🔴نعل وارونه بی بی سی در روایت ایرانی #me_too
✍محمد عبدالهی
🔰طی دو سال گذشته و پس از افشاگری ها درباره «هاروی واینستین» تهیه کننده معروف هالیوودی و سابقه تجاوز وی به دست کم 80 زن، در غرب موجی تحت عنوان جنبش #me_too راه افتاد که دنیا را شگفت زده کرد. زنان زیادی در اروپا و آمریکا و حتی برخی کشورهای آسیای شرقی با انتشار تصاویر خود به همراه هشتگ #me_too به این جنبش پیوستند و مدعی شدند بارها مورد تجاوز قرار گرفته و سکوت کرده اند.
🔰مهمترین حقیقتی که در ماجرای جنبش «من هم همینطور» افشا شد، این بود که #تمدن_غربی که مدعی بود رهاوردش برای انسان ها آزادی و رفاه و امنیت است، با ترویج #آزادی (بخوانید بی بند و باری) چنین دست پختی به ارمغان آورده.
🔰البته در سال های اخیر و به دنبال #رسوایی_های_اخلاقی غرب برخی رویکردهای کم رنگ انسانی و اخلاقی در اروپا و ایالات متحده آغاز شد که سعی داشت #خویشتن داری (Sexual Abstinence Approach) را به عنوان نوشداروی این مرض مسری ترویج کند که چون حامی قدرتمندی بین سیاسیون و جامعه نخبه غربی ندارد و نیز اقداماتش در تضاد با منافع کمپانی های بزرگ پورن، مشروب و فیلم سازی ست نتوانسته توفیق چندانی کسب کند.
🔰اما اخیرا موجی در توییتر فارسی این بار در دفاع از قربانیان #تجاوز_جنسی در ایران شکل گرفته که برخی کاربران به بیان تجربیات خود از تجاوز جنسی می پردازند و در رسانه هایی چون #بی_بی_سی به صورت پررنگ بازتاب داشته است. این بازتاب ها همراه بود با تحلیل هایی که مدعی بود زنان ایرانی بالاخره تصمیم گرفته اند سکوت مرگبار خود در برابر تجربه های مکرر تجاوز به عنف را بشکنند و علیه ساختار مذهبی و حقوقی و اجتماعی که هیچ حمایتی از آنان در این موضوع ندارد، بشورند.
🔰فارغ از اینکه این موضوع حقیقت دارد یا دچار بزرگنمایی شده، به عنوان یک پدیده رسانه ای باید در جستجوی هدف پینوکیوی دماغ دراز بی بی سی و برخی اکانت های #فیک تابلودار توییتر فارسی از پرچمداری این موضوع بود.
🔰روی دست گرفتن این موضوع درواقع پیگیری یک خط #تحریف_روایت است که همواره در دستور کار بوقچی های رسانه ای غرب برای پوشاندن مشکلات خویش بوده. همزمانی این موج توییتری و بازتاب عجیب و غریبش با حادثه تکان دهنده هتل دریای سرخ #ایلات_اسرائیل و تجاوز گروهی سی مرد اسرائیلی به یک دختر 16 ساله که این روزها افکار عمومی اسرائیل را در شوک فرو برده و می تواند منجر به یک رسوایی اخلاقی بزرگ برای #رژیم_صهیونیستی در جهان شود، جالب توجه است.
🔰گویی رسانه های غربی به عنوان پادوی رژیم صهیونیستی تنها چاره شستن این لکه ننگ را هدایت افکار عمومی به کانال انحرافی برساخته ی بالا بودن آمار تجاوز به عنف در ایران دیده اند.
🔰البته دستاورد دیگر آنان از این تحریف روایت، #اتهام_زنی به اسلام در موضوع #حقوق_زنان است که تحلیل گران این رسانه ها سعی کرده اند با استفاده از کم اطلاعی مخاطبان عام از احکام قضایی جمهوری اسلامی در این موضوع، این وظیفه را به انجام برسانند.
🔰به این صورت که با التقاط اثبات قضایی مساله زنا با تجاوز به عنف، #ساختار_حقوقی شرع مبین اسلام را بر علیه زنان مورد تجاوز قرار گرفته معرفی کنند. آنان می گویند زنی که به او تجاوز شده باید چهار شاهد مرد برای ادعای خود بیاورد که چنین چیزی محال است و به همین دلیل متجاوز به عنف معمولا در هیچ دادگاهی محکوم نمی شود.
