مدار عرشی ها - در آغوش خدا
✍علی محمدی هوشیار
یکی از آموزهای جدید و انحرافی که توسط یکی از طلاب معمم در فضای مجازی منتشر می شود، مباحثی است که با عنوان توحید و تمرکز بر خداوند تبلیغ می شود.
مروج این باور طلبه ای بنام علیرضا #حدادی است که باوری به توسل به اهل بیت علیهم السلام ندارد.
او در برخی صوت های خود تصریح میکند: «اگر در دورههای من شرکت کنید، دیگر هیچ حسی به اهل بیت نخواهید داشت و فقط خدا، فقط خدا...»
به قول جناب استاد قرائتی دو چیز آزار دهنده است: یکی پول خُرد و دیگری کم سوادی... چون هر دو سر و صدا می کنند!
به باور بنده؛ شرکت در دوره ها و کلاس های این شخص، گمراه کننده است و مسولین ذی ربط باید از نشر چنین آموزه هایی ممانعت کنند.
@ali_m_hoshyar
مقالات چاپ شده در ۱۴۰۳ به قلم علی محمدی هوشیار
عنوان مقاله: صورتبندی نظام دانش مواجهه با فرقه ها بمثابه دانشی بینارشته ای
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3573
عنوان مقاله: هم سنجی روش مواجهه اندیشه ای تبلیغ در معنویت های نوظهور با اسلام، با تکیه بر مفهوم هویت
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3606
عنوان مقاله: روش شناسی مطالعه تاریخ انگاره ها در مهدویت
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3640
عنوان مقاله: بررسی مناسبات عدالت و قدرت در دوران حکومت امام مهدی علیه السلام با تکیه بر مفهوم تعالی
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/3918
عنوان مقاله: الگوی هفت وجهی تغییر اندیشه در فرایند تبلیغی جریان های انحرافی مهدویت با تاکید بر جریان احمد اسماعیل بصری
https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/4005
➖➖➖➖➖
@ali_m_hoshyar
گروه قربان
این یک فرقه مذهبی است که از سه سال پیش در شهر ناصریه در استان ذی قار عراق به وجود آمد و سپس در استان های جنوبی گسترش یافت. پیروان این گروه مراسمی مرموز و مخفی دارند که از طریق آن قرعه کشی می شود و پس از آن فردی که نامش درج می شود به نیت فدا شدن برای امیرالمومنین علیه السلام، خود را حلق آویز و خودکشی می کند.
البته گاهی به نام سایر ائمه اطهار علیهم السلام خودکشی میکنند با این باور که امیرالمومنین علیه السلام در تمام ائمه حضور دارد.
اینها شاخه ای از غلات هستند که با عنوان علوی یا نُمیری یا نُصیری یا باطنی یا علی اللهی شناخته می شوند.
@ali_m_hoshyar
توجیه بی سوادی
علی یعقوبی می گوید: بنده را می بینید که بعضی وقت ها کلمات را #اشتباه می گویم، از همین جا نتیجه بگیرید که بنده #امّی هستم. می بینید علوم تفسیری بلد نیستم، می بینید #علوم_حدیثی بلد نیستم، می بینید #صرف و #نحو را درست و حسابی بلد نیستم؛ از اینجا نتیجه بگیرید که بنده به محبت الهی پشیزی از این سوادهای امروزی را ندارم. از این #سوادهایی که ساخته این و آن است. این ها را خود آقایان در خلال این سال ها ساخته اند!
کتاب چهل شب با کاروان حسینی، ص 212
@ali_m_hoshyar
#عجائب_یعقوبی
علی یعقوبی: «امام خمینی(ره) فقط در مقوله انقلاب ولایت داشتند و در مقوله حکومت ولایت نداشتند!».
سلسله بحث های نظام عالم، جلسه هفدهم، ص۱۲.
#ولایت
#امام_خمینی
@ali_m_hoshyar
#عجائب_یعقوبی
علی یعقوبی: «بنده نمی خواهم در جلساتمان وارد بحث ولایت فقیه بشوم، تا وقتی که رهبر معظم انقلاب اجازه نفرموده اند، بنده وارد این بحث نمی شوم. چون اگر بخواهیم وارد این بحث شویم زیربنای بسیاری از موضوعات را باید با آیات قرآن بزنیم و بعد با آیات قرآن و تعداد زیادی از احادیث ولایت فقیه را دوباره اثبات کنیم. بنده قائل به ولایت فقیه و حتی غیر فقیه هستم ولی آن روشی که حضرات علما برای اثبات این موضوع استفاده میکنند روش ضعیفی است».
