eitaa logo
العالم بزمانه
120 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
37 فایل
«الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لَا تَهْجُمُ عَلَیهِ اللَّوَابِس» @HaeriDarzi https://eitaa.com/almogaddemat
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
تبلیغ بین‌الملل.mp3
6.18M
🎙صوت| برای تبلیغ بین الملل چگونه عمل کنیم؟ ▶️ @HawzahNews
هدایت شده از فیضیه
✅ ثبت نام قرعه کشی جهت اسکان در زائر سرای امام باقر و امام صادق عليهم السلام تحت اشراف دفتر آیت الله مکارم شیرازی 🗓مهلت ثبت نام : تا 97/3/10 🌐 ثبت‌نام : zaer.makarem.ir ☎️تلفن تماس : 37840007-025 🌺 🌺 کانال فیضیه @feyzieh http://eitaa.com/joinchat/787742720C67778c50e8
ترامپ، برجام را پاره کرد؛ اما «فقیه» آن را آتش نزد! احمد رضوانی تدبیر و سیاست۳ خرداد ۱۳۹۷نسخهٔ چاپیهمخوان کنید۳ دیدگاه اشاره: متن حاضر لزوماً به‌معنای دیدگاه مباحثات نیست. حدود یک سال پیش بود که رهبری، در سخنرانی خودشان به حرف های ترامپ که آن موقع نامزد ریاست جمهوری آمریکا بود اشاره‌ای کردند و گفتند: «ما ابتدائاً برجام را نقض نخواهیم کرد؛ اما اگر طرف مقابل آن را پاره کرد، ما آن را آتش می‌زنیم». اما آن‌چه که در عمل اتفاق افتاد، چیز دیگری بود که شایسته تأملی ولو اندک است؛ تأملی که می‌تواند ما را از سطح حوادث عبور دهد و متوجه عمق آن‌ها بکند. ترامپ، برجام را پاره کرد؛ اما «فقیه» آن را آتش نزد؛ زیرا در جهان کنونی، ولایت حقیقی از آن «تکنیک» است و نه «فقیه». و همین امر ـ یعنی اقتضائات جهان تکنیک و تکنولوژیک و سیطره آن ـ جمهوری اسلامی را به پای میز مذاکره کشاند و تا کنون بر سر این میز نگه داشته است؛ حتی الآن که آمریکا میز مذاکره را ترک کرده است. سیاست غرب، قدرت خود را از سلطه تکنیکی ـ تکنولوژیکی به‌دست آورده است و درحقیقت، سیاست کنونی کارگزار خرد عصر جدید است. اما ما با این خرد، همچنان بیگانه‌ایم و بیش از همه، جهان کنونی را با مقولات سیاسی ـ ایدئولوژیک فهم می‌کنیم؛ غافل از آن که سیاست، صرفاً جلوه بیرونی مدرنیته و هر تمدن دیگری هست. باطن و جوهره غرب، همان علم و تمنا و خردی است که جهان جدید را با اوصاف منحصر به فردش به وجود آورده است. این که ما ۴۰ سال است مرگ بر آمریکا می‌گوییم و هنوز نتوانسته‌ایم خودمان را از بند آمریکا برهانیم، به‌واسطه پشتوانه‌ای است که قدرت سیاسی در آمریکا از آن بهره دارد و ما از آن بی‌بهره‌ایم. آمریکا تمامیت مدرنیته است و تا جهان، جهان تکنیک و تکنولوژی هست، آمریکا ابرقدرت این جهان است. بهتر نیست به جای سرعت‌گرفتن، کمی هم در اصل راه تردید کنیم؟ آیا این زمانه، ظرفیت پیاده‌شدن آرمان‌های ما در آن را دارد؟ آیا به‌راستی ما معاصر با خود هستیم؟ آیا نمی‌توان بین دوگانه‌ی «تن دادن به وضع موجود» و «در افتادن با زمانه کنونی»، راه سومی انتخاب کرد؟ باید از خود این سؤال را بپرسیم که به راستی در زمانه‌ای که تمام شئون حیات ما، از اقتصاد و تکنولوژی گرفته تا سبک زندگی و فرهنگ و حتی طرز تفکر، متأثر از غرب و در پیوند با آن است، آیا می‌توان به یک باره در سیاست راهی به کل متفاوت از غرب پیمود و ساز خود را زد؟ آیا این طغیان‌گری صرفاً سیاسی در نهایت عقیم باقی نخواهد ماند؟ این پرسش‌ها، درصدد انکار آرمان‌های انسانی و متعالی نیست؛ بلکه از شرایط امکان آن‌ها سؤال می‌کند. اگر چهل سال است که تلاش زیادی کرده‌ایم و نتیجه کافی نگرفته‌ایم، آیا بهتر نیست به جای سرعت‌گرفتن، کمی هم در اصل راه تردید کنیم؟ آیا این زمانه، ظرفیت پیاده‌شدن آرمان‌های ما در آن را دارد؟ آیا به‌راستی ما معاصر با خود هستیم؟ آیا نمی‌توان بین دوگانه‌ی «تن دادن به وضع موجود» و «در افتادن با زمانه کنونی»، راه سومی انتخاب کرد؟ آیا به جز روزمره‌گی و امروز را به فردا رساندن، می‌توان افق روشنی در پیش روی حرکت کلی جامعه و سیاست در کشور ما دید؟ تا کی می‌خواهیم در فضاهای سنت‌زده و یا سیاست‌زده، اکنونِ تاریخی خود و جامعه خود را نادیده بگیریم؟ مگر نه این است که مدرنیته، خود را به سنتی‌ترین نهاد کشور، یعنی حوزه علمیه هم وارد کرده و آن را تبدیل به یکی از نهادهای تکنیکی ـ فرهنگی جامعه کنونی کرده است؟ یعنی بر ماده حوزه هم به تدریج صورت خود را زده و حوزه هم دارای یک ساختار عریض و طویل اداری و بروکراسی شده است و هر سال محتاج بودجه میلیاردی دولت مدرن است تا بتواند خود را همچنان سرپا نگه دارد؛ یعنی حوزه‌های علمیه شیعه، که همواره در طول تاریخ خودشان را مستقل از دولت‌ها نگاه داشته بودند و به این امر افتخار هم می‌کردند، اکنون وابسته و نیازمند شده‌اند. چرا دانشگاه و حوزه و اداره و صنعت و سیاست‌مان، پریشان‌حال و ندانم‌کار است؟ آیا با رجزخوانی‌های سیاسی ـ ایدئولوژیک می‌توانیم به مواجهه با جهان جدید برویم؟ اگر زمانه‌شناسی، وجهی از عقلانیت است، این عقلانیت را از کجا باید کسب کرد؟ از کسانی که خود از زمانه جا مانده‌اند و در افق معنایی گذشته می‌اندیشند؟! از «بزرگان» عالم سنت؟! آیا این واپسین تلاش‌های آنان، می‌تواند سنت نیمه‌جان را دوباره احیا کند و مانع از انقطاع کامل جامعه از گذشته و ارزش‌های آن بشود؟ روند پیش‌بینی‌ناپذیر حوادث آینده، ما و جامعه ما را به کدامین سو خواهد برد؟ تقدیر ما چگونه رقم خواهد خورد؟ آیا در این نزاع فرسایشی با غرب، ما راهی به رهایی خواهیم یافت؟ اصلاً در جهان کنونی، انقلاب دقیقاً چه معنایی دارد؟ اگر انقلاب را قلب‌کردن و زیر و رو کردن بدانیم، چه چیزی قرار است زیر و رو شود؟ آیا کسی که هنوز سرشت زمانه خود را به خوبی درک نکرده و پدیدارها را صرفاً به وجه سیاسی‌اش فرو می‌کاهد، می‌تواند ا
نقلابی در عالم کنونی پدید آورد؟ آیا پیش‌شرط عمل انقلابی، فهمی عمیق از «اکنون» نیست؟ (تصویر از خبرگزاری شبستان؛ محمدعلی جلالی) ۳ دیدگاه دربارهٔ «ترامپ، برجام را پاره کرد؛ اما «فقیه» آن را آتش نزد!» فقط من ۱۳۹۷/۳/۰۴ در ۰۰:۱۰ بطور قطع برجام از بین خواهد رفت و اینکه امریکا از برجام خارج شد یک معجزه الهی بود چون مسئولیت تاریخی به حساب امریکا نوشته شد و به خواست ایزد، سبیلی خواهد شد برای از بیرون رفتن ایران از ان پی تی. اینکه چرا فقیه هنوز آتش نزده به این دلیل نیست که توانش را ندارد بلکه به دو دلیل است اولی بسیار مهم و دومی کم مهمتر. اول: مسئولیت تاریخی شکست برجام نباید فقط بر گردن امریکا یا یک دولت زودگذری مثل ترامپ بماند. بلکه این مسئولیت باید کاملا برای غرب در تاریخ بماند تا که تا روز قیامت آنرا بدوش بکشد. طبق برجام (و قبل از آن ان پی تی که ج. ا. آنرا با افتخار بیست سال قبل از برجام بدون سروصدا امضا کرد) قرار بود که ایران تا روز قیامت از بعضی تکنولوژی ها محروم بماند و توسط بازرسان غربی همیشه مورد بازجویی و بازخواست باشد. تکرار میکنم تا روز قیامت. اسرائیل همان بیست و چند سال پیش وقتی ازش تقاضا شد که همراه ج. ا. و مصر و سوریه ان پی تی را امضا کند جواب داد که اسرائیل احمق نیست. همین جواب را هند و پاکستان هم قبلا داده بودند. امضای ان پی تی خطای بسیار بزرگتری از برجام بود (بدون ان پی تی تحریم های هسته ای و موشکی ایران هیچ مبنای حقوقی در قوانین بین الملل نداشتند و