🔰درحالی که در قانون مجازات اسلامی، این اثبات زناست که وابسته به شهادت چهار مرد عادل یا سه مرد و دو زن است نه تجاوز به عنف. اثبات تجاوز به عنف نه محدود به شهادت شهود است و نه اقرار متجاوز؛ بلکه قاضی می تواند طبق علم خود که به طرق متعارف حاصل شده عمل کند که امروزه کسب علم قاضی با روش های پیشرفته ی پزشکی قانونی آسان تر شده.
🔰همچنین تخفیف هایی که در شرع مقدس برای جرم جنسی همراه با رضایت مثل پذیرش توبه مجرم پیشبینی شده، درباره تجاوز به عنف وجود ندارد و دین مبین اسلام به هیچ عنوان از حق فرد مورد تجاوز قرار گرفته و شکایت او در این موضوع نمی گذرد.
🔰پس هدف آمیختن شیطنت آمیز احکام این دو جرم متفاوت، تحریف واقعیت ها در کشور ما و انداختن توپ رسوایی غربی ها در زمین جمهوری اسلامی ست.
#محمد_عبدالهی
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
حضرت زینب (س) پیروز جنگ روایت های بعد از واقعه عاشورا
✍️معصومه نصیری ـ مدرس سواد رسانه ای
▪️سال ۶۱ هجری قمری، حسین(ع) و یارانش در کربلا به شهادت می رسند. دورانی که تصور بر این است رسانه فاقد معنا بوده و هنوز اثری از تکنیک های رسانه ای وجود نداشته است اما نگاهی به قبل، حین و بعد از این حادثه نمایانگر چیزی جز آنچه می پنداریم، است. برای وقوع چنین جنایتی آماده سازی افکار عمومی و #تغییر_دی_ان_ای_فکری_جامعه دارای اهمیت است. حاکمان آن دوران با تکیه بر شیوه های رسانه ای همچون عملیات روانی و شایعه سازی سعی در اقناع افکار عمومی برای همراهی با برنامه هایشان را داشتند و از همین روی مردم کوفه به یکباره تحت تاثیر روش های مورد اشاره، تغییر رویکرد داده و از همراهی با امام(ع) منصرف می شوند. آنها که خود حسین ابن علی را دعوت کرده بودند، تحت تاثیر القائات آن زمان، رفتاری مغایر با آنچه باید را اتخاذ کردند. در واقع با ایجاد _اختلال_در_معیار، در رویه و محاسبات نیز اختلال ایجاد شد.
▪️عملیات روانی گسترده دستگاه حاکم و القای دروغ در پوشش واقعیت، افکار عمومی آن دوران را برای همراهی در جنگ علیه خاندان رسالت، اقناع و متقاعد کرد. پنهان سازی بخشی از واقعیت و استفاده از تکنیک دروغ بزرگ توسط دستگاه حاکم، باعث شد تا بعد از حادثه عاشورا بسیاری ندانند آنکسی که یزید و ابن زیاد از او به عنوان خارجی یاد کردند و به قتلش رساندند، نوه رسول خدا (ص) بوده است. آنها با روایت سازی و تمسک به تکنیک برچسب زنی و عنوان سازی مردم را متقاعد کردند علیه کسی وارد جنگ شوند که در برابر حکومت خروج کرده است و #روایت «قیام علیه ظلم» را به روایت «خروج علیه خلیفه» تغییر دادند. بنابراین استفاده از تکنیک های مختلف پیش از وقوع حادثه کربلا، در وقوع آن نقش مهمی را ایفا کرد. حین حادثه عاشورا تک تک رفتارهای امام حسین(ع) و یارانشان کارکرد رسانه ای خاص خود را داشته است. از نماز ظهر عاشورا در میان جنگ تا توبه حر و رفتار ابوالفضل العباس و …. همگی حاوی پیام رسانه ای به مخاطب است.
▪️اما نکته مهم رفتار و نقش رسانهای حضرت زینب کبری(س) پس از عاشوراست. نقش رسانه ای ایشان در این مقطع تاریخی بر کسی پوشیده نیست. اوست که پیام عاشورا را در محیطی که دستگاه حاکم با القای دروغ و انگاره سازی های مختلف علیه امام حسین(ع) وارد عمل شده است، به گوش افکار عمومی زمانه ای خویش می رساند و با خطبه های تاریخی اش و رفتار توام با صبر و وقارش به گوش دنیا می رساند که آنچه به آن ها گفته شده، دروغ بوده و آنکه در دشت کربلا به شهادت رسیده، حسین (ع) بوده و آنجاست که مردم متوجه می شوند چه روی داده و آنکسی که علیه اش وارد جنگ شدند نوه رسول گرامی اسلام بوده است. زینب کبری(س) با #افشاگری خود، انگاره سازی و دستکاری واقعیت توسط دستگاه حاکم را ناکارآمد می کند. حضرت زینب (س) توانست تمام عمق فاجعه دشت کربلا را به گوش همگان برساند .
