✅با افراد بی حجاب و بدحجاب که میان هیأت و قصد توبه دارن یا میخان متحول بشن چه کار کنیم
سکوت کنیم یا تذکر بدیم؟!
اولا؛ ما از کجا بفهمیم که چه کسی برای توبه اومده و چه کسی سازمان یافته، چه کسی برای عادی سازی بی حجابی، چه کسی برای توهین... ؟!
لذا باید از یک قانون مشخص پیروی کنیم
ثانیا؛ اون کسی که برای توبه اومده، دوباره با همون گناه علنی (که خودش یه گناه دیگه هست) و به گناه انداختن دیگران _ اونم نه تو پارک و شهر بازی بلکه در یک مکان مقدس _ چطوری داره توبه می کنه؟!
اگر توبه کرده یا میخواد توبه کنه این لوازمی داره: از لوازمش بی حرمتی نکردن و به گناه نداختن بقیه اونم تو مجلس امام حسین علیهالسّلام نیست...
آغوش هیئت، آغوش مسجد، آغوش حرم معصومین علیهم السلام برای همه بازه منتها این باز بودن دیگه خیلی باز باشه و بی حساب و کتاب خودش میشه نقض غرض!! دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه.
قرار نیست با توجیه نجات یه نفر_ تازه اگر واقعا بخواد نجات پیدا کنه و تفننی و هوسی به این طور مکان ها نیاد _ یه ملت رو در معرض گناه قرار بدیم و یا اینکه به عادی شدن یک گناه کمک کنیم و به یه مکان مقدس بی حرمتی کنیم.
مردم میان هیئت که یاد بگیرن گناه نکنن؛ می خواهیم اونها رو از گناه دور کنیم . محیط مناسب برای تزکیه و تفکر و تنبّه ایجاد کنیم. اون وقت ما بذاریم گناه علنی بیاد داخل هیئت؟! خب اینطوری اگر خونه بمونن که بهتره! از تلویزیون استفاده کنه...
قضیه اهم حرمت دستگاه سیدالشهداء هست نه گناه و بی گناه بودن افراد آن
همه بی گناه و با گناه مهمان حضرت هستیم
ولی کسی که با گناه علنی مخصوصاً بی حجابی داره میاد داره بی حرمتی میکنه به روضه
وگرنه ارمنی ها هم روضه میگیرن و نذری میدن و حاجت هم میگیرن ولی حرمت جلسه رو نگه میدارن ، حتی دستکش هم دست میکنن که بعضی مسلمون ها میان روضه شون اذیت نباشن...
الان حرم ها، چادر پوشیدن اجباریه برای زن ها پس اونجا هم دارن زور میگن به زوار ؟ بذارن هرکسی دلش خواست بیاد مانتویی یا بدحجاب بیاد حرم امام رضا؟!
کمی فکر کنی متوجه میشی بحث بی گناه و بی گناه نیست بحث حرمت حرم است و آداب تشرف هستش.
و این رو دقت کنید برای هر مکان قوانین و آدابی در دنیا مشخص شده مثل کلیسا، اتاق عمل، ورزشگاه،استخر و...
#التماس_تفکر
🆔@Dailynotes20
انواع پوشش در کشورهای اسلامی
بیشتر بدانیم
✍️امیر ربانی
در بسیاری از آیات قرآن، دستورات الهی در پیوند با ابعاد اجتماعی و بهصورت کلی تعیین شده تا هر فرهنگ و جامعهای بتواند آن را در خود جذب و جزئیاتش را با توجه به مناسبات خود اجرا کند. با این قاعده، اگر در آیات مربوط به حجاب تعمق کنیم، میبینیم برای پوشش بانوان از لحاظ شرعی حدودی مشخص شده، اما شکل پوشش و جزئیات آن به عرف و فرهنگ واگذار شده است. بنابراین بانوان مسلمان، حدود حجاب را در قالب پوششهای گوناگونی که در عرف محل زندگیشان تعریف شده، رعایت میکنند.