نمیتوانستند توسط سازمان ملل تایید شوند تا که منجر به برجام شوند). منتها آنزمان در دوران زمامداری آقای رفسنجانی و خفقان بشدت شدید رسانه ای امضای ان پی تی سروصدایی در مملکت نکرد. بهرحال وقتی مملکتی قولی میدهد باید پایش بیاستد یا اینکه خفت تاریخی بدقولی خود را ناچار بپذیرد. اگر ایران امروز با عجله برجام را آتش بزند تا روز قیامت خواهند گفت اروپا حاضر بود همه کار برای ایران بکند ولی ایران برجام را ترک کرد. درحالیکه دروغی بزرگتر از این نیست. اروپا نخواهد توانست از عهده مسئولیت های برجام برآید آنهم زیر توپ و تشر امریکا. ولی فرصت را باید به اروپا داد تا که مسئولیت شکست برجام با غرب بماند نه که با ترامپ زودگذر و ایران همیشه ماندگار. نکته مهم اینجاست که نباید به اروپا مجال داد که اوضاع را کش دهد و بهانه بیاورد که نمیتواند به دلیل تحریمهای امریکا منابع مالی یا سرمایه گذاری در اختیار ایران بگذارد. درست است که اروپا نمیتواند اینها را برای ایران انجام دهد ولی برای اتمام حجت باید از اروپا خواست که اشکال ندارد و ایران به سرمایه گزاری اروپا و مقابله اروپا با امریکا احتیاجی ندارد ولی اگر اروپا میخواهد برجام پابرجا بماند میتواند به ایران تکنولوژی انتقال دهد. مثلا به جای اینکه به ایران ایرباس بفروشد تکنولوژی تولید موتورهای توربوفن رولز-رویس را به ایران منتقل کند سرمایه گذاریش را خودمان میکنیم. همانطور که بریتانیا تکنولوژی موتور جت را به شوروی داد. یک لیست مفصلی باید از تکنولوژی هایی که ایران احتیاج دارد را باید تهیه کرد و به اروپا داد و به فقط شکل صورتهایشان نگاه کرد. چون اینها جان میدهند ولی به جهان سوم تکنولوژی نمیدهند مگر اینکه جهان سوم جلویشان زانو بزند و اعلام خفت کامل کند و در آن صورت هم بستگی به ترحمشان دارد. دلیل دوم اینکه این فقیه با بقیه فقها فرق دارد و فقط فقیه نیست. مسئول نهایی جان و مال و ناموس وعزت نزدیک به تقریبا نود میلیون ایرانی داخل و خارج از ایران است همراه با ده ها میلیون کسانی که اگرچه شناسنامه و گذرنامه ایرانی ندارند ولی قلبشان با ایران می تپد و در اتحاد با ایران نفس میکشند. مسئولیت آینده تاریخ همه اینان و بچه هایشان که هنوز چشم به این دنیا بازنکرده اند همه با ایشان است. باید دعا کرد که ایشان از پس این بزرگترین مسئولیت با موفیقت درآیند ولی بهرحال تضمینی نیست. چون تاریخ تضمین ندارد. تنها کمکی هم که ملت میتواند بکند همین بود که هپارین و پانکراتین و سی تی اسکن و ترانزیستورهای نیترید گالیم و تراشه های هوش مصنوعی و موتورهای احتراق کرایوژنیک همراه با اختراع داروهای جدید آنتی نئوپلاستیک و دستگاه های الایزا و نهصد میلیون چیز دیگر را با استفاده از علوم طبیعی اختراع و بقدری تولید انبوه میکرد که شرکتهای غربی ورشکسته میشدند و نتیجتا فقیه هم به جای اینکه همه حواسش به جان و مال و شکم ملت باشد با خیال راحت حواسش بیشتر به عزت و ناموس و قدرت ملی می بود. ولی امان از دست شکموها و آن کسانی که تمدن ملتی را فقط به جنبه های ظاهری فلسفه بافی و ریش و حجاب و مخالفت با کنسرت و شنا و دوچرخه سواری تقلیل دادند. بهرحال همینطور چهارده قرن گذشت. قرن بعدی هم خواهد گذشت. وای. یک لحظه قلبم درد گرفت از این همه جهل. ولی جواب سوالهایتان: اصلاً در جهان کنونی، انقلاب دقیقاً چه معنایی دارد؟ اگر انقلاب
