eitaa logo
عقل‌نوشته‌های انقلابی
1.9هزار دنبال‌کننده
595 عکس
205 ویدیو
54 فایل
#علی_محمدی جُستِجُوگَرِ عَقلانِیَتِ اِنقِلابِ اِسلامِی؛ از بنیان تا عینیت ارتباط با بنده: @alimohammadi89 آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/ali.mohammadi89/
مشاهده در ایتا
دانلود
گفتگوی با روزنامه فرهیختگان 2.pdf
224.8K
🔰قسمت دوم 🔹در ایام قبل از انتخابات ریاست جمهوری 1400، با روزنامه فرهیختگان و دوست عزیزم جناب آقای نقوی، پیرامون جایگاه مردم در جمهوری اسلامی و نسبت جمهوری اسلامی با دولت مدرن و همچنین آسیبهای رابطه نهاد سیاست و نهاد مردم در ایران گفتگویی داشتم که آن تقدیم می شود. https://eitaa.com/alimohammadi1389/424
بیایید کاری بکنید.mp3
1.69M
💢به یاد جای خالی شریعتی💢 🔹29 خرداد روز وفات شریعتی است. 🔹نسل جوان امروز تقریبا هیچ شناخت و نسبتی با شریعتی ندارد. 🔹نقدهای علمی منتقدین، در کنار دفاع روشنفکرانه طرفداران از وی، تقریباً این شخصیت را از دسترس جوانان امروز ما خارج کرده است. 🔹کسانی به رد و تأیید وی نشستند که نتوانستند جای خالی آن را در میان تیپ مخاطبین وی که عمدتاً جوانان غیرمذهبی و البته دردمند اجتماعی هستند، پر کنند. 🔹امروز جای شریعتی ها برای این قشر، بیش از هرچیزی موجب معطل ماندن نیروی عظیم آنها در ساخت کشور گردیده است . 🔹من هم با آنچه از بزرگان دین یاد گرفته‌ام، معتقدم که شریعتی اشتباهات فکری نچندان کوچکی داشت که نمی‌توان نسبت به آنها چشم فرو بست، ولی در هر صورت، عرصه مدیریت و هدایت اجتماعی، عرصه سرشکن کردن هزینه ها و فایده هاست ... 🔹شریعتی هرچه بود پر از درد و شور بود و از هنر انتقال این دردمندی و شورمندی نیز بهره‌ای داشت. 🔹و آن چه نتیجه این ماجرا بود، کسی است که در منزلت وی بنشیند؛ کسی که مزیتهای شریعتی را داشته و مبرای از ضعفهای وی باشد تا بتواند با تکیه بر ادبیاتی فطری، شوری در خیل عظیم جوانان برای ساخت آینده کشور برانگیزد. 🔹شاید بتوان شهید آوینی را میراث‌دار این منزلت اجتماعی در دهه شصت دانست؛ فردی که از دردمندی و هنرمندی سرشار بود و در نظام اندیشه‌ای از اشکالات شریعتی مبرا بود و البته در مبارزه با تمدن غرب، از آینده ای ایجابی‌تر و دلکش‌تر سخن می گفت. 🔹 امروز در فقدان در نسبتِ با رنج می‌بریم... 🌺🌺 https://eitaa.com/alimohammadi1389/426
💢واکسن صهیونیستی ـ ایرانی کرونا!💢 🔰چرا واکسن زدن حضرت آقا تقلیل داده می‌شود و یا مصادره می‌گردد؟ 🔹اعلام واکسن ایرانی زدن مقام معظم رهبری، مورد توجه دو دسته قرار گرفت. ➖دسته اول، کسانی که این عمل را در قالب فهم کردند و آن را پیامی برای همه مسئولین در خصوص لزوم حمایت از تولید داخلی دانستند. ➖ و دسته دوم، برخی از طرفداران طب سنتی که سالهاست بر روی بودن ایده واکسیناسیون عمومی اصرار کرده اند. جالب اینکه چند نفر از این دوستان، با توجه به تعارضی که واکسن زدن حضرت آقا با تئوری‌شان درباره صهیونیستی بودن واکسیناسیون داشت، احتمال حتی در میان نزدیکان حضرت آقا را مطرح کردند! 