eitaa logo
بر پا
6.8هزار دنبال‌کننده
638 عکس
367 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درباره جملات آقای روحانی در رثای هاشمی موضع گیری های زیادی انجام شد.اما من فقط یک سوال از ایشان دارم آنهم این که یادم است طرفداران هاشمی وقتی میخواستند در انتخابات برای او تبلیغ کنند عدد سال خاصی را کنار اسمش مینوشتند. هر بزرگواری که درباره هاشمی سخن میگوید بیان کند هاشمی دوهزار و چند را میگوید.آقای روحانی هم مشخص کند هاشمی دوهزار و چند. هاشمی خلع سلاح را آخر عمر طرح کرد. @ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
58.pdf
5.66M
⬇️ دانلود نشریه #عهد_58 🖊 #حجاب و #چهل_سالگی_انقلاب 💠رضاشاه بین‌المللی 💠نامسئله حجاب 💠آیا بدحجاب‌تر شده ایم؟ 💠شیطنت‌های آماری #نشریه_عهد #عهد_58 @KhaneTolab
هدایت شده از خانه طلاب جوان
59.pdf
4.88M
🔰دانلود نشریه #عهد_59 🖊 #فساد و #چهل_سالگی_انقلاب 🔴چرا رهبری دخالت نمی کند؟ ⭕️آیا انقلاب در مبارزه با فساد موفق بوده است؟ ♨️میخواهند مردم را مایوس کنند... 💠ملّتی که قیام می کند فسادها را بیشتر می بیند... #نشریه_عهد #عهد_59 🔴🔴خانه طلاب جوان🔰🔰 @KhaneTolab
معنویت چهل ساله 🌷آیا در این چهل سال ایران معنوی تر شده است؟ این پرسشی است که برای یک طلبه یا انسان متدین مهم است. برای پاسخ نیاز به مفاهیم کلیدی دینی داریم که با آن جامعه را بسنجیم. 🌷 بدون پاسخهایی به این پرسش میدهیم که چه بسا خطا باشد. روایت داریم کسی نزد امام معصوم آمد و پرسید فلانی فلان گناه کبیره را دارد تلقی او این بود که آن شخص سقوط کرده کاملا اما امام فرمود چون فلان ویژگی را دارد رشد میکند. از این دست روایات نشان میدهد که خیلی وقتها انسانها با شاخصهای درستی دینداری دیگران را نمیسنجند تا چه برسد به دینداری یک جامعه. 🌷 اولین مفهومی است که برای توضیح معنویت یک انسان و یک جامعه باید به آن توجه کرد. امام میفرماید قیام همان یقظه است که در سیر عرفانی اول قدم است. او میگوید بیداری در ایران رخ داده است یعنی همان قدم اول معنوی. امام این اول قدم را مغزای کل مسیر سلوک هم میداند و معتقد است اگر این قدم محقق شود مسیر اساسا شروع شده است. 🌷 قیام یک ملت سلوک افراد را به شدت ساده میکند. لذا در چنین فضایی به سادگی و سهولت میبینیم جوانان بی شماری شهید میشوند و به لقاء الله میرسند. 🌷 مفهوم کلیدی دوم است. که به معنای حفظ قیام است. حفظ قیام سخت تر از اصل قیام است. پیامبر فرمود شیبتنی سوره هود لمکان هذه الایه که فاستقم کما امرت و من تاب معک. یعنی استقامت کسانی که با تو قیام میکنند آن قدر فرایند سخت و طاقت فرسایی است که پیامبر را هم پیر میکند. استقامت باعث میشود همه قوای آسمانی برای یک ملت و یک انسان مهیا شوند که الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم ملائکه ..... 🌷 اینکه میبینیم در ایران جوانان زیادی مهیای شهادت هستند به گونه ای که حاضرند در خارج از ایران برای اسلام و عقاید توحیدیشان جان بدهند این پدیده عادی نیست. این در راس و پیش آهنگی جامعه است اما در بدنه نیز رشد محافل معنوی مثل شبهای قدر و عاشورا و مراسمات معنوی و تذکرات دینی در ایران قابل کتمان نیست. حضورهای ملیونی در اربعین و امثالهم نیز قابل توجه است. کمکهایی که در وقایعی مثل زلزله کرمانشاه و امثالهم مشاهده میکنیم اینها همه طعم همین معنویتی است که محصول استقامت یعنی حفظ قیام است. 🌷 سومین مفهوم است. به این معنا که کشوری که قیام کرده است و دشمن میخواهد این قیام را از او بگیرد. و او این قیام را مقابل دشمن حفظ میکند. ما خیال میکنیم دشمن چه موقع دست از سر ما بر میدارد؟ مشکل اصلی دشمن این است که ایران بیدار شده و قیام کرده. دشمنی فقط زمانی تمام میشود که این قیام را ایران رها کند. 🌷 ایران به دلیل قیام و استقامت و مقاومت که در ذاتش تثبیت شده است دارای یک حیات دیگری است اعتماد به نفس کل جامعه که در رشد علمی و عملی آن مشاهده میشود محصول این معنویت است. احساس عزت و استقلال و کرامت نیز ناشی از همین ویژگی است. قدرت تاثیر گذاری در دنیای امروز محصول این واقعه معنوی عمیق در جان امت است. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
https://eitaa.com/ali_mahdiyan
دینداری چهل ساله بخش اول 🌷این روایت از امام باقر علیه السلام به مضامین مختلف از ایشان و امام صادق علیه السلام نقل شده است که لاعذبن کل رعیه فی الاسلام دانت بولایه کل امام جائر لیس من الله و ان کانت الرعیه فی اعمالها بره تقیه و لاعفون عن کل رعیه فی الاسلام دانت بولایه کل امام عادل من الله و ان کانت الرعیه فی انفسها ظالمه مسیئه 🌷معنایش این است که قطعا قطعا قطعا (با سه تاکید) عذاب میکنم هر کس که ولایت امام ظالمی را بپذیرد که من قبل الله تعیین نشده ولو آن آدم در رفتارها شخصی خود انسان نیکوکار و سالمی باشد. و با همین سه تاکید قطعا قطعا قطعا میبخشم کسی را که ولایت امامی که از جانب خداوند تعیین شده است و عادل است قبول کرده است ولو در رفتارهای شخصی اش ظالم و گنهکار باشد. 