eitaa logo
فرهنگ مسجد
781 دنبال‌کننده
203 عکس
36 ویدیو
12 فایل
مسجد شناسی آداب واحکام مسجد کارکردهای مسجد تبلیغ ومسجد امامت مسجد معماری مسجد اقتصادو مسجد اعتکاف #برگزاری_دوره_های_آموزشی_مدیریت_مسجد @almasjed_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 از علامات شیعیان امام صادق علیه السلام ارتباط با مساجد و اهتمام نسبت به حضور در مساجد است: 💠 امام صادق علیه السلام : عَلَيكُم بِإتيانِ المساجد فَإنَّها بُيوتُ اللّه ِ فِي الأرضِ و مَن أتاها مُتَطَهِّرا طَهَّرَهُ اللّه ُ مِن ذُنوبِهِ و كُتِبَ مِن زُوّارِهِ فَأكثِرُوا فيها مِن الصَّلاةِ و الدُّعاءِ ✅ بر شما باد به رفتن به مساجد ، كه مساجد ، خانه هاى خدا در روى زمين اند هر كه پاك و پاكيزه وارد آنها شود خداوند او را از گناهانش پاك گرداند و در زمره زايران خود قلمدادش كند . پس ، در مساجد نماز و دعا بسيار بگزاريد . الأمالي للصدوق : 440/584 . 💠 امام صادق علیه‌السلام: عَلَيكُم بِالصَّلاةِ فِي المساجد ✅ بر شما باد به نماز گزاردن در مساجد. . الكافى ، ج 2 ، ص 635 . 💠 شعور مسجد: امام صادق عليه السلام می فرمايد : شَكَتِ المساجد إِلَى اللَّهِ تَعَالَى الَّذِينَ لَا يَشْهَدُونَهَا مِنْ جِيرَانِهَا فَأَوْحَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهَا وَ عِزَّتِي وَ جَلَالِي لَا قَبِلْتُ لَهُمْ صَلَاةً وَاحِدَةً وَ لَا أَظْهَرْتُ لَهُمْ فِي النَّاسِ عَدَالَةً وَ لَا نَالَتْهُمْ رَحْمَتِي وَ لَا جَاوَرُونِي فِي جَنَّتِي ✅ مساجد به خداى متعال از همسايگانى كه در آنها حاضر نمی شوند شكايت كردند ، خداى عزّوجلّ به مساجد وحى فرمود : به عزت و جلالم سوگند ! يك نماز آنان را نمی پذيرم و عدالتى را از آنان در ميان مردم آشكار نمى كنم و به مهر و رحمتم نمی رسند و در بهشتم مجاور من نمی شوند. بحارالأنوار ج80/ ص348 💠 مسجد مشکل گشا و محل استحابت دعا: حضرت صادق علیه السلام فرمود: کان ابی اذا طلب الحاجه طلبها عند زوال الشمس فاذا اراد ذلک قدم شیئا فتصدق به وشم شیئا من طیب وراح الی المسجد ودعا فی حاجته بما شاء الله ✅ پدرم گاهی که حاجتی داشت، آن را وقت زوال شمس طلب می کرد . پس وقتی که آن را اراده می کرد، چیزی را مقدم داشته و صدقه می داد و عطر می زد و به مسجد می رفت و حاجت خود را از خدا می خواست .بحار الأنوار، ج80، ص: 361 💠 امام صادق علیه‌السلام: مَا يَمْنَعُ أَحَدَكُمْ إِذَا دَخَلَ عَلَيْهِ غَمٌّ مِنْ غُمُومِ اَلدُّنْيَا أَنْ يَتَوَضَّأَ ثُمَّ يَدْخُلَ اَلْمَسْجِدَ فَيَرْكَعَ رَكْعَتَيْنِ يَدْعُو اَللَّهَ فِيهِمَا أَ مَا سَمِعْتَ اَللَّهَ يَقُولُ وَ اِسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَ اَلصَّلاٰةِ ✅ چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به مسجد برود و دو ركعت نماز گزارد و در آن دعا كند؟ مگر نشنيده اى كه خداوند مى فرمايد: «اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ » وسائل الشیعة , جلد۸ , صفحه۱۳۸ 🆔 @almasjed
