eitaa logo
الواح احیا و شفا
947 دنبال‌کننده
16.8هزار عکس
4.1هزار ویدیو
10 فایل
حکاکی آیات قرآن علی الخصوص آیات شفا روی الواح سنگی برای استفاده از معجزه تبرک و شفا در آیات قران. @alvah_ehya سفارش: @admin_alvah مسئول ارسال: 09231311082 انتقادات و پیشنهادات: @eb_radmehr
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 چگونه آقامیری شویم؟ 🗞منبع:کانال سپهر ازادي ... 📡🌎📡 @online_eslahat ✅رصد آنلاین اخبار جبهه https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 تغییر شیوه نخبه‌کشی در جمهوری اسلامی ✍️ : 🔸این روزها بحث نخبگان در فضای مجازی در ارتباط با دو رویداد بسیار متفاوت مطرح شود؛ یکی دستگیری امیرحسین مرادی و علی یونسی، دو جوان دانشجوی ممتاز دانشگاه شریف که پیشتر در المپیادهای ملی یا بین‌المللی صاحب عنوان و مدال شده‌اند، و دیگری واکنش‌ها به پیامی که پسر حداد عادل در توئیتر منتشر کرد: «هرچقدر نخبه باشی، اگر پشتیبان ولایت نباشی، هیچی نیستی!». 🔹بسیاری از کاربران به این پیام، مانند دیگر پیام‌های مربوط به «آقازادگان» واکنش نشان داده‌اند و از جمله کسی نوشته است: «برعکس؛ اگر پخمه باشی ولی مجیزگو، به همه‌جا می‌تونی برسی، حتی رئیس فرهنگستان.» 🔸این دو رویداد تا حدودی تحلیلگر رابطه افکار عمومی با حکومت در جامعه‌ای است که چهل سال است با بحران نخبگان روبه‌روست. 🔹پدیده اول مصداق سیاستی است که می‌توان به آن نام نخبه‌کشی را داد و پیشینه طولانی دارد، هرچند آن‌چه در چهار دهه اخیر در ایران گذشته و همچنان می‌گذرد، در مقایسه با همه دوره‌های تاریخی پیشین بی‌سابقه است. 🔸دستگیری امیرحسین مرادی و علی یونسی، دو نخبه علمی جوان، از آخرین مصداق‌های این سیاست نخبه‌کشی در ایران است. مطابق معمول، کسی به‌درستی نمی‌داند چه چیزی به‌طور مشخص در پرونده این دو جوان وجود دارد و دستگاه‌های امنیتی چه خوابی برای آن‌ها دیده‌اند. 🔹پس از مدت‌ها سکوت، سخنگوی قوه قضائیه ادعا کرد که از «منازل آن‌ها اقلام انفجاری کشف شده است». اما همین که کسانی با لباس شخصی و بدون حکم به خانه دو جوان دانشجو می‌ریزند و با ضرب‌وشتم آن‌ها را دستگیر و هفته‌ها در مکانی نامعلوم و بدون دسترسی به وکیل زندانی می‌کنند، برای تردید کردن در ادعای مقام قضایی کافی است. به‌ویژه آن‌که این کارها توسط کسانی انجام می‌شود که پرونده سنگینی در نقض حقوق و آزادی‌های اساسی و آزار کنشگران مدنی و سیاسی دارند. 🗞منبع: کانال کلمه(اصلاح طلب ضدانقلاب) ... 📡🌎📡🌎@online_eslahat ✅رصد آنلاین اخبار جبهه https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76
🔴 آیا خشونت از مذهب زاییده می شود یا سیاست؟ ✍️ : 🔸جودیت باتلر فیلسوف پساساختارگرا، منتقد فمنیست و صاحب کرسی استادی در رشته ادبیات در دانشگاه کلمبیای شهر نیویورک است. متن زیر بخشی از گفتگوی جونز کلی با جودیت باتلر دربارۀ گفتمان حول مذهب وخشونت است. 🔹جونز کلی: به عنوان فردی که به چگونگی شکل‌گیری گفتمان و چگونگی شکل‌گیری ما توسط گفتمان‌ها علاقمند است می‌پرسم که شما چگونه «خشونت مذهبی» را می‌فهمید؟ آیا «خشونت مذهبی» یک افسانۀ ساخت‌یافته است، یک واقعیت زنده است یا مخلوطی از هر دو است؟ 🔸جودیت باتلر: خب، همۀ اینها به این بستگی دارد که چه کسی و به چه منظوری چنین اصطلاحی را به کار می‌برد. اگر این اصطلاح دلالت بر این دارد که مذهب بسیار ساده‌تر از سکولاریسم منجر به خشونت می‌شود، پس ما به طور قطع می‌توانیم نمونه‌هایی چند بیاوریم که نشان می‌دهند مذهب می‌تواند در راستای کاهش خشونت عمل کند، و نشان بدهیم که چگونه جنگ‌ها به نام حکومت‌های «سکولار» و به ویژه در مقابل اقلیت مذهبی به وقوع پیوستند. اما حتی چنین پاسخ دفاعی نیز اشاره به این دارد که تفاوت‌های بی‌شبهه‌ای میان دامنۀ مذهب و قلمرو سکولار وجود دارد. یک رسالۀ علمی توانمند با مباحث جدلیِ بسیار به این موضوع پرداخته است. این رساله توسط جنِت جیکوبسن، آنه پلگرینی، طلال اسد، ویلیام کونلی و صبا محمود نوشته شده است. من فکر می‌کنم که اصطلاح «خشونت مذهبی» گاه به منظور شرح‌دادن خشونتی به کار می‌رود که از «تعصب مذهبی» پدیدار شده است، اما وجود دارد. آیا به طور تلویحی در این استدلال دیدگاهی وجود دارد که معتقد است مذهب پتانسیل خشونت متعصبانه‌ای را دارد که غیرمذهبی‌ها فاقد آن هستند؟ آیا عملکرد ایالات متحدۀ آمریکا در جنگ مقابل ویتنام، طالبان یا افغانستان از یک زمینۀ مذهبی نشئت می‌گرفت؟ این جنگ در مقابل جوامع مذهبی بود که به عنوان جوامعی متعصب دیده شده بودند، اما آیا هیچ چیز متعصبانه‌ای در مورد عملکرد تهاجمی نظامی ما وجود نداشت؟ وقتی بی‌خِردی و تعصب‌گرایی بارِ مذاهب دیگر می‌شود، به کسانی که این بار را به دیگری فراافکنی می‌کنند این فرصت داده می‌شود که عملکردهای خودشان را عقلانی و متمدنانه ببینند، حتی اگر کاملاً جنایت‌کار باشند و تلفات جانبی داشته باشند، در نهایت کشتن افراد بی‌گناه غیرنظامی را تعبیرِ مثبت می‌کنند. البته گروه‌های مذهبی خشن وجود دارند، اما آیا این مذهبِ آنهاست که آنها را خشن می‌کند یا سیاستِ آنها؟ ما هنوز راه زیادی در راستای سر در آوردن از این موضوعات داریم. 🔹جونز کلی: در پرتوِ محدودیت‌هایی که در خودشناسی و شفافیت شخصی داریم، به چه روش‌هایی نقد فمینیستی را همچون یک مسئلۀ حل‌نشده می‌بینید که ریشه در مذهب پدرسالارانه دارد؟ از چه طریقی گفتمان حول فمینیسم و مذهب را اصیل، بافضیلت و توانمندکننده می‌بینید؟ 🔸جودیت باتلر: مطمئن نیستم که من همان فردی باشم که بتوانم به این سؤالات مهم پاسخ دهم. البته، مذاهب بسیاری وجود دارند، از جمله مذهب خود من (یهودیت)، که یک پایۀ قویِ وابسته به پدرسالاری دارند. یهودیت فعالانه پدرسالاری را تجلیل می‌کند، اما بسیاری از فمینیست‌ها روش‌هایی برای بازخوانی یا خوانش در برابر بافت پدرسالارانه یافته‌اند. آنها زنان را در کتاب مقدس پیدا کرده‌اند و به دنبال بازگویی داستان‌های کتاب مقدس از دیدگاه خودشان یا به روش‌هایی که نقش زنان را برجسته می‌کند هستند. این روش من نیست اما می‌فهمم و به آنها احترام می‌گزارم. شاید مهمترین نکته فهم سنت‌هایی باشد که اجباراً در تشریفات مذهبی و بازگویی به شکل داستان به منظور ادامه‌یافتن و زنده‌نگاه‌داشتن سنت تکرار می‌شوند. وقتی دربارۀ زنده‌نگاه‌داشتنِ سنّت‌ها