برقع: در افغانستان حجاب و قوانین مربوط به آن تحولات زیادی داشته. زنان افغانستانی، پوششی سرتاسری به نام بُرقَع به سر میکنند که رنگ آن غالبا آبی است.
داپوتا: در پاکستان زنان مسلمان طبق سنتهای کهن خود، لباسی بلند به نام داپوتا میپوشند که از شانه تا قوزک پا را کاملا میپوشاند. آنها این پیراهن را با روسریهای بزرگ استفاده میکنند.
تاکیتا: در مراکش زنان به تنوع پوشش، اهمیت زیادی میدهند و سبک پوشش آنها برای مسلمانان کشورهای دیگر جذابیت زیادی دارد. بعضی از پژوهشگران میگویند حجاب زنان مراکشی بسیارمجلل است و بین مسلمانان به حجاب سلطنتی شهرت دارد. یکی از انواع پوششها نوعی کفتان یا پیراهن بلند به نام تاکیتا است.
جلباب: در اندونزی حجاب معمول زنان کت یا جامهای گشاد به نام جلباب است. زنان اندونزی از پارچههای سوزندوزی شده استفاده میکنند و انتخابشان برای پوشاندن سر معمولا شال است. اما تنوع پوشش در این کشور بسیار بالاست. بسیاری از زنان همان لباس روزمرهشان را همراه پوشش سر استفاده میکنند.
کفتان: در عراق استفاده از پیراهن عربی بلند یا همان کفتان، شال (شیله/ الشال) و چادر عربی و همچنین پوشیه برای زنان مسلمان و مخصوصا مسلمانان شیعه کاملا عرفی است. رنگ مورداستفاده در حجاب زنان عراقی، غالبا مشکی است اما دختران جوانتر از رنگهای شاد و روشن هم استفاده میکنند. پوشش زنان عراقی شباهت بسیاری با بانوان جنوب ایران دارد.
عبا: در لبنان، به دلیل نزدیکی به اروپا و استعمار فرانسه، سبک لباس پوشیدن لبنانیها به اروپا نزدیکتر است و تنوع بسیار زیادی برای سبک و رنگ و طرحهای مورد استفاده در پوشش وجود دارد. در این کشور میتوان از روی پوشش به مذهب و اعتقادات افراد پی برد. پوشش برخی زنان شیعه و مخصوصا آنان که به جریان مقاومت پایبندی دارند، غالبا چادر لبنانی است. دسته دیگری از زنان شیعه که اکثریت را تشکیل میدهند از مانتوهای عبایی بلند و روسریهای قواره بزرگ استفاده میکنند.
سبک بستن روسری بین زنان لبنانی مخصوص به خودشان است و تقریبا در هیچ کشور دیگری جز ایران و لبنان دیده نمیشود. در استفاده از رنگ روسریها نیز محدودیتی وجود ندارد. زنان اهل سنت لبنان، غالبا از شال استفاده میکنند.
حجاب زنان سوریه نیز شبیه به لبنانیهاست. چادرهای زینبی که طراحی خاصی از چادر جلوبسته است نیز از انواع حجاب در سوریه است که بهندرت مورد استفاده قرار میگیرد.
در بحرین نیز زنان غالبا از چادرهای بحرینی که شبیه چادر لبنانی است استفاده میکنند.
در امارات که یکی از بازاراهای جهانی و مرکز برندهای معروف پوشاک اسلامی است زنان اماراتی از مدلهای مختلف عبا با طراحیهای متنوع و پارچههای حاشیهدوزی و سنگدوزی شده استفاده میکنند. رنگهای شاد در امارات مختص مجالس و اماکن خاص است و رنگ مشکی همچنان پرطرفدارترین رنگ بین اماراتیهاست.
در عمان زنان مسلمان بسته به محل زندگی خود انواع مختلفی از حجاب را برمیگزینند. در عمان هم مانند سایر کشورهای خلیجفارس رنگ مشکی تناسب بیشتری با ساختار فرهنگی و بافت جامعه دارد، اما در مناطقی مانند مَسقَط، حجابهای رنگارنگ نیز بسیار پرطرفدار است.
