eitaa logo
عقل یشمی خال‌خال پشمی
247 دنبال‌کننده
694 عکس
33 ویدیو
74 فایل
☑️ کسی که حرفای این کانال را جدی بگیره، خره. 😇✌ @ebrahimpour
مشاهده در ایتا
دانلود
❄️با عرض سلام خدمت اساتید و دانشجویان محترم:❄️ 📚 به اطلاع می رساند اختتامیه چهاردهمین جشنواره انتخاب پژوهشگر برتر دانشگاه باقرالعلوم همزمان با اختتامیه سومین جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی در ایام مبارک دهه فجر( 15 بهمن ماه 1399) در دانشگاه باقرالعلوم برگزار می گردد. به گزارش معاونت پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم، برگزیدگان این جشنواره در سه گروه به قرار ذیل می باشد: ✅ الف : اعضای هیأت علمی؛ رتبه اول: آقای دکتر حسین سوزنچی رتبه دوم: آقای دکتر محمدمهدی گرجیان رتبه سوم: آقای دکتر کریم خان محمدی ✅ ب : دانشجویان مقطع دکتری؛ رتبه اول: آقای مصطفی آبیار همدانی رتبه دوم: آقای عبدالرضا آتشین صدف رتبه سوم: آقای عبدالله نوری گلجایی ✅ ج : دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد؛ رتبه اول: آقای علی ابراهیم پور رتبه دوم: خانم فاطمه کریمی رتبه سوم: آقای سیدمحمدمهدی شرف الدین اداره پژوهش @bouresearch
هدایت شده از اسلام و فلسفه
🔷 هشتمین شماره علمی ترویجی فلسفه اسلامی به زیور چاپ آراسته شد . ✅ عناوین مقالات چاپ شده : 👇👇 1⃣ سلوک فقری ( تبیین برخی گزاره های اخلاقی بر اساس بینش فطری ) 🖌 حامد کریمی 2⃣ قابلیت تنظیم مفاهیم فلسفی با تاکید بر نظر ملا صدرا (ره) 🖌 مصطفی زارعی 3⃣ روش شناسی حکمت متعالیه 🖌 جواد دلپذیر 4⃣ عینیت یا غیریت علت غایی با غایت از منظر علامه طباطبایی (ره) 🖌 ایمان دیندار اصفهانی 5⃣ بررسی انتقادی راهکارهای ارائه شده در خصوص تبیین رابطه علیت و اختیار در انسان 🖌 محمد عباسی / یارعلی کرد فیروزجایی 6⃣ جایگاه شناسی احکام قضایا در میان منطق دانان مسلمان 🖌 علی ابراهیم پور 📎 از کلیه علاقمندان دعوت به عمل می‌آید، مقالات خود در موضوعات فلسفی را بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در شیوه نامه نگارش مقالات موجود در سایت مربوط به مجله ، تنظیم نموده و در قسمت ارسال مقاله، بارگذاری نمایند. آدرس سایت: 🌐 nasimekherad.ismc.ir ‌‌ @mt_falsafeh 📒📒📒📒📒📒📒📒📒 https://eitaa.com/joinchat/729677891Cc0cea1ba96
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸فیلم‌هایی که با حضور بازیگر زن با سر تراشیده، مجوز گرفتند... یادداشت را اینجا بخوانید: 🌐 eitaa.com/aliebrahimpour_ir/806
📌 دیلی چند روزی است که توقیف فیلم قاتل و وحشی را پوشش وسیع خبری می‌دهد. 💬خلاصه خبر این است: «قاتل و وحشی» توقیف شد/ ممانعت از نمایش فیلم حمید نعمت الله برای داوران / دلیلی که وزارت ارشاد برای توقیف این آورد، نمایش و لیلا حاتمی بود که از نظر شورای پروانه نمایش این‌ کار مجاز نبوده است. اتفاقی که در همه‌ی این سالها در چندین اثر سینمایی افتاده و مجوز گرفته اما سازمان سینمایی دولت حسن روحانی، ترجیح داد به عقب برنگردد! 🔸موجی از پوشش رسانه‌ای حول این اتفاق، روی کلیدواژه می‌چرخد که چند بازیگر و هنرمند یادداشت‌هایی نوشتند و بر آن تاختند. 