جلسه سوم مراسم آخر صفر.mp3
30.65M
#آخر_صفر
🔰جلسه سوم (آخر)
🔸ائمه علی رغم تفاوت ها، وجه مشترک و اصول ثابتی دارند
▪️آزادی عمل و عدم تحمیل
_مالک اشتر می گفت تو حاکمی! برای حضور مردم به جبهه ها شمشیر بکش اما امیرالمومنین این کار را نکرد.
_رسول خدا فرمود: مردم مانند دانه های شانه برابرند؛ عقد اخوت و جیره بندی مساوی از بیت المال از سیره رسول خداست.
_در شب عاشورا هم همه آزاد بودند تا از معرکه دور شوند.
_امام حسن مجتبی نیز صلح کرد اما تحمیل نه!
_معاویه کمیته ترور داشت! اما ائمه هیچکدام قتیل الجن و کمیته ترور نداشتند!
_منبر عبدالملک بن مروان و نهی از امر به تقوا برای «حاکم» مستبد
_برهم زدن نظم هندسه ارزشها و آرمانها نتیجه بازی دشمن
.اعلام خطر رهبری از «ارتجاع»/ او نیز گفته مشکل از داخل و ترس از کرم درون است نه از هیمنه خودساخته دشمن در بیرون
.«عدالت خواهی» وظیفه «امنیتی ها» هم هست طبق بیان رهبر انقلاب
.عدالتخواهی وظیفه بسیجی تلقی شده؟!
.بخشنامه شده؟! اصلا کتاباش خونده میشه؟!
.سید حسن نصرالله و حزب الله با کتابهای رهبری چه کردند؟!
_همراهی مردم منوط به دیدن تعقیب این آرمانها از طرف بسیجی ها و انقلابی هاست.
▪️احتجاب ممنوع
_برای یک مسئول احتجاب حرام است و بین مردم آمدنش واجب(فقهی)
_ابتکار امیرالمومنین و امام حسن برای میان مردم بودن/ هردو نیز ترور شدند.
⬅️حکومت عدل برقرار نشود اما آرمانها سرجایش باشد.⤵️
شهید بهشتی هم می گفت:مگر از علی ارزنده تر؟!
_مناظره بهشتی با توده ای ها
_ترور نافرجام رهبری
#آزادی_یعنی_آزادی
☑️ @ali_samimi71
May 11
221009_003.MP3
30.42M
🎙 #گزارش_صوتی
🔰 سلسله نشست های "بررسی فقهی وظایف حکومت اسلامی نسبت به وضعیت پوشش در جامعه"
🔺 جلسه دوم: نگاهی فقهی به فرآیند تحقق حجاب
💬 با حضور استاد ارجمند؛ حجت الاسلام و المسلمین محسن قنبریان زیدعزه
📚 استاد معظم حوزه علمیه قم
📍مدرسه تخصصی فقه امام کاظم علیه السلام
طبقه ۳ سالن سلمان فارسی
@asranehelmi
✅ امسال فرصتی شد تا کتاب اندیشه سیاسی امام خمینی ره رو به طور کامل در حوزه علمیه تدریس کنیم و به بحث بگذاریم.
🔶 ویژگی های منحصر به فرد کتاب و توجه ویژه به نکات اساسی و مغفول مبانی فکری امام عزیز و مشورت با اساتید خبره درین حوزه باعث شد این کتاب رو جایگزین کتاب حکومت اسلامی کنیم تا هرچه بیشتر مبانی فکری انقلاب اسلامی رو به مباحثه با طلاب فهیم بذاریم.
انشالله کم کم صوت کلاس رو همراه با چکیده تقدیم میکنیم.
نقدی بود استفاده میکنیم.
☑️ @ali_samimi71
🔰 دیوارِ محکمِ بهبهان...!
جای جای قرآن را ببینید و نوع مواجهه اولیه پیامبر با قریش را موشکافی کنید از قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَکُمْ گرفته تا جادِلْهُمْ بِالَّتي هِيَ أَحْسَنُ
تا تحدی به اینکه سوره ای مثل قرآن بیاورید
همه سخن از گفتگو و استدلال و منطق است
دقیقا همینجا که مشرکان دلیلی برای اقامه ندارند فحش و ناسزا و برچسب و توهین شروع میشود باورکنید یک دلیل منطقی می آوردند کافی بود نیازی نه به جنگ بود نه فحش و وحشی گری اما وقتی جریانی عاجز از استدلال و فراری از گفتگوست و به هوچی گری رو می آورد یعنی هنوز غلبه حجت با پیامبر است.
🔶 دیشب نمادی از مقدساتِ این شهر را آتش زدند.
