eitaa logo
الواح احیا و شفا
969 دنبال‌کننده
16.8هزار عکس
4.1هزار ویدیو
10 فایل
حکاکی آیات قرآن علی الخصوص آیات شفا روی الواح سنگی برای استفاده از معجزه تبرک و شفا در آیات قران. @alvah_ehya سفارش: @admin_alvah مسئول ارسال: 09231311082 انتقادات و پیشنهادات: @eb_radmehr
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺برایان هوک: طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به آسانی تحریم تسلیحاتی ایران را تجدید می‌کنیم ⚡️نماینده ویژه امور ایران در وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت با اشاره به نزدیک شدن تاریخ انقضای تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران گفت، رفتار جمهوری اسلامی در پنج سال گذشته و پس از برجام ثابت می‌کند که تا چه حد این محدودیت اهمیت دارد. 🗞منبع: کانال صدای آمریکا(ضدانقلابی) ... 📡🌎📡🌎@online_eslahat ✅رصد آنلاین اخبار جبهه https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76
تحلیل یکی از همراهان👇👇👇
از میان خبرهائی که تا به حال در این کانال خواندم دو خبر چشمم را پر کرد 1- خبر مربوط به اخراج 12 هزار کارمند هواپیمائی به انگیزه پیشگیری از زیانهای وارده تحلیل من جریان اصلاحات در کارنامه خویش این نکته نهفته را داراست که شیفته علوم غربی است و این دانشها، به صرف دانش بودن برایش دارای اهمیت و دارای اولویت است اما اینکه قوانین علمی در محیط و زمینه ای ایرانی چگونه است برایش امری فاقد اهمیت است نمونه اش تکیه بیش از اندازه به توسعه سیاسی در دوران خویش است وحال اینکه نگاه به توسعه سیاسی و مفاهیم ان عملا هیچگاه در ایران مورد استقبال عموم ایرانیان نبوده است بلکه مربوط به در صد اندکی ازین جامعه است. قاعده علمی این است اگر شرکتی هزینه هایش بیش از مداخل ان است نسبت به کاهش هزینه ها اقدام کند و اولین چیز قابل تصور، تعدیل نیروی کار خویش است اما در اینجا سوالاتی مطرح است که عامدانه و یا غیر عامدانه از سوی نویسندگان اصلاح طلب مغفول مانده است الف : کشور یک شرکت نیست و ایا در جامعه ای مانند ایران که شرایط ویژه ای بر ان حاکم است تکرار چنین توصیه های غیر مستقیم و جنباندن گوش مسئولان برای اتخاذ تصمیم های مشابه در سطح یک کشور درست است؟ ب: آیا طرق دیگری بجز تعدیل نیرو پیش روی مسئولان ما نیست؟ ج: آیا در کشوری که هر لحظه با توطئه های بزرگ درگیر است چنین تصمیمات علمی موجب خسارات سنگین تری همانند بروز خشونتهای اجتماعی و سیاسی و پرداخت هزینه های سنگین تر نیست؟ د: اصولا دین ما به ما اجازه چنین اموری را می دهد؟ و آیا نمیتوان با پرهیز از اسراف و پرداخت حقوق های کلان بدون تعدیل نیرو این خلاء ها را پر کرد و سفره ای به وسعت ایران زمین با نان و پنیر و سبزی برای همه پهن کرد؟ تجربه تعدیل نیرو در دوران هاشمی مثبت نیست. ه- این خبر و تکرار امثال ان در چه سطح در ان روزنامه مطرح است و چرا؟ 2- خبر دوم مربوط به نظر زیبا کلام در مورد اردشیر زاهدی به نظر یا شناخت زیبا کلام از زاهدی کم است یا ریگی در کفش است زیرا توقع فهم امور حقوق بشری از زاهدی احمقانه است اما این تیپ از سردمداران رژیم گذشته برای ایران و ایرانی در تصوراتشان جایگاه ویژه ای قایل اند طبیعی است کارهای سلیمانی و حفظ حاکمیت ارضی ایران و حضور منطقه ای و قدرتمند ایران برای این تیپ از آدمها پر ارزش است ساده ترین راه فهم اظهارات زاهدی همین هاست ساده ها را رها کردن و لقمه را دور سر پیچاندن کار معقولی نیست مگر اینکه انگیزه دیگری در میان باشد مانند سختی اقرار و اعتراف به امور فوق الذکر و ندادن پوئن مثبت به رقیب
