این متن را مینویسم که بعدها فراموش نکنم در این ایام چه دیدم، و چه فهمیدم.
از اول انتخابات نسبت به جریان جدی بداخلاقی حول آقای جلیلی، هشدار دادم. خیلی ها خیال کردند من میخواهم او را تخریب کنم. اشتباه میکنند، برای من رشد و بلوغ انقلابی خودمان مهم است، که امیدوارم بتوانم درش نقشی ایفا کنم.
رفقا!
امروز مساله ما با این جریان حول جلیلی این نیست که اینها اجازه نمیدهند جلیلی به نفع قالیباف کنار رود، آن که هیچ، مشکل این است که اینها با کنار رفتن قالیباف هم به نفع جلیلی مخالفند چرا؟
۱.اگر جلیلی پیروز نهایی انتخابات شود اینها دو لذت میبرند، شکست پزشکیان و شکست قالیباف
۲.اگر جلیلی پیروز انتخابات نشود اینها یک لذت میبرند و آن شکست قالیباف.
۳.اگر قالیباف کنار رود به نفع جلیلی، و جلیلی شکست بخورد، قالیباف به عنوان سردار قهرمان باقی میماند، اینها در واقع هم نتیجه نگرفته اند و هم متهم خواهند شد، برای این جماعت اینکه چنین چهرهای از قالیباف ساخته شود، یک شکست است.
۴.اگر قالیباف کنار برود و جلیلی پیروز شود، قالیباف هم یک قهرمان بوده و هم در پیروزی جلیلی نقش داشته، و اینها از اینکه قالیباف در پیروزیشان نقش داشته باشد، متنفرند.
مرا ببخشید برای گفتن این تحلیلهای مشمئز کننده این جماعت. اما باید بگویم که لجن بودن این جریان مکشوف همه شود.
برای اینها شکستن قالیباف از هر چیزی مهمتر است.
دوست ندارم بگویم در این صحنه خطرناکی که به لحاظ تاریخی، بین المللی و قصه مقاومت، قرار داریم این تحلیلها چه آثاری دارد. من از این جریان متنفرم.
قالیباف بماند یا نماند مهم نیست، هر کس در این میان ، پیروز شود یا شکست بخورد مهم نیست، از این پس این جریان را معرفی خواهم کرد، نمیگذارم این سیاست ورزی احمقانه و غیراخلاقی پشت ریش و تسبیح یا عبا و عمامه پنهان بماند.
امیدوارم البته صحنه این انتخابات بیش از قبل تبلور "صدق" و "اخلاص" باشد، امیدوارم کاندیداهای محترم مخلصانه و هوشمندانه تصمیم بگیرند، اما در هر صورت این روحیه و این جنس سیاستورزی باید در بین ما کشف و رسوا شود.
@ali_mahdiyan
وحدت نکردند
با اینکه میدانستند اجماعشان مرددین را که درصد آرایشان از هر سه نفر بیشتر است، سوق میداد، امید و اعتماد و عزم واحد در جبهه ایجاد میکرد. صحنه را به پیروزی سوق میداد.
اینها میخواستند در جامعه اجماع درست کنند، اینها میخواستند ظرفیتها و فرصتها را استفاده کنند و جهش و نقش پرشکوه درست کنند، اینها خودشان را کارآمد و با برنامه میدانستند. اینها دم از مدد به جبهه مقاومت میزدند، اینها وحدت نکردند.
وحدت نکردند، تماشا کردند وحدت جمعیت رنگارنگ غربگرایان را، عرق ریختنشان را، دیدند نگرانی غزه و مقاومت را، دیدند و وحدت نکردند.
تقصیر کاندیداها است. نه عزیزان نه خدا میداند.
جریانی در انقلابیون بود که میگفت قالیباف سال ۹۶ هم روغن ریخته را خرج امامزاده کرد، میگفت این با غربگرایان فرقی ندارد، از تهمت علنی فساد کرسنت به زنگنه و روحانی قبل از اثبات در دادگاه، در تلویزیون، لذت برد و دست و کف و جیغ و هورا کشید، از شکسته شدن قالیباف در انتخابات مجلس و امروز لذت برد و خودش دروغ فساد قالیباف را به هزار مصداق پخش کرد و بعد گفت مردم به انقلابی فاسد و کارآمدی فاسد رای نمیدهند، اینها که بودند، اینها موفقیتهای رییسی شهید را هم فریاد نمیزدند چون در دولتش با مخبر و بذرپاش و که و که مشکل داشتند و آنها را هم متهم به دروغ و فساد میکردند، اینها دستآوردهای دولت رییسی را هم تقسیم میکردند برخی را نمیگفتند، اینها مجلس انقلابی را متهم کردند به دزدی و سکه و ماشین دنا و چه و چه، که هر چه رهبر بگوید کسی باور نکند. اینها حاج قاسم را هم الگوی عدالتخواهی نمیدانستند چون رابطه اش با هاشمی و لاریجانی و ظریف و روحانی خوب بود، به این کار میگفتند لابی بازی، همین را در قالیباف هم میگویند که متهمش کنند به وسط بازی، اینها آمده اند با پرچم نه به قالیباف، این هویتشان است، اینها اگر قالیباف کنار برود میگویند قهرمان نبود از ترس برملا شدن شکستش کنار رفت چنانکه گفتند همین را در ۹۶ .
اشتباه نکنید، هواداران جلیلی همه را نمیگویم، ولی این جریان پر قدرت با گفتمانی که سالها روی آن کار کرده اند، هستند، موثرند در فضای عمومی و هیچ کس مانعشان نشد. هر کس از آنها دفاع کرد شد مایه قدرتشان و هر کس از قالیباف دفاع کرد شد نماد بی اخلاقی و دست به یکی کردن حاکمان.
جایی گفتم در انتخابات مجلس، قالیباف هم اصلح است در تهران، از لیدرهایشان که به انصاف و اخلاق معروف است، نوشت "مهدیان به اسلام تو کافرم من"
اینها اینن.
از اینکه رهبری بگوید"کارآمدی" دندان به هم میفشرند، از اینکه چرا رهبری گفت "شهید خدمت" و کلمه خدمت را برجسته کرد، اذیت شدند. خدا میداند از موثرترینهای این جماعت یک ساعت با من بحث میکرد که ثابت کند رییسی دولتش انقلابی نیست. خدا میداند سال ۱۴۰۰ تا لحظه های آخر در حال تلاش بودند که جریان انقلاب به سمت جلیلی برود نه رییسی چون رییسی با خیلی ها کار میکند و آغوش بازی دارد در کار.
دنبال چه میگردید؟
سال ۸۷ بود، رهبری در قصه مرحوم کردان و نامردی های نسبت به او گفت، ناشکری میکنید و سیلی اش را میخورید.
ناشکری مان بیچارهمان میکند، خیال میکنید من در این بازی پرسپولیس استقلالیتان با قالیباف، مقابلتان هستم، باشد اینگونه فکر کنید. خدای من شاهد است این دردی که پنهانش میکنید این کثافتی که با جارو زیر قالی و قالیباف پنهانش میکنید همه مان را در بر میگیرد و میسوزاند و نابود میکند.