🌷دستگاه و نظام اندیشه دینی جایگاه امور مختلف را تعیین کرده است. ولایت الله، انسان را درمان میکند و انسان ها را از ظلمات و مشکلات روحی و ظاهری به سمت نور هدایت میکند و ولایت شیطان به خلاف این است. به جملات آیه الکرسی توجه کنید. 🌷امام معصوم میگوید بنى الاسلام على خمس: على الصّلوة و الزّكوة و الصّوم و الحجّ و الولاية و لم يناد بشىء كما نودى بالولاية. ولایت در این روایت ولایت ظاهری است که همان حاکمیت است چرا که در عداد نماز و روزه و حج بیان شده که از فروع دین هستند. خوب توجه کنیم ستون کل شریعت همین حاکمیت است. 🌷 اگر صورت بندی توحید روی زمین را شریعت و دین بدانیم صورت فقه و حکومت یا همان ولایت است. لذا امام خمینی در درس فقه خود میفرمود الاسلام هو الحکومه بشوونها . اسلام فلسفه عملی تمام شریعت است. با این حساب اگر قرار باشد سبک زندگی انسانها ویرایش شود شاید هیچ نکته ای به اندازه ولایت در ویرایش زندگی مومنین موثر نباشد. 🌷این معنای ولایت است که باعث قدرت اسلام میشود و قدرت مرکزی برای امت درست میکند . هم امت را بر خود حاکم میکند و آنها را تحت حاکمیت عقل و خرد خودشان قرار میدهد و هم یک انسجام در امت رقم میزند. پایان بخش اول https://eitaa.com/ali_mahdiyan
دینداری چهل ساله بخش دوم 🌷ولایت یک عقیده و یک محبت صرف نیست که اگر این بود دشمنان اهل بیت هم ولایت داشتند. نقل شده معاویه و یزید و عمرو عاص با هم جلسه مدح حضرت علی میگرفتند. یا فلان حاکم ظالم وقتی دستور کشتن امام را میداده خودش هم برای آن امام گریه میکرده. ولایت یعنی پیاده شده اراده خدا در زمین. و نهاد اراده حاکمیت است. و اگر حاکمیت ذیل الله تعریف نشود هیچ چیز ذیل او تعریف نشده است. 🌷 حالا چهل سال است که انقلاب ما ولایت را در خود نهادیه کرده است. مرادم صرفا آن میثاق ملی که قانون است نیست. بلکه نسبتی است که امت با این میثاق گرفته است. میثاق ملی ما دو عنصر ولایت امت و ولایت امام را در خود تعبیه کرده است و صورتبندی ولایت الله در زمین در همین دو بستر ترسیم میشود. توضیح اینکه چرا و در کنار هم ساختار ولایت را سامان میدهند بحث دیگری است. اما این طرح ولایی چهل سال است در جامعه ایران پیاده میشود. 🌷 ملیونها نفر از مردم حاضرند برای این طرح و ساختار جان بدهند. خوب دقت کنید ملیونها نفر جان میدهند. فقط عدد کسانی که وارد نبرد با دشمن شدند را محاسبه کنید عددشان ملیونی است اگر ضربدر تعداد خانواده های آنها شود خواهیم دید جمعیت ملیونی از ایران حاضرند برای این حقیقت جان بدهند. قریب به اتفاق وصیت نامه های شهدا به این نظام ولایی توجه داده اند و بیان کرده اند که این حقیقت باید حفظ شود. 🌷 اما با نگاه حداقلی حتی کسانی که رهبری را یا کشور را یا حتی نظام را قبول هم ندارند به این نظام اعتماد دارند. این نشان میدهد که با یک نگاه حداقلی هم که به مردم نگاه کنیم جمعیت بالای هفتاد تا هشتاد درصدی داریم که به این نظام اعتماد دارند و حاضرند با این نظام تغییرات خود را در کشور انجام دهند. این ها عدد و رقمهای روشنی است که در همه دنیا برای فهم نسبت مردم و نظام به رسمیت شناخته میشود. 🌷 با این حساب باید گفت چهل سال است ایران با نظام ولایت در حال تمشی است. و این یعنی توانسته ایم چهل سال ساختار زندگی انسانها را با این حقیقت ویرایش کنیم. تاثیر کلان آن شده است محوریت و رهبری تقابل با و ظالمین عالم در دنیای امروز که دیگر برای هیچ کس قابل کتمان نیست. و تاثیر خرد آن نیز اثری است که در فرهنگ این امت شکل گرفته و این امت که در سال 57 شکل گرفته بود چهل سال با همین ساختار حفظ شده است. چهل ساله ما قطعا بدون ساختار ولایت شدنی نبود. 🌷 اساسی ترین کارکرد نظام اسلامی و ساختار ولایت همین است و حفظ انقلاب یعنی حفظ بیداری کشور . بدون حفظ بیداری مردم قطعا امکان هیچ تغییر کلان و الهی و نه دنیایی حتی در کشور وجود نخواهد داشت. کشورهایی که انقلاب کرده اند اساسی ترین علت فروکش کردن انقلابهایشان _یعنی بیداریشان _نبودن ساختار ولایت یعنی ولایت مردم و ولایت فقیه(یعنی حاکم عادل مسیر شناس) است. این ساختار مهمترین کارکردش حفظ انقلاب بوده است و این دستاورد را با هیچ دارایی نمیتوان مقایسه کرد. 🌷روایت داریم کسی نزد امام معصوم آمد و گفت من فقیرم امام فرمود ولایت تو را میخرم طرفگفت نمیفروشم. امام گفت پس پولداری. او میدانست ارزش اقتصادی ولایت قابل تعیین نیست چون با همین حقیقت همه خیرات دنیوی و اخروی قابل کسب است. تمام شد. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
