eitaa logo
الزهرا ۶
95 دنبال‌کننده
8هزار عکس
4.8هزار ویدیو
12 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
12.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠جریان تردید در کمین است... 🔹این سخنرانی استاد مهدوی ارفع مربوط است به سال ۹۸، اما هر بار که آن را استماع مینمایم برایم تازه گی دارد و انگار همین الان و برای همین زمان حال ایراد شده است، این ویدئو را مجددا و با دقت ملاحظه نمائیم و از عبرتهای تاریخ درس و پند بیاموزیم.... !! 🔹 در کمین است تا از جهل جامعه نهایت سو استفاده را کند و ابزار آن رسانه و فضای مجازی است 🔰به 🇮🇷 بپیوندید ↙️ 🆔 @gharargahcayberi
5.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۴۰ ثانیه از لحظات اشک و شادی اجتماع «دنیا رو عاشقت میکنم»❤️ 💠جمع‌خوانی چند هزار نفره گروه سرود محیصا💠 واقعا چه چیزی می‌تونه این ارادت و اشک‌ خالص کودکانه رو از بین ببره؟🥺 گاهی وقت‌ها این شعرها بهونه‌ای میشه برای ایجاد یک حس عاشقانه حسی که هیچوقت محوشدنی نیست... 💠به زودی کلیپ کامل منتشر خواهد شد💠
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
6.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چه‌موقع باید امر به معروف و نهی از منکر کرد 🆔 @Shobhe_Shenasi
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
احتمالا این تصویر را تا کنون ندیده اید... 🆔 @Shobhe_Shenasi
چرا از نظر طب اسلامی نباید میوه را با غذا میل کنیم؟🔍 🍓•☜مصرف میوه با غذا سوء هاضمه و اخلاط فاسد تولید کرده و موجب تباه شدن معده می گردد. تنها دو میوه زیتون و انار، مجوز مصرف با غذا را دارند میوه ها به تنهایی و در وعده جداگانه ای مصرف شوند. 🍓•☜و در هر وعده تنها یک نوع میوه (به دلیل متفاوت بودن زمان هضم مواد غذایی مختلف) که البته باید در فصل خودش و کاملا رسیده (کال نباشد) میل شود. به عنوان مثال در یک وعده نباید همزمان از سیب و پرتقال استفاده شود. 🍏 📝 🍃🍎 i ‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
هدایت شده از لدورا
لطفا دور بزنید!!! خداوند توبه کنندگان را دوســــت دارد صرفا جهت اطـــلاع یادت باشد هیچ وقت برای برگشت دیر نیست. هرکجا فهمیدی اشتباه رفتی بلافاصله دور بزن و برگرد 🌺🌺🌺🌺
هر روز یک صفحه از قرآن هدیه به ۱۴معصوم واهلبیت و یارانشون از طرف زنده ها مون و امواتمون برای سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان علیه السلام 💚🌺❤️
نکته هایی از قرآن کریم صفحه 597 1* نام انجیر یكبار و زیتون، شش بار در قرآن آمده است و هر دو داراى خواص غذایى و درمانى فراوانى هستند. انجیر براى هر سن و سالى به خاطر قندى كه دارد مفید است. ورزشكاران و كسانى كه دچار ضعف و پیرى هستند به خوردن آن سفارش شده‌اند. بر اساس برخى روایات، انجیر میوه‌اى بهشتى است و در طبّ قدیم، معجون انجیر و عسل براى زخم معده و انجیر خشك براى تقویت فكر سفارش شده است. امام رضاعلیه السلام فرمود: انجیر بوى دهان را مى‌برد، لثه‌ها و استخوان‌ها را محكم مى‌كند، مو را مى‌رویاند، درد را برطرف مى‌سازد و مثل دارو مؤثر است. زیتون، بلغم را برطرف مى‌سازد، رنگ صورت را صفا داده اعصاب را تقویت نموده، بیمارى و درد و ضعف را از بین مى‌برد و آتش خشم را فرو مى‌نشاند.