eitaa logo
ظهور و معرفت جهانی امام زمان: آماج
119 دنبال‌کننده
51 عکس
13 ویدیو
17 فایل
ایده ها و متن ها و طرح های منتظرانه جهت معرفی امام زمان به دنیا ... ارسال ایده ها به آیدی @amajj12
مشاهده در ایتا
دانلود
برای تبلیغ امام زمان علیه السلام همه ی ما رسانه شویم. -- کارهائی متولی خاصی دارد که همان ها باید انجام دهند ، اشتراک آب و برق و گاز و.... سرِخود نمی شود ، متولی اش شرکت آب و برق و گازند ، تبلیغ امام زمان علیه السلام متولی خاصی ندارد ، نباید به بهانه ی وجود روحانیت یا حکومت اسلامی از زیر بار وظیفه ی تبلیغ امام عصر طفره رفت و آن را محوّل به آنها کرد . -- هرشیعه ای موظف است برای تبلیغ امام زمان علیه السلام مثل یک رسانه عمل کند ، یعنی خودش رسانه شود ، مطالب درست را انتخاب و از طریق ابزار و رسانه های موجود به همه برساند. در چند سال گذشته شور و شوق ظهور منجی موعود در سراسر جهان و در میان همه اقوام، ملل و مذاهب رشدی شتابان داشته و مباحث مربوط به آخرالزمان شناسی و منجی گرایی با سرعتی باورنکردنی گسترش یافته است. پیروان اهل بیت علیه السلام در سرزمین اسلامی ایران نیز به مدد انفاس قدسی حضرت بقیة اللّه الأعظم ـ أرواحنا له الفداء ـ توجه روزافزونی نسبت به موضوع مهدویت و انتظار پیدا کرده و عاشقان حضرت مهدی علیه السلام گوشه، گوشه این سرزمین را تبدیل به مجالس ذکر یاد و نام آن عزیز سفر کرده نموده اند. امروزه در کشور ما کمتر مرکز علمی، آموزشی و فرهنگی دیده می شود که در آن محفل، انجمن، کانون، گروه یا نشریه ای با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار یا تحقیق و پژوهش در این زمینه شکل نگرفته باشد. اما حساسیتها و ظرافتهای فرهنگ مهدوی، از یک سو، و آسیبهایی که ممکن است در این میان از سوی دشمنان دانا یا دوستان نادان متوجه این فرهنگ شود، از سوی دیگر، ضرورت توجه به رسالتها و وظایف مبلغان و مروّجان فرهنگ مهدوی را دو چندان ساخته است. @amaj12
ایده ها و پیام ها و طرح های خود را برای معرفی امام زمان به مردم جهان به این ایدی ارسال فرمایید: @amajj14 و @amajj12
همه پیام ها و طرح ها و ایده ها و متن های شما برای معرفی امام زمان منجی موعود به آحاد مردم دنیا در این کانال درج خواهد شد. ان شا الله از یاران امام زمان باشید.
معرفی امام زمان(عج) به مردم دنیا به زبان انگلیسی امام دوازدهم‌؛حضرت مهدی (عج) حضرت مهدى موعود (که غالبا به لقب امام عصر و صاحب الزمان ذکر مى شود) فرزند امام یازدهم که اسمش مطابق اسم پیغمبراکرم صلّى اللّه علیه و آله و سلّم بود در سال ۲۵۶ هجرى در سامرا متولد شده و تا سال ۲۶۰ هجرى که پدر بزرگوارش شهید شد تحت کفالت و تربیت پدر مى زیست و از مردم پنهان و پوشیده بود و جز عده اى از خواص شیعه کسى به شرف ملاقات وى نایل نمى شد. پس از شهادت امام یازدهم که امامت در آن حضرت مستقر شد به امر خدا غیبت اختیار کرد و جز با نوّاب خاص خود بر کسى ظاهر نمى شد جز در موارد استثنایى‌ غیبت امام زمان علیه السّلام به دو بخش منقسم مى شود.اوّل (غیبت صغرى): که از سال ۲۶۰ هجرى شروع نموده و در سال ۳۲۹ خاتمه مى یابد و تقریبا هفتاد سال مدت امتداد آن مى باشد. دوم (غیبت کبرى): که از سال ۳۲۹ شروع کرده و تا وقتى که خدا بخواهد ادامه خواهد یافت. پیغمبراکرم صلّى اللّه علیه و آله و سلّم در حدیث متفق علیه مى فرماید: (اگر نمانده باشد از دنیا مگر یک روز، خدا آن روز را دراز مى کند تا مهدى از فرزندان من ظهور نموده دنیا را پر از عدل و داد کند چنانکه از ظلم و جور پر شده باشد. به موجب قانون هدایت عمومى که در همه انواع آفرینش جارى است، نوع انسان به حکم ضرورت با نیرویى (نیروى وحى و نبوت) مجهز است که او را به سوى کمال انسانیت و سعادت نوعى راهنمایى مى کند و بدیهى است که اگر این کمال و سعادت براى انسان که زندگیش زندگى اجتماعى است، امکان و وقوع نداشته باشد اصل تجهیز لغو و باطل خواهد بود و لغو در آفرینش وجود ندارد.... @amaj12
