eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
246 دنبال‌کننده
702 عکس
34 ویدیو
75 فایل
☑️ کسی که حرفای این کانال را جدی بگیره، خره. 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 میک‌مک و مصائب نصب آن ✅ (Micmac) نرم‌افزاری لازم برای تحقیقات و محاسبه (در تحلیل ساختاری موضوع) است. نرم‌افزار قدیمی و کوچک و البته پرکاربرد. تحلیل تأثیر متقابل به هنگام تحلیل کیفی مسائل پیچیده بسیار لازم و راهگشاست. ❇️ کار با نرم‌افزار راحت است. ابتدا متغیرهای موثر روی موضوع (سیستم) را با مصاحبه با نخبگان کشف می‌کنید. بعد آن‌ها را در سطر و ستون قرار می‌دهید و یک ماتریس درست می‌شود. سطر‌ها، تاثیرگذاری متغیر و ستون‌ها، تاثیرپذیری متغیر را مشخص می‌کنند. برای هر خانه جدول، عددی از 0 تا 3 اختصاص می‌دهیم. به این صورت که می‌گوییم: «عامل ردیف (سمت چپ) چقدر روی عامل ستون (بالا) اثر می‌گذارد؟» بدیهی است که جمع هر سطر، تاثیرگذاری آن متغیر و جمع هر ستون، وابستگی آن را نشان می‌دهد. در نهایت نرم‌افزار با محاسباتی که انجام می‌دهد، تاثیرات غیرمستقیم آن‌ها را محاسبه کرده و تحلیلی از متغیرها در قالب یک جدول و نمودار ارائه می‌دهد. با استفاده از این نمودار، می‌توان پایداری یا ناپایداری سیستم را کشف کرد و متغیرهای یا ، ، و را مشخص نمود. بر اساس این خروجی و با تمرکز بر متغیرهای استراتژیک، می‌توان های را ترسیم کرد. 📥 از اینجا: 📎 http://s8.picofile.com/file/8299601050/%D9%86%D8%B1%D9%85_%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1_%D9%85%DB%8C%DA%A9_%D9%85%DA%A9_1_.rar.html 🤦‍♂️ مشکل اینجاست که میک‌مک نیازمند ورژن بسیاربسیار قدیمی 1.1.4322 NET Framework است. این را هم می‌توانید از اینجا دانلود کنید: 📎 https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=26 🎬 فرادرس هم مختصر و مفید یک‌ساعت و پنج‌دقیقه‌ای از این با قیمت 10هزارتومان می‌فروشد. من دیدم. مفید است: ( ) 📎 https://faradars.org/courses/fvcvl9610-structural-analysis-in-future-studies-using-micmac 📝 این هم یک یادداشت خوب درباره نرم‌افزار و این روش تحلیل: 📎 https://iranianfuturist.com/%d8%aa%d8%ad%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%85%db%8c%da%a9-%d9%85%da%a9mic-ma/ 🌐 @aliebrahimpour_ir
اهمیت شناخت دقیق و بدون کم و زیاد انقلاب اسلامی : بهترین منبع، بیانات خود رهبران انقلاب یعنی و است؛ البته ارتباط بی واسطه و تفصیلی، نه این بریده‌نوشته‌هایِ گزینش‌شدهِ اینستاگرامی خواندن کتاب ایران، در این چهل چلی انقلاب که دارد برای برداشتن گام دومش با های دشمن و سر و کله می زند و می خواهد با قدرتی که از خون حاج قاسم گرفته، دمل ها چرکین را بیرون بریزد، بیشتر از هر زمان دیگری، هم معنادار است و هم ضروری و هم لذیذ. 🌐 @aliebrahimpour_ir
هدایت شده از تأملات
