eitaa logo
المرسلات
10.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
550 ویدیو
40 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📝 متن کامل بیانات امروز رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتشر شد. ۱۴۰۰/۰۳/۰۶ 👈 از اینجا بخوانید: http://khl.ink/majlis1400 💻 @Khamenei_ir
🔴| منطق شهید مطهری 🎙استاد سید محمد هاشمی 🌀تعداد جلسات: ۱۵ 🔹این جلسات به صورت کارگاهی برگزار شده و در ایجاد تفکر منطقی بسیار مفید خواهد بود. ✅لینک دانلود صوت👇👇 b2n.ir/manteghhashemi @almorsalaat
▪️سالروز شهادت حمزه سیدالشهداء و حضرت عبدالعظیم حسنی تسلیت باد. @almorsalaat
شیخ صدوق_.mp3
5.57M
🔊| اعتبار سنجی احادیث مرسله شیخ صدوق علیه الرحمة 🎙استاد علی فرحانی @almorsalaat
🌀| ای کاش عارف دلسوخته‌ای می آمد و ادعیه ائمه را شرح می کرد. ▫️ای کاش کسی می‌آمد و این ادعیه ائمه- علیهم السلام- را ترجمه می‌کرد، این را شرح می‌کرد، این ادعیه خیلی محتاج به شرح است. ▫️و ما اگر این ادعیه را بتوانیم یک اشخاص عارفی، عارف صحیح، دلسوخته پیدا بشود که اینها را برای مردم تشریح بکند، همه چیز در اینها هست، در عین حالی که دعاست. ▫️شما ادعیه حضرت سجاد را می‌بینید، دعاست‌ اما چه می‌کند در این دعاها! هم معنویات هست، هم قضیه حکومت هست، همه چیز هست، هم از بین بردن حکومت ظلم است. 📚امام خمینی، صحیفه امام ج۲۱ص۱ @almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 کلیپ صوتی: « بهترین شیوه ارتباط با امام زمان علیه‌السلام!» 🔸سؤال: بهترین شیوه ارتباط با امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در این عصر چیست؟ ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: به دفتر امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف عمل کردن. اطاعت او کردن. کأنه می‌بیند،[البته] کأنه ندارد؛ یقینا می‌بیند. این صحبتی که بنده می‌کنم با شما امام زمان جلوتر از شما می‌شنود، شما با بنده صحبت می‌کنید، امام زمان جلوتر از بنده [می‌شنود کلام شمار را. چراکه] «عین الله الناظره و اذنه الواعیه؛ چشم بینای خدا و گوش شنوای او» [است]. 🔸سؤال: یعنی همین [که] به دستوراتشان عمل کنیم کافی است برای ارتباط؟ دعایی، یادی برایشان [نیاز نیست]؟ ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: بالاترین دعا طاعتش است. 🔸سؤال:از کجا بدانیم امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف از ما راضی است؟ ✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: دفترش را ملاحظه می‌کنید، تطبیق می‌کنید، عمل شما را با دفتر امام زمان، [منظور] دفتر شرع است. هر چیزی را شما دفتر شرع می‌دانید، مجتهد؛ مقلد و محتاط [در انجام تکلیف] اینها با هم فرق دارند. @almorsalaat
المرسلات
#مشارطه| آيا اگر داراى يك خردله حيا باشى، نبايد از خجلت آب شوى و به زمين فرو بروى؟ 🔹حاضر در كتاب فط