لجن پراکنی این جماعت سالها است که هست بگذار برچسب این و آن به پیشانی ام بزنند، خدا میداند اگر غربگرایان دوباره بر این کشور حاکم شوند همه ما مسوولیم. ما که دیدیم بی اخلاقی و لجن پراکنی ها را ، و در دهان کسی زدیم که بر ملایش کرد. دیدیم بی اخلاقی و بی عقلی عادی شده در کف مجازی و هواداری ها را و با آن کنار آمدیم.
نگویید از بداخلاقی دیگران هم بگو، اشتباه نکنید موضوع سخنم اخلاق نیست، موضوع سخنم جریانی است که بارها رهبری در خفا و علن تذکر بهشان داد و سوت زدند و رد شدند و به جای پخش سخنان او بیانیه های خود مقابل رهبری را پخش کردند همه جا، اینها همانهایی هستند که پایش برسد قوه قضائیه را هم محکوم میکنند که رفیق کذابشان زندان نرود. اینها یک خرده فرهنگند، یک جریانند و خروجی حضورشان فقط مظلومیت رییسی نبود بلکه وضعیت کاریکاتوری و دردآوری است که امروز درباره وحدت و اجماع مشاهده میکنیم.
حالا هی متوسل شوید به آسمانها. وقتی بنای بر اصلاح نیست. میبازیم چه ببریم چه ببازیم.
@ali_mahdiyan
چرا قالیباف.mp3
12.72M
چرا قالیباف را اصلح میدانم
شیخ علی مهدیان
۱۴۰۳_۴_۶
@ali_mahdiyan
چند نکته در این ساعات آخر
🔺این چند ساعت خیلی ها تلاش میکنند، حامیان آقای قالیباف را راضی کنند که به مصلحت به آقای جلیلی رای بدهند. استدلال عمده هم این است که ما نظر سنجی ها را دیده ایم، جلیلی بیشتر رای دارد، حالا که اجماع نشده رای خود را به ایشان بدهید. این استدلال اشکالات بسیار دارد:
🔺اول آنکه خلط بین کنشگری خرد و کلان انجام شده، قبلا هم گفته بودم جای این مصلحت سنجی ها در عرصه کلان تصمیم گیری است، حالا که اجماع حاصل نشده متاسفانه، و جریان تبلیغی واحدی هم شکل نگرفته، با این رفتارهای فردی موردی چیزی تغییر نمیکند، دم صندوق فقط به اصلح فکر کنید و حجتی که پیش خدا دارید. پای صندوق جای این مصلحت سنجی ها نیست. اما اساسا مصلحت سنجی ایشان هم خلل جدی دارد، که در ادامه میگویم
🔺دوم آنکه فاصله ها اصلا معنا دار نیست و با محاسبه دامنه خطای نظر سنجی ها و تفاوت آنها نمیشود تشخیص درستی هم داد.
🔺سوم اینکه با توجه به اینکه اکثر مرددین بین قالیباف و جلیلی مرددند و منتظر اجماع بوده اند، این احتمال هست که همین دور اول پزشکیان حذف شود. این اتفاق از جهت شکست جبهه غربگرا مهمتر هم هست.
🔺چهارم اینکه فرض کنیم رای های قالیباف را کندیم به این روش و همه را در سبد جلیلی ریختیم و آقای جلیلی رای بیشتری پیدا کرد، همه متفقند که رای گیری به دور دوم کشیده میشود، شما از کجا میدانید آقای جلیلی اگر به دور دوم برود مقابل غربگرایان موفق میشود یا آقای قالیباف؟ اگر کسی بگوید بر اساس همه نظر سنجی ها در دوگانه قالیباف با پزشکیان احتمال پیروزی ایشان بیشتر از جلیلی است، نباید توصیه کنیم اتفاقا رای های جلیلی به سبد قالیباف بریزد؟ من که بالکل البته با این چرتکه انداختنها مخالفم اما چرتکه هم درست نمیاندازیم.
🔺خلاصه آنکه برخی با شیطنتهای لحظه آخری، بسیاری هم با محاسبات اشتباه، شما را به خطا نیندازند. به قول استاد عابدینی عزیز سفت پای رای خود بایستید و تبلیغش کنید و از تخریب رقیب هم به شدت بپرهیزید. رای منفی نسبت به جلیلی و قالیباف برای جبهه انقلاب سم است، چون دور دوم باید به نحو حداکثری، آرای یکی بتواند به سبد دیگری منتقل شود.
🔺در نهایت رفقا! خیلی دعا کنید. خیلی، متضرعانه دعا کنید. کشور به دست جریان غربگرا نیفتد. و اگر هم به دست جریان انقلاب افتاد هر کدام که رای آورد، از عهده اداره کشور بر بیاید چون اگر توان اداره کشور نداشته باشند، مردم سالها از شعارهای انقلاب زده میشوند و زحمات شهید رئیسی عزیز و سرمایه اجتماعی که به یمن صدق و اخلاص او شکل گرفته از بین میرود. دعا کنید خیلی دعا کنید، این ساعات آخر.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از همه با هم
تبلیغ فامیلی
🔺روز عید غدیر مهمونی دعوت بودیم خونه فامیلمون، وارد جمع که شدیم دیدم به به، یک جمع رنگارنگ از جهت علاقهمندیهای سیاسی نشسته اند. تو دلم گفتم جو انتخابات راه بندازم که اگر کسی نمیخواد رای بده ترغیب بشه، البته نگران بودم بحث بین فامیل بالا بگیره. دل رو به دریا زدم و از کسی که حدس میزدم رای نمیده، با صدای بلند پرسیدم فلانی به کی رای میدی؟ گفت معلومه دیگه، چهار نفر یک طرفند و پزشکیان یک طرف، فهمیدم الحمدلله او رای میده ولو به پزشکیان. این رو که گفت یک نفر از اون طرف مجلس از کسایی که یا به جلیلی رای میداد یا قالیباف گفت، پزشکیان؟ او که همون روحانیه به اون رای بدیم؟ تو دلم گفتم یا خدا شروع شد، من آخوند الان چطوری بحث رو جمع کنم، یک دفعه یکی از این بچه های چهار پنج ساله داشت عبور میکرد، گفتم به به آقا پسر گل ماشالا چقدر آقا شدی؟ سعی کردم شیرین و با صدای بلند حرفبزنم که ذهنها را بتونم جابجا کنم.
🔺 چند بار دیگه بحث اومد در بگیره، سعی کردم ذهنها را به یه سمت دیگه جهت بدم، ولی خیلی وقتها موفق نبودم، البته همه هم انصافا مراقب بودند، احساس میکردم همه حال مرا دارند هم بحث سیاسی میکنند هم مراقب روابط فامیلی هستنند،بعضیها بزرگتر بودن نمیشد تو حرفشون پرید، برای اینکه بحث رو جهتش رو عوض کنم از یکی از بزرگترهای فامیل که تا اون موقع ساکت بود پرسیدم حاج آقا شما به کی رای میدید؟ همه ساکت بودن. اون بنده خدا بازنشسته وزارت خارجه بود، میدونستم ظریف رو قبول داره، ولایتی رو قبول داره و البته بسیار تو فامیل عزیز و دوست داشتنی بود؟ چاره ای نداشتم، گفتم ذهنها نره تو جدل یه وقت، او کمی تامل کرد و بعد گفت اینها چهارتاشون که مرخصن برنامه قوی ندارن، تو دلم گفتم منظورش کدوم چهارتا است؟ خودش ادامه داد، میمونه جلیلی و قالیباف ، برام جالب بود. گفت من جلیلی رو قبلا تو وزارت خارجه دیده بودم، آدم پر مطالعه و اهل فکریه، خوش اخلاق و خوش تعامل هم بود اما برای اینکار... بقیه شروع کردند نظر دادن.