را قلب‌کردن و زیر و رو کردن بدانیم، چه چیزی قرار است زیر و رو شود؟ آیا کسی که هنوز سرشت زمانه خود را به خوبی درک نکرده و پدیدارها را صرفاً به وجه سیاسی‌اش فرو می‌کاهد، می‌تواند انقلابی در عالم کنونی پدید آورد؟ آیا پیش‌شرط عمل انقلابی، فهمی عمیق از «اکنون» نیست؟ *** من آخوند نیستم ولی روایتی شنیده بودم که مومن واقعی همگام با زمانه خود است. و شرط همگام بودن با زمانه نه تنها دانستن اکنون بلکه فهم عمیقی از دانستن کجای کار بودن اکنون است. اینکه ما عینک بزنیم و جلوی میکروفن درباره موضوعات واهی و خیالی سخنرانی کنیم بدون توجه به اینکه نه عینک از علم ما بیرون آمده و نه میکروفن، نشان از این دارد که ما همراه با زمانه خود نیستیم. به همین دلیل هم امروز عدسی عینک خطیب و میکروفن نماز جمعه را باید وارد کنیم. انقلاب یعنی اینکه ما مثلا به جای عینک، عدسکی هوشمند اختراع کنیم که زنده باشد و داخل چشم قرار بگیرد و توانایی واقعیت افزوده، هوش مصنوعی و مجهز به الایزای مولکولی و پزشک مجازی و تکنولوژی تولید و تزریق داروهای بیولوژیک توسط سلولهای داروساز هوشمند برای پزشکی شخصی باشد که همگی روی قرنیه آدم قرار بگیرد را اختراع کنیم و این تکنولوژی را تولید انبوه کنیم تا که امریکا مجبور شود برای دسترسی به این تکنولوژی با ایران مذاکره کند و برجام امضا کند و بازرسان ایرانی به امریکا بروند و تمام سوراخ سنبه های امریکا را بگردند تا مطمئن شوند که امریکا سلاح هسته ای و موشک ندارد. معنی انقلاب و زیر و رو کردن یعنی این. روند پیش‌بینی‌ناپذیر حوادث آینده، ما و جامعه ما را به کدامین سو خواهد برد؟ تقدیر ما چگونه رقم خواهد خورد؟ آیا در این نزاع فرسایشی با غرب، ما راهی به رهایی خواهیم یافت؟ *** بدون علوم طبیعی ایران نابود خواهد شد. به همین سادگی. آیا این زمانه، ظرفیت پیاده‌شدن آرمان‌های ما در آن را دارد؟ آیا به‌راستی ما معاصر با خود هستیم؟ آیا نمی‌توان بین دوگانه‌ی «تن دادن به وضع موجود» و «در افتادن با زمانه کنونی»، راه سومی انتخاب کرد؟ آیا به جز روزمره‌گی و امروز را به فردا رساندن، می‌توان افق روشنی در پیش روی حرکت کلی جامعه و سیاست در کشور ما دید؟ تا کی می‌خواهیم در فضاهای سنت‌زده و یا سیاست‌زده، اکنونِ تاریخی خود و جامعه خود را نادیده بگیریم؟ مگر نه این است که مدرنیته، خود را به سنتی‌ترین نهاد کشور، یعنی حوزه علمیه هم وارد کرده و آن را تبدیل به یکی از نهادهای تکنیکی ـ فرهنگی جامعه کنونی کرده است؟ چرا دانشگاه و حوزه و اداره و صنعت و سیاست‌مان، پریشان‌حال و ندانم‌کار است؟ آیا با رجزخوانی‌های سیاسی ـ ایدئولوژیک می‌توانیم به مواجهه با جهان جدید برویم؟ اگر زمانه‌شناسی، وجهی از عقلانیت است، این عقلانیت را از کجا باید کسب کرد؟ از کسانی که خود از زمانه جا مانده‌اند و در افق معنایی گذشته می‌اندیشند؟! از «بزرگان» عالم سنت؟! آیا این واپسین تلاش‌های آنان، می‌تواند سنت نیمه‌جان را دوباره احیا کند و مانع از انقطاع کامل جامعه از گذشته و ارزش‌های آن بشود؟ *** بدون رودرواسی شما به کسانی مثل من احتیاج دارید. فقط کسانی مثل من میتوانند امروز راهی بگشایند. پیدایشان کنید و به پایشان بیفتید و خواهش کنید. در غیر این صورت جلوی پای بیگانگان خواهید افتاد. و از بیگانگان گدایی خواهید کرد. پاسخ فقط من ۱۳۹۷/۳/۰۴ در ۰۰:۳۸ جواب این سوال از قلم افتاد در بالا. آمریکا تمامیت مدرنیته است و تا جهان، جهان تکنیک و تکنولوژی هست، آمریکا ابرقدرت این جهان است… آیا می‌توان به یک باره در سیاست راهی به کل متفاوت از غرب پیمود و ساز خود را زد؟ آیا این طغیان‌گری صرفاً سیاسی در نهایت عقیم باقی نخواهد ماند؟ این پرسش‌ها، درصدد انکار آرمان‌های انسانی و متعالی نیست؛ بلکه از شرایط امکان آن‌ها سؤال می‌کند. اگر چهل سال است که تلاش زیادی کرده‌ایم و نتیجه کافی نگرفته‌ایم، آیا بهتر نیست به جای سرعت‌گرفتن، کمی هم در اصل راه تردید کنیم؟ آیا این زمانه، ظرفیت پیاده‌شدن آرمان‌های ما در آن را دارد؟ *** با این سنت که دشمن هر چه امید و علم طبیعی است به هیچ جا نمیتوان رسید. و این طرز فکر که امریکا تماما «مدرن» است ساده سازی امور است. امریکا یکی از مذهبی ترین جوامع غربی است. اتفاقا دشمنی امروز امریکا با ایران بعلت دلایل مذهبی است نه که مدرنیسم و در این راستا آخوندهای نیواونجلیسم امریکا سنگ تمام گذاشته اند. ولی در کنار چنین آخوندهایی امریکایی ها آخوندهایی مثل رابرت شولر هم دارند که مردم امریکا را به طرف امید و کار و کارآمد بودن هدایت کرده اند به جای اینکه فقط غر بزنند و تمام زندگی به پستان بیت المال وصل باشند و اگر ثانیه ای این پستان زخمی و لاغر از دهانشان رها شد، بلافاصله اپوزوسیون میشوند. خجالت هم نمیکشند. اینجا بعضی از گفته هایی که در امریکا به خطبه های رابرت شولر و نوشته هایش نسبت میدهند را میگذارم تا خودتان قضاوت کنید ک
ه آخوندهای جامعه امریکا چه میگویند و آخوندهای ایرانی چی (حوصله ترجمه ندارم): Faith is reacting positively to a negative situation Tough times never last, but tough people do What great thing would you attempt if you knew you could not fail Problems are not stop signs, they are guidelines I’d rather attempt to do something great and fail than to attempt to do nothing and succeed Failure doesn’t mean you are a failure it just means you haven’t succeeded yet You never suffer from a money problem, you always suffer from an idea problem Let your hopes, not your hurts, shape your future Anyone can count the seeds in an apple, but only God can count the number of apples in a seed Better to do something imperfectly than to do nothing perfectly. Spectacular achievement is always preceded by unspectacular preparation If you are creative enough to imagine a problem, you’re clever enough to discover a solution The only place where your dream becomes impossible is in your own thinking
☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️ این متن طولانی ازیک طلبه سابقا انقلابی و جواب طلبه لاحقا انقلابی که درسایت مباحثات آمده مفیدوروشنگر هست!! نگاه های منفی و مثبت وتکراری که هرروزاز فضای حوزوی شنیده می شود.
هدایت شده از Aminikhaah
💠 جملات طلایی و مغفول مانده رهبری در سخنرانی اخیر 🔶 آماده‌سازی فضا برای رشد معنویّت و رهایی از بردگیِ شهوت و غضب در انسانهای مستعد؛ این هم یکی از آن برترین آرزوها است که غالباً به این توجّه نیست. باید فضا جوری بشود که انسانهای مستعد بتوانند در آن فضا حرکت کنند، امثال حاج میرزا علی‌آقای قاضی‌ها و علّامه‌ی طباطبائی‌ها و شخصیّت‌های برجسته‌ی این‌جوری به وجود بیایند؛ انسانهای والا و برتر که از این فضای مادّی توانسته‌اند تعالی پیدا کنند و فراتر بروند؛ یعنی فضا بایستی برای این آماده بشود. البتّه همه‌ی ما استعداد یک چنین چیزی را نداریم امّا در میان ما کسانی هستند که استعداد این حرکت را دارند، بخصوص در دوره‌ی جوانی. ✅ @Aminikhaah
