علیه‌السلام از چشم آنان غایب شود و از (ظهور) او نااميد شوند. 📚دلائل الامامة ص۴۶۸ ، مشابه در مختصر البصائر ص۹۰. کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
صلی الله علیک یا رسول الله صلی الله علیک یا حسن بن علی
🔻رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: مِن ذُُرَّيتي اَلمهدي اِذا خَرجَ نَزَل عيسَي بنُ مريمَ لِنُصرتِهِ فَقَدَّمَهُ وَ صلّي خَلفَهُ. مهدی(سلام الله علیه) از فرزندان من است، زماني که قيام می‌کند (عليهماالسلام) جهت نصرت و ياری او (از آسمان) فرود می‌آيد و حضرتش را برای نماز مقدّم می‌دارد و به او اقتدا می‌نمايد. 📚امالي صدوق ص ١٨١ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
▪️ سلام الله علیه چه صفاتی دارد؟ 🔻عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا سلام الله علیه قَالَ: شِيعَتُنَا الْمُسَلِّمُونَ لِأَمْرِنَا الْآخِذُونَ بِقَوْلِنَا الْمُخَالِفُونَ لِأَعْدَائِنَا فَمَنْ لَمْ يَكُنْ كَذَلِكَ فَلَيْسَ مِنَّا. امام رضا سلام الله علیه فرمود: شیعیان ما تسلیم امر ما هستند، دستورات ما را گرفته و بكار می بندند، با دشمنان ما مخالفند و كسى كه بر اين روش نباشد، از ما نيست. 📚صفات الشیعه، ص ۳ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
محمد بن سنان مایه انس و آرامش امام بود... ▪️عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِي اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَبْلَ أَنْ يُحْمَلَ إِلَى اَلْعِرَاقِ بِسَنَةٍ وَ عَلِيٌّ اِبْنُهُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ بَيْنَ يَدَيْهِ فَقَالَ لِي يَا مُحَمَّدُ قُلْتُ لَبَّيْكَ قَالَ إِنَّهُ سَيَكُونُ فِي هَذِهِ اَلسَّنَةِ حَرَكَةٌ فَلاَ تَجْزَعْ مِنْهَا ثُمَّ أَطْرَقَ وَ نَكَتَ بِيَدِهِ فِي اَلْأَرْضِ وَ رَفَعَ رَأْسَهُ إِلَيَّ وَ هُوَ يَقُولُ يُضِلُّ اَللّٰهُ اَلظّٰالِمِينَ وَ يَفْعَلُ اَللّٰهُ مٰا يَشٰاءُ قُلْتُ وَ مَا ذَاكَ جُعِلْتُ فِدَاكَ قَالَ مَنْ ظَلَمَ اِبْنِي هَذَا حَقَّهُ وَ جَحَدَ إِمَامَتَهُ مِنْ بَعْدِي كَانَ كَمَنْ ظَلَمَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ حَقَّهُ وَ جَحَدَ إِمَامَتَهُ مِنْ بَعْدِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَعَلِمْتُ أَنَّهُ قَدْ نَعَى إِلَيَّ نَفْسَهُ وَ دَلَّ عَلَى اِبْنِهِ فَقُلْتُ وَ اَللَّهِ لَئِنْ مَدَّ اَللَّهُ فِي عُمُرِي لَأُسَلِّمَنَّ إِلَيْهِ حَقَّهُ وَ لَأُقِرَّنَّ لَهُ بِالْإِمَامَةِ وَ أَشْهَدُ أَنَّهُ مِنْ بَعْدِكَ حُجَّةُ اَللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ وَ اَلدَّاعِي إِلَى دِينِهِ فَقَالَ لِي يَا مُحَمَّدُ يَمُدُّ اَللَّهُ فِي عُمُرِكَ وَ تَدْعُو إِلَى إِمَامَتِهِ وَ إِمَامَةِ مَنْ يَقُومُ مَقَامَهُ مِنْ بَعْدِهِ قُلْتُ مَنْ ذَاكَ جُعِلْتُ فِدَاكَ قَالَ مُحَمَّدٌ اِبْنُهُ قَالَ قُلْتُ فَالرِّضَا وَ اَلتَّسْلِيمَ قَالَ نَعَمْ كَذَلِكَ وَجَدْتُكَ فِي كِتَابِ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَمَا إِنَّكَ فِي شِيعَتِنَا أَبْيَنُ مِنَ اَلْبَرْقِ فِي اَللَّيْلَةِ اَلظَّلْمَاءِ ثُمَّ قَالَ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ اَلْمُفَضَّلَ كَانَ أُنْسِي وَ مُسْتَرَاحِي وَ أَنْتَ أُنْسُهُمَا وَ مُسْتَرَاحُهُمَا حَرَامٌ عَلَى اَلنَّارِ أَنْ تَمَسَّكَ أَبَداً. محمّد بن سنان می‌گوید: یک سال پیش از آنکه موسی بن جعفر سلام الله علیهما را به عراق ببرند، خدمت ایشان رسیدم. پسرش علی سلام الله علیه مقابلش نشسته بود. فرمود: ای محمّد! عرض کردم: بلی آقا! فرمود: امسال برای من سفری پیش می‌آید و تو از آن ناراحت نباشو بعد سر به زیر انداخت و با دست روی زمین خط می‌کشید. آنگاه سر به سوی من بلند کرد و فرمود: [یُضِلُّ اللَّهُ الظَّالِمِینَ وَ یَفْعَلُ اللَّهُ ما یَشاء] {خدا ستمکاران را گمراه می‌کند و خدا هر چه بخواهد می‌کند. } گفتم: چه اتفاقی خواهد افتاد؟ فرمود: هر کس حق این فرزندم را مراعات نکند و امامتش را بعد از من انکار نماید، مثل کسی است که به علی بن ابی طالب سلام الله علیه ستم نموده و پس از حضرت محمّد صلی اللَّه علیه و آله و سلم منکر امامتش شده. فهمیدم که خبر از مرگ خود را می‌دهد و فرزندش را معرفی می‌کند! عرض کردم: به خدا اگر عمرم طولانی شود، حقش را ادا خواهم کرد، به امامتش اعتراف می‌نمایم و گواهی می‌دهم که او بعد از تو حجت خدا است و راهنمای دین او است. فرمود: محمّد! عمرت طولانی خواهد شد و مردم را دعوت به امامت او و امام جانشین او پس از مرگش می‌کنی. عرض کردم: آقا! امام بعد از او کیست؟ فرمود: پسرش محمّد. عرض کردم: راضی هستم و فرمانبردارم. فرمود: درست است. 👈 در کتاب امیرالمؤمنین سلام الله علیه چنین دیده‌ام که تو در میان شیعیان ما آشکارتر از برق در شب تار می‌درخشی. سپس فرمود: ای محمّد! مفضل وسیله انس و آرامش من بود. تو نیز وسیله انس و آرامش آن دو (امام رضا و امام جواد سلام الله علیهما) خواهی بود. بر آتش حرام است که تو را لمس کند. 📚عیون اخبارالرضا ج ۱ ص ۳۲ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
◼️خدا رحمت کند شیعیان را به خاطر ... ▪️قَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ رَحِمَ اَللَّهُ شِيعَتَنَا شِيعَتُنَا وَ اَللَّهِ هُمُ اَلْمُؤْمِنُونَ فَقَدْ وَ اَللَّهِ شَرَكُونَا فِي اَلْمُصِيبَةِ بِطُولِ اَلْحُزْنِ وَ اَلْحَسْرَةِ. امام صادق سلام الله علیه فرمود: خداوند شيعيان ما را رحمت كند، قسم به خدا آن ها مومنون هستند، زيرا قسم به خدا آن ها با در مصیبت ما شريك مى‌باشند. 📚بحار الأنوار ج ۴۳، ص ۲۲۱ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
⚫️ الّلهمّ الْعَن الجِبْتَ وَ الطّاغُوتَ 🔻سیاهترین دهه تاریخ را به شیعیان آل محمّد صلوات الله علیهم اجمعین تسلیت عرض می نمائیم . ▪️ما هنوز عزاداریم ..... از ۲۸ صفر تا ۸ ربیع الاوّل این وقایع تلخ رخ داده است : ▪️شهادت خاتم الأنبیاء صلّی الله علیه و آله . ▪︎شهادت سبط أكبر خاتم الأنبياء ، إمام مجتبی ، علی قولٍ . ▪️شهادت إمام رئوف علیّ بن موسی الرّضا سلام الله علیه . ▪️دفن بدن مطهّر خاتم الأنبیاء توسّط مولانا أمیرالمؤمنین سلام الله علیه بعد از ۳ روز . ▪️تشکیل شورای