عقل یشمی خالخال پشمی
📌 خمس و زکات را در جامعهاسلامی قانونی و الزامی کنید در این پویش #فارس_من شرکت کنید👇 https://www.fa
https://t.me/ermiadotir/865
با تشکر از توجه و عنایت و محبت و حقیرنوازی آقای امیرخانی عزیز
@aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خالخال پشمی
📌 خمس و زکات را در جامعهاسلامی قانونی و الزامی کنید در این پویش #فارس_من شرکت کنید👇 https://www.fa
#بازخوردها - ۱
این پیام را با این متن در گروههایی منتشر کردم. بازخوردهایی داشت که برخی را تقدیم میکنم.
از تکتک اعضا خواهشمندم در این پویش شرکت کنند و لینک آن را در سایر گروهها نیز به اشتراک بگذارند که انشاءالله تلاشی کنیم برای اقامه احکامالله در جامعه اسلامی. 🙏🌹
انشاءالله حکومت اسلامی را به نقطهای برسانیم که حتی یک کافر هم وارد آن شود، با اجرای احکام اسلامی، چه بخواهد و چه نخواهد، مومن از آن خارج شود. 🤲
📝 به لحاظ فقهی دچار چالش است.
زکات را میتوان به زور گرفت ولی خمس چه؟ خمس را خود طرف با قصد قربت باید بدهد. اگر هم نداد خودش گناه کرده نمیتوانی به زور بگیری. مگر اینکه برویم اثبات کنیم حق امام و سادات است و این حق را خود امام یا نائب او میتواند حتی بدون اذن بردارد.
اما در مورد اینکه حساب بانکی و تراکنش و... با توجه به قضیه معونه سال و اختلاف فتاوی و... اساسا ناکافی است.
ثالثا کم کاری حوزه در تدین افزایی مردم را با جرم انگاری اعمال مردم و قانون گذاری برای هرچیز و ناچیزی جبران نکنید
👈پاسخمن:
در پاراگراف آخر ذکر کردم:
چالشهای جزئی نیز ممکن است به ذهن بیاید که همگی با مراجعه به کارشناسان دلسوز قابل رفع و حل هستند.
📝 خمس را باید با نیت بدهی نه نرم افزار از تو برداشت کند! 😐
👈 پاسخمن:
با نیت همگی ذیل ولایت حق قرار گرفتهاند و با نیت استدامی اجازه برداشت میدهند.
اصلا همینکه کسی به سمت ولایتحق، هجرت میکند، نیت قهری استدامی برای تمامی احکامالله دارد.
مثل اینکه شب اول ماه رمضان نیت روزه کل ماه را میکنید. 👌🏻
📝خیلی خوب بود ... 😂
👈پاسخمن:
چرا میخندید آقا؟
همگی برای احکام معطَّل الهی تلاش کنیم.
این تلاش، را به نیت زمینهسازی ظهور انجام دهیم که یکی از صفات حضرت، مُجَدِّداً لِما عُطِّلَ مِنْ أَحْکامِ کِتابِکَ است.
📝خواسته یا خواسته کافر مومن شود؟!
1. شدنی است؟
2. بهتر نیست فعلا کاری کنیم که مومنان و مسلمانان کافر نشوند؟!
👈 حضرت آقا در کتاب طرحکلی، جملهای در توصیف جامعهاسلامی دارند که من این جملهام را از آن الهام گرفتم. 👌🏻 🌹
📝چی شد که طلبه ها، همه مزیتهای نرم اجتماعی دین که مزیت دین است را فراموش کردند و تکنولوژی توسعه اجتماعی دین را فقط در الزام و قانونی که ضامنش مجازات و تحریم و تهدید است یافتند؟!!!!
👈 با مزیتهای نرم اجتماعی انقلاب کردیم.
در مابعد انقلاب دیگر با ساختار جلو میرویم. 👌🏻
اینکه حکومت دست شما باشد و بعد بخواهید با تفکر سنتی عمل کنید، تعرب بعد الهجره است. 🌹
📝خب ایتدا این ایده را با مالیات هم جمع کنید که متدینین یکبار ملزم به پرداخت مالیات نباشند و یکبار ملزم به پرداخت خمس و زکات
👈انشاءالله در فاز سوم میشود به سوی این طرح جامع حرکت کرد 👌🏻✌
📝این ایده و پیشنهاد تعارض جدی با نامه ۲۵ نهجالبلاغه(آداب دریافت زکات از مردم) دارد.