آغاز انحراف آقای منتظری (تفسیرهای جدید از مبانی انقلاب و تغییر منطق حجیت) ⚜تبیین 🔹برخی از افراد فکر می کنند انحراف آقای منتظری پس از افشای قضایای مهدی هاشمی معدوم بود؛ اما باید دقت کنیم ریشه این انحراف را باید در نگاه های تند انقلابی او در پیش از انقلاب و حمایت از مجاهدین خلق دانست. مواضع تند و تیز آقای منتظری در سالهای اولیه انقلاب در عین همکاری با پدران مجاهدین خلق یعنی نهضت آزادی زمینه زاویه گرفتن تدریجی و غیر آشکار فکری و عملی وی را فراهم کرد. 🔹این تغییر تدریجی در مباحث وی در باب ولایت فقیه و کتاب مشهور الدراسات فی ولایه الفقیه به صورت یک مبنای فکری و اجتهادی خود نمایی کرد البته وی درصد حمایت و تبیین نظری انقلاب و حاکمیت اسلامی و ارائه مبنایی جدید و مقبول از ولایت فقیه بود و به همین جهت این تفاوت مبنا، در دهه شصت چندان جدی تلقی نشد، در عین حال خیلی هم مورد اقبال انقلابیون قرار گرفت و به همین جهت این کتاب به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی شناخته شد و همگان به تعریف و تمجید آن پرداختند. 🔹 آقای منتظری در مباحث ولایت فقیه، برخلاف همه فقهای پیشین ، با هدف کارآمدی بیشتر دز مناسبات و معادلات اجتماعی و سیاسی، مبنای جدیدی را اتخاذ کرد که مبتنی بر ادبیات علوم سیاسی مدرن و مبتنی بر مفهوم است. 🔹 نظریه وکالت اگر چه ادبیات جدید و نوینی برای دفاع از انقلاب و ولایت فقیه تلقی شد و همه ها و از آن استقبال کردند و آقای منتظری را نظریه پرداز محوری معرفی کردند اما به تدریج مشخص شد که مبنای جدید، چندان هم که فکر می کردند به نفع انقلاب و تبیین ولایت فقیه ختم نشد و خود آقای منتظری براساس همین مبنا و دروس، به تقابل با ولی فقیه زمان و استاد خود یعنی حضرت امام خمینی رسید و مهمترین جریان مخالفت با انقلاب اسلامی، مکتب امام خمینی و ولایت فقیه در امتداد جریانهای مجاهدین خلق و نهضت آزادی را راهبری کرد. و بسیاری از مغرضان و مخالفان پشت نظریه و تلاشی مخفی شدند که در آغاز برای دفاع از انقلاب و ولایت فقیه طراحی شده بود. ⚜ عبرت 🔹 از این جریان می توان درس گرفت که هر تلاشی برای دفاع و تبیین انقلاب اسلامی و ولایت فقیه باید مبتنی بر دستگاه فکری عالمان و حکیمان و فقیهان تراز حوزه های علمیه باشد و ریشه در حکمت اسلامی و فقه جواهری حقیقی داشته باشد و هرگونه از این ادبیات علمی و روش فقاهتی هر چند با هدف تبیین و دفاع انقلاب و ولایت فقیه و برای توسعه اجتماعی و راهبری مناسبات و معادلات اجتماعی باشد می تواند در جهت خودش مدیریت شود و به خطر بزرگی برای انقلاب و حاکمیت دینی تبدیل شود. 🔹 امروز نیز برخی از جریانهای انقلابی و فعال در حوزه و دانشگاه در تلاشند با تغییر منطق حجیت و روش استنباط در فقه و حکمت اسلامی را از اساس تغییر دهند و منطق و روش دیگری را جانشین کنند هدف این افراد نیز طراحی دستگاه فکری جدید برای تفاهم اجتماعی و کارآمدی دین در مناسبات و معادلات اجتماعی است. که به نظر می رسد این جریانها نیز است که انقلابیون دهه شصت با آن مواجه شدند. ⚜نکته 🔹این به معنای مخالفت با تکامل روش فقاهت و حکمت و جلوگیری از هر گونه نواندیشی و اجتهاد روشمند نیست. بلکه نوآوری و اجتهاد همواره امر مطلوب و ضروری است به شرط آنکه در منطق حجیت و روش استدلال و استنباطی باشد که دو طول هزار و چهارصد سال گذشته توسط فقها و حکما تحت پرتو معارف قرآن و اهل بیت(ع) تدوین و تکامل یافته است. 