| جهاد در مقام دوم نفس/ سرچشمه تمام سعادات و شقاوات و درجات و دركات این مقام است. 🔸بدان كه از براى نفس انسانى يك مملكت و مقام ديگر است كه آن مملكت باطن و نشئه «ملكوت» اوست كه جنود نفس در آنجا بيشتر و مهمتر از مملكت ظاهر است. و نزاع و جدال بين جنود رحمانى و شيطانى در آنجا عظيمتر و مغالبه در آن نشئه بيشتر و با اهميت‏تر است. بلكه هر چه در مملكت ظاهر است از آنجا تنزل كرده و ظهور در «ملك» نموده، و اگر هر يك از جنود رحمانى و شيطانى در آن مملكت غالب آيند، در اين مملكت نيز غالب شوند. 🔸و جهاد نفس در اين مقام پيش مشايخ عظام از اهل سلوك و اخلاق خيلى اهميت دارد، بلكه مى‏توان سرچشمه تمام سعادات و شقاوات و درجات و دركات را آن مقام دانست. انسان بايد خيلى ملتفت خود در اين جهاد باشد. 🔸ممكن است خداى نخواسته به واسطه مغلوبيت جنود رحمانى در آن مملكت‏ و خالى گذاشتن آن را براى غاصبين و نا اهلها از جنود شيطان، هلاكت هميشگى از براى انسان پيدا شود كه قابل جبران نباشد، و شفاعت شافعين شامل حال او نگردد، و ارحم الراحمين، نعوذ باللّه، نيز به نظر سخط و غضب به او نگاه كند، بلكه شفعاء او خصماء او شوند. واى بر كسى كه شفيع او خصمش شود. 🔸خدا مى‏داند چه عذابهايى و ظلمتهايى و سختيهايى و بدبختيهايى دنبال اين غضب الهى و دشمنى اولياى حق است كه تمام آتش‏هاى جهنم و تمام زقّومها و مارها و عقربها پيش آن هيچ است. 🔸خدا نكند آنچه حكما و عرفا و اهل رياضت و سلوك خبر مى‏دهند راجع به اين عذابها به سر ما ضعفا و بيچارگان بيايد، كه تمام عذابها كه تصور مى‏كنيد پيش آن سهل و آسان است، و تمام جهنمها كه شنيديد پيش آن رحمت و بهشت است. 📚امام خمینی(ره)، چهل حدیث ص12 @almorsalaat
ahamiate-v-jayegahe-shenakhte-elme-hosouli.mp3
5.9M
✴️| فلسفه، فلسفه نخواهد بود، مگر اینکه خصوصیات و قواعد حاکم بر آن به درستی شناخته شود (گفتاری کوتاه پیرامون اهمیت و جایگاه شناخت علم حصولی و لوازم آن ) 🎙استاد علی فرحانی @almorsalaat
🔴گفتگوهای انتخاباتی 🔸نشست اول 💡موضوع: تاثیر رویکردها و اهداف دولت‌ها در پیشرفت، تحول و کارآمدی حوزه‌های علمیه 🌀با حضور اساتید و مشاوران المرسلات ⏰زمان: امروز (یکشنبه) ۹۹/۳/۹ ساعت ۲۲ الی۲۳:۳۰ 🔸مکان: گفتگوی گروهی کانال المرسلات👇👇 https://rubika.ir/almorsalaat https://rubika.ir/almorsalaat ۱۴۰۰ @almorsalaat
تبیین موضوع گفتگوی روبیکایی ۹خرداد۹۹.mp3
10.08M
🔉 ♦️تبیین موضوع جلسه گفتگویی امشب 🔹در این صوت به صورت مختصر موضوع جلسه امشب توضیح داده شده است. انشالله قبل از حضور در جلسه . 🔰ساعت ۲۲ امشب منتظر حضور شما در هستیم. 🌐لینک ورود به گفتگو👇👇 https://rubika.ir/almorsalaat https://rubika.ir/almorsalaat @almorsalaat
المرسلات
🔴گفتگوهای انتخاباتی #دولت_جوان_انقلابی 🔸نشست اول 💡موضوع: تاثیر رویکردها و اهداف دولت‌ها در پیشرفت،