زنان عمانی برخلاف بیشتر کشورهای عربی و مخصوصا کشورهایی که مسلمانان اهل سنت دارند، از کلاه حجاب استفاده نمیکنند و در عوض شالها را چند دور به دور سرشان میپیچند.
مانتو: در ترکیه زنان مسلمان معمولا از مانتوهای بلند و شال استفاده میکنند. بدون اینکه محدودیتی در رنگ پوشش اعمال کنند. در ترکیه چادر دیده نمیشود و برخی زنان مسن، روسری را پشت یا بالای سر خود گره میزنند.
پوشش زنان مصری مانند بسیاری از ترکها همان شال و لباس بلند یا کوتاه اما پوشیده است. البته در تمام این کشورها استفاده از شال به گونهایاست که تمام مو را بپوشاند.
در یمن شیوههای پوشش مخصوصی وجود دارد. غالب زنان رنگ مشکی را برای حجاب خود انتخاب میکنند. آنها روی یک پیراهن به نام بالطو پوششی بلند مانند مقنعه که تا پایین کمر میرسد را میپوشند و نقاب میزنند. در یمن پوشاندن صورت یکی از سنتها و عرفهای کاملا رایج در جامعه است.
هدایت شده از خیمهگاه ولایت
🔴 مجاهدت شبانه روزیِ سربازان گمنام امام زمان "ارواحنافداه" در عرصه ی اطلاعات و امنیت، همواره در پشت پرده ی برکات جمهوری اسلامیِ ایران باقی میماند.
🔷 اَبَر مردانِ قهرمانی که آسایش خود و خانواده ی شان را وقف امنیتِ ما می کنند در حالیکه بی ریاترین و پنهان ترین نیروهای ارزشمندِ این نظامند.
🔷 افتخاراتشان در نهانخانه ها ثبت می گردد و حتی از جانبازی و شهادتشان مطلع نمی شویم.
🔷 خدماتشان را در بوق و کرنا نمیکنند که آرامشِ خاطر مردم خدشه دار نشود
و ما تنها می دانیم محافظت از مملکتی که مستکبرانِ عالَم کمر به محو آن بسته اند و هر روز توطئه و دسیسه ای نو برای آن طراحی میکنند قطعا دشواری و از جان گذشتگیِ بی حد و حصری می طلبد و ما در تب و تاب روزمرگی هایمان، تنها از محصول این آرامش و امنیت تناول میکنیم.
🌹خداوند یار و نگهدار و پشتیبانشان باد. "إن شاءالله"
✍#دکتر_مریم_اشرفی_گودرزی
◀️به پایگاه خبری تحلیلی #خیمه_گاه_ولایت بپیوندید👇👇
➡️ https://eitaa.com/joinchat/2868117506C71fc999fff
هدایت شده از خیمهگاه ولایت
به فتوای امام خامنهای، مبارزه و مقابله با فرقه نجس بهائیت، واجب است.
خدایا، به حق این شبهای عظیم، ما را در راه مبارزه با اسرائیل و بهائیت که زاییده صهیونیسم است، به شهادت برسان
#بهاییت
◀️به پایگاه خبری تحلیلی #خیمه_گاه_ولایت بپیوندید👇👇
➡️ https://eitaa.com/joinchat/2868117506C71fc999fff
هدایت شده از تحلیل سیاسی و جنگ نرم
🔴رهبری امروز فرمودند: توطئه گران پشت صحنه بدانند که روز به روز بر شوکت قرآن افزوده می شود و انوار هدایت آن درخشان تر.
▪️پ ن: تمامی افراد حاضر در این عکس که ژاپنی هستند به دین اسلام گرویده اند
🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم
✍@tahlile_siasi
✍@tahlile_siasi
هدایت شده از تحلیل سیاسی و جنگ نرم
10.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شهیدی که سیل خانهاش را غیرقابل سکونت کرده بود
شهید «حسن وحیدی» از کادر پلیس راهور امروز در حمله تروریستی محور خاش تفتان به درجه رفیع شهادت نایل شد.