🔸من تا قبل از دیدن این کلیپ، این بال‌بال‌زدن‌های رسانه‌ای برایم معنا نداشت! خب طبیعی است که زنی که حجاب رعایت نکند، نباید مجوز بگیرد! فتوای مراجع، بر حرمت نمایش بدن، تنهاوتنها استثنا، گردی‌صورت و دست‌ها تا مچ است. تا این کلیپ را دیدم! 🔷چهار نکته: 🔻۱.ارشاد بی‌توجهی کرده که در خبر، را بهانه کرده! شخصی که خبر را تدوین کرده، نادانی کرده و برای موج‌سازی رسانه‌ها بستر فراهم کرده! دلیل اگر دلیل است، همان رعایت نکردن است. شما که عملا با نمایش گوش مشکلی ندارید؛ چرا خوراک رسانه‌ای می‌سازید و با اعصاب ملت بازی می‌کنید؟ (این نکته در فرض خوش‌بینانه است؛ ر.ک: نکته۴) 🔻۲.کلیپ را ببینید. رسما مدت‌هاست در مملکت فیلم بی‌حجاب می‌سازند و با این گمان که علت وجوب حجاب، مو است! مو نباشد، نمایش مجاز است! اینکه این حرام آشکار اتفاق افتاده، آن هم به صورت مکرر، جای تعجب دارد. چشم و گوش‌ها تاحالا کجا بوده‌اند؟ 🔻۳.من به نعمت‌الله و تیمش حق می‌دهم ناراحت باشند. آن‌ها طبق روال فیلم ساخته‌اند و کاری کردند که قبلا هم می‌شده! حق دارند ناراحت باشند. اما ارشاد باید بیانیه رسمی‌تری بدهد و این موضع را روشن کند. غلط قبلی‌اش را رسما اعلام کند و بگوید زین‌پس مراعات می‌کند. حتی شاید لازم باشد خسارت تهیه‌کننده هم پرداخت شود. این ناهم‌سانی برخورد در مجوز را باید آشکارا حل کند. نه اینکه به تاریخ حواله بدهد. 🔻۴.سناریوی یی شاید پشت پرده است. این‌بار با کلیدواژه ؛ تا خاکستری‌ها را داغ کنند... کسی گوش به زنگ هست؟؟ کلیپ: ♻️ eitaa.com/aliebrahimpour_ir/805 ♻️ t.me/Cinemadaily/16813 🌐 @aliebrahimpour_ir
هدایت شده از بنیاد شهید مطهری
⚪️ «همایش بین‌المللی بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز» به مناسبت یکصدمین سالگرد ولادت با حضور سخنرانان از ۲۲ کشور جهان 🔹 جلسات: ۱۳ الی ۱۵ بهمن‌ماه 🔹 افتتاحیه به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی: یکشنبه ۱۲ بهمن، ۱۸:۳۰ ❇️ سخنرانان افتتاحیه: آیت‌الله جوادی آملی، پروفسور فون استوش(آلمان) دکتر هانی ادریس (مراکش) 🔹پخش آنلاین فارسی: tv.mou.ir 🔹پخش آنلاین عربی و انگلیسی: mou.ir/mutahhari ✅ ثبت‌نام (ویژه افراد متقاضی دریافت گواهینامه حضور در همایش): portal.motahari.ir/ir 🔹 شرکت برای عموم علاقه‌مندان آزاد است ⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در تلگرام، ایتا و سروش👇 t.me/motahari_ir eitaa.com/motahari_ir sapp.ir/motahari_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
⚪️ «همایش بین‌المللی بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه با مسائل امروز» به مناسبت یکصدمین سالگرد و
🗂 برنامه جلسات بین‌المللی استاد 🗓دوشنبه، ۱۳ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ 📌 ارائه اول: طراحی مبانی معرفت‌شناسانه علم اسلامی بر اساس چارچوب حکمت اسلامی با تاکید بر مبانی استاد 👤 ⏰ ساعت ۸:۴۵ - ۹:۳۰ 🖥 پخش آنلاین: tv.mou.ir 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📌 هرم مبانی معرفت‌شناسانه #پارادایم علم اسلامی 📑 #خلاصه و جمع بندی #مقاله : «طراحی #هرم مبانی معرف