💠 امام صادق علیه السلام: إِنَّ عَلِيَّ بْنَ اَلْحُسَيْنِ‌ علیه السلام اِسْتَقْبَلَهُ مَوْلًى لَهُ فِي لَيْلَةٍ بَارِدَةٍ وَ عَلَيْهِ جُبَّةُ خَزٍّ وَ مِطْرَفُ خَزٍّ وَ عِمَامَةُ خَزٍّ وَ هُوَ مُتَغَلِّفٌ بِالْغَالِيَةِ فَقَالَ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فِي مِثْلِ هَذِهِ اَلسَّاعَةِ عَلَى هَذِهِ اَلْهَيْئَةِ إِلَى أَيْنَ قَالَ فَقَالَ إِلَى مَسْجِدِ جَدِّي رَسُولِ اَللَّهِ  أَخْطُبُ اَلْحُورَ اَلْعِينَ إِلَى اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ ✅ خدمتکار علی بن الحسین (زین‌العابدین) علیه السلام، ایشان را در شبی سرد، ملاقات کرد، در حالی که جامه و ردا و عمامه‌ای از خَز پوشیده و خود را با عطری، خوش‌بو کرده بود. گفت: فدایت شوم! در چنین ساعتی و با این وضع، رهسپار کجایی؟ امام علیه السلام فرمود: به مسجد جدّم پیامبر خدا می‌روم تا از خدای عز و جل حوریان را خواستگاری کنم. کافی , جلد۶ , صفحه۵۱۷ 💠 حرمت مسجد: امام صادق علیه‌السلام: مَلْعُونٌ مَلْعُونٌ مَنْ لَمْ يُوَقِّرِ المسجد ✅ ملعون است، ملعون است کسى که مسجد را تعظيم نکند. وسائل الشیعه، ج3، ص554 💠 سَأَلتُ أبا عَبدِاللّهِ علیه السلام عَنِ العِلَّةِ في تَعظيمِ المَساجِدِ، فَقالَ علیه السلام: إنَّما اُمِرَ بِتَعظيمِ المَساجِدِ لِأَنَّها بُيوتُ اللّهِ فِي الأَرضِ ✅ از حضرت امام صادق علیه‌السلام پرسيدند: علّت تعظيم و بزرگداشت مساجد چيست؟ حضرت علیه السلام فرمودند: خداوند امر فرموده به تعظيم مساجد به خاطر آنكه آنها خانه های خدا در زمين مى باشند. بحارالانوار، ج81، ص14. 💠 هر کسی توفیق رفتن به مسجد را ندارد: امام صادق علیه‌السلام: إذَا بَلَغْتَ بَابَ المسجد فَاعْلَمْ أَنَّكَ قَصَدْتَ بَابَ بَيْتِ مَلِكٍ عَظِيمٍ لَا يَطَأُ بِسَاطَهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ وَ لَا يُؤْذَنُ بِمُجَالَسَةِ مَجْلِسِهِ إِلَّا الصِّدِّيقُونَ ✅ هر گاه به درب مسجد رسیدی ، بدان که به آستان خانه سلطانی بزرگ و پر شکوه آمده ای , که جز پاکان بر بساط او قدم نگذارند و اجازه نشستن در مسجد وی جز صدّیقان داده نشود. مصباح الشريعة , جلد۱ , صفحه۱۳۰ 💠 قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ علیه السلام إِنِّي لَأَكْرَهُ اَلصَّلاَةَ فِي مَسَاجِدِهِمْ فَقَالَ لاَ تَكْرَهْ فَمَا مِنْ مَسْجِدٍ بُنِيَ إِلاَّ عَلَى قَبْرِ نَبِيٍّ أَوْ وَصِيِّ نَبِيٍّ قُتِلَ فَأَصَابَ تِلْكَ اَلْبُقْعَةَ رَشَّةٌ مِنْ دَمِهِ فَأَحَبَّ اَللَّهُ أَنْ يُذْكَرَ فِيهَا فَأَدِّ فِيهَا اَلْفَرِيضَةَ وَ اَلنَّوَافِلَ وَ اِقْضِ مَا فَاتَكَ ✅ ابن ابی عمیر از برخی از اصحاب نقل نموده که گفت: «به امام صادق علیه‌السلام گفتم : من اقامه ی نماز را در مساجد ایشان (دیگر مذاهب ) مکروه می دارم. فرمود : چنین مکن، زیرا هیچ مسجدی نیست مگر اینکه به روی قبر پبامبری یا وصی او که به قتل رسیده است ساخته شده باشد. و قطره ای از خون او بر آن نقطه از زمین ریخته شده باشد خداوند دوست دارد كه در آنجا ياد شود، پس نمازهاى فريضه و نافلۀ خود را در آنجا به جاى آور و آن‌چه از تو قضا شده در آنجا بخوان. وسائل الشیعة , جلد۵ , صفحه۲۲۵ 🆔 @almasjed