🔹به نظر میرسد در این میان هر یک از این دو دسته به نکته‌ای توجه دارند و از نکته‌ای غافلند: ➖دسته اول به خوبی به اهمیت مسئله تولید و لزوم حمایت از سازوکار اجتماعی آن بیشتر توجه دارد. این دسته متوجه است که مسئله تولید ملی، نیازمند همسوسازی و ساخت‌یافتگی ظرفیتها، ساختارها و کنشگران بسیاری است که در زمینه‌های مختلف اجتماعی حضور دارند که این جز از طریق ایجاد یک امکان پذیر نخواهد بود. ➖دسته دوم نیز توجه خوبی به مسئله دارد. این دسته به خوبی فهم کرده که همانطور که علوم انسانی مدرن، مبتنی بر پیش‌فرضهای انسان‌شناسانه مادی است، پزشکی مدرن نیز مبرای از پیش‌فرضهای مادی در خصوص ماهیت حیات انسانی و رابطه عوامل روحی و بیماری‌های جسمی نیست. 🔹این در حالی است که هر دو دسته از مزیتهای جریان مقابل غفلت می کنند و این باعث می شود که واکسن زدن مقام معظم رهبری در دسته اول، در مسئله حمایت از تولید داخلی فروکاسته شود و در دومی به جریان نفوذ نسبت داده شود. ➖دسته اول دسته‌ای است که بر مسئله جهتداری علوم و ابتناء دانشهای کاربردی بر پیش فرض های هستی‌شناسانه، معرفت‌شناسانه، روش‌شناسانه و انسان‌شناسانه واقف نیست و اساساً مسئله مهم را در لایه مبانی و روش‌ها فهم و پیگیری نمی کند. ➖ در مقابل دسته دوم از مسئله فرایند و ساختار تولید علم غافل است و همین باعث می شود آنچه را که خود در جمع‌های بسته و حلقه‌های مباحثاتی بدان نائل آمده (که البته ممکن است مطالب بسیار ارزنده ای هم باشد)، با اعتماد به نفسی مثال زدنی برای همه‌ی جامعه تجویز کند. عدم توجه به مسئله و در فرآیند و سازمان تولید علم موجب شده که این دسته، جریان علمی مرسوم و بسیاری از ساختارها و مدیران رسمی کشور را به چشم خائن و غافل و نفوذی قلمداد کند. 🔹به نظر می‌ رسد توجه توأمان به دو وجه "ابتنای علوم انسانی و پزشکی بر مبانی و پیش‌فرضها" و همچنین "هویت اجتماعی فرآیند و سازمان علم در مقیاس جامعه" می‌تواند افقی متفاوت از تقوم متقابل و و همبسته و وابسته بودن آنها، مقابل ما بگشاید... 🔹خلاصه اینکه تا یک علم و ایده مسیر تفاهم و اعتماد اجتماعی را طی نکند، نمی‌توان از رهبر جامعه انتظار داشت که بر اساس آن مشی کند. 🌺 https://eitaa.com/alimohammadi1389/428
🔉«دبیرخانه هم اندیشی فقه حکومتی» و «انجمن علمی فقه و حقوق حوزه» با همکاری «مجله حکومت اسلامی دبیرخانه خبرگان رهبری» برگزار می کند: 🔸دوره تابستانه «آشنائی با برخی ایده های معاصر فقه حکومتی»🔸 📅تاریخ برگزاری: 19 تیر لغایت 11 مرداد 1400 به صورت حضوری و آنلاین ویژه طلاب محترم سطوح 3 و 4 در این دوره دیدگاه اساتید معظم «علیرضا اعرافی»، «محسن اراکی»، «سید محمدمهدی میرباقری»، «ابوالقاسم علیدوست»، «محمدجواد فاضل لنکرانی»، «محمدمهدی هادوی تهرانی»، «سید احمد مددی»، «عبدالحمید واسطی»، «احمد مبلغی» و «محمدجواد ارسطا»، توسط مقررین محترم ایشان ارائه خواهد شد. 🔹لازم به ذکر است، دانش‌پژوهان محترمی که در این دوره به صورت منظم شرکت نمایند، پس از قبولی در ارزیابی پایان دوره مشمول دریافت گواهی رسمی از انجمن علمی فقه و حقوق حوزه خواهند بود.