گفتگو با یکی از رفقای بزرگوارم سیدعلی آقای موسوی: متن اول از سید علی موسوی : 🔴 «فتنه بعدی و خروج از برجام» ترامپ از برجام خارج شد و رهبر انقلاب به دلیل فشار سنگین دولت روحانی و اصلاح طلبان و وضعیت آشفته افکار عمومی نتوانست به وعده خود در مورد آتش زدن برجام عمل کند. وعده یکی دو ماهه رهبری به پاسخ دادن اروپایی ها در حال تبدیل شدن به سال است. تمام استدلالها این است که بهانه به دست جنگ طلبان تیم ترامپ ندهیم. ترامپ اهل معامله است! باید برجام 2 را آغاز نمود کش آمدن ماجرای خروج از برجام با بازی اروپایی ها عملا زمینه تبدیل شدن ماجرای برجام به درس عبرتی برای ملت را کمرنگ می کند. سال گذشته همه مردم آماده بودند دولت روحانی را از میان بردارند که با ورود صریح رهبری همه شمشیرهای جریان انقلابی غلاف شد. نامه وزرا به رهبری در مورد سی اف تی و پالرمو را به سختی می توان تهدید به استعفا تعبیر نکرد. هرچند تا نوشتن نامه جام زهر مجلس ششم هنوز چند قدمی باقی است اما می توان سناریو را از هم اکنون حدس زد. یک بار دیگر وضعیت مشابه کشور را در نیمه دوم دولت خاتمی مرور باید کرد. ایران تعلیق یکطرفه کردو اروپایی ها به وعده هایشان عمل نکردند. امریکا تهدید به حمله نظامی کرد و نمایندگان نامه جام زهر را نوشتند. اما در این وضعیت رهبر انقلاب هنوز به سمت فشار آوردن به دولت برای کنار زدن تعلیق ها نرفت چون فضای داخلی متشنج تر از این حرفها بود. پس از تشکیل مجلس جدید و تمام شدن بحران رد صلاحیت ها هم رهبری برداشتن تعلیق را جدی نکرد. عملا برداشتن تعلیق ها پس از رأی آوردن احمدی نژاد و در دوران کوتاه سه ماهه انتقال دولت توسط خاتمی اتفاق افتاد باید دید این بار آیت الله خامنه ای چه مدل تعاملی را در مورد برجام نسبت به دولت شکننده و ضعیف روحانی خواهد داشت. طبعا باید دعوا را آغاز کرد اما کی؟ هبر انقلاب اشاره کردند که دشمن برای سال آینده (2019) برای ایران خوابهایی دیده است. این امر احتمالا به رفتار خود رهبری نیز وابسته است. نقد بنده به این متن را در ادامه ببینید👇 https://eitaa.com/ali_mahdiyan
متن دوم از حقیر در پاسخ : به نظرم این متن خیلی پر خطا است اولا دلیل آتش نزدن برجام را خود رهبری تصریح میکنند که مصلحت ملی است. تشخیص مصلحت ملی قطعا امری است بیشتر از آشفتگی افکار و فشار اصلاح طلبها و امثالهم. در دنیای امروز اختلاف جدی بین اروپا و آمریکا در ساحت موضع گیری سیاسی شکل گرفته بود که آمریکا را متهم و ایران را مبری نشان میداد این خود فشار جدی به کشور آمریکا و تغییر افکار عمومی جهان نسبت به او را باعث شده بود. به علاوه که ایران از حاشیه امن برجام در منطقه در حال پیشبرد اهداف خود بود و در داخل از همین فضا در حال استفاده بود. چند نوبت رهبری در همین امسال اشاره کردند که ارتباط با دنیا را در شرایط فعلی گسترش دهید. و پاره نکردن برجام میتوانست زمینه ساز چنین اتفاقی باشد. ثانیا کش آمدن ماجرای خروج از برجام اتفاقا باعث میشد که ملت ذره ذره مزه این اعتماد به غرب و آمریکا را بچشند. به مرور بر همگان روشن میشود که روی آمریکا که نمیشد حساب کرد روی اروپا هم نمیشود حساب کرد. دقت کنید بعد از خروج برجام در بررسی های آماری که مثل صدا و سیما انجام داده بودند هنوز اکثر مردم معتقد به چانه زنی بودند. و این یعنی هنوز این تجربه آنچنان که باید شکل نگرفته. حداکثر این در مردم نهادینه شده که دشمن قابل اعتماد نیست. و گارد منفی نسبت به آن پیدا کردند. اما اینکه هزینه سازش بیشتر از مقاومت است هنوز تبدیل به یک تجربه عمومی نشده. ثالثا نامه وزرا و موضع دولت را هم باید در همین جغرافیا فهمید. قطعا دولت موضع روشنی در این باره دارد و دست روی دست نمیگذارد و تلاش خود را میکند و این حسن یک دولت است که آنچه تشخیص میدهد در کشور پیش ببرد. بعلاوه که رهبری به روشنی در این باره اظهار نظر کرد او نظرش مساعد نیست اما تصمیم را به مسوولین واگذار کرده است. رابعا علت کنار نزدن جناب روحانی تشنج فضای داخلی نبود. بلکه علت این بود که این جزو محکمات سبک رهبری است که وقتی کسی توسط مردم انتخاب میشود باید تا حد توان به او یاری رساند. خیانت کار دانستن این دولت با محکمات بیانات رهبری تعارض جدی دارد. بعلاوه که تغییر در دولت یک بدعت آشکار در جمههوری اسلامی بود که هر بار بتوانیم انتظار چنین رفتارهایی داشته باشیم. علاوه بر این که اساسا دشمن میخواست ضعف ایران را مقابل خود نشان دهد که ماندن دولت این ضعف را ثابت نمیکند. خامسا قطعا همه امور معطل بروز رشد مردم است. بروز تغییر اراده مردم در انتخابات ها رخ میدهد. همانطور که در پایان دولت خاتمی با بروز اراده مردم اتفاقا چشم گیری هم در داخل و هم در روابط خارجی رخ داد. فارغ از اینکه چه کسی انتخاب شود. اگر معنای انتخابات های آینده این باشد که مردم گزینه مقاومت را انتخاب میکنند در این صورت رهبری تصمیمات دیگری خواهد گرفت. به هر حال اگر بچه های حزب اللهی همه هم خود را روی تغییر اراده مردم متمرکز کنند از این دوران عبور خواهیم کرد. نکات برادر عزیزم در ادامه بحث را در متن بعدی ببینید👇 https://eitaa.com/ali_mahdiyan