«فیه رجال یحبون ان یتطهروا» 💠 95% شهدای انقلاب، بودند. 💠 46 درصد اوقات فراغت شهدا در سپری شده است. 🆔 @almasjed
💠 ، نه فقط در زمان ما و نه فقط در كشور عزیز اسلامی ما، بلكه در نقاط مختلف عالم و در طول تاریخ، منشأ آثار بزرگ و نهضتها و حركتهای اسلامی بزرگی شده است. مثلاً قیام مردم كشورهای شمال آفریقا كه مسلمان هستند - مثل الجزایر و دیگر كشورهایی كه سالها در زیر سلطه‌ی نظامی استعمار فرانسویها بودند - از شروع شد، كه به پیروزی هم رسید و كشورها استقلال پیدا كردند. انقلاب در این كشورها هم، آن روزی رو به شكست رفت و دوباره ملّتها استقلال خودشان را از دست دادند كه رابطه‌ی خود را با و با دین و ایمانِ مساجد قطع كردند. یكی از علل پیروزی انقلاب در ایران اسلامی نیز بودند. (مقام معظم رهبری؛ بیانات در دیدار مردم قم۱۳۷۵/۱۰/۱۹) ✅ انقلاب، فرزند و مولودِ است؛ پایگاه شکل گیری انقلاب در بوده لذا در ادامه راه و برای مصون ماندن از خطر و انحراف نیز باید تحت لوا و مدیریتِ باشد و به تعبیر دیگر: ، طراز و ملاک و میزان می باشد. 🆔 @almasjed
✅ نگاهی گذرا به دوران انقلاب اسلامی، نشان می دهد که مردم حقایق انقلاب اسلامی و حوادث جهانی را از طریق مساجد دنبال می کردند. مسؤولان و شخصیت های سیاسی و مذهبی انقلاب، از طریق مساجد با مردم ارتباط داشتند و مطالب گفتنی را به مردم منتقل می کردند. 💠 در دوران دفاع مقدس هم حوادث جبهه ها و پیامدهای سیاسی و اجتماعی عملیات رزمندگان، بیش تر از تریبون های مساجد برای مردم تبیین می شد؛ حتی فرماندهان مؤثر دفاع مقدس پس از انجام عملیات های مهم، در مساجد حضور پیدا می کردند، و درباره چگونگی عملیات ها و دستاوردهای آن به ویژه تأثیر آن در تحولات منطقه ای و جهانی سخن می گفتند و مردم هم سخنان پرشور آنان را به عنوان سفیران صادق دفاع مقدس، به جان و دل می سپردند و برای دیگران نقل می کردند. 💠 جمع آوری کمک های مردمی توسط مساجد ✅ مساجد در دوران دفاع مقدس از جمله مراکز مهم اعلام اقلام مورد نیاز جبهه ها و نیز محل جمع آوری کمک های مردمی بودند. صرف نظر از ارزش مادی کمک های مردمی که در خور توجه است، حضور معنوی آحاد مختلف مردم در امر کمک رسانی به جبهه ها شگفت آور بود. پیرمردی را می بینی که انگشتر یادگاری پدرش را به عنوان با ارزش ترین متاع زندگانی خود تقدیم رزمندگان می نماید و از این که به دلیل کهولت سن توان حضور در جبهه ها را ندارد، گریه می کند؛ یا پیرزنی را می بینی که با اهدای چند تخم مرغ محلی، خود را در دفاع مقدس سهیم می داند؛ یا کودکی خردسال که قلک خود را به همراه نامه ای برای رزمندگان به مسجد می آورد؛ یا مادرانی که هنر دستی و خیاطی خود را تقدیم می کنند؛ یا نوعروسانی که جهیزیه خود را در شب اول عروسی به ستاد کمک های مردمی تحویل می دهند؛ و ده ها مورد دیگر، که شگفت انگیزترین جلوه های ایثار و حماسه این ملت در تاریخ دفاع مقدس است. ✅ از آن مهم تر، هنگامی که دشمن بعثی از نبرد رو یا رو با رزمندگان اسلام در جبهه ها درمانده می