eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
3هزار دنبال‌کننده
127 عکس
89 ویدیو
12 فایل
🎫دانش آموخته سطح چهار فقه و اصول حوزه علمیه ▪️عضو هیئت علمی ▪️عضو گروه جریان شناسی مهدویت ٫ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️پاسخگوی سوالات: @hoshyar_ali 🙌تبادل: @admin_ostad_hoshyar درباره مباحث مهدویت درباره مسائل اجتماعی درباره فرقه های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
دَیّاران؛ داستان سرایی جدید علی یعقوبی ✍علی محمدی هوشیار یکی از تلاش های یعقوبی در چند سال اخیر، ایجاد رعب و وحشت از طریق انتشار مطالبی پیرامون جن ها و تاثیر گسترده آنان به انسان ها است. البته موجودی به نام جن قابل انکار نبوده و امکان تاثیرگذاری آنها به انسان ها نیز پذیرفته شده است. اما آنان به انسان ها به نحوی که یعقوبی به تصویر میکشد، امری غیر قابل قبول بوده و با آیات و روایات نیز معارضه دارد. اخیرا یعقوبی داستان جدیدی را با عنوان «دیاران» آغاز کرده و برخی از مومنین را گرفتار ترس و نگرانی نموده است. در این داستان؛ دیاران را قومی از جن های کافر می داند که برخی از آنان گرفتار دعای حضرت نوح علیه السلام شده و نابوده شدند و عده ای از آنان نیز باقی ماندند و اکنون در جبهه قوم یهود و اسرائیل خدمت رسانی کرده و با قوای مومنین و جبهه مقاومت می جنگند. یعقوبی این داستان را از آیه «وَ قالَ نُوحٌ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكافِرِينَ دَيَّاراً؛ پروردگارا احدى از اين كافران را بر روى زمين رها مگذار» دریافت کرده و واژه آخر آیه را به طرز عجیبی به قوم جن ها بار نموده است. یعقوبی به خاطر فرار از معنای لغوی و حتی اصطلاحی دیّار می گوید: این را عنایت بفرمایید، این را از ظاهر قرآن می‏شود استدلال کرد و شما می‏توانید برداشت‏های خوبی کنید؛ چه لزومی است که سراغ کتب لغت بروید! با مراجعه به کتب تفسیری، مشخص می شود که مراد از دیّار چیست. به عنوان نمونه: 1. به معنای دوّار و فعال و در حال گردش: «لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكافِرِينَ دَيَّاراً» إنما هو" دوارا"" فعالا" من دار يدور. جامع البيان فى تفسير القرآن، ج‏3، ص110. 2. به معنای هیچ فردی در خانه: يعني: أحدا منهم؛ و يقال: أصله من الدار يعني: نازلا بها، و يقال: في الدار أحد و ما بها ديار. بحر العلوم، ج‏3، ص502. 3. به معنای فرد: و الدّيّار: متّخذ الدار و ساكنها يقال: ما بالدار ديّار؛ أي أحد. التفسير الكبير: تفسير القرآن العظيم (الطبرانى)، ج‏6، ص 358. 4. به معنای کسی که در زمین گردش کند: أحدا يدور في الأرض. الكشف و البيان (تفسير ثعلبى)، ج‏10، ص47. طبق این توضیحات؛ نه تنها واژه دیار هیچ ارتباطی با جن ندارد، بلکه با توجه به ادامه آیه، وضوح در انسان های کافر و فاجری دارد که نسلی از فاجران را به وجود می آورند: «إِنَّكَ إِنْ تَذَرْهُمْ يُضِلُّوا عِبادَكَ وَ لا يَلِدُوا إِلاَّ فاجِراً كَفَّارا». @ali_m_hoshyar
🔴 هشدار جدی درباره نفوذ جریان علی یعقوبی ✍علی محمدی هوشیار ⚠️ به مسئولین محترم یادآوری می‌کنیم که به خطر نفوذ جریان علی یعقوبی توجه ویژه‌ای داشته باشند. در موارد متعددی مشاهده شده که برخی افراد به سخنانی اشاره می‌کنند که به وضوح ریشه در اندیشه‌ها و سخنان صریح علی یعقوبی دارد. علی یعقوبی هیچ‌گونه قدرتی در زمینه مسائل ماوراء‌الطبیعه ندارد و از اندیشه منظم و صحیحی در خصوص علوم دینی نیز برخوردار نیست. وظیفه ماست که با آگاهی بخشی عمومی از انتشار و تاثیرپذیری از چنین افکاری جلوگیری کنیم. 📢 برای حفظ سلامت فکری جامعه، نیاز است که دقیق و هوشیار باشیم و اجازه ندهیم چنین جریان‌هایی در باورهای دینی جوانان و جامعه نفوذ کنند. ➖➖➖➖➖ با ما همراه باشید و برای روشنگری بیشتر، مطالب را به اشتراک بگذارید. @ali_m_hoshyar