🔹 ✔️داوطلبان محترم جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر رزومه علمی خود را تا تاریخ 16 تیرماه در پیام‌رسان ایتا به شماره 09100931081 ارسال نمایید. آیدی اینستاگرام https://instagram.com/maana_hamandishi?utm_medium=copy_link لینک کانال ایتا: https://eitaa.com/maana_hamandishi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢هیأت، فناوری اجتماعی و مسئله هویت💢 👇 🔹 _پاشایی خواننده محبوب و خوش اخلاق کشور در آبان 93 به رحمت خدا پیوست. بخش زیادی از کشور از این واقعه متأثر شدند و مراسم باشکوهی با فراخوان ده‌ها هنرمند و فعال فضای مجازی و چهره های شناس مردمی برگزار گردید و برخی جامعه شناسان در تحلیل این سخنرانی‌ها کردند. 🔹اما چندین سال است تقریبا در سالگرد فوت این خواننده عزیز نه مراسمی برگزار می شود و نه حتی من خواننده‌ای را دیده‌ام که به یاد ایشان قطعه ای را اجرا کرده باشد. 🔹ولی خب دم بچه هیأتی‌ها و مداح‌ها گرم! 🔹قریب به 15 سال از فوت مرحوم در تیرماه 1385 می گذرد و هرچه می گذرد، یاد و نامش کم که نمی شود که هیچ؛ هر سال در مداحی ها و مراسمات بیشتری نام و ذکرش برده می شود و جمع بیشتری به نیابت از او، ذکر یا حسین سر می دهند ... تقریباً اکثر مداحان کشور به یاد سیدذاکر خوانده‌اند و هم به نیابت از او، قطعه‌ای از مداحی‌های پرسوز و گذارش را اجرا کرده‌اند. 🔹حقیقت این است که سرّ مطلب را باید در جستجو کرد؛ 🔹خدا سایه حسین علیه السلام را از سر ما کم نکند و ما را از رفاقت با حسین و حسینی‌ها نیندازد.🤲 🔹در این دنیای تکثرها و تجزیه‌ها و در این بحران بی‌هویتی و ناهم‌سازی و شکاف نسل‌ها و نَسَب‌ها، این هیأت، چه و است که می تواند این چنین، هویت بینا نسلی درست کند و این چنین انسانها را به هم پیوند دهد؟ و البته هنوز معلوم نیست که هنوز جامعه‌شناسان کشور دقیقاً کجا هستند؟! https://eitaa.com/alimohammadi1389/432
60772a1629ab3f637b9f959d_-5906260053043648292.mp3
12.07M
💢صوت جلسه ششم تنبیه‌الأمه و تنزیه‌المله💢 ✳️عنوان: نظارت‌ بيرونی، جايگزين‌ قوّه عاصمه عصمت‌ در ساختار حکومت‌های دوران غیبت 📝محدوده: مقدمه کتاب، بند ب 🔊 در این صوت می‌شنوید: 🔰تقاوت مهمی که میرزای نایینی بین مسئله «شرایط حاکم» و »ماهیت حکومت» می گذارد. 🔰با این تفاوت، میرزای نایینی فقه سیاسی را وارد مقیاس جدید می کند. میرزا نمی تواند غصب سلطان قاجار را منتفی کند، بلکه می خواهد اصلاحیه ای بزند که در همان حالی که سلطان غاصب بر رأس امور است، لااقل را اسلامی کند! 6 https://eitaa.com/alimohammadi1389/435
60772a1629ab3f637b9f959d_-5314821834850528866.mp3
12.62M