▪️بانوی گرامی کربلا پس از حادثه، با ایفای نقش رسانهای خود امکان هرگونه #دستکاری یا #رمزگشایی اشتباه را از مخاطب سلب و او را با حجمی از اطلاعات مواجه می کند تا چرایی و اهداف قیام حضرت اباعبدالله در برابر ظلم را برای همیشه تاریخ زنده نگه دارد که اگر او و خطبه هایش نبودند، دروغ پردازی دستگاه، جور حادثه را به گونه ای دیگر روایت می کرد. این #نقش_آفرینی_رسانه_ای_قدرتمند ایشان بود که توانست افکار عمومی را آگاه و تمام فضاسازی های شکل گرفته را بی اثر کند. آنچه به عنوان کارکرد رسانه ای آن دوران توسط حاکمیت صورت گرفته بود سرکوب افکار از طریق حذف و قلب حقایق بود. آن ها با #پاره_حقیقت_گویی، گاه بخشی از حقیقت را حذف و گاه بخشی غیرواقعی به آن اضافه می کردند و دست به تخریب و فریب افکار عمومی می زدند. آن ها با برچسب زدن (خروج علیه خلیفه) به ایجاد حوزه معنایی منفی برای سرکوب موضوع و فرد موردنظر، می پرداختند.
▪️ زینب (س) در عصر تحریف و دروغ و نیرنگ، توانست با ایفای نقش دقیق و به هنگام خود پیام واقعی کربلا و آنچه رخ داده بود را به گوش افکار عمومی برساند و تمام تکنیک های رسانه ای حاکمان دورانش را خنثی و پیام واقعی کربلا را برای همیشه در تاریخ زنده نگه دارد. در دوره ای که روایت های ارائه شده مبتنی بر دروغ و نیرنگ و تحریف عمیق تاریخی بوده است، حضرت زینب (س) با ارائه روایت مبتنی بر واقعیت و اثرگذاری ویژه افکار عمومی را با حقیقت بزرگی روبرو کردند که بنیانگذار جریانات پس از عاشورا و تا ابد خواهد بود.
و شاعر چه نیکو گفته است:
«سر نی در نینوا می ماند اگر زینب نبود کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود»
#معصومه_نصیری
@asrehooshmandi
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
📌تحریف موضوع، اینبار در روستای ابوالفضل!
🔶درگیری روز چهارشنبه در روستای ابوالفضل اهواز منجر به مجروح شدن تعدادی از اهالی روستا با گلولههای ساچمهای پلاستیکی شد تا خوراک خبری رسانههای معاند برای حمله به بنیاد مستضعفان فراهم شود.
نکات تحلیلی: 1- مخابره این حادثه یکی از مصادیق تحریف به شمار میرود، چراکه این اتفاق ارتباطی با بنیاد مستضعفان نداشته و به اجرای رأی کمیسیون ماده 100 شهرداری، بهمنظور رفع تصرف غیرقانونی زمینخواران توسط نیروی انتظامی مربوط میشده است که برخی رسانهها آن را به تلاش بنیاد مستضعفان برای تصاحب زمینهای روستاییان تغییر دادند. 2- به گفته فرماندار اهواز، روستایی به نام «ابوالفضل» در تقسیمات کشوری اهواز وجود ندارد. آنچه به روستای ابوالفضل نامیده میشود، یک سکونتگاه غیررسمی است که از سال ۲۰۰۵ شکل گرفته و مالکیت و اسناد این اراضی متعلق به بنیاد مستضعفان است. 3- در سالهای اخیر زمینخواران به صورت شبانه زمینهای زیادی را تصرف کردهاند و تاکنون چندین بار شهرداری برای رفع تصرفات به این روستا رفته و زمینهای مذکور را آزاد کرده است که البته با هیچگونه اعتراضی از سوی اهالی مواجه نشده است. 4- در کنار برخی تصرفات غیرقانونی در این منطقه، حدود 60 الی 70 خانوار نیز زندگی میکنند که وضعیت اقتصادی ضعیفی دارند. تعدادی از زمینخواران با قصد پوشش دادن به اقدمات غیرقانونی خود از طریق تحریک این قشر مستضعف و دادن اطلاعات غلط به آنها، باعث شدهاند که آنان با پرتاب سنگ و شیشه به سمت مأموران نیروی انتظامی، مانع از اقدام قانونی آنان شوند. در این درگیری تعدادی از مردم مجروح میشوند. سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی برای دلجویی از مردم مستضعف این منطقه صورت گرفت و بررسی علل و عوامل اصلی این حادثه نیز در دست بررسی است.
نکته راهبردی: بیقانونی زیبنده جمهوری اسلامی ایران در هیچ سطح و موضوعی نیست. اجرای قانون باید اولویت اول نهادهای اجرایی در همه دستگاهها باشد و روستای ابوالفضل نیز از این قاعده مستثنی نیست. بهیقین رسالت بنیاد مستضعفان که حمایت از اقشار ضعیف جامعه است، حمایت از اهالی واقعی این روستا را نیز وظیفه خود میداند و با در نظر گرفتن ملاحظات شهرداری و فرمانداری اهواز و با رعایت قانون، اقدامات لازم را انجام خواهد داد ولیکن رسانههای داخلی نباید بوق رسانهای دشمن شده و اجازه دهند عدهای زمینخوار با جریحهدار نمودن افکار عمومی، خواسته اصلی اهالی واقعی را تحریف نموده و از آب گلآلود ماهی بگیرند! (نویسنده: علی کارگر)
#تحریف
✅کانال بصیرت
را به بهترین دوستان و همکاران خود سفارش کنید.💐
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷 @basirat_fa
🇮🇷www.basirat.ir
⭕️دلسوزی برای ملت!
🔹در روزهای گذشته خبری تحت عنوان «بیانیه جمعی از فعالین سیاسی و مدنی» بهصورت همزمان در رسانههای معاند و رسانههای منتسب به جریان اصلاحطلب داخلی منتشر شد که در آن به محکومیت تعدادی از چهرههای سیاسی اعتراض شده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: «همگان مستحضرند که به علت افزایش سه برابری قیمت بنزین، قشرهای مختلف مردم به اعتراض برخاستند که متأسفانه در ادامه به خشونتهای گسترده و جانباختن دستکم ۲۳۰ تن از هموطنانمان منجر شد. حال نهادهای مسئول بهجای بررسی علل و عوامل این خطا و محاکمه مسببان آن، شهروندانی را محاکمه میکنند که از سر دلسوزی و برای حفظ امنیت و اعتبار کشور و دفاع از حقوق شهروندان، به مقامات و معترضان هشدار دادند که از توسل به هر نوع خشونت بپرهیزند.» اولین نکته قابلتأمل در این بیانیه اعتراضی، ماهیت امضاکنندگان آن است که خود را دلسوز ملت جا میزنند: «اردشیر امیرارجمند» (مشاور یکی از سران فتنه ۸۸ که از کشور متواری شد و به فرانسه گریخت)؛ «رجبعلی مزروعی» (از نمایندگان متحصن در مجلس ششم و از فعالین فتنه ۸۸ که چندی پس از فتنه، متواری و سپس بهصورت غیرقانونی از کشور خارج شد)؛ «عبدالعلی بازرگان» (از سران گروهک نهضت آزادی و از اعضای اتاق فکر فتنه ۸۸ در خارج از کشور) قرار گرفتن نام این افراد در کنار افرادی چون حجاریان و تاجزاده و علویتبار، بیشازپیش بر پیوند طیف تندروی اصلاحطلب و جریان برانداز در خارج از کشور صحه میگذارد. ثانیاً؛ در آبان سال گذشته، بیتدبیری در بخشهایی از دولت اصلاحطلبان در کنار برنامهریزی گسترده دشمن در پشتیبانی از اغتشاشات خیابانی، منجر به قربانی شدن تعدادی از هموطنانمان شد. حال جریان اصلاحطلب بهعنوان بانی وضع موجود و متهم اصلی اتفاقات آبان ۹۸، ژست شاکی و منتقد به خود گرفته است؟!
#تحریف
✅کانال بصیرت
را به بهترین دوستان و همکاران خود سفارش کنید.💐
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
🇮🇷 @basirat_fa
🇮🇷www.basirat.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپی که یادآور عصر عاشورا بود!