(بحارالانوار، ج 66، ص‌183 به نقل از تفسیر نمونه) 2* امنیّت شهر مكّه، دعاى حضرت ابراهیم است كه گفت: «ربّ اجعل هذا بلداً آمنا»(بقره، 126) و این دعا مورد استجابت واقع شد. «هذا البلد الامین» 3* انسان در آفرینش بر همه موجودات برترى دارد. «خلقنا الانسان فى احسن تقویم» 4* دورى از ایمان و عمل صالح سبب سقوط است و ایمان، عامل دورى از هر گونه پستى و نزول است. «رددناه اسفل سافلین الاّ الّذین آمنوا و عملوا الصالحات» 5* از افتخارات اسلام این است كه كارش را با قرائت و علم و قلم شروع كرد و اولین فرمان خداوند به پیامبرش فرمان فرهنگى بود. 6* آغاز تحصیل علم باید با نام خدا باشد. «اقرء باسم ربّك» فارغ التحصیلان نیز باید در راه او باشند. «فاذا فرغت فانصب و الى ربّك فارغب» 7* اولین فرمان اسلام، فرمان فرهنگى است. «اقرء» 8* خواندن باید جهت الهى داشته باشد. «اقرء باسم ربّك» 9* پرورش الهى هم مادّى است، «ربك الّذى خلق - خلق الانسان من علق» هم معنوى. «ربّك الاكرم - الّذى علّم بالقلم» 10* معلم اصلى انسان خداست. «علّم الانسان ما لم یعلم» 11* قلم، بهترین وسیله انتقال دانش است. «علّم بالقلم» 12* رهائى از جهل با استفاده از قلم، جلوه‌اى از كرم و ربوبیّت اوست و نویسندگى هنر مطلوب و مورد ترغیب اسلام است. «علّم بالقلم» 13* خداوند هم جسم انسان را رشد مى‌دهد و هم روح او را. (كلمه «ربّك» میان دو كلمه «خَلَق» و «اِقرء» آمده است.) «اقرء باسم ربّك الّذى خلق» 14* اگر انسان ظرفیّت نداشته باشد، یا ثروت او را مغرور مى‌كند، چنانكه قارون مى‌گفت: «انّما اوتیته على علم عندى»( قصص، 78) یا قدرت او را مغرور مى‌كند، چنانكه فرعون مى‌گفت: «الیس لى ملك مصر»(زخرف، 51) یا علم او را مغرور مى‌كند. چنانكه بلعم باعورا به آن گرفتار شد. «آتیناه آیاتنا فانسلخ منها»(اعراف، 175) ولى اگر ظرفیّت باشد، حتى هر سه در یك نفر جمع مى‌شود مثل حضرت یوسف و سلیمان ولى مغرور نمى‌شود، چون همه را از خداوند مى‌داند نه خود. چنانكه حضرت سلیمان گفت: «هذا من فضل ربّى»(نمل، 40) و حضرت یوسف گفت: «ربّ قد آتیتنى من الملك و علّمتنى من تأویل الاحادیث»(یوسف، 101) آرى خطر آنجاست كه انسان به خود بنگرد نه خدا.(تفسیر نوین) «أن رآه استغنى» 15* انسان به خاطر آنكه به غلط خود را بى‌نیاز مى‌پندارد دست به طغیان مى‌زند. «لیطغى ان رآه استغنى» 16* انسان كم ظرفیّت است و پندار بى‌نیازى او را مست مى‌كند. «لیطغى ان رآه استغنى» 17* غنى بودن كمال است، ولى خود را غنى دیدن زمینه لغزشهاست. «راه استغنى» 18* هر چه داریم مى‌گذاریم و مى‌رویم خود را بى نیاز نپنداریم. «انّ الى ربّك الرجعى» 19* نشانه بندگى خدا نماز است. «عبدًا اذا صلّى» 20* سزاوار است كسى كه امر به تقوا مى‌كند خودش از راه یافتگان باشد. «كان على الهُدى او امر بالتّقوى» 21* ریشه طغیان دو چیز است: یكى آنكه خود را بى‌نیاز مى‌بیند. «رآه استغنى» دیگر آنكه خدا را نمى‌بیند و گمان مى‌كند خدا هم او را نمى‌بیند. «ألم یعلم بانّ اللّه یرى» 22* امام على‌علیه السلام مى‌فرماید: ثمره علم بندگى خداست. آغاز این سوره فرمان قرائت و تعلیم با قلم بود و پایانش سجده و تقرّب است. یعنى علم مفید، علمى است كه ما را به خدا برساند. البته راه قرب به خداوند شامل تمام كارهایى است كه با قصد قربت انجام مى‌شود، لیكن سجده بهترین راه قرب است. 23* در برابر ستمگران تهدید لازم است.«لنسفعًا بالناصیة» 24* دروغ و دروغ‌گویى ریشه دیگر خطاها و خلاف‌كارى است. «كاذبة خاطبة»