⚠️ 1⃣برای شرکت در جلسه امشب لازم است که از آخرین نسخه استفاده کنید. نسخه های قدیمی تر، قابلیت را ندارند. 2⃣لطفا پس از به‌روزآوری نرم‌افزار خود، از هم اکنون در کانال در روبیکا عضو شوید تا انشالله جلسه را راس ساعت ۲۲ با حضور شما آغاز کنیم. 👇👇 https://rubika.ir/almorsalaat @almorsalaat
المرسلات
🔴گفتگوهای انتخاباتی #دولت_جوان_انقلابی 🔸نشست اول 💡موضوع: تاثیر رویکردها و اهداف دولت‌ها در پیشرفت،
♨️ هم اکنون در گفتگوی صوتی روبیکا با موضوع "تاثیر دولت در تحولات حوزه" منتظر حضور و نظرات شماییم👇👇 https://rubika.ir/almorsalaat https://rubika.ir/almorsalaat
هدایت شده از تواصی
بسم الله الرحمن الرحیم 🔴 دوره انتخاباتی (تواصی) طلاب حوزه علمیه تهران و فعالان فرهنگی و سرار کشور برگزار میکند . ✅با هدف توانمند سازی طلاب و فعالان فرهنگی کشور در جهت تبلیغ موفق ان شاءالله در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ (مشارکت حداکثری ، انتخاب اصلح) 🔰زمان برگزاری دوره : از ساعت ۱۳ روز چهارشنبه ۱۲ خرداد الی ساعت ۲۱ روز پنجشنبه ۱۳ خرداد ♻️مکان برگزاری دوره: حوزه علمیه مروی تهران 🔔جهت ثبت نام پیام : @tavasyi 🔔با شماره تماس : 09194857741 ⛔️نکته: دوره برای طلاب تهران و فعالان فرهنگی به صورت حضوری و برای سایر شهرستان ها به صورت مجازی برگزار میگردد . لینک مجازی متعاقبا در کانال ذکر می شود. برادران و (خواهران مجازی) 🔴دوره گفتمانی عملیاتی طلاب حوزه علمیه کشور 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/296157307C43d6b425a8
المرسلات
#مشارطه| جهاد در مقام دوم نفس/ سرچشمه تمام سعادات و شقاوات و درجات و دركات این مقام است. 🔸بدان كه ا
| تا شنيدى فلان حكيم يا فلان عارف چيزى گفت كه به سليقه شما درست در نمى‏آيد و با ذائقه شما گوارا نيست، حمل به باطل و خيال مكن. شايد آن مطلب منشأ داشته باشد از كتاب و سنت و عقل و شما به آن بر نخورده باشيد. 🔹غالبا وصف جهنم و بهشت كه در كتاب خدا و اخبار انبيا و اوليا شده جهنم و بهشت اعمال است كه از براى جزاى عملهاى خوب و بد تهيه شده است. گاهى اشاره خفيه ‏اى نيز به بهشت و جهنم اخلاق كه اهميتش بيشتر است شده، و گاهى هم به بهشت لقاء و جهنم فراق، كه از همه مهمتر است، گرديده، ولى همه در پرده و از براى اهلش. 🔹من و تو اهلش نيستيم، ولى خوب است منكر هم نشويم و ايمان داشته باشيم به هر چه خداوند تعالى و اوليايش فرموده‏اند، شايد اين ايمان اجمالى هم براى ما فايده داشته باشد. 🔹گاهى هم ممكن است كه انكار بيجا و ردّ بي موقع و بدون علم و فهم براى ما ضررهاى خيلى زياد داشته باشد، و اين دنيا عالم التفات به آن ضررها نيست. مثلا تا شنيدى فلان حكيم يا فلان عارف يا فلان مرتاض چيزى گفت كه به سليقه شما درست در نمى‏آيد و با ذائقه شما گوارا نيست، حمل به باطل و خيال مكن. شايد آن مطلب منشأ داشته باشد از كتاب و سنت و عقل و شما به آن بر نخورده باشيد. 