eitaa logo
متقین
311 دنبال‌کننده
503 عکس
293 ویدیو
1 فایل
انقلاب اسلامی پرتوی از ‌عاشوراست که تا تحقق تمدن نوین اسلامی، بهترین مضمون عملیِ ترویج مهدویت و زمینه ساز ظهور خواهد بود
مشاهده در ایتا
دانلود
➖➖➖➖➖➖➖ 🔲 معجزه ی ایمان و راه پیش رو 1⃣قسمت اول: اربعین تجلی ایمان ✍علی ثقفی ◽️ اربعین یکی از تجلیات دوباره ی معجزه ی ایمان در میان مردم است. اربعین میقات پابرهنگان و کنگره ی جهانی فقرا و مغضوبین زمین است. اربعین تجلی ایثار در پذیرایی و هنر مدیریت اعجاب آورمردمی در این تجمع بیست میلیونی است. براستی چه می شود فقرای شیعه ی عراقی با همین سطح عمومی و مشخص از معرفت ایمانی، تمام پس انداز یکساله ی خود را برای چند روز ایام اربعین با عشق و افتخار و التماس و خرسندی انفاق می کنند؟ ◽️این نیست مگر بواسطه اینکه علمای شیعه سالیان طولانی باجمعیت کم و امکانات محدود و مضایق فراوان، فرهنگ اهل بیت را تدریجا در میان مردم ترویج کردند و اینگونه توانسته اند تعظیم این شعائر را در این کشور به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنند ◽️ از اینجا معلوم می شود این امکان وجود دارد مردمی متکی بر قوه ایمان و اعتقاد و در بستر فرهنگ نهادینه شده دینی ، خود را همیشه بدهکار دین دانسته و همواره حاضر باشند در هر شرایطی به آنچه اعتقاد دارند و آن را تکلیف می دانند عمل کنند. این پاسخ به آنان است که گاه از خستگی مردم سخن گفته و با حسن نیت می خواهند مردم را با مشوق های مادی به ادامه ی راه دعوت کنند. پس مطلب اول آنکه اگر حقیقت دین به شیوه صحیح برای مردم بیان شده و به آن دعوت شوند نه فقط مطالبه مادیات ندارند بلکه حاضرند از نیازهای مادی خود بگذرند و آن را ایثار هم بکنند. به علاوه گذشت سالیان طولانی هم نه تنها موجب کاهش انگیزه های ایمانی و ضعف حضور مردم در انجام تکالیف سیاسی و اجتماعی آنها نمی شود بلکه رشد سالانه مشارکت مردم عراق در برگزاری مراسم اربعین و تعظیم شعائر دینی خلاف آن را نشان می دهد. البته ایمان گرایی مردم و فداکاری آنها به معنای بی پاسخ ماندن این ایثارها نیست . وظیفه متولیان امور در فراهم کردن شرایط زندگی آبرومندانه، عزتمندانه و همراه با کفاف برای مردم خود امری دیگر و در جای خود ثابت است. ◽️مطلب دوم آنکه برای فراگیر تر شدن این حرکت و اینکه مردم بیشتری به این حرکت بپیوندند لازم نیست دیگر همین مقدار زمان بگذرد بلکه اگر آن تبلیغ علمای سلف با همان روح و محتوی و مایه های عمیق و اصیل اما به پشتوانه امنیت و امکانات و سازماندهی وبرنامه ریزی صحیح به صحنه بیاید حتما سرعت توسعه این فرهنگ افزایش خواهد یافت و مراسم اربعین به زودی به یک حادثه غیر قابل چشم پوشی توسط رسانه های معاند تبدیل شده و این فرهنگ تا اعماق جوامع بشری هم نفوذ خواهد کرد ◽️ مطلب سوم اینکه با وجود این آمادگی ایمانی در مردم، چرا با گذشت ۱۵سال از سقوط صدام و اشغال عراق توسط امریکا مردم عراق با حدود ۶۵درصد شیعه (با لحاظ اختلاف در آمار) و اهل سنتی نسبتا همراه هنوز نتوانسته اند کشورشان را از سلطه منحوس و خفت بار بیگانه کاملا آزاد کنند و یک دولت قوی اسلامی مستقل با اهداف متعالی تشکیل داده و به پیشرفت مناسبی دست یابند؟ و چرا فساد در حکومت عراق همچنان یک مشکل بزرگ است؟ این سوال البته به صورتی دیگر در مورد ایران هم مطرح است که چرا انقلاب در این چهل سال به پیشرفتهای مقدور دست نیافته و از نگاهی دیگر چرا هنوز خرمشهرهایی در حاکمیت ایران هست و هنوز آزاد نشده است؟ ... ادامه دارد ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/almottaqin ➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖ 🔲 معجزه ی ایمان و راه پیش رو 2⃣قسمت دوم و پایانی: اربعین و خرمشهرهای اسلام ✍علی ثقفی ◽️ این درست است که گسترش مراسم اربعین در سطح مردم می تواند در تمامی سطوح زندگی مسلمانان و بلکه سایر ملل تاثیر گذار باشد اما این فرهنگ حداکثر در لایه هایی از سطح بیرونی زندگی باقی خواهد ماند و در این صورت مردم سالیان دراز دیگری با امام حسین ع زندگی می کنند، برای رفع حاجات خود در راه بزرگداشت امام حسین خرج می کنند اما این روند نمی تواند منجر به تحولات عمیق اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و تغییرات بنیادی در نظامات اداره زندگی مردم شود. نشانه اش همین اربعین است که این سطح از پایبندی ایمانی در مردم عراق که پیشتاز احیای این سنت حسینی هستند نتوانسته با سرعتی قابل توقع در لایه های عمیق تر جامعه نفوذ کند ◽️ برای حل این مشکل نیز باید به همان ایمان اما عمیق تر از گذشته تکیه کرد. در فرهنگ عاشورا و کربلا و آن مایه های غنیِ اعتقادی که موجب پیدایش حماسه ی معجز گون اربعین در این سالها شده، لایه هایی معنوی و معرفتی عمیق تری