eitaa logo
المرسلات
10.3هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
550 ویدیو
40 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از H. Sami
بسمه تعالی 🌀دبیرخانه بینش مطهر استان قم برگزار می کند: 🔰سیرمطالعاتی_آموزشی آثار شهید مطهری ⏪آغاز ثبت نام مراحل تا بینش مطهر 🔸حضور اساتید مجرب حوزه و دانشگاه از قم 🔸مجازی و حضوری(درصورت به حد نصاب رسیدن) 🔸تربیت مدرس 🌐لینک ثبت نام : https://idpay.ir/binesh14010302/1200000 آیدی راهنمایی برادران: @binesh_qom آیدی راهنمایی خواهران: @shahid133 ⏳مهلت ثبت نام : ۲۰ خرداد ماه ------------------•[]💠[]•--------------- https://eitaa.com/joinchat/2767650840Cd17f406221 دبیرخانه بینش مطهر استان قم
المرسلات
بسمه تعالی 🌀دبیرخانه بینش مطهر استان قم برگزار می کند: 🔰سیرمطالعاتی_آموزشی آثار شهید مطهری ⏪آغاز
⭕️ توجه ⭕️ 🔵 عزیزانی که از طریق کانال می خواهند در دوره «بینش مطهر» شرکت کنند عبارت ✅ را به آیدی ذیل ارسال کنند تا لینک در اختیارشان قرار گیرد 🆔 @binesh_qom
🌀امروز (چهارشنبه) برگزار می شود: ✅فقه نظام روابط اجتماعی ✅تدریس کتاب تعادل و تراجیح امام خمینی (ره) ⏰ساعت۱۴ 🏢 میدان معلم، خیابان سمیه، بعد از موسسه فقهی ائمه اطهار، بین کوچه ۲۶ و ۲۸، پلاک ۴۷۲، موسسه مفتاح 📡پخش زنده از اسکای روم👇 https://b2n.ir/t49719 ♦️حضور برای عموم طلاب بلامانع است. @almorsalaat
💢 در حوزه به چه معناست؟ 🔰 مقام معظم رهبری ✅ بالندگی به معنای و یک قدم جلو رفتن و آفاق تازه ای را کشف کردن است. ✅ بالندگی به این معنا نیست که ما در یک بحث، دقت بیشتری به خرج دهیم. فرض کنیم مسئله را که ملّای قرن ششم به گونه ای استدلال می کرد، ما حالا دقّت بیشتری به خرج بدهیم و بعضی از های او را تحکیم و بعضی را ردّ کنیم و مسئله را استوارتر از آب در آوریم؛ کار فقط این نیست ✅ بلکه [بالندگی] باز شدن آفاق نویی، هم در یعنی فقاهت و هم در ، یعنی مباحث فقهی است. ✅ اصول و کلام و دیگر مباحث نیز همین طور است. همۀ اینها به بالندگی نیاز دارد. 📚 بیانات در جمع فضلا و نخبگان حوزه علمیه قم، 1374.09.14 🌐 المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد @almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ ⭕️ شیوه مراجعه به کتب مرجع 🎙استاد علی فرحانی 🔰 جلسه اول تدریس تعادل و تراجیح رسائل 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
المرسلات
♦️#روش_تحصیل ⭕️ شیوه مراجعه به کتب مرجع 🎙استاد علی فرحانی 🔰 جلسه اول تدریس تعادل و تراجیح رسائل
🔻 «الفُرصَةُ تمُّر مرِّ السَحاب فانتَهِزوا فُرَصَ الخَير » نهج البلاغة / حکمت 20 🔰 ایام تعطیلات تابستان فرصت مناسبی است تا طلاب برنامه های علمی که در طول سال فرصت انجام آن نیست را پیگیری کنند. 🔹 یکی از مشکلاتی که سبب عدم انگیزه برای فعالیت های علمی و پژوهشی می شود این است که طلاب نمی توانند با منابع و کتب مرجع ارتباط برقرار کنند. 🔸 استاد در این صوت توضیحاتی دربارۀ شیوۀ مواجهه با کتبی مانند رسائل و کفایه بیان می کنند که اگر این روش ملکه شود، می توان به کتاب های مرجع فقهی، اصولی و ... به راحتی مراجعه کرد.