🔹چه فرق مى‏كند كه يك نفر فقيه يك فتوى بدهد، از باب ديات مثلا، كه شما كمتر ديده‏ايد. و شما بدون مراجعه به مدركش رد كنيد او را، يا آنكه يك نفر سالك الى اللّه يا عارف باللّه يك حرف بزند راجع به معارف الهيه يا راجع به احوال بهشت و جهنم، و شما بدون مراجعه به مدركش او را رد كنيد، سهل است. توهين كنيد يا جسارت نمائيد. 🔹ممكن است آن شخصى كه اهل آن وادى است و صاحب آن فن است يك مدركى از كتاب خدا داشته باشد، يا از اخبار ائمه هدى داشته باشد، و شما به آن بر نخورده باشيد، آن وقت شما ردّ خدا و رسول كرديد بدون عذر موجه. و معلوم است «به سليقه من درست نبود» يا «علم من به اين جا نرسيده بود» يا «از اهل منبر بر خلاف آن شنيدم» عذر نيست. 📚امام خمینی (ره) چهل حدیث ص13 @almorsalaat
kodam-nazame-fekri-mitavanad-afradi-mesle-shahid-motahari-ra-tarbyat-konad@almorsalat.mp3
12.2M
🔵| کدام نظام فکری می تواند افرادی همچون شهید مطهری را تربیت کند؟ 🎙استاد علی فرحانی 👈به شهادت حضرت امام خمینی، شهید مطهری دارای طهارت سِرّ بود و کتب ایشان برای عارف و عامی، سودمند و فرحزاست. 👈هیچ جریانی از آثار شهید مطهری به نحو سکولار و بر ضد نظام اسلامی، استفاده نکرد. 👈خواب شهید مطهری قبل از شهادت و خواب همسر ایشان بعد از شهادت استاد درباره جایگاه و مقام استاد شهید 👈آیا شهید مطهری اشتباه کرد که به تهران رفت؟ 👈چگونه می توان در عین حضور در اجتماع و انجام تکالیف اجتماعی به کمال فردی هم رسید؟ 👈برای مطهری شدن، فلسفه شرط لازم است اما شرط کافی نیست. 👈امام خمینی (ره) به آثار شهید مطهری ارجاع داد و هرکس اندیشه شهید مطهری را یاد بگیرد به امام بر می گردد. 👈شهید مطهری از معدود کسانی است که توانسته است توضیح بدهد که انسان در عصر مدرنیته هم می تواند به کمال انسانی برسد و خود ایشان هم عمل کرده است. 📌گزیده بیانات در افتتاحیه دوره ، شهریور ۹۸، قم @almorsalaat
✴️| مظهر نوآورى علمى و تبحّر در فقه و اصول 🔸من از سال 37 شروع ميكنم؛ سالى كه خودم به قم رفتم و اوّل‌بار امام را از نزديك ديدم. البتّه قبل از آن در مشهد شنيده بوديم كه در قم يك مدرّس و استاد بزرگى هست كه جوان‌پسند و برجسته است. 🔸طلبه‌ى جوانى كه به قم وارد ميشود، دنبال استاد ميگردد. در حوزه‌هاى علميّه، انتخاب استاد، اجبارى نيست و هركس طبق پسند و سليقه‌ى خود، استاد را انتخاب ميكند. استادى كه طلّاب جوان و مشتاق را در وهله‌ى اوّل به خود جلب ميكرد، همين مردى بود كه آن روز در ميان شاگردانش به‌عنوان «حاج‌آقا روح‌الله» شناخته ميشد. 🔸مجموعه‌ى جوانان فاضل و درس‌خوان و پُرشوق در محفل درس او جمع بودند. ما در چنين فضايى وارد قم شديم. او مظهر نوآورى علمى و تبحّر در و بود. 🔸بنده قبل از ايشان استاد بزرگى را در مشهد ديده بودم - يعنى مرحوم آيت‌الله ميلانى - كه از فقهاى برجسته بود. در قم هم همان وقت رئيس حوزه‌ى علميّه‌ى قم - كه استاد امام هم بود؛ يعنى مرحوم آيت الله العظمى بروجردى - حضور داشت؛ بزرگان ديگرى هم بودند؛ امّا آن محفل درسى كه دلهاى جوان و مشتاق و كوشا و علاقه‌مند به استعدادهاى خوب را جذب ميكرد، درس فقه و اصول امام بود. 