👈 من منافاتی بین آداب نمیبینم. آداب متناسب با شرایط بهروزرسانی میشود. در اصل اینکه حاکم، کسی را برای اخذ زکات میفرستاده و زکات ستانده میشده، شکی نیست. طرح هم به دنیال اصل حکم است.
📝 گیر و گور های فقهیش به اون محدودی که فرمودید نیست. مشکلات زیادی دارد.
👈به خاطر چالشهای ریز، اصل ایده را نباید زیر سوال برد... ✌
📝علی آقا ریز نیست. اولا مسئله ی زکات خیلی دست خوش تغییراته زمانه شده و اکثریت قاطع مواردش موضوع پیدا نمی کنه جدا از درهم و دینا دام ها هم الآن علوفه می گیرن و به صحرا نمی رن. حداقل بخشی از سال زکات گرفتن از موارد موجود ممکنه نظام اقتصادی کشور رو متغیر کنه و مردم دیگه سمت تولید اجناسی که زکات دارن نرن. لذاست که بعضی می گن موارد زکات از امور ولایی هست و به ید حاکمه. خب مراجع شما چنین چیزی رو قبول دارن؟ در بحث خمس هم باب دور زدن ها و... رو باز خواهد کرد و ... که دیگه مفصله. اول مشکلات علمی کار رو حل کنید بعد فکر اجرا باشید.
👈بالاخره یک حکمی حکم ولیفقیه/مشهور هست!
هرچه هست، اجرا بشه!!
وقتی اجرا بشه، زمینه برای تولید علم و پژوهشهای جدید در این حوزه فراهم میشه و سرصحنهتر میشه کار فقیهانه کرد.
@aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خالخال پشمی
#بازخوردها - ۱ این پیام را با این متن در گروههایی منتشر کردم. بازخوردهایی داشت که برخی را تقدیم می
#بازخوردها - ۲
📝سلام علیکم
صرف نظر از مشکلات فقهی متعددی که دارد به لحاظ سیاسی توصیه اکید می کنم که این متن را نشر ندهید
زیرا از طرفی به طور قطع و یقین می دانیم که به دلایل مختلف (از جمله نزاع قدرت و ...) این کار نشدنی است
و از طرف دیگر خروجی مهم نشر این مطلب این است که یک هجمه شدید هم به روحانیت (و هم از طرف روحانیون مخالف نظام به نظام) رقم بخورد با این ادبیات که این همه فشار مالی به ما آوردند حالا می خواهند به بهانه خمس حسابهایمان را خالی کنند.
به تعبیر دقیق مقام معظم رهبری، دوستان خوب است هر ایده ای که می خواهند بنویسند ابتدا در نظر بگیرند که ما دشمن داریم و روی حرفهای ما مانور می دهند و مثل بازی شطرنج باید چند گام بعدی را پیش بینی کنیم نه اینکه با این گونه پیشنهادات فقط بهانه برای حمله به روحانیت و نظام بدهیم.
بنابراین پخش این مطالب و دعوت افراد به چنین کمپینهایی خیلی ضررش برای اسلام بیشتر است
نیت شما خوب است اما ثمره کارتان بسیار مضر است
👈 پاسخمن: ولی این دستفرمان شما، مصداق يَسْتَخْفِيَ بِشَيْءٍ مِنَ الْحَقِّ مَخَافَةَ أَحَدٍ مِنَ الْخَلْقِ است!
شما حتی در بیان هم خوف خلق دارید...
📝 پاسخپاسخ: این توضیح شما هم نادیدن دهها و بلکه صدها روایت درباره اینکه هر حقی را نباید گفت و تقیه دینی و دین آبائی است
احتمالا اگر زمان امام صادق ع بودید به ایشان اعتراض می کردید که کار جعفر جعفی را تایید کردید که این حجم از معارف را که امام باقر به جعفر جعفی گفته بود او برای کسی نقل نکرده بود و چرا به او یاد دادید که در چاه بگوید تا فشارش کم شود و نفرمودید که برود و علنی کند
اتفاقا همین روایت که آوردید دقیقا رد سخن شماست.
این فراز مربوط به امام زمان است که ما آرزو داریم ایشان بیاید و وضعیت را به گونه ای برساند که دیگر بتوان همه چیز را گفت
این روایت دارد می گوید تا قبل از امام زمان بقیه اهل بیت و کسانی که معیار اهل بیت دستشان بوده از ترس دشمنان دین و از ترس نفهمی مردم خیلی حرفها را نزدید.