📌 هرم مبانی معرفت‌شناسانه علم اسلامی 📑 و جمع‌بندی ویرایش نهایی : «طراحی مبانی معرفت‌شناسانه پارادایم اسلامی بر اساس چارچوب با تاکید بر مبانی استاد » 🔰 ارائه شده درهمایش بین‌المللی بازاندیشی آرای استاد مطهری در مواجهه به مسائل امروز ۱۳۹۹.۱۱.۱۳ 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 موضوع ارشد [1] ✅ عنوان: طراحی « » بر اساس ، به‌مثابه رقیب پارادایم‌های علوم انسانی غربی 🔸 بیان مسئله: به گزارش فیلسوفان علم، علوم انسانی و اجتماعی در غرب، حداقل دارای سه کلان‌پارادایم پوزیتیویستی، تفسیری و انتقادی هستند. هر کدام از این پارادایم‌ها، از مبانی معرفت‌شناختی، هستی‌شناختی و روش‌شناختی مشخصی تشکیل می‌شوند. اندیشوران غربی، این مبانی را به‌صورت خلاصه در کتب روش‌شناسی پژوهش ارائه کرده‌اند و پژوهشگران تحقیقات علوم انسانی و اجتماعی –حتی در کشور ما- به صورت متداول، با پذیرش یکی از این‌ها، تحقیق خود را انجام می‌دهند. 🔸 ناگفته پیداست این پارادایم‌های غربی، زیربنای صحیحی برای پژوهش‌های محسوب نخواهند شد و پژوهشگران بایستی تحقیق خود را بر اساس پارادایمی بنا نهند که اسلامی باشد. برای دست‌یابی به این مهم می‌توان از ظرفیت حکمت اسلامی استفاده کرد. 🔸 به‌نظر‌می‌رسد حکمت اسلامی و آثار حکما و فلسفه‌پژوهان اسلامی، ظرفیت آن را دارد که مبانی معرفت‌شناسی، هستی‌شناسی و روش‌شناسی را از آن استخراج کرد که بتواند با پارادایم‌های غربی رقابت کند. ازاین‌رو این تحقیق به دنبال آن است که با مقایسه پارادایم‌های غربی، مبانی لازم برای طراحی پارادایم اسلامی را از حکمت اسلامی، کند. 1399.08.21 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 موضوع ارشد [2] ✅ عنوان: استخراج مبانیِ چارچوبِ نظریِ از حکمت اسلامی 🔸 یکی از عناصر مهم پژوهش و تولید علم در علوم انسانی و اجتماعی، است. چارچوب نظری پژوهش، پژوهشگر در ساحت علم و پژوهش است که به پژوهشگر در تمامی مراحل تحقیق –از انتخاب موضوع، تا استفاده از منابع، نتیجه‌گیری و اعتباریابی- می‌دهد. بنابراین یکی از لوازم دست‌یابی به «علوم انسانی اسلامی»، چارچوب نظری و ارائه آن به جامعه علمی و پژوهشگران است. 🔸تا به امروز، کتب و مقالات زیادی درباره چیستی و مبانی علوم انسانی اسلامی نوشته شده است، با وجود این، هنوز تحقیقی نیامده است که «چارچوب نظری» مورد نظر را برای پژوهشگران ارائه کند. به‌طورخلاصه، چارچوب نظری علوم انسانی اسلامی، مبانی کلان معرفت‌شناختی، هستی‌شناختی و معرفت‌شناختی است که به‌صورت منسجم و خلاصه ارائه می‌شود. 🔸 حکمت اسلامی و آثار فیلسوفان و اندیشوران مسلمان در تمدن اسلامی، اندیشه عالمان مسلمان را نظام می‌بخشیده است. اما برای برطرف‌شدن نیاز فعلی، لازم است این مبانی به‌صورت روشن و شفاف استخراج شوند. ازاین‌رو این تحقیق تلاش می‌کند مبانی چارچوب‌نظری علوم انسانی اسلامی را از حکمت اسلامی استخراج کند و آن را در قالب مجموعه گزاره‌هایی ، و ارائه دهد تا پژوهشگران علوم انسانی بتوانند بر اساس آن، تحقیقات خود را سامان دهند. 1399.08.21 🌐 @aliebrahimpour_ir
گزارش آماری ایران 99.pdf
6.37M