🔸يواش‌يواش از قديمى‌ترها شنيديم كه اين مرد، بزرگى هم هست و در قم درس فلسفه‌ى او، درس اوّل بوده است؛ ليكن حالا ترجيح ميدهد كه فقه تدريس كند. 🔸شنيديم كه اين مرد، هم بوده است و كسانى در درس اخلاق او شركت ميكردند و او به تقويت فضايل اخلاقى در جوانان همّت ميگماشته است. در خلال درس در طول سالها، اين را ما از نزديك هم مشاهده كرديم. امّا تا اينجا شخصيّت اين مرد بزرگ - كه باطن او سرشار از خصوصيّات ناشناخته بود - براى اكثر مردم در آن روز فقط به‌عنوان يك استاد عالم و شاگردپرور و يك تهذيب‌كننده‌ى اخلاق طلّاب و شاگردان شناخته ميشد. 📚رهبر معظم انقلاب ۷۸/۳/۱۴ @almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| اخطار آیت‌الله جوادی آملی به تضعیف کنندگان نظام ... 🔹 این نظام آسان بدست نیامده و به آسانی برنمیگردد. اگر معاذلله کمترین آسیبی ببیند، تمام لعنت های گذشته دامنگیر ما می‌شود. الی یوم القیامه هر مسلمانی بیاید، لعنتش دامنگیر ماست. 🔹 به همه ما واجب عینی است که این نظام را حفظ کنیم. کاری که باعث تضعیف نظام یا تفرقه و نفاق افکنی، یا خدای نکرده طمع بیگانه است، حرام عینی است. 📌پ.ن: قطعا شرکت نکردن در انتخابات سبب تضعیف نظام است. @almorsalaat
المرسلات
#مشارطه| تا شنيدى فلان حكيم يا فلان عارف چيزى گفت كه به سليقه شما درست در نمى‏آيد و با ذائقه شما گوا
| اى عزيز فكرى كن و راه نجاتى و وسيله خلاصى از براى خود پيدا كن!!! 🔸اى عزيز فكرى كن و چاره جويى نما و راه نجاتى و وسيله خلاصى از براى خود پيدا كن. و به خداى ارحم الراحمين پناه ببر، و در شبهاى تاريك با تضرع و زارى از آن ذات مقدس تمنا كن كه تو را اعانت كند در اين جهاد نفس، تا إن شاء اللّه غالب شوى و مملكت [وجودت‏] را رحمانى گردانى و جنود شيطان را از آن بيرون كنى، و خانه را به دست صاحبش دهى تا سعادتها و بهجتها و رحمتهايى خداوند به تو عطا فرمايد كه تمام چيزهايى كه شنيدى از وصف بهشت و حور و قصور پيش آنها چيزى نباشد، و آن سلطنت كليه الهيه است كه خبر دادند اولياى خدا از اين ملت بيضاى حنيف، و بالاتر از آن چيزهايى است كه نه گوش احدى شنيده و نه چشمى ديده و نه به قلب بشرى خطور كرده‏. 📚امام خمینی (ره)، چهل حدیث ص14 @almorsalaat
koddam-fiq.mp3
9.06M
🌀| کدام فقه؟ فقه فقها یا فقه اهل بیت(ع)؟ 🎙استاد علی فرحانی 🔹مطالب این صوت در نگاه صحیح به روش استنباط و علم فقه، خصوصا روش تحصیل در مقطع خارج مهم است. 📌گزیده جلسه اول تدریس شرح لمعه، سال تحصیلی 92 @almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
💬ارتباط با ما 👇👇👇 🌀 @ad_almorsalaat ♦️مشاوره تحصیلی و برنامه‌ریزی ♦️نظرات و پیشنهادات ♦️اطلاعات و محتواهای کانال 💠المرسلات، از تا @almorsalaat
المرسلات
#مشارطه| اى عزيز فكرى كن و راه نجاتى و وسيله خلاصى از براى خود پيدا كن!!! 🔸اى عزيز فكرى كن و چاره ج