💢صوت جلسه هفتم تنبیه‌الأمه و تنزیه‌المله💢 ✳️عنوان: راهکارهای نظارت بیرونی بر حکومتهای اسلامی در دوران غیبت 📝محدوده: مقدمه کتاب، بند ب 🔊 در این صوت می‌شنوید: 🔰تظارت بیرونی با دو راهکار ممکن است: 1ـ تدوین قانون اساسی 2ـ تشکیل مجلس شورای ملی 🔰مشروعیت نوشتن (دستور) یکی از موارد مهم اختلافی میان میرزای نایینی و شیخ فضل الله نوری رحمت الله علیهما است. 🔰تعبیر میرزای نایینی در خصوص بسیار جالب و مهم است. 👇 ➖ «دستور مذكور ‌در‌ ابواب‌ سياسيّه‌ و نظامات‌ نوعيّه‌ ‌به‌ ‌در‌ ابواب‌ عبادات‌ و معاملات‌ و نحوهما و اساس‌ حفظ محدوديّت‌ مبتنی بر ‌عدم‌ تخطّی ‌از‌ ‌آن‌ ‌است‌، لهذا نظامنامه‌ و قانون‌ اساسیاش‌ خوانند و ‌در‌ صحّت‌ و مشروعيّت‌ ‌آن‌، ‌بعد‌ ‌از‌ اشتمال‌ برتمام‌ جهات‌ راجعه‌ ‌به‌ تحديد مذكور و استقصاء جميع‌ مصالح‌ لازمه نوعيّه‌، جز ‌عدم‌ مخالفت‌ فصولش‌ با قوانين‌ شرعيّه‌، شرط ديگری معتبر نخواهد بود.» 7 https://eitaa.com/alimohammadi1389/436
هدایت شده از محمد متقیان تبریزی
نشست پنجم از نشست های علمی مجموعه علمی پژوهشی انصار المهدی علیه السلام موضوع:علم دینی، ضرورت و جایگاه ارائه دهنده:استاد علی محمدی زمان: پنجشنبه ساعت ۷:۴۵ مکان: ابتدای چهل و پنج متری عمار یاسر مدرسه علمیه ملا صادق
🏴خداوند آقای فرج‌نژاد را رحمت کند. 🔹واقعا طلبه خوش فکر، عمیق و پرتلاشی بود. 🔹چند نوبت در جلسه های مختلف با هم گفتگویی داشتیم. 🔹در همان چند جلسه، در ذهن من جزو چند نفری قرار گرفت که برخوردار از ذهنیتِ راهبردی ـ انقلابی است و نمی توان نادیده‌اش گرفت. 🔹درک عمیق فرهنگی از پدیده‌های اجتماعی و به خصوص رسانه‌ای مانند سینما، فضای مجازی، سلبریتی‌ها، جریان سازی اجتماعی، بازاریابی سیاسی، جنگ شناختی و ... از جمله مواردی بود که ایشان را در زمره کسانی قرار می داد که می توانست در آینده حضور پررنگ‌تری در جبهه فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی داشته باشد. 🔹ولی به هر صورت، تقدیر در شب عید قربان 1400 جوری دیگر رقم خورد و خدای رحمان رحیم، سرنوشتی دیگر را برای این عبد مجاهد خود برگزید. 🔹امیدوارم به همراه همسر و فرزندان خود، میهمان همیشگی امیرالمؤمنین علیه السلام باشد و به نحو ازلی، از تنعمات حضرتش برخوردار گردد...🤲
💢یک سفر، سه صوت مفید💢 اواخر تیرماه امسال (1400)، به عنایت حضرت معصومه سلام الله علیها، توقیق زیارت حضرت رضا علیه السلام فراهم شد. در طی رانندگی جاده، چند صوت را آماده کرده بود که گوش بدهم. از میان آنها، سه صوت به نظرم بیشتر قابل استفاده بود که خدمت دوستان پیشنهاد می دهم: 🔰صوت اول: نسبت انقلاب اسلامی با دنیای مدرن؛ استاد طاهرزاده این سخنرانی تحت عنوان «انقلاب اسلامی و مواجهه با خرد مدرن با نظر به نهایی‌ترین انسان» در ضمن سلسله جلسات موسوم به در تاریخ 27 تیرماه 1400 ایراد شده است. این سخنرانی، آخرین جمع بندی استاد طاهرزاده از نسبت انقلاب اسلامی با دنیای مدرن بر اساس حکمت متعالیه است. صراحت استاد طاهرزاده در انقلاب اسلامی و دنیای مدرن حایز اهمیت بود و اینکه انقلاب اسلامی توانسته است تاریخی را به برساند که با شک گرایی دکارت آغاز شده است. نقدهای جدی‌ای بر این تحلیل استاد طاهرزاده عزیز دارم، ولی معتقدم ما بیش از هر زمانی دیگر به چنین اندیشیدن‌هایی نیازمندیم. لینک صوت: https://eitaa.com/soha_sima/775 🔰صوت دوم: نظام دیوانی؛ خودبنیادی یا مردم‌داری؟! ؛ حجت الاسلام و المسلمین محسن قنبریان این سخنرانی تحت عنوان «نظام