(میدان غدیر)
اینکه چرا به این راحتی آتش زدند و رفتند آنهم در مکانی که نزدیک کلانتری است و مطالبه امنیتش بماند برای بعد اما ببینید چقدر باید دست یک معترض و به قول خودشان برانداز خالی از حجت و فهم و شناخت بومی منطقه باشد که مشترک ترین عقیده مردمِ بهبهان را هدف قرار دهد. اینجا همه سلیقه های سیاسی اعم از اصول گرا و اصلاحاتی و حتی بالاتر سلطنت طلب و... بین مردمش پیدا میشود اما اشتراک قطعی شان روی محبت علی و آل علیست.
بهبهانِ پذیرای زائرین اربعین
بهبهانِ پیاده روی پرشور قدمگاه
بهبهانِ دسته جات زیبای محرم
⛔️ برلین شاید اما اینجا به دیوار محکمی خواهید خورد.
علی صمیمی 1401.8.3
☑️ @ali_samimi71
جلسه اول .mp3
12.97M
🔰"اندیشه توحیدی در نگاه هستی شناسی و انسان شناسی امام"
📚جلسه اول از سلسله درس های #اندیشه_سیاسی_امام
✍ تقریر جلسه اولhttps://eitaa.com/ali_samimi71/343
💠@ali_samimi71
💠 تقریر جلسه اول از سلسله درس های #اندیشه_سیاسی_امام
🔸با مرور کوتاهی از تاریخ حیات طیبه امام خمینی در دوران کودکی،تحصیل علوم حوزوی، مرجعیت و رهبری سیاسی ایشان، بی شک و تردید انسان منصف به شخصیت بی نظیر و جامعیت علمی ایشان اعتراف خواهد کرد.(چنانچه در فصل اول گذشت که خواندنش به عهده دوستان بود چون تاریخ بود.)
🔹اما بعد،باید دانست که ریشه و تکیه گاه اندیشه سیاسی امام متاثر از مبانی مختلفی در مباحث فلسفه، کلام،عرفان،فقه و اصول است که هر یک جداگانه در ساختن شخصیت علمی امام نقش مهمی داشته اند.
هستی شناسی و انسان شناسی امام
🔸امام در باب هستی شناسی معتقد به جهان بینی الهی و توحید محور است./انسان نیز به عنوان بخشی از عالم هستی با همان نگاه توحیدی تجزیه و تحلیل می شود.
✔️انسان دارای سه ساحتِ "عقاید، اخلاق و رفتار" است. اگر انسان با این تعریف به مثابه سه قالب باشد،خمیر اسلام آنرا پر می کند بدین معنا که دین پاسخگوی هر سه ساحت او خواهد بود به دو دلیل:
۱_جامعیت و گستردگی دین
۲_ پیوستگی و عینیت اجزای آن
▪️علامه طباطبایی: مهم ترین مشاهده من از اسلام،توحید است که اگر آنرا باز کنی، عقاید_اخلاق و رفتار می شود و اگر آنرا جمع کنی توحید می شود.
نکته مهم اینکه این سه ساحت کاملا بهم مرتبط بوده و برهم اثر گذارند.
🔚این مشاهده از دین و نگاه توحیدی به انسان می تواند کل زیر ساخت های فرهنگی کشور را تغییر دهد.(تفصیل با مثال در صوت!)
ثمره جهان بینی الهی در انسان شناسی
**ازدل توحید مبانی انقلاب را بیرون میکشد.**
🔸در اندیشه توحیدی، مالکیت فقط از آن خداست. پس تنها تسلیم او هستیم در نتیجه هیچ طاغوتی را نمی پذیریم.
لازمه آن آزادی و نفی هر گونه دیکتاتوری،زور و زورگویی است.(لازمه اول)
لذا وقتی همه در برابر او تسلیم اند یعنی همه بندگان خدا هستند(زن و مرد با هر رنگ و زبان و نژادی)و این اصل مساوات است .(لازمه دوم)
🔸و امتیاز دهی و برتری هر یک از بندگان بر دیگری نیز به دست خدا و با معیار های اوست. این عدالت است.(لازمه سوم)
جمله طلایی رهبری: شرک تئوری جامعه تبعیض است.
اندیشه توحیدی به هستی و انسان در بیان امام
💠یک نکته: آن صفت که موجب برقرای نظم میان صفات خدا و از حد تعادل خارج نشدنشان می شود، صفت عدل الهی ست.
🔸امام: ساختن انسان و تشبه آدمی به پرودگار عالم نیز خود مراحلی دارد که از آن جمله قیام مستمر در راه عدالت و همچنین تربیت برای تحقق این قیام است.