@aliebrahimpour_ir
#معرفی
۱۰۰ ویدئوی کوتاه «سواد اقتصادی»
برای آموزش مفاهیم کلیدی
◻️حباب بازارها، ابرتورم، کاپیتالیسم، کنترل سرمایه، نرخ بهره منفی، اثر ثروت، نحسی منابع، پول فیات، بازی جمع صفر، دست نامرئی، تئوری بازیها، آربیتراژ، بازار خرسی، بازار گاوی، تئوری ابله بزرگتر، اقتصاد لابیگری، مکتب کینزی، لیبرالیسم و نئولیبرالیسم، سوسیالیسم، شاخص قیمت مصرفکننده، مونوپولی، الیگاپولی، ریپو، نرخ بیکاری، رکود تورمی، تولید ناخالص داخلی، قوانین آنتیتراست و بانکداری سایه اصطلاحاتی هستند که یادگیری آنها در کنار دهها عبارت و اصطلاح دیگر برای فهم روندهای اقتصادی ضروری است.
◻️رسانه تصویری «فردای اقتصاد» برای آموزش این مفاهیم کلیدی به تهیه و دوبله ۱۰۰ ویدئوی کوتاه (بین یک تا ۲ دقیقه) از محتواهای معتبر علمی مبادرت کرده است که انتشار آن از روز پنجشنبه ۳۱ فروردین آغاز میشود.
◻️تماشای این ویدئوها، قدرت تجزیه و تحلیل مباحث اقتصادی و پیشبینی تحولاتی همانند تورم، شوکهای اقتصادی، فراز و فرود قیمتها و حباب بازارها را برای همه افراد افزایش میدهد. برای دسترسی به این ویدئوها سایت، اینستاگرام، و تلگرام «فردای اقتصاد» را فالو کنید.
#سواد_اقتصادی
https://t.me/feghtesad/29797
@aliebrahimpour_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 نسخهای برای پیوند با #امام_سجاد (ع)
🎙 استاد شیخ حسین #انصاریان
لا اِلهَ اِلا اللَّهُ حَقّاً حَقّاً
لا اِلهَ اِلا اللَّهُ ايماناً وَ تَصْديقاً
لا اِلهَ اِلا اللَّهُ عُبُودِيَّةً وَرِقّاً
https://ahlolbait.com/doa/2922/
@aliebrahimpour_ir #دانلود
#حدیث
🌺 وقتی خدا بندهای رو دوست داشته باشه، کار کمی هم انجام بده، خدا جزای فراوان بهش میده. برای خدا سنگین نیست که در برابر کم، فراوان پاداش بده.
📗 اصول کافی، کتاب ایمان و کفر، باب میانهروی در #عبادت.
@aliebrahimpour_ir #عمل
#خدایا
🌸 ممنونم از تو.
تو در این #ماه_رمضان به من محبت کردی؛ رحمت و فضل و احسانت را به من چشاندی. این اولین ماه رمضانی است که از تمام شدنش ناراحت هستم؛ غصهدارم.
🌼من البته خودم میدانم و اینقدرها شعورم میکشد که لیاقت این محبت را نداشتم، ولی تو پُرمحبت هستی که اینطور از من پذیرایی کردی. کاری کن که باز هم شعورم بکشد. ممنونم از تو. ببخشید که آنجوری که شایسته نتیجه پذیرایی تو است، آدمحسابی نشدم.
🌺ببخشید که در این ماه مهمانی، کاری نکردم. افسوس میخورم؛ اینقدر تلاشم کم بود که خودم کاملا کمبودنش را تصدیق میکنم! راستش ته دلم به این خوش بود که مهمان خر صاحبخانه است؛ برای همین شل کردم...
🍀ولی صفا کردم با تو. حال کردم با تو. عشق کردم با تو. دلیلش را نمیدانم چرا. اگر میدانستم و میتوانستم به یک کاری منسوبش کنم، اینقدر خجالتزده نبودم. تو آقایی کردی، محبت کردی.
🌟همین صفا و محبتی که پیدا شد را، دقیقا همین را، همین را قبول کن به عنوان کار. به همین مزد بده؛ مزد فراوان و بزرگ؛ همانقدر که به عزیزانت میدهی. برای تو که این کار بزرگ نیست! کار همیشگی تو همین است!