کمک بلاعوض در یک درصد طلایی اگر صاحب کسب و کاری هستید که درآمد آزادی دارد و میخواهید گره در کارتان نباشد حتما قبلش گره از کار دیگری باز کنید. ایده ای به نام یک درصد طلایی که میتواند تاثیر بسیار مثبتی هم روی درآمد کسب و کار شما داشته باشد و هم مشکلی از نیازمندی را حل کند . قضیه این است که یک درصد طلایی همان یک درصد از هر پروژه یا سود ماهیانه و... است که میتوانید در کارت بانکی جداگانه ای واریز کنید و حق برداشت از آن کارت را نداشته باشید مگر با نیت امام زمان عج و کمک به نیازمندان به صورت بلاعوض . این کار خیر جدا از اینکه امر خیری است که هدف اصلی همین است اما نه اینکه صاحب آن پول شما هستید بلکه صاحب آن فقط امام زمان است و دوم اینکه خیر و برکت و روزی شما طبق آیات قرآن و روایات ائمه تا ۱۰ برابر بیشتر به سمت شما بازخواهد گشت و این واقعا توسط افرادی که کاسب بودند و شغل آزاد داشته اند و در شرایطی سخت کرونا که قرار گرفته بودند راهی جز توسل به امام زمان نداشتند و آن هم با اقدام عملی و با همین روش یک درصد طلایی . @amaj12
چگونه این کار را انجام دهیم ؟ تخصیص یک کارت مجزا برای شروع نیاز به این است که حتما یک شماره کارت را برای این امر در نظر بگیرد، این کارت را فقط به همین نیت تعیین کنید. و تمام پولی که قرار است در ۱ درصد طلایی وارد شود به همین کارت واریز کنید. گاهی اوقات ممکن است کمی در انجام این موضوع دچار تردید شوید و یا شاید مبلغ ۱ درصد سنگین باشد ولی مهم ترین مرحله پا گذاشتن روی نفس خود و رد شدن از گرده ای است که باید به سختی از آن عبور کنید فَلَا اقْتَحَمَ الْعَقَبَةَ (سوره بلد آیه ۱۱) لذا مهم ترین قسمت همان رد شدن از گردنه سختی است که انسان با آن روبرو میشود. امیدواری به اینکه هر فعالیت تجاری شما یک درصد آن برای امام زمان است با این نیت کارت را شروع کن و فقط خودت و خانواده ات را دلیل کار و تلاشت نبین. امر خیر کاری است که افرادی بزرگی در دنیا آن را انجام میدهند و انجام داده اند و صرفا توسط مومنین انجام نمیشود. از انجامش لذت ببر و دیگران را به انجامش تشویق کن اگر نیت خالصانه باشد حتما به زودی نتیجه مثبت کارت را خواهی دید و با انجامش هیچ گاه پشیمان نخواهی شد . اگر دچار تردید شدی آن را وسوسه ای از ذهنت ببین که میتواند شما را گول بزند. @amaj12
ایده ها و پیام ها و طرح های خود را برای معرفی امام زمان به مردم جهان به این ایدی ها ارسال فرمایید: @amajj14 @amajj12
ایجاد کرسی مهدی شناسی در حوزه و دانشگاه در تمامی دانشگاههای جهان، برای شناخت افکار اندیشمندان بزرگ، کرسیهای تدریس وجود دارد و تخصص پاره ای از اساتید، تنها تدریس افکار یک اندیشمند است؛ به عنوان مثال، برخی استادان در زمینه تدریس اندیشه های ارسطو، تبحر دارند، برخی درباره افکار کانت صاحب نظر هستند، و برخی در مورد هایدگر و... . آیا اهمیت ارسطو و هایدگر در تاریخ فرهنگ ما از حضرت محمد(ص) و پیشوایان دین(ع) بیشتر است و آیا آنان در فرهنگ سازی و شکل گیری تمدن اثرگذارتر بوده اند؟! به اقرار همه دین پژوهان هیچ کس به سان پیامبران و شخصیتهای آسمانی در تاریخ فرهنگ و تمدن مؤثر نبوده اند. بنابراین لازم است که در دانشگاهها (دانشکده های الهیات، جامعه شناسی، ادیان و مذاهب و...) برای هر یک از امامان(ع) از جمله امام مهدی(ع) کرسی درس ویژه پیش بینی شود و افرادی پرورش یابند که درباره بزرگان هدایت