| صور ملکوتی انسان 🔹انسان همین طور که در این دنیا یک صورت ملکی دنیاوی دارد، که خداوند تبارک و تعالی آن را در کمال حسن و نیکویی و ترکیب بدیع خلق فرموده که عقول تمام فلاسفه و بزرگان در آن متحیر است و علم معرفة الاعضاء و تشریح تاکنون نتوانسته است معرفت درستی به حال آن پیدا کند و خداوند انسان را از بین مخلوقات امتیاز داده به حسن ترکیب و جمال نیکو منظر، کذلک از برای او یک صورت و شکل ملکوتی غیبی است، که آن صورت تابع ملکات نفس و خلق باطن ‏است در عالم بعد از موت، چه برزخ باشد یا قیامت. 🔹انسان اگر خلق باطن و ملکه و سریره اش انسانی باشد، صورت ملکوتی او نیز صورت انسانی است. ولی اگر ملکاتش غیر ملکات انسانی باشد، صورتش انسانی نیست و تابع آن سریره و ملکه است. 🔹مثلا اگر ملکه شهوت و بهیمیت بر باطن او غلبه کند و حکم مملکت باطن حکم بهیمه شود، انسان صورت ملکوتیش صورت یکی از بهائم است مناسب با آن خلق. 🔹و اگر ملکه غضب و سبعیّت بر باطن و سریره اش غلبه کند و حکم مملکت باطن و سریره حکم سبع شود، صورت غیبیه ملکوتیه صورت یکی از سباع است. 🔹و اگر و هم و شیطنت ملکه شد و باطن و سریره اش دارای ملکات شیطانیه شد، از قبیل خدعه، تقلب، نیمه، غیبت، صورت غیب و ملکوتش صورت یکی از شیاطین است به مناسبت آن. 🔹و گاهی ممکن است به طریق ترکیب دو ملکه یا چند ملکه منشأ صورت ملکوتی شود. آن وقت به شکل هیچیک از حیوانات نمی شود، بلکه صورت غریبی پیدا می کند که هیچ آن صورت مدهش و موحش بد ترکیب در این عالم سابقه ندارد. از پیغمبر خدا، صلّی الله علیه و آله، نقل شده که بعضی مردم در قیامت محشور می شوند به صورتهایی که نیکوست پیش آنها میمون [ها]‏‏ ‏‏و انترها. 🔹بلکه ممکن است از برای یک نفر در آن عالم چند صورت باشد، زیرا که آن عالم مثل این عالم نیست که یک چیز بیش از یک صورت قبول نکند. و این مطلب مطابق با برهان نیز هست و در محل خود مقرر است.‏ 🔹‏‏و بدان که میزان در این صور مختلفه، که یکی از آنها انسان است، و باقی چیزهای دیگر، وقت خروج نفس است از این بدن و پیدا شدن مملکت برزخ و غلبه سلطان آخرت که اوّلش در برزخ است. در وقت خروج از بدن با هر ملکه ای از دنیا رفت با آن ملکه صورت آخرتی می گیرد، و چشم ملکوتی برزخی او را می بیند، و خود او هم وقت گشودن چشم برزخی خود را به هر صورتی هست می بیند، اگر چشم داشته باشد. لازم نیست کسی که در این دنیا به صورتی هست آن جا هم به همان صورت باشد. 🔹خدای تعالی می فرماید [به ] نقل از بعضی که در وقت حشر می گویند: «خدایا چرا مرا کور محشور کردی با آنکه در دنیا چشم داشتم؟» جواب می فرماید: «چون تو آیات ما را فراموش کردی امروز فراموش شدی‏. ای بیچاره، تو چشم ملکی ظاهر بین داشتی، ولی باطن و ملکوتت کور بود. کوری خودت را حالا ادراک کردی، و الا از اوّل کور بودی، چشم بصیرت باطنی که آیات خدا را به آن می بینند نداشتی. 🔹ای بیچاره، تو قامت مستقیم و صورت خوش ترکیب ‏ملکی داری، میزان ملکوت و باطن، غیر از این است، باید استقامت باطنی پیدا کنی تا مستقیم القامة در قیامت باشی. باید روحت روح انسانی باشد تا صورت عالم برزخ و آخرتت صورت انسان باشد. 