📥 وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران بهار 99 مرکز آمار ایران 🌐 @aliebrahimpour_ir
📸 عکس: جلسه دبیران طرح شهید ، 3اسفند1399 👥 آقا ابوالفضل قویدل، دکتر رستمی‌کیا، ابراهیم‌پور 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📌 #دعای_هفتم #صحیفه_سجادیه ☑️ دعا وقت مهمات و رنج و اندوه 🌐 @aliebrahimpour_ir
🌺ترجمه‌ای محتوایی و مضمونی از 1️⃣ ای آن‌که باز شدن گره مشکلات، و کُند شدن تیزی سختی‌ها، تنها به دست توست و راه خروج به سوی راحتی تنها از تو درخواست می‌شود. 2️⃣ همه‌ی امور سخت و پرقدرت، در محضر قدرت تو ذلیل‌اند، و همه‌ی اسباب، به لطف تو سببیت یافته‌اند، و همه‌ی اتفاقات به قدرت تو جریان یافته‌اند، و همه‌ی اشیاء‌ با اراده‌ی تو حرکت می‌کنند؛ لذا نیازی نیست به آن‌ها امر کنی تا اطاعت کنند بلکه مطیع مشیّت تو‌ اند و نیازی نیست تو آن‌ها را نهی کنی، بلکه با اراده‌ات همگی از آن‌چه تو نمی‌خواهی دست می‌کشند. 3️⃣ خدایا هر چه دغدغه شود، در رفع آن‌دغدغه‌ها، تنها تو را باید خواند و هر حادثه‌ی ناگواری پیش آید، تنها به تو باید پناه آورد؛ هیچ‌کدام از مشکلات دفع نمی‌شود، مگر همان‌هایی که تو آن‌ها را دفع می‌کنی! و هیچ بسته‌ای باز نمی‌شود مگر همان‌ها که تو باز می‌کنی! 4️⃣ خدایا اکنون برایم اتفاقی افتاده که سنگینی‌اش مرا خسته کرده، و از به دوش کشیدنش عاجزم.😣 5️⃣ خدایا این اتفاق را با قدرتت بر من فرو فرستاده‌ای، و به فرمانروائی‌ات آن را به سوی من روانه کرده‌ای لذا؛ هیچ‌کس نمی‌تواند مرا از آن‌چه تو بر من وارد آورده‌ای بیرون آورد؛ و هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌چه را به سویم فرستاده‌ای از من باز گرداند؛ و هیچ‌کس نمی‌تواند درهایی را که به رویم بسته‌ای، باز کند؛ و هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌دری را که برایم باز کرده‌ای، به رویم ببندد؛ و هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌چه را برایم سخت کرده‌ای آسان کند؛ و هیچ‌کس نمی‌تواند آن‌که را تو بی‌چاره‌ کرده‌‌ای یاری‌اش کند. 6️⃣ پس ابتدا بر محمد و آل محمد درود فرست سپس؛ باب گشایش را با فضل و قدرت و دارائی‌ات بر من بگشای، و دغدغه‌هایی که بر من سیطره پیدا کرده‌‌اند را با قوّت و سبب‌سوزی‌ات بشکن، و در آن‌چه درباره‌ی آن به تو شکایت کرده‌ام، حسن نظرت را به من عطا کن، و نسبت به آن‌چه از تو درخواست کرده‌ام، شیرینی کار دقیق و متقن‌ات را به من بچشان، و از طرف خودت، رحمت و گشایشی گوارا به من بده، و از جانب خودت راه‌گریزی برایم قرار ده و مرا از توجه کردن به واجبات و به کار بستن سنتت، به چیز دیگری مشغول مکن. 7️⃣ خدایا! نسبت به مشکلی که برایم پیش آمده، مقداری به تنگ آمده‌ام، و به خاطر اتفاقی که بر دوش من افتاده، پر از دغدغه‌ شده‌ام و حال آن‌که تو قادری آن‌چه به آن گرفتار شده‌ام را از من برداری و آن‌چه در آن افتاده‌ام را از من دفع کنی؛ 🔸 پس چنین کن! اگرچه من مستحق چنین چیزی نیستم؛ ای صاحب تدبیر گسترده! 📝 به قلم استاد حجت‌الاسلام احمد فربهی 📎 https://eitaa.com/farbehi/237 🌐 @aliebrahimpour_ir