و وحی صاحب نظر باشند. هم چنین لازم است در حوزه های علمیه، در زمینه امام شناسی و مهدویت همانند بسیاری از مباحث نظری ـ که شاید نسبت به این موضوعات کم اهمیت تر هم باشند ـ به اجتهاد نظری و بحثهای گسترده پرداخته شود. حوزه های علمیه موظف هستند که درباره روایات مهدویت، بحث و بررسی کنند و مردم را از فقر فرهنگی پیرامون امام زمان(ع) نجات دهند. در پایان، این نکته را می افزاییم که انسان پس از رنسانس، که گمان می کرد نیازمند دین نیست، ارتباط خود را با آسمان قطع کرد و همه اموری را که گمان می برد با آنها به آرامش می رسد، مانند تکنولوژی و صنعت، علوم تجربی، خردورزی، اقتصاد، فلسفه های جدید، روش شناسی علوم و بسیاری از امور را تجربه نموده، اما اینک پس از گذشت قرنها دریافته است که هیچیک از این امور نمی توانند به او کمک کنند. انسان مدرن که از راه طی شده، خسته گردیده و سرگشته از تمام آثار و ثمرات رنسانس، به دنبال جزیره های جدید و اکسیری است که به او التیام دهد و از خستگی برهاند؛ هر روزی به دنبال فردی و جماعتی می دود، اما همه آنها سرابی بیش نیستند و انسان معاصر با تمام لذتها و تنوعاتی که دارد بهت زده تر و خسته تر می شود. بنابراین، ایجاد ارتباط میان انسان معاصر و امام عصر(ع) که ذخیره هدایت خداوند است، بزرگ ترین خدمتی است که می توان به انسان خسته و سرگشته معاصر نمود. گره زدن مهدویت با انسان معاصر، از اعتقادات کلان دین، اسطوره زدایی می کند و نیز انسان مدرن را با عرصه ای جدید آشنا می سازد. از این رو سزاوار است که ادیان، متاع ارزشمند خود را به بازار اندیشه ها و دکترین ها عرضه کنند تا ببینند چگونه متاع آنان در عصر سرگشتگی ها، دلربایی می کند و دیگران را واله و بتهای سامری را محو می سازد. بیهوده نیست که ادیان، ظهور منجی را به زمانی وعده داده اند که انسان به ابتذال و طغیان کشیده می شود و سراسر وجود او سرشار از تشنگی و نیاز می گردد. آخرین ذخیره ادیان، به اذن خداوند زمانی ظهور خواهند کرد که همه او را بخواهند؛ مصلح آخرالزمان متعلق به همه انسانهایی است که سراسر نیاز و تقاضا باشند؛ او اقیانوسی عمیق و زلال است که همه را در خود شست وشو خواهد داد و همه از آب گوارای وجودش سیراب خواهند شد. به امید چنین روزی. eitaa.com/amaj12
تئوری پردازی پیرامون مهدویت آموزه دینی مهدویت دارای دامنه تاریخی است و از بنیادی ترین اصول اعتقادی مسلمانان شمرده می شود؛ و در میان دیگر ادیان نیز با عنوان مصلح جهانی مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به اهمیت موضوع مصلح جهانی در بین ادیان، لازم است اندیشمندان با تئوری پردازی و گفت وگوهای علمی، نقد و نظرها و نکته سنجی ها و اظهارنظرهای ژرف پیرامون این آموزه، به قوت علمی این موضوعِ بین الادیانی بیفزایند. امروزه پیروان ادیان نتوانسته اند، دکترین مهدویت را مانند تئوریهای معاصر، عرضه کنند و به فرهنگ سازی بپردازند؛ به عنوان مثال تئوری «سوسیالیسم» بعد از انقلاب شوروی، چنان بر فرهنگ جهان اثر گذارد که نیمی از جهان را تحت سیطره خویش درآورد. به طوری که غالب عناصر فرهنگی از ادبیات سوسیالیسم تأثیر پذیرفت؛ و رمانها، فیلمها، نمایشنامه ها، آثار هنری، اقتصاد، سیاست، تولید، روابط بین الملل، فلسفه، مبارزه سیاسی، و بسیاری از دیگر زمینه های فرهنگی با تفکر سوسیالیسم آمیخته شد و از آنها قرائتی سوسیالیستی ارائه گردید. اما امروزه دامنه فعالیتهای فرهنگی ما در مورد آموزه وحیانی مصلح جهانی، بسیار اندک است و کمتر فعالیت ژرفی در این عرصه صورت گرفته است. شایسته آن است که در عرصه تبلیغ دینی، به سخنان سطحی و کلیشه ای بسنده نکنیم، تا فرزندان ما ناخودآگاه چنین تصور نکنند