💢دوره جهاد کبیر💢 🔸 زمان برگزاری: ۴تیرماه الی ۶مرداد ماه🔸 بسیج حوزه علمیه شهید صدوقی۴ با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام برگزار می کند: ✅ سرفصل های دوره: 1⃣ضرورت اندیشه صحیح و نظامند 2⃣شناخت دوران مدرن ، و فکر و فلسفه و تمدن غرب 3⃣ آشنایی با دو مکتب کاپیتالیسم و کمونیسم 4⃣ آشنایی با جهان بینی توحیدی پشتیبان انقلاب اسلامی 5⃣ تمایزات اندیشه پشتیبان انقلاب اسلامی با سایر اندیشه های درون دینی ✅ اساتید دوره: حجج اسلام سید محمد هاشمی، سید مهدی موسوی ، سید مجتبی جواهری ، امین اسدپور ، محسن قنبریان ، رضا خانجانی ، میثم قاسمی ، محمد مهدی مقدسی 🔰مزایای دوره: 🔸 اعطای مدرک پایان دوره 🔸 امتیاز ویژه جهت شرکت در برنامه های تفریحی و ورزشی و زیارتی کربلا 🔸 امتیاز ورود به دوره های تربیت مدرس ، تربیت مدیر، تربیت مبلغ، و سایر دوره های منظومه فکری انقلاب اسلامی ⏱ مهلت ثبت نام تا ۲۷خرداد ۱۴۰۱ 📝جهت ثبت نام با شماره 09028455773 تماس حاصل فرمایید. 📞 برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09172165311 تماس حاصل فرمایید. 🔻برگزاری دوره به صورت حضوری در مدرسه علمیه شهید صدوقی۴ 🔹 هزینه ثبت نام: ۵۰هزار تومان @jahad_kabir1400
48.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سخنرانی به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) (به زبان عربی) 🎙استاد علی فرحانی 📌برگزار شده توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی (ایکرو) 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
🔴| جمع بندی کتاب المنطق 🔰استاد علی فرحانی 💠تعداد جلسات: ۱۸ 📌 معرفی مختصر دوره eitaa.com/almorsalaat/1011 🔊دانلود صوت جلسات 👇 soda96.ir/jam-m soda96.ir/jam-m 📜دانلود متن پیاده شده👇 soda96.ir/jam-m soda96.ir/jam-m 📌پ.ن: متن این جلسات توسط مجموعه صُدا @soda96 آماده و منتشر شده است. @almorsalaat
♨️ مرتبه اول حضور قلب در عبادات 🔰 امام خمینی (ره) 🔅باید دانست که عبادات مطلقاً ثنای مقام مقدّس ربوبیّت است به مراتب‏‎ ‎‏آن، که کلّیِ آن رجوع کند به ثنای ذات یا ثنای اسما و صفات و یا ثنای‏‎ ‎‏تجلّیات، تنزیهاً یا تقدیساً یا تحمیداً؛ و هیچ عبادتی به حسب سرّ و حقیقت،‏‎ ‎‏خالی از یک مرتبه از ثنای معبود نیست.