متن سوم از برادر بزرگوار سید علی موسوی شاید بهتر آن باشد که کمی ذهنمان را معطوف پیش بینی آینده کرده و سناریوهای محتمل را بررسی کنیم ایمان به استصحاب تنها معمول میان حوزویان نیست بلکه در میان آینده پژوهان دنیای سیاست پس از ترسیم سناریوی احتمالات مختلف معمولا سناریوی ادامه وضع موجود پر رنگ تر می شود. اما باید دید فاکتورهای توازن آفرین صحنه تا کی می توانند صحنه را در حالت تعادل نگاه دارند. روحانی تا کجا می تواند همین وضع را ادامه دهد ترامپ تا کجا این وضعیت را تحمل خواهد کرد آیت الله خامنه ای تا کجا کوتاه می آید و از همه مهمتر مردم تا کجا تحمل دارند؟ اول: پس از پاسخ گفتن به این سوالات می توان وارد ذهن آیت الله خامنه ای شد. پروژه ایشان در متقاعد کردن مردم به ایستادگی با چه سناریویی پیش می رود. تلقی ایشان از آمادگی مردم چیست؟ آیا از نگاه ایشان مردم آماده خروج از برجام شده اند؟ اگر نه، آیا امیدی هست که در آینده نزدیک آماده شوند؟ قدم های بعدی برای آماده کردن مردم چیست؟ کنار آمدن با سی اف تی و پالرمو در همان منطق درس عبرت گرفتن مردم است یا کوتاه آمدن مقابل دولت منتخب مردم ؟ در این صورت تا کجا باید کوتاه آمد و قدم بعد و قدم های بعد چیست؟ به نظر بنده باید کمی به آینده فکر کنیم و برای آن طرحی واضح داشته باشیم نکات تکمیلی حقیر را در ادامه بحث در متن بعدی ببینید👇 https://eitaa.com/ali_mahdiyan
متن چهارم از حقیر در تکمیل گفتگو تحلیل سناریوهای آینده بدون مشخص کردن عامل یا عوامل اصلی تعیین کننده ما را دچار استصحاب وضعیت موجود میکند. اما اگر عامل تغییر دهنده مشخص شود هم میتوان آینده را پیش بینی کرد و هم میتوان به نظامی از توصیه ها دست یافت. به اعتقاد من آنچه شرایط را عوض میکند نه اراده روحانی است و نه اراده رهبری و نه اراده ترامپ. بلکه دو نکته کلیدی است. یکی تغییر در اراده عمومی مردم ایران و دوم فشارهایی که از جانب افکار عمومی به روی ترامپ میاید. رفتار همه سیاستمداران بر اساس این عامل کلیدی تغییر جدی خواهد کرد و تا وقتی این تغییر خود را نشان ندهد صحنه کماکان است. یعنی به مرور کشور دچار لوایح و تصمیمات هزینه ساز و انحراف ساز است که در مقابل هزینه ساز ها رهبری همراهی حداکثری دارد و درباره انحراف سازها نیز رهبری موضع علنی گرفته و از خود هزینه میکند. صدای حزب اللهی ها هم فقط بین خودشان شنیده میشود و تشدید میشود و یک فضای عصبانی یا سرخورده و نا امید شکل میگیرد. اما اگر اراده عمومی مردم عوض شود مثل اتفاقی که در سالهای پایانی دولت خاتمی رخ دهد که از شورای شهر شروع شد آن وقت همه چیز عوض میشود. همه چیز چه در داخل و چه خارج. تمام شد https://eitaa.com/ali_mahdiyan
⚡️چند روز پیش دیدم یه بنده خدایی وسط این همه تحلیلهای مختلف یه پیش بینی امیدوارانه از آینده داده بود. او محاسبه کرده بود که مدت کوتاهی تا شکستن اراده دشمن باقی است و بعد از این، ایران یک جهش جدی چه در عرصه بین الملل و چه حل مشکلات داخلی خود خواهد داشت. ⚡️کاری به تحلیل او ندارم آنچه عجیب بود برایم این بود که میدیدم برخی از این تحلیل عصبانی شده اند. حالا فوقش حرف او و یا استدلالهای او را مردود میدانند، عصبانیت چرا؟ ⚡️نگاه کردم دیدم کسانی عمیقا عصبانیند که مدت زیادی است همه توانشان را معطوف کرده اند به ارائه تصویری ناامیدوارانه از هویت ایرانی و آینده خود. ⚡️خیلی سخت نیست با کمترین دقت هم متوجه میشویم اسم رمز چه در کلمات فلان بازیگر زن در جشنواره فیلم چه در تحلیلهای فوتبالی بی بی سی چه در نقدهای جوانان عدالتخواه خیلی آرمان جو و چه در نقدهای سبزیها و اخیرا بنفشیها نسبت به دولت روحانی چه در مردم مردم کردنهای احمدی نژاد همه و همه برای پیگیری یک هدف مشترک است؛ ⚡️اگر کسی یک کثافت و خباثتی را با ماله روی کل چهره انقلاب و نظام بکشد و همه داراییمان را با زبان و قلمش فلان مال کند نیست. ولی آنکه داراییهای چهل سال ایستادگی مردم مظلوم ما را به چشم میآورد محکوم است. ⚡ تا پیش از این امید را لازمه حرکت میدیدم اما تازگی متوجه شدم امید دادن ابزار مبارزه است. از وقتی چهره عصبانی لیبرالها و غرب دوستها را در مقابل "نظریه امید و پیشرفت" دیده ام متوجه شدم، امید ابزار جنگ است برای سرنگونی افسانه های رسانه ای شیطان. ⚡️چرا زودتر متوجه نشده بودم که اساسا آموزه تاریخی و امید به جبهه حق، ابزار مبارزه بوده نه فقط یک حس خوب. "انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا" درباره تمام فرجهای الهی جبهه حق است. و فهم همین یک جمله هویت خیلی ها را در داخل به چالش میکشد. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
🔴 خانه طلاب جوان با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران برگزار می کند #روایت_ایستادگی اردوی بازخوانی دستاوردهای انقلاب اسلامی با حضور در چهل نقطه از مظاهر #پیشرفت_انقلاب زمان: ۱۷ الی ۱۹ بهمن ماه مکان: قم و تهران جهت ثبت نام، نام و نام خانوادگی و پایه تحصیلی خود را به شماره 30008777110114 ارسال نمایید. جهت اطلاعات بیشتر با شماره 09195886298 تماس حاصل فرمایید. @ali_mahdiyan