🔴 روایت رهبر انقلاب از مجاهدت‌های همسر خود در دوران انقلاب 📍 این سخنان را رهبر انقلاب در جریان دیدار و گفتگو با همسر مکرمه حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۸۰بیان فرموده‌اند: 🔹خانم ثقفی همسر مکرمه حضرت امام خمینی خطاب به رهبر انقلاب: ایشان خودش [حضرت امام(ره)] مکرر به بچه‌ها می‌گفت که من هر چه دارم از مادرتان است. در نجف هم تا کسالتی پیدا می‌کرد، اولین وصیت‌اش این بود. 🔸رهبر انقلاب: بعضی از زن‌ها تاب سختی‌های زندگی مردشان را نمی‌آورند. غرغر می‌کنند که این چه وضعی است و اینها. اما هستند خانم‌هایی که نه تنها نق نمی‌زنند، بلکه حتی دلگرمی هم می‌دهند، به مرد می‌گویند ناراحت نباش، چیزی نیست. صبر می‌کنیم، می‌گذرد. چنین زن‌هایی واقعاً قیمت دارند. ▪️الحمدلله از این جهت خدای متعال به من هم لطف کرده است. عیال من چنین خانمی است. ▫️وقتی در زندان بودم، به دیدن من که می‌آمد، از اوضاع و احوال می‌پرسیدم، می‌گفت اصلاً و ابداً ناراحتی و مشکلی ندارم، با اینکه ما بچه‌ی کوچک هم داشتیم. بعدها که من از زندان بیرون آمدم، فهمیدم که چه مشکلاتی داشته، مریض بوده، بی‌پول بوده، سختی فراوان کشیده، اما اصلاً و ابداً یک ذره‌اش هم در زندان به من منتقل نمی‌شد. ◾️خدا می‌داند که بعضی از این حوادثی را که برای ایشان پیش آمده بود؛ من بعد از انقلاب فهمیدم، یعنی همین‌طور در خلال صحبت به مناسبتی پیش آمد که گفتند. وقتی هم گفتند، من دیدم واقعاً طاقت نمی‌آورم، می‌گفتم چطور اینها را آن موقع به من نمی‌گفتی. ▫️مرحوم مادرم به خانم من می‌گفت که تو چرا ساکتی، چیزی بگو، آه و ناله کن، چون تو همه‌اش احساس راحتی می‌کنی، او هم دلگرم می‌شود و به دنبال این کارها می‌رود! به هر حال، ایشان نعمت بزرگی است؛ خدا را شکر می‌کنم. ۱۳۸۰/۱۲/۲۲ 💥 ، رسانه‌ای انقلابی با نگاه کلان به آرمان های اصیل انقلابی👇 eitaa.com/joinchat/2319056896C0cee190ac6
هدایت شده از حدیث روزگار
هدایت شده از حدیث روزگار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 خطیبِ پر معنویت 👇ناگفته‌های #استاد_پناهیان 💌درباره #حجت‌الاسلام_انصاريان و منبرهايش و اثرگذاری‌های وی بر رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ✅به کانال "طلبه نویس" بپیوندید... http://eitaa.com/joinchat/2319056896C0cee190ac6
✅در اين ماه بايد دل‌هايمان را مطالعه‌اى بكنيم، شايد... 🔶استاد علی صفایی حائری: در اين ماه رمضان بايد دل‌هايمان را مطالعه‌اى بكنيم، شايد يك جمع بندى مناسبى براى اين ماه باشد. بايد ببينيم كينه‌هاى ما نسبت به مؤمنين، نسبت به دوستان، از چه نوع است. آيا «لِلّه» است‌؟ در دعا داريم كه: «خدايا! تو كينه‌ها را ببر، مگر آن كينه و غِلّى كه به خاطر تو باشد». بايد ببينيم كه كينه‌هاى ما به خاطر چيست‌؟آيا براى اينكه دعوتمان نكردند يا ديرتر به ما گفتند يا چايى خوب به ما ندادند يا... اين كينه‌هاباعث محروميت‌هاست. اين سوء ظن‌ها و بدگمانى‌ها باعث محروميت‌هاست؛ چه به خدا و چه به بندگان خدا. آيا ما به خدا بدبين نيستيم‌؟ يعنى خدا را مهربان و رحيم مى‌بينيم، نزديك مى‌بينيم، مجيب مى‌دانيم، ته دلمان در پروندۀ خدا سياهى ننوشته‌ايم‌؟ راستى آيا مسبِّح هستيم‌؟ وقتى همۀ اين بارش‌ها باشد ولى ظرف من واژگون باشد، چه حاصلى به دست مى‌آورم‌؟ در روايت آمده است كه اگر به مقدار كمى كينۀ مؤمنى در دل تو باشد، به اندازۀ سال‌هاى نورى، بوى بهشت را نخواهى شنيد و نخواهى يافت. 📚 بهار رويش (مروری بر دعاهای ورود و وداع ماه رمضان)، صفحه 33 🌿 @einsad