دیوانی؛ خودبنیادی یا مردم داری» در ضمن سلسله نشست های موسوم به در تاریخ پنجشنبه ٣۱ تیر ١۴٠٠ ایراد شده است. جناب آقای قنبریان در این سخنرانی ایده خود در خصوص نسبت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را در قالب نظام ولایت و امت و نظام دیوانی توضیح می دهند. این صوت در برگیرنده مطالب خوبی در خصوص چگونگی اصلاح نظام اداری و دیوانی جمهوری اسلامی، مبتنی بر انقلاب اسلامی است. لینک صوت: https://eitaa.com/qasdway/741 🔰صوت سوم: مناظره در خصوص حسن و قبح عقلی؛ آقایان برنجکار و واسطی این صوت، صوت ماظره بسیار عالی اساتید محترم آقایان برنجکار و واسطی در خصوص حسن و قبح عقلی است. مسئله حسن و قبح، به نظر حقیر جزو چند مسئله‌ی مادر در نظام اندیشه دینی است که ثمرات مهمی هم در کلام، هم اخلاق و هم در انسان شناسی دارد. این دو مناظره، تقابل دو نگاه تاریخی و منطقی به مسئله است. در این صوت به مباحث زیر پرداخته می شود: 👇 ➖معنای حسن و قبح عقلی نزد اشاعره و وجه اتحاد فلاسفه با اشاعره ➖حسن و قبح عقلی نزد علامه طباطبایی ➖تبعات نظریه اعتباریات علامه در اخلاقیات گوش کردن صوتهای این مناظره را به علاقه مندان این بحث توصیه می کنم. لینک صوت مناظره اول: https://eitaa.com/monir_ol_din/1951 لینک صوت مناظره دوم: https://eitaa.com/monir_ol_din/1952 https://eitaa.com/alimohammadi1389/444
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹برخی آثار، فقط یک اثر نیست، بلکه نمایانگر فصل جدیدی از فرهنگ و هنر است؛ نشانه یک گشایش است؛ روایتگر مقیاس جدیدی از احساسات و حساسیت‌ها است. 🔹حجم تلمیح و کنایه در این شعر، قابل توجه است. قدرت تصویرسازی‌اش، بسیار خوب است. 🔹شاعر به خوبی به جزییات مقتل علی اکبر مسلط است و شعرش مملو است از گریزهای حرفه‌ای روضه. 🔹از همه مهمتر، زاویه دیدش در روایت شهادت حضرت علی اکبر علیه السلام از منظر حضرت عباس علیه السلام، رهاسازی ظرفیتی تمام نشدنی در روایت مصیبت عاشوراست؛ مانند آنچه که در سالهای اخیر در خواندن روضه اصحاب تجربه کرده‌ایم که به یکباره صدها پرده جدید و صحنه تازه در روضه‌های اباعبدالله علیه السلام خلق گردید. 🔹اینکه شاعرها و روضه خوان‌ها و نوحه‌سراها، روضه های متقابل قاسم بن الحسن و علی اکبر یا عبدالله بن الحسن و علی اصغر و غیره را بخوانند، شاید بتواند قدمی باشد، در فهم روابط مؤمنانه و ملکوتی یاران و اصحاب سیدالشهداء علیه السلام و زمینه‌ای برای جامعه‌پردازی دینی. پدرت، آیۀ نور است، ولی میشکند عمه‌ات، کوه غرور است، ولی میشکند پای هر زخم تو هر لحظه، دل مادر من گرچه از معرکه دور است، ولی میشکند هیچکس از دل طوفانی عباس نگفت دل عباس صبور است، ولی میشکند 🔹واضح است این شعر، اولین اثر در این خصوص نیست و بارها و بارها در سالهای گذشته، روضه‌های و دل‌گفته های حضرت رباب و حضرت زینب سلام الله علیهما و سایر اصحاب با یکدیگر را شنیده و گریسته‌ایم. اما پختگی این ارائه، شاید نشانه خوبی باشد، برای توسعه و بالندگی این زاویه دید در فهم مصیبت سیدالشهداء علیه السلام.