🔹امام: البته بسط عدالت، همان بسط صفت حق تعالی است برای اشخاصی که چشم دارند. بسط عدالت هم میدهند، عدالت اجتماعی هم به دست آنهاست، حکومت هم تأسیس میکنند، حکومتی که حکومت عادله باشد.
⛔️ امام عزیز صفت هسته ای خدا را حکم العدل معنا میکنند و عدالتخواه را تجلی این صفت رئیسیه خداوند میداند.
☑️ @ali_samimi71
شبِ طلبِ بشارت از خدا....!
قرآن در احوالات شهید میگوید از فضل خدا خوشحالند و علی الدوام و مستمر از خدای خویش طلب بشارت میکنند و از او خبر خوش میخواهند برای سرافرازی و پیروزی جاماندگان برای آنانی که باید هنوز راه را ادامه دهند.
فَرِحِينَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ يَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ...!
وقتش رسیده آرامکو حالاحالاها روی آرامش نبیند نه با تیر غیب و درخفا وبا واسطه بلکه با فوج فوج ابابیل و شهاب.
بغضمان را تاکی نگهداریم...؟!
#شاهچراغ
علی صمیمی
☑️ @ali_samimi71
جلسه دوم.mp3
10.81M
🔰 "جایگاه عدالت در اندیشه توحیدی امام"
📚جلسه دوم از سلسله درس های #اندیشه_سیاسی_امام
✍ تقریر جلسه دومhttps://eitaa.com/ali_samimi71/346
💠@ali_samimi71
💠 تقریر صوت جلسه دوم از سلسله درس های #اندیشه_سیاسی_امام
✔️ در جلسه گذشته اینگونه گفته شد که با توجه به هستی شناسی حضرت امام(ره) ، شعارهای اساسی انقلاب اسلامی از جمله : آزادی/ مساوات/ عدالت را ناشی از همان نگاه توحیدی ایشان می بینیم.
🔸در نگاه متعالی ایشان، عدالتخواهی، در واقع بسط صفت رئیسیه خداوند(عدل) است.
🔰 رهبر انقلاب در باب نگرش توحیدی نسبت به بی عدالتی در کتاب طرح کلی اندیشه میفرماید: شرک تئوری جامعه تبعیض است
🔰 جمله بی نظیر علامه در تاثیرات اجتماعیان و اقتصادیات بر ایمان و توحید مردم به شدت راهگشاست 👇👇👇
https://eitaa.com/ali_samimi71/269
🔶 نقل از بحث زیبای استاد قنبریان از تفسیر اولوا بقیهٍ
https://eitaa.com/m_ghanbarian/2875
🔶 گزارش آماری به نقل از کتاب پرمحتوای
فقر احمق میکند...!
🔰 فقها و علمای اهل حدیث متاثر از نگرش خودبه دین و محیط پیرامون خود به تدوین کتب حدیثی پرداخته اند بُلد شدن احکام فردی و کم بودن اجتماعیات در روایات برای همین است.
امام عزیز میفرمایند: قرآن و کتابهای حدیث، که منابع احکام و دستورات اسلام است، با رساله های عملیه، که توسط مجتهدین عصر و مراجع نوشته می شود، از لحاظ جامعیت و اثری که در زندگانی اجتماعی می تواند داشته باشد، بکلی تفاوت دارد. نسبت اجتماعیات قرآن با آیات عبادی آن، از نسبت صد به یک هم بیشتر است! از یک دوره کتاب حدیث که حدود پنجاه کتاب است و همۀ احکام اسلام را در بر دارد، سه ـ چهار کتاب مربوط به عبادات و وظایف انسان نسبت به پروردگار است؛ مقداری از احکام هم مربوط به اخلاقیات است؛ بقیه همه مربوط به اجتماعیات، اقتصادیات، حقوق و سیاست و تدبیر جامعه است آنقدر آیه و روایت که در سیاست وارد شده است، در عبادات وارد نشده است. شما پنجاه و چند کتاب فقه را ملاحظه می کنید، هفت ـ هشت تا کتابی است که مربوط به عبادات است، باقی اش مربوط به سیاسات و اجتماعیات و معاشرات و اینطور چیزهاست. ما همۀ آنها را گذاشتیم کنار و یک بُعد را، یک بعد ضعیفش را گرفتیم.
⚠️تفصیل مطالب را در صوت بشنوید..
☑️ @ali_samimi71
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پاسخ امام به تروریستهایی که میگفتند کار خودشان است!
🔸 #آزادی به آن معنا که اینها بخواهند، #خرابکاری بکنند این آزادی داده نخواهد شد. #اسلام اجازه نمیدهد که ما آزاد بگذاریم که هر کس هر غلطی بخواهد بکند؛ هر کاری میخواهد بکند که بکشد به خاک و خون.
