🏴 تخریب قبور ائمهٔ بقیع علیهمالسلام
[جماعت وهّابیها خَذَلَهُمُ الله جمیعاً] در روز هشتم ماه شوّال سنۀ يكهزار و سيصد و چهل و پنج هجری قمری، تمام بِقاع متبرّكه و مشاهد مشرّفۀ ائمّۀ بقيع: حضرت امام حسن مُجتبی، و حضرت امام زينالعابدين، و حضرت امام محمّد باقر، و حضرت امام جعفر صادق عليهمالسّلام را با بقيّۀ بِقاع از قبور دختران رسولالله: زينب و اُمّكُلثُوم و رُقيه، و قبور عمّههای رسولالله: صَفِيَّه و عاتِكَه و قبر حضرت اُمُّالبنين، و قبر حضرت اسماعيل بن جعفر الصّادق، و قبر حضرت ابراهيم فرزند رسولالله، و قبور تمامی اصحاب و تابعين و ارحام و ازواج رسولالله، و صلحاء و ابراری كه از حدِّ إحصاء بيرون است؛ همگی را خراب و با خاک يكسان كردند.
وهابیّه در نظر داشتند با تقارن انهدام این قبور، قبر رسول خدا را خراب کنند؛ و کعبه را نیز خراب کنند؛ و با دستاویز به آنکه بوسیدن و دور زدن بر گرداگرد سنگها شرک است، خانۀ خدا را منهدم نمایند، ولی از ترس سایر مسلمین از فرق عامّه، جرأت نکردند؛ امّا هدم این دو مکان مقدّس در نقشۀ ایشان است، و به محض آنکه خیالشان از جانب کشورهای اسلامی آسوده گردد، دست به این جنایت میآلایند.
📚 «امامشناسی»، ج۱۱، ص۲۴۴
🆔 @allame_tehrani
▪️تخریب قبور ائمهٔ بقیع علیهمالسلام
قبور امامان ما چراغ ندارد؛ سنگ ندارد؛ و حتّی کسی نمیتواند بر روی تربتشان با انگشت بنویسد مثلاً: هَذَا قَبرُ الإمامِ جَعْفَرٍ الصّادق. میدانید معنایش چیست؟! معنایش آن است که نام جعفرٌ الصّادق قاچاق است. نام محمّدٌ الباقر قاچاق است. وهابیّه موجودیّت خود را در قاچاق بودن این مذهب و این مکتب میدانند؛ و برای موجودیّت خود که در حقیقت هَدْمِ اسلام است میکوشند، چرا که تشیّع جز تجسّم روح اسلام و تبلور معنای نبوّت و قرآن چیزی نیست.
📚 «امامشناسی»، ج۱۱، ص۲۴۶
🆔 @allame_tehrani
🏴 تخریب قبور ائمهٔ بقیع علیهمالسلام
... و جای تأسّف بلکه هزار تأسّف است که در همین زمان ما جماعت وَهّابیها خَذَلَهُمُ الله جمیعاً، کعبه را غارت کردند و آنچه از نفائس اموال و جواهرات و اشیاء عتیقه و نفیسه بود، بردند؛ و از آنجا به مدینۀ منورّه هجوم آورده، و آنچه در داخل رَوْضۀ مُطَهَّره و اطراف قبر رسول خدا و حضرت صدّیقه سلاماللهعلیهما بود؛ همه را غارت کردند، از أشیائی که همانند آنها در جهان یافت نمیشد؛ و سلاطین و حکّام و اُمرآء در مدّت بیش از هزار سال در آنجا نهاده و هدیه داده بودند؛ از جمله چهار عدد شمعدان از جنس زُمُرّد بوده است که در جهان قابل تقویم و ارزش نبود؛ و دیگر چهار صندوق از طلا مزیّن به جواهرات مُرَصَّع به یَاقُوت و الماس بوده است که در شب تاریک همچون ستارۀ درخشان نور میداد؛ و دیگر مقدار یکصد عدد شمشیر که دستۀ آنها زمرّد بوده که نام صاحبش را بر آن نوشته بودند؛ و غلافهای آنها همگی از طلای خالص بوده که با الماس زینت کرده بودند.