صحبت می‌کنیم دربارۀ سنّت‌هایی حرف می‌زنیم که برای زنده‌ماندن بایست با چالش‌های تاریخی جدید انطباق یابند و روش‌های سخن‌گفتن با مردمی که اکنون زنده‌‌اند پیدا کنند. بنابراین سنّت‌ها می‌توانند و باید تجدیدنظر بشوند تا زنده بمانند، این نه فقط واکنشی به چالش‌های فمینیستی است بلکه تأیید فمینیسم به عنوان راه تأیید برخی از ارزش‌هایی که شما به آن نظر دارید، همچون شأن و وقار و برابری – و شاید حتی تأییدِ زندگی است. ✅ 🗞منبع: کانال کلمه(اصلاح طلب ضدانقلاب) ... 📡🌎📡🌎@online_eslahat ✅رصد آنلاین اخبار جبهه https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76
🔴 زن در اسلام ✍️ : 🔸دکتر محمد شحرور(۱۹۳۸-۲۰۱۹) از قرآن‌پژوهان نواندیش سوریه بود. او بر اساس نظریات جدید علمی، به مباحث قرآن‌شناسی توجه کرد. بیشتر نظریات قرآنی وی بر پایه داده‌های جدید علوم انسانی و علوم تجربی استوار است. وی با دیدگاههای جدید علمی، کوشید تا نگاهی از زن در قرآن را ترسیم کند که مقبول جهان جدید نیز واقع گردد. 🔺نقدی بر مبانی فکری ناروا در حقوق زنان 🔸از دیدگاه شحرور، در طول تاریخ اسلامی، دانشمندان و متفکران مسلمان، ناخواسته و ناآگاهانه مرتکب خطاهایی در فهم صحیح از قرآن شده‌اند. این تفکرات ناروا سبب شده است تا برخی از حقوق زنان نادیده انگاشته شود. شحرور این مبانی غلط را اینگونه بر می‌شمرد: 🔹الف: اعتقاد به اینکه حد و مرز همه قوانین مربوط به زن در دوره محدود بعثت تا رحلت پیامبر(ص) توسط ایشان به حد تمام و کمال ارائه شده است. این در حالی است که اگر در زمان پیامبر (ص) زن منصب سیاسی و قضاوت نداشته، به دلیل ممنوعیت آن بوده است. از این رو در عصر حاضر نیز مناصب سیاسی و قضاوت برای زن ممنوع شمرده می‌شود. 🔹دکتر شحرور می‌گوید اسلام از روز نخست حق سیاسی برای زن قائل شد. چرا که اولین انسانی که در راه اسلام شهید شد زن (سمیه) بود. به باور وی، این زنان بودند که در بیعت عقبه اول و دوم، هم پای مردان با پیامبر بیعت کردند. از سوی دیگر آیا می‌شود گفت اسلام هنگامی که زن در میدان نبرد شرکت می‌کرد و همراه مردان مهاجرت می‌کرده است، از وظایف خانه داری و تربیت فرزندان سخنی به میان نیاورده است؛ اما هنگامی که پای قضاوت و حکومت و مناصب سیاسی در میان بوده است، به زن دستور داده که به وظایف خانه داری و تربیت فرزندان بسنده کند و وی را از شرکت در این مسئولیتها منع کند؟ محمد شحرور با ذکر این مسأله، این نکته را نیز یادآر می‌شود که البته توجه به این نکته نیز ضروری است که پیامبر گاه در ضمن – نه در اصل- حدود الهی دخل و تصرف می‌کرد و گاه نیز متناسب با فضای جامعه آن روز قوانینی را وضع می‌کرد. منصب سیاسی یا قضاوت نداشتن برای زنان در زمان پیامبر به فضای جامعه آن روز باز می‌گردد، چرا که رسم اعراب بر این بود که به زنان چنین مسئولیتهایی ندهند. و این مسأله هیچ ربطی به پیامبر ندارد، بلکه مربوط به عادات اعراب جاهلی است. بنابراین آغاز آزادی زن در زمان پیامبر(ص) بوده و طبق شرایط هر عصری این آزادی ادامه دارد، تا جایی که از حدود الهی پای فراتر ننهند. محمد شحرور، قوانینی که در زمان پیامبر، در خصوص زنان وضع شده است را ناشی از نظام و ساختار آن زمان می‌داند و تعمیم ناروای آن در زمان معاصر را بر نمی‌تابد. 🗞منبع: کانال کلمه(اصلاح طلب ضدانقلاب) ... 📡🌎📡🌎@online_eslahat ✅رصد آنلاین اخبار جبهه https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76