🗒"خروج از یا خروج بر؟" ✍🏻 سعید حجاریان، نظریه‌پرداز سیاسی، در نقدی درباره فیلم جدید ابراهیم حاتمی‌کیا، خروج، وب‌سایت "مشق‌نو" نوشت: 🔸 به‌گمانم مقوله اعتراض (در سطوح متفاوت و با اهداف گوناگون) بن‌مایه کارنامه حاتمی‌کیا بوده است. وجه بارز این روند اعتراضی شخصیت‌هایی است که فارغ از گفتمان‌، جایگاه و کسب‌و‌کارشان اصطلاحا تا انتها می‌مانند و پا پس نمی‌کشند؛ از کاراکتر حاج کاظم در آژانس شیشه‌ای، تا بادیگاردی که به‌تعبیر خود نمی‌خواهد مزدور باشد تا کشاورزی که تطمیع نمی‌شود و پای کار می‌ماند. 🔸ما اساسا با دو سنخ از خروج مواجه هستیم؛ خروج از و خروج بر. «خروج از» یا همان exodus داستان خروج قوم بنی‌اسرائیل از مصر است که با کلیدواژه «سِفر خروج» قابل ردگیری است. این خروج عملی است منفعلانه. 🔸صورت دیگر، یا همان «خروج بر» عملی است فعال که در دل آن ارزش‌ها و هدف‌هایی نهفته است مانند یک واقعه اعتراضی؛ فی‌المثل آنچه در جنبش سبز رخ داد که البته به مصداق عمل خوارج، «بغی» خوانده شد! دولت‌ها مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند؛ چه انتخابی‌ها و چه انتصابی‌ها و شهروندان نیز الا و لابد باید برابرحقوق باشند و می‌توانند در هر سطحی اعتراض خود را بیان کنند. ۲نتیجتا، ورود به شهر قم و دیالوگ‌های درون حرم آب سردی است بر خروج و آغازی است بر افتراق و حرکت انفرادی. البته، شاید، کارگردان دیگر حوصله تنش نداشته و قصد داشته که بی‌دردسر فیلم‌اش را بسازد و تا انتهای سناریو را خود تعیین کند! 🗞منبع: کانال جبهه اصلاح‌طلبان ایران ... 📡🌎📡🌎@online_eslahat ✅رصد آنلاین اخبار جبهه https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76
🔴حق القدم! این دیگه چیه ؟ ❌چرا به قشر خاص برای کار نکرده باید حقوق بگیرن و حق الفلان و حق البیسار از بگیرن⁉️⁉️ ✅ 🗞منبع: کانال اصلاح طلبان نیوز ... 📡🌎📡🌎@online_eslahat ✅رصد آنلاین اخبار جبهه https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76
گرافیتی تهران ۱۱ اردیبهشت ۹۹ وسط کرونا به بهانه کاهش درآمد بیمارستانها 🗞منبع: کانال مملکته(ضد انقلابی) ... 📡🌎📡🌎@online_eslahat ✅رصد آنلاین اخبار جبهه https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76
ستاد اقامه نماز حکومت آخوندی از وزارت علوم خواسته که تو شرایط کرونا که دانشگاهها تعطیل هست، حقوق آخوندایی که معمولا با راننده و ماشین شخصی، روزی نیم ساعت سر ظهر میومدن نماز میخوندن تو دانشگاه ها و بابت همون ماهانه حداقل، حقوق پایه کارمندی بعلاوه پاداش دریافت میکردن رو، پرداخت کنن! وزارت علوم هم این مساله رو به دانشگاه ها ابلاغ کرده. اسم این حقوق که حداقل ۲میلیون تومان در ماه هست رو گذاشتن "حق القدم" ! حالا بد نیست بدونید تو همین شرایط طی دوهفته اخیر، نزدیک پنج هزار پرستار و کادر درمان بیمارستانها رو نه تنها حقوق پایه شون رو ندادن بلکه به خاطر کم شدن مراجعات مردم به علت کرونا، و توجیه نداشتن بودجه، از محل کارشون اخراج کردن. این همون حکومتی هست که تو اوج کرونا، همین کادر درمان مظلوم رو میفرستادن وسط آتیش، و بعد جان باختن پزشکان و پرستاران، لطف میکردن لقب شهید به اونا می دادن! 🗞منبع: کانال مملکته(ضد انقلابی) ... 