جشن مردم ⭕️ یک پرسش را جواب دهید بعد هر تحلیلی میخواهید ارائه کنید. ⚡️درباره رضا شاه و محمدرضا شاه حتما شنیده اید که این دو به دست اروپا و آمریکا بر سر ملت منصوب شدند. اینها ناشی از زور، آنهم زور بیگانه بوده. ⚡️ پیش از آنها چطور؟ پیش از آنها هم حاکمان با زور و اسلحه حکومت را از دست هم میگرفتند و یا با ارث به هم میدادند و مردم هم کاری با حاکمیت نداشتند. پادشاهان قبلی با زور قبیله شان حاکم میشدند پهلوی ها با زور بیگانه. ⚡️حاکمان همیشه طرف حساب ما بوده اند. خوب بودن و بد بودنشان بی ربط به ما بوده. خیلی ها هنوز هم حاکمیت را در ایران اینطور میفهمند. خیلی ها حتی ظهور امام زمان عج را هم همینطور میفهمند ظهور کسی که سوپرمن وار خودش میآید و مشکلات را حل میکند و آمدن یا نیامدنش ربطی به ما ندارد. ⚡️این نوع نگاه موفقیت و عدم موفقیت ها را نمیتواند به خودمان یعنی مردم نسبت دهد. نمیفهمد چطور چهل سالگی، است. ⚡️ این روزها برخی برای دفاع از دستاوردهای طوری سخن میگویند که گویا جشن، جشن حاکمان است. برای اینها اساسی ترین دست آوردها مربوط به دولتها است. حال آنکه مهمترین دست آورد را باید در وجود مردم پیگیری کرد. توفیقات حاکمیتی هم هر چه هست ناشی از این است. اگر اینطور است خوب پس همین را نشان دهیم. نشان دهیم خودمان بعد انقلاب چه شدیم. بعد چهل سال خودمان چه هستیم. ⚡️حرکت ایران چه خوب و چه بد به دست خود ملت محقق شده. کسانی که این جمله را قبول ندارند لابد معتقدند یک قدرتی جلوی اراده و خواست مردم ایران را گرفته است. ❓من فقط یک سوال از این جماعت دارم و آن اینکه آن چه قدرتی بوده که نداشته و حاکمان فعلی دارند که توانسته اند جلوی اراده ما را بگیرند؟ کدام قدرت در عالم پشت آنها است که از قدرتهای پشت پهلوی قوی تر است و توانسته جلوی اراده مردم را بگیرد؟ ⚡️نیازی نیست که توضیح دهم همین یک پرسش ساده چقدر در تحلیل امروز ما کلیدی است. ⚡️ و فقط یک واقعه حاکمیتی نیست بلکه یک تقریر روحی و درونی در امت دارد. این مابازا است که مهم است و این اساسی ترین حقیقتی است که به دست آورده ایم. دارایی که منسوب به مردم است اولا و نه حاکمان. بله البته ضعفها هم از خودمان است. خودمانیم و خدای خود. ⚡️ کسانی که داراییهای چهل ساله مردم را نمیبینند به مردم توهین میکنند. خیلی هاشان قصد اهانت ندارند اما چون با ذهنیت استبدادی تحلیل میکنند خیال میکنند چیزی مانع خواست مردم بوده است. یا مردم بی خیال حاکمان بوده اند. من خواهشم این است همه قبل از بررسی داراییها و نداشته های امروز ما اول به همان سوال که پرسیدم جواب دهند. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
روزگاری جشنهای ما اینگونه بود. جشن ولیعهد دار شدن مردم. کسی که با کودتای آمریکا روی کار آمده پسر دار شده پسری که قرار است حاکمیت و پول کشور را به ارث ببرد. . . امروز آغاز چهل سال روی پای خودمان بودن ما است. امروز جشن ، #جشن_مردم است. . . خوب یا بد هر چه هستیم خودمانیم. خودمان... . . جشنهایی که عمقش عزا بود نابود شد. بعد پهلوی ها یاد گرفتیم هیچ اراده ای مانع اراده ما نیست. . . اراده پهلوی با همه قدرتهای پشت سرش اراده صدام با همه قدرتهای پشت سرش اراده داعش با همه قدرتهای پشت سرش. . . روز جشن الله اکبر است https://www.instagram.com/p/BtX2tVIHl_m/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=10ylaw9i48mrb
اکنون زمانه چیست؟ 🌲 روایتی در کافی شریف هست که شخصی از امام صادق میپرسد کی قیام میکنید امام میفرماید دورانش نرسیده. در جای دیگری ایشان در پاسخ به جناب ابومسلم که درخواست میکند قیام و انقلاب را به رهبری امام بسپارد میفرماید ما انت من رجالی و لا الزمان زمانی. یعنی تو آدم من نیستی و دوران این کار هم نیست. 🌲تشخیص دوران برای اینکه موضع گیری درستی پیدا کنیم ضروری است. روایات میفرمایند با زمانه نجنگ بلکه مدارا کن برای تغییرش. روایتی از امیرالمومنین هست که تغییر زمانه به تغییر حاکمان و اراده مسلط بر جوامع است. پس در تشخیص زمانه میتوان از اراده های حاکمیتی موجود نیز استفاده کرد. روایات توجه به هویت و اراده امتها را نیز موثر میدانند. 🌲یکی از تفاوتهای جدی حضرت امام با برخی علمای دیگر در تشخیص دوران و زمانه بود. بعدها معلوم شد تشخیص امام درست بود اما به هر حال این مقوله در زمان خود باید تشخیص داده شود تا بتوان به جبهه حق و مردم کمک داد. 🌲امروز دوران و زمانه چیست؟ اراده حاکمان دنیا این است که اراده مردم ایران تغییر کند فشار اقتصادی و قبل از آن جنگ فرهنگی مخاطبش مردمند و این کشورها این همه هزینه نمیکنند که ایرانی را بچزانند و لذت ببرند اینها هدفی دارند و هدفشان تغییر اراده مردم ایران است. 🌲در ایران اراده رهبری حفظ قدرت و اراده عمومی مردم است همان چیزی که دشمن میخواهد تغییر کند. پس همه چیز به همین اراده عمومی بر میگردد. امام میخواهد این اراده حفظ شود و دشمن میخواهد این اراده تغییر کند. این سبک اقدام از هر دو طرف همیشگی است اما امروز با بروز فشار اقتصادی و رسانه ای کاملا این واقعه و ظهور یافته. 🌲اما این اراده مردم که همه دعوا ها بر سر آن است، چیست؟ عمق این اراده همان است که باعث دشمنی با ایران بوده و آن اراده انقلاب و . حفظ این اراده در مقابل دشمن یعنی . 🌲خلاصه اینکه امروز است. اعتقاد به کلمه انا لله و انا الیه راجعون همیشگی است اما بروز آن در وضعیت فشار و بلا است. پس زمانه بروز مقاومت یک دوران جدید را شکل میدهد. خوب باید چه کنیم؟ کمک به عبور موفق مردم از این دوران. 🌲در انتخاباتهای آینده مهم تر از اینکه مردم چه کسی را انتخاب میکنند آنها است. اگر انتخاب و اراده مردم معنایش مقاومت باشد از این دوران به موفقیت عبور کرده ایم و تا این واقعه رخ ندهد از این دوران عبور نکرده ایم. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