وجود دارد که در صورت کشف و استحصال و انتقال به مخاطبان، موجب توسعه ی بیش از پیشِ دین و پیشبرد اهداف الهی می شود. این کشف و استحصال با همان ضوابط اجتهادی در دین بدست می آید. اگر آن تعلیمات و تبلیغات گذشته ی علما با این مایه های نو آمد همراه شود ما شاهد معجزات بزرگتری در این عصر خواهیم بود. یکی از مضامین تحول زای این نگاه درست به دین در مقاله "امام حسین و دین فردی" توضیح داده شد. ◽️ روشن است با همین روند موجود اربعین هر سال با شکوه تر برگزار شده و گسترش خواهد یافت اما اگر با آن مایه های تربیتیِ معنوی و معرفتی و بصیرتی که تحقق بخش اهداف دین است همراه شود و مبلغین رسالتهای الهی وظایف خود را بدرستی انجام دهند ، همانطور که جنگ ما فتح راه کربلا را به همراه داشت و مردم عراق نیز راه کربلا را برای مسلمانان هموار کردند، راه آزادی خرمشهرهای تحت اشغال در ایران و عراق و آنگاه دیگر جوامع اسلامی نیز هموار خواهد شد. این تعالیم همچون اکسیری اعجاب آور بار دیگر آثار معجزه ایمان مردم را در گشایشهای اسلام نشان خواهد داد. ◽️با این سرمایه ی گرانقدر ایمانی سرعت پیشرفت دین بسیار بیشتر از این خواهد بود، ایران اسلامی با گذر از دو مرحله ی دولت مطلوب اسلامی و جامعه ی نمونه اسلامی ظرف پنجاه سال به تمدن نمونه اسلامی خواهد رسید و دیگر کشورهای اسلامی نیز در همین مسیر به سوی این تمدن حرکت خواهند کرد.این همان معجزه ی ایمان است که ما چهل سال است آن را تجربه کرده و در آخرین صحنه در این روزها در راهپیمایی اربعین نیز ظهور کرده است ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/almottaqin ➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖ 🔳 به انقلاب اسلامی ایمان بیاوریم ✍ علی ثقفی ◻️او دیروز گفت: " این حرکت بیداری تا قلب اروپا خواهد رفت. آن روزی پیش خواهد آمد که همین ملتهای اروپائی علیه سیاستمداران و زمامداران و قدرتمندانی که آنها را یکسره تسلیم سیاستهای فرهنگی و اقتصادی آمریکا و صهیونیسم کردند، قیام خواهند کرد. این بیداری، حتمی است." اردیبهشت 90 دیدار معلمان ◻️و امروز می گوید: "قدرت آمریکا و اقتدار و هیمنه‌ی آمریکا در دنیا رو به افول و رو به زوال است؛" آبان 97 دیدار دانش آموزان ◻️آیا این انقلاب از پیش صدای شکستن استخوانهای کمونیسم را نشنید؟ ◻️امروز نیز صدای شکستن استخوانهای امریکا به گوش می رسد. بنا به نقل یک فرد مطلع تا کنون میلیونها مقاله در کشور امریکا در مورد فروپاشی امریکا نوشته شده و تعجب آور اینکه در بسیاری از این مقالات علت این فروپاشی را انقلاب اسلامی ایران می دانند ◻️انقلاب اسلامی روز بروز قوی تر و اردوگاه لیبرال دمکراسی رو به ضعف و اضمحلال می رود. اگر به خاطر گرد و غبارهایی که بپا کرده اند چشممان این اقتدار را در داخل کشورنمی بیند کمی آنسو تر منطقه ای را ببینیم که تبدیل به میدان مصاف انقلاب اسلامی ایران و اردوگاه استکبار شده است.منطقه ای که در این چهار دهه بسیاری از طرحهای امریکا و اسرائیل در آن شکست خورده است. امروز امریکا در منطقه ی غرب آسیا سرشکسته، سعودی بی آبرو و اسرائیل در حدی از ضعف و ذلت است که از عهده ی موشکهای غزه منطقه ای با 360 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 2میلیون نفری بر نمی آید. این وضع دشمنان غربی، عبری ،عربی انقلاب اسلامی است ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/almottaqin ➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖ 🔳 گرفتار جنگ روانی دشمن شده ایم ◻️ خبر می آید امروز در فلان مکان یک روحانی به یک زن بی حجاب تذکر داد. کسانی به دفاع از زن برآمدند و آنگاه سیصد نفر -لابد یک صدا- با فریاد بی شرف بی شرف آن روحانی را سر جایش نشاندند.در اینجا ما توی دلمان خالی می شود که جامعه به کجا رسیده. ◻️کمی بعد فیلم کامل تر آن واقعه بیرون می آید. در عین حال معلوم است آن مکان محل رفت آمد مردم است اما کل جمعیتی که دیده می شود سیصد نفر نیست. چند نفر از کسانی که در فیلم دیده می شوند توسط صاحب فیلم صورتهایشان پوشیده شده. چرا؟ یک جوانمرد از آن روحانی دفاع می کند و شهادت می دهد که او آن دختر را نزده است. دو نفر از همان صورت پوشیده ها سعی می کنند او را از صحنه خارج کنند! پس معلوم می شود کسانی او را متهم کرده اند که دختر توسط آن روحانی کتک خورده.آن کسان چه رابطه ای با فیلمبردار و آن افراد که صورتهایشان پوشیده شده دارند؟ مرد مدافع روحانی وقتی او را از معرکه بیرون می برد سه چهار نفر که می بینند مرغ از قفس در حال پریدن است و ظاهرا سناریوشان نگرفته شروع می کنند به شعار بی شرف بی شرف دادن . از صدای جمعیت به نظر می آید شعار دهندگان به بیست نفر نمی رسند ◻️مورد دیگر یک بسیجی است که در خیابان گرفتار یک سلیطه ی پتیاره ی لَجاره می شود. او سعی می کند از دست آن زن لجوج خلاص شود. آن زن دریده دوربین به دست او را تعقیب می کند و مرتبا مطالبی می گوید که او را عصبانی کند و موفق هم می شود و آن جوان به سمت آن زن حرکتی می کند. امروز مصاحبه ی آن جوان بیرون آمده که می گوید آن زن صحبتها را تقطیع کرده و... ◻️فرض کنید منافقین تصمیم گرفته اند تیمهای چهار پنج نفره ی عملیات تنش اجتماعی را سازماندهی و توجیه و عملیاتی کنند. یک یا دو دختر بد حجاب و بی حجاب و دو سه پسر و مرد برای فضا سازی و حمایت از دختران آماده می شوند. این تیم در خیابانها و مراکز پر رفت و آمد پرسه می زند. چنانچه کسی به دختران تذکر داد سعی می کنند او را عصبانی و وادار به عکس العمل نمایند ویا با صحنه سازی و ادعای تعرض به دختران و مظلوم نمایی عابران را تحریک به دفاع از آنان می کنند و...امروز یکی از بهترین روشهای شعله ور کردن نقاط تنش زا و آشوب آفرین همین نوع مسائل اجتماعی حساسیت برانگیز است. ◻️کسی نمی گوید همه ی زنان ما محجبه هستند اما این خود زنان ما و همین به قول ما بد حجابها بودند زمانی که ما کاملا منفعلانه منتظر گسترش موج دختران خیابانی بودیم با بی محلی این توطئه را شکست دادند. در عین حال مرتبا این مسائل را فراموش می کنیم و برخی از ما تصور می کنیم کار از کار گذشته است. بلی وضع با آنچه ما می خواهیم فاصله ی زیاد دارد اما چرا مقاومت زن با حیای ما با همین پوششهای متنوع از چادری تا شل حجاب و ول حجاب در مقابل موج متراکم و فشرده و بی وقفه ی بی حیایی و پرده دری دیده نمی شود؟ ⬅️خلاصه آنکه: 1⃣اولا: متاسفانه عملیات روانی دشمن روی برخی از ما اثر گذاشته است 2⃣ثانیا همان رهبری که پیشتاز مبارزه با فساد و پرچمدار عدالتخواهی است امروز می گوید نباید تسلیم این جریانها شد و می گوید دشمن در این کار خود در ایران موفق نشده است. او تاسف می خورد از همنوایی برخی با دشمن. دشمن تلاش می کند برای ترویج بی حجابی و برخی هم حکم می کنند به آزادی حجاب و حجاب اختیاری. او از خط دشمن در انهدام بنیان خانواده از طریق ترویج بی حیایی می گوید و می گوید باید در این زمینه کار کنید : " رواج شهوات، از بین رفتن حیا و عفّت، امروز جزو برنامه‌های دشمن است. شما مبارزه‌ی با اینها را جزو برنامه‌های خودتان قرار بدهید. طهارت و پاکیزگیِ دامان جوانهای این کشور را مورد همّت خودتان قرار بدهید، بر آن همّت بگمارید، و این یکی از بهترین کارها و یکی از مؤثّرترین شیوه‌ها برای حفظ انقلاب و برای رشد انقلاب و برای حفظ نظام اسلامی است." بیانات 7ر12ر97 ◻️برادرانه و خیرخواهانه عرض می کنم یک انقلابی هیچگاه بر نظر خود پافشاری نمی کند و مثلا چون ما به اهداف اهم توجه شایسته نکرده ایم و یا با مفاسد اهم به طور قاطع برخورد نکرده ایم پس بقیه امور را رها کنیم. یک انقلابی دائما صحنه را رصد می کند و گوش به فرمان فرمانده است. چه بسا تغییرات صحنه تکالیف جدیدی را ایجاب کند. گاهی معلولها خود تبدیل به علت جداگانه ای می شوند. ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/almottaqin ➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖ 🔳الفرار ◻️گاه حوادثی می تواند در تاریخ یک کشور تعیین کننده و سرنوشت ساز باشد. مثل تصمیم امام به آمدن به ایران در زمان بختیار که اگر امام دیر می آمد معلوم نبود سرنوشت انقلاب چه می شود. ◻️حسن حسینی ارسنجانی نویسنده کتاب الفرارکه حدود ۴ سال است در حال نوشتن خاطرات «حاج ناصر ربیعه» از فرماندهان اطلاعات سپاه سوسنگرد است می گوید در جنگ سوسنگرد در سال 59 یک سرلشکر عراقی به اسارت ایرانی‌ها در می آید، او را به قسمت بازجویی می‌برند اما او کلامی حرف نمیزند؛ به او می‌گویند باید همکاری کنی و... سرانجام او لب به سخن می‌گشاید و می‌گوید اگر شما ده دقیقه زودتر آمده بودید صدام را دستگیر می‌کردید او در سنگر من بود، با بی سیم به فرماندهان دستور می‌داد ترسوها فرار نکنید،‌اگر کسی فرار کرد او را بکشید و.. بلافاصله صدای الله اکبر بسیجی ها را که می‌شنود پا به فرار می‌گذارد و الفرار می‌کند. ◻️تصور کنیم اکر در همان سال 59 صدام اسیر می شد سرنوشت جنگ چه می شد. این حتمی است که در عراق فرد دومی به اقتدار صدام نبود که کار را جمع کند و رژیم بعثی با خواری پایان جنگ را اعلام می کرد ◻️و تصور کنید فرضا اگر در نیروهای عمل کننده انضباط و سرعت عملیاتی بیشتری وجود داشت این اتفاق واقع می شد. البته بهانه جویان این حرف را مستمسک حمله به رزمندگان و فرماندهان جنگ نکنند. برای درک شرایط جنگ در سال 59 به آثار تولید شده از جمله کالکهای خاکی خاطرات سرلشگر جعفری مراجعه شود. در آن وانفسای اول جنگ سوسنگرد سه بار محاصره و با رشادت مردم و رزمندگان رفع حصر شد. ◻️اما این فرض با اینکه بسیار بعید است محال نیست و نشانه اش اینکه خدا صدام را در یک قدمی تله ی ایرانی ها آورده بود. چرا؟ ◻️فرصتها را در یابیم. شاید این نزدیکی خدا برای ما یک چشم روشنی در نظر گرفته باشد ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/almottaqin ➖➖➖➖➖➖➖
◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️ ▪️سیل‌بندِ ایمان ▫️گویا بار دیگر نحوه ی جنگیدن با مهاجمان به زمینهای مردم صحنه ی اختلاف دو تفکر شده است. ▫️یک تفکر ساده ترین راه را انتخاب می کند:"ای مردم مقاومت در برابر مهاجم فایده ای ندارد. جان خود را برداشته و فرار کنید" و تفکر دیگر که ابتدا از جانب هیچ دستگاه و ارگان و نهاد دولتی و غیر دولتی مطرح نشد و بار دیگر از دل مردم جوشید می گوید: " ما زمینمان را دوست داریم. کجا آواره شویم. می خواهیم بمانیم و با دست خالی و سپر کردن سینه در مقابل دشمن اجازه ندهیم زمین مان اشغال شود" ▫️تفکر کلاسیک می گوید ما باید سدهای خودمان را حفظ کنیم. حفظ جان مردم هم اهمیت دارد. راحت ترین راه این است که هر مقدار آب به سدهایمان فشار آورد آن را به زمینهای پایین دست منتقل کنیم. مردم هم بروند جای دیگر ما هم سعی می کنیم کمکشان کنیم. مهاجم که رفت دوباره خانه ها و مزرعه هایشان را آباد می کنیم. ما به مهاجم زمین می دهیم اما زمان با ماست و دوباره زمینهایمان را پس می گیریم ▫️حرف مردم اما چیز دیگری است. مردم به فکر رنج آوارگی و لگد مال شدن کرامت خود هستند. رنج زیر چادر و در کانکس زندگی کردن و مانند سالهای پس از جنگ بدنبال وعده های مسئولان برای دریافت چندرغاز کمکهای با منت و رنج بازگشت به ویرانه های بجا مانده و مجدداً با دست خالی سالیانی طولانی زندگی خود را ساختن. ▫️آنها می گویند برای مقابله با این مهاجم ما چیز زیادی نمی خواهیم. خاک و بیل و گونی. با مردان و جوانهای خودمان جلوی مهاجم را خواهیم گرفت. ▫️صحنه ی آن جوان عرب که جلوی سیلاب خوابیده و با سینه ی خود تلاش می کند گونی ایستاده در مقابل سیل را نگهدارد، صحنه ی آن زن عربی که می گوید ما از اینجا نمی رویم و بدنبالش مردان شعار هیهات منا الذله می دهند، صحنه ی زنانی که بیل بدست به کمک مردانشان که یک هفته نخوابیده اندمی روند، صحنه ی یزله خوانی برای حفظ روحیه ی مدافعان زمینها، صحنه ی مردانی که تا سینه در آب راه می روند و با سیل شوخی می کنند، صحنه جوانان بسیجیان خانه بدوشی که بی غم سیلاب برای ابا عبدالله سینه می زنند، صحنه ی شادابی و نشاط و شوخی های جوانانی که چون دفاع مقدس که با مرگ شوخی می کردند، به سختی های کمک رسانی می خندند، اینها صحنه هایی است برای آنانکه که به مردم سالاری در این سرزمینِ ایمانی باور دارند، بسادگی قابل چشم پوشی نیست. ما را به نداشتن علم و اطلاع از مسائل متهم خواهند کرد اما علم و عقل و تخصص و امثال این الفاظی که در دهان دیوانسالاران فرسوده و تکنوکراتهای عقب مانده می چرخد پاسخ این خواست مردم نیست. این مطالبه و عزم عمومی از اعماق مردم در حال جوشیدن و بالا آمدن است. به کسانی که چندان در متن مردم زندگی نمی کنند می گوییم برای موفقیت خودتان حد اقل این را به عنوان یک روش مکمل به کار ببندید. بگذارید مردم تلاش خودشان را بکنند. ▫️تجربه سد بستن مردمی، اینجا و آنجا در چند نقطه در شمال و جنوب به تکرار موفق شده است. اگر همین شیوه ی جنگیدن پشتیبانی شود ما زمان را هم از دست نمی دهیم. سردار قاسم سلیمانی به مناطق سیل زده رفته و از موفقیت همین روش سخن گفته است. او جوانان مشتاق دفاع از حرم را به سمت مناطق سیل زده فرخوانده است. ▫️با یک سازماندهی خوب و با کمترین امکانات و تجهیزات چه بسا هر قریه بتواند با کندن خندق و زدن خاکریز از زمین خود دفاع کند. ▫️این حرف به معنای عدم استفاده از روشهای دیگر نیست. انتشار سیل و انحراف مسیر سیل نیز راههای جایگزین انتقال سیل به شهرها و روستاها و خانه ها و مزارع مردم است. ▫️کاش بتوانیم یکبار دیگر با بازگشت به مردم و ایمان مردم، تجربه های موفق گذشته را تکرار کنیم. آری به شرط آنکه سیل بند ایمان را به آب نداده باشیم ایجاد سیل بند آب های مهاجم سخت نیست. ▫️جوانانی که جلوی داعش ایستادند نشان دادند این آب هم رام شدنی است. ◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️◽️  