شوم سقیفه ملعونة و نقض بیعت غدیر و غصب خلافت أمیر المؤمنین سلام الله علیه . ▪️سه بار هجوم به خانه حضرت زهراء سلام الله علیها برای گرفتن بیعت اجباری و دخول بدون اجازه . ▪️آتش زدن خانه حضرت زهراء سلام الله علیها و ضرب و شتم ایشان و شهادت حضرت محسن سلام الله عليه . ▪️ریسمان انداختن به دست و گردن حبل الله المتین أمیرالمؤمنین سلام الله علیه و بردن اجباری ایشان برای گرفتن بیعت . ▪️غصب فدک و واقعه جانکاه کوچه . ▪️إرتداد امّت . ▪️شهادت إمام حسن عسکری سلام الله علیه . ▪️وفات شهادت گونه حضرت سکینه بنت الحسین سلام الله علیها . 👈بنابر این ، تا ۸ ربیع الاوّل همراه ارواحنا فداه سیاه پوش و عزاداریم ..... کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
عدالت خانه نشین شد تا روز ظهور کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
▪️امام صادق سلام الله علیه فرمود: وقتی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف کند ... (صلوات الله علیه) را در حالی که آغشته به خونش است، خدیجه بنت خویلد و فاطمه بنت اسد، مادر امیرالمومنین (صلوات الله علیهما) که دو جده او هستند، می آورند ... و یک طرف مادرش فاطمه زهرا (صلوات الله علیها) می گرید و فریاد می زند: [این همان روزی است که شما وعده داده شدید] و جبرئیل فریاد بر می آورد و می گوید: مظلوم است، پس یاری اش فرما - یعنی محسن صلوات الله علیه را- و محسن (صلوات الله علیه) می گوید: من مظلوم هستم، یاری ام فرما... مفضل خدمت امام صادق سلام الله علیه عرض کرد: مولای من! آیا سوالی بپرسم؟ حضرت فرمود: بپرس. عرض کرد: مولای من! چه می گویید درباره ی فرمایش حق تعالی: (و اذا المووده سئلت بای ذنب قتلت)؟ حضرت فرمود: ای مفضل! عامه می گویند که آن درباره هر جنینی از اولاد مردم است که مظلومانه کشته می شود. مفضل عرض کرد: آری مولای من اکثرشان چنین می گویند. حضرت فرمود: وای بر آنها! از کجا می گویند که آیه برای آنهاست؟ این آیه در قرآن فقط مخصوص ماست و آن محسن (صلوات الله علیه) است؛ چرا که او از ماست و خداوند می فرماید: [بگو من از شما برای رسالتم چیزی نمی خواهم، جز دوستی با خویشان نزدیکم] و همانا که آن «مووده» از اسامی مودّت است، پس از کجا می گویند که برای هر جنینی از اولاد مردم است؟ و آیا مودت و نزدیک بودن به رسول خدا (صلی الله علیه و آله) برای غیر ما هم هست؟ ای مفضل! به خداوند (عزوجل) قسم که منظور از جنین، محسن (صلوات الله علیه) است؛ چرا که او از ماست و نه غیر، پس هرکه غیر این را بگوید، تکذیبش کنید. 📚بحارالانوار ج۵۳ ص۲۳ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
▪️امام رضا سلام الله علیه در نامه خود به حضرت عبدالعظیم حسنی سلام الله علیه فرمود: يَا عَبْدَ اَلْعَظِيمِ أَبْلِغْ عَنِّي أَوْلِيَائِيَ اَلسَّلاَمَ وَ قُلْ لَهُمْ أَنْ لاَ تَجْعَلُوا لِلشَّيْطَانِ عَلَى أَنْفُسِهِمْ سَبِيلاً وَ مُرْهُمْ بِالصِّدْقِ فِي اَلْحَدِيثِ وَ أَدَاءِ اَلْأَمَانَةِ وَ مُرْهُمْ بِالسُّكُوتِ وَ تَرْكِ اَلْجِدَالِ فِيمَا لاَ يَعْنِيهِمْ وَ إِقْبَالِ بَعْضِهِمْ عَلَى بَعْضٍ وَ اَلْمُزَاوَرَةِ فَإِنَّ ذَلِكَ قُرْبَةٌ إِلَيَّ وَ لاَ يَشْغَلُوا أَنْفُسَهُمْ بِتَمْزِيقِ بَعْضِهِمْ بَعْضاً فَإِنِّي آلَيْتُ عَلَى نَفْسِي أَنَّهُ مَنْ فَعَلَ ذَلِكَ وَ أَسْخَطَ وَلِيّاً مِنْ أَوْلِيَائِي دَعَوْتُ اَللَّهَ لِيُعَذِّبَهُ فِي اَلدُّنْيَا أَشَدَّ اَلْعَذَابِ وَ كَانَ فِي اَلْآخِرَةِ مِنَ اَلْخَاسِرِينَ وَ عَرِّفْهُمْ أَنَّ اَللَّهَ قَدْ غَفَرَ لِمُحْسِنِهِمْ وَ تَجَاوَزَ عَنْ مُسِيئِهِمْ إِلاَّ مَنْ أَشْرَكَ بِي أَوْ آذَى وَلِيّاً مِنْ أَوْلِيَائِي أَوْ أَضْمَرَ لَهُ سُوءاً فَإِنَّ اَللَّهَ لاَ يَغْفِرُ لَهُ حَتَّى يَرْجِعَ عَنْهُ فَإِنْ رَجَعَ عَنْهُ وَ إِلاَّ نُزِعَ رُوحُ اَلْإِيمَانِ عَنْ قَلْبِهِ وَ خَرَجَ عَنْ وَلاَيَتِي وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ نُصِيبٌ فِي وَلاَيَتِنَا وَ أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ ذَلِكَ. اى عبد العظيم، سلام مرا به دوستانم برسان و به آنان بگو كه شيطان را بر خود راه ندهند و فرمانشان بده به راستى در سخن گفتن، و ادای امانت و بگو ترك كنند جدال را و خاموش باشند از آنچه سودی برایشان ندارد، و این که به یکدیگر روی آورند و با هم ديدار كنند كه مايه نزديكى به من است، و همديگر را تكه پاره نكنند كه من سوگند خوردم با خود که هر كه چنين كند و يكى از دوستانم را به خشم آورد دعا كنم تا خدا او را در دنيا به سختى عذاب كند و در ديگر سرا از زيانكاران باشد، و به آنها بفهمان كه خدا نيكان را می آمرزد و از بدكارانشان درمی گذرد جز آن کسی كه برايم شريكى آورد يا بيازارد يكى از دوستانم را، يا بدى او را در دل گيرد كه خدا او را نيامرزد، تا برگردد و اگر برگشت كه خوب است وگرنه روح ايمان از قلبش می رود، و از ولايت من خارج می شود، و بهره‌اى از ولايت ما ندارد، و از اين وضع به خدا پناه می برم. 📚بحار الأنوار ج ۷۱، ص ۲۳۰ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️امام صادق سلام الله علیه فرمود: حضرت مهدی سلام الله علیه (در ابتدای ظهور) کنار قبر پیغمبر می آید و صدا می‌زند: ای مردم! آیا این قبر جد من است؟ مردم می‌گویند: ای مهدی آل محمد! آری، این قبر پیغمبر جد تو است. می‌پرسد: چه کسانی با وی در اینجا مدفون هستند؟ می‌گویند: دو نفر از اصحاب و انیس او ابوبکر و عمر. با اینکه او از هر کس بهتر آن دو نفر را می‌شناسد، در حالی که مردم همه گوش می‌دهند، سؤال می‌کند: آنها کیانند؟ چطور شد که در میان تمام مردم، فقط این دو نفر با جد من پیغمبر خدا صلّی اللَّه علیه و آله در اینجا دفن شدند؟ شاید کسان دیگری مدفون باشند. مردم می‌گویند: ای مهدی آل محمد! کسی غیر از این دو نفر در اینجا مدفون نیست. آنها از این جهت در اینجا دفن شدند که خلیفه پیغمبر و پدر زن او هستند، حضرت مهدی سلام الله علیه سه بار این سؤال را تکرار می‌کند، سپس دستور می‌دهد که آن دو نفر را از قبر بیرون بیاورند. مردم هم آنها را بیرون می‌آورند، در حالی که بدنشان تر و تازه است و اصلا نپوسیده و رنگشان تغییر نکرده است. سپس حضرت مهدی سلام الله علیه می‌پرسد: آیا کسی در میان شما هست که اینان را بشناسد؟ مردم می‌گویند: ما آنها را به اوصافشان می‌شناسیم. اینان انیس جد شما هستند. حضرت می‌پرسد: آیا در میان شما کسی هست که جز این را بگوید یا در مورد آن دو شک کند؟ می گویند: نه، پس حضرت خارج کردنشان را تا سه روز به تاخیر می اندازد ، سپس این خبر در بین مردم پخش می شود و حضرت مهدی سلام الله علیه حاضر می شود و دیواره ها را از قبر آن دو کنار می زند و به نقبا می فرماید: قبر را نبش کنید و آن دو را خارج کنید (يَقُولُ لِلنُّقَبَاءِ اِبْحَثُوا عَنْهُمَا وَ اُنْبُشُوهُمَا) و نقبا آن دو را با دستانشان می یابند و آن دو خارج می شوند، در حالی که تر و تازه هستند مثل صورت آن دو و حضرت کفن هایشان را برمی دارد و امر می فرماید که آن ها را به درخت خشک و پوسیده ای آویزان کنند و آن دو را بر آن مصلوب می کند و بعد از درخت سرسبز می شود و شاخ و برگ درآورده و رشد می کند. با مشاهده این وضع عجیب، دوستداران آنها می‌گویند: به خدا قسم این شرافت حقیقی است که اینها دارند و ما هم به دوستی اینان فائز شدیم! هر کس جزیی محبتی از آنها در دل داشته باشد، می‌آید و آن منظره را می‌نگرد و با دیدن آن فریفته می‌گردد. در این هنگام منادی حضرت مهدی سلام الله علیه صدا می‌زند: هر کس دو صحابه پیغمبر و انیس او را دوست می‌دارد در یک سمت بایستد. مردم دو دسته می‌شوند: یک دسته دوست آنها و دسته ای دشمن آنان. 📚بحارالانوار ، ج ۵۳ ، ص ۱ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
▪️حضرت مهدی سلام الله علیه به دوستان آن دو نفر دستور می‌دهد که از آنها بیزاری جویند. آنها هم می‌گویند: ای مهدی آل پیغمبر! ما پیش از آنکه بدانیم اینان در نزد خدا و تو چنین مقامی دارند، از آنها بیزاری نجستیم، اکنون که فضل و مقام آنها برای ما ظاهر شده، چگونه با دیدن بدن تر و تازه آنها و سبز شدن درخت پوسیده از آنان بیزاری بجوییم؟ بلکه به خدا قسم ما از تو و کسانی که عقیده به تو دارند و آنها که به اینان ایمان ندارند و آنها را بر دار زدند و از قبر بیرون آوردند، بیزاری می‌جوییم. در این وقت حضرت مهدی سلام الله علیه به امر خداوند دستور می‌دهد باد سیاهی بر آنها بوزد و آنان را مانند ریشه‌های پوسیده درخت نخل از میان می‌برد. سپس دستور می‌دهد آنها را از بالای دار پایین بیاورند و به امر خداوند آنها را زنده می‌گرداند و دستور می‌دهد تمام مردم جمع شوند. آنگاه اعمال آنها را در هر دوره ای شرح می‌دهد، تا آنکه داستان کشته شدن هابیل فرزند آدم، برافروختن آتش برای ابراهیم، انداختن یوسف در چاه، زندانی شدن یونس در شکم ماهی، قتل یحیی علیه السّلام، به دار کشیدن عیسی، شکنجه دادن جرجیس و دانیال پیغمبر علیهم السّلام، زدن سلمان فارسی، آتش زدن در خانه امیرالمؤمنین و فاطمه زهرا و حسن و حسین سلام الله علیهم، تازیانه زدن به بازوی حضرت فاطمه سلام الله علیها، لگد به پهلوی او زدن، سقط شدن محسن سلام الله علیه بچه او، سم دادن به امام حسن، کشتن امام حسین و اطفال و عموزادگان و یاوران آن حضرت سلام الله علیهم، اسیر کردن فرزندان پیغمبر، ریختن خون آل محمد صلّی اللَّه علیه و آله و هر خونی که به ناحق ریخته شده، هر زنی که مورد تجاوز قرار گرفته