‏ ‏🔅 بنابراین، اولْ مرتبۀ حضور قلب در باب عبادات، حضور قلب در‏‎ ‎‏عبادات است اجمالاً؛ و آن از برای همه کس میسور است. و آن، چنان است‏‎ ‎‏که انسان به قلب خود بفهماند که باب عبادات باب ثنای معبود است. و از اوّل‏‎ ‎‏عبادت تا آخر آن، به طور اجمال قلب را به این معنی که اشتغال به ثنای معبود‏‎ ‎‏دارد متوجّه و حاضر کند؛ گرچه خود نمی داند چه ثنایی می کند و ذات مقدس‏‎ ‎‏را به چه و با چه ثنا می کند و آیا این عبادت ثنای ذاتی است یا اسمایی یا غیر‏‎ ‎‏آن، تقدیسی یا تحمیدی است؛ 🔅مثل آنکه شاعری مدیحه ای برای کسی ‏‎ ‎‏بگوید و به طفلی بفهماند که این در مدح فلان است، ولی او نداند که ممدوح‏‎ ‎‏را با چه و به چه مدح و ثنا کرده؛ او اجمالاً می داند که مدح می کند گرچه‏‎ ‎‏تفصیلاً نداند. همین طور اطفال دبستان معارف محمّدی صلی الله علیه و آله‏‎ ‎‏که مدایح و ثناهایی را که به کشف کامل تامّ آن حضرت مکشوف و به وحی و‏‎ ‎‏افاضۀ حضرت حقّ جل جلاله بر قلب شریفش نازل شده، در پیشگاه‏‎ ‎‏مقدس می سرایند؛ گرچه خود نمی دانند که چه ثنایی می گویند و به چه و برای‏‎ ‎‏چه مدح می سرایند؛ ولی اوّل مرتبۀ کمال عبادات آنها آن است که قلب آنها‏‎ ‎‏در عبادت حاضر باشد که ثنای حقّ می کنم به ثنائی که حقّ تعالی برای خود‏‎ ‎‏فرموده و خاصّان درگاه به آن رطب اللّسان شده اند. 🔅بلکه اگر ثناگوئی به لسان‏‎ ‎‏اولیا کند بهتر است، زیرا از شوائب کذب و نفاق خالی شود؛ زیرا که در‏‎ ‎‏عبادات، و خصوصاً در نماز، ثناهایی است مشتمل بر دعاوی که جز کُمَّل‏‎ ‎اولیا و خُلَّص اصفیاء(ع) کسی به آن نتواند قیام کرد؛ مثل قوله: ‏‏وَجَّهْتُ‏‎ ‎‏وَجْهِیَ لِلَّذی فَطَرَ السَّمٰوٰاتِ وَ الاَرْض... ‏‏الخ .‏‏ و مثل قوله:‏‏ اَلْحَمْدُلله ِ و اِیّاکَ‏‎ ‎‏نَعْبُد‏‏. و در اوضاع، مثل رفع ید در تکبیرات و سجده و غیر آن؛ و برای هرکس میسور نیست. 🔅و در ادعیۀ‏‎ ‎‏شریفۀ وارده از ناحیۀ مقدّسۀ ائمۀ اطهار علیهم السلام نظیر آن بسیار است که‏‎ ‎‏برای هرکس میسور نیست دعوت به آن دعاها؛ مثل بعض فقرات دعای‏‎ ‎‏شریف «کمیل». در این موارد شیخ کامل، شاه آبادی، روحی فداه،‏‎ ‎‏می فرمودند: «خوب است شخص داعی در این مقامات به لسان خودِ مصادر‏‎ ‎‏دعا علیهم السلام دعا کند.»‏ ‏‏🔅بالجمله، در اذکار و قراءآت یا اعمال نماز قصد ثناجویی و مدیحه گویی‏‎ ‎‏به لسانِ مصدر آن، که به وجهی حقّ جلّ و علا و به وجهی رسول خاتم‏‎ ‎‏صلّی الله علیه و آله و سلّم است، برای امثال ما که سرّشان تصفیه نشده و‏‎ ‎‏تعلّقشان از غیر حقّ نبریده بهتر است. 📚 سرالصلوه ص17 @almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 💢 خطر به نتیجه نرسیدن در امور معنوی و سایر امور زندگی، انکار کردن است 🔹 اگر به نتیجه نرسیدیم، حداقل انکار نکنیم. 🔰 استاد علی فرحانی @almorsalaat
☣️ماه امام رضا (ع) ماه ذی‌القعده، ماه حضرت ثامن‌الحجج (سلام‌الله‌علیه) هم هست که ولی‌نعمت همه - بخصوص ما ایرانی‌ها - هستند که از برکات مضجع ایشان و مرقد ایشان ان‌شاءالله بهره ببریم، استفاده کنیم و ان‌شاءالله خودمان را به ارزشهای رضوی نزدیک کنیم. 🔰 مقام معظم رهبری 93.06.13 @almorsalaat