ای از تو هنوز .... صد و شصت روز از رحلت تو می گذرد اما گویا هنوز خناسان آرام نشدند درک آنکه چگونه می شود که هند انتقامش را از جگر و پیکر حمزه بگیرد امروز برایم آسان تر شد، وقتی میخواست انتقام ناکامی را از پیکر بی جان تو بگیرد. نزدیک به یکی از وزرای کاری کابینه فعلی که اجتماعیست از مهرهای تندرو ناکام مانده، اولین کانالیست که خبر را پوشش می دهد "نواده محی الدین حائری شیرازی امام جمعه سابق شیراز عامل تجاوز به دانش آموزان دبیرستان معین غرب تهران"! با هیئت تحریریه تماس گرفته میشود که مرحوم پدرم نواده ای با این عنوان نشانه در آموزش و پرورش تهران ندارد می گویند خبر ما موثق است!! و پس از آن عصر ایران و فرارو و.... صفحات مجازی همچون اینستاگرام که بماند. آنچنان رپورتاژ خبر وسیع است که احساس انفعال می کنم تکذیبیه ای منتشر می کنم و از تمامشان خارج میشوم ... به پناه می برم خواهش می کنم با توجه به وسعت پوشش خبر در فضای مجازی در انتهای توضیح فاجعه مدرسه غرب تهران گفته شود فرد مذکور آقازاده نیست همین. پس از کج و قوسها می گویند با در خواست شما موافقت نشد!! تو نیستی و تیغ های عریان پیکر بی جان و حیثیت خاندانت را نشانه گرفته اند و هیچ مدافع غیوری هم در میدان کار و زار جنم دفاع ندارد. تک تنها مانده ام. یادم به کلام همیشگیت می افتد هر وقت در تنگنای روزگار تنها می شدی: "ان الله یدافع عن الذین امنوا" خدا از مؤمنانش بالأخره دفاع خواهد کرد. آرام می شوم در مدت کوتاهی نام خاطی فاش می شود او سید است و ما شیخ و رو سیاهی به زغال می ماند...
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 فیلم| توصیه‌های اخلاقی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی به مبلغان ▶️ @HawzahNews
هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
🔵 موضع گیری مراجع و بزرگان حوزه در قبال توافق نامه برجام پیش از نقض آن توسط کشورهای متعهد. 🆔 @feghahat
سلام ما به آخرین نماز علی.mp3
4.86M
🔊سلام ما به علی و نمازآخر او به حال راز و نیاز و به دیده تر او... 🔹 روضه ضربت حضرت علی ع 🔸️ 🎤حجت الاسلام میرزامحمدی @huddath_al_hussain_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴بارالها! بر بنده‌ی صالح متواضعت امام خمینی، که رضای تو را بر رضای دیگران برگزید و در راه اعلای کلمه‌ی تو و احیای دین تو، رنجهای گران بر جان خرید و مجاهدت در راه ملت ابراهیمی و سنت محمّدی(صلّی‌اللَّه‌علیه‌واله‌وسلّم) را به نهایت رساند و در این راه لحظه‌یی از حرکت وتلاش باز نایستاد، با نام و یاد تو زیست و با امید و عشق تو به ملکوت اعلی‌ پیوست، سلام و رحمت و رضوان فرست، و کلمه‌ی او را رفعت بخش، و راه او را رونق بخش، و میراث یگانه‌ی او را در پناه خود حفظ کن، وآرزوها و هدفهای او را محقق ساز، و ما را از اخلاف نیک او قرار ده.‌ ‌رهبر انقلاب؛ ۶۸/۴/۱۴ @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰هم‌اکنون 📹ببینید| روایت امروز رهبرانقلاب از نشانه‌های اقتدار امیرالمومنین علیه‌السلام @khamenei_ir
العالم بزمانه
هدایت شده از حدیث آرزومندی
حضرت امام با تاسی به امام امیرالمؤمنین علیه السلام در همه عمر از تجملات دوری داشتند و ساده زیست بودند. ساده زیستی و معمولی بودن، آزادگی می آورد و تجمل گرایی، وابستگی.. ! لذا حرم مجلل به هیچ روی با مبانی، افکار و سیره حضرت امام تناسب ندارد. توجیه و دفاع نامناسب نکنیم. گاهی سکوت بهترین کار است... 97/3/14 @muslims_1