🌸دوست داشتم ادامه داشت این ماه زیبا. تو باز نور بفرستی و من مزهمزه کنم. این دوستداشتنم را تو بگیر و مراقبتش کن.
🌺بعدا هم تحویلم میگیری؟ نگرانم. تو رو جان عزیزانت (محمد، علی، فاطمه،... و مهدی درودتبرآنها)، بعد از ماه رمضان هم همینطور تحویلم بگیر. مراقبم باش.
☘ الان که دوباره متنم را خواندم، دیدم چه نگرانی باکلاسی دارم! "نگران از ادامهداشتن تحویلگرفتن". اوهوع! من شعورم به اینجور چیزها قد نمیداده. من مطمئنم تو داری با من یک کاری میکنی. تو به من محبت داری. این را میفهمم. نگهمدار.
🌼 منتظر مهمانیهای بعدی و پُرسوپرایز تو هستم. مثلا از همین فردا شروع کن. یاعلی.
@aliebrahimpour_ir #دلنوشته
#معرفی
#تفسیر اهلبیت
Alvahy.com
روی هر سوره ای از #قرآن که کلیک کنید، ذیل هر آیه روایات را همراه ترجمه می آورد.
اين سایت در واقع همان کتاب ۱۸ جلدی "تفسیر اهلبیت علیهمالسلام" تالیف آقای علیرضا برازش است که یک مجموعه بسیار ارزشمند می باشد.
@aliebrahimpour_ir #حدیث #روایت
#معرفی
📌ترجمه صوتی و تصویری قرآن
📝ترجمه: مسعود ریاعی
🗣گوینده: بهروز رضوی
🕋 محصول موسسه پیامبر مهر و رحمت(ص)
📎 www.masoudriaei.com/index.php/quran-v
@aliebrahimpour_ir #قرآن #تصویری
#معرفی #کتاب
📌 بشر سادهلوح نیست (به چه کسی اعتماد و چه چیزی را باور کنیم)
نوشته: هوگو مرسیه
ترجمه: مژگان جهانگیر و علی شفیقی
نشر: نشانه
✅ پینوشت: نویسنده از موضع علومشناختی، نشان میدهد که بشر در ذات خود زودباور نیست. مورد توصیه استاد #قائمی_نیا.
@aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خالخال پشمی
#برش #ازکتاب
📌مکانیسم "گوش به زنگی با ذهن باز"
@aliebrahimpour_ir #عرف
تعارضات عرف و قانون در سیاستگذاری دینی - قیدرلو.pdf
461.2K
#مصاحبه با دکتر #کمیل_قیدرلو
📌 قانونی که #عرف آن را نپذیرد قابل اجرا نیست
https://www.nasim.news/fa/tiny/news-2376528
خبر، ساعاتی بعد از درگاه این خبرگزاری حذف شد، ولی متن آن را از پایگاههای خبری کپیکننده، بازیابی کردم.
https://sahebkhabar.ir/news/59904410
☘️پینوشت: این متن به زعم من، یک دودوتاچهارتای #سیاست_گذاری دارد که در واقع مبنای هر #حکمرانی و #مدیریت ارزشمدار است. من این متن را چندباره خواندم و با اندکی ویرایش و مشخصکردن جملاتکلیدی تقدیم میکنم.
@aliebrahimpour_ir
ریاض_العابدین_در_شرح_صحیفه_سجادیه_از_بدیع_الزمان_قهپانی_به_کوشش.PDF
39.8M
#دانلود #pdf #کتاب
✅ #ریاض_العابدین في شرح صحيفه مولانا و موليالمومنين علي بن الحسين زينالعابدين
👤از بدیعالزمان هرندی قهپائی اصفهانی (عالم فاضل محقق فقیه و فیلسوف قرن۱۱، شاگرد شیخ بهایی، شیخالاسلام یزد)
🖌تصحیح حسین درگاهی
🌟شرح مختصر محققانه #صحیفه_سجادیه به زبان فارسی
@aliebrahimpour_ir
@my_sajjadeih #شرح_صحیفه #ریاض
📌 کاربرد #فلسفه در مدیریت و حکمرانی
جان استدلال:
"نمیتوانید به خاطر فساد بالقوه، فساد بالفعل را رها کنید."