🔺جالب بود برام، هر کس نظری داشت، من هم سعی میکردم گاهی یکی دو جمله اضافه کنم یا یک حرفی رو ضریب بدم، از یک طرف هم نگذارم بحثها بالا بگیره کدورتی شکل بگیره، نمیدونم چقدر موفق بودم، ولی برام از همه چیز ارتباط فامیلیمون مهم تر بود. بعد، نماز جماعت خوندیم. بعد نماز هم من آخوند چند دقیقه برای فامیل صحبت کردم، دو تا نکته گفتم
🔺یکی اینکه غدیر درس "امتداد یافتن سیاست الهی و معنوی" است ، گفتم کلا زندگی و روابط اجتماعی سیاسی ما همزمان میتونه یک سلوک معنوی و اخلاقی باشه. آداب روز غدیر رو اشاره کردم، دوم اینکه روابط ولایی و فامیلی ما عمقش الهی است و با این اختلاف نظرهایی که داریم نباید از بین بره، حتی امر به معروف هم نباید این رشته پیوند رو پاره کنه بلکه باید اون رو تقویت کنه.
🔺این بود یک تبلیغ فامیلی و با نمک. شاید کسی خیلی متوجه نشد ولی من استرس داشتم که هم بحث سیاسی مطرح بشه، هم به اندازه خودم جهت بدم به گفتگوها، هم مراقب پیوندهای فامیلیمون باشم، هم امر اهل بیت رو بتونم احیا کنم. فکر کنم بقیه هم البته به همین نکات توجه داشتند. کشور رو رفقا اینطوری باید نگاه کنیم. مراقب باشیم جریانهایی که مانع این اتفاق میشن رو معرفی کنیم نگذاریم موفق بشن چه قیافه حزب اللهی داشته باشن چه قیافه غیر مذهبی. این ها اگر مجال پیدا کنن، انتخابات و غیر انتخابات رو تبدیل میکنن به فضای تضعیف قدرت ایمانیمون. به قول رهبری بعد همین انتخابات اخیر مجلس، کام ملت رو اینها تلخ میکنن.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
◀️چرا اکیدا قالیباف؟
◀️تا ساعات آخر جمعه تلاش کنیم
صبر کردیم تا آخرین تلاش ها برای وحدت انجام شود. اما نشد. بماند به وقتش باید درباره اش نوشت.
اما به این فهم، قالیباف اصلح است و اکیدا باید تلاش کرد رای بیاورد.
از بین ویژگی های قالیباف پنج شاخص برای من اهمیت بیشتری دارد.
1⃣اول توان اجرایی قالیباف است. مهمترین مشکل کشور برخلاف تصور رایج ضعف در مدیریت است. قدر مدیر کارآمد را باید دانست. اغلب کسانی که برای مدیریت وزنی در ارزیابی شاخص ها قائل نیستند افرادی اند که کمتر کار اجرایی کردند و این عرصه را از دور نظاره گرند.
در این باره حرف بسیار است و اجمالا تعاریف رهبری انقلاب از ایشان کافیست. پس از این بخش عبور می کنم.
2⃣دوم قدرت تحول خواهی قالیباف است. قالیباف اهل تغییر است. در هر پست و سمتی هم بوده سطح تحولات کاملا چشمگیر است.
3⃣سوم. جامعیت قالیباف. قالیباف به جهت حضورش در راس مجلس در حوزه های مختلف مسلط است و از این جهت می توان انتظار داشت نگاه جامع به مسائل داشته باشد و مسائل حساس کشور را تک وجهی نبیند.
4⃣چهارم توان اجماع سازی. کشور امروز بی اندازه به فردی نیاز دارد که بتواند بین مردم وفاق ملی و بین کارشناسان اجماع ایجاد کند. قالیباف در ریاست مجلس توانست اجرا و تحول را از طریق همدل و همراه کردن نماینده ها با گرایش های مختلف پیش ببرد؛ آنهم بدون تنش و درگیری . خاصیت ریاست مجلس همین است. قالیباف اهل تنزیل و تعامل است. اهل انعطاف و از خودگذشتن است.
همین بند باعث میشود قالیباف اهل وحدت و همراهی با دیگر سران قوا و نهادها و گروه ها باشد.
5⃣پنجم مشارکت است. قالیباف از جمله سیاستمدارانی است که توانست مدیریت را مردمی سازی و مشارکت مردم را جلب کند. نمونه اش 110 در پلیس و 137 در شهرداری. قالیباف از جمله مدیرانی بود که برای حل آسیب های اجتماعی تهران سراغ گروه های مردم نهاد رفت و کار را به آنها سپرد. برای مدیریت محله سراغ شورایاری ها و مساجد و هیات ها رفت.
درباره فهرست توانمندی های قالیباف حرف بیشتر است. اما اجمالا این پنج شاخص را برای این روزهای جمهوری اسلامی کلیدی می دانم.
◀️در نهایت اینکه به یک دلیل آشکار نیز نباید به جناب جلیلی عزیز رای داد و آنهم ریسک بالا در بازگشت به دولت سوم روحانی است. اگر جلیلی و پزشکیان به دور دوم راه یابند دوقطبی هایی از جنس دوقطبی های سال 92 ایجاد می شود و حتمن به ضرر جبهه انقلاب خواهد بود.
◀️خلاصه اینکه متاسفانه وحدت ایجاد نشد. همه ما نگران بازگشت به دهه نود هستیم. تا جمعه شب فرصت هست. هرچقدر می توانید تلاش کنید آرای مردد به سمت قالیباف متمایل شود. خدا را خوش نمی آید شهید رئیسی را از دست دهیم و روحانی و خاتمی تحویل بگیریم.
@mahdian_mohsen
آقای قاسمیان شب آخر ، قبل رای گیری چرا باید نظرش برگرده؟ چی شده مگه؟
قبلش متنهایی از ایشون میآمد، با دلایل خودش معتقد بود که این بار به قالیباف رای نمیده، اما الان لحظه آخری چی شد واقعا؟ خودش اعلام کرده به تبع آیت الله جاودان، خوب آقای جاودان چرا باید ایشون رو لحظه آخر منصرف کنه؟ نروید به بحثهای معنوی و ماورایی خواهشا، واقعا دنبال عقلانیت ماجرا باشیم.
پناهیان هم که به صورت غیر عادی برای قالیباف وسط افتاده و از هر چی دستش میرسه مایه میگذاره حتی حاج قاسم.
دقت کنید من هم با این روشها موافق نیستم. اما الان بحثم این نیست سوالم این است که چرا اینطور به آب و آتش میزنند؟ آقای حاجی زاده و باقری و که و که چه دیده اند که رسما نظر میدهند؟ آقای قاآنی چرا وسط اومده؟ چرا سید حسن تو مراسم شهید رئیسی نگرانیش رو رک به مردم میگه؟ رهبری در سخنرانی آخری خود در تعامل با انتخابات خیلی روشن سخن گفت، چرا؟ قصه چیه؟ آقایون خواهشا یک لحظه از گاردی که دارید و داریم خارج بشید. هی نگید از این و اون خرج نکن. باشه خرج نکنیم، فقط مساله به نظرم کمی غیر عادیه، قصه چیه؟ یک پاسخ ساده اینه که همه این آدمها قدرت طلبند و دست به یکی کردند، میخوان نتیجه ای که میخوان زور کنن به مردم. یک پاسخ هم میتونه این باشه که ظاهرا نکته ای وجود داره و البته جلیلی اون نکته را نپذیرفته.