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻در پاسخ به استفتاء خبرگزاری حوزه بیان شد: نظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی پیرامون افطار هنگام غروب آفتاب ❓سؤال: با سلام و قبولی طاعات و عبادات در فضای مجازی، مطلبی تحت عنوان «افطار کردن قبل از اذان مغرب» منتشر شده که لطفا نظر خود را در این خصوص بفرمایید. متن مذکور منتشره در فضای مجازی بدین شرح است:🔻 حضرات آیات مکارم شیرازی و بهجت وقت افطار را غروب آفتاب می‌دانند؛ نه اذان مغرب؛ یعنی حدود ۲۰ دقیقه قبل از اذان؛ چنانچه اهل‌سنت همین‌گونه رفتار میکنند. همچنین حضرات آیات سیستانی و تبریزی و خویی نیز احتیاط واجب کرده‌اند؛ بنابراین مقلدین این سه مرجع می توانند در این مسأله به آیت الله مکارم رجوع کرده و هنگام غروب آفتاب (حدود 20 دقیقه قبل از اذان مغرب) افطار نمایند. ✍جواب: بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم با اهداء سلام و تحيت؛ چنانچه بعد از غروب آفتاب (پنهان شدن قرص آفتاب در اُفق) افطار کند، روزه صحیح است؛ اما بهتر است احتیاط کند و همزمان با شروع اذان مغرب افطار نماید. همیشه موفق باشید http://eitaa.com/joinchat/415432704C8ae17cca99
العالم بزمانه
✅ #خطابه_خوانی مسئولین امر ممنوع/ مرد #فعال نه مرد قوال/ اجتناب از استفاده کلمه #باید آیه‌الله سید
هدایت شده از شبکه ادیان
👇👇👇  1. 📌  فرقه ، فعال ترین فرقه صوفی شیعی است. این فرقه، از فرقه های انشعابی شاه اللهیه است. در خراسان جنوبی در شهر گناباد، تهران، یزد، و... بین سه تا چهار میلیون پیرو دارد.   2. 📌  پیروان این فرقه در و هستند که البته فعالیت زیادی ندارند. 3. 📌  این فرقه پیرو شاگرد ابن فهد حلی است که از قرن هشتم به بعد، فعالیت دارد. حدود پنجاه هزار در شمال پیرو دارد. در ایران نیز پیروانی دارد.  4. 📌  این در به نام مشهور و فعال است که در آن جا حسینیه ای نیز به نام این فرقه موجود است.  2_ 📌  بنابر آمار رسمی سالنامه جهانی، فیشر، به سال 2007 میلادی، جمعیت مسلمانان یک میلیارد و سیصد و شصت و دو میلیون نفر بوده که حدود 85% اهل سنت و 15% شیعیان هستند. اما شماری این آمار را دقیق نمی دانند و آمار شیعیان را بالای 20% بیان می کنند.  1. 📌  فقه حنفی حدود چهارصد و پنجاه میلیون پیرو دارد. شبه قاره هند، آسیای میانه و ترکیه بیش تر حنفی اند؛ زیرا فقه حاکم در زمان سامانیان، غزنویان و امپراتوری عثمانی فقه حنفی بوده است. در ایران، اهل سنتی که در شرق زندگی می کنند، پیرو فقه حنفی و آنان که در غرب، می زیند، پیرو فقه شافعی هستند. در استانهای گلستان، خراسان، سیستان و بلوچستان حنفیان حضور دارند.  2. 📌  فقه شافعی حدود سیصد و پنجاه میلیون پیرو دارد. بیش تر مصریان بر این مذهب اند. دانشگاه الازهر بر مبنای فقه شافعی و کلام اشعری است. اندونزی و مالزی، بیش تر شافعی اند. البته به صورت پراکنده نیز در پیرو دارد. کردها شافعی هستند. صلاح الدین ایوبی، مؤسس سلسله ایوبیان کرد شافعی بود. از آن زمان دانشگاه الازهر تاکنون بر اساس فقه شافعی تدریس می کند. احمد الطیب رئیس کنونی الازهر شافعی و اشعری است. اهل سنت استانهای گیلان، اردبیل، آذربایجان، کردستان، هرمزگان شافعی مذهب اند. در فلسطین، مردمان نوارغزه، شافعی و از نظر فقهی با مصریان هم مذهب اند.  3. 📌  فقه مالکی، حدود صد و پنجاه میلیون پیرو دارد. شمال آفریقا، الجزایر، لیبی، مغرب و... مالکی مذهب هستند. در فقه مالکی تکتف (بستن دستها در نماز) استحبابی ندارد؛ لذا مانند شیعیان با دست باز نماز می خوانند.  4. 📌  فقه حنبلی، حدود پنجاه پیرو دارد. در عربستان وهابیان، حنبلی اند و در ، لبنان، اردن و کرانه باختری، پیروان فقه حنبلی به گونه پراکنده وجود دارند.  برابر آماری که از پیروان اهل سنت یاد شد، در مجموع مسلمانان سنی یک میلیارد بوده که در ایران حدود هفت میلیون سنی داریم که حدود چهار میلیون و سه میلیون حنفی در چهارده استان پراکنده اند. 🌐eitaa.com/joinchat/1524760576C064e1bdcc3 💠شبکه ادیان پنجره ای رو به آگاهی 🌅