پینوشت: زیبا نیست؟
مشاهده کامل کلیپ:
https://eitaa.com/akharinkhabar/103603
@aliebrahimpour_ir #فیلسوف_مدیر
أَمَّا بَعْدُ :
فَكَأَنَّ اَلدُّنْيَا لَمْ تَكُنْ
وَ كَأنَّ اَلْآخِرَةَ لَمْ تَزَلْ
وَ اَلسَّلاَمُ
عقل یشمی خالخال پشمی
🌳« #معرفی فعالیتهای کانال #عقل_سرخ » 🌿 من، علیابراهیمپور با افتخار از نسل همان وبلاگنویسهایی
بسماللهالرحمنالرحیم
📌 پایان عقلسُرخ
☘در مباحثه اصولفقهی که با آقاسید داشتم، ذیل بحث اصوللفظیه، یک نتیجهی جالبی گرفتیم و آن اینکه بازگشت همهی اصول لفظیه به این اصل بر میگردد که: "آدمها در هر جایگاهی که قرار بگیرند، میکوشند از جایگاهشان دفاع و حفاظت کنند".
یعنی مثلا اگر من در موضع یک آدم حکیم باشم -خواه در پیشخودم، خواه در نگاه مخاطبین-، حرفی میزنم که حکیمبودنم حفظ شود. یا اگر در مقام شوخی باشم، حرف جدی نمیزنم و میکوشم طنازبودنم را متناسب با شرایط بهنحواحسن تثبیت و حفظ کنم.
☘بعدا دیدم گافمن در نظریه نمایشاش، با استعارهای زیبا میگوید آدمها در صحنههای مختلف زندگی، نقشهای گوناگونی بازی میکنند. هرکسی روی صحنه میرود، به بهترین شکل از تکنیکهای صحنه استفاده میکند تا نقشاش را بازی کند: "مردم نسبت به اینکه دیگران چگونه آنها را میبینند، حساس هستند، و از شکلهای متعدد مدیریت تصویر استفاده میکنند تا دیگران را وادار کنند واکنشهای مطلوب و دلخواه آنها را نشان دهند." (جامعهشناسی گیدنز: ص۱۳۸)
☘من در آستانهی ۳۰سالگی -که شاید نیمهعمر من باشد- میخواهم نقش/رُل/مقام را عوض کنم. من تا امروز نقش خودم را یک آدم فرهیختهی کنشگر در میدان علم میدیدم؛ میخواستم یک استادِ فعال در علوم انسانی اسلامی بشوم و باشم. خودم را برای یک استاد حرفهای آماده میکردم.
☘خب، طبیعی هم هست که متناسب با این نقش، فعالیت میکردم؛ میخواندم و مینوشتم و از این نقشم دفاع میکردم و میکوشیدم بهترینِ این صحنه جلوه کنم.
☘لازمهاش هم این بوده، من حتی در ذهنم هم میترسم آزاد فکر کنم! این بدترین نوع اسارت است!! همیشه -حتی در پستوی ذهنم- یک جمع فرهیخته دور میز نشستهاند و افکارم را نقد علمی میکنند؛ و من حرفی نمیتوانم بزنم و چیزی بنویسم، جز وقتی از زیر دست این اعزه رد شده باشد. حالا میخواهم زیر این میز بزنم!
☘اما امروز در سلامت کامل عقل، از این نقش استعفا میدهم. دیگر نمیخواهم خودم را در این مقام تعریف کنم و نقش فرهیخته بازی کنم. دیگر نمیخواهم با رعایت قواعد صحنهی آدمهای خیلیعاقل، خودم را در جمعشان فرو کنم و آدابی رعایت کنم که آنها من را از خودشان بدانند.
☘شاید این حرف باعث نگرانی اهالی فرهیختگی شود اما من به هیچ عنوان جسارتی نمیکنم و خود را لایق نگرانی نمیبینم. آقا امام سجاد تعبیری در دعای ابوحمزه تعبیری را تکرار میکند که زبان حال من است: "مَا أَنَا يَا رَبِّ وَ مَا خَطَرِي" یعنی من کیام و چه ارزشی دارم؟ من هیچ سمت رسمی و عنوان خاص از جایی ندارم و هیچ مرجعیتی برای کسی ندارم که پیادهشدنم از این اتوبوس و زباندرازیام به اعضای آن، خراشی روی کسی یا چیزی بیندازد!
☘پایان بازی این نقش و اعراض از این مقام، مساوی است با پایان ماموریت کانال عقلسُرخ.