➖➖➖➖➖➖➖ ▪️سیل‌بندِ ایمان ▫️گویا بار دیگر نحوه ی جنگیدن با مهاجمان به زمینهای مردم صحنه ی اختلاف دو تفکر شده است. ▫️یک تفکر ساده ترین راه را انتخاب می کند:"ای مردم مقاومت در برابر مهاجم فایده ای ندارد. جان خود را برداشته و فرار کنید" و تفکر دیگر که ابتدا از جانب هیچ دستگاه و ارگان و نهاد دولتی و غیر دولتی مطرح نشد و بار دیگر از دل مردم جوشید می گوید: " ما زمینمان را دوست داریم. کجا آواره شویم. می خواهیم بمانیم و با دست خالی و سپر کردن سینه در مقابل دشمن اجازه ندهیم زمین مان اشغال شود" ▫️تفکر کلاسیک می گوید ما باید سدهای خودمان را حفظ کنیم. حفظ جان مردم هم اهمیت دارد. راحت ترین راه این است که هر مقدار آب به سدهایمان فشار آورد آن را به زمینهای پایین دست منتقل کنیم. مردم هم بروند جای دیگر ما هم سعی می کنیم کمکشان کنیم. مهاجم که رفت دوباره خانه ها و مزرعه هایشان را آباد می کنیم. ما به مهاجم زمین می دهیم اما زمان با ماست و دوباره زمینهایمان را پس می گیریم ▫️حرف مردم اما چیز دیگری است. مردم به فکر رنج آوارگی و لگد مال شدن کرامت خود هستند. رنج زیر چادر و در کانکس زندگی کردن و مانند سالهای پس از جنگ بدنبال وعده های مسئولان برای دریافت چندرغاز کمکهای با منت و رنج بازگشت به ویرانه های بجا مانده و مجدداً با دست خالی سالیانی طولانی زندگی خود را ساختن. ▫️آنها می گویند برای مقابله با این مهاجم ما چیز زیادی نمی خواهیم. خاک و بیل و گونی. با مردان و جوانهای خودمان جلوی مهاجم را خواهیم گرفت. ▫️صحنه ی آن جوان عرب که جلوی سیلاب خوابیده و با سینه ی خود تلاش می کند گونی ایستاده در مقابل سیل را نگهدارد، صحنه ی آن زن عربی که می گوید ما از اینجا نمی رویم و بدنبالش مردان شعار هیهات منا الذله می دهند، صحنه ی زنانی که بیل بدست به کمک مردانشان که یک هفته نخوابیده اندمی روند، صحنه ی یزله خوانی برای حفظ روحیه ی مدافعان زمینها، صحنه ی مردانی که تا سینه در آب راه می روند و با سیل شوخی می کنند، صحنه جوانان بسیجیان خانه بدوشی که بی غم سیلاب برای ابا عبدالله سینه می زنند، صحنه ی شادابی و نشاط و شوخی های جوانانی که چون دفاع مقدس که با مرگ شوخی می کردند، به سختی های کمک رسانی می خندند، اینها صحنه هایی است برای آنانکه که به مردم سالاری در این سرزمینِ ایمانی باور دارند، بسادگی قابل چشم پوشی نیست. ما را به نداشتن علم و اطلاع از مسائل متهم خواهند کرد اما علم و عقل و تخصص و امثال این الفاظی که در دهان دیوانسالاران فرسوده و تکنوکراتهای عقب مانده می چرخد پاسخ این خواست مردم نیست. این مطالبه و عزم عمومی از اعماق مردم در حال جوشیدن و بالا آمدن است. به کسانی که چندان در متن مردم زندگی نمی کنند می گوییم برای موفقیت خودتان حد اقل این را به عنوان یک روش مکمل به کار ببندید. بگذارید مردم تلاش خودشان را بکنند. ▫️تجربه سد بستن مردمی، اینجا و آنجا در چند نقطه در شمال و جنوب به تکرار موفق شده است. اگر همین شیوه ی جنگیدن پشتیبانی شود ما زمان را هم از دست نمی دهیم. سردار قاسم سلیمانی به مناطق سیل زده رفته و از موفقیت همین روش سخن گفته است. او جوانان مشتاق دفاع از حرم را به سمت مناطق سیل زده فرخوانده است. ▫️با یک سازماندهی خوب و با کمترین امکانات و تجهیزات چه بسا هر قریه بتواند با کندن خندق و زدن خاکریز از زمین خود دفاع کند. ▫️این حرف به معنای عدم استفاده از روشهای دیگر نیست. انتشار سیل و انحراف مسیر سیل نیز راههای جایگزین انتقال سیل به شهرها و روستاها و خانه ها و مزارع مردم است. ▫️کاش بتوانیم یکبار دیگر با بازگشت به مردم و ایمان مردم، تجربه های موفق گذشته را تکرار کنیم. آری به شرط آنکه سیل بند ایمان را به آب نداده باشیم ایجاد سیل بند آب های مهاجم سخت نیست. ▫️جوانانی که جلوی داعش ایستادند نشان دادند این آب هم رام شدنی است. ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/almottaqin ➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖ ▪️درخواست پسندیده، اجابت مخلصانه ◽️اقدام پسندیده و خیر خواهانه جمعی از اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام که نشان داد حقا اهل تشخیص مصالح نظام هستند و نامه ای که به جناب آقای آملی لاریجانی نوشته و در آن ضمن انعکاس دل آزردگی دوستداران و خیرخواهان انقلاب از نامه ی ایشان به جناب آقای یزدی، درخواست جبران آن را داشتند، اقدامی سنجیده بود که در زمان خود و با گذشت مدتی معقول از آن حادثه تلخ انجام شد. ◽️مهمتر از آن اجابت مخلصانه جناب آقای آملی لاریجانی به این درخواست و عذرخواهی اخلاقی ایشان از ماوقع بود. انشاءالله با نامه ای معتذرانه و فروتنانه جناب آقای آملی لاریجانی که نمایشی از تجلی اخلاق حوزوی بود همگی ما درس آموزی کنیم ◽️در این مدت دلسوزانی از نیروهای انقلاب در حوزه و دانشگاه و رسانه ها و مسئولان نسبت به این واقعه اندوهگین شده و احساس خود را اظهار کردند و محترمانه از جناب آقای لاریجانی خواستند رعایت پیشکسوتان جهاد و مبارزه را بنماید و از جناب آقای یزدی هم خواستند در اظهارات خودشان جانب اعتدال را داشته باشند. ◽️حساب دشمن و رقص و بد مستی اش نیز از این واقعه جداست. آنها چون مگس روی هر زخم و جراحت و عفونت و قاذوراتی می نشینند. اما آن افرادی که در داخل کشور خود را در جبهه خودی نشان می دهند ولی سخنانشان گاه به لجن پراکنی دشمن نزدیک می شود، اکنون باید وضع خود را روشن کنند. آنها این حادثه ی نادر را به معنای پایان اخلاق و ارزشها در حوزه میان مسئولان انقلابی تعبیر کردند.