این اشیا را کجا بردند؟ و صرف در چه امری کردند؟ آیا صرف اسلام و عظمت آن، و صرف تضعیف دولت کفر و آثار آن نمودند؟ یا بالعکس همه را در خزانههای دولتهای أجنبی و کفّار دشمن اسلام به رایگان بنا بر وظیفۀ سرسپردگی و خدمت تسلیم کردند؛ که در نتیجه در اثر این غارتها و غارتهای مشابه آن، خزانههای دول کفر، سرشار از طلا و سنگهای قیمتی و از نفائس و عتائق شد؛ و کشورهای ما همگی لخت و تهی و خالی گشت.
این است سرّ و روح علّت تسلّط آنان بر جهان؛ نه علم و فرهنگ ایشان. علم و فرهنگ را هم بطور دزدی از ما سرقت کردند. و بنابراین اگر به عوض عبارتِ کوتاه و نارسای کشورهای متمدّن و جلوافتاده و أبرقدرت، به آنها کشورهای غارتگر؛ و به کشورهای خودمان کشورهای غارتزده بگوئیم؛ سخن بجا گفتهایم.
... وهّابیها کشتار عظیمی از مسلمانان کردند؛ و هر کس وهّابی نبود؛ او را مشرک میدانستند؛ و خون و مال و ناموس او را مباح میدانستند. کشتارهای آنان در بلاد مختلفه، در هر شهری از سرحدّ دههزار نفر گذشت.
با لشگری به کربلای معلّی حمله کردند؛ و مردم آنجا را محاصره نمودند؛ و تنها در یک روز متجاوز از پنجهزار نفر کشتند؛ و اشیای قیمتی حرم مطهّر را به غارت بردند؛ و بعداً در حرم مطهّر وارد شده؛ ضریح چوبی را که از نفایس بود کندند؛ و خرد کردند؛ و روی قبر مطهّر از آن چوبها آتش افروختند؛ و با آن قهوه پختند؛ و خوردند.
در روز هشتم ماه شوّال سنۀ یکهزار و سیصد و چهل و پنج هجری قمری، تمام بِقاع متبرّکه و مشاهد مشرّفۀ ائمّۀ بقیع: حضرت امام حسن مُجتبی، و حضرت امام زینالعابدین، و حضرت امام محمّد باقر، و حضرت امام جعفر صادق علیهمالسّلام را با بقیّۀ بِقاع از قبور دختران رسولالله: زینب و أمّکُلثُوم و رُقیه، و قبور عمّههای رسولالله: صَفِیَّه و عاتِکَه و قبر حضرت اُمُّالبنین، و قبر حضرت اسماعیل بن جعفر الصّادق، و قبر حضرت ابراهیم فرزند رسولالله، و قبور تمامی اصحاب و تابعین و ارحام و ازواج رسولالله، و صلحاء و ابراری که از حدِّ إحصاء بیرون است؛ همگی را خراب و با خاک یکسان کردند.
وهابیّه در نظر داشتند با تقارن انهدام این قبور، قبر رسول خدا را خراب کنند؛ و کعبه را نیز خراب کنند؛ و با دستاویز به آنکه بوسیدن و دور زدن بر گرداگرد سنگها شرک است، خانۀ خدا را منهدم نمایند، ولی از ترس سایر مسلمین از فرق عامّه، جرأت نکردند؛ امّا هدم این دو مکان مقدّس در نقشۀ ایشان است، و به محض آنکه خیالشان از جانب کشورهای اسلامی آسوده گردد، دست به این جنایت میآلایند.