المرسلات
☣️ماه امام رضا (ع) ماه ذی‌القعده، ماه حضرت ثامن‌الحجج (سلام‌الله‌علیه) هم هست که ولی‌نعمت همه - بخص
⭕️ 23 ذی القعده؛ روز زیارتی امام رضا علیه السلام 🔅 و رأيت في بعض تصانيف أصحابنا العجم رضوان الله عليهم أنه يستحب أن يزار مولانا الرضا ع يوم ثالث و عشرين من ذي القعدة من قرب أو بعد ببعض زياراته المعروفة أو بما يكون كالزيارة 🔰 سید بن طاووس 📌 إقبال الاعمال؛ ج1؛ ص 310 @almorsalaat
🔸دوره تابستانه مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی 🔰 حوزه صد ساله 🗓 ۷ تیر تا ۷ مرداد ۱۴۰۱ 🔻در قالب ۱۵ نشست با حضور اساتید برجسته ▪️هزینه ثبت نام؛ حضوری: ۱۰۰ هزار تومان، مجازی: ۵۰ هزارتومان فرم ثبت نام 👇 حضوری https://formaloo.com/zoha1 مجازی https://formaloo.com/zoha2 (ترجیحاً از مرورگر فایرفاکس استفاده شود) 🔹 مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
⭕️ 25 ذی القعده؛ روز دحو الارض 🔅 رَوَيْنَا ذَلِكَ بِإِسْنَادِنَا إِلَى الشَّيْخِ مُحَمَّدِ بْنِ يَعْقُوبَ الْكُلَيْنِيِّ رَحِمَهُ اللَّهُ بِإِسْنَادِهِ فِي كِتَابِ الْكَافِي إِلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الصَّيْقَلِ قَالَ: خَرَجَ عَلَيْنَا أَبُو الْحَسَنِ يَعْنِي الرِّضَا ع بِمَرْوَ فِي يَوْمِ خَمْسٍ وَ عِشْرِينَ مِنْ ذِي الْقَعْدَةِ فَقَالَ صُومُوا فَإِنِّي أَصْبَحْتُ صَائِماً قُلْنَا جُعِلْنَا فِدَاكَ أَيُّ يَوْمٍ هُوَ قَالَ يَوْمٌ نُشِرَتْ فِيهِ الرَّحْمَةُ وَ دُحِيَتْ فِيهِ الْأَرْضُ وَ نُصِبَتْ فِيهِ الْكَعْبَةُ وَ هَبَطَ فِيهِ آدَمُ ع. 🔰 سید بن طاووس 📌 إقبال الاعمال؛ ج1؛ ص 310 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 💠 دحو الارض در المیزان 🔰 علامه طباطبایی 🔅أقول: و الأخبار في دحو الأرض من تحت الكعبة كثيرة، و ليست مخالفة للكتاب، و لا أن هناك برهانا يدفع ذلك غير ما كانت تزعمه القدماء من علماء الطبيعة أن الأرض عنصر بسيط قديم، و قد بان بطلان هذا القول بما لا يحتاج إلى بيان. 📚المیزان ج3 ص 356 @almorsalaat
🔅 سید محمد بن علی موسوی عاملی 🔰 صاحب کتاب مدارک الاحکام
المرسلات
#فقهای_شیعه 🔅 سید محمد بن علی موسوی عاملی 🔰 صاحب کتاب مدارک الاحکام