ماجرای سوزناک ارسال یک کلیپ برای همسر شهید مدافع حرم سعید انصاری
ویدئویی از جنایت تکفیریها که او را به یاد عصر عاشورا و غارت خیمهها انداخته است، آنجا که داعشیها حتی به جنازه شهدا هم رحم نمیکردند و سعی داشتند اموال آنها را بدزدند.یکی سر از تنش جدا بود😔
پ؛ن اونایی که میگن ماجرای کربلا باور کردنی نیست این کلیپ را ببینید
@AntiBBC
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلمی از زیر گرفتن عزاداران حسینی در شهر قدس
در دو نقطه از شهر قدس عزاداران را با ماشین زیر گرفتن در شب عاشوار ۶ نفر زخمی شد ؛حالا هم گفتن راننده مست بود!
یزیدیان همیشه هستن با احتمال ۹۰ درصداز عمد این کار کردن مشروب را هم وسیله کردن برای نجات خود که بگن ما حواسمون نبوده! چون که ازین موارد زیاد داشتیم
چند وقت دیگه برایشان از همون هشتگ های اعدام نکنید میزنن بدون توجه به این جنایتشون!
@AntiBBC
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم منتشر شده در مجازی به عنوان خودکشی اسب شمر!
که بگفته صاحبش بخاطر اینکه در تعزیه خوانی مانند گذشته اسب امام حسین نبود و نقش اسب دشمن را داشت خودکشی کرد !
@AntiBBC
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اهانت به امام حسین علیه السلام
سخنان تکان دهنده شهید مرتضی مطهری در مورد تفریح رفتن در ایام محرم
تفریح وقت زیادی دارد /هر وقت یک خطر عمیقی کشور را تهدید میکنه میان سراغ حسین (ع)!
@AntiBBC
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 آهای مسلمونی که توی عزای عزیزترین اولاد آدم،
رفتی ساحل تفریح و خوشگذرونی..
ارمنی و زرتشتی حرمت محرم سرش میشه.. تو سرت نمیشه.. خیلی بیچاره ای.. دلم برات میسوزه..
#شمال #کرونا #تفریح #خوشگذرانی #محرم #مازندران #گیلان #ساحل #بابلسر #کیش #سفر #تهران #ایران #عزا #عاشورا #تاسوعا #عزاداری #ارمنی #زرتشتی #هیئت #وزارت_بهداشت #بوشهر #بندرعباس #شیراز #بدبخت #حرمت #فرهنگ #مسلمان
👉 @roshangarii 🚩
⁉️متن شبهه👇👇👇
قابل توجه شیعیان حواستون باشه عصبانی نشید خواهر شمرو فحش ندین چون خواهر شمر زن حضرت علی همان ام البنین مادر حضرت ابوالفضل است مادر شمر هم فحش ندین چون مادر شمر مادر زن حضرت علی است در ضمن خواهر یزید را هم فحش ندین چون زن امام حسن است ابو سفیان و عمرو ابوبکر را هم فحش ندین چون هر سه تای اون ها پدر خانم های حضرت محمد هستن بهتره به خودتون فحش بدین که نا آگانه به اختلاف خانوادگی اینا دخالت کرده اید این ها از نظر نسبی و سببی هزار جور باهم فامیل بودن
✅ پاسخ : 👇👇👇
از دیرباز، شبهات بسیاری به اصل قیام عاشوراء و برخی مسائل تاریخی آن گرفته میشد که به احسن وجه توسّط علمای شیعه پاسخ داد شده است.اخیراً برخی از جاهلان مغرض، شمر بن ذی الجوشن قاتل حضرت اباعبد الله الحسین(علیهالسلام) را برادر حضرت امّالبنین، همسر دوم حضرت امیرالمؤمنین و مادر حضرت اباالفضل العباس(سلام الله علیه) دانستهاند. قصد ایشان از این دروغ پراکنیها، خانوادگی جلوه دادن قیام بزرگ آن حضرت بوده است.امّا منشأ این افتراء کلماتی است که تاریخ نگاران از قول شمر بن ذی الجوشن در شب عاشوراء نقل میکنند. در آن شب، شمر همراه امان نامهای به نزدیک خیمه حضرت اباالفضل العباس آمد و ایشان را با این عبارت صدا زد:«ای فرزند خواهر من! شما را امان دادم؛ خود را به کشتن ندهید و چنگ بر طاعت امیرمومنان یزید بزنید». [۱]
اگر شمر بن ذی الجوشن، دایی عباس بن علی بوده باشد، باید شمر را برادر أم البنین بدانیم و حال آنکه اینگونه نیست.
