eitaa logo
العالم بزمانه
120 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
37 فایل
«الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لَا تَهْجُمُ عَلَیهِ اللَّوَابِس» @HaeriDarzi https://eitaa.com/almogaddemat
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از هاتفنا
9.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 توضیحات در خور تحسین و ارزشمند آیت الله #صدیقی پیرامون حواشی اخیر #نماز_جمعه این هفته تهران و #اعتراض یکی از نمازگزاران 🔰به ما بپیوندید: 📡 @hatefna
هدایت شده از خبر فوری قم
☑️دخالت نزدیکان یک مرجع در حمله به کنسولگری ایران در کربلا 🔸روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:گروه سید صادق شیرازی اعتراف کرد که طرفداران آنها در جریان تظاهرات اخیر کربلا مرتکب اهانت به ایران شده و در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا دست داشته‌اند. ☑️بزرگترین کانال خبری استان قم👇 http://eitaa.com/joinchat/1031798786C1a8f8517c9
❓ روش‌های شرعی از بین بردن اسامی متبرکه چیست؟ ✅ جواب: 🔹 : از بين بردن آن‌ها به هر نحوى كه موجب بی‌حرمتی نباشد، اشكال ندارد، مثلاً به دریا انداختن؛ البته بنابر احتياط واجب از سوزاندن اجتناب نمايند. 🔹 : 1- دفن آن‌ها در خاک 2- تبديل آن‌ها به خمير به وسيله آب؛ ولی انداختن آن در نهرها و جویبارها، اگر از نظر عرف اهانت محسوب نشود، اشکالی ندارد؛ البته سوزاندن آن‌ها اشکال دارد و اگر بی‌احترامی محسوب شود، جايز نيست. همچنین ریز ریز کردن آن‌ها، به طوری که غیر قابل خواندن شود، اگر بی‌احترامی محسوب شود جایز نیست و در غیر این صورت نیز، اگر موجب محو نوشته نشود، کافی نیست، همچنان که تغییر صورت خطی کلمات با اضافه یا کم کردن بعضی حروف نیز باعث رفع حکم نمی‌شود. بلی، رفع حکم با تغییر حروف به نحوی که ملحق به محو حروف گردد، بعید نیست، هر چند بهتر است بدون وضو مس نکنند. 🔹 : 1- دفن آن‌ها در خاک 2- ریختن در رودخانه 3- دادن به مراکزی تا آن‌ها را خمیر کنند و از آن‌ها مقوا و مانند آن بسازند؛ ولی سوزاندن آن‌ها جایز نیست. 🔹 : 1- دفن در خاک پاک 2- ریختن در دریا یا آب روان 3- محو نوشته‌ها هر چند با بعضی از مواد شیمیایی پاک؛ ولی سوزاندن آن‌ها جایز نیست. 🌷 گلبرگی از احکام، بیان احکام به روشی آسان و زیبا: ╔ •✾•┈✾┈•✾•┈•✾•┈✾•┈•✾•┈✾•┈ http://eitaa.com/joinchat/350420992Ceb7d78534e •✾•┈✾•┈ •✾•┈✾┈•✾•┈•✾•┈✾•┈ ╝ 💐 پاسخ سریع به سوالات شرعی شما (ویژه اعضای کانال) 👇 🆔 @yamahdiif
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸رسوخ فرهنگ غربی، رعایت ملاحظاتی در مسئلۀ تعدد زوجات را اقتضا می کند/ لوازم تعدد زوجات در زمان های مختلف، متفاوت است🔸 سؤال: من قصد دارم ازدواج مجدد کنم و همسر دوم اختیار کنم لطفاً راهنمایی بفرمایید. پاسخ آیت الله حائری شیرازی: ببینید؛ ازدواج دوم شرعاً نه حرام است نه مکروه است، نه ممنوع است. اما به لوازم آن باید نگاه کنید. این لوازم در زمان‌های مختلف متفاوت‌اند. یک زمانی به عنوان تک همسری در مغز و استخوان جامعه رفته است. طبیعتاً در زنها به دلیل این که همسر دوم برای او وضع جدیدی پیش می‌آورد، حساسیت به وجود آورده است. خدا به انسان داده است. مرد باید خودش ببیند می‌تواند به نوعی سلوک کند که این خانه جهنم نشود؟ الان مرجع تقلیدی دارید که دو همسر دارد. اما این کار از عهده همه بر نمی‌آید. خیلی ظرفیت می‌خواهد که عدالت بین اینها را از نظر مدت زمان و همه چیز رعایت کند. اما معمولاً افراد این ظرفیت وسیع را ندارند. درست است که شرع حلال و حرام را گفته، اما تناسب خودتان با را هم لحاظ کنید. یعنی تناسب توقع و واقعیات. شما زمان خود را مشاهده کنید. خود را درک کنید. توقع خود را در حد این واقعیات قرار بدهید. این عقل است. @haerishirazi
هدایت شده از العالم بزمانه
هدایت شده از مباحثات
✔️پایه‌های ویران یک استدلال 🔸نقدی بر نوع استدلال آقای اکبرنژاد پیرامون لباس روحانیت 🖊علیرضا داودی 🔹موضوع لباس روحانیت با ارائه دیدگاه آقای اکبرنژاد پیرامون لزوم عبور از این لباس و تغییر آن مدتی است در حوزه‌های علمیه محل مناقشه قرار گرفته و اقدام موسسه وزین مباحثات در برگزاری مناظره‌ای علمی میان آقای اکبرنژاد به عنوان صاحب ایده و یکی از اساتید شناخته شده حوزه بر حرارت این بحث افزود. 🔹بدون در نظر گرفتن مقدمات فقهی بحث مانند اینکه نفس لباس روحانیت واجد ارزش است یا خیر، یا اینکه تلبس به لباس مختص هر عصر و زمان ضروری است یا نه، نوع استدلال‌های ارائه شده در این بحث به شدت ضعیف و فاقد وجاهت علمی است که در سه ساحت محتوایی و یک ساحت روشی بدان خواهیم پرداخت. 🔸الف- آمار یا حدسیات 🔹این استدلال که در بررسی میدانی متوجه شدیم بیش از ۵۰ درصد مشکلات ارتباطی و عدم اعتماد مردم ناشی از لباس است، اقتضائاتی دارد که باید بدان توجه داشت. اولین نکته این است که مبنای استدلال این بزرگوار یک شیوه آماری را درون خود دارد که لازم است مبتنی بر یک پایش دقیق آماری در مقیاسی جامع باشد. 🔹آمار یک علم است و نمی‌توان حدسیات جهت‌دار خود را برای اثبات یک امر مورد استفاده قرار داد. پایش آماری قابل اعتناء از انتخاب موضوع، تعیین جامعه هدف و آماری، تدوین پرسشنامه‌های حرفه‌ای که هدف اصلی از پرسش نامعلوم باشد تا مخاطب با پیش‌داوری پاسخ‌ها را انتخاب نکند تا بسیاری امور دیگر، امری سخت و دقیق است و بی‌شک هر انسانی نمی‌تواند مدعی باشد که براساس مصاحبه با تعدادی آدم در یک خیابان توانسته یک نتیجه آماری دقیق استخراج کند. 🔸ب- خودهمه‌پنداری 🔹مشکل دوم این نوع استدلال تعمیم‌پذیری ادراک فردی یا «خودهمه‌پنداری» است. جناب اکبرنژاد ادراکات شخصی خودشان را که محصول یک مشاهده غیر تام و عموما غیرعلمی است، به عنوان یک مبنای نظری عمومی ارائه می‌دهند و براساس آن تلاش می‌کنند پایه‌ای برای استدلال فراگیر شکل دهند. 🔹این نکته که شما در ارتباط چندین ساله خود با جامعه حس کرده‌اید مردم بدلیل وجود لباس روحانیت بر قامت شما، از برقراری ارتباط واهمه داشته یا تمایلی به آن ندارند، می‌تواند محصول مولفه‌های عیان و خفی متعددی همچون چهره عبوس، رفتار سرد و خشک، بی‌اعتنایی به دیگران، نگاه از بالا به پائین، عدم حس صمیمیت و بسیاری امور دیگر در رفتار شخصی شما باشد. اموری که بیانگر نقاط ضعف در منش و رفتار شخص شما است، نه آن لباس مقدسی که بر تن دارید. 