📚 «امامشناسی»، ج۱۱، ص۲۴۲
🆔 @allame_tehrani
▪️تخریب قبور ائمهٔ بقیع علیهمالسلام
وَهّابِیّه مکّه و مدینه را که دو شهر اسلامی و متّفقٌعلیه بین جمیع مذاهب اسلامی است؛ و زادگاه و محلّ هجرت و خانه و قرارگاه رسولالله است؛ و هر نقطۀ آن مسجدی و معبدی و محلّی از سرگذشتها و تاریخ زندۀ اسلام، و آثار نبوّت و ولایت أمیرالمؤمنین علیهالسّلام بود است به دو شهر اُروپائی تبدیل کردهاند. تمام آثار رسول خدا را و أهل بیت را چه در مکّه و چه در مدینه محو کرده و نابود ساخته؛ به جای آن عمارتهای ده اشکوبه ساخته؛ و نخلستانهای مدینه را که سرسبز و خرّم بود؛ همه را قطع و ریشهکن نمودهاند؛ و به جای آنها عمارت های صد در صد وابسته بنا کردهاند.
در مدینۀ طیّبه دیگر اسمی از محلّۀ بنیهاشم نیست؛ از خانۀ أبُوأیُّوب انصاری نیست؛ بیتالأحزان را خراب کردند، دیوار مسجد علیّ را با صفحاتی پوشانده؛ و دَرِ آن را مهر و موم کردهاند. مَشْربۀ أمِّإبراهیم را چه عرض کنم؟ آن محلّ شریف و مقدّس؛ و آن محلّ نورانی و پر فیض؛ حقّاً امروز به مزبله أشبَه است تا به مسکن و مأوای رسول خدا، و اهل بیت رسول خدا، و معذلک متروک است و مقفول.
مَسجد الْفَضیخ که همان مسجد ردّ شمس است؛ برای حضرت أمیرالمؤمنین علیهالسّلام، متروک است و مهجور؛ و حتّی کسی نام آن را نمیداند. نام علیّ بن أبیطالب در خطبهها و منبرها برده نمیشود؛ ولی دهها بار و صدها بار نام سَیِّدُنَا عُمَر برده میشود. آه چه شهر غریب و مهجوری است مدینه؟ مدینه که هر وجب آن حکایت از علم و عرفان و قضاء و درایت و ولایت و حماسه و ایثار یگانه حامی رسولالله، حضرت أمیرالمؤمنین علیهالسّلام دارد؛ امروز تاریک و غریب است. نام مخالفان هر جا برده میشود؛ ولی نام علیّ، قاچاق است.
بقیع به صورت زمینی است؛ نه سنگی، و نه چراغی، و نه اسمی، و نه رسمی. دور تا دور بقیع را دائرهای شکل از عمارتهای مجلّل چند اشکوبه بالا بردهاند؛ و حتّی عمارتهای ده اشکوبه فراوان است. فروشگاهها، هتلها، سازمانها، مغازههای فروش همه گونه أمتعه، از مرغ و ماهی گرفته، تا ساندویج؛ و از جوراب و کفش تا طلاجات؛ همگی با تابلوهای نئون بصورتهای مختلف، و به أشکال شگفتآور، و رنگهای دوّارِ متفاوت، متاعهای خود را عرضه میکنند؛ بطوریکه کسی که سر قبر أئمّۀ معصومین باشد؛ آن عمارتهای بلند و آن تابلوها را مشاهده میکند.
امّا قبور امامان ما چراغ ندارد؛ سنگ ندارد؛ و حتّی کسی نمیتواند بر روی تربتشان با انگشت بنویسد مثلاً: هَذَا قَبرُ الإمامِ جَعْفَرٍ الصّادق. میدانید معنایش چیست؟! معنایش آن است که نام جعفرٌ الصّادق قاچاق است. نام محمّدٌ الباقر قاچاق است. وهابیّه موجودیّت خود را در قاچاق بودن این مذهب و این مکتب میدانند؛ و برای موجودیّت خود که در حقیقت هَدْمِ اسلام است میکوشند، چرا که تشیّع جز تجسّم روح اسلام و تبلور معنای نبوّت و قرآن چیزی نیست.
📚 «امامشناسی»، ج۱۱، ص۲۴۵
🆔 @allame_tehrani
🔰برای کسب اطلاعات بیشتر دربارهٔ فرقهٔ ضالّهٔ وهابیت خبیث به جلدهای پنجم و یازدهم دورهٔ شریف «امامشناسی» مراجعه بفرمایید.