باذن‌الله؛ 📚 📚 🗓 بعد از ۵سال 📖 🔷 روش‌شناسی جریان‌شناسی 🔹به‌مثابه نظریه-روشی میان‌رشته‌ای 📇 نشر طه 🔶 The methodology of "Currents studies" 🔸 As interdisciplinary Theory-Method 📚 📚 ۱۳۹۹.۱۲.۰۴ 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 🌺 برای خودمان از خدا چیز بخواهیم؛ این خودش یعنی . به همین شکل به یاد خدا باشیم که دائماً از خدای متعال بخواهیم و مسئلت بکنیم... عبودیت اقتضا می‌کند که انسان از خدا . آن کسی که از خدا چیز نمی‌خواهد او در مقابل خدا به خرج می‌دهد. عبودیت اقتضا می‌کند که انسان همیشه از خداوند چیز بخواهد. 🌺 یکی از بزرگان می‌گفت (چه نکته خوبی!) ما همیشه وقتی دعا می‌کنیم به خدا می‌گوییم خدایا به ما بده، هیچ وقت دعا نمی‌کنیم خدایا از ما ، در صورتی که ما به این دعا بیشتر احتیاج داریم؛ ما به آن چیزهایی که خدا باید از ما بگیرد بیشتر احتیاج داریم تا آن چیزهایی که بخواهد به ما بدهد. تا این‌هایی که از ما باید بگیرد از ما نگیرد هیچ چیز قابل دادن نیست. ما باید بگوییم خدایا این حب جاه و مال را از ما بگیر، این حسادتها را از ما بگیر، این کینه‌ها و عقده‌ها را از ما بگیر، این کدورتهای قلبی را از ما بگیر، این پرده‌ها را از جلو چشم ما بردار؛ این غلها، این غِشها، این حِقدها، این ضِغْنها، این شکها، این شرکها، این کبرها، این حسدها را از ما بگیر. به این «بگیر» ها بیشتر احتیاج داریم تا به اینکه چه را به ما بده. آخر ؟ اول حساب کن که چه هستی و چه داری؛ چه را طلب می‌کنی و برای کجا طلب می‌کنی؟ گفت: «آئینه شو جمال پری طلعتان طلب». اول آنچه باید از تو بگیرند آنها را بیرون بریز، آنگاه بگو بده. آن وقت است که دعای تو مستجاب می‌شود و «بده» ها به اجابت مقرون می‌شوند. 🌺 نکته دیگر که درسی است که امیر المؤمنین علی علیه السلام می‌دهد این است (روحش را عرض می‌کنم و جمله‌اش را بعد ترجمه می‌کنم): هیچ وقت چیزی را بر خدا ، یعنی نگویید خدایا فلان چیز را به هر حال من می‌خواهم، من کار ندارم حکمت اقتضا می‌کند یا نه، مصلحت است یا مصلحت نیست... وقتی که انسان از خدا چیز می‌خواهد اول این را باید بخواهد: خدایا این قلب من را که از تو آن چیزی را بخواهد که حکمت و مصلحت است و الّا من خیلی اوقات گمراه می‌شوم، چیزهایی برای خود می‌خواهم که و چه دعای بزرگی است! 🌺 در است، می‌فرماید: اللَّهُمَّ إِنْ فَهِهْتُ عَنْ مَسْأَلَتِي، أَوْ عمهت عَنْ طِلْبَتِي، فَدُلَّنِي عَلَى مَصَالِحِي، وَخُذْ بِقَلْبِي إِلَى مَرَاشِدِي، فَلَيْسَ ذلِكَ بِنُكْر مِنْ هِدَايَاتِكَ، وَلاَ بِبِدْع مِنْ كِفَايَاتِكَ. یعنی خدایا اگر زمانی من گنگ و لال شدم نفهمیدم از تو چه باید بخواهم، عوضی چیزی خواستم، خدایا اگر از مطلوب واقعی خودم کور شدم، چشمهایم آن مطلوبهای واقعی خودم را ندید و چیزهایی را دید که اصلًا نباید من به اینها توجه کنم، خدایا اولین دعای من این است که با آن لطف و کرم خودت دست به قلب من بینداز و که بفهمم چه بخواهم، مرا به مصالح خودم راهنمایی کن. ☘️این قلب من را بگیر و به سوی رشدش و آنچه که صلاح و هدایت و راهش است راهنمایی بفرما. از کرم تو و از لطف عمیم تو اینها عجیب و چیز تازه‌ای نیست؛ یعنی تو چقدر لطف داری که بسیاری از اوقات اصلًا قلب من را خودت هدایت کرده‌ای که من چه از تو بخواهم، این‌ها هم جزء لطف‌های توست. 