🔹تو گمان می کنی که عالم غیب و باطن، که عالم کشف سرایر و ظهور ملکات است، مثل عالم ظاهر و دنیا است که اختلاط و اشتباه در کار باشد: چشم و گوش و دست و پا و سایر اعضایت- همه با زبانهای ملکوتی، بلکه به قول بعضی با صورتهای ملکوتی، شهادت به هر چه کردی می دهند.‏ ‎‏ 🔹‏‏هان ای عزیز گوش دل باز کن و دامن همت به کمر زن و به حال بدبختی خود رحم کن، شاید بتوانی خود را به صورت انسان گردانی و از این عالم به صورت آدمی بیرون روی که آن وقت از اهل نجات و سعادتی. مبادا گمان کنی این ها موعظه و خطابه است، این ها همه نتیجه برهان حکمی حکمای عظام و کشف اصحاب ریاضت و اخبار صادقین و معصومین است، در این اوراق بنای اقامه برهان و نقل اخبار و آثار زیاد نیست.‏ 📚امام خمینی(ره)، چهل حدیث ص۱۴ @almorsalaat
032- maktabeerfani-emam-v-allame@almorsalat.mp3
5.66M
🔊| شریعت در نگاه حضرت امام 🎙 استاد علی فرحانی ♨️ متن کامل بیانات استاد👇👇👇 https://s19.picofile.com/file/8434933818/32.pdf.html @almorsalaat
♨️روحیه تشیع: طرفدار اصول نه شخصیتها 🔺اگر به صدر اسلام برگرديم به يک روحيه خاصي برمي‌خوريم که آن روحيه، است و تنها آن روحيه‌ها بودند که مي‌توانستند وصيت پيغمبر را در مورد علي صددرصد بپذيرند و دچار ترديد و تزلزل نشوند. 🔺نقطه مقابل آن روحيه و آن طرز تفکر يک روحيه و طرز تفکر ديگري بوده است که وصيتهاي پيغمبر اکرم را با همه ايمان کامل به آن حضرت، با نوعي توجيه و تفسير و تأويل ناديده مي‌گرفتند. 🔺و در حقيقت اين انشعاب اسلامي از اينجا به وجود آمد که يک دسته- که البته اکثريت بودند- فقط ظاهر را مي‌نگريستند و ديدشان آنقدر تيزبين نبود و عمق نداشت که باطن و حقيقت هر واقعه‌اي را نيز ببينند؛ ظاهر را مي‌ديدند و در همه جا حمل به صحت مي‌کردند، مي‌گفتند: عده‌اي از بزرگان صحابه و پيرمردها و سابقه دارهاي اسلام راهي را رفته‌اند و نمي‌توان گفت اشتباه کرده‌اند. اما دسته ديگر- که اقليت بودند- در همان هنگام مي‌گفتند: شخصيتها تا آن وقت پيش ما احترام دارند که به حقيقت احترام بگزارند اما آنجا که مي‌بينيم به دست همين سابقه دارها پايمال مي‌شود، ديگر احترامي ندارند؛ ما طرفدار اصوليم نه طرفدار شخصيتها. تشيع با اين روح به وجود آمده است. 🔺ما وقتي در تاريخ اسلام به سراغ سلمان فارسي و ابوذر غِفاري و مقداد کنْدي و عمار ياسر و امثال آنان مي‌رويم و مي‌خواهيم ببينيم چه چيز آنها را وادار کرد که دور علي را بگيرند و اکثريت را رها کنند، مي‌بينيم آنها مردمي بودند اصولي و اصول شناس، هم ديندار و هم دين شناس. 🔺مي‌گفتند: ما نبايد درک و فکر خويش را به دست ديگران بسپريم و وقتي آنها اشتباه کردند ما نيز اشتباه کنيم. و در حقيقت روح آنان روحي بود که اصول و حقايق بر آن حکومت مي‌کرد نه اشخاص و شخصيتها. 📚شهید مطهری، جاذبه و دافعه ص۱۱۷ ۱۴۰۰ @almorsalaat