🔹 حالا چند ماه است که نصیحت شده است، توصیه شده است، التماس شده است؛ اینها اهل این نیستند که با نصیحت دست از کار خودشان بردارند.
🔸 حالا هم اعتراض کردهاند که خود شماها دارید این کارها را میکنید. نظیر آنها که در پریروز و در چند روز پیش از این خرابکاری کردند، بعد گفتند که خود مردم این کارها را کردند! خودشان ایجاد #غائله میکنند، بعد گردن اینها میگذارند.
🔹 میگویند خود شما، خود پاسدارها، مردم را کشتند. در صورتی که سر پاسدارها را بریدند! سر مردم را بریدند!
🔸 با اینها نمیشود با آشتی و با مصالحه رفتار کرد، با اینها باید با #شدت رفتار کرد، و با شدت رفتار میکنیم انشاالله.
🔺 #امام_خمینی (ره)؛ ۲۷ مرداد ۱۳۵۸، در واکنش به جنایات گروهکهای #تجزیهطلب در پاوه
🎬 @Mostazafin_TV
🔰 کارگاه اصول تراز انقلاب 🔰
🔶 بررسی تقابل دو نظریه اصولی خطابات قانونی و انحلال و ثمره آن در خیزش انقلاب اسلامی و اداره جمهوری اسلامی.
✅ ارائه شده در
درس اندیشه سیاسی امام خمینی ره
ذیل مبانی فقهی اصولی امام ره
حاج آقا صمیمی
حوزه جامع موسی بن جعفر«ع»
☑️ @ali_samimi71
👇👇👇👇👇👇👇👇👇
نظریه خطابات قانونی.mp3
12.56M
🔰 "نظریه خطابات قانونی امام"
📚ارائه شده در کارگاه اصول تراز انقلاب
تقریر این جلسه را اینجا بخوانید👇
https://eitaa.com/ali_samimi71/357
💠@ali_samimi71
جلسه سوم.mp3
9.01M
🔰 "معرفت شناسی امام"
📚جلسه سوم از سلسله درس های #اندیشه_سیاسی_امام
✍ تقریر جلسه سومhttps://eitaa.com/ali_samimi71/355
💠@ali_samimi71
💠 تقریر جلسه سوم از سلسله درس های #اندیشه_سیاسی_امام
🔹سوال اصلی معرفت شناسی این است که من چه ابزاری برای شناخت دارم؟
امام خمینی ره وحی و عقل و فطرت و قلب و حق انسان را نیز از ابزارهای شناخت معرفی می کنند؛ با این حرف مکتب خودشان را از مادی گرا ها جدا کرده!
🔶 از آن بالاتر حتی شناخت مادی را نیز متکی به عقل و مجردات میدانند....!
🔶 گزارشی از کتاب مساله شناخت شهید مطهری برای فهم دقیق این اتکا داده شد
🔶 مطهری میفرماید اين مشکل را چگونه ميتوانيم حل کنيم که استقراء به يک سلسله موارد جزئي تعلق ميگيرد، ده مورد، بيست مورد، هزار مورد، ده هزار مورد را استقراء ميکنيم، ولي بعد آن حکمي را که استقراء کردهايم به مواردي که استقراء نکردهايم تعميم ميدهيم. اين تعميم با چه ملاکي است؟ مثلي را که عرض کردم او نياورده است ولي مثل بسيار خوبي براي توضيح مطلب است. با اين دستگاه فيلمبرداري- يعني دستگاه مشاهده و احساس- موارد مختلف را فيلمبرداري ميکنيم، مثلًا هزار مورد را عکسبرداري ميکنيم و کنار هم ميچينيم، ولي علم با هزار مورد يا دوهزار مورد درست نميشود، علم [براي موارد] نامتناهي است. اگر علم ميگويد آهن در حرارت انبساط پيدا ميکند، ابتدا يک مورد را استقراء کرده است پس از آن دو مورد، ده مورد، هزار مورد را تجربه کرده است، ولي بعد يکمرتبه قانون عام ميسازد، يعني مواردي را که مشاهده کرده تعميم ميدهد، ميگويد: هرچه در دنيا از جنس آهن است- و هرچه از جنس آهن در گذشته وجود داشته است و هرچه آهن در آينده وجود داشته باشد، مادام که فرمول آهن همين فرمول باشد و حرارتي که ميگوييم همين حرارت باشد- در حرارت انبساط پيدا ميکند.