🔹نوآوری های امام خمینی، علامه طباطبایی، شهید مطهری و آیت الله خامنه ای نمونه عالی و کاملی از نوآوری های عمیق و بزرگی است که موجب تکامل و تفاهم اجتماعی شد و دین را وارد مدیریت اجتماعی و دخیل در مناسبات و معادلات اجتماعی کرد بدون آنکه گرفتار تغییر مبنا و تعویض منطق حجیت و روش استنباط و عدول از حکمت اسلامی و فقه جواهری شود. سید مهدی موسوی @hodanandboshra
هدایت شده از مباحثات
⚡ مواجهه روحانیت با خود در قاب سینما و ضرورت سواد سینمایی طلاب 🔹 «مارمولک» باید تایید می‌شد، نه مخالفت ✏ علی ابراهیم پور 🔹 بلافاصله بعد از اکران، دوشادوش افزایش چشم‌گیر استقبال مردمی، موج مخالفت‌ها نیز به صورت تصاعدی افزایش پیدا کرد؛ غیر از روزنامه‌ها، روحانیون و خطبا سخنرانی‌ها و تحلیل‌های متعددی در نقد و ردّ فیلم ارائه کردند. طلبه‌ها و دغدغه‌مندانی که عموما پای خود را در سینماها نگذاشته و نمی‌گذاشتند، به پیروان این جریان تبدیل شدند. فضا آنچنان بحرانی شد که حتی برخی در قم به دنبال گرفتن فتوا علیه کارگردان و نویسنده‌ی فیلم بودند و عملا مارمولک داشت به بحرانی امنیتی و غیرقابل کنترل تبدیل می‌شد. 🔹 شورای سیاست‌گذاری جشنواره «روحانیت در قاب سینما» که دبیری آن را روحانی خوش‌نام و نام‌آشنا، حجت‌الاسلام سرلک برعهده داشت، سال۹۳ به دیدار مراجع تقلید رفت و همزمان خدمت مقام‌ معظم‌ رهبری هم رسید و رهبری نیز با تایید جشنواره، بر ادامه آن تاکید کردند. شاهد دیگر اصالت حوزوی این جشنواره، حضور افرادی از شورای عالی حوزه در جلسات افتتاحیه و اختتامیه آن است. بنابراین، گزافه نیست اگر نتیجه‌ی این جشنواره که از ارشادات مراجع بهره برد و مورد تایید رهبری بود و شخصیت‌های شورای عالی در آن حاضر شدند را به‌ عنوان فهم امروزِ روحانیت از سینما عنوان کنیم. تمام حرف اینجاست که چگونه «اهانت‌آمیز‌ خواندن» یک فیلم توسط یک جامعه تا «تقدیر از او» توسط همان جامعه، تغییر می‌کند؟ چطور فیلمی که مصداق توهین تلقی می‌شد، زمانی دیگر به‌لحاظ بازی، فرم و «حرفی که می‌زند» درست و توانمند ارزیابی می‌شود؟ 🔹 مواجهه‌ی روحانیت با سینما از چه نظام تفسیری و رفتاری تبعیت می‌کند؟ به عبارتی، طلبه‌ها چقدر تلاش می‌کنند، فیلم را «بفهمند» و چقدر واکنش اجتماعی خود نسبت به فیلم را منوط به «فهمیدن» فیلم می‌کنند؟ بهترین مورد برای مطالعه نحوه مواجهه طلاب با فیلم، هنگامی است که سوژه‌ی فیلم، در محدوده‌ی امور صنفی طلبه‌ها باشند و شاخص‌ترین این امور هم، سوژه‌ شدن شخصیت خود روحانی است. مهم‌ترین راهبردی که از موردپژوهی مارمولک، برای امروز روحانیت می‌توان استخراج کرد، لزوم اهتمام در افزایش سواد سینمایی و متوقف ساختن هر موضع‌گیری اجتماعی بر خوانشِ روشمندِ بی‌واسطه فیلم است. 