🔸ج- معلول به جای علت 🔹مشکل دیگری که در نوع استدلال این عزیزان پیرامون لباس طلبگی به چشم می‌خورد جایگزین کردن معلول به جای علت و نتیجه‌گیری براساس این جایگذاری اشتباه است. وقتی این عزیزان استدلال می‌کنند، بخش عمده علت دوری مردم از روحانیت همین لباس مقدس است در واقع مغالطه‌ای عجیب شکل می‌گیرد. 🔹باید از این عزیزان پرسید آیا این لباس به تنهایی موجودیت مستقلی از حامل آن در تصویرسازی اجتماعی دارد یا اینکه حاملان این لباس براساس نوع رفتار اجتماعی و چگونگی استفاده از این لباس در یک جامعه به آن اعتبار بخشیده یا از آن سلب اعتبار می‌کنند؟ 🔸د- یک سبک خطرناک 🔹یکی از استدلال‌ها بر عدم ارجحیت لباس فعلی روحانیت که توسط استاد اکبرنژاد ارائه شده این بود که پیامبر گرامی اسلام این لباس را بدلیل آنکه لباس مرسوم و مناسب زمان و منطقه زندگی خودشان بود، انتخاب کردند و اگر ایشان در منطقه دیگری به پیامبری مبعوث می،شدند همانند مناطق سردسیر شمالی بی‌شک لباس مناسب آن دیار را برای خود برمی‌گزیدند. در نهایت استفاده می‌شود که این لباس فاقد ارزش ذاتی بوده، چرا که وابسته به محیط زندگی شخص پیامبر(ص) است. 🔹این استدلال در واقع رقیق شده استدلال گروهی است که معتقدند قرآن یک محتوای غیرمقدس و مبتنی بر ادراک شعرگونه شخص پیامبر(ص) است. این افراد استدلال می‌کنند که نوع تمثیل‌های ارائه شده از بهشت در قرآن کاملا وابسته به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی زمان بعثت نبی مکرم اسلام(ص) است و اگر ایشان در جای دیگری مبعوث می‌شدند، بی‌شک مثال‌های متفاوتی ارائه می‌دادند. 🔹در جواب این اشکال پاسخ‌های متعددی ذکر شده که برخی از آنها قابل استفاده در باب گزینش این لباس توسط نبی مکرم اسلام(ص) نیز می‌تواند باشد، اما لازم است جناب اکبرنژاد دقت داشته باشند استفاده و باور به این سبک استدلال‌ها در بلندمدت می‌تواند به انحراف فکری ایشان و جریان تابع افکارشان منجر شود، چرا که انحراف فکری عبدالکریم سروش آنکه برخی شخصیت‌های شناخته شده انقلاب پای درس تفسیر نهج‌البلاغه او می‌نشستند، از همین قدم‌های کوچک آغاز شد. 🔸متن کامل این یادداشت را در لینک زیر مشاهده کنید: 👇👇👇 http://mobahesat.ir/22182/amp 🔻🔻🔻 @mobahesat
هدایت شده از قم آنلاین
#اثرات‌انقلاب| آیت الله سبحانی امروز در جمع اساتید عالی حوزه علمیه قم |باید در گام دوم دست غارتگران از کشور کوتاه بماند 🔸مرجع تقلید شیعیان : 🔺اثر انقلاب اسلامی معرفی شیعه است، شیعه تا کنون چندان شناخته شده نبود، بنده در پنجاه سال گذشته که به مکه مشرف شدم، یک عالم مکی خطاب به من گفت: آیا شیعه کتابی از خود به جا گذاشته یا نه!، در گذشته حتی در مکه شیعه شناخته شده نبود، اما این انقلاب توانست شیعه را به جهانیان معرفی کند. 🔺از آثار دیگر انقلاب ، تقریب بین المسلمین، و ذکر این نکته بوده که درباره مسائل اختلافی نباید در کوچه و بازار بحث کرد، بلکه جای این مباحث در محافل علمی اس ایشان 🔺اثر دیگر انقلاب اسلامی این بود که دست غارتگران از کشور کوتاه شد و ما اگر بتوانیم در گام دوم انقلاب این را حفظ کنیم، موفق خواهیم شد. http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c 🕌 قم آنلاین همراه هر قمی🔝