از آنها می خواهیم به این سوال پاسخ دهند اگر مباحث این دو عالم بحث طلبگی نبود که خالی از آن هم نبود اما نامه ی زیبای جناب آقای لاریجانی هم اخلاق طلبگی نبود؟ شما برای آنکه نشان دهید ریگی به کفشتان نیست و از روی دلسوزی ولو با تند روی، سخنی گفته اید از حرفتان بر گردید همانگونه که جناب آقای لاریجانه با فروتنی از آن بازگشت ◽️اما دوستانی هم بودند که کمی در آن ماجرا تند رفتند. آنان که نوعا از جوانان پاک و عدالتخواه هستند نیز بر تجربه خود بیافزایند. ◽️آنانی که از گذشته از مدیریت جناب آقای لاریجانی و یا مدیران ایشان گله هایی داشتند-درست یا نادرست- و در آن ماجرای تلخ وارد میدان شده و مطالبی در تایید نگاه خود مطرح کرده و برخی نیز عملا اقدام به تضعیف کسی که منصوب رهبری بود نمودند. این گروه باید موقع شناسی خود را تقویت کنند و قبل از اقدام به نتیجه اعمالشان نیز بنگرند. حضرت امیر می فرماید الحزم النظر فی العواقب (دور اندیشی نظر افکندن به عاقبت و سرانجام کارهاست)گروه دیگر نیز که بعضا رفتارشان از تسویه حساب های ناشی از اغتنام فرصت خالی نبود، آنان هم خوبست رفتار خود را تعدیل کنند. البته این نه لزوما به معنای غلط بودن انتقادها در گذشته از ایشان و نه به معنی ممنوعیت انتقاد از ایشان و هر کس دیگر در آینده است. ◽️حرف در نوع عدالت خواهی است. عدالت خواهی امری مطلوب و غیر قابل اغماض است. فلسفه وجودی انقلاب و تشکیل نظام جمهوری اسلامی تحقق عدالت است. این حکومت هر مقدار که هنوز از تحقق عدالتِ آرمانی مقدور فاصله داشته باشد و یا در موارد و مواضعی و لو موقت فاصله بگیرد به همان میزان در مشروعیت خود دچار مشکل است. این بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی است. اما عدالتی که مکتب انقلاب اسلامی معرفی می کند با قرائتها و عادتهای دیگر در عدالتخواهی تفاوتهایی دارد.
◽️عدالت خواهی اسلامی و عدالت خواهی در مکتب انقلاب اسلامی با معنویت و اخلاق و عقلانیت و انصاف و عدالت! همراه است و با عدالت خواهی عبوس مارکسیستی و عدالت خواهی عجولانه برخی مسئولان گذشته و شخصیتهای کم تحمل انقلابی دانشگاهی و عدالت خواهی شهرت طلبانه و قدرت خواهانه برخی دیگر تفاوت دارد. نمی توان خود را عدالت خواه نامید اما از عقلانیت و توجه به واقعیات و مقدورات و شرایط بی بهره بود. نمی توان از عدالت دم زد اما اخلاق را زیر پا گذاشت و از هر راهی برای پاک کردن ناپاکیها بهره برد. شیشه ی ناپاک را باید با دستمال پاک پیرایش و پالایش و صیقلی کرد. نمی توان عدالتخواهی را به کوچه های تنگ دلخوریهای شخصی ولو به حق کشاند. نمی توان عدالتخواهی را از غایت آن یعنی معنویت و توجه به خدا خالی کرد و به جای آنکه عدالت را بستری برای پرواز بسوی عالم بالا خواست، عدالت را غرق در مطالبات مادی و محصور در چارچوب تنگ دنیاطلبی وجیهانه کرد. آن نوع عدالتی که با سوال "چرا تو بخوری من نخورم" شروع می شود و چون گذشتگانی که امتحان پس دادند به "من باید بیش از دیگران بخورم" ختم خواهد شد. عدالتخواهی یعنی خواستن این که هر چیز در جای خود قرار گیرد.این تلقی و اعتقاد اگر در طرف مقابل خود حسنی ببیند آن را در جای خود تحسین می کند و بجای لب بستن براعتراف از روی غیض، زبان انصاف گشودن را جایگزین می کند. عدالتخواهی اگر عاقلانه به سابقه ی کوتاهیها و جمع شدن مشکلات و ریشه دواندن کاستیها و نبود مقتضیات و ظرفیتهای آرمانی ننگرد آنگاه بی تابانه پای بر زمین می کوبد و کاسه صبر بر زمین می شکند و غبار یاس در جامعه خواهد پراکند. عدالتخواهی تربیت نایافته با چهار عملیات محدود عدالتخواهانه و جلب توجه اطرافیان، رفته رفته دچار خود بینی و عجب شده و از این عنوان اجتماعی کیفور شده و شهرت برایش لذیذ می شود و آنگاه دائما برای رفع عطش شهرت، جرعه جرعه از این آب شور می نوشد تا خود را به ایستگاه پایانی هلاکت از تشنگی شهرت برساند. ◽️عدالتخواهی اگر همراه با تقوی نباشد ابزار خواهد شد. آنگاه نگاه می کنی آیا امروز عدالتخواهی می تواند برایت آب و نانی از محبوبیت و قدرت داشته باشد؟ سپس آنچنان ماهرانه و بی تابانه همچون یک سوخته ی سالیان دراز عدالت خواهی گریبان پاره می کنی و ناله می زنی و سنگ بر سینه می کوبی تا از خلایق دلبری کنی و بعد از چندی که خرت از پل گذشت همان خلایق را از هر چه عدالت و عدالت طلبی و ارزش مداری منزجر و بیزار کنی ◽️پایان سخن اینکه بدخواهان و تیره اندیشان مغرض در پس حمله هایی که به این دو مسئول و شخصیت ارزشمند حوزوی داشتند چیز دیگری را هم نشانه رفته بودند. انتصابهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و این پیام پنهان که گویا این مسئول گزینی ها اکنون دیگر جای سوال و اما و اگر پیدا کرده است. این نامه یکبار دیگر حکمت تکیه ی رهبرمعظم انقلاب بر اخلاص جناب آقای آملی و شناخت درست معظم له از افراد را نشا ن می دهد چنانچه این نامه حاوی مایه هایی اینچنین نیز بود. تجربه ی مهم دیگر برای علاقمندان به رهبری ، ضرورت تکیه و تأمل بیشتر روی تعابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی است. برخی با این عبارت بخشنامه ای و کسل کننده که ایشان معصوم نیست خیلی راحت از ابعاد فوق العاده شخصیت ایشان چشم می پوشند و دعوت کنندگان به این امر را رمی به غلو می کنند. هم اینان در هر ایستگاه و موضع غالبا دچار تردید و سوال می شوند. این نامه نشان داد در مواردی که رمز تعبیرات و اقدامات رهبری برایمان واضح نیست خوبست یا با تکیه بر اعتماد سابق به ایمانمان به ایشان رجوع کنیم و یا اگر عقل ما مانعی در قبول می یابد حداقل توقف کنیم تا امر برایمان واضح شود. غالبا برای داوری و اظهار نظر ضرورتی بر تعجیل وجود ندارد. همینجا تفاوت بین کسانی که اشتباه می کنند و گردن نمی گیرند و در گروی خطای خویش همچنان می مانند و رفته رفته از انقلاب فاصله می گیرند با پیروان صدیق ولایت فقیه مثل آقای لاریجانی روشن می شود. بعد دیگر این نامه ی ارزشمند نیز همین مراتب ولایت مداری درس آموز جناب آقای آملی لایجانی بود. دشمنان بد دل روی این موضوع نیز بسیار حساب باز کرده بودند. نامه ایشان دارای ابعادی دیگر و شایسته مطالعه و تامل و درس آموزی است. اما گویا کسی رغبتی بر این نوع کارها ندارد. برخی نانشان در دعواست. براستی چرا آنان که در آن چند روز در بوق نامه هایشان تیتر زدند و تقابل ساختند و کودکانه ذوق کردند این روزها در مورد این اتفاق مهم و مبارک که می تواند فضای رحمت در میان برادران ایمانی و جامعه ی اسلامی بگسترد چیزی به روی خود نمی آورند؟ ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/almottaqin ➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖ ⏺انفعال در تاکتیک، ضعف در استراتژی ◀️ماجرای نشان داد جبهه ی انقلاب چقدر ضعف دارد. ضعف اصلی این جبهه، ضعف در استراتژی است. نداشتن استراتژی یا عدم توافق روی یک استراتژی موجب می شود این جبهه بجای اینکه دشمن و دنباله ها و متاثرین و متعلقین به دشمن را به دنبال خود بکشد، اوست که انقلابیون را منفعل می کند. ◀️دفاع و مقابله ذاتا انفعالی یعنی عکس العملی است. اما اگر خوب و بموقع انجام شود می تواند برخی روشهای طرف مقابل را کور کند و آنها را برای یافتن روشهای جدید به زحمت و هزینه بیاندازد. متاسفانه ما اینگونه هم نیستیم. ◀️نمونه ای از آنرا در تناقض های اطلاع رسانی در ماجرای فوق الذکر مشاهده کردیم. یک خبر می گوید او به دادگاه فراخوانده شد و نمی گوید چرا، یک خبر می گوید او برای بدحجابی و فحاشی به ناجا به دادگاه خوانده شده بود. پدرش می گوید دخترم محجبه بود. رسانه ملی هم پدر را به عنوان یک منع معتبر معرفی می کند ولی مشهور شده است او به خاطر ورود به ورزشگاه به دادگاه آمده بود و این آخری همانی است که طرف مقابل آن را می خواهد و نوع ورود ما به مسئله نشان می دهد با پنهان کاری از طرح علت اصلی هراس داریم و این یک پیام به طرف مقابل و نیروهای خودی است. ◀️تنها نکته ی برجسته ی گزارس رسانه ملی ورود پدر به عنوان یک طرفدار پرو پا قرص نظام به ماجرا است که البته قبل از آن شبکه ها از آن استفاده کرده بودند. اما ورود پدر چه ابهاماتی را حل کرد. حداکثر اینکه برخی شایعات مربوط به پس از مرگ سحر را رفع کرد اما اصل ماجرا در ابهام باقی ماند. پس ما در عرصه ی مقابله دو ضعف داریم اول ضعف ناشی از نداشتن ابتکار عمل استراتژیک و دوم ضعف در عملیات تاکتیکی پدافندی ◀️اما ضعف در استراتژی امری مشهود است. اگر کسی نگاهی به سخنرانی منبری های معروف در ایام محرم و تریبونهای نماز جمعه در این ایام بیندازد تفرق و تشتت را میان این افراد مشاهده می کند. حد اقل پیامی هماهنگ وجود ندارد. نمی گوییم همه یک حرف واحد که بوی تکرار و ابلاغ و بخشنامه از یک مرکز را بدهد بزنند. علاوه بر این در سخنرانیهای یک سخنران هم تعدد پیام اصلی که آفت استراتژی است مشاهده می شود. ◀️توضیح اینکه استراتژی یعنی انتخاب یک راه حل و یک هدف که در آن مجموعه ای از عملیاتهای متعدد و متنوع جا می گیرد. اما اگر کسی در یک عملیات دو هدف و دو راه حل را انتخاب کرد معلوم است اساسا استراتژی انتخاب نشده است. ◀️اینکه مثلا ما در دهه ی اول مهمترین حرفمان که در جامعه هم بازتاب می یابد یک چیز باشد و در دهه ی دوم حرف مهم دیگری را مطرح کنیم این نشان دهنده نبود استراتژی در فکر گوینده