و هر خیانت و اعمال زشت و گناه و ظلم و ستمی که از زمان حضرت آدم علیه السّلام تا موقع قیام قائم ما سلام الله علیه از بنی آدم سرزده، همه و همه را به گردن آن دو انداخته و بر آنها ثابت نموده و ملزم می‌گرداند و آنها هم اعتراف می‌کنند. آنگاه دستور می‌دهد هر کس حاضر است و از آنها ظلمی دیده قصاص کند. آنها هم قصاص می‌کنند، سپس آنها را دوباره بر همان درخت به دار می‌کشد. آنگاه امر می‌کند آتشی از زمین بیرون آمده و آنها را با درخت می‌سوزاند. آنگاه به باد دستور می‌دهد تا خاکسترشان را به آب دریاها بپاشد. مفضل خدمت امام صادق سلام الله علیه عرض کرد: آقا! این عذاب آخر آنهاست؟ حضرت فرمود: نه! نه! ای مفضل، به خدا قسم فردای قیامت هر مؤمن و کافری که به صحرای محشر می‌آیند و سید بزرگ رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله و صدیق اکبر امیرالمؤمنین و فاطمه و حسن و حسین و ائمه اطهار سلام الله علیهم نیز حاضر می‌شوند و همه آنها از آن دو نفر قصاص می‌کنند. تا جایی که آن دو نفر را در هر شبانه روز هزار بار می‌کشند و باز به امر خداوند به صورت اول برمی گردند تا باز عذاب شوند. 📚بحارالانوار ، ج ۵۳ ، ص ۱ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
آجرک الله یا بقیة الله
▪️والله، اگر را برای فرج امام زمان سلام الله علیه دعا کنید، مغبون نیستید. 🔻مرحوم آیت الله تولاّیی خراسانی: اگر امام زمان سلام الله علیه، يك تار مويش را بجنباند، دنيا را زير و زِبَر مي‌ كند. نمي ‌دانيد چه گوهري در خزانه‌ غيب خدا پنهان شده است. اگر آشكار شود‏ زمين و آسمان را متلألأ مي ‌كند: «وَأَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِ رَبِّهَا». «يَوْمَ تُبَدَّلُ الأَرْضُ غَيْرَ الأَرْضِ» والله اگر از نان خوردن و آب خوردن و زندگي ‌تان دست برداريد و يكپارچه عمرتان را بر دعاي بر فرج و ظهور امام زمان سلام الله علیه صرف كنيد، مغبون نيستيد. اگر يك ساعت از زمان ظهورش را درك كنيد، بهتر از اين است كه هزاران سال بدون آن حضرت زندگي كرده باشيد. به حقّ صاحب اين منبر و اين محراب، اين مطلبي كه مي ‌گويم، با براهين عقل مطابق است و با وجدان بزرگان موافق است. 📚سخنرانی مسجد سیّد اصفهان، ۱۳۹۲ قمری، شب ۲۷ ماه رمضان . کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شوید تا شوید... ▪️آیت الله شیخ احمد مجتهدی تهرانی رحمة الله علیه کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
▪️ابو هاشم جعفری می‌گوید: خدمت حضرت امام حسن عسکری سلام الله علیه بودم که فرمود: وقتی قائم سلام الله علیه قیام کند، دستور می‌دهد این مناره‌ها و قصرهای مسجدها را خراب کنند. من با خود گفتم: برای چه چنین کند؟ در همین موقع امام سلام الله علیه رو به من نموده فرمود: معنای این سخن این است که اینها را بدعت گذارده اند. هیچ پیامبر و امامی آنها را نساخته است. 📚مناقب آل ابی طالب ج ۴: ص ۴۳۷، غیبت طوسی: ص ۱۳۳ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
آجرک الله یا بن العسکری
82fe700cb08615ce9fbc7610cee52f938313b79c.mp3
3.86M