چند روز پیش رائفی توییت زد که همه قوای نظامی و امنیتی و دینی و زمینی و آسمانی را به خط کردید که قالیباف رای بیاره، نمیگذاریم. او از چه نکته ای خبر داشت؟ بعد نوشت قالیباف سال ۹۶ هم روغن ریخته را خرج امامزاده کرده بود این بار باید بماند تا له شدنش را ببینیم. چرا؟ چه شده؟ این شخص از چه نکته و پشت پرده ای مطلع شده؟
شواهد نشون میده که فشار اجماع روی جلیلی بوده که کنار بره، ظاهر امر اینه که جلیلی زیر بار این اجماع نرفته.
منطق بخشی از اطرافیان جلیلی رو میدونم لجاجت از نوع رائفی پوریش. منطق جلیلی هم احتمالا حضور مردم و رای بالا و احتمالا دلیل دیگران در نهایت قانعش نکرده لابد.
اما اون دلیل چه بوده؟ بالاخره در طرف مقابل هم به نظر میرسه منطقی وجود داره و البته حساسیت فوق العاده ای هم ظاهرا وجود داره بیش از آنچه فکرش را میکنیم.
رفقا وسط شایعات و دروغها و خالی بندیها، روی نکات روشن صحنه بایستید و کمی تامل کنید. حدس میزنم این بار حساسیت ماجرا بسیار بالا باشد.
حالا چه کنیم ؟
هیچ.
اولا روی نقاط روشن بایستیم.
یعنی باید رای بالا برود همه سعیمان را بکنیم.
باید همه تلاش ها معطوف به این شود که غربگرایان رای نیاورند. کاش اجماع میشد. نشد.
ثانیا ملاک رهبری در انتخاب اصلح را جدی بگیریم هم تعلق واقعی به انقلاب هم کارآمدی.
این از این.
اما روی این نکته هم فکر کنیم که مانع اجماع چه بود؟ دلیل این حجم تغییر نظر و سبک رفتار آدمهای سلیم النفس چیست؟ دلیل حساسیت ماجرا چه بود؟
خدا نکند تقاص ناشکری ها و خاله زنک بازیها و بی اخلاقیها و زرنگ بازها و تهمت فساد زدنها و سکوتها و تبیین و تبلیغ نکردنهامون رو با رفتن رییسی و امیرعبداللهیان و بازگشت روحانی، پس بدهیم. خدا نکند آه غزه دامنمان را بگیرد. خدا نکند.
پایان متن
ساعت ۱:۲۰ دقیقه پنج شنبه شب
به وقت حاج قاسم
@ali_mahdiyan
نظر آقای قاسمیان درباره حمایتشون از آقای قالیباف را در کانال رسمیشون ببینید
@Qasemian_ir
سخنان خاله زنکها و دروغگوها را کنار بگذارید.
این جماعت سالها است از دو قطبی ساختن بین انقلابیها نان میخورند.
کلا هم حمایت آقای قاسمیان یا هر بزرگوار دیگری از هر شخصیتی برای من مهم نیست.
برای من مهم تغییر نظر ایشون در شب قبل انتخابات بود و این سوال که تغییر نظر ناگهانی بسیاری از بزرگان چه دلیلی داشت.
توکل به خدا، با نیت الهی رای بدهید.
سخن خناسان و بداخلاقها و لجن پراکنها از هر طیفی را گوش ندهید، ما به انسجام بین خودمان و بین مردم ، از هر چیز دیگری بیشتر نیاز داریم. خصوصا در این شرایط.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از زینبیه رسانه
🔻هیات جهاد تبیین در زینبیه تهران
❇️سخنرانان:
اساتید حوزه و دانشگاه
✳️با حضور ذاکرین اهل بیت علیهم السلام
✳️معرفی و تکریم از فعالان اجتماعی دروازه غار تهران (در حوزه ترک اعتیاد و آموزش کودکان کار و بدسرپرست)
⏰زمان: جمعه ۸ تیر از نماز مغرب و عشاء
🔻آدرس:خیابان ۱۷ شهریور، بعد از تقاطع خشکبارچی، پلاک پرچم رسانه زینبیه
❇️هیئت مکتب الزهرا سلام الله علیها
رسانه زینبیه سلام الله علیها
#رسانه_زينبيه_تهران
سردار
❤️میشد کنار بکشی، هم قهرمان میشدی، هم با آبرو به مجلس بر میگشتی، چرا ماندی؟ میشد در مناظرات تو هم فقط آبروی دولت روحانی را ببری، تو هم با زدن دیگران خود را مطرح کنی، همدلی نکنی طعنه بزنی و تکه بیندازی، اما از طرحت و عزمت گفتی، چرا سردار؟
❤️تو عادت داری، سالها است جریان هرزهفکر بیخاصیت و لجنپراکن تو را به هزار گناه و فساد متهمت میکند، آنهم وقتی با همه وجود میدویدی برای این نظام، سالها است آنچه لایق خودشان بود به تو نسبت دادند و تو سکوت کردی و دویدی؟ راستی واقعا شما چرا اینگونه اید؟ نسل شما چرا خسته نمیشود؟ چقدر راحت آبرویتان را خرج میکنید برای نظام، چقدر راحت سینه سپر میکنید که تیر جهالتها و بیماریهای ما به سینه تان بخورد نه سینه نظام. خسته نباشی سردار.
❤️ماندی که اگر رای آوردی در دور دوم احتمال قوت گرفتن غربگراها کمتر باشد، ماندی که اگر رای نیاوردی هم باز در همین دور از سبد رای تو غربگراها بهرهای نبرند و کار به دور بعد بکشد، ماندی اما وسط استهزا کنندگان و تهمت زنندگان و مظلومانه برایشان جنگیدی، چقدر لجن پراکنی دیدیم چقدر دروغ شنیدیم چقدر تهمت خوردیم، خیلی ها جرات نمیکردند از ترس این جریان بی اخلاق رایشان را بگویند، آنها هم که گفتند چه تهمتها که نشنیدند، اینها مهم نیست، من با همه وجود عاشق سیاست در مکتب امام هستم، چقدر سیاست در این کشور جذاب است، چقدر سیاست را در ایران دوست دارم. به قول همسر شهید سید ابراهیم در مراسم اربعینش، سیاست در اینجا همه اش برای رضای خدا است، یعنی عین معنویت است، شما مشهدیها خیلی امام رضایی هستید اهل رضایید، رضای او.
❤️خسته نباشی سردار، عکس رای رهبری نباید منتشر میشد، حرام بود، غیر قانونی بود، اما شاید حکمت و لطافتی هم در بر ملاشدنش برای برخی از ما نهفته بود، هم کمی مرهم قلبت باشد و هم آنکه خیلی از دوستان پاک انقلابی کمی به فکر فرو روند و فاصلههایشان را ببینند و به آن بیندیشند، بیندیشند به تهمتهایی که زدند و به تشخیصی که ندادند، ببینند در این فضای مجازی یله و رها چه بر سر سرمایههایشان آورده اند، ببینند پشت چه کسانی راه افتاده اند، از کجا اندیشه مینوشند، فلینظر الانسان الی طعامه.