🔶 در ادامه راه حل خواجه نصیر و ابوعلی را اینگونه بیان میکنند که بوعلي و خواجه نصير الدين طوسي وقتي به اين مشکل رسيدهاند، آن را اينطور حل کردهاند: در هر تجربهاي «1»يک قياس مخفي- يعني يک تعقل و استنباط مستقيم که هيچ پايهاي از احساس و تجربه ندارد- وجود دارد و آن اين است: يک اصل اوّلي بديهي جاوداني در عقل هر انساني بالفطره وجود دارد الامثال في ما يجوز و في ما لا يجوز واحد»يعني اگر اموري مشابه داشته باشيم که هيچ تفاوتي با هم نداشته باشند: ماهيتشان يکي باشد، [کمالات] ثانويشان و شرايطي که در آن هستند يکي باشد، هيچ تفاوتي با يکديگر از هيچ لحاظ نداشته باشند، فقط دو فرد يک ذات باشند، اگر يکي از اين ذاتها خاصيتي داشته باشد، محال است که ذات ديگر آن خاصيت را نداشته باشد و الّا همان «ترجّح بلامرجّح» است که محال است
ما ميگوييم در خلال و لابلاي هر شناسايي منطقي تجربي (همين که همه قبول دارند) يک شناسايي تعقلي قياسي استدلالي محض وجود دارد که آن، تکيهگاه شناسايي تجربي است. بنابر اين عقل بر تجربه تقدّم پيدا ميکند، يعني اگر شناسايي عقلي برهاني که متکي بر بديهيات اوليه است نبود، شناسايي تجربي منطقي محال بود وجود پيدا کند. اينجاست که ما در مسأله شناسايي به يک نکته بسيار پر ارزشي ميرسيم
🔶 اینجاست که شناخت حسی هم متکی به مجردات میشود و از دو قاعده عقلی حکم الامثال و ترجیح بلامرجح استفاده میکند.
درحالیکه این دوقاعده زیر دوربین آقایان حس گرا دیده نمیشود درحالیکه هست
و این یعنی چیزی هست که با حس دیده نمیشود اینجا دیگر وارد مجردات میشویم و چاره ای جز پذیرش مجرد ندارند.
تفصیل در صوت...!
☑️ @ali_samimi71
چکیده ای گویا از جلسه کارگاه تراز انقلاب
و نظریه اصولی خطابات قانونی حضرت امام ره
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
🔰 نظریه خطابات قانونی
🔸زاویه دید و نوع نگاه به دنیای معاصر در استنباط فقهی اصولی و دستگاه فقاهت یک مجتهد به شدت اثر گذار است.
🔚انقلاب اسلامی ما حَصَل همین فقه تمدنی و گستردگی مواجهه فکری خمینی ست.
🔰 خطابات قانونی وجه تمایز خمینی
🔹 از باب مقدمه باید گفت که نظر مشهور فقها بر این است که بلوغ، عقل و" قدرت" از شرایط عامه تکلیف اند. بدین معنا که فعلیت و وجوبِ هر تکلیفی از جانب خدا برای شخص مکلِّف منوط به این شرایط اند.
⚠️ نکته جالب اینکه نقطه شروع تفاوت امام با دیگر علما و البته شروع یک انقلاب از همین جاست!
🔰 نظریه انحلال(نظر مشهور فقها)
طبق این مبنا خطابات شارع در صدور احکام از صورت کلی انحلال پیدا کرده و به جزئی و شخصی تبدیل می شود. یعنی شارع تک تک آحاد بشر را مورد خطابِ باید ها و نبایدهایش قرار میدهد.
لازمه اش این است که انگار به اندازه تمام آدمها مثلا امر به صلاه یا صوم و... داریم.
وقتی اینرا پذیرفتی و مبنای خطابات شارع قرارش دادی پس اقتضایش این است که چون شارع فرد فرد آدمها را در نظر می گیرد اگر شخص فاقد شرایط عامه تکلیف مثل قدرت(یعنی عاجز و ناتوان) باشد از قلمروی خطاب شارع خارج و اصلا تکلیفی بر گردن او نمی آید و اصطلاحا " تکلیف فعلیت پیدا نمی کند."
⬅️پس اگر شک در قدرت انجام فعل پیدا کرد مجرای برائت است چون شک او در اصل تکلیف خواهد شد و تکلیف برای او فعلیت پیدا نکرده از او برداشته می شود.
🔰 نظریه خطابات قانونی(امام)
امام معتقدند خطابات شارع مانند قانونگذار عرفی است که صرفا مصلحت و مفسده کلی را در نظر گرفته و یک حکم کاملا کلی صادر می کند.
هم پوشانی نظر امام با فقها در این است که همه(تک تک آحاد بشر) مورد خطاب قرار می گیرند اما با این تفاوت که به صورت کلی و نه جزئی.