💠 سید محمد بن علی موسوی عاملی نوه دختری شهید ثانی و صاحب کتاب گرانقدر «مدارک الاحکام فی شرح شرایع الاسلام» است؛ کتاب شریف مدارک الاحکام یکی از مهمترین کتب مرجع در فقه استدلالی است. 🔅ایشان در طول تحصیل با خود شیخ حسن بن زین الدین () هم درس بوده اند. 🔅متن ذیل بخشی از سرگذشت این دو فقیه بزرگ است که در کتاب «اعیان الشیعة» نقل شده است: ⭕️ ثم سافر الشيخ حسن والسيد محمد إلى العراق إلى عند مولانا احمد الأردبيلي قدس الله روحه فقالا له: نحن ما يمكننا الإقامة مدة طويلة ونريد أن نقرأ عليك على وجه نذكره إن رأيت ذلك صلاحا 🔻 قال ما هو؟ 🔻 قالا نحن نطالع وكل ما نفهمه ما نحتاج معه إلى تقرير بل نقرأ العبارة ولا نقف وما يحتاج إلى البحث والتقرير تتكلم فيه فأعجبه ذلك 🔻 وقرأ عنده عدة كتب في الأصول والمنطق والكلام وغيرها مثل شرح المختصر العضدي وشرح الشمسية وشرح المطالع وغيرها وكان قدس الله روحه يكتب شرحا على الارشاد ويعطيهما اجزاء منه ويقول انظروا في عبارته واصلحوا منها ما شئتم فاني اعلم أن بعض عبارته غير فصيح. 〰️〰️〰️〰️〰️ 🔹 شیخ حسن و سید محمد در نجف خدمت مرحوم مقدس اردبیلی رسیدند. از ایشان درخواست کردند که «چون ما مدت زیادی نمی توانیم در عراق بمانیم اگر صلاح می دانید آنطور که ما می خواهیم به ما تدریس کنید» 🔸 مرحوم مقدس اردبیلی گفتند: چگونه؟ 🔹 پاسخ دادند: ما درس را مطالعه می کنیم؛ هر مطلبی که فهمیدیم نیازی به تقریر شما نیست و خودمان عبارت را می خوانیم و متوقف نمی شویم؛ ولی آنچه نفهمیدیم و نیاز به بحث و تقریر داشت شما برای ما بیان کن مرحوم مقدس اردبیلی این پیشنهاد را پسندید. @almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ ⭕️ روش صحیح تحصیل یک علم 🎙استاد علی فرحانی 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💢ملاک نویسندگی در حوزه علمیه 🔰 آیت الله شهید مطهری 🔹اين بنده از حدود بيست سال پيش که قلم به دست گرفته، مقاله يا کتاب نوشته‌‌‌‌‌ام، تنها چيزي که در همه نوشته‌‌‌‌‌هايم آن را هدف قرار داده‌‌‌‌‌ام حلّ مشکلات و پاسخگوئي به سؤالاتي است که در زمينه مسائل اسلامي در عصر ما مطرح است. 🔹نوشته‌‌‌‌‌هاي اين بنده، برخي فلسفي، برخي اجتماعي، برخي اخلاقي، برخي فقهي و برخي تاريخي است. با اينکه موضوعات اين نوشته‌‌‌‌‌ها کاملا با يکديگر مغاير است، هدف کلي از همه اينها يک چيز بوده و بس. 🔹دين مقدّس اسلام يک دين ناشناخته است. حقايق اين دين تدريجا در نظر مردم، واژگونه شده است، و علت اساسي گريز گروهي از مردم، تعليمات غلطي است که به اين نام داده مي‌‌‌‌‌شود. 🔹اين دين مقدّس در حال حاضر بيش از هر چيز ديگر از ناحيه برخي از کساني که مدعي حمايت از آن هستند ضربه و صدمه مي‌‌‌‌‌بيند. 🔹هجوم استعمار غربي با عوامل مرئي و نامرئيش از يک طرف، و قصور يا تقصير بسياري از مدعيان حمايت از اسلام در اين عصر از طرف ديگر، سبب شده که انديشه‌‌‌‌‌هاي اسلامي در زمينه‌‌‌‌‌هاي مختلف، از اصول گرفته تا فروع، مورد هجوم و حمله قرار گيرد. بدين سبب اين بنده وظيفه خود ديده است که در حدود توانايي در اين ميدان انجام وظيفه نمايد. 