💠 نامه‌ای مهم و نگاهی به آینده جبهه مقاومت ✍علی محمدی هوشیار اخیراً صحبت‌هایی در فضای مجازی منتشر شده که به ماجرای پیشگویی آینده جبهه و سه جنگ تعیین‌کننده اشاره دارد. ✨ هرچند پیشگویی در اسلام مورد تأیید نیست و چنین گفته‌هایی فاقد اعتبار محسوب می‌شوند، اما داستانی مشابه با آنچه در مصاحبه ایشان آمده، در کتاب خاطره های آموزنده آیت الله ری شهری - ص۱۰۷ نقل شده است(با اختلاف زیاد). در این مجال و به بهانه این مصاحبه، قصد تذکری داشتم تا مبادا با نقل چنین پیشگویی هایی، مزاج و مذاق جامعه را تغییر دهیم. 🕹از جمله پیامدهای پرداختن به این قبیل موضوعات، می‌توان به اختلال در عقلانیت و تدبیر جامعه اشاره کرد. همواره در طول تاریخ نیز، شیعه را با چنین دیدگاههایی به انحراف کشانده و جای تعقل را با توهم و خواب و رؤیا عوض نموده اند. 1⃣ رسانه‌ها و مخاطبان باید هوشیاری بیشتری به خرج داده و از انتشار اینگونه سخنان بی‌اساس خودداری کنند. 2⃣رسانه‌ها باید عاقلانه عمل کنند و به تقویت بنیان‌های فکری جامعه بپردازند تا از انحرافات و افراط‌گری‌ها جلوگیری شود. ➖➖➖➖➖ با ما همراه باشید و برای روشنگری بیشتر، مطالب را به اشتراک بگذارید. @ali_m_hoshyar
کانال | علی محمدی هوشیار
🔴 هشدار جدی درباره نفوذ جریان علی یعقوبی ✍علی محمدی هوشیار ⚠️ به مسئولین محترم یادآوری می‌کنیم که
با توجه به پیگیری مکرر کاربران محترم؛ یک نمونه از صدها نمونه را مثال میزنم تا مطلع شوید: حضور جریان یعقوبی در حوزه سازمان تبلیغات اسلامی و طرح مساله جعلی دیّاران توسط یک طلبه معمم و مرید یعقوبی! اینها در پی آن هستند تا چنین باورهایی تبدیل به محصولات هنری شود... https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/4053
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لینک کانال جدید ما در تلگرام https://t.me/dr_ali_hoshyar با توجه به اینکه میدان تبلیغی جریان نواخباری در تلگرام است، ان شاءالله در کانال جدید، فقط به نقد جریان خواهیم پرداخت و محلی برای مواجهه با آنان فراهم خواهد شد. در این کانال عضو شوید و به دوستان عزیز هم اطلاع رسانی کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕹سخنان این شخص مورد تایید نیست 1⃣مراقب لایوهای بدون باشید و 2⃣از تطبیق های جمع کن برحذر باشید و 3⃣روایات را بخوانید و از تقطیع روایات توسط چنین افرادی مطلع باشید. و 4⃣منتظر ظهور بوده و به تکالیف اجتماعی، سیاسی و دینی خود عمل کنید. متاسفانه فضای مهدویت و امور مربوط به دین آنقدر رها شده است که هر شخصی به خودش اجازه اظهار نظر درباره آن میدهد @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مقام معظم رهبری هیچگاه نمیشود گفت که ظهور نزدیک است یا دور است... زمان ظهور امام مهدی علیه السلام را نباید پیش‌بینی کرد. این باور و استقامت و انتظار ماست که راهنما خواهد بود. @ali_m_hoshyar
کانال | علی محمدی هوشیار
دَیّاران؛ داستان سرایی جدید علی یعقوبی ✍علی محمدی هوشیار یکی از تلاش های یعقوبی در چند سال اخیر، ای
داستان سازی های یعقوبی و تصویر سازی های مریدان یعقوبی در کانال ها و فضای مجازی... این تصویر در یکی از ده ها کانالی منتشر شده که ادمین آن جزو مروجین اندیشه های علی یعقوبی است
تصویر سازی توهمات و ذهن ساخته های یعقوبی و انتشار در کانال ها...