قانونگذار عرفی می گوید چراغ قرمز علامت ایست است. بر همه لازم الاجراست و تخطی از آن جرم است دیگر لحاظ خصوصیات راننده را نمیکند که قانون را میداند یا گواهینامه دارد یا متوجه چراغ قرمز هست یا ترمز ماشینش خراب است یا نه!
شارع نیز در امر و نهی خود همینگونه عمل می کند.
✅ ثمره مبنای امام
ثمره در اینجاست که چون حکم کلی و همه مورد خطاب شارع اند پس تکلیف برای همه واجب و به فعلیت می رسد حتی برای عاجز!
حتی برای جاهل و یا کافر.
لذا در اینجا قدرت شرط وجوب تکلیف نیست. به خلاف نظر مشهور!
همین یک حرف تفاوت اصلی هر دو مبنا است که می تواند انقلابی را از آن بیرون بکشد.
در زمان طاغوت همه یقین داشتند که باید از آن اجتناب کرد ولی غالبا در اینکه قدرت براندازی طاغوت و تاسیس حکومت داشته باشند شک داشتند. طبق مبنای اول شک در اصل تکلیف مجرای برائت و موجب رفع تکلیف است لذا انقلاب ممنوع!
اما بر مبنای دوم حتی شک هم تکلیف را از بین نمی برد مگر اینکه یقین پیدا کنی لذا امام دائما در بیاناتشان یقین علما را به شک تبدیل و یا به شک آنها از قیام ناموفق را به قیامی موفق و یقین آور مبدل می ساختند.
🔸سخنان امام در باب قدرت و خطاب به علمای در کنج نشسته...!
🔹ثمره دوم خطابات قانونیه امام در لحاظ گردن مصلحت عموم جامعه است که حتی می تواند قاعده الناس مسلطون علی اموالهم را هم راکنار بگذارد.
برای فهم بهتر و نکات بیشتر صوت را بشنوید...
https://eitaa.com/ali_samimi71/353
☑️ @ali_samimi71
🔰 ممنون از بچه های غدیر....!
امروز خبر رسید که هتاکان به تنها نماد ارزشی شهرم را(فلکه غدیر) دستگیر کردند.
بعد از ماجرای آبان بنزینی پیشرفت محسوسی در برخورد با اراذل و اوباش و امنیت بهبهان رخ داده که مرهون مطالبات طیف وسیعی از مردم و تغییر رویه و عملکرد جهادی نیروهای امنیت بوده!
بنده به نوبه خودم برای مدیریت درست اغتشاشات اخیر در بهبهان از دوستان و برادرانم که مخلصانه و انقلابی در تلاش برای آسایش مردم هستند آنهم در این اوضاع قراش میش امنیتی تشکر میکنم.
در ادامه مسیرِ مطالبات مردمی اعم خلع سلاح اطراف شهر و برخورد با تبادل مواد مخدر و مشروبات الکلی و...
هم دستِ اقتدار علی و اولادش به همراهتان.
علی صمیمی 1401/08/10
☑️ @ali_samimi71
جلسه چهارم.mp3
4.33M
🔰 "عرفان امام خمینی"
📚جلسه چهارم از سلسله درس های #اندیشه_سیاسی_امام
✍تقریر جلسه چهارمhttps://eitaa.com/ali_samimi71/360
💠@ali_samimi71
💠 تقریر جلسه چهارم از سلسله درس های #اندیشه_سیاسی_امام
🔰 نامه بدون تعارف و نسبتا تند امام عزیزبه حجت الاسلام قدیری در مورد شطرنج نگرش فقهی ایشان را تبیین میکند.
🔶 پس از عرض سلام و قبل از پرداختن به دو مورد سؤال و جواب، اینجانب لازم است از برداشت جنابعالی از اخبار و احکام الهی اظهار تأسف کنم. بنا بر نوشتۀ جنابعالی زکات تنها برای مصارف فقرا و سایر اموری است که ذکرش رفته است و اکنون که مصارف به صدها مقابل آن رسیده است راهی نیست و رِهان در سَبْق و رِمایه مختص است به تیر و کمان و اسب دوانی و امثال آن، که در جنگهای سابق به کار گرفته می شده است و امروز هم تنها در همان موارد است. و انفال که بر شیعیان تحلیل شده است، امروز هم شیعیان می توانند بدون هیچ مانعی با ماشینهای کذایی جنگلها را ازبین ببرند و آنچه را که باعث حفظ و سلامت محیط زیست است را نابود کنند و جان میلیونها انسان را به خطر بیندازند و هیچ کس هم حق نداشته باشد مانع آنها باشد، منازل و مساجدی که در خیابان کِشیها برای حل معضل ترافیک و حفظ جان هزاران نفر مورد احتیاج است، نباید تخریب گردد و امثال آن. و بالجمله آنگونه که جنابعالی از اخبار و روایات برداشت دارید، تمدن جدید بکلی باید از بین برود و مردم کوخ نشین بوده و یا برای همیشه در صحراها زندگی نمایند.