که اندیشه دینی یک امر فرعی و حاشیه ای است. همچنین متأسفانه نتوانسته ایم مسئله مهدویت را همچون پاره ای از مباحث علمی دیگر، مانند: هرمنوتیک، معرفت شناسی، تئوریهای حکومت، کثرت گرائی و کثرت اندیشی، سنت و مدرنیسم و... به عرصه گفت وگو و تئوری پردازی بکشانیم و زوایای گوناگون بحث را مورد نقد و نظر قرار دهیم. خارج ساختن بحث مهدویت از عرصه های سنتی و وارد کردن آن در محیطهای پژوهشی ـ علمی موجب آن می شود که مسئله مهدویت بر زندگی انسانها اثر گذاشته، آنها را با امام عصر(ع) مرتبط سازد. eitaa.com/amaj12
سی مرغ تا وصال جهانی سیمرغ عطار نیشابوری شاعر قرن هفتم رساله ای دارد به نام منطق الطیر که با زبان مرغان حقایق و رازهایی را درباره حیات انسان بیان می کند. در آغاز داستان هدهد مرغان را جمع می کند و برای آنان شرح می دهد که بدون پادشاه زندگی کردن و آسوده زیستن دشوار است و "نیست خالی هیچ شهر از شهریار". او برای مرغان از پادشاهی می گوید که در پس کوه قاف ساکن است؛ او که مطلق است و در کمال عز خود مستغرق. او کیست؟ نام او سیمرغ و سلطان طیور او به ما نزدیک و ما زو دور دور هدهد مرغان را ترغیب می کند که در این سفر پا بگذارند و پادشاه شهر خویش را بیابند. شوق او در جان مرغان می افتد و بی صبر و قرار می شوند. اما از آنجا که راه دور بود، مرغان یکی یکی عذر می آورند. هدهد با هرکدام سخن می گوید و آنها را قانع و مشتاق می کند که بدون سیمرغ زندگی را نخواهند. می گوید با وجود دریا نباید به شبنم دل خوش کرد، چون به دریا می توانی راه یافت سوی یک شبنم چرا باید شتافت؟ با تشویق و ترغیب های هدهد بالاخره مرغان راه می افتند و در پس سفری طولانی در نهایت "سی مرغ" عاشق و بال و پر سوخته به آستان حضرت "سیمرغ" راه پیدا می کنند. آنجاست که در می یابند که اگر "سی مرغ" نشده بودند، به وصل "سیمرغ" نیز نمی رسیدند. آن سیمرغی که مرغان از او دور بودند و او نزدیک نزدیک از اول غایب نبود؛ منتظر بود تا مرغان خود نیازشان را حس کنند و باور کنند که کشورشان بی آن پادشاه بی رونق است. مرغان باید این فاصله را حس می کردند و با جان او را طالب می شدند تا در نهایت با جمع شدن عزم و همتشان او را در خود و خود را در او می یافتند. و اینک آنچه غایب است امت است نه امام. امام مظهر اسم حاضر و ظاهر خداوند است و نمی تواند غایب باشد. آنچه غایب است و باید ظهور کند ماییم و این ظهور زمانی رخ خواهد داد که آن پادشاه خوبان را بخواهیم و باور کنیم که "بیش از این بی شاه بودن راه نیست".در این صورت دیگر ساکن و ساکت نخواهیم نشست. تا طلب نباشد، مطلوب چهره نمی نماید و تا "سی مرغ"ها عزم نکنند، "سیمرغی" رخ نمی نماید ... 📚استراتژی منجی،مهدیه پاکروان، انتشارات پناه https://eitaa.com/amaj12
چطور بچه‌ها رو با امام زمان(عج) آشنا کنیم؟ از کودک‌تون بخواید برای سلامتی و ظهور امام زمان(عج) دعا کنه تا امام هم اون رو تو کارهاش کمک کنه. نذارید شخصیتی باورناپذیر یا ترسناک از امام زمان (عج) تو ذهن کودک شکل بگیره. اجازه بدید کودکان درباره احساس خودش به امام زمان(عج) صحبت کنن. احادیث امام زمان(عج) رو در قالب نقاشی به کودکان یاد بدید. روزهای خوش ظهور امام رو با موضوعاتی که برای بچه‌ها آشناست، تصویرسازی کنید. مفهوم یاری امام رو با انجام کارهای خوبی مثل احترام به بزرگترها، درس خوندن و کمک به همنوع پیوند بزنید. قصه افرادی که با امام ملاقات داشتند رو تعریف کنید و در آخر بگید چه ویژگی‌هایی داشتن که تونستند امام رو ملاقات کنن. درباره امام زمان (عج) بیشتر مطالعه کنید تا بتونید به سوالات کودک پاسخ بدید. در روزهای مرتبط با امام زمان (عج)، به کودکان هدیه بدید تا این ایام