🕹پروژه جن هراسی علی یعقوبی 🎥از فیلم ملک سلیمان تا نماهنگ سازی ها و تصویرسازی ها ✍علی محمدی هوشیار شایعه تاثیر گذاری صد درصدی جن ها در تمامی امور زندگی مردم، می‌تواند به تاثیرات روانی و اجتماعی متعددی منجر شود که به برخی موارد اشاره میکنم: 🗣ابتدا باید دانست؛ اعتقاد به رفت و آمد بی ضابطه در زندگی مردم و نقش آنان در تمام مشکلات، منجر به ایجاد اضطراب، ترس‌های غیرمنطقی و خواب در افراد می شود. از طرفی ممکن است برخی افراد، مشکلات و چالش‌های واقعی زندگی خود را به جن‌ها نسبت دهند و از با علل واقعی مسائل اجتناب کنند و در فضای تخیلات نابود شوند. از سویی دیگر؛ باور به جن‌ها می‌تواند به تقویت و عقاید غیرعلمی منجر شده و موجب شود افراد از استفاده از منابع علمی و راه های معنوی پرهیز کنند. ⛑ترویج باور به نقش مستقیم این موجودات خیالی در پیدایش مشکلات جهان اسلام نیز مسأله دیگری است که می‌تواند جبهه را گرفتار تصمیم سازی های غیر معقول نماید. نکته مهم و قابل تأمل اینکه؛ این باورها می‌تواند افرادی که به دنبال راه‌حل‌های یا محفاظت از خود هستند را به سوی مدعیان سوق دهد. 💰توجه داشته باشید که ترس سازی و دارو سازی، شایع ترین روش فرقه های انحرافی است و این با تولید موجودی خیالی به نام دیّاران و ابراز توانمندی خود برای مقابله با این موجودات، زمینه جذب منافع و منابع اقتصادی قابل توجهی از طریق قراردادهای مقابله کننده را می تواند فراهم کند. و البته این شکار بزرگ می‌تواند برای خیلی از ریز خوارها(جن گیرها و برخی دعانویس ها) نیز منافع زیادی داشته باشد. ➖➖➖➖➖ با ما همراه باشید و برای روشنگری بیشتر، مطالب را به اشتراک بگذارید. @ali_m_hoshyar
حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی؛ پاتوق ترویج اندیشه های علی یعقوبی... حاکمیت پنهان غرب، از جمله اختراعات ذهنی یعقوبی است. طبق دیدگاه یعقوبی؛ جن ها دارای حاکمیتی پنهان هستند و جهان غرب نیز از آن بهرمند است. او بر این باور است که تمامی جنگ ها و مقابله های انسانی، تقابلی سطحی است و بازی گردان اصلی این حاکمیت، و‌ جن ها هستند. آقای شهریار بحرانی؛ کارگردان فیلم ملک سلیمان، که فیلم خود را بر اساس اندیشه های یعقوبی تولید کرد، اینبار مدرس هفتگی اندیشه های یعقوبی در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی شده است! ترویج این مباحث، آنهم در یک نهاد وابسته به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، چه معنایی می تواند داشته باشد؟! آسیب های ترویج چنین باورهایی را در مطالب پیشین تبیین کرده ایم👇 https://eitaa.com/ali_m_hoshyar/4068 ➖➖➖➖➖ با ما همراه باشید و برای روشنگری بیشتر، مطالب را به اشتراک بگذارید. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بخشی از باور نواخباری ها: این جماعت؛ شهادت ثالثه را در تشهد نماز و اذان واجب می دانند. نواخباری ها؛ فرزند نامشروع اخباریگری و نصیریه(غُلات) هستند. @ali_m_hoshyar
مطالعات اخیر من کلاً درباره «اخباریگری و غُلات» و فرزند نامشروع این دو: «نواخباریگری» است. چند یادداشت در همین کانال درباره فتنه نواخباری ها نوشته ام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاشان را دریابید | شکل گیری شیعه ای جدید در ایران با اندیشه های غالیانه ✍علی محمدی هوشیار ⛑اینها نمونه ای از جریان نواخباریگری است در روایتی از رسول اکرم صلوات الله علیه و علی آله وسلم به هفت جایگاه مشترک بین ایشان و حضرت امیرالمومنین علیه السلام اشاره شده است. در موطن و جایگاه هفتم آمده است: «أَنَّا نَبْقَى حِينَ لاَ يَبْقَى أَحَدٌ؛ ما می مانیم هنگامی که کسی باقی نمی ماند». این سخنران نواخباری؛ بدون توجه به ترجمه صحیح این بخش از روایت؛ اولا این جایگاه را با ضمیر «أنا» به حضرت امیرالمومنین علیه السلام اختصاص داده، غافل از آنکه طبق روایت، این موطن و جایگاهی مشترک بین رسول خدا صلوات الله علیه و علی آله وسلم و حضرت امیرالمومنین علیه السلام و فرزندان طاهرین ایشان است. ثانیاً این باقی ماندن را برای امیرالمومنین علیه السلام ذاتی و استقلالی دانسته و حتی نعوذ بالله راه و رمز باقی ماندن خدا را در باقی ماندن امیرالمومنین علیه السلام دانسته است! 