🔹 اساسا واکنش طلاب نسبت به هر چیزی (اعم از فیلم و غیر آن)، باید تابع شناخت و فهم باشد، نه احساسات و شنیده‌ها. فهم هر چیزی نیز متوقف بر آشنایی با روش شناخت آن است. بنابراین، فهم و ارتباط عمیق با فیلم سینمایی نیز بر سواد سینمایی توقف دارد؛ سواد سینمایی‌ای که هم نیازمند آموزش علمی و هم انس عملی است. اساسا فهمیدن فیلم یعنی چه؟ آیا طلاب همان‌طور که برای فهمیدن متن سیوطی و شیخ اعظم انرژی مصرف می‌کنند و روش آن را می‌جویند و برای آموختنش تمرین عملی می‌کنند، برای خوانش «متن تصویری» نیز انرژی حداقلی می‌گذارند و روش آن را جست‌وجو می‌کنند!؟ 🔸 متن کامل یادداشت: http://mobahesat.ir/22573 🔻🔻🔻 @mobahesat
11.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 عشق‌کردنی یاحبیبی / نور عینی / یا قتیل کربلا یا امامی / و فوادی / یا سلیل الانبیا شبر الطاها / یابن الزهرا / انت قلبی / یا مولانا آقای بی نظیرم / از در خونت نمیرم / تویی نعم الامیرم / جانم ❤️ 🌐 @aliebrahimpour_ir
استاد سیدمهدی موسوی 📌 ستیز با فلسفه از پایگاه نسبی‌گرایی ✅ تحلیلی از نامه حجت‌الاسلام سبحانی به مجمع عالی حکمت اسلامی : t.me/ravesh_feqh/93 [بخش‌اول] t.me/ravesh_feqh/94 [بخش دوم] t.me/ravesh_feqh/96 [بخش سوم] : eitaa.com/hodanandboshra/565 [بخش اول] eitaa.com/hodanandboshra/566 [بخش دوم] eitaa.com/hodanandboshra/568 [بخش سوم] 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌آینده انقلاب اسلامی در دوراهی: و 📕 آینده انقلاب اسلامی ایران، ، ص۱۹۴ 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📌 انگل/پارازیت (Parasite) ساخت2019 فیلم کره‌ای. برنده نخل‌طلایی جشنواره کن. داستان تقابل دوخانواده
🔹بهترین فیلم بلند 🔹بهترین کارگردانی 🔹بهترین فیلمنامه 🔹بهترین فیلم بین‌المللی رتبه‌های فیلم انگل در اسکار ۲۰۲۰ است. و اولین فیلم غیرانگلیسی‌زبان است که جایزه برتر اسکار را می‌گیرد. به این مجموعه، اضافه‌شدن در لیست ۲۵۰ فیلم برتر IMDB را هم بیفزایید. 🌐 @aliebrahimpour_ir
ضمن عرض تبریک ایام‌الله ۲۲بهمن، اینجانب دقایقی پیش، پس از تلاشی وافر موفق شدم رمز دوم پویایم را به شکل صحیح فعال کرده و از طریق آن ۲هزارتومان شارژ ایرانسل بخرم. 💪 این موفقیت بزرگ را اول به خود و بعد به سایر هم‌میهنان و زحمتکشان این مرز و بوم تبریک عرض می‌نُمایم. 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 گامی نو در شیوه سانسور حضار جشنواره فجر : ؛ به‌گونه‌ای که انگار چشم چشم را نمی‌بیند! 😎👌 مرزها رو جابه‌جا می‌کنیم. 💪 🌐 @aliebrahimpour_ir
با طعم زهر! 🤢 📔 لذت خواندن در عصر حواس‌پرتی، آلن جیکوبز، نشر ترجمان، ص۳۳. 🌐 @aliebrahimpour_ir
🎉🎊میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها مبارک باد 🥰✨🌺 🔻 شب میلاد است، ولی تلویزیون صوری‌ترین واکنشی نسبت به این رویداد ندارد! 🤦‍♂️ ✔️ عکس: از کانال یک تا ده به صورت پشت سر هم. آرم حاج قاسم و انتخابات هست؛ ولی ولادت نه! (به جز شبکه چهار که چرخشی آرم عوض می‌کرد بین انتخابات و ولادت) 🌐 @aliebrahimpour_ir