فرمایش امام حسن عسکری به امام زمان سلام الله علیهما ▪️مرحوم‌آیت‌الله‌شیخ‌جوادکربلایی رضوان الله علیه کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
به حضرت مهدی سلام الله علیهما ▪️علی بن ابراهیم بن مهزیار نقل می کند که امام زمان ارواحنا فداه فرمود: إِنَّ أَبِي عَهِدَ إِلَيَّ أَلاَّ أُجَاوِرَ قَوْماً غَضِبَ اَللَّهُ عَلَيْهِمْ وَ أَمَرَنِي أَلاَّ أَسْكُنَ مِنَ اَلْجِبَالِ إِلاَّ وَعْرَهَا وَ لاَ مِنَ اَلْبِلاَدِ إِلاَّ قَفْرَهَا پدرم از من پيمان گرفته كه مجاورت مردمى را كه خدا بر آنان غضب كرده نگزينم و به من دستور داده كه در كوهها ساکن نشوم الا در کوه های سخت و صعب العبور و در سرزمینی ساکن نشوم الا سرزمین بی آب و گیاه و غیر آباد. 📚الخرائج و الجرائح ج ۲، ص ۷۸۵ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻امام زمان ارواحنا فداه فرمودند: انا صاحب الحق، ليس هذا اوان ظهوري، و قد بقي مده من الزمان. علامة ظهور امري کثرة الهرج و المرج و الفتن من صاحب حقم، ولی اکنون هنگام ظهور نيست، مدتی از زمان باقی است. عرضه داشتند امر شما کی ظاهر می‌شود؟ فرمودند: نشانه‌ی ظهور من، کثرت هرج و مرج و فتنه‌هاست. 📚بحارالانوار ، ج ۵۱ ، ص ۳۲۰ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔴 از اشعار حضرت خدیجه سلام الله علیها خطاب به حجّت زمانش، رسول خدا صلی الله علیه وآله: "اگر همه نعمت‌های دنیا از آن من باشد؛ اگر سلطنت همه پادشاهان مال من باشد؛ همه‌ی اینها به اندازه بال مگسی نمی‌ارزد وقتی چشمانم نتواند چشمانت را ببیند" فَلَو أَنّني أمسَيتُ فِي كلِّ نِعمَة. وَ دامَت لِي الدُّنيا وَ مُلك الأكاسِرة. فَما سَوِيَت عِندي جَناح بَعُوضَة. إذا لَم يَكن عَيني لِعَينك ناظِرة. 📚 بحارالأنوار، جلد ۱۶، ص ۵۲ دهم ربیع الاول، سالروز ازدواج نورانی صلی الله علیه وآله و سلام الله علیها مبارک باد ✨💐 کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49
🔻عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: لَمَّا دَخَلَ سَلْمَانُ رَضِيَ اَللَّهُ عَنْهُ اَلْكُوفَةَ وَ نَظَرَ إِلَيْهَا ذَكَرَ مَا يَكُونُ مِنْ بَلاَئِهَا حَتَّى ذَكَرَ مُلْكَ بَنِي أُمَيَّةَ وَ اَلَّذِينَ مِنْ بَعْدِهِمْ ثُمَّ قَالَ فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ فَالْزَمُوا أَحْلاَسَ بُيُوتِكُمْ حَتَّى يَظْهَرَ اَلطَّاهِرُ بْنُ اَلطَّاهِرِ اَلْمُطَهَّرُ ذُو اَلْغَيْبَةِ اَلشَّرِيدُ اَلطَّرِيدُ. ابو بصير از امام صادق سلام الله علیه نقل مى‌كند كه حضرت فرمودند: وقتى سلمان رضوان اللّه علیه وارد كوفه شد، به آن نگاه كرده و بلاهاى آنجا را [كه پس از آن واقع مى‌شود] متذكر شد، تا اين‌كه از حكومت بنى اميه و كسانى كه بعد از آن‌ها حكومت مى‌كنند [و جور و ستم آن‌ها] را يادآور شد. سپس فرمود: وقتى كه اين‌گونه شد، روى گليم خانه‌هايتان بنشينيد، تا آن پاكيزۀ فرزند پاكيزه و پاك طاهركننده كه صاحب غيبت و آواره و طرد شده است، ظهور كند. 📚الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۱۶۳ کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه http://eitaa.com/joinchat/3866755103C32c6614f49