📜 زیارت ائمّهٔ بقیع (علیهمالسلام)
السَّلامُ عَلَيْكُمْ أَئِمَّةَ الْهُدىٰ،
السَّلامُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ التَّقْوىٰ،
السَّلامُ عَلَيْكُمْ أَيُّهَا الْحُجَجُ عَلىٰ أَهْلِ الدُّنْيا،
السَّلامُ عَلَيْكُمْ أَيُّهَا الْقُوَّامُ فِي الْبَرِيَّةِ بِالْقِسْطِ،
السَّلامُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ الصَّفْوَةِ،
السَّلامُ عَلَيْكُمْ آلَ رَسُولِاللّٰهِ،
السَّلامُ عَلَيْكُمْ أَهْلَ النَّجْوىٰ،
أَشْهَدُ أَنَّكُمْ قَدْ بَلَّغْتُمْ وَ نَصَحْتُمْ وَ صَبَرْتُمْ فِي ذاتِ اللّٰهِ وَ كُذِّبْتُمْ وَ أُسِيءَ إِلَيْكُمْ فَغَفَرْتُمْ،
وَ أَشْهَدُ أَنَّكُمُ الْأَئِمَّةُ الرَّاشِدُونَ الْمُهْتَدُونَ،
وَ أَنَّ طاعَتَكُمْ مَفْرُوضَةٌ،
وَ أَنَّ قَوْلَكُمُ الصِّدْقُ،
وَ أَنَّكُمْ دَعَوْتُمْ فَلَمْتُجَابُوا،
وَ أَمَرْتُمْ فَلَمْتُطَاعُوا،
وَ أَنَّكُمْ دَعَائِمُ الدِّينِ وَ أَرْكَانُ الْأَرْضِ؛
لَمْتَزالُوا بِعَيْنِ اللّٰهِ يَنْسَخُكُمْ مِنْ أَصْلابِ كُلِّ مُطَهَّرٍ،
وَ يَنْقُلُكُمْ مِنْ أَرْحامِ الْمُطَهَّراتِ،
لَمْتُدَنِّسْكُمُ الْجاهِلِيَّةُ الْجَهْلاءُ،
وَ لَمْتَشْرَكْ فِيكُمْ فِتَنُ الْأَهْوَاءِ،
طِبْتُمْ وَ طَابَ مَنْبَتُكُمْ،
مَنَّ بِكُمْ عَلَيْنا دَيَّانُ الدِّينِ فَجَعَلَكُمْ ﴿فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللّٰهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ﴾،
وَ جَعَلَ صَلاتَنا عَلَيْكُمْ رَحْمَةً لَنا وَ كَفَّارَةً لِذُنُوبِنا إِذِ اخْتارَكُمُ اللّٰهُ لَنا وَ طَيَّبَ خَلْقَنا بِمَا مَنَّ عَلَيْنا مِنْ وِلايَتِكُمْ وَ كُنَّا عِنْدَهُ مُسَمِّينَ بِعِلْمِكُمْ،
مُعْتَرِفِينَ بِتَصْدِيقِنا إِيَّاكُمْ،
وَ هٰذَا مَقامُ مَنْ أَسْرَفَ وَ أَخْطَأَ وَ اسْتَكانَ وَ أَقَرَّ بِمَا جَنىٰ وَ رَجَا بِمَقامِهِ الْخَلاصَ وَ أَنْ يَسْتَنْقِذَهُ بِكُمْ مُسْتَنْقِذُ الْهَلْكىٰ مِنَ الرَّدىٰ،
فَكُونُوا لِي شُفَعاءَ فَقَدْ وَفَدْتُ إِلَيْكُمْ إِذْ رَغِبَ عَنْكُمْ أَهْلُ الدُّنْيا وَ اتَّخَذُوا آياتِ اللّٰهِ هُزُواً وَ اسْتَكْبَرُوا عَنْها؛
يَا مَنْ هُوَ قائِمٌ لَايَسْهُو،
وَ دائِمٌ لَايَلْهُو،
وَ مُحِيطٌ بِكُلِّ شَيْءٍ،
لَكَ الْمَنُّ بِمَا وَفَّقْتَنِي،
وَ عَرَّفْتَنِي بِما أَقَمْتَنِي عَلَيْهِ إِذْ صَدَّ عَنْهُ عِبادُكَ وَ جَهِلُوا مَعْرِفَتَهُ،
وَ اسْتَخَفُّوا بِحَقِّهِ،
وَ مَالُوا إِلىٰ سِواهُ،
فَكانَتِ الْمِنَّةُ مِنْكَ عَلَيَّ مَعَ أَقْوامٍ خَصَصْتَهُمْ بِمَا خَصَصْتَنِي بِهِ،
فَلَكَ الْحَمدُ إِذْ كُنْتُ عِنْدَكَ فِي مَقامِي هٰذَا مَذْكُوراً مَكْتُوباً فَلاتَحْرِمْنِي ما رَجَوْتُ،
وَ لَاتُخَيِّبْنِي فِيما دَعَوْتُ،
بِحُرْمَةِ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِينَ،
وَ صَلَّى اللّٰهُ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ.