بر پا
🔴 خبر ، روایت و گزارش های (( کاروان ایستادگی)) به مرور در کانال خانه طلاب جوان منتشر می گردد....🌿
60.pdf
6.98M
🔰 دانلود نشریه #عهد_60 منتشر شد 🖊 #رشد_معنویت و #چهل_سالگی_انقلاب 🔴چرا اینها را نمی بینیم؟ ⭕️معنویت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران ♨️حضور اجتماعی، مسیر معنویت را هموارتر می کند 💠سلوک انقلابی #نشریه_عهد #عهد_60 ✴️✳️خانه طلاب جوان🔰🔰 @KhaneTolab
🔴بازتاب خبری کاروان ایستادگی(روز اول): (حرم مطهر امام، مجموعه راه و کارگردان عابدان کهنز)🔰🔰🔰 🔈خبرگزاری راه دانا🔰🔰🔰 http://dana.ir/1456827 🎙خبرگزاری حوزه🔰🔰🔰 http://hawzahnews.com/detail/News/479754
مرقد امام - حجةالاسلام مهدیان.mp3
3.34M
🔆 #کاروان_ایستادگی 🔆 🔈منزل اول: #مرقد_امام #استاد_مهدیان ✴️ #جنگ_روایتها کار رسانه دشمن ✳️ #گفتمان_مقاومت 🔆 دیدن دارایی ها 💢 #خیزش_روایتگری 🔆🔆خانه طلاب جوان🔰🔰 @khaneTolab
🔴🔈روایت های کاروان ایستادگی🔴🔈 📢 روایت ایستادگی(۱) : ... 🚉 قطار انقلاب به خود نزدیک می شود. خفاشان کوردل کورباطن توان دیدن این قطار را ندارند. لذا شروع به سنگ انداختن به سمت این قطار نمودند. اما زهی خیال باطل که لکوموتیوش از تغذیه می کند و ایستادگی آنان مانع توقف آن گشته. 🌿🌿🌿🌿🌿🌿 و بلند می شوند تا گوشه ای از این مردم را ببینند و کنند. تا را به دیدگان خود و دیگران نشان دهند. چشمها را باید شست، جور دیگر باید دید. 🔆🔆🔆🔆🔆🔆 📣 روایت ایستادگی(۲): حرکت از مزار مدرسه معصومیه قم، آنان که بر کناره ازلی و ابدی وجود بر نشسته اند و قرار است دستی برآرند و این را از این منجلاب بیرون کشند. با بدرقه بزرگان و طلاب دیگر. 🏵🏵🏵🏵🏵 🔈 روایت ایستادگی (۳): کاروان به می رسد. گویا هنوز از این روح خدا، ارتزاق می کند. پس باید مدد گرفت و دائما کالبد انقلاب را تحت اشراف این روح قرار داد. 🌿🌿🌿🌿🌿 🎙روایت ایستادگی (۴): (نهضت روایتگری) در صحنه درگیری با شیطان، بیشتر از قدرت او، اوست که تاثیر می گذارد. جلوه می دهد. می کند. می کند. از کاه، کوه می سازد. فقط هم یک هدف دارد: طرف مقابل را از کار بیندازد. تا کف روی آب را بجای آب گوارا غالب کند. پس هیاهو می کند و آب را پنهان می کند. تا تشنگان را کند. در این بین باید کف روبی کرد و آب گوارا را نوشید. و گرنه تشنه در کنار دریا جان داده ای. ، با این توضیحات، طرح و این حماسه های فراوان را مطرح می کند تا بتوانیم در این جو رسانه ای، راه را گم نکنیم و اراده مان تضعیف نشود. و فریادهای بلند دشمن را اصل نگیریم. کار او ایجاد و است، تا تو این همه و داشته ات را نبینی و و نقصهایت دائما جلوه گری کند تا را بگیرد. پس باید راه بیفتد و این همه گل که از خون این مردم جوانه زده و شکوفه داده است را ببینیم. و اطراف ما زیاد است از این دست گلها، فقط باید دید و نشان داد. دشمن می خواهد اینها دیده نشوند. چون می داند که این گلها سریع تکثیر می شوند و فضا را معطر می کنند. باید ماسک دشمن را از مشاممان برداریم و درست صحنه را ببینیم و تنفس کنیم. آن وقت است که حتی نقصها و موانع را می توان بهتر دید و بهتر از بین برد. با امید و با ایستادگی. با اعتماد به این همه سرمایه. از میان این هرزه ها باید سربرافراشت و درخت تنومند را دید و با تبر اراده، این علفها را قطع کرد. 🔆🔆🔆🔆🔆 🔈 روایت ایستادگی (۵): (حرکت خودجوش مردمی) بعد فتنه در سال ۸۹ و در سالروز ۹ دی، تعدادی فیلم در مورد فتنه ساخته شده بود اما تلویزیون حاضر به پخش آنها نشد. باید این فیلمها به دست مخاطب می رسید. اینجا بود که حلقه ای از جوانان و نخبگان انقلابی و دغدغه مند به فکر افتادند که حالا که از رسانه ملی امکان پخش فیلمها و مستندها نیست بیاییم اکران های مردمی را راه بیندازیم و این شد که فیلمها به صورت به دست گروه های می رسید و هر کس با سلیقه خود و با امکانات خود شروع به پخش آنها می کرد. یکی در پارک و دیگری در مسجد، معلمی سر کلاس و دیگری در مهمانی خانوادگی. حتی در زمین فوتبال بچه ها را دو هم جمع کرده و مستندها را نمایش می دادند. در شهرهای کوچک و بزرگ و حتی روستاها و حتی مناطق محروم بشاگرد هم دست به دست مستندها به نمایش در می آمد. اینها را از زبان می شنیدیم، . 🌿🌿🌿🌿🌿 📢 روایت ایستادگی (۶): (مجموعه راه) اما این شروع کار بود. کم کم تصمیم گرفته شد، این کار گسترده شود. حتی سالهای بعد به صورت گسترده تر، این مستندها و کارهای مردمی رونمایی می شد. نقطه هدفگیری هم بودند که تازه کار بودند و به راحتی نمی توانستند به چشم مسئولین و متخصصین بیایند.لذا یا حذف می شدند یا نا امید و سرگردان لذا به جوانان دادند. از کار اولیها استقبال کردند. از آنها درخواست تهیه مستندهای انقلابی کردند. این شد که شکل گرفت. ، از مسئولین ، از جوشش و خروش این حرکت سخن گفت. 🏵🏵🏵🏵🏵🏵 👈ادامه دارد... 🔈🔈🔈🔈کانال خانه طلاب جوان🔰🔰🔰🔰 @khaneTolab