پدر أم البنین، حزام بن خالدربیعةو پدر شمر، جوشن بن شرحبیل بن الأعور بوده است.
درست است که شمر بن ذی الجوشن و أم البنین هر دو از قبیلهٔ بنی کﻠﺎب هستند، امّا هرگز برادر و خواهر نبودهﺍند.
زمانی که شمر امان نامه را عنوان کردند به خاطر هم قبیله بودن گفتند خواهر زاده های من کجایند!!!
شمر بن ذی الجوشن و مادر حضرت عباس، هر دو از نسل «کلاب» میباشند. هر کدام با چند واسطه به «کلاب» میرسند. «کلاب» یازده پسر دارد. نام یکی از آنان «کعب» و نام دیگری «ضباب» است. حضرت ام البنین از نسل «کعب» و شمر، از نسل «ضِباب» است.
نسب ام البنین: ام البنین بنت حزام بن خالد بن ربیعه بن وحید بن کعب بن کلاب.
نسب شمر: شمر بن ذیالجوشن (جمیل) بن اعور (عمرو) بن ضِباب (معاویه) بن کلاب. حضرت عباس نوة دختری کلاب و شمر نوه پسری کلاب است. [۲]
شمر چون دید که ابن سعد مهیای قتال است به نزدیک لشکر امام علیه السلام آمد و بانگ زد که کجایند فرزندان خواهر من عبدالله و جعفر و عثمان و عباس چه آنکه مادر این چهار برادر ام البنین از قبیله بنی کلاب بود که شمر ملعون نیز از این قبیله بوده....
امام حسین علیه السلام بانگ او را شنید برادران خود را امر فرمود که جواب او را دهید اگرچه فاسق است لکن با شما قرابت و خویشی دارد، پس آن سعادتمندان با آن شقی گفتند چه بود کارت؟
گفت ای فرزندان خواهر من شماها در امانید با برادر خود حسین رزم ندهید از دور برادر خود کناره گیرید و سر در طاعت امیرالمؤمنین یزید (ملعون) درآورید.
جناب عباس بن علی علیه السلام بانگ بر او زد که بریده باد دستهای تو و لعنت باد بر امانی که تو از برای ما آوردی، ای دشمن خدا امر میکنی ما را که دست از برادر و مولای خود حسین بن فاطمه علیه السلام برداریم و سر در طاعت ملعونان و فرزندان ملاعینان درآوریم آیا ما را امان میدهی و از برای پسر رسول خدا صلی الله علیه و آله امان نیست؟
شمر از شنیدن این کلمات خشمناک شد و به لشکرگاه خویش بازگشت.
نتیجه اینکه: حضرت امّ البنین هیچ نسبت فامیلی نزدیکی با شمر بن ذی الجوشن(لعنه الله) نداشته است و با این سخن فریبکارانه خود میخواسته حضرت ابالفضل العباس را که مهمترین حامی اباعبدالله بود، به سمت خود جلب کند. حضرت عبّاس نیز جواب دندان شکنی به او داد و فرمود:
«دستهای تو شل باشد و قطع شود و خدا امان تو را لعنت کند، ای دشمن خدا! ما را امر میکنی بر اینکه برادر و سید خود امام حسین را رها کنیم و به زیر طاعت ملاعین فرزند ملاعین داخل شویم...». [۳]
پی نوشت:
[۱]. سید بن طاوس اللهوف ص ۸۷- علامه مجلسی جلا العیون ص ۵۷۰.
[۲]. مقتل الحسین ، ص ۲۰۹ ،سید عبد الرزق موسوی مقرم ، قم ،منشورات دار الثقافه والنشر ، نقل از جمهره انساب العرب، ۲۷۰، ۲۶۵ ـ ۲۶۱.
[۳]. سید بن طاوس اللهوف ص ۸۷- علامه مجلسی جلا العیون ص ۵۷۰.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
10.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸️حرمت شکنی تاسوعا و عاشورا در بابلسر ! / از رقصیدن دختران تا تعارف زدن مشروب
🔹شب تاسوعا ، جلوی هیئت ثارالله بابلسر هنگام دمام زنی عده ای دختر روی طبقه هفتم میرقصیدند !
🔹علنا در ساحل بابلسر مشروب تعارف میزنند به یکدیگر !
🔹مسئول امنیت شهر جواب امام جمعه و فرمانده انتظامی شهر رو ندادند!