📚 مفاتیحالجنان
📍مشاهدهٔ متن کامل:👇
https://erfan.ir/mafatih201/
🆔 @allame_tehrani
5.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜 زیارت امام زمان در روز جمعه
🎙با صدای استاد فرهمند
🆔 @allame_tehrani
💎 ولایت امام زمان و انتظار فرج
در باب أدب ولایت، نسبت به توجّه به ساحت و وجود مقدّس حضرت بقیّة الله الأعظم عجّل الله تعالى فرجه الشّریف اهتمام و تأکید بسیار داشته و همیشه ترغیب به انتظار فرج آن حضرت کرده، مىفرمودند: انتظار انسان، باید آنقدر شدید باشد که صبح هنگام، انتظار ظهور حضرت را در شب داشته باشد، و شب که مىخوابد انتظار ظهور و طلوع آفتاب ولایت را در صبح داشته باشد.
و البتّه انتظارى را مفید و مُنتج مىدانستند که سازنده باشد، یعنى انتظار توأم با عمل و تهذیب و تطهیر باطن که موجب تقرّب به حقیقت ولایت آن حضرت و انکشاف آن مىشود. مىفرمودند: عمده در انتظار، انتظار با عمل است؛ یعنى منتظر حقیقى کسى است که أعمال و رفتارش به نحوى باشد که خود را براى ظهور آن حضرت مصفّا و مهیّا نموده و تهذیب نفس کند؛ وگرنه انتظار بى عمل، انتظار واقعى نیست بلکه صورت و توهّمى از انتظار است.
ایشان خود نیز عاشق و شیفتهٔ آن حضرت بودند، و بى شکّ از ره یافتگان به محضر أنور حضرت ولىّ عصر عجّل الله تعالى فرجه الشّریف بوده و تشرّف خارجى حقیقى داشتند، و عطر و گرمى کوى مِهر ولایت را با عمق جان لمس نموده بودند؛ ولى مىفرمودند: تشرّف به محضر حضرت گرچه ذى قیمت و بسیار باارزش است ولى این تشرّف خارجى هدف نیست، مهمّ رضایت آن حضرت از انسان است؛ و این معنى حاصل نمىگردد مگر به اطاعت و تسلیم و عبودیّت محضه نسبت به ساحت قدس ربوبى.
📚 نور مجرد، ج۱، ص۵۰۳
🆔 @allame_tehrani
21.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸مـنـتـظـر
🏷 قلب امام زمان (أرواحنا فداه) را بدست بیاوریم!
🎙حضرت آیةالله حاج سید محمدصادق حسینی طهرانی (حفظهالله)
🆔 @allame_tehrani
الله شناسی ۲۱.Mp3
16.62M
📗 تدریس کتاب «الله شناسی»
🎙استاد واسطی (حفظهالله)
📼 جلسهٔ بیست و یکم (۲۱)
📝 متن مکتوب جلسه (PDF)
🔉 صوت جلسهٔ بیستم
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔰اهم موضوعات مطرح شده:
🔸استعمالات «نور» در احادیث
(08:00) اول ما خلق الله نوری
(10:40) نحن صنائع الله...