🌺 در دعای رجب می‌خوانیم: یا من یعطی الکثیر بالقلیل: ای خدایی که رحمت و نعمت بسیار را می‌دهی در مقابل عمل کم. یا من یعطی من سأله: ای خدایی که عنایت می‌کنی به هرکه از تو بخواهد و لو عملی هم نداشته باشد؛ معاوضه عمل هم نیست. یا من یعطی من لم یسئله و من لم یعرفه: ای خدایی که اعطا می‌کنی و رحمت می‌کنی به بنده‌ای که حتی از تو و تو را ، تحننا منه و رحمة: از بس تو به بندگان خودت لطف و تحنّن و رأفت و رحمت داری! ☘️یکی از شرایط دعا- که شرایط زیاد دارد- همین ایمان به لطف عمیم پروردگار است و اینکه رحمت پروردگار بی‌منتهاست و اینکه انسان هر اندازه عاصی و گناهکار باشد اگر به مانند یک بنده تائب و بازگشت‌کننده و مُقرّ به معصیت و بنده‌ای که تصمیم گرفته است دیگر نافرمانی نکند به درگاه الهی قدم بگذارد محال و ممتنع است که پروردگار او را از در خانه خودش دور کند 📗 مجموعه آثار (آشنایی با قرآن(6 - 9))، ج27، ص: 670-672 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📸 عکس: جلسه دبیران طرح شهید #بیاضی_زاده، 3اسفند1399 👥 آقا ابوالفضل قویدل، دکتر رستمی‌کیا، ابراهیم‌پو
📌 هم‌مناسبتی عکس، با سالروز انتشار منشور روحانیت ✅ برشی از این متن ناب: ... نکته آخری که توجه به آن لازم است اینکه روحانیون و علما و طلاب باید کارهای قضایی و را برای خود یک امر و یک الهی بدانند و برای خود شخصیت و امتیازی قائل بشوند که در حوزه ننشسته‌اند؛ بلکه برای اجرای حکم خدا را رها کرده و مشغول به کارهای حکومت اسلامی شده ‏اند. اگر طلبه ‏ای منصب امامت جمعه و ارشاد مردم یا قضاوت در امور مسلمین را خالی ببیند و قدرت اداره هم در او باشد و فقط به درس و بحث مسئولیت نپذیرد و یا دلش را فقط به و درس خوش کند، در پیشگاه خداوند بزرگ یقیناً مؤاخذه می ‏شود و هر گز عذر او موجه نیست، ما اگر به نظام خدمت نکنیم و استقبال بی‏سابقه مردم از روحانیت را نادیده بگیریم، هرگز فرصت و شرایط بهتر از این را نخواهیم داشت... 📒 ، ج‏21، ص: 273-293 🌐 @aliebrahimpour_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 توصیه‌ رهبر انقلاب برای مشتاقان محروم از مراسم اعتکاف 🔻 به دلیل شیوع ویروس کرونا و دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، امسال نیز مراسم معنوی اعتکاف در سراسر کشور برگزار نخواهد شد. با توجه به این شرایط، رئیس ستاد مرکزی اعتکاف با ارسال نامه‌ای از رهبر انقلاب درخواست کرد برای کسانی که امسال هم از فیض شرکت در مراسم معنوی اعتکاف محروم مانده‌اند توصیه‌ای داشته باشند. 🔺️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به این نامه و برای استفاده از فرصت ایام‌البیض ماه رجب به تمام مشتاقان مراسم معنوی اعتکاف توصیه‌ای مرقوم داشتند که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن و تصویر دستخط رهبر انقلاب را منتشر میکند: بسمه تعالی امسال نیز بسیاری از متعبّدان از فضیلت اعتکاف محرومند. پیشنهاد میشود که در هر یک از سه روز نماز جناب جعفر طیار را به‌جا آورند.