سلسله بحث های نظام عالم، درجات ولایت، جلسه نوزدهم، ص۵.
🗣پ.ن:
علی یعقوبی چنین وانمود میکند که برای طرح بسیاری از مباحث از مقام معظم رهبری اجازه میگیرد و مباحث او مورد تایید رهبری است!
این روشی است که برخی از فرقه های انحرافی از آن استفاده میکنند تا قشر انقلابی را به راحتی فریب دهند.
@ali_m_hoshyar
#عجائب_یعقوبی
مقام معظم رهبری ولایت ندارد.
یعقوبی می گوید: «آخرین فردی که واجد ولایت بود امام راحل ما بود که ایشان هم از دنیا رفت و در چند صد سال اخیر، کسی مانند ایشان وارد ولایت نشده بود.
شاید بگوئید خب پس ولی فقیه چه میشود؟
رهبر معظم انقلاب در مورد مقوله ولایت نصرت میشوند. ولایت به ایشان اعطاء نشده مگر در محدوده زمانی بسیار کوتاه در یکی از سالهای گذشته.
ولایت به کدام معنا؟ به آن معنایی که خداوند قوتی را توانی را موهبتی را به فردی خاص عطا کرده باشد. این معنای خاص ولایت را رهبر معظم انقلاب هم ندارند».
سلسله بحث های نظام عالم، درجات ولایت، جلسه نوزدهم، ص۶.
#ولایت
@ali_m_hoshyar
#عجائب_یعقوبی
حکیمان می توانند در مقابل نص اجتهاد کنند!
علی یعقوبی می گوید: «شاید بشود گفت حکیمان ۹۹ درصد احکامی را که اهل بیت (ع) برای ماجرای ظهور صادر کردند تغییر میدهند. چرا؟ کلاس درس آنها است در یک باشگاه رزمی استاد خودش شاگرد را بلند میکند در بین جمع رزمی کاران میگوید بیا جلو با من دوستانه مبارزه کن ضربات من را با ضربات پاسخ بده. ضرباتی را که به تو میزنم با همان ضرباتی که قبلا یادت دادم پاسخ بده شما باید پاسخ دهی. اگر آن رزمی کار ضربات استاد را با ضربات پاسخ ندهد مجرم حساب میشود ولی اگر کسی در کوچه بخواهد به سمت آن استاد جسارت و یا حمله کند در آنصورت مجرم حساب می شود. احادیثی که اهل بیت (ع) برای حکیمان الهی در قبال ظهور گفته اند به منزله باشگاه رزمی در محضر استاد و در محضر اهل بیت (ع) است و باید در این محضر وظیفه شان را انجام دهند».
سلسله بحثهای بسوی ظهور، انتظار یا تحسس، ص۳.
پ.ن:
حکیمان و هر شخص دیگری امکان اجتهاد در برابر نص را ندارد و این سخن یعقوبی به معنای جواز نادیده گرفتن روایات و دخل و تصرف در روایات است
@ali_m_hoshyar
#عجائب_یعقوبی
باید وزارت تحسس امام زمان علیه السلام داشته باشیم
تحسس: پرس و جو کردن
یعقوبی می گوید: «موضوع بعدی اصلاح فرهنگ مجریه است که خودتان دیگر تا آخرش را بخوانید. حالا چند کلام کوتاه در این باره توضیح میدهیم. ما باید وزارت تحسس داشته باشیم. در کشوری که منسوب به امام زمان (عج) است در کشوری که اعتقاد داریم امام زمان در آن کشور میخواهند تشریف بیاورند و دشمنان زودتر فهمیده اند و میخواهند این کشور را نابود کنند ما باید وزارت تحسس داشته باشیم. ما باید برنامه هایمان را برای خوش آمد امام زمان طراحی کنیم و به آن سو سوق دهیم».
سلسله بحثهای بسوی ظهور، انتظار یا تحسس، ص۲۵.
پ.ن:
ما در دوران غیبت به انتظار مکلف شده ایم، نه تحسس!
اساس این عقیده باطل است چه برسد به آنکه وزارت تحسس داشته باشیم!
مفضّلبنعمر میگوید به امام صادق علیهالسلام عرض کردم: «معنی یُمارُونَ چیست»؟ فرمود: «یعنی مردم میگویند قائم علیه السلام چه زمانی متولّد شده و چه کسی او را دیده و حالا کجاست و چه وقت ظهور می کند؟ اینها همه عجله در امر خدا و شک در قضای الهی و دخالت در قدرت اوست أُولَئِکَ الَّذِینَ خَسِرُوا الدُّنْیَا وَ إِنَّ لِلْکَافِرِینَ لَشَرَّ مَآبٍ». بحار الأنوار، ج ۵۳، ص ۱.
@ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌خدا با عجله بندگان عجله نمیکند
امام صادق(ع) فرمود:
«إِنَّمَا هَلَكَ النَّاسُ مِنِ اسْتِعْجَالِهِمْ لِهَذَا الْأَمْرِ، إِنَّ اللَّهَ لَا يَعْجَلُ لِعَجَلَةِ الْعِبَادِ إِنَّ لِهَذَا الْأَمْرِ غَايَةً يَنْتَهِي إِلَيْهَا فَلَوْ قَدْ بَلَغُوهَا لَمْ يَسْتَقْدِمُوا سَاعَةً وَ لَمْ يَسْتَأْخِرُوا».
مردم از عجله کردنشان در این امر نابود شدند. همانا خداوند، با شتاب بندگان شتاب نميکند. برای این کار زمانی است که به آن میرسد. چون به آن وقت معلوم رسید، دیگر نه ساعتي پيش مي افتد و نه تأخير مي شود.
📕الكافي، ج۱، ص۳۶۹ و الغيبة للنعماني، ص۲۹۹.
@ali_m_hoshyar
#عجائب_یعقوبی
تأویلات خود ساخته یعقوبی...
یعقوبی می گوید: «در زمان ظهور، حضرت عیسی تشریف می آورند. یعنی چه کسی؟ یعنی فاطمه مجسم، یعنی فاطمه(س) با جلوه عیسوی. ایشان فرماندهی لشگریان حق را بر عهده میگیرد... فاطمه(س) در قالب عیسی با وجه عیسوی نازل می شود. ایشان امور را حرکت می دهند و در یوم الله ظهور، امر را تحویل امام زمان می دهند.»
سلسله بحث های بسوی ظهور، فاطمه عیسی ظهور، ص ۲۴.
@ali_m_hoshyar
#عجائب_یعقوبی
شیعه باید معجزه داشته باشد.
یعقوبی می گوید: «اهل بیت(ع) معجزه داشتند شیعه هم باید معجزه داشته باشد. شیعه ای که معجزه نداشته باشد شیعه نیست یک مشکلی دارد یک اشکالی در کارش دارد چرا معجزه ندارد؟ چرا معجزات اهل بیت (ع) از طریق او جاری نیست؟ کجای کارش اشکال دارد؟ میبینیم به تمام وظایف شرعی هم بسیار مقید است به تمام وظایف اخلاقی مقید است. به تمام واجبات و مستحبات مقید است ولی معجزه ندارد چرا؟ زیرا این فرد فقط در ظواهر اعمال شبیه امام (ع) است در محتوا شبیه نیست»
سلسله بحث های بسوی ظهور، ارتباط یا انتفاع، ص۲۰.
پ.ن: معجزه مخصوص انبیاء و اوصیاء است، نه دیگران!!!
ابى بصير وى مىگويد: محضر ابى عبد اللّٰه عليه السّلام عرض كردم: براى چه خداوند عزّ و جلّ به انبياء و رسولانش و به شما معجزه داده است؟ حضرت فرمودند: تا دليل باشد بر صدق آورنده آن. سپس فرمودند: معجزه علامت و نشانه است بر حقّ تعالى و آن را فقط فقط به انبياء و رسولان و حجّتهايش اعطاء مىفرمايد تا راستگو از دروغگو ممتاز و مشخّص گردد.
علل الشرایع ج ۱، ص ۱۲۲.
@ali_m_hoshyar
کانال | علی محمدی هوشیار
🎞 علی یعقوبی وی مدعی مقامات الهی و برخورداری از علوم فرابشری است. نفوذ علی یعقوبی به برخی افراد ت
چند نفر از مریدان علی یعقوبی ما را به باد #فحش داده و چنین ادعا کردند که فایل صوتی را تقطیع کرده اید و یعقوبی در مقام بیان سخن دیگری است. چون فایل صوتی طولانی بود، عکس جزوه پیاده شده توسط مجموعه یعقوبی را خدمت شما عزیزان به نمایش میگذاریم. در این مقدار، همان چیزهایی را نوشته است که یعقوبی در فایل صوتی میگوید و چیزی در این خصوص کم یا زیاد نکرده ایم.