41.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢نماهنگ روضه خانگی💢 🔹وقتی شعر به عنوان پیشران بالندگی زبان و ادبیات، می آید و با ریتم‌گذاری و سبک‌سازی، در مراسمات روضه و نوحه مصرف می شود، یعنی زنجیره‌ی فعالیتهای فرهنگی به درستی به هم گره خورده و چرخه‌ی محصولات فرهنگی به راه افتاده است. 🔹اینکه بر روی یک شعر فاخر، نماهنگ ساخته می شود، نشان از چهت‌گیری و موقف درست جبهه فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی است. 🔹بی تردید پیرامون فرهنگ عاشورا، امروز سرحال‌ترین و قبراق‌ترین فناوریهای اجتماعی کشور است... https://eitaa.com/alimohammadi1389/454
💢همدری با مردم افغانستان💢 🔹در این چند وقته، به چند آهنگ برخوردم که که خواننده‌های جوان کشور برای همدردی با مردم افغانستان خوانده اند؛ از مصطفی راغب و آرون افشار گرفته تا رضا بهرام و کسری زاهدی و سینا شغبانخانی ... 🔹هرچی گشتم، مداحی قابل توجهی در همدردی با مردم رنج دیده افغانستان ندیدم. احتمال می دهم حتما مواردی هست، ولی بنده نتوانستم پیدا کنم... 🔹تلاش دارم تا به تحلیلی درستی از این اتفاق، دست یابم⁉️ کلیپ اول از مصطفی راغب 👇 https://eitaa.com/alimohammadi1389/457 کلیپ دوم از آرون افشار و سینا شعبانخانی👇 https://eitaa.com/alimohammadi1389/458 کلیپ سوم رضا بهرام 👇 https://eitaa.com/alimohammadi1389/459 کلیپ چهارم از کسری زاهدی 👇 https://eitaa.com/alimohammadi1389/460
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ دوم: همدردی آرون افشار و سینا شعبانخانی با مردم افغانستان
عقل‌نوشته‌های انقلابی
💢همدری با مردم افغانستان💢 🔹در این چند وقته، به چند آهنگ برخوردم که که خواننده‌های جوان کشور برای همد
دکتر حامد ملک زاده: سلام پست بسیار جذابی بود 🔸اولاً به نظرم خوانندگان کشور از مداحان فعال‌تر هستند در همه موضوعات اجتماعی البته جریان مداحان کشور در سال‌های اخیر به شدت بهتر و فعال‌تر شده اند. 🔸 ثانیاً جریان خوانندگان کشور نمایندگان غیررسمی از جامعه ایرانی هستند در نتیجه زودتر به جمع‌بندی می‌رسند اما جریان مداحان کشور وابستگی مهمی به قرائت رسمی جمهوری اسلامی دارند در نتیجه دیر تر و محافظه کارانه تر به نتیجه می رسند اما در کل به نظرم این انفعال اجتماعی زیبنده جبهه فکری اجتماعی جمهوری اسلامی نیست. 🔸در قرائت رسمی، ما هنوز نمی‌دانیم در برابر حوادث افغانستان چه موضعی بگیریم طالبان را تایید کنیم یا نه؟ وضعیت افغانستان و مردم افغانستان را تایید کنیم یا نه؟ وضعیت مهاجران جدید را چه کنیم؟ وضعیت مهاجرانی که می‌خواهند از ایران به اروپا بروند را چه کنیم؟ اینها مشکلات بزرگی است که فضای رسمی جمهوری اسلامی نسبت به آن منفعل شده و در نتیجه بازیگرهای فکری اجتماعی نیز نمی دانند چه بکنند. احسنت 🔹این نکته که جریان مداحی تا حدودی نمایندگی جریان رسمی جمهوری اسلامی می کند، نکته بسیار مهمی است. بعد از این پست برخی دوستان در خصوصی به بنده می گفتند که «ما به مداحان گفته ایم که طالبان را در دست ما هستند و لذا لازم نیست که نگران افغانستان باشید»!! همانطور که می فرمایید این نمایندگی مردمی جریان مداحان کشور را مخدوش می کند، هرچند بی تردید اطلاع رسانی از مراکز امنیتی را یک کار لازم و ضروری می دانم که نه تنها برای مداحان لازم است، که برای فعالان فضای مجازی نیز بسیارضروری است؛ البته بشرطها و شروطها... 🔹البته بشخصه فکر می کنم که این اطلاع رسانی های پشت پرده، دلیل اصلی بی‌کنشی جریان مداحان در ماجرای افغانستان نیست، بلکه ماجرا از جریان انقلابی به مواضع رسمی جمهوری اسلامی آب می خورد و ریشه در یک آسیب بلندمدت و مزمن دارد و البته باز با این نکته‌ی حضرتعالی که جریان مداحی رشد چشم گیری در این چندسال داشته، بسیار موافق هستم... 🔹البته ماجرای «شرطی شدن» کنشگری جریان انقلابی بدانجا رسیده است که وقتی یک عالم برجسته یا یک شخصیت شهیری از دنیا می رود، بسیاری از مسئولین و علما دست نگه می دارند تا حضرت آقا پیام دهد و سپس آن شخص را با القاب و توصیفاتی که حضرت آقا از ایشان داشته، تجلیل می کنند !!!😇 https://eitaa.com/alimohammadi1389/461