🔹همچنانکه در برخي از نوشته‌‌‌‌‌هاي خود يادآور شده‌‌‌‌‌ام، انتشارات مذهبي ما از نظر نظم، وضع نامطلوبي دارد. بگذريم از آثار و نوشته‌‌‌‌‌هائي که اساسا مضر و مايه بي‌‌‌‌‌آبروئي است، آثار و نوشته‌‌‌‌‌هاي مفيد و سودمند ما نيز با برآورد قبلي نيست، يعني بر اساس محاسبه احتياجات و درجه‌‌‌‌‌بندي ضرورتها صورت نگرفته است؛ هر کسي به سليقه خود آنچه را مفيد مي‌‌‌‌‌داند مي‌‌‌‌‌نويسد و منتشر مي‌‌‌‌‌کند، بسي مسائل ضروري و لازم که يک کتاب هم درباره آنها نوشته نشده است و بسي موضوعات که بيش از حد لازم کتابهائي درباره آنها نوشته شده است و هي پشت سر هم نوشته مي‌‌‌‌‌شود. 🔹اينکه راه علاج چيست؟ ساده است. هسته اولي اين کار اصلاحي را همکاري و همفکري گروهي از اهل تأليف و تصنيف و مطالعه مي‌‌‌‌‌تواند بوجود آورد. 🔹ولي متأسفانه غالبا ما آنچنان شيفته و عاشق سليقه خود هستيم که هر کدام فکر مي‌‌‌‌‌کنيم تنها راه صحيح همان است که خود ما يافته‌‌‌‌‌ايم. من گاهي به برخي از اهل تأليف، اين پيشنهاد را عرضه کرده‌‌‌‌‌ام، اما آنها بجاي استقبال، رنجيده و اين را نوعي تخطئه سليقه خود تلقي کرده‌‌‌‌‌اند. 🔹اين بنده هرگز مدعي نيست که موضوعاتي که خودش انتخاب کرده و درباره آنها قلمفرسائي کرده است لازم‌‌‌‌‌ترين موضوعات بوده است، تنها چيزي که ادعا دارد اين است که به حسب تشخيص خودش از اين اصل، تجاوز نکرده که تا حدي که برايش مقدور است در مسائل اسلامي «عقده گشائي» کند و حتي الامکان حقايق اسلامي را آنچنانکه هست ارائه دهد، فرضا نمي‌‌‌‌‌تواند جلوي انحرافات عملي را بگيرد، باري حتي الامکان با انحرافات فکري مبارزه نمايد و مخصوصا مسائلي را که دستاويز مخالفان اسلام است روشن کند؛ و در اين جهت «الاهمّ فالاهمّ» را- لااقل به تشخيص خود- رعايت کرده است. 🔹در سه چهار سال اخير، قسمت زيادي از وقت خود را صرف مسائل اسلامي مربوط به زن و حقوق زن کردم، بسياري از آنها به صورت سلسله مقالات در برخي جرائد و مجلات و يا به صورت کتاب منتشر شد. 🔹از اينرو وقت خودم را صرف اين کار کردم که احساس کردم جريان، تنها اين نيست که عملا انحرافاتي در اين زمينه پديد آمده است، جريان اين است که گروهي در سخنرانيها، در سر کلاس مدارس، و در کتابها و مقالات خود، نظر اسلام را درباره حقوق و حدود و وظايف زن به صورت غلطي طرح مي‌‌‌‌‌کنند و به مصداق «خود مي‌‌‌‌‌کشي و خود تعزيه مي‌‌‌‌‌خواني» همانها را وسيله تبليغ عليه اسلام قرار مي‌‌‌‌‌دهند و متأسفانه توده‌‌‌‌‌ اجتماع مسلمان ما با منطق اسلام در اين موضوعات- مانند بسياري از موضوعات ديگر- به هيچوجه آشنا نيست. لهذا با کمال تأسف افراد زيادي را اعمّ از زن و مرد نسبت به اسلام، بدبين ساخته‌‌‌‌‌اند. 