🔴 چرا ثمره مطلوب از عدالت بدست نیامد؟! ✍️ : 🔸در پیام رهبری به آغاز کار مجلس یازدهم به درستی آمده است:« ثمره مطلوبی در باب عدالت بدست نیاوردیم» 🔹این که در کدامیک از مصادیق عدالت این ثمره مطلوب بدست نیامده است بحث گسترده و دامنه داری وجود دارد و مهم این اعتراف تلخ است که اگر به جز از ایشان و از دیگری صادر شده بود به سیاه نمایی متهم می شد! 🔸این جا وظیفه تحلیل گرانی که همواره مترصد دنبال کردن منویات رهبری و مطالبات ایشان هستند این است که قبل از هر جا، بخش های مختلف تحت نظارت ایشان را مورد کنکاش قرار دهند و علل و عوامل شاخص عدم مطلوبیت ایجاد عدالت را مورد بررسی قرار دهند همان گونه که با صرف هزینه های گزاف به دیگر گفتار های ایشان می پردازند. 🔹اگر «رسیدن ذی حق به حق و ایجاد زمینه برای این که هر چیزی جای خودش» باشد را جزو پارامترهای پر اهمیت رسیدن به عدالت مطلوب بدانیم، در موضوعات مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باید به این پرسش پاسخ داد که آیا سیستم یا مردان اجرای آن از جمله موانع رسیدن حقوق به ذوی الحقوق و ایجاد زمینه رشد جامعه در پرتو عدالت بوده و هستند؟. 🔸از باب نمونه در «عدالت سیاسی»، می توان به این پرسش پاسخ داد که آیا زمینه برای مشارکت همه آحاد جامعه وجود دارد؟ پس از بیش از 40 سال سر دادن شعار آزادی و جمهوریت، چه نهاد یا نهادهایی و چه قوانینی سد راه مشارکت مردم شده اند؟ اگر تفسیر تنگ نظرانه استصوابی و تئوری خودی و غیر خودی، جبهه انقلاب و دیگر خط کشی ها جامعه را دچار تکه پارگی و درجه بندی شهروندان کرده است، چه کسی یا چه کسانی مقصر هستند؟ 🔹اگر دهلیزهای رسانه ای عظیمی که از بیت المال ارتزاق کرده و با تفکر دهه شصتی اداره می شود و بی محابا اخبار و تحلیل های خویش را به خورد جامعه می دهند، به راحتی اتهام می زنند و بویی از عدالت نبرده و زمینه پاسخ گویی را فراهم نمی کنند چه کسی و کسانی مانع از عدالت رسانه ای هستند؟ 🔸نبود عدالت سیاسی خود می تواند علت العلل رشد ظلم و بی عدالتی در زمینه های اقتصادی و فرهنگی باشد چرا که با تصلب فکری منبعث از انحصارگرایی، مواجه با شهروندانی هستیم که حق حضور در فعالیت های اقتصادی یا فرهنگی را ندارند، به راحتی از دایره فعالیت خارج شده و تنها این قشرهای خاص با استفاده از رانت و آقازادگی و شعار ذوب در ولایت و مانند آن هستند که می توانند استعدادهای نوعا نداشته خویش را ظهور و بروز دهند و کار به جایی می رسد که ثمره مدیریت چند دهه حاکمیت اسلامی ثمره و میوه نابهنجار و تلخ بی عدالتی است. 