نشست نهم از سلسه نشست‌های هم اندیشی مناسبات حوزه و جامعه 📌 با عنوان «حوزه و فناوری‌های اجتماعی» 🔹 با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مهدی‌زاده حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی حجت‌الاسلام والمسلمین محسن خاکی در محل صدای حوزه برگزار می‌گردد. 🔹 دبیر علمی:‌حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین مشکانی ▫️به همت مرکز مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت و با همکاری پایگاه خبری تحلیلی ▫️پخش زنده از طریق پخش زنده از طریق صفحه اینستاگرام صدای حوزه👇 @sedayehowzeh_live ▫️ زمان: چهارشنبه ۱۷شهریورماه ساعت 15 الی 18 🆔 @sedayehowzeh
نشست نهم از سلسه نشست‌های هم اندیشی مناسبات حوزه و جامعه 📌 با عنوان «حوزه و فناوری‌های اجتماعی» 🔹 با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مهدی‌زاده حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی حجت‌الاسلام والمسلمین محسن خاکی در محل صدای حوزه برگزار می‌گردد. 🔹 دبیر علمی:‌حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین مشکانی ▫️به همت مرکز مطالعات راهبردی حوزه و روحانیت و با همکاری پایگاه خبری تحلیلی ▫️پخش زنده از طریق پخش زنده از طریق صفحه اینستاگرام صدای حوزه👇 sedayehowzeh_live@ ▫️ زمان: چهارشنبه ۱۷شهریورماه ساعت 15 الی 18 🆔@f_hamandishi
از سری نشست های «از علم حکمرانی تا حکمرانی عالمانه» رابطه نهاد علم و حکمرانی ارایه دکتر سید محمد صادق امامیان و با هم اندیشی جمعی از اندیشمندان حوزوی زمان پنج شنبه ۲۵/ ۶ / ۱۴۰۰ جهت دریافت لینک جلسه به شماره 09352251690 نام و نام خانوادگی خود را پیامک بزنید @din_hokmrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت گفتگوی جالب حضرت امام ره در ابتدای جنگ با که اصرار می کند که منحل شود!! حملات کلیدی حضرت امام ره اینهاست:👇 ❗️ فساد هرچه بود برای طبقه اول بود، نمی‌شود الآن ما بگوییم ارتش برود! ارتش برود ما چیزی نداریم! 🔹 اصلاح یک چیزی نیست که حلّش به زودی رخ بدهد و شاه رفته همه کارهای ما فردایش درست شود! شما باید این خرابه را درست کنید! ❗️ این‌ها می‌خواد! عزیزم تدریج می‌خواد! من خواهش می‌کنم از شما! تندی جوانی خود را یه قدری کنار بگذارید! من خودم بودم! جوان از باب تندی که دارد می‌خواهد همه مسائل یک شبه حل بشود! 🔰 پی‌نوشت: 🔹ما متأسفانه در یک دوگانه گیر کرده ایم: یا می خواهیم یک شبه همه چیز را اصلاح کنیم و از اینرو ناگزیریم همه چیز و همه کس را یک کاسه انکار و رد کنیم یا اینکه با این توجیه که حضرت آقا خودش حواسش به همه چیز هست و همه چیز تحت اشراف و کنترل ایشان است، هر حرکت اصلاحی را خفه می کنیم. 🔹ما جوانان انقلابی هنوز نیاموخته ایم که وظیفه اصلی مان، ارتقای ظرفیت عقلانیت دینی جامعه و همچنین جهتدهی مطالبه گری مردمی از مسئولین بر اساس آن است. ضرب عقلانیت دینی با مطالبه‌گری و مشارکت مردمی، اکسیر حل مشکلات کشور است؛ اولی، اصلاح دستگاه محاسبه مدیران می کند و دومی، اتمسفر اخلاقی و ارزشی حاکم بر تصمیم‌گیری مدیران را انقلابی و سالم می سازد.