🔺با وجود اینکه اهل بیت علیهم السلام وجه خداوند هستند اما وجه الهی جزو ذات الهی نیست و بلکه جزو مخلوقات الهی می باشد. وجه الهی مجمع صفات کریمه خداوند است که همه آنها با ثبوت ذات مقدس الهی ثابتند. لذا بقاء وجه الهی به بقاء خداوند است و نه بالعکس! @ali_m_hoshyar
رازقیت و خالقیت اهل بیت علیهم السلام! از جمله اندیشه های ناصواب نواخباری ها، باور به و اهل بیت علیهم السلام است. گاهی اشعار مداحی هم نادانسته بر چنین باورهایی دامن می زنند. مانند این شعر مشهور: چادرت را بتکان‌ روزی ما را بفرست ای که روزی دو عالم همه از چادر توست اینگونه اشعار هیچ گونه پشتوانه کلامی ندارد و با استناد به چند روایت نامعلوم از میراث نُصیریه، نمیشود چنین باورهایی را در جامعه منتشر کرد. @ali_m_hoshyar
کانال | علی محمدی هوشیار
رازقیت و خالقیت اهل بیت علیهم السلام! از جمله اندیشه های ناصواب نواخباری ها، باور به #خالقیت و #را
سوال: آیا اهل بیت علیهم السلام واسطه رزق نیستند؟ پاسخ: واسطه رزق بودن غیر از رازقیت است. واسطه رزق، رزق نمیدهد، بلکه اگر اهل بیت علیهم السلام نبودند، رزق نمی توانست شامل حال بندگان شود. و نیز اگر پیامبر اکرم صلوات الله علیه و علی آله وسلم نبود، خلقت نمی توانست صورت بگیرد (و این بدین معنا نیست که ایشان خالق باشند). @ali_m_hoshyar
اندیشه «غالی اخباری» اندیشه «غالی صوفی» هر دو جریان خطرناک است و فعلا به نقد گروه اول با عنوان نواخباری گری مشغول هستیم. ان شاء الله اگر توفیق داشتیم در زمان مناسب به نقد و بررسی گروه دوم و البته خطرناک و شایع خواهیم پرداخت. ان شاء الله
امام صادق علیه السلام به مفضّل فرمودند: «یَا مُفَضَّلُ! لَاتُقَاعِدُوهُمْ وَ لَاتُؤَاکِلُوهُمْ وَ لَاتُشَارِبُوهُمْ وَ لَا تُصَافِحُوهُمْ؛ ای مفضل! با غُلات نشست و برخاست نکنید، با آنان هم غذا نباشید و همراهشان چیزی ننوشید و با آنان مصافحه نکن. إختیار معرفة الرجال، ح 525. @ali_m_hoshyar
امام صادق علیه السلام فرمودند: «اُحْذُرُوا عَلَی شَبَابِکُمْ الْغُلَاةَ لَایُفْسِدُوهُمُ الْغُلَاةُ شَرُّ خَلْقِ اللهِ، یُصَغِّرُونَ عَظَمَةَ اللهِ وَ یُدَعُّونَ الرُّبُوبِیَّةَ لِعِبَادِ اللهِ؛ درباره جوانان خویش از این که غلاة آنان را فاسد کنند بترسید، غلاة بدترین دشمنان خدا هستند، عظمت خدا را کوچک کرده و برای بندگان خداوند ادعای ربوبیت می کنند. الأمالی، طوسی، ج 2، ص 264. @ali_m_hoshyar
عیسی الحجرانی نقل کرده است: نزد امام جعفر بن محمد الصادق(علیهما السّلام) آمده، پرسیدم: آیا آنچه را از این قوم شنیدم باز گویم؟ امام(علیه السّلام) فرمود: بگو. گفتم: فَإِنَّ طَائِفَةً مِنْهُمْ عَبَدُوکَ وَ اتَّخَذُوکَ إِلَهاً مِنْ دُونِ اللهِ وَ طَائِفَةً أُخْرَی وَالَوْا لَکَ النُّبُوُّةَ؛ دسته ای از اینان تو را عبادت می کنند و تو را الهی جز اللّه می دانند؛ دسته ای دیگر تو را در حد نبوّت بالا می برند. امام(علیه السّلام) آن قدر گریه کرد که محاسنش از قطرات اشک پر شد، آنگاه فرمود: إِنْ أَمْکَنَنِیَ اللّهُ مِنْ هَؤُلَاءِ فَلَمْ أَسْفَکْ دِمَائَهُ سَفَّکَ اللهُ دَمَ وُلْدِی عَلَی یَدِی؛ اگر خداوند مرا بر آنان مسلط کرد و خون آنان را نریختم، خداوند خون فرزندم را به دستم بریزد. عوالم العلوم و المعارف والأحوال، ج‏20، ص192. @ali_m_hoshyar