بنابراین وظیفهی انسانی و اخلاقی خودم میدانم این پایان را اعلام کنم تا بیشازاین وقت اعزه مخاطب را در این کانال تلف نکنم.
☘در صحنه فرهیختگی، مخاطب بیشتر کانال، مثل پامنبری بیشتر، خوشحالم میکرد؛ اما دیگر اشتیاقی به تعداد ندارم. بعضی از خیلیفرهیختهها را خودم حذف کردم. مابقی اعزه انتخاب با خودشان است!
☘من میخواهم خودم باشم: یک آدم خیلیمعمولی با درجات بالایی از حماقت. دوست دارم خودم را در یک جمع رفقای صمیمیام تصور کنم که بیآلایش دریوری بگویم.
علی ابراهیمپور
نگارش: اردیبهشت۱۴۰۲
ارسال: ۲۸خرداد۱۴۰۲
@aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خالخال پشمی
بسماللهالرحمنالرحیم 📌 پایان عقلسُرخ ☘در مباحثه اصولفقهی که با آقاسید داشتم، ذیل بحث اصوللفظی
این آخرین پیام عاقلانه و حکیمانه کانال عقلسرخ به قلم علیابراهیمپور است.
من با صداقت و عقلانیت تمام، از هرگونه جدیّت و حکیمانهبودن پیامهای آینده این کانال تبّری میجویم.
طبیعتا هیچ عاقل و حکیمی، پیامهای حماقتآمیز را با نگاه حکمت و فرزانگی، ارزیابی نمیکند که اگر بکند، خود از دایره عقل و حکمت بیرون شده است!
متنها خارج از میدان فرزانگی و فرهیختگی و سرشار از حماقت و بلاهت خواهند بود و فاقد هرگونه مرادجدی قابل استناد! 😬
هنوز درباره اسم کانال آیندهام به جمعبندی نرسیدهام. "عقل تفتیده، عقل زنگزده، عقل شوریده، عقل فسیل، عقل پوسیده، بُله" عناوینی هستند که بدانها مشغولم. تا ببینیم چه میشود!
@aliebrahimpour_ir
May 11
#نسخه_خطی #صحیفه_سجادیه به خط #کفعمی
امشب توفیق این را داشتم که این کتاب نفیس را از جناب استاد سبط طباطبایی یزدی امانت بگیرم. برای اطلاع بیشتر درباره این نسخه، سرچ کنید!
چون من هم اولین بار به صورت اتفاقی در سرچهای گوگلی به این کتاب برخوردم. ظاهرا نسخهای مفقود شده بوده که در سالهای اخیر پیدا شده و بنیاد طباطبایی با همکاری کتابخانه ملی آن را منتشر میکنند.
چیزی که توجهم را جلب کرد، وجود ۴دعا بیشتر از صحیفههای رایج، در این نسخه است (صحیفه امام سجاد، ۷۵ دعا داشته؛ متوکل -راوی صحیفه- ۱۱ دعا را از دست داده و ۶۴دعا را داشته؛ اما نسخهی متداول، تنها حاوی ۵۴ دعاست.). چنانکه در عکس مشاهده میکنید، کفعمی آن را در سند ذکر کرده و صرفا یک الحاق نیست.
بعدها وقتی مقدمه سیدمحمدحسین حکیم بر کهنترین نسخه صحیفه را میخواندم، دیدم جابهجا به مقدمهی مبسوطش بر نسخه کفعمی ارجاع داده. این مقدمه به قدری نکات ریز تاریخی دارد که به عنوان یک عامی فقط میتوانم ابراز اعجاب کنم!! عنوان این مقدمه این است: "سیر تاریخی صحیفهپژوهی تا سده ۱۲ه"
در الحاق پشت جلد هم، یک شجرهنامه جالب صحیفه، از امام سجاد تا مجلسی، قرار گرفته.
خیلی احساس "خوش به حالم" پیدا کردم. 😬✌
پ.ن: برای ملاحظه فهرست این کتاب، ن.ک:
https://www.gisoom.com/book/11244035/
#نسخه_کفعمی
@aliebrahimpour_ir ۱۴۰۲.۰۴.۱۱
عقل یشمی خالخال پشمی
چکیدهای از مقدمهی سیدمحمدحسین حکیم به همراه سهمقالهی دیگر، در این کتاب درج شده.
مرحمتی از استاد طباطبایی 🌿
@aliebrahimpour_ir