شد و ددمنشانه مناطق مسکونی، آموزشی و مراکز درمانی را مورد حملات شدید هوایی و موشکی خود قرار می داد، مردم سراسیمه برای اهدای خون و.. . به بیمارستان ها مراجعه می کردند. ✅ این حرکت های خدا پسندانه و ایثارگرانه مردم، موجب دلگرمی رزمندگان و فرماندهان و مسؤولان کشور می شد. مساجد پس از دوران دفاع مقدس نقش مهمی در نشر ارزش های دفاع مقدس و انتقال پیام شهیدان پیدا کردند. برگزاری مراسم سالگرد شهدا، برپایی نمایشگاه ها، تهیه روزنامه های دیواری و تبلیغات عمومی، از جمله فعالیت های مساجد پس از دفاع مقدس محسوب می شود. 💠 شهیدان درباره مسجد سفارش های فراوان نموده اند؛ از آن جمله: راه ما را با حضور در مساجد ادامه دهید. شهیدان، شب وروز به روی گلدسته های مساجد نشسته و هنگام اذان به درب مسجد می نگرند که کدام یک از دوستانشان در نماز جماعت حاضر می شوند. شهیدان، نام بچه های مسجد را نوشته و نزد امام حسین(ع) می برند، تا آن ها را به عنوان شیعه واقعی خود انتخاب کند و اعمالشان را تأیید نماید. 💠 شهیدی دیگر در وصیت نامه ی خود می نویسد: نام و خاطره ی ما را در مساجد زنده نگه دارید، زیرا ما در مساجد با حقایق دین و عاشورا آشنا شدیم. در مسجد جز یاد خدا همه چیز فراموش می شود، و راز این آیه در مسجد می فهمیم: «وَ اَنَّ الْمَساجِدَ لِلِّه فَلا تَدْعُوا مَعَ اللهِ اَحَداً»؛ و همانا مساجد از آن خداست. پس هیچ کس را با خدا نخوانید. ✅ با توجه به سفارش های شهدا، متولیان امور باید مساجد را همان گونه که در دوران دفاع مقدس محور اصلی فعالیت های فرهنگی مربوط به جنگ بود، اینک نیز مرکز اصلی نشر ارزش های دفاع مقدس بدانند و با برنامه ریزی درست و بلند مدت، نقش مساجد را در تداوم راه شهیدان نهادینه کنند. 💠 همان گونه که مساجد و روحانیت در پیدایش ارزش های انقلاب و دفاع مقدس نقش قابل توجهی داشتند، اینک در حفظ و نشر ارزش ها و حماسه های دوران دفاع مقدس هم نقش کلیدی و حساسی به عهده دارند، از این رو برای آن که مساجد در این زمینه به کارآمدی خود برسند، توجه به موارد زیر ضروری است: 💠 مساجد، همان طور که خانه ی رزمندگان و شهیدان در دوران دفاع مقدس بودند، امروز بهترین کانون دینی و فرهنگی برای نشر ارزش ها و اهداف والای آنان به حساب می آیند. اگر مسۆولان دفاع مقدس، مساجد را به عنوان مجاری انتقال ارزش های دفاع مقدس مورد توجه قرار دهند و به جای ریختن بودجه های کلان در هاضمه هنر مدرنیته، استعدادهای هنری و ادبی بسیجیان عزیز در پایگاه های مساجد و نمازگزاران خلاق را شکوفا کنند، درحقیقت پیوندی جاودانه بین نسل امروز و فردا و ارزش های دفاع مقدس ایجاد خواهند کرد. در آن صورت، آحاد مردم همان طور که حادثه ی عاشورا را در گنجینه ی تاریخ خود حفظ کرده اند، به همان شکل وقایع هشت سال دفاع مقدس را بخشی از اعتقادات خود دانسته، آن را جاودانه در سینه تاریخ این ملت دارد. ✅ ادامه: 👇👇👇