@ali_m_hoshyar
#عجائب_یعقوبی
ادعای قدرت ملکوتی
علی یعقوبی می گوید: «میخواهیم شفاف صحبت کنیم اگر ادعایی داریم به محبت الهی مصادیقی از این ادعاها را در موضوعات مختلفی انجام داده ایم و اگر باز هم چیزی بخواهد با انقلاب درگیر شود و به عبارت دیگر دشمن بخواهد از طریقی با انقلاب درگیر شود بلافاصله ما به میدان می آییم و از توان #ملکوتی استفاده میکنیم»
سلسله بحث های بسوی ظهور، ارتباط یا انتفاع، ص۳۴.
@ali_m_hoshyar
#حدیث
#پیروزی
امام صادق علیهالسلام فرمود:
بِنَا يُبْدَأُ اَلْبَلاَءُ ثُمَّ بِكُمْ وَ بِنَا يُبْدَأُ اَلرَّخَاءُ ثُمَّ بِكُمْ - وَ اَلَّذِي يُحْلَفُ بِهِ لَيَنْتَصِرَنَّ اَللَّهُ بِكُمْ كَمَا اِنْتَصَرَ بِالْحِجَارَةِ
بلاء از ما شروع مىشود سپس به شما مىرسد و آسايش نيز از ما شروع شده آنگاه بشما خواهد رسيد. سوگند به آن كس كه به او سوگند ياد مىشود هر آينه خداوند به دست شما پيروزى حاصل مىكند، چنانچه با مشتى سنگريزه (در داستان اصحاب فيل) پيروزى حاصل نمود.
الأمالي (للمفید)، ج ۱، ص ۳۰۱.
@ali_m_hoshyar
فتنه های با برکت
امام صادق علیهالسلام:
تَمَنَّوُا الْفِتْنَةَ، فَفِیهَا هَلَاک الْجَبَابِرَةِ، وَ طَهَارَةُ الْأَرْضِ مِنَ الْفَسَقَةِ
در آرزوی فتنه باشید؛ زیرا در فتنهها جبّاران نابود میشوند، و زمین از لوث وجود فاسقان پاک میگردد.
الأمالي (للطوسی)، ج ۱، ص ۷۰۰.
وقتی با فتنه های آخرالزمان مواجه شدید، نهراسید. اگر اتحاد داشته باشید تمامی این فتنه ها به نفع مسلمین خواهد بود. ان شاءالله
@ali_m_hoshyar
#حدیث
إِنْ أَرَدْتُمْ أَنْ تَكُونُوا إِخْوَانِي وَ أَصْحَابِي فَوَطِّنُوا أَنْفُسَكُمْ عَلَى اَلْعَدَاوَةِ وَ اَلْبَغْضَاءِ مِنَ اَلنَّاسِ وَ إِلاَّ فَلَسْتُمْ لِي بِأَصْحَابٍ...
از عبد الأعلى روايت شده است كه گفت: از امام صادق عَلَيْهِ السَّلاَمُ شنيدم كه مىفرمود:
چنانچه بخواهيد از برادران و ياران من باشيد، خودتان را آمادۀ دشمنى و كينۀ ديگران قرار دهيد وگرنه اصحابى (حقيقت جو) براى من نمىباشيد.
الأمالي (للمفید) ج ۱، ص ۲۰۸.
@ali_m_hoshyar
#عجائب_یعقوبی
به ماجرای غزّه و لبنان چگونه نگاه کنیم؟
تاریخ سخنرانی: ۴۰۳/۰۹/۰۸
یعقوبی می گوید: حالا بعضیها میگویند که غزهایها اشتباه کردند. بعضیها میگویند توطئه خود اسرائیلیان بود. بعضیها میگویند که غرب مدام دنبال این هست که جنگافروزی کند، به این صورت شروع کرد، بهانهای جور کرد. بعضیها میگویند #غزه با ایران هماهنگ بود، بعضیها میگویند هماهنگ نبود. تحلیلها مختلف است، من به کدام تحلیل گرایش پیدا کنم؟
ببینید، عمر من در دنیا محدود است. من بهدنیا نیامدم که ببینم این چه میگوید، آن چه میگوید، واقعیات را بخواهم دنبال کنم؛ من برای واقعیات بهدنیا نیامدهام. ما به دنیا به جستجوی اهلبیت علیهم السّلام آمدیم. برنامهی این بزرگواران چیست؟ آیاتی که این بزرگواران واقع میکنند، چیست؟
ماجرای غزّه چه بود؟ قبلش فرمودند وَ أُمِرْتُ لِأَعْدِلَ بَیْنَکُمُ. خب، من میخواهم چشم آیاتبین داشته باشم.