شاهرگ حمیدرضا ❤️ نمیخواست شهید بشه. میگفت میخوام کمک بدم. میخوام خدمت کنم. آرزوی شهادت ندارم. نمیخواست شهید بشه تا اینکه نمیدونم چطور نظرش عوض شد. یک روز گفت یه چیز جدید یاد گرفتم. فهمیدم کسی که شهید میشه دستش برای کمک به انقلاب بازتر میشه. حالا آرزو میکنم شهید بشم.... ❤️من این رو بلد بودم ولی وقتی این خاطره رو از رفقای شهید اسداللهی شنیدم تازه معنی این جمله آقا رو فهمیدم که شهدا مظهر قدرت انقلابند. ❤️باباش میگفت خوابشو دیدم وسط صحن حضرت زینب که کنار حرم امام حسین دارند میسازند ایستاده بود با اشاره دستهاش جرثقیلها کار میکردند. وقتی دید من نگران کار ها هستم اومد کنارم نشست و با لبخند همیشگیش گفت بابا سخت نگیر ..... این جمله رو که گفت با صدای اذان صبح بیدار شدم. ❤️ حمیدرضا اسداللهی همون که بچه های جهادی خوب میشناسندش. همون که به رفقاش میگفت فاطمیه بریم تو روستاهایی که کسی نیست مراسم بگیره اونجا برای مردم روضه بگیریم. حمیدرضا اسداللهی که عشقش این بود موکب برای زائرای اربعین بزنه. حالا شما نمیبینیدش ولی چشمهایی که میبینند و هوشهایی که میفهمند میدونن امروز دستش بازتر از قبله و داره برای انقلاب کار میکنه.... ❤️مادرش میگفت نمیتونم براش گریه کنم. دلم میخواد برای روضه گریه کنم. میگفت وقتی اومد از من اجازه بگیره برای رفتن به سوریه اسم خانم حضرت زینب رو که برد دلم شاد شد چون چند روز قبلش جلوی تلویزیون آرزو کرده بودم که کاش من مرد بودم و برای دفاع از حرم زینب سلام الله علیها سوریه میرفتم. ❤️ حمیدرضا به اسم حضرت زهرا سلام الله علیها حساس بود میگفت هر کس یکی از اهل بیت رو دوست داره و من . ❤️حمیدرضا اسداللهی نماز اول وقتش ترک نمیشد. روز عملیات تیمم کرد و به نماز ایستاد تکبیره الاحرام گفت و یک ترکش به شاهرگش نشست. و اینطور شد که دستش باز شد تا بیشتر مدد بده. تا تفسیر کنه فصل لربک و انحر را تا تفسیر کنه ان شانئک هو الابتر را .... پ ن1: شب شهادت حضرت زهرا س مهمان خانه شهید اسداللهی بودیم به همراه پ ن 2: کاروان روایت ایستادگی کاروانی از طلاب جوان است که برای به چشم آوردن و روایت قهرمانان جوان دهه نود به تهران آمده است. @ali_mahdiyan
به بهانه نقد به فیلم 🔸 در گفتگوی با اشکالاتی به فیلم مطرح شد که به نظرم مساله های مهمی برای اندیشیدن را طرح میکند. 🔸دخانچی میگوید این فیلم توجه به تقابل اندیشه اسلام ناب امام با اسلام التقاطی ندارد. مثل همه فیلمهایی که یک جریان خرابکار با دولت مرکزی درگیر میشود این فیلم صرفا یک داستان امنیتی صرف است. چه بسا اگر دو تا کارتل با هم درگیر میشدند نیز همین سبک فیلم ساخته میشد. چه بسا اگر انقلاب اسلامی ما جای آن جریان خرابکار بود و دولت مرکزی آنها بودند نیز همین فیلم با همین سبک ساخته میشد. لذا فیلم، اصل تقابل را که تقابل دو دستگاه معرفتی است رها کرده است. اگر مجاهدین خلق کف خیابان با ما مباحثه میکردند و دست به اسلحه نمیبردند ما باز هم با آنها بحث میکردیم. مشکل ما معرفتی است. 🔸به نظرم خارج از نقدهای درست یا غلط ایشان به فیلم مهدویان اشکالاتی به اندیشه دخانچی وارد است که نمیتوان از کنار آن به آسانی عبور کرد. 🔺اول اینکه آیا واقعا سبک انقلاب اسلامی در تقابل با حکومت مرکزی شبیه سبک منافقین است؟ این همان اشتباهی است که پیش از انقلاب باعث شده بود خیلی ها نماد مبارزات انقلابی را رفتارهای مجاهدین بدانند. یعنی سبک امنیتی و نظامی. حال آنکه روش امام در انقلاب خیزش عمومی مردم است. و تا این واقعه کلان رخ نمیدهد روش امام همان است که در انتهای کتاب "حکومت اسلامی" خود میگوید یعنی تبلیغات و تعلیمات_ به تعبیر خودش_. 🔺مساله دوم این که آیا اساسا مبارزه و اختلاف ما با جریان مجاهدین در ساحت اندیشه است؟ قطعا اینطور نیست. اگر این حرف را بپذیریم باید همان تعامل را با جریانهای لیبرال داخلی هم داشته باشیم. جریانهای التقاطی وقتی کار فکری و حتی وقتی تلاش برای دستیابی به قدرت دارند در داخل تحمل میشوند. بسیاری از دولتهای پس از انقلاب توسط کسانی اداره شده که اندیشه های آنها تمایز آشکار با اندیشه انقلاب و رهبران آن داشته. مساله ما با این جریانات وقتی است که قاعده بازی را به هم میزنند و تلاش میکنند استبدادگرایانه اندیشه قبیله ای خود را به زور حاکم کنند و دست به اسلحه میبرند یا قانون و نظام را با روشی خارج از قانون به چالش میکشند. رفتاری که در خوارج وقتی شکل گرفت باعث تقابل با آنها شد. روح این سبک اقدام استبداد است. درست ترین اندیشه ها نیز حق استبداد ندارند. 🔺بی توجهی جناب دخانچی به این نکته باعث شده که ایشان امروز گاهی جریانهای ساختارشکن و در تقابل با قانون را با همه وجود تایید کند. این سبک مبارزه خاصی را در داخل باعث میشود که در برخی از جریانهای آرمانجوی عدالتخواه میبینیم. 🔺اساسا جدا کردن ساحت اندیشه از سبک اقدام همان بیماری است که اسلام مارکسیستی مجاهدین خلق را باعث شده. وقتی میگویید ممکن است ما جای آنها باشیم معنای حرفتان این است که متوجه نیستید اندیشه ناب سبک تعاملش با حکومتهای مرکزی کاملا متفاوت است و این یعنی نمیدانید چطور اندیشه خود را در سبک مبارزه جاری میکند و این همان مسلخی است که مجاهدین خلق هم اندیشه ناب انقلاب را در آنجا سر بریدند. 🔺به نظرم خوب است یک بار برای همیشه این پرسش را رفقای عزیز ما برای خود حل کنند که بروز اسلام ناب در ساحت مبارزه و جامعه سازی و همینطور تصفیه حکومتها و ویرایش قانون چگونه است. این سوال مهم اگر پاسخی در خور پیدا نکند سخنان مقدس خواهیم گفت لکن در عمل به سبک مجاهدین خلق نسخه خواهیم پیچید. @ali_mahdiyan