📡🌎📡🌎@online_eslahat ✅رصد آنلاین اخبار جبهه https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 امیرالمومنین سلام الله علیه می فرمایند: «مَن نامَ، لَم يُنَمْ عَنهُ» «هركه از دشمن خود غافل باشد، دشمن از او غافل نباشد.» مخاطب گرامی ویدیو خبرهای بارگذاری شده، گوشه‌ای از جنگ رسانه‌ای کانال‌های غیرانقلابی (اصلاح‌طلبان و معاندین)، با هدف شناخت نقشه ها و مواضع کلیدی آنهاست. درباره هر کلیپ، خود را به شناسه سردبیر @eb_radmehr ارسال نمایید 🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 کانال رصدی_خبری @online_eslahat
5.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موافقان و مخالفان بازگشایی اماکن مذهبی با وجود بحران کرونا، اماکن مذهبی در ایران بعد از بحث و جدل فراوان بسته شدند. با شروع ماه رمضان خواست حاکمیت بازگشایی زودتر این اماکن و همینطور برگزاری مراسم مذهبی‌ است. 🗞منبع:کانال ایران اینتر نشنال ... 📡🌎📡 @online_eslahat ✅رصد آنلاین اخبار جبهه https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76
5.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺 احمدی‌نژاد درباره ماجرای نصف شدن سهام عدالت مردم توسط دولت روحانی توضیح می دهد ▫️ حالا یک دولتی پول کم دارد، خب چرا می خواهید از جیب مردم بردارید!؟ این که کار بدی است! تو می خواهی سهامی را که مال مردم است با یک بهانه ای بخشی از آن را تصاحب کنی حدود 18 هزار میلیارد تومان، بعد خودت 45 هزار میلیارد تومان بفروشی! در واقع 45 هزار میلیارد تومان را می خواهی از جیب مردم بردارید برای هزینه ها! این کار درستی نیست. ▫️این ویدئو در پاییز ۱۳۹۶ منتشر شده است 🗞منبع:کانال سپهر آزادي ... 📡🌎📡 @online_eslahat ✅رصد آنلاین اخبار جبهه https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76
🔴 آیا شریعت قانون است؟ ✍️ : 🔸چالش قانون و شریعت یکی از معضلاتی است، که تحقق دولت مدرن در ایران و دیگر کشورهای اسلامی با آن روبرو بوده است. این معضل در واقع بازتاب رقابت و ستیز میان اقتدار مذهبی و سیاسی بر سر قدرت انحصاری اعمال زور مشروعی است، که از دیدگاه وبر مهم ترین شاخص دولت مدرن قلمداد می شود. 🔹نهاد دین به رهبری روحانیت، به دلیل نگرانی از دست دادن اقتدار در حوزه عمومی، کوشیده است آن را در پوشش جایگاه بی بدیل خود در تفسیر شریعت حفظ کند. در این راستا با تصرف در مفهوم قانون، شریعت را به مثابه قانونی الهی تعریف کرده که از جایگاهی برتر نسبت به قانون انسانی برتر برخودار است. با این ابتکار نه تنها به هدف خود دست یافته بلکه اقتداری برتر را برای خود ادعا کرده است. 🔸این اقتدار در جریان انقلاب اسلامی و چیرگی اسلام فقاهتی به اوج رسید و روحانیت با ادغام نهاد دین و دولت نه تنها جایگاه برتر و انحصاری خود در راس سلسله مراتب قدرت را تثبیت کرد، بلکه با تاسیس "سیاست بر بنیان فقاهت" زمام قانون گذاری توسط نهادهای عرفی را به دست گرفت. در ادامه نیز با ایده مصلحت نظام توانست محدودیت هایی که شریعت فراروی آن می نهاد را پشت سرگذارد و به اقتداری مطلق و بی چون چرا دست یابد. 