✅ ادامه: الف. تحقق مردم سالاری دینی در مساجد ✅ یکی از بسترهای عینی پیوند دین با مردم، مسجد است. از این رو، زمانی مردم سالاری دینی در کشور تحقق عینی پیدا می کند که مسۆولان و کارگزاران کشور، مساجد را مظهر پیوند علایق و آموزه های دینی با مردم بدانند، و ائمه جماعات را به عنوان زبان گویای مطالبات مردم بشناسند، و ارتباط خود را با مردم از طریق مساجد نهادینه کنند و حضور در مساجد را به عنوان استماع مطالبات مردم و رفع نیازهای آنان مغتنم بشمارند. ب. مسجد؛ مرکز فعالیت های فرهنگی ✅ لازم است کارهای فرهنگی و تبلیغات دینی با محوریت مساجد انجام شود؛ بودجه و سرمایه های فرهنگی در اختیار مساجد قرار گیرد؛ و بر اساس روز شمار انقلاب و دفاع مقدس، مجالس تبلیغی و علمی، با شکوه هر چه تمام تر در مساجد برگزا شود. ج. مسجد؛ مرکز مطالبات مردم ✅ وقتی مسجد به عنوان بنیادی ترین نهاد دینی و مدنی تحکیم یابد، آحاد مردم به مساجد هجوم می آورند، زیرا در کنار نیازهای معنوی و عبادی، مطالبات مادی و روزمره خود را نیز از طریق مساجد تأمین شده می دانند. د. مسجد و پیوند دین با سیاست ✅ پیوند دین با سیاست با شعار تحقق پیدا نمی کند. مساجد در طول تاریخ فعالیت خود نشان داده اند که برای راهبردی کردن اتحاد دین و سیاست، نقش اول را به عهده دارند. بسیاری از شاهان برای مشروع جلوه دادن حکومت خود، در ظاهر به مساجد و روحانیت نزدیک می شدند؛ در حالی که انقلاب اسلامی ما ماهیتی دینی دارد و باید پیوند باطنی خود را با مساجد حفظ کند. اگر انقلاب اسلامی بخواهد هویت دینی خود را منهای مساجد دنبال کند، عملاً در چالش سکولاریسم گرفتار خواهد شد. ه. مسجد؛ محل پیوند نسل دیروز، امروز با فردا ✅ مساجد، همان طور که خانه رزمندگان و شهیدان در دوران دفاع مقدس بودند، امروز بهترین کانون دینی و فرهنگی برای نشر ارزش ها و اهداف والای آنان به حساب می آیند. اگر مسۆولان دفاع مقدس، مساجد را به عنوان مجاری انتقال ارزش های دفاع مقدس مورد توجه قرار دهند و به جای ریختن بودجه های کلان در هاضمه هنر مدرنیته، استعدادهای هنری و ادبی بسیجیان عزیز در پایگاه های مساجد و نمازگزاران خلاق را شکوفا کنند، درحقیقت پیوندی جاودانه بین نسل امروز و فردا و ارزش های دفاع مقدس ایجاد خواهند کرد. در آن صورت، آحاد مردم همان طور که حادثه ی عاشورا را در گنجینه تاریخ خود حفظ نموده اند، به همان شکل وقایع هشت سال دفاع مقدس را بخشی از اعتقادات خود دانسته، آن را جاودانه در سینه تاریخ این ملت دارند. 🌐 https://hawzah.net/fa/article/view/93824
✅ فلسفه جهاد و دفاع: حفظ مساجد و معابد 💠 يكي از علل و فلسفه‌هاي تشريع جهاد، دفاع از و معابد می باشد: «و لولا دفع الله الناس...» اگر خداوند از مؤمنان دفاع نكند و از طريق اذن جهاد (تشريع جهاد) بعضي را به وسيله بعضي ديگر دفع ننمايد ديرها و صومعه‌ها و معبدهاي يهود و نصارا و كه نام خدا در آن بسيار برده مي‌شود ويران مي‌گردد. المیزان - تفسیر آیه 40/حج 🔹🔹🔷🔹🔹 ✳️ ولولا دفع الله الناس بعضهم ببعض لهدمت صوامع وبیع وصلوات ومساجد یذکر فیها اسم الله کثیرا ولینصرن الله من ینصره ان الله لقوی عزیز) ☑️ (همان کسانی که از دیارشان بدون سبب حقی بیرون شده اند، جز آنکه می گفتند: پروردگار ما خدای یکتاست . و اگرخدا بعضی از مردم را بوسیله بعضی دیگر دفع نمی کرد، هر آینه صومعه ها و کلیساها وکنشتها و که نام خدا در آن فراوان ذکر می شود، ویران می شد، خداوند هرآینه کسانی را که او را یاری می کنند، یاری می نماید که همانا او توانا و قاهر است ) 🆔 @almasjed