چند نفر کشته شدند؟ چند تا ساختمان در غزّه خراب شد؟ این خبرگزاری چه گفت؟ آن غربی چه گفت؟ آن غزّهای چه گفت؟ این فرمانده چه گفت؟ آن دشمن چه گفت؟ من چهکار دارم؟ بعضی از اینها واقعیات است. خب، واقعیات باشد. نمیخواهی به واقعیات نگاه کنی؟ من بهدنیا نیامدهام که واقعیات دنیا را بخواهم دنبال کنم. من برای این بهدنیا نیامدهام. توی قرآن خداوند به من و همهی انسانها فرمود، حداقل همهی ما مسلمانها، که چشم آیاتبین داشته باشید و با بصیرت به آیات مسیرتان را پیدا کنید. اخبار را گوش میدهیم، یکی دو تا خبرگزاری را دو سه تا خبرگزاری را دنبال میکنیم تا ردّ آیات را در آن پیدا کنیم. نه اینکه واقعیات چیست؟ فلان سردار مسؤول سپاه چه گفت؟ آن یکی چه گفت؟ آن آقا چه گفت؟ آن دشمن چه گفت؟ چهکار به این موضوعات داریم؟
آیا میشود چشم آیاتبین بر ما غلبه داشته باشد؟ به حسب این موضوع، اینکه الان بین رژیم غاصب و لبنان توافق شد، این توافق به نفع ماست، به نفع ما نیست، اینطور است، آنطور است، توطئه است، پیروزی است، پیروزی یا شکست است. من برای خودم جلب توجه نمیکند. عناوینش را هم توی #خبرگزاریها دیدم، متن را باز نکردم حتی بخوانم که بالاخره چه بود؟ چه شد؟ جبهه حق پیروز شد یا پیروز نشد؟ لبنان پیروز شد یا پیروز نشد؟
پ.ن:
این سخنان، ترویج بی اعتنایی به مهم ترین مسأله امروز اسلام است که با شعر «چشم ایات بین»، برای مخاطبین خود لالایی می خواند.
@ali_m_hoshyar
جریان نواخباری
✍علی محمدی هوشیار
این جریان؛ برگ جدیدی از دو جریان #اخباری گری و #غُلات است که با استفاده از روایات آحاد و ضعیف، اندیشه خود را با پیوست های سیاسی یا متأثر از دیدگاه های سوگیرانه علیه مرجعیت یا علمای شیعه تنظیم و در اختیار عموم مردم قرار داده اند.
بطور کلی این جریان را قطعه ای مهم از پازل سلفیت و ارتجاع می دانم که تکمیل کننده سیاست استعماری می باشد و همین امر، ضرورت تحقیق و جریانشناسی درباره آن را دو چندان نموده است.
این جریان با ایجاد حفره فرهنگی و اجتماعی، در تلاش است تا موجودیت تشیع و حاکمیت شیعی را به چالش کشیده و با هدف تبدیل باور و فرهنگِ بخشی از طبقه ها و اقشار مردمی، امنیت ملی را تهدید کنند. این حفره ها در بیانی ساده توانایی آن را دارند تا حکومت ها یا باورهای حاکم بر جامعه را بلعیده و روند فروپاشی حاکمیت ها و الهیات آن را سرعت دهند.
از این رو؛ جهت کلی روند این جریان را در فروپاشی ساختارهای موجود در فضای سیاسی و اجتماعی و اعتقادی باید مشاهده نمود.
فعالیت این جریان در حوزه های علمیه و قشر مذهبی جامعه مشهود بوده و من از آن به عنوان جریان #حوزه_برانداز یاد میکنم.
در پست های دیگر، از انحرافات اخلاقی این جریان نیز گزارش خواهم داد که انحرافات خود را با تکیه بر روایات غُلات مشروع می پندارند.
⛑ضمنا این فرقه از فرقه هایی مانند احمدالحسن، بسیار خطر سازتر و منحرف تر است.
@ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌چرا دنیا حول جغرافیای سوریه بسیج شده است؟
پاسخ بسیار مهم و راهبردی حاج قاسم سلیمانی را بشنویم.
@ali_m_hoshyar
کانال | علی محمدی هوشیار
#دوره_آموزشی #ثبت_نام دوره تخصصی نقد فرقه احمدالحسن 🗣با تدریس استاد علی محمدی هوشیار روش تدریس: پا
الحمدلله امشب اولین جلسه ارائه شد
با عنوان روش طرح سوال و روش پاسخ به شبهه