🔹بر خلاف تحلیل دکتر طباطبایی که با تاکید بر تفاوت تجربه جهان مسیحیت و جهان اسلام، مسئله سکولاریسم و سکولاریزاسیون را در جهان اسلام سالبه به انتفاء موضوع می داند، با این تجربه به آسانی می توان مشابهت این دو جهان در ادغام دین و دولت را دریافت. این وضعیت یادآور سخن منقول از پیامبر (ص) است که تکرار تجربه یهود و مسیحیت را برای امت خود پیش بینی می کند. (المیزان، جلد۳، ص ۳۸۰) 🔸سالهای آغازین قرن چهاردهم میلادی در جهان غرب، اوج ستیز کلیسا و امپراطوری بر سر اقتدار برتر و ولایت مطلقه بود. پاپ یوآنس ۲۲ در جدال با لودویگ باواریا اقتدار برتر خود را بر پایه جایگاه خود در تفسیر شریعت به عنوان قانون الهی توجیه می کرد. مارسیلیوس پادوایی(۱۲۷۵-۱۳۴۲م) نخستین اندیشمندی بود که در کتاب مدافع صلح اصل قانون بودن شریعت را به پرسش کشید. پرسشی که حل تعارض قانون و شریعت و یگانگی حاکمیت در وضعیت کنونی ایران، نیز در گرو پاسخ به آن است. 🔹پادوایی ادعای قانون بودن شریعت را با این استدلال زیر سوال برد، که هدف از فرمان های الهی رستگاری انسان بوده و پاداش و مجازات آن در سرای دیگر است، از این رو نمی توان آن ها را قانون دانست. از نظر وی احکام شرعی نیز قانون نیستند، بلکه اغلب فرمان های الیگارشیکی هستند، که گروهی اندک، از دستورهای الهی برداشت کرده اند. 🔸هرچند کتاب مدافع صلح پادوایی از سوی پاپ با اتهام ۲۴۰ مورد ارتداد و بدعت، ممنوعه اعلام شد، ولی خط سیری برای استدلال برای جدایی قانون از شریعت فراهم کرد.این خط سیر در طول دو قرن تداوم یافت و بر پایه آن معضل چالش قانون و شریعت حل شد. بر این اساس دولت مدرن بر بنیاد جدایی شریعت و قانون تاسیس شد و جدال بر سر قدرت میان کلیسا و دولت، در نهایت به سود مردم به پایان رسید. 🔹در اندیشه مدرن قانون نهادی است برساخته، که اراده همگانی و خیر عمومی را بازنمایی می کند، از این رو در نهایت منبعی جز اراده و خواست مردم ندارد. شریعت نیز نه تنها منبعی مستقل برای قانون نیست، بلکه تنها در صورتی در حوزه عمومی الزام آور است که از رهگذر رای مردم به قانون تبدیل شده باشد. بنابراین قانون گذاری از سلطه نهادی فراتر که در پوشش شریعت اراده خود را عملی سازد، آزاد می شود و حاکمیت به طور یکپارچه به مردم تعلق می گیرد. 🗞منبع: کانال کلمه(اصلاح طلب ضدانقلاب) ... 📡🌎📡🌎@online_eslahat ✅رصد آنلاین اخبار جبهه https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76
🔴🔴🔴 در زمان شاه كسي بدليل دوران حبس اخراج نمي شد ✍️عمادالدين باقى روز معلم هم آمد و رفت. دراین چند روز منتظر بودیم که شاید تدبیری ومدبری در دستگاه قضا پیدا شودو دستور آزادی معلمان دربند(محمود بهشتی لنگرودی،اسماعیل عبدی ومحمدحبیبی) را بدهند و روزمعلم را فرخنده تر سازند اما نه تنها چنین نشدکه آقای حبیبی با حکم وزارت آموزش وپرورش اخراج گردید تا درغیاب او معاشش هم تنگ شود. این در حالیست که همواره شنیده ایم علی(ع)حتی حقوق خوارج را که در جنگ با او شرکت کرده وکشته شده بودند قطع نکرد تا خانواده‌ شان دچار تنگی معیشت نشوند. انتظار میرود رئیس محترم جمهور دستور بازنگری به وزیر بدهند. حتما به یاد دارند که در رژیم شاه نیز دانشجو و کارمندی بدلیل دوران حبس، اخراج نمیشد و غیبت زندانی جزو شرایط قهری و موجه شناخته میشد. دستگاه قضا نیز میتواند قضای این قصور را بجا آورد و عیدفطر را برای خانواده های وکلای زندانی، دراویش، فعالان کارگری و دانشجویی و دیگر بندیان عقیدتی، سیاسی وامنیتی، عید راستین کند و بر اختیار بی لجام نهادهای امنیتی در احضار و ارعاب و پیگیری افراد مُهر پایان بزند و بدانند تجربه تاریخ ثابت می کند که این روشها چون موریانه یک نظام را از درون پوک میکند و فرجام ناخوشایندی دارد. 🗞منبع: کانال جبهه اصلاح‌طلبان ایران ... 📡🌎📡🌎@online_eslahat ✅رصد آنلاین اخبار جبهه https://eitaa.com/joinchat/1327890465C3c75539a76