و از جنابعالی که فردی تحصیلکرده و زحمت کشیده ای می باشید، توقع نبود که اینگونه برداشت کرده و آن را به اسلام نسبت دهید. شما خود می دانید که من به شما علاقه داشته و شما را مفید می دانم، ولی شما را نصیحت پدرانه می کنم که سعی کنید تنها خدا را درنظر بگیرید و تحت تأثیر مقدس نماها و آخوندهای بیسواد واقع نشوید، چرا که اگر بنا است با اعلام و نشر حکم خدا به مقام و موقعیتمان نزد مقدس نماهای احمق و آخوندهای بیسواد صدمه ای بخورد، بگذار هرچه بیشتر بخورد. از خداوند متعال توفیق جنابعالی را در خدمت به اسلام و مسلمین چون گذشته خواهانم. والسلام علیکم و رحمة الله.
🔰 درعرفانی که امام عزیز معرفی کرد نه تنها منافاتی با توجه به دنیا و سیاست ندارد بلکه میشود در میدان قیام و سیاست و جهادهم عرفان را یافت.
تفصیل را در صوت بشنوید
☑️ @ali_samimi71
🔰 روایت من از حرفهای یک کلاس دانشجویی که بعد کلاس مستندش هم کردم!
🔶 عمده پسران کلاس
مشکلات کشور را از وضعیت نابسامان کار و اشتغال میدیدند و وقتی از سوی من دعوت به تلاش برای راه انداختن کار و نمونه های موفق میشدند این روند را همیشگی و برای همه نمیدانستند و آن موارد موفق را از جمله مواردی میدانستند که حتما سرمایه اولیه ای یا پشتوانه مالی داشته اند و حتی بالاتر پارتی برای دسترسی به تسهیلات یا مجوزهای کار....!
مشکل بعد قراردادهای کارمندی بود که به درستی گفته شد بیش از 90 درصد آن در کشور موقتی است و پیمانی نه رسمی و دائمی و این یعنی به معنی کار شرافتمندانه و پشتوانه خانواده در دوره سالمندی نیست.
https://www.google.com/amp/s/www.isna.ir/amp/1401020401608/
شاید ازین آمار اطلاعی نداشتند اما آن را از نزدیک حس کرده بودند آمار با وضعیتشان و تحلیلشان به شکل عجیبی همخوانی داشت.
حمایتی از سیستم اقتصاد کشور نمیدیدند
پهن کردن بساط رانت و دلالی را راحت تر میدیدند تا کارتولیدی و....!
🔶 آمار چنین است:
تسهیلات بانکی تا سال 95 به بخش صنعت معدن تجارت و مولدها از 25 درصد به 18درصد سقوط کرده
و به بخش بازرگانی و غیر مولد از 15درصد به 48 درصد رسیده
این فاجعه باید هرچه زودتر ترمیم شود.
🔶 از تابستان 1399 اندازه سپرده های مدت دار از مرز 2000 هزار میلیارد تومان عبور کرده است و به آنهایی که بدون زحمت پول شان را در بانک می گذارند ماهیانه حدود 30 هزار میلیارد تومان سود سپرده پرداخت می شود. یعنی روزی هزار میلیارد تومان معادل پرداخت ماهیانه یک میلیون تومان به سی میلیون نفر به یک عده پرداخت می شود.
این آمار را درکنار این خبر بخوانید که 74 درصد نقدینگی بانکها ازآن یک درصد سپرده گزاران است.
🔶 و دوباره آن را بگذارید کنار این آمار که بازدهی فعالیت های سوداگرانه در بازارهای مذکور از بهمن 1396 تا نیمه دوم بهمن 1398 در بخش مسکن، 165 درصد افزایش سود به همراه داشته، شاخص بورس 260 درصد، قیمت دلار 190 درصد و قیمت طلا 250 درصد رشد کرده.
اینها یعنی مردم عادی تقریبا سهمی از تسهیلات حمایتی ندارند و همه نصیب گردن کلفتهای سرمایه دار میشود.
🔶 اما دختران!
عمدتا از تناقض رفتاری در کشور با آنها رنج میبردند. از اینکه چرا آمار بالای درس خوانده های دختران بعد از انقلاب اینهمه در گزارشات به عنوان موفقیت بُلد شده و دائما به عنوان افتخار ذکر میشود اما...