عقل یشمی خال‌خال پشمی
🔰 توصیه‌ رهبر انقلاب برای مشتاقان محروم از مراسم اعتکاف 🔻 به دلیل شیوع ویروس کرونا و دستورالعمل‌های
📌 نماز 🌸این بسیار مهم و ارزشمند است که با هاى فراوانى نقل شده است و براى آمرزش گناهان و برآمدن حاجات بسیار مؤثّر است و نام دیگر این نماز «نماز تسبیح» است و شیعه و اهل سنّت آن را با روایات نقل کرده اند. 🌸وجه نام گذارى آن به این است که در آن هنگام که جعفر بن ابى طالب (برادر امیر مؤمنان ع) از هجرت حبشه به مدینه بازگشت و به حضور رسول خدا ص رسید، آن حضرت بسیار خوشحال شد و میان دو چشمان جعفر را بوسید و فرمود: اى جعفر! آیا به تو هدیه اى بدهم؟! عرض کرد: آرى یا رسول اللّه! مردم گمان کردند، که حضرت مى خواهد طلا یا نقره به او ببخشد، آن حضرت فرمود: عملى را به تو بیاموزم که اگر هر روز یا هر ماه و یا هر سالى یک بار به انجامش توفیق یابى، امید است که خداوند گناهانت را ببخشد، سپس این نماز را به وى آموخت. 🌸بهترین وقت انجام این نماز، در ابتداى روز است، هرچند در دیگر اوقات شب و روز نیز مى توان خواند. 🍀 این نماز رکعت است با دو سلام، در رکعت اوّل بعد از «حمد» سوره «اذا زلزلت» را مى خوانى، و در رکعت دوم بعد از «حمد» سوره «عادیات»، و در رکعت سوم بعد از «حمد» سوره «نصر»، و در رکعت چهارم بعد از حمد، «سوره توحید». 🍀در هر رکعت پس از و سوره، پانزده مرتبه مى گویى: سُبْحانَ اللّهِ وَ الْحَمْدُ لِلّهِ وَ لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ وَ اللّهُ اَکْبَرُ. همین ذکر را پس از ذکر ده مرتبه و پس از از رکوع ده مرتبه، در اوّل ـ پس از ذکر سجده ـ ده مرتبه، پس از از سجده اوّل (وقتى که نشسته‌اى) ده مرتبه، و در سجده دوم نیز ـ بعد از ذکر سجده ـ ده مرتبه، پس از سر برداشتن از سجده دوم و از برخاستن ده مرتبه (در یک رکعت مجموعاً 75 مرتبه مى‌شود)، در رکعت دوم نیز همین گونه انجام مى دهى که ده مرتبه آخر آن بعد از سجده دوم و قبل از تشهد خواهد بود و در دو رکعت بعد نیز همین گونه عمل مى کنى. ☘️مجموعاً 300 مرتبه تسبیحات گفته می‌شود. ✅ پس به صورت : چهار رکعت است که در هر رکعت ۷۵ تسبیح دارد: 🔷 بعد از حمدوسوره، ۱۵تا. 🔷 ۶۰تا معادل ۶ تا ۱۰تا باقی می‌ماند برای ۶محل: 🔸رکوع 🔸قیام بعد از رکوع 🔸سجده اول 🔸نشستن بین دو سجده 🔸بعد سجده دوم 🔸نشستن بعد سجده دوم 🌼 مسائل : ▪️۱.بعد از حمد می‌توان هر سوره‌ای خواند؛ خواندن سوره‌های مذکور، مستحب است. ▪️۲.اگر شخص عجله‌ یا مشکلی دارد، می‌تواند ۴رکعت نماز ساده بخواند و ۳۰۰ مرتبه تسبیحات را بگوید. همچنین اگر نیازضروری به وجود آمد، می‌تواند دو رکعت را بخواند و بعد از رفع نیاز، دو رکعت بعدی را. ▪️۳.می‌شود این نماز را همزمان به نیت ادا یا قضای نوافل شب یا روز هم خواند و بدین‌صورت هم ثواب نافله را گرفت و هم ثواب نماز جعفر را. ▪️۴.اگر برخی از تسبیحات در یک محل فراموش شد، در محل بعدی که یادش آمد، علاوه بر ذکر همان محل، ذکر محل قبلی را هم انجام دهد. اگر تا بعد از نماز یادش نیامد، بعد از انجام دهد. 🌐 @aliebrahimpour_ir
عقل یشمی خال‌خال پشمی