❤️حرفها زیاد است، اما هر چه میگذرد من بیشتر افتخار میکنم به ایرانی بودنم.
@ali_mahdiyan
سعید
🔺تلاش برای رای آوردن سعید جلیلی، به دلیل رد و نفی پزشکیان و جریان غربگرا نیست فقط. این فروکاستن ماجرا است. اساسا این رویکرد را مضر هم میدانم. من دور اول به قالیباف رای دادم اما به جد معتقدم، سعید جلیلی را نه با رای منفی به پزشکیان بلکه با رای مثبت به همه توانمندیهای خودش باید انتخاب کرد.
🔺اولا گفتمان او و طرح و برنامه او رو به آینده است، طرح او منفعل نیست، از منظر ضعف و پر کردن خلأها نیست، بلکه فعال است، او امید حقیقی و ایمانی را تبدیل به طرح عملیاتی کرد از مختصات ویژه او است و اتفاقی مهم و ارزشمند است.
🔺دیگر اینکه او راه نجات بخش عمده ای از آرمانجویان است. آرمانجویی در این دو دهه اخیر ابتدا با شخصیت احمدی نژاد و سپس جریان عدالتخواهی خوارجی و تخیلی آسیبهای جدی دیده بود، بارها گفته ام که ما دو نوع گفتمان عدالتخواهی داریم، گفتمان مثبت و امیدبخش پر از مسئولیت، پر از عقلانیت و اخلاق، و گفتمان غلط عدالتخواهی. سعید جلیلی و وحید جلیلی و بسیاری از نزدیکان این دو جزو جریان اول هستند، البته به طور طبیعی جریان عدالتخواهی منفی هم در این انتخابات حول او جمع شد، لکن او با اقتدار در تصمیم و با عقلانیتش، در همین مدت کوتاه گفتمان هوادارانش را به نفع جریان اول ویرایش کرد و این ارزشمند است، این نکته ای است که معتقدم او اگر رای هم نمیآورد یا کنار میکشید برای جریان انقلابی یک فرصت ارزشمند بود و هست و باید ادامه دهد.
🔺نکته دیگر آنکه به جد معتقدم تبدیل مردمسالاری دینی به یک طرح اجرایی که در آن ظرفیتهای مردمی شناخته میشوند و به همه یک ماموریت و یک نقش پرشکوه هماهنگ با نظام اولویتهای کشور و مناسبات جهانی و فرصتهای متفاوت امروز ، داده میشود، گفتمان و طرح او را حتی از دولت شهید رئیسی هم از این جهت جلوتر قرار داده است. امیدوارم که او در عمل هم موفق شود به اجرای این طرح، اما این، آن اندیشه ای است که به خوبی "عدالت" را بر بستر "پیشرفت" مینشاند یعنی در جای درست خود و میتواند "اقتصاد مقاومتی" و بر پایه "مشارکت مردم" را که سالها است مورد تاکید رهبری است چند گام جلو ببرد.
🔺سیمای او اتفاقا برای عموم مردم هم جذاب است اگر مراقب باشیم، و او را وارد دو قطبی با پزشکیان نکنیم، اگر وارد دو قطبی شویم و بر نفی دیگری، بدمیم عملا چهره ای عبوس و جنگطلب و خشک و خطرناک و بی ربط به مردم از او ساخته خواهد شد، حال آنکه جلیلی را با ویژگی عقلانیت، با ویژگی توجه به روستا، با ویژگی مبارزهی غیرتمند با فساد، با ویژگی معنویت انقلابی، با ویژگی آمدن حلقه جوانان در عین استفاده از "ظرفیت" پیرمردها و امثالهم میتوان به چشم آورد. این ها ارزشهایی است که او را مطلوب عموم مردم قرار میدهد.
🔺کشور ما پر از سرمایه است، کلا صحنه انتخابات را از بستر حیدری نعمتی باید خارج کرد تا انقلاب پیش برود و پیروز شود. باید فضای عاطفی احساسی تبدیل به فضای عقلانیت و معنویتی شود که با خون شهدای خدمت شکل گرفت، صحنه هم امروز صحنه خطیری است. به هر دلیلی در مدد کردن به آقای سعید جلیلی کوتاهی کنیم، در برابر خون شهدای غزه و در برابر مظلومیت مردم کریم ایران، مسوولیم.
@ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آنانکه به دو قطبی و اختلاف دامن میزنند مانع پیشرفت و سلوک جامعهاند.
سوره عصر، عیدغدیر
شیخ علی مهدیان
هیات مکتب الزهرا س
زینبیه رسانه
۸تیر ۱۴۰۳
@ali_mahdiyan
هدایت شده از گروه هنری رسانهای سپهر هفتم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️نه به فراموشی!
🔰ما دهه هشتادیا قصه رجاییها رو فقط شنیده بودیم؛ ولی اینبار...
🔺لطفا منتشر کنید
#انتخابات
#گروه_هنری_رسانهای_سپهر_هفتم
@Sepehre7
مشارکت و جلیلی ۱
🔺سال ۶۸ و ۷۲ مشارکت حدود ۵۴ و ۵۱ درصد بوده، از سال ۷۶ تا ۹۶ یعنی بیست سال و ۶ دوره انتخابات، مشارکت بالای ۷۰ درصد بوده، چرا؟ به دلیل اینکه در این سالها بستر اصلی فضای سیاسی کشور بر دو قطبی سوار شد. سفید و سیاه، نفی و اثبات، رسما جنگ اقلیت و اکثریت.
🔺این صحنه اولا اخلاق و تربیت خاصی را در سیاسیون باعث میشود ثانیا عملا این مشارکت ، قدرت افزا نیست بلکه ضعف آور است، اوج آن در ۸۸ و تحریمهای ما بعدش بود، ثالثا ضعفهای میزان حضور سیاسی حقیقی مردم را میپوشاند مثل پول نفت که ضعفهای مدیریتی را میپوشاند. برخی دنبال دو قطبی کردن صحنه اند تا مشارکت بالا رود، خطا میکنند.
🔺انتخابات ۱۴۰۰ و ۱۴۰۳ در فضای دو قطبی انجام نشد، لذا دوباره آمار مشارکت پایین آمد. در انتخابات ۱۴۰۰ ، حدود ۵۰ درصد( با محاسبه کرونا و بی عرضگیهای دولت روحانی در اجرا و غیره یکی دو درصد باید عدد بیشتری برای مشارکت لحاظ کرد)، اما انتخابات ۱۴۰۳ میزان مشارکت درش حدود ۴۰ درصد بود. یعنی ده درصد ریزش آرا. این ده درصد در طول سه سال آنهم از جمعیت حلقه سخت نظام مهم است. چرا؟ این مساله ای نیست که از کنارش به سهولت عبور کنیم.
🔺دو ملیون نفر افزایش واجدین شرایط داریم یعنی نوجوانان که حدود ۳ درصد از کلند. چهار ملیون نفر یعنی حدود ۷ درصد دیگر دلیلشان چه بوده که نیامدند؟ بیشترین تاکید دلایل در نظر سنجی ها دو مورد است یکی" ناامیدی از تغییر وضعیت" دوم "احساس فساد و بی اعتمادی به مدیران و کارگزاران"، یعنی احساس یأس و انسداد.