معنای یوم الله ☀️ علامه طباطبایی در توضیح "تلک الایام نداولها بین الناس" میگوید. یوم به اعتبار مظروفش تغییر میکند. یعنی آنچه در جان مردم محقق است. ☀️استاد جوادی میگوید یوم الله روزی است که بروز قدرت و نعمت الهی در آن رخ میدهد. ☀️وقتی اراده مردم حق را نشان میدهد یوم رخ داده است و یوم الله ها همه مراتبی از ظهور نهایی حقند که در "یوم الدین" رخ میدهد. علامه طباطبایی یوم ظهور و یوم رجعت و یوم قیامت را سه مرتبه از یک حقیقت میداند. ☀️هر جا اراده الهی مردم بروز میکند یوم الله است. با این حساب 22 بهمن هر سال یادآور یوم الله 57 نیست بلکه خودش یک یوم الله است. ☀️ هر سال در 22 بهمن این خود انقلاب است که در کشور بروز میکند. از روستاهای دورافتاده هرمزگان بگیر تا شهرهای کوچکی که به چشم نمیآیند تا تهران و اصفهان و غیره و غیره. ☀️حالا صبر کنید یوم الله ها در پیش است. روزی که اراده مردم، مسوولین متکبر و پنهان کار و غرب گرای بالاشهر نشین را کنار بزند و صدای خناسهای رسانه ای شان را خفه کند آن روز یوم الله دیگری خواهد بود برای جبهه حق بلکه برای کل بشریت. ☀️آن روز نیز مرتبه ای از بروز و تجلی آیه "الیوم یئس الذین کفروا" خواهد شد. بنشینید و تماشا کنید... @ali_mahdiyn
انقلاب خامنه ای بر بستر انقلاب خمینی ⚡️گفتمان ناامیدی در کشور به زبان های مختلف در حال بروز و ظهور بود. شکست های مکرر دولت در اهداف داخلی و خارجی اش فضا را برای بروز این گفتمان مهیا میکرد. بهاریها با اسم انقلاب و آرمانهایش، نظام را دچار انسداد و شکست میدیدند و عدالتجویان با نقدهای خاله زنکی از این و آن فراگیر شدن اشرافیت و دنیا زدگی مسوولین را یعنی فساد فراگیر مسوولین را نشان میدادند. سبزی ها مدتها بود که به فکر عبور از روحانی افتاده بودند و با اینکه برخی از وزرای کلیدی روحانی از طایفه شان بودند اما به مرور طبق معمول زیر بازی زدند و شروع به نقد ساختار نظام کردند. ⚡️خلاصه همه گفتگوهای نخبگانی طعم تلخ ناامیدی داشت. دقیقا در چنین شرایطی رهبر انقلاب آغاز دوران تاریخی جدیدی را اعلام کرد. پیام رهبر نه یک پیام سیاسی و نه امنیتی و نه اقتصادی و امثالهم بود بلکه یک پیام در ساحت حرکت تاریخی و تمدنی جبهه اسلام بود. ⚡️در یک کلام میتوان گفت دوران انقلاب دیگری آغاز شد. انقلاب بر بستر استقامت. در حالیکه همه نگاه ها به گذشته بود این نگاه آینده را هدف گرفته بود. در حالیکه خیلی ها به فکر دفاع بودند این پیام حمله و حماسه را آغاز میکرد. ⚡️الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا ماجرای حرکت چهل ساله جبهه حق است. شاید تنها اتفاقی که در این بستر این چنین سخن از امید میگفت حرکت اعتقادی مردم در جشن 22 بهمن بود. مردم و نه تحلیلگران تحت تاثیر دشمن این پیام را با حضورشان داده بودند و امام و رهبر ترجمه این رخداد معنوی را در ساحت جریان تاریخی و تمدنی انقلاب ارائه کرد. تتنزل علیهم ملائکه یعنی همه قوای عالم در خدمت این جامعه اند الاتخافوا و لاتحزنوا روح پیام رهبری است که ترجمه این پیام الهی ملائکه به مردم است که نترسید و ناامید نباشید و ابشروا بالجنه یعنی سخن از یک بشارت و گشایش جدید. ⚡️و انقلابی این بار با طعم خامنه ای آغاز شد. مخاطب پیام جوانان هستند آماده ترین قشر برای قیام و انقلاب چرا که دستهایشان به ملکوت ساده تر و نزدیک تر میرسد. کسانی که محل بروز آینده اند در جان یک ملت. کسانی که برای اشاره به هویت فردای انقلاب بهترین نشانه اند. ⚡️انقلاب 97 با انقلاب 57 فرق هایی دارد. این انقلاب بر بستر استقامت مردم سوار است و آن انقلاب در بستر گم گشتگی و بی هدفی. این انقلاب با نظام انقلابی شکل یافته پیش میرود و آن انقلاب نظام ها را شکست و استبداد را تبدیل به مردمسالاری کرد. این انقلاب آغاز یک نهضت علمی را فریاد میکشد و آن انقلاب آغاز یک نهضت سیاسی . این نهضت ظرفیتهایی را میبیند که استفاده نکردیم و آن قیام ظرفیتهایی را میبیند که میبردند و میدزدیدند و در اختیار استکبار میگذاشتیم. این قیام رسما مقابل آمریکا در مبارزه است با همه بازوهایش و آن قیام بعد از زدن یک بازوی آمریکا در ایران تازه بعد از دو سال در داستان لانه جاسوسی به نحو فراگیر نشان داد که دریافته است که دشمن اصلی آمریکا است. این انقلاب بنا است عدالت را بر پیشانی انقلاب بنشاند و آن انقلاب به رفع ظلمی که بر پیشانی جامعه نشسته بود میاندیشید. ⚡️انقلاب در انقلاب. قیامی بر بستر استقامت و مقاومت چهل ساله. نور علی نور. اگر مختصات حقیقی دوران خود را میخواهیم بدانیم خوب است پیام رهبری را دوباره و دوباره مرور کنیم و به خاطر بسپاریم و تدریس کنیم. یک رسالت تاریخی جدید متناسب با دوران تاریخی جدید بر گرده امت قرار داده شده. همه ماموریتهای ما باید در این چارچوب ترسیم شود. @ali_mahdiyan