🔶 هیچگاه از آنها به عنوان عنصر تاثیر گذار در مسئولیتهای پارلمانی و رسمی و سیاستگذاری بهره برده نمیشود و عمدتا خدماتی هستند. و عمده فسادهایی که از ورودشان به بازار کار گفته میشود ازآن کارهایی است که غیر رسمی، کوچک و خُرد هستند آنهم با قراردادهای موقت و بهره کشی های بالا و درآمد نازل.
🔶 حرفشان به حقیقت نزدیک بود آمار آقای رستمی نهاد نمایندگی ولی فقیه هم به اینها نزدیکتر بود چون واقعا قسم کمی از دختران دنبال آزادی جنسی اند بیشتر به دنبال شخصیت و اهمیت دادن هستند آنهم عمده به سمت اقتصادی.
🔶 طبق آماها میانگین جهانی استفاده از زنان در امور مهم و اثر گذار و سیاستگذاری 13 درصد است ودر ایران حدود 4 درصد.
🔰 کلاس حواشی دیگری هم داشت و بنده البته جوابهایی هم دادم اما این نمونه پرسشها و دغدغه ها عمدتا اقتصادی بود و بیشتر گوش میدادم.
انشالله در وقتی دیگر جوابها را مینویسم.
☑️ @ali_samimi71
جلسه پنجم.mp3
7.93M
🔰 "مبانی کلامی امام خمینی"
📚جلسه پنجم از سلسله درس های #اندیشه_سیاسی_امام
✍تقریر جلسه پنجمhttps://eitaa.com/ali_samimi71/363
💠@ali_samimi71
💠 تقریر جلسه پنجم از سلسله درس های #اندیشه_سیاسی_امام
توحید ریشه همه اعتقادات
🔸یکی از مباحث مهم کلامی،توحید و حاکمیتِ انحصاری خداوند است. امام خمینی (ره) این باور را پایه همه اعتقادات از جمله "اعتقادات سیاسی" خود میداند.
🔚ولایت پیامبر و ائمه اطهار را تجلی توحید میدانند(البته ما یک ولایت تکوینی و یک ولایت تشریعی داریم ما منظورمان از ولایت تشریعی همان حکومت است و ولایت تکوینی سر جای خود بحث میشود)
✔️حضرت امام جمله جالبی دارند که میفرمایند:"در عالم به واسطه رسول اکرم توحید بسط پیدا کرد."
بعد از ولایت خدا و پیامبر و ائمه اطهارعلیهم السلام ایشان در طول این ولایت، ولایت فقیه را طرح میکنند؛برای نمونه بعضی از جملات ایشان را نقل میکنیم:
1_ "الاسلام هوالحکومه...العبادات بل العقائد بمنزله الهیولا و الولایه صورتها..."
▫️اسلام یعنی حکومت ... امام میفرمایند عبادات و حتی عقاید به منزله جسم اند و صورت و روح حاکم بر آن جسم، ولایت (حکومت)است.
2_ "انًّ فی الاسلام نظام بجمیع شئونها من بسط العداله و... بل الاحکام مطلوبات بالعرض والامور آلیه لبسط العداله والا صرف الاحکام لیست بالاسلام"
▫️ احکام تماما مطلوبات بالعرض هستند و وسیله ای اند برای بسط عدالت وگرنه صرف احکام که اسلام نیست.
3_ امام باقر نیز اسلام را بنا شده بر پنج چیز می داند که مهم ترینش را ولایت به معنای حکومت می خواند.
⚠️ بعضی "ولایت" را به "امامت" معنا کرده و گفته اند که نماز و حج و روزه و زکات بدون قبولِ امامت اصلا نماز و روزه و حج و زکات نیست (مثلا نماز بی ولای او عبادتی است بی وضو) اما امام بزرگوار نظر دیگه ای داشته اند و اینطور میفرمایند :
" که چطور شما آن چهار قسم را از فروعات فرض میکنید اما تا به ولایت میرسید وارد در اصول شده و به معنای امامت تفسیرش می کنید.
ولایت نیز نیز باید مانند چهارتای قبلی در قسم فروعات معنا شود ؛ اینجا "ولایت" به معنی "حکومت" است.
و البته از هیچ حکم فقهی به اندازه حکومت و تولی و سیاست و حکمرانی تعریف نشده و پراهمیت جلوه داده نشده
یاد سخن رسول اکرم می افتیم
که فرمود اولین چیزی که از شما میگیرند حکومت است آخرینش نماز است.
⬅️آیه انَّ مکناهم فی الارض اقاموا الصلاه
همین به همین تفسیر برمیگردد
رابطه مهمی بین اصل حکومت و برپایی احکام اسلام است.
تفصیل در صوت...
☑️ @ali_samimi71