📌 توصیه‌ی آیت‌الله بهجت به خواندن #نماز_جعفر_طیار جهت رفع موانع و مشکلات مادی و معنوی ✨ به همراه #دع
📌توصیه به‌خواندن برای امور مهم دنیایی و آخرتی ✴️ پرسش: جوانی است هر چه برای اقدام می‌کند، موفق نمی‌شود، چه دستورالعملی می‌فرمایید؟ ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: نماز جعفر؛ به ترتیب و با دعای زادالمعاد بخواند. ✴️پرسش: یکی از بستگان ما امر ازدواجشان مشکلی پیدا کرده دعا بفرمایید. ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: خدا انشالله [مشکل او را حل کند]. خودشان دعا کنند. نماز جعفر را بخوانند به همان ترتیبی که در [کتاب] زاد المعاد است، و بعد از آن (بعد از نماز) در سجده حاجت‌شان را بخواهند و چون امر [مهمی] است [چرا که] هم و هم [است]، لذا در آن وقتی که دعای‌شان را در سجده [از خدا] می‌خواهند، مختصری چشمشان را تر کنند(کمی اشک بریزند). ✴️پرسش: برادری دارم که به هیچ‌وجه نمی‌خواند و رفیق ناباب دارد، ولی هر چه او را موعظه می‌کنیم گوش نمی‌دهد، لطفاً یک راه صریح نشان دهید. ✅حضرت آیت‌الله قدس‌سره: باسمه‌تعالی، بعد از علیه‌السلام برای هدایتش دعا کنید، و در سجده آخر برای این مقصد دعا نمایید و تباکی کنید. 📖 کتاب بهجت‌الدعاء، ص ٣۶٧؛ به‌سوی محبوب، ص۸۷ https://bahjat.ir/fa/content/986 🌐 @aliebrahimpour_ir
📌 عملت را کم نپندار 🌺...عَنْ مُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ، قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام، فَذَكَرْنَا الْأَعْمَالَ، فَقُلْتُ أَنَا: مَا أَضْعَفَ عَمَلِي! فَقَالَ: «مَهْ، اسْتَغْفِرِ اللَّهَ» ثُمَّ قَالَ لِي: «إِنَّ قَلِيلَ الْعَمَلِ مَعَ التَّقْوى‏ خَيْرٌ مِنْ كَثِيرِ الْعَمَلِ بِلَا تَقْوى‏». قُلْتُ‏: كَيْفَ يَكُونُ كَثِيرٌ بِلَا تَقْوى‏؟! قَالَ: «نَعَمْ، مِثْلُ الرَّجُلِ يُطْعِمُ طَعَامَهُ، وَ يَرْفُقُ جِيرَانَهُ، وَ يُوَطِّئُ‏ رَحْلَهُ، فَإِذَا ارْتَفَعَ لَهُ الْبَابُ مِنَ الْحَرَامِ دَخَلَ فِيهِ، فَهذَا الْعَمَلُ بِلَا تَقْوى‏، وَ يَكُونُ الْآخَرُ لَيْسَ عِنْدَهُ، فَإِذَا ارْتَفَعَ لَهُ الْبَابُ مِنَ الْحَرَامِ لَمْ يَدْخُلْ فِيهِ». 🍀 مفضل بن عمر می‌گوید: پیش امام صادق بودم و درباره عمل [و نقش آن در ایمان و سعادت انسان] صحبت می‌کردیم. من [با افسوس] گفتم: «چقدر من کم عمل‌ام!» 🌱 حضرت [با توبیخ به من] فرمود: «سکوت کن و چنین حرفی را نگو؛ [و به خاطر این حرفت] از خدا طلب استغفار کن». سپس فرمود: «عمل کمی که با تقوا همراه باشد، بهتر از عمل زیاد بدون تقواست.» 🌱 گفتم: «مگر می‌شود پُرعمل، بدون تقوا باشد؟!» 🌱 فرمود:‌«بله! مثل آدمی که به مردم اطعام می‌کند، با همسایه‌هایش مهربان است و در خانه‌اش به‌روی مردم باز است؛ اما وقتی دری از حرام به رویش باز می‌شود، وارد آن می‌شود؛ شخص دیگری هم هست که هیچ‌کدام از این کارهای نیک را نمی‌کند، ولی وقتی راه حرامی به رویش باز می‌شود، از آن خودداری می‌کند.» 📗 : الكافی ؛ کتاب ایمان و کفر، باب طاعت و تقوا؛ 7؛‌ (دارالحديث)، ج‏3، ص:194؛ (الإسلامية)، ج‏2، ص: 76. 🌐 @aliebrahimpour_ir