@zekrroozane ذڪـر روزانہ - تحدیرجزء19(معتزآقائی).mp3
4.07M
جزء19
📖🌹📖🌹📖🌹📖🌹📖🌹📖
#تحدیر (تندخوانی) #جزء9⃣1⃣ توسط #استاد_معتز_آقایی
❖═▩ஜ••🍃🌸🍃••ஜ▩═❖
امروز: دوشنبہ
جزء #نوزدهم هدیه به پیشگاه مقدس
🌹حضرت امام حسن(عليهالسلام)
و
🌹حضرت امام حسین(عليهالسلام)
💠وبه نیت:
ظهور وسلامتی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) طول عمر مقام معظم رهبری شفای بیماران اسلام وشادی ارواح طيبه شهداء ودر گذشتگان مؤمنین و مؤمنات
❖═▩ஜ••🍃🌸🍃••ஜ▩═❖
#جزء19
64Bit🚀3/8 :MB⏰Time=33/29
السلام علیک یا صاحب الزمان(عج)
خوشا آنکه غیر از ظهورت نگارا
شب قدر ؛ دیگر دعایی ندارد
🤲🏻یا عالی بحق علی عجل لولیک الفرج
داشتم فکر می کردم، شیخ عباس قمی صاحب مفاتیح، می توانست در آخر هر کدام از اعمال، بابی باز کند با عبارت «و اما مادران...»
اجر هر عمل را که میگوید، دستور هرکدام را که توضیح میدهد، زیرش بنویسد: اما برای #مادران، این چنین است که ....
👌مثلاً همین شب قدر!
سخنی هست دربارهٔ زنی که سجادهاش را پهن میکند و قرآن و مفاتیحش را میگذارد گوشهاش
و بعد
شروع میکند
مدام میرود به آشپزخانه؛ چای میگذارد، میوه تکه میکند، سقا میشود،...
و اشکهایش، با زمزمهی جوشن، میچکد پای گاز، وقت چشیدن نمکِ سحری و نهار فردای بچهها؟
گفتیم اشک و گریه
اصلاً چه میگویید دربارهٔ زنی که تا شانهاش تکان میخورد و میخواهد کمی اشک بریزد، کودکش سرش را خم میکند زیر چادرش و ملتمسانه میگوید «گریه نکن 😯😢»؟
بگویید اجر این خندههای اجباری تلخ و شیرین چند؟
زنی که عادت ندارد تنها، جامهٔ نور بپوشد
و بچههایش را یکی یکی میبرد غسل شب قدر بدهد، تا طهارتِ مضاعف شود برایشان تا سال بعد،
و از خستگی این غسلها، خوابش بگیرد و کمی چرت بزند،
بهرهای از این لحظات ناب از دست رفتهٔ لیلة القدر، دارد؟
نمیدانم........
فقط.... اگر این دقت هاواعمال سادهٔ این مادرهانبود
و شب های قدر، به جای خواباندن کودکانشان
و نشستنِ فارغ بال تا خود سحر بر سر سجاده
آنان را با پاشیدن آب به صورتشان و هزار وعده و سرگرمی بیدار نگاه نمیداشتند،
به گمانم نه شیخ مفیدی در این دنیا یافت میشد، نه شیخ صدوقی، نه سیدرضی، نه طباطبائی، نه امینی نه...!
راستش… فکر میکنم
سهم قابل توجهی از ثواب تمام اعمالی که ما عاملین به مفاتیحالجنان، تا خودِ صبحِ قیامت، انجام میدهیم،
ثواب تمام جوشنها، کمیلها، نمازها، توسلها، زیارتها،صاف میرسد به مادرانمان!
✍خانم دکتر موحد
تقدیم به همه مادران
صاحب قدر کجایی که هـمه قدر تویی
در شب تیره ی هستی بخدا بدر تویی
یا اباصالح زهرا به رهت منتظرم
معنی صبر تـو و انسعۀ صدر تویی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج🌙✨
#الهی_العفو🌙✨
#شب_قدر🌙✨
#الّلهُـمَّ_عَجِّـلْ_لِوَلِیِّکَــ_الْفَـرَجْ
🌹 اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ 🌹
🌺🌷🌹
🌺🌷 منتظران ظهور 🌷🌺
🇮🇷
🌷 اَللّهُـمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّـکَ الفَــرَج 🌷
نکته هایی از قرآن کریم صفحه 570
1* هیچگاه خود را بهترین ندانید كه خداوند بهتر از شما را بیاورد. «نُبدّل خیراً»
2* تا احتمال اثر هست، ارشاد لازم است، امّا بعد از یأس از هدایت باید آنان را رها كرد. «فذرهم»
3* سخنان یاوه و بىپایه درباره دین و رهبران دینى، انسان را در باتلاق گناه فرومىبرد و او را گرفتار و مشغول مىسازد. «یخوضوا و یلعبوا»
4* وظیفه دعوت و ارشاد، مادامى است كه زمینهاى براى پذیرش باشد، امّا اگر آنان یاوهگویى مىكنند و همه چیز را به بازى گرفتهاند، باید به حال خود رها شوند. «ذرهم یخوضوا و یلعبوا»
5* عقاب قبل از بیان، جایز نیست. «انذر قومك من قبل ان یأتیهم عذاب الیم»
6* پیروى از انبیا، نتیجه و ثمره ایمان به خدا و معاد است. اول توحید و تقوا، سپس اطاعت از پیامبر. «ان اعبدوا اللّه واتّقوه و اطیعون»
7* انسان داراى دو اجل است:
اجلى كه با عبادت و تقوا به تأخیر و با گناه و خلاف جلو مىافتد.
اجل نهایى كه قابل تغییر نیست و نامش «اجل مسمّى» است.
امام صادقعلیه السلام فرمودند: «یعیش الناس باحسانهم اكثر ممّا یعیشون باعمارهم و یموتون بذنوبهم اكثر ممّا یموتون بآجالهم»(بحارالانوار، ج5، ص140) بیشتر عمر مردم بخاطر احسان و بیشتر مرگ ها بخاطر گناهان است و كمتر كسى است كه عمر یا مرگش به طور طبیعى باشد.
8* گناهان گذشته، با ایمان آوردن بخشیده مىشود. «اَن اعبدوا اللّه... یغفر لكم من ذنوبكم»
9* ایمان و عمل صالح، سبب طول عمر و دفع بلا مىشود. «یؤخّركم الى اجلٍ»
10* انسان رابطه میان ایمان وعمل صالح با طول عمر را نمىداند. «لو كنتم تعلمون»
11* ناله به درگاه حق، شیوه انبیاست. «ربّ انّى دعوت قومى»
12* ارشاد و تبلیغ مردم باید مستمر باشد. «لیلاً و نهاراً»
13* اگر زمینه پذیرش نباشد، دعوت شبانه روزى پیامبر هم اثرى ندارد. «لیلاً و نهاراً فلم یزدهم دعاءى الاّ فرارا»
14* در تبلیغ باید شرایط زمان و مكان و حالات افراد را در نظر گرفت. گاهى باید سرّى باشد و خصوصى، گاهى علنى و عمومى. «لیلاً و نهاراً... دعوتهم جهارا... اعلنت لهم... اسررت لهم»