است. به علاوه تک هدفی بودن استراتژیک بودن حرف را نشان می دهد اما استراتژی درست خود موضوع مهم بعدی است. استراتژی درست آن است که اولا با موضوع دولت سازی و نقشه ی راه درست آن پیوند داشته باشد. ثانیا این نقشه ی راه در ظرف محرم و صفر در جای خود بنشیند و حلقه ای برای پیوند با حلقات بعدی تا رسیدن به هدف را تشکیل دهد. شایسته است این مسائل در سخنرانی سخنرانان و مداحان محرم و صفر و اربعین مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد. ◀️فقدان استراتژی واحد اشکال بزرگ جبهه ی انقلاب است که امروز از آن رنج می برد ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/almottaqin ➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖ 🔲 28 صفر ایام اللهی برای تذکر دولت اسلامی ✍🏿علی ثقفی ⬜️روز بیست و هشتم صفر، سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص)، روز زیارتی حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) است و صدها هزار نفر از مردم عراق از شهرهای مختلف، پیاده و سواره خود را برای زیارت مرقد مطهر آن حضرت به نجف اشرف می‌رسانند. ⬜️امسال هم مردم عراق باز هم پای پیاده خود را به نجف رساندند. پیام این راهپیمایی چیست؟ اگر غدیر ترسیم این خط درست برای آینده ی امت اسلامی بعد از رسول خدا بود، این راهپیمایی گویا راهپیمایی بیعت بهنگام با امیر المومنین ع پس از رسول خداست. ⬜️همچنانکه در سالروز شهادت امام حسن عسگری در ایران سالروز به امامت رسیدن حضرت ولی عصر عج تذکر داده می شود، بزرگداشت سالروز رحلت پیامبر اکرم ص تذکر تاریخی این پیام است که چگونه خط صحیح دولت اسلامی پس از رسول خدا باید امتداد می یافت. این روز یاد آور این پیام تاریخی است که اگر امر دولت اسلامی برای امیر المومنین ع بیست و پنج سال به تأخیر نمی افتاد وی با آن مشکلات طاقت فرسا در اداره کشور اسلامی مواجه نمی شد و پس از وی مصیبتها یکی بعد از دیگر بر خاندان پیامبر ص وارد نمی گشت. ⬜️موضوع دولت اسلامی مشکل بزرگ جهان اسلام پس از رسول خداست. موضوعی که تا زمان ظهور آخرین وصی رسول خدا لاینحل باقی خواهد ماند ⬜️انقلاب اسلامی که نقشه ی راهی برای تحقق دولت اسلامی موعود است خود اکنون در مسیر نقشه ی راه به سوی افق ظهور ولایت عظمی در کشاکش تحقق یک دولت اسلامی مقدور برای طی ادامه مسیر نقشه ی راه بازمانده است. ⬜️سالگرد رحلت رسول اکرم ص مانند تمامی تاریخ پیامبر و عترت پاک او سرشار از پیامهای قابل استفاده برای حل مشکلات و علاج دردهای ما در همه ی دورانهاست. به شرطی که این محتواها را بفهمیم و برای مردم تبیین کنیم. ⬜️چه خوب است حال که راهپیمایی اربعین مانند مردم عراق در کشور ما نیز در حال ریشه دواندن و توسعه است، 28 صفر نیز از طریق برگزاری مراسمهایی با محتوای بیعت با امیر المومنین ع و زیارت آن بزرگوار همراه با تجمعات وسیع مردمی و محتوای مناسب، برای ذکر مصیبت عدم تحقق دولت اسلامی در میان مسلمانان دنبال شود ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/almottaqin ➖➖➖➖➖➖➖
➖➖➖➖➖➖➖ 🔲 امام رضا ع و نقشه ی راه انقلاب اسلامی ✍🏿علی ثقفی ⬜️گفته می شود سه و نیم میلیون نفر زائر ایرانی و غیر ایرانی در ایام شهادت امام رضا ع به مشهد سفر کرده اند. ⬜️برخی از این زائران مانند سالهای گذشته با پای پیاده خود را به مشهد می رسانند ⬜️داستان ارادت مردم علاقمند به حضرت رضا ع همان شیفتگی و شیدایی عاشقان ابا عبد الله است. امام رئوفی که برای پی گیری اهداف اسلام و پایداری در این راه به شهادت رسید ⬜️امام رضا ع در یک دوره ی بیست ساله در یک برنامه منسجم و کار عمیق معنوی و کار بزرگ اعتقادی مردم را آنچنان با مکتب اهل بیت آشنا کردند که مردم بیش از گذشته به این مکتب و نماینده ی آن یعنی امام رضا گرایش پیدا کردند. نتیجه ی این اقبال مردم شکسته شدن اختناق هارونی و گرایش آنان به حاکمیت اهل بیت ع بود. همین امر بود که موجب عقب نشینی مامون در برابر امام رضا ع در ابتدا و به شهادت رساندن این امام در انتها بود. ⬜️باید برای آن بیش از سه میلیون نفر از محبان امام رضا ع توضیح داد در کنار درخواست حوایج فردی خود به اهداف این امامان یعنی زمینه سازی برای تشکیل دولت حق و دولت اسلامی توجه نمایند. آن اهدافی که امروز هم بر دوش همین پیروان و محبان امامان ما قرار دارد. تبیین این نکته که اولویت دادن به نیازهای امامان در دوران کنونی موجب برکاتی بسیار بیشتر از همه ی انچه مردم از امامان برای خویش می طلبند خواهد بود ⬜️اهل فرهنگ و حکمت و تبلیغ دین به چگونگی کار معنوی و اعتقادی و مردم نیز در این ایام به وظایف خویش برای زمینه سازی ظهور ولایت عظمی از طریق نقشه ی راهی که انقلاب پیش پای ما گذاشته فکر کنند ➖➖➖➖➖➖➖ https://eitaa.com/almottaqin ➖➖➖➖➖➖➖