💠 آغاز دوره تخصصی مسجدشناسی و مدیریت مساجد (سال بیست و پنجم) قلب تپنده جامعه و سنگر فرهنگ و دین است. ✅ اما برای اینکه بتوانیم از این ظرفیت عظیم به درستی استفاده کنیم، به شناخت آن نیاز داریم. با می‌توانیم: 🔷 را به درستی بشناسیم: تاریخچه، معماری، احکام، آداب، کارکردها و ... 🔷 خدمات شایسته‌ای به ارائه دهیم: برنامه‌ریزی فرهنگی، مدیریت منابع، ارتباط با مخاطبان و ... 🔷 چالش‌های پیش روی را حل کنیم: کمبود منابع، کاهش حضور مردم و ... 💠 با می‌توانیم پویا، فعال و اثرگذار داشته باشیم. 💠 آغاز دوره تخصصی مسجدشناسی و مدیریت مساجد 📝 با تدریس حجت‌الاسلام والمسلمین استاد تقی قرائتی برگزار می‌گردد. ✅ قم، مدرسه مبارکه دارالشفاء، روبروی امتحانات شفاهی، مؤسسه مسجد ◻️ شروع دوره از سه شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳، ساعت ۷:۱۰ تا ۸ صبح. ادمین: @almasjed_admin 👇👇👇 💠 پایگاه اطلاع رسانی موسسه آموزشی و پژوهشی مسجد 🌐 khademmasjed.ir تبیین و ترویج فرهنگ مسجد، تطهیر مساجد از تحریف‌ها و بدعت‌ها، ارائه مشاوره‌های مرتبط با مساجد Institute for Education and Research Mosque
فرهنگ مسجد
💠 آغاز دوره تخصصی مسجدشناسی و مدیریت مساجد (سال بیست و پنجم) #مسجد قلب تپنده جامعه و سنگر فرهنگ و د
شرایط دوره تخصصی مسجدشناسی و مدیریت مساجد (سال بیست و پنجم): ✅ طلاب پایه۶ به بالا ✅ دارای سابقه تبلیغ 💠 جهت شرکت در دوره تخصصی مسجدشناسی و مدیریت مساجد : ✅ ارسال تصویر برگه ارزیابی تحصیلی و شماره موبایل در ایتا به آیدی: @pzireshemoassesehmasjed یا شماره 09124511161 🆔 @almasjed
فلسفه جهاد و دفاع: حفظ و معابد يكي از علل و فلسفه‌هاي تشريع جهاد، دفاع از و معابد می باشد: «و لولا دفع الله الناس…» اگر خداوند از مؤمنان دفاع نكند و از طريق اذن جهاد (تشريع جهاد) بعضي را به وسيله بعضي ديگر دفع ننمايد ديرها و صومعه‌ها و معبدهاي يهود و نصارا و كه نام خدا در آن بسيار برده مي‌شود ويران مي‌گردد. [1] [1] – المیزان – تفسیر آیه 40/حج 🆔 @almasjed
همواره قلب تپنده‌ی امت بوده است. مکانی مقدس که در آن انسان به خالق هستی نزدیک‌تر می‌شود و پیوند محکمی میان مؤمنان برقرار می‌شود. ، نخستین قبله‌ی مسلمانان و سومین مقدس اسلام، امروزه در بند اسارت است. این ظلم بزرگ، قلب هر مؤمنی را به درد می‌آورد. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در طول حیات پربرکت خود، بارها بر اهمیت تأکید فرمودند. فتح مکه و ، بزرگترین پیروزی ایشان بود؛ اما آزادسازی ، آرزویی است که هنوز برآورده نشده است. آزادسازی این مقدس، نه تنها آرزوی مسلمانان، بلکه فریادی است برای عدالت و آزادی در جهان. 🆔 @almasjed
💠 نماد مقاومت و پایداری نماد مقاومت و پایداری مسلمانان در برابر ظلم و ستم است. 🆔 @almasjed