🔹اين بود که لازم دانستم منطق اسلام را در اين زمينه روشن کنم تا بدانند نه تنها نتوان ايرادي بر منطق اسلام گرفت، بلکه منطق مستدل و پولادين اسلام درباره زن و حقوق زن و حدود و وظائف زن بهترين دليل بر اصالت و حقانيت و جنبه فوق بشري آن است. 📚 عدل الهی، مقدمه، ص 16 @almorsalaat
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙| شهید بهشتی در بیان آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی @hawzahnews| حوزه‌نیوز
🌀امروز (چهارشنبه) برگزار می شود: ✅فقه نظام روابط اجتماعی ✅تدریس کتاب تعادل و تراجیح امام خمینی (ره) ⏰ساعت۱۴ 🏢 میدان معلم، خیابان سمیه، بعد از موسسه فقهی ائمه اطهار، بین کوچه ۲۶ و ۲۸، پلاک ۴۷۲، موسسه مفتاح 📡پخش زنده از اسکای روم👇 https://b2n.ir/t49719 ♦️حضور برای عموم طلاب بلامانع است. @almorsalaat
💠 امام جواد علیه السلام الگوی مبارزه با 💠 جواد الائمه علیه السلام بنیانگذار به صورت علنی 🔰 امام خامنه ای 🔻 امام جواد مانند دیگر ائمه معصومین برای ما اسوه و مقتدا و نمونه است. زندگی کوتاه این بنده شایسته خدا، به با کفر و طغیان گذشت. 🔻 این امام بزرگوار هم گوشه مهمی از جهاد همه جانبه اسلام را در عمل خود پیاده کرد و را به ما آموخت. آن درس بزرگ این است که هنگامی که در مقابل قدرت های و ریاکار قرار می گیریم، باید همت کنیم که هوشیاری مردم را برای مقابله با این قدرتها برانگیزیم. 🔻 این بزرگوار نمودار و نشانه است. انسان بزرگی است که تمام دوران کوتاه زندگی اش با قدرت مزور و ریا کار خلیفه عباسی - مامون - مقابله و معارضه کرد و هرگز قدمی عقب نشینی نکرد و تمام شرایط دشوار را تحمل کرد و با همه شیوه های مبارزه ممکن، مبارزه کرد. 🔻اولین کسی بود که به طور علنی را بنیان گذاری کرد. در محضر مأمون عباسی، با علما و داعیه داران و مدعیان و موجهان، درباره دقیق ترین مسائل حرف زد و استدلال کرد و برتری خود را و حقانیت سخن خود را ثابت کرد. 🔻 بحث آزاد، ماست، بحث آزاد در زمان ائمه هدی رایج بوده است و در زمان امام جواد به وسیله آن امام بزرگوار با آن شکل انجام گرفته است. 📌 انسان 250 ساله @almorsalaat
التفات به علم حضوری به مراتب متاخر از علم حصولی است و حصول این التفات هم شروطی دارد.mp3
14.88M
🔊| محال است در ابتدای شروع فلسفه اثری از علم حضوری باشد/ علم حضوری یعنی التجافی عن دار الغرور و الخلود الی ادار السرور و الاستعداد للموت قبل حصول الفوت 🎙استاد علی فرحانی 📚بدایه الحکمه. تدریس سال 89 @almorsalaat