تازه ظاهرا با توجه به آمار این وضعیت بدتر هم بوده که با شهادت شهدای خدمت تا حدود زیادی جبران شده.
🔺این را اضافه کنید به سبک رای دادن مردم، عملا کسانی رای آورده اند که به آنها میآمده که بیشترین توان تغییر را داشته باشند. حالا این یعنی چه؟ و چه آثاری دارد؟ و چه باید کرد؟ و نسبت آقای جلیلی و رای به او و آینده دولت احتمالی او با این موضوع چه خواهد بود؟ در ادامه و بخشهای بعد، خواهم گفت.
پایان بخش اول
@ali_mahdiyan
مشارکت و جلیلی ۲
🔺ریزش ۸ تا ۱۰ درصد آرا، از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳، در حالیکه فضای انتخابات سیاسی تر شده بود و این را در کاهش هفتاد درصدی آرای سفید و باطله میشد دید، همینطور در تلاش حداکثری جریان های مختلف، یک عدد معنا دار است. این عدد غیر از ریزش بیست سی درصدی است که با دوقطبی شدن کشور دوباره برمیگردد. و تاثیر چندانی هم در قدرت کشور ندارد وقتی با وحدت شکنی رخ میدهد.
🔺سه درصد از این آمار را میشود به سبک زندگی جوان و نوجوان ما در فضای مجازی مربوط کرد. او اساسا در جایی زیست میکند که ما نیستیم، بر اساس الگوریتمهای فنی و حقوقی که در دست ما نیست، او اساسا پیرامونش را نمیبیند و نشئه شده. در دنیای دیگری است، یک جمله فقط بگویم که "او را رها کردهایم چون حکمرانی مجازی را رها کردهایم." همین.
🔺اما ۷ درصد دیگر را احساس ناامیدی و انسداد از صحنه سیاسی جدا کرده. جنس رای های آنانی که رأی داده اند نیز همین طعم را دارد. این در دو انتخابات اخیر مجلس و ریاست جمهوری به وضوح میتوان مشاهده کرد. در نسبت با این وضع سیاسیون دو وضعیت میگیرند
🔺یک وضعیت سوار شدن بر این موج و قدرت گرفتن. شما کافی است خودت را بر این موج سوار کنی دم از ناامیدی بزنی، سیاه نمایی کنی، دیگران را متهم کنی، به این ترتیب قدرت بدست آوری و صندلی مجلس یا ریاست دولت را مال خود کنی.
دوم کمک به درمان این وضعیت. کاری که شهید رئیسی آغاز کرد با "جهاد خدمت".
🔺راه حل این وضعیت چه بود؟ باید به موازات "جهاد خدمت" و حضور کارگزاران جوان گام دومی و طرحهای متناسب گام دوم، "جهاد تبیین" شکل میگرفت. همان که چهار، پنج سال پیش، رهبری در بیانیه گام دوم آن را "فوری ترین" و "ریشه ای ترین" جهاد نام میبرد و معتقد است "این کلید اساسی همه قفلها" است، بدون این قدم از قدم نمیشود برداشت. بعد به هر مناسبت آن را تکرار کرد و تکرار کرد.
🔺اینکه ما چه کردیم در این جهت، حضور جلیلی چه مددی به این حرکت میتواند بدهد؟ او در این جهت با چه مخاطراتی روبرو است؟ در ادامه و بخشهای بعد خواهم گفت.
پایان بخش دوم
@ali_mahdiyan
مشارکت و جلیلی ۳
🔺صحنه مجازی را بیطرف ندانیم. این زمین بازی با الگوریتمهایی که به لحاظ فنی و حقوقی دارد و ضریبی که به امور میدهد، ما را از هم جدا میکند، به گونه خاصی هم تربیت میکند، آنقدر پیش میرویم که دیگر گویا سرزمین واحدمان دچار فروپاشیدگی شده، هر کدام در شهری جدا زندگی میکنیم، در آن شهر، همه با هم مشغول ساختن یک داستان کلی و پارادایم و کلان روایتیم، که با شهر مجاور کاملا فرق میکند، حکمران مجازی میتواند این شهر را با داشتن اطلاعات و کلان روایتهایش بشناسد و آن را جهت بدهد. باید دید اطلاعات کجا جمع شده و در دست کیست. در این زمین بازی عموما به گونه ای سخن میگوییم که از هم جدا شویم و باز همین طور و همینطور به سمت یک تکثر فراگیر، از هم غایب میشویم بیشتر، همدیگر را نمیشناسیم و نمیتوانیم با هم همسخن شویم. در این صحنه چگونه میتوان جهاد تبیین کرد؟
🔺نیاز به سه اتصال مهم داریم، یکی اتصال به "فکر و اندیشه" دوم اتصال به "واقعیت و عینیت" و سوم اتصال شبکه ای و جبهه ای به هم. و ما از این هر سه جداییم. لذا حرکتهای زیکزاکی ، دوری از هم و دشمنی، زاویه نگاههای منفعل به امور و هزار دردسر دیگر در کارمان پیدا میشود و عملا بازیچه صحنه ایم نه حاکم بر آن. چه باید کرد؟ باید در عینیت و واقعیت به مردم وصل شویم و باید وارد مطالعات برای کسب نظام اندیشه شویم ، اندیشه ای که رویت درست به ما بیاموزد که بتوانیم روایت درست کنیم. و باید با هم متصل شویم، اتصالی ولایی و حقیقی.
🔺حتما دیده اید که در ایام انتخابات میخواهیم کاری کنیم، نمیتوانیم، میخواهیم اثر بگذاریم نمیشود، رابطه ای با مردم نساخته ایم، طرحی برای بیان محتوا نداریم. پس رو میآوریم به دو قطبی، به سیاه و سفید کردن صحنه، به فضایی عاطفی و احساسی، یعنی عملا هیچ. یعنی کم رنگ شدن عقلانیت و اخلاق که همه اش به نفع دشمن است چه انقلابی حاکم شود چه غربگرا. چون انقلابی در چنین صحنه ای کاری از پیش نمیبرد و عملا تصمیماتش نفوذی در مردم نخواهد داشت و کار قفل میشود. در یک دور باطل میافتیم.
🔺خوب است بعد از این مقدمات فرصتها و تهدیدهای حضور سعید جلیلی در این انتخابات را بررسی کنیم. این را در بخش نهایی بیان خواهم کرد.
پایان بخش سوم
@ali_mahdiyan
مشارکت و جلیلی ۴
🔺سعید جلیلی چند ویژگی دارد که در این صحنه میتواند کمک کننده باشد، او امید ایمانی را تبدیل به یک طرح کرده، برای مردمسالاری فکری کرده و این طرح کاملا امیدافزا است. پیشرفت در جان این طرح است و همزمان عدالت نیز. او میتواند فقط با این طرح، گفتمان امید را در کشور شکل داده و فکری جدی به حال حلقه بسته مدیریت کند چون صحنه را برای تربیت مدیر فراهم خواهد کرد.