عقل‌نوشته‌های انقلابی
💢علی لندی؛ یک قاعده یا یک استثناء؟💢 🔹ماجرای دهه هشتادیها این چند وقته داغ شده است و هرکسی به نحوی مدعی است که دهه هشتادیها را او میشناسد و لاغیر! 🔹در این میان، ماجرای از خودگذشتگی علی لندی و پایداری‌اش در بیمارستان، اما ماجرایی نبود که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت و دیگران را در فهم آن تخطئه کرد. 🔹ماجرا کاملا روشن است و قابل مصادره نیست؛ نوجوانی 15 ساله، هنگامی که دو نفر را در زبانه های آتش می‌بیند، خود به دل آتش می‌زند و با به خطر انداختن جان خود، اقدام به نجات دیگران می‌کند و البته خود گرفتار آتش می‌شود... 🔹حال سؤال این است: نسبت بقیه نوجوان این کشور با علی لندی چیست؟ چقدر از نوجوانان ما شبیه علی لندی هستند؟ در میان نوجوان و دهه هشتادیها، علی لندی آیا یک قاعده است یا یک استثناء است؟ 🔹ولی شاید پاسخ به این دوگانه؛ خود بخشی از اشتباه سی ساله ما (بعد از دفاع مقدس تاکنون) در مسئله فرهنگ و تربیت است. ➖ علی لندی، نه فقط یک قاعده است و نه فقط یک استثناء است... ➖علی لندی هم قاعده است و هم استثناء ... ➖ علی لندی، واجد همان جوهره‌ای است که عمده کسانی که کار تربیتی با نوجوانان کرده‌اند، تصدیق می‌کنند که در خمیرمایه‌ی اکثر نوجوانان ایرانی یافت می شود. ➖ علی لندی، مانند اکثر نوجوانان ایرانی است و البته این بدان معنا نیست که اکثر نوجوانان ایرانی هر روزه انتخابهایی مانند علی لندی دارند. ➖علی لندی یک استثناء است و البته این بدان معنا نیست که اکثر نوجوانان ایرانی نمی‌توانند انتخاب‌هایی از جنس انتخاب علی لندی داشته باشند. ➖علی لندی، تبلور استعداد و قوه‌ ای‌ست که بسیاری از نوجوانان ما مجال فعلیت دادن و فرصت بارور کردنش را نمی‌یابند. ➖علی لندی، ظهور هویت نوجوان ایرانی است که البته ما هنوز در جمهوری اسلامی، فنآوری فرآوری آن را به صورت خودآگاه به دست نیاورده ایم. ➖علی لندی یک استثناء است، چون دستگاه های فرهنگی ما کارخانه فعلیت‌بخشی به استعدادهای درونی نوجوان ایرانی را ایجاد نکرده‌اند. ➖ علی لندی یک قاعده است و از اینروست که هربار در مواقع حساس و برهه‌های خطیر، از حضور و شعور و آمادگی این نسل غافل‌گیر می‌شویم. ➖علی لندی، تربیت یافته مکتب انقلاب است و البته نماد ناکارآمدی دستگاه های فرهنگی و رسمی ما . 🔹علی جان شهادت مبارک باشد و راحت باش که به لطف مکتب سیدالشهداء، راهت پر رهرو است ...🌺🌺 https://eitaa.com/alimohammadi1389/468