(13:00) احاطهٔ نفسی پیامبر
(14:00) تخصص علمای یهود
(15:30) قد جائکم نور
(17:30) عجائب عددی قرآن
(19:00) روایت دیگری از «نور»
(22:00) وظیفهٔ ما چیست؟
(22:40) تفسیر «هو الحق»
(24:00) نور در جوشن کبیر
(25:30) مثال اطاق آینهای
(26:30) مناظرات امام رضا
(28:10) نور در مناجات شعبانیه
(31:30) نور در دعای عرفه
🆔 @allame_tehrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 هدف از خلقت
🏷 آنچه موجب سعادت انسان است!
🎙حضرت آیتالله حاج سید محمدصادق حسینی طهرانی (حفظهالله)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💠 منظور و مقصود از خلقت انسان
🎙مرحوم علامه طهرانی (قدس سره)
🆔 @allame_tehrani
💫 مبانی تشیع - جلسهٔ 8
💢 نقد و بررسی قول عامه در عدالت مطلق صحابه
🎙حضرت علامه آیتالله حاج سید محمدحسین حسینی طهرانی (قـدساللـهنـفـسـهالـزکـیـة)
🗓 تاریخ سخنرانی: 1411/09/15
🔉 فایل صوتی سخنرانی
📝 متن مکتوب سخنرانی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔰توضیحات:
🔹ترجمۀ بعضی از آیات سورهٔ آلعمران.
🔹هدایت بهسوی صراط مستقیم فقط با تبعیّت از قرآن و رسول خدا.
🔹برداشتهای غلط و سلیقهای از قرآن، در صورت جدایی از سنّت پیغمبر.
🔹علّت تمرّد شیطان.
🔹پیدایش بهشت و جهنّم با خطاب ﴿اُسجُدوا﴾.
🔹قبول داشتن قرآن یعنی عمل به کلام مفسّر و مبیّن حقیقی قرآن.
🔹میزان حق چیست؟
🔹کلام رسول خدا میزان برای بروز باطن افراد.
🔹فِسق ولید در بیان صریح قرآن؛ و عدالت وی در نزد عامّه با ادلّۀ واهی.
🔹قول عامّه بر عدالت مطلق صحابه و ادلّۀ ردّ آن.
🔹جعل حدیث بهوسیلۀ بعضی از صحابه.
🔹تمرّد بعضی از صحابه در جنگ تبوک از امر پیغمبر.
🔹ادلّۀ ردّ قول عامّه بر عدالت مروان.
🔹واقعۀ حرّه در مدینه (ت).
🔹جعل روایت دربارۀ خلقت توسّط ابوهریره بر خلاف نصّ قرآن.
🔹ایرادات وارده بر روایتی جعل شده توسّط ابوهریره.
🔹عدم تمکّن عامّه از جواب به خلافها و جعلهای صحابه.
🔹اختلاف بعضی از علمای عامّه درخصوص ایرادات وارده بر خودشان.
🔹اکتفا بر قرآن و کنار گذاشتن کلام رسول خدا، علّت اختلافات عامّه.
🔹ردّ احمد امین مصری بر «حسبنا کتابَ الله» در کتاب یوم الإسلام.
🔹کتب ابوریّه در انتقاد بر آراءِ عامّه و لزوم مطالعۀ آن برای طلاب.
🔹ملاقات مرحوم آیةالله سید مرتضی عسگری و ابوریّه در مصر.
🔹انتقاد ابوریّه به ابوهریره و احترام ایشان به امیرالمؤمنین علیهالسّلام.
🔹کلام ابوریّه در ردّ عامّه و ردّ عدالت صحابه.
🔹اعتراض به عدالت صحابه.
🔹عدم قبول کلام بدون دلیل در جامعۀ فعلی.
🔹موشکافی نمودن مطالب توسّط محقّقین جامعۀ امروز.
🔹شکسته شدن انحصار مذاهب اربعۀ عامّه در جامعۀ امروز.
🔹مسدود کردن باب اجتهاد، ضربهای بزرگ به اسلام.
🔹اسلام، دین فکر و تعقّل و تأمّل.
🔹امیرالمؤمنین علیهالسّلام: «نگذارید که جماعتی سبقت به قرآن بگیرند!»
🆔 @allame_tehrani