🔺البته یک نگرانی مهم آن است که صحنه خدمت را نتواند در عمل پیش ببرد، حل مشکلات همین الان و عینی مردم، چیزی بود که قالیباف دنبال میکرد و از این جهت شبیه دولت رییسی بود و اگر جلیلی از عهده این کار بر نیاید، قدم از قدم نمیتواند بردارد.
🔺نکته و دارایی مهم دیگر، رویکرد جهانیِ درست است. او دنیا را پر از فرصت میبیند و از این جهت شبیه دولت رییسی است. آینه جهان امروز برای نشان دادن نزدیکی ایران به قله ها، آینه شفافی است. به شرط آنکه آن را مثل روحانی پشت و رو نگیریم. اطرافیان جلیلی چطور؟
🔺اطراف او جوانان و نخبگان جوان و انقلابی هستند که اساسا هویتشان حرکت و امیدافزایی است و از این جهت یک دارایی مهم به حساب میآیند. طرح جلیلی هم اگر درست اجرا شود ناگهان صحنه را پر از ایده های ناب میکند، او جلوی هدر رفت هوش و استعداد مردم را میگیرد و این بسیار مهم است. اگر عقل جمعی عمومی فعال شود یک جهش جدی در ایران رخ میدهد، اما در کنار این
🔺در کنار این یک نگرانی جدی هم هست و آن بخشی از نزدیکان و اطرافیان او هستند، اینها سالها است بر بستر ناامیدی سوار شده اند و از آن ارتزاق کرده اند، بر بستر مبارزه با فساد به روش خاله زنک بازی بزرگ شده اند، بر بستر دو قطبی سازی رشد کرده اند، او هنوز این جماعت را از حول خود دور نکرده و بعید است به این راحتی از آنها خلاص شود.
🔺به هر حال در مجموع کم شدن مشارکت در این انتخابات را نباید بی اهمیت جلوه داد، برای حل این مشکل، نیاز به جهاد خدمت جدی است، نیاز به طرح و الگوی استفاده از ظرفیتها خصوصا ظرفیتهای مردمی نیز لازم است. نیاز به جهاد تبیین و ایجاد "لشکر منسجم دارای اندیشه و متصل به عینیت" نیز ضروری است. وجود سعید جلیلی در این جهت مغتنم است، او حتی اگر رای هم نیاورد چه در انتخابات چه بعد آن در این جهت میتواند به نحو جدی نقش آفرین باشد.
پایان بخش چهارم
@ali_mahdiyan
هدایت شده از استاد عابدینی
🔺#ویراست | #انتشار_حداکثری
🔸 استاد عابدینی:
#توسل_به_مادر برای #بهترین_تقدیر
در انتخابات؛ به مناسبت ایام #مباهله
👈🏻 #قرار_ما دوشنبه و سهشنبه شب
بعد از نماز مغرب و عشاء
💌 خواندن #حدیث_کسا در خانهها، مساجد و هرجمعی که مؤمنان هستند.
#جلیلی
#انتخابات
#ایران_قوی
#عهد_جمعی
✅ مرکزتنظیمونشرآثاراستادعابدینی
🌐 Eitaa.com/joinchat/366215168Cc0e81daf3e
متاسفانه دیدم و شنیدم هنوز برخی از کسانی که به قالیباف رای دادند از حزب اللهی ها، میگویند به جلیلی رای نمیدهیم. عجیب است واقعا. یعنی چی؟ الان که باید وسط میدان تبلیغ باشید و برای جلیلی تبلیغ کنید، و رای جمع کنید و یک هفته مشغول تبیین باشید، تازه مشکوک هم هستید که رای بدهید یا نه؟ اگر چند مورد متکثر از انقلابیون اینگونه، ندیده بودم باورم نمیشد.
میدانید در فتنه ۸۸ علت سکوت بسیاری از خواص که خون به دل رهبر کردند، چه بود؟ این که با شخص احمدینژاد لج افتاده بودند و از او دلچرکین بودند، برای همین صدایشان در دفاع از نظام و انقلاب و مردم و تقابل با فتنه میلرزید، لکنت داشتند، یا سکوت میکردند.
سیاست جای بچهبازی و قهر و آشتی با این و آن نیست. سیاست یعنی نگاه کنی ببینی رهبرت چه میگوید، مردانه همانجا باشی ولو همه تو را هو کنند. نیش و کنایه بزنند. سیاست یعنی نگاه کنی ببینی دشمن از تو چه میخواهد تو در مقابلش باشی. سیاست یعنی نگاه کنی ببینی مظلومین غزه و مجاهدین لبنان را چه رفتاری از من و تو تقویت میکند، همانجا باشی. شما را به خدا بس کنید.
سیاست دعوا کردن و دل خنک کردن نیست، تدبیر است و اتصال، اتصالی از جنس عشق و اراده.
بسیاری از کسانی که مدد به جمهوری اسلامی ندادند از فلان جریان و فلان مسوول و فلان شخص منسوب به نظام سیلی خورده بودند چه بسا به ناحق. اما تو میدانی با حمید باکری چگونه برخورد کردند و او ماند و دوید و جنگید و شهید شد، تو میدانی چه ظلمها به شهید همت و شهید صیاد و شهید متوسلیان و شهید علم الهدی و که و که شد و آنها پای کار نظام ماندند، تو میدانی آیت الله جنتی بعد از آنکه دو پسرش منحرف شدند دیگر نامشان را هم نبرد، تو میدانی او پسر دیگرش علی را که وزیر ارشاد روحانی بود پشت تریبون نماز جمعه علنا نقد کرد، تو میدانی آیه الله مهدوی کنی میگفت هر وقت از کارشکنی و اذیتهای این و آن خدمت امام شکایت میکردیم و میگفتیم خسته شدیم، کنار بکشیم، امام ره میگفت" اگر بنا باشد کسی به خاطر این کارشکنی ها کنار برود اولین نفر من هستم"، میگفت او با این جملات، آراممان میکرد. رهبری را ببینید، باید شبیه او شویم و الا مشغول خودمان هستیم، سیاست الهی و ولایت یعنی خود را ندیدن و فقط خدا را دیدن، ملاک ما درگیری جبهه انقلاب است با جبهه کفر.
من از روز اول گفتم و نوشتم اگر آقای جلیلی رای بیاورد، قلبا خوشحال میشوم ولو دیگری را در این مرحله از حرکت انقلاب اصلح میدانستم، بسیاری از رفقای دور و نزدیک خودم در ستاد او را عاشقانه دوست داشتم و دارم ولو از دستم ناراحت باشند، اما اگر اینها هم نبود، باید نگاه کنیم ببینیم اراده رهبری چیست، دشمن چه میخواهد. این اساس است.
کجای کاری رفیق؟
خدا میداند اگر تلاش نکرده باشیم این روزها به هر بهانه ای، و به خاطر کاهلی ما، یک قطره خون بیشتر در غزه و لبنان بریزد مسوولیم. ببینید سخنان سید حسن را در اربعین سید ابراهیم. فکر کنید چرا او در چنین مناسبتی چنین سخنانی میگوید. من نمیدانم این سخنم به دست چه کسانی میرسد، اما همه ما که در دور اول به جلیلی رای نداده ایم، باید عاشقانه دست دیگر هواداران او را بگیریم، قلبمان را صاف کنیم و خلوص ایجاد کنیم که هر چه از دوستان ما برسد عشق است،
رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلًّا لِلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّكَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ (۱۰، حشر)
خدایا دل ما را با برادرانمان صاف و بی غل و غش قرار ده. ای مظهر رافت و رحمت.