هدایت شده از توییتر انقلابی
⭕️ حجت الاسلام جهانگیری امام جمعه موقت بزمان- مولوی جهانگیری امام جمعه اهل سنت بزمان،هردو هم از یک طایفه. اینجا سیستان و بلوچستان در پایتخت وحدت ایران، همه اقوام‌و‌مذاهب در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند. 👤 مجید بامری/خبرنگارم 💠 به توییتر انقلابی بپیوندید: https://eitaa.com/twtenghelabi
هدایت شده از اصالت اندیشه
عیادت رحیم پور ازغدی از ایت الله مکارم
هدایت شده از KHAMENEI.IR
❌ محو دولت اسرائیل به معنای محو مردم یهودی نیست 👈 محو اسرائیل یعنی محو حکومت و رژیم تحمیلی 🚨 محو رژیم صهیونیستی یعنی مردم فلسطینی اراذلی مانند نتانیاهو را ازاله کنند 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌: 🔹️ موضع ما در قضیه‌ی فلسطین قطعی و اصولی است. امام از پیش از انقلاب، خطر نفوذ و ظلم صهیونیست‌ها را تصریح میکرد؛ اولِ پیروزی انقلاب هم جمهوری اسلامی مرکز صهیونیست‌ها در تهران را به فلسطینی‌ها داد. این، هم یک کار واقعی بود، هم یک کار نمادین. ما به فلسطینی‌ها کمک کردیم و باز هم کمک میکنیم، هیچ‌گونه ملاحظه‌ای هم نداریم و همه‌ی دنیای اسلام باید این کار را بکند. 🔹️ در بیانات امام راحل و بیانات مسئولین جمهوری اسلامی، مکرر [مسئله‌ی] «محو دولت اسرائیل» مطرح شده؛ این به معنای محو مردم یهودی نیست؛ ما با آنها هیچ کاری نداریم. این به معنای محو آن حکومت و رژیم تحمیلی است. محو رژیم صهیونیستی یعنی مردم فلسطینی که صاحبان اصلی آن سرزمینند، خودشان دولت خودشان را انتخاب کنند و اراذلی مانند را ازاله کنند، و این اتفاق خواهد افتاد؛ مثل کشور بالکان که بعد از ۶۰ سال مستقل شد و ملت به کشور خودشان برگشتند. 🔺️ ما طرف‌دار مردم و استقلال فلسطین هستیم؛ ما یهودستیز نیستیم. یهودی‌ها در کشور خودمان با کمال امنیت دارند زندگی میکنند. ۹۸/۸/۲۴ 🏷 ۱۷ربیع 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از خانه طلاب جوان
🔴 بسیار مهم 🔴 📢 برای اولین بار در کانال منتشر می شود 📢 📚 ما انقلاب را از تفسیر ((المیزان)) فرا گرفتیم... علامه طباطبایی مخالف انقلاب نبود 📚 🔴 از نجف با مرحوم پدرم رفیق بودند و مشهد که می‌آمدند، منزل پدر ما زیاد می‌آمدند و بنده ایشان را زیاد آنجا می‌دیدم. یک بار خدمتشان عرض کردم ما را از « » فرا گرفتیم؛ چراکه تفسیر المیزان به نحو گسترده‌ای پُر است از مباحث و . اصلاً نمی‌شود کسی مثل علامه طباطبائی با آن دیدگاه‌های مطرح شده در«المیزان»، با حکومت اسلامی مخالف باشد. حق نداریم تصوّر کنیم که اینها مخالف انقلاب بودند. 📢 منبع: شهریور ماه ١٣٩٨ در دیدار اختصاصی رهبر معظم انقلاب با حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمدحسن وکیلی نویسنده کتب معارف کاربردی «برترین آرزو» و دست‌اندرکاران اردوهای آموزشی، معرفتی و تفریحی«هفت روز در بهشت» 💠💠 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f