🔹امثال ما که دستمان کوتاه و خرما بر نخیل است اما اگر انگیزه برای ارتقاء عدالت از نامطلوب به مطلوب هست، دفتر رهبری نه متملقان و مریدان بلکه منتقدان در بخش های مختلف جامعه اعم از ملی و مذهبی، ملی ها، اصلاح طلبان غیر توجیه گر و شجاع، نخبه گان مستقل حوزه و دانشگاه که جزو حزب رجا( رانده شدگان جمهوری اسلامی) شده اند و حتی مردم عادی جامعه را، فراخوان دهند تا از دیدگاه خود علل و عوامل انتخابی و انتصابی ناکامی در اجرای عدالت را بیان کرده و حاکمان را به چالش کشند، پاسخ بخواهند و راهکار ارائه دهند و گرنه اگر در بر همین پاشنه بچرخد دور از انتظار نیست که اذعان به «نبود ثمره مطلوب» برای اجرای عدالت، در آینده به «عدم ثمره مطلق» در اجرای عدالت برسد! ✅ 🗞منبع: کانال کلمه(اصلاح طلب ضدانقلاب) ... 📡🌎📡🌎@online_eslahat ✅رصد آنلاین اخبار جبهه https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76
🔶 هدف آمریکا از عدم تمدید معافیت‌های هسته‌ای ایران چیست؟ مطابق ارزیابی یک نشریه اتریشی، آمریکا با لغو معافیت همکاری با برنامه‌های هسته‌ای ایران در پی نابود کردن برجام است. آمریکا به تازگی اعلام کرد که این معافیت‌ها، نظیر بازطراحی نیروگاه اراک تمدید نخواهند شد. 🗞منبع: کانال دویچه وله فارسی(وابسته به کشور آلمان) ... 📡🌎📡🌎@online_eslahat ✅رصد آنلاین اخبار جبهه اصلاحات https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76
📛کاخ دخترنعمت زاده با ۱۰۰۰متر خلافی همچنان تخریب نشده و کوخ پیرزن مظلوم کرمانشاهی،چنین بر سرش هوار شد فاجعه وقتی دردناکتر می‌شود که «شهردارکرمانشاه همان آقای طلوعی و دارنده یکی از املاک جنوبی شهرداری تهران است "مصطفی فقیهی" @ 🗞منبع: کانال تلخند سیاسی(اصلاح طلب) ... 📡🌎📡🌎@online_eslahat ✅رصد آنلاین اخبار جبهه https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76
❌توييت حامد منتظرى در مورد قاليباف 🗞منبع: کانال اصلاح طلبان جوان ... 📡🌎📡🌎@online_eslahat ✅رصد آنلاین اخبار جبهه https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 امیرالمومنین سلام الله علیه می فرمایند: «مَن نامَ، لَم يُنَمْ عَنهُ» «هركه از دشمن خود غافل باشد، دشمن از او غافل نباشد.» مخاطب گرامی ویدیو خبرهای بارگذاری شده، گوشه‌ای از جنگ رسانه‌ای کانال‌های غیرانقلابی (اصلاح‌طلبان و معاندین)، با هدف شناخت نقشه ها و مواضع کلیدی آنهاست. درباره هر کلیپ، خود را به شناسه سردبیر @eb_radmehr ارسال نمایید 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 کانال رصدی_خبری @online_eslahat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت دکتر محمدرضا اسدی از گفت‌وگوی فرضی دانشگاهیان و حوزویان درباره‌ی اسلامی کردن و تحول در علوم انسانی: ما نمی‌دانیم علوم انسانیِ اسلامی چه صیغه‌یی است! وقتی که علوم انسانی سکولار مشکل ما را حل می‌کند، چه نیازی به اسلامی کردن علوم هست؟! چرا باید به علوم وصف اسلامی اضافه کنیم؟ سی سال سخن از علم انسانی اسلامی زده می‌شود، ولی در عمل چیزی به ما نشان داده نمی‌شود. چیزی را که حوزه مفروغ‌عنه گرفته، برای دانشگاه پرسش است. شما به ما می‌گویید در علوم انسانی باید تحول ایجاد شود، ما می‌گوییم تحول باید در علوم اسلامی باشد. 🗞منبع:کانال سپهر ازادي ... 📡🌎📡 @online_eslahat ✅رصد آنلاین اخبار جبهه https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76