جهادی باید دوید، باید برویم بقیه مردم را بیاوریم پای کار انتخابات. پای کار جبهه انقلاب. تلاش کنیم دور دوم پر شورتر شود، و معنایی که از این انتخابات، به دنیا مخابره میشود، معنای اراده مقاومت باشد. انشاء الله
پ.ن. مرا ببخشید که این توضیح واضحات را مجبور شدم بیان کنم.
@ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانوادگی وارد عرصه شویم.
اتصال خانواده به مسائل سیاسی اجتماعی، خانواده را هم ارتقا میدهد، جامعه و سیاست را نیز تطهیر کرده و ارتقا میدهد.
ما خیلی وقت است، مساله زندگی و مساله خانواده را کم توجهی میکنیم و رویکردی انفعالی به آن پیدا کرده ایم.
#مباهله
@ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الطاف خفیه الهی در شهادت شهید رئیسی.
جمله مهم رهبری به آقای مخبر
@ali_mahdiyan
ستاد خانوادگی
پسر هشت نه ساله ام، با رفقاش تصمیم گرفتند، برگه های سفید دفتر هاشون رو این طوری مرتب تکه تکه کنند، و روی هر کدام فقط بنویسند، "به جلیلی رای دهید". بعد ببرند روی تابلوی اعلانات همه بلوکها بچسبانند.
به همین سادگی، به همین زیبایی.
بقیه بچه هامون، کلیپ تبلیغاتی درست میکنند برای انتخابات، خانمم میره حرم، مینشینه با این خانمهایی که میان زیارت صحبت میکنه، که رأی بدن.
خونمون شده یک ستاد.
این جا همه نگران انقلابند، همین کارهای کوچک را، کمک به یک رخداد جهانی میدانند، خانه پر شده از حال و هوای انقلاب. و تو نمیدانی انقلاب چه میکند با جانهای ما و چطور تربیتمان میکند، همه مان را، مخصوصا بچه ها را.
با خودم میگویم خدایا به این دلهای پاک و بیگناه این بچهها نگاه کن، به این ستادهای انقلابی خانوادگی مدد کن، نگذار شرمنده شهید مظلوم خدمت شویم. نگذار شرمنده کودکان غزه شویم. کشورمان را ، رهبرمان را، مردممان را، خودت کمک کن. یا مسبب الاسباب!
@ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حمله طالبان به آذری جهرمی.....
@ali_mahdiyan
مناظره اول جلیلی_پزشکیان
🔺برای فهم مناظره و یافتن نقطه اصلی اختلاف، نه خودتان را معطل ادبیات کوچهبازاری پزشکیان کنید، نه ادبیات عجیب و نخبگانی جلیلی، نه خودتان را معطل "کارنامهات چیست" پزشکیان کنید، نه "برنامهات چیست" جلیلی، نه خودتان را معطل "کرد و ترک و سنی" پزشکیان کنید نه "زنان سرپرست خانه و روستاییان و کارگران" جلیلی.
پس مساله چیست؟
🔺مساله دقیقا و دقیقا دو راهبرد مختلف در اداره کشور است.
یکی میگوید جوشش اراده های مردم، راه حل است. دیگری میگوید فروش دستآوردها و معامله با قدرتمندان.
🔺آنکه میگوید "جوشش اراده مردم"، باید ظرفیتها و استعدادهای مردم را بشناسد، تا برای هر صنف و گروهی نقشی تعریف کند. خوب این کار ساده نیست، نیاز به ساعتها برنامه و فکر دارد.
دیگری که میگوید "سرمایه ها را بفروشیم"، نیاز به متخصصین دارد چرا؟، چون تخصص، زاویه نگاه تمدن غرب است به امور مختلف، در این رویکرد اتفاقا لازم است با آن نگاه امور را بشناسیم، که بتوانیم قدرتهای دنیا را توجیه کنیم که بخرند. اصل این است، چه چیز برای فروش و معامله داریم، و چگونه معامله کنیم و بفروشیم. نگاه دنیا و زبان دنیا را لازم داریم برای فروش. به اقتصاد به فرهنگ به تربیت به تعاملات به ابزارها به سرمایه ها و....
🔺آنکه میگوید "جوشش اراده مردم" فضای مجازی را محیط جوشش محتوا و کسب درآمد از این راه میکند، دیگری فضای مجازی برایش محیط مناسبی برای داد و ستد با بازارهای جهانی و کسب درآمد از محیطهای اقتصادیِ تحت حکمرانی قدرتهای دنیا است.
🔺آنکه میگوید "جوشش اراده مردم"، میگوید منشا اصلی قدرت من همین است، با این، هم طلبم را میگیرم، هم دشمن را از تحریم پشیمان میکنم، هم تحریم را بی فایده میکنم، دیگری که میگوید "سرمایه ها را بفروشیم" میگوید باید بگردیم در داخل هر چه داریم و به چشم غرب میآید فعلا بفروشیم ، نفت را نمیخرند، هسته ای، نشد موشکی، نشد تعاملات منطقه ای، نشد تعاملات با محور مقاومت، نشد سرپرستی تربیت نیروی انسانی، برجام یک ، برجام دو، برجام سه، اف ای تی اف، بیست سی و .... چون راه دیگری نیست پس معامله بعد معامله. طرف بشکند، رها کند، دبه کند، توهین کند، تحقیر کند، راهی به جز این نیست. پس باز هم معامله.
🔺آنکه میگوید "جوشش اراده مردم"، راه "افزایش مشارکت مردم در انتخابات" را عبور از همین جاده میداند(نقش آفرینی)، راه تنظیم آزادی را عبور از همین دالان میداند(مسوولیت)، راه اعتراض و مطالبه را قرار گرفتن در این پوزیشن میداند(ماموریت مشخص)، آن دیگری که بنایش "فروش سرمایه ها" است، کلا ساختار مدیریت شما را متهم میکند به بی عرضگی، قدرت طلبی، فساد، رانت و غیره که نشان دهد اینجا مشکل است نه راه حل، به اینجا امید نبند، راه حل در علوم غربی و تخصصی است و سپردن کشور به بیرون از اراده مردم.
🔺اینقدر گیر ندهید چطور پزشکیان دست در جیب، بدون کارنامه بدون برنامه با خیال راحت وارد شده، چون این مسیر نه به کارنامه نیاز دارد نه برنامه، همه چیزش فراهم است، آن مسیر دولت مبتنی بر جوشش اراده مردم است که باید سالها نشسته باشد فکر کرده باشد برای تمام ظرفیتهای کشور.
🔺باید بین دو نوع امید یکی را انتخاب کنند. امید به "جوشش اراده مردم"، ایجاد قدرت درونی و گرفتن حقمان از دنیا با زور قدرت و قوت مردم، یا تدبیر و امید به "فروش سرمایههای مردم ایران به حاکمان دنیا" و از طریق آن کمک به رفاه و آسایش و نقش آفرینی مردم.
پ.ن. جلیلی هوشمندانه و با اخلاق خوشش، به درستی، خیلی تلاش کرد دو قطبی نسازد، اما این دو راهبرد متقابل قابل جمع نیستند به هیچ وجه. لذا انتهای کار دیگر احسنت احسنت گفتن هم نتیجه نداشت.
@ali_mahdiyan