منزل این شهید والامقام در سیل اردیبهشت امسال بیشترین خسارت را دید به گونهای که با نفوذ آب به داخل منزل٬این خانه غیر قابل سکونت شد
🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم
✍@tahlile_siasi
✍@tahlile_siasi
هدایت شده از تحلیل سیاسی و جنگ نرم
13.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‼️عمامه به سرهایی که با سو تدبیر و عدم درک جنگ ترکیبی دشمن، ایران را به #آندلس شدن سوق میدهند!
🚫وزارت کشور از عمامه اینها نترسد، جلو اینها را بگیرد!
🎙حجةالاسلام احمد پناهیان
#جنگ_ترکیبی
#حجاب
🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم
✍@tahlile_siasi
✍@tahlile_siasi
هدایت شده از تحلیل سیاسی و جنگ نرم
🚨 ترور ۴نفر از کارکنان پلیس راه سیستانوبلوچستان
🔹در حمله تروریستی به واحد گشت پلیس راه در محور خاش به تفتان ۴نفر از ماموران پلیس راه به شهادت رسیدند.
🔺اولین تصاویر از شهدای حمله تروریستی به گشت پلیس راه در محور خاش به تفتان
#شهدا
#امنیت_اتفاقی_نیست
🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم
✍@tahlile_siasi
✍@tahlile_siasi
هدایت شده از شاهراه معرفت
🔥برگی دیگر از مدیریت مشکوک حرم امام
🔻پیگیر شرکت در مراسم شبهای دهه اول محرم در #حرم_امام_خمینی بودم که بهصورت باورنکردنی متوجه شدم که فقط تاسوعا و عاشورا مراسم رسمی دارند!!
🔻در حالی که در دهه اول محرم حتی تکایای کوچک مناطق دورافتاده هم مراسم عزاداری دارند، حرم معمار انقلاب اسلامی که باید از مراکز اصلی شور و شعور حسینی در کشور باشد دو روز برنامه رسمی اعلام کرده است!!
🔻آیا شایسته است حرم کسی که فرمود «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگهداشته است» اینگونه قربانی اندیشه های غلط گردانندگان کنونی آن شود؟
🔻آیا ارتباطی بین این نوع تصمیمات مشکوک با حملات سازماندهی شده غربگرایان به اسلام و عزاداری حسینی وجود دارد؟
🔻آیا وقت آن نرسیده که علمای راستین و جریانات اصیل انقلابی و مسئولان ذیربط نسبت به اتفاقاتی که در حرم امام خمینی و موسسه تنظیم آثار حال رخ دادن است قدری با توجه و حساسیت بیشتری وارد عمل شوند؟
🔻#سید_حسن چه زمانی اهل پاسخگویی و گفتگو با عموم مردم انقلابی خواهد شد؟
✍حمیدرضا ابراهیمی
💠 کانال معرفت شناسی
@sh_marefat
@sh_marefat
هدایت شده از تحلیل سیاسی و جنگ نرم
🔴 تصریح معاون اول قوه قضائیه به نداشتن خلاء قانونی در زمینه حجاب
🔰حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه:
" قوانین ما در حوزه حجاب بسیار #دقیق و #کامل است و ما امروزه در این حوزه خلاء قانونی نداریم، در حال حاضر باید قوانین را به میدان عمل بیاوریم و این در حالیست که دستگاههای مختلف در این زمینه باید ایفای نقش کنند. " / خبرگزاری میزان
✍پ.ن:
🔻از معاون اول قوه قضائیه باید تقدیر و تشکر کرد که به درستی و با نکته بینی به این مطلب تصریح کرده است.
👈 همچنین در ماه های گذشته نیز بارها این موضوع از سوی خواص انقلابی مطرح شد که ما در زمینه حجاب و عفاف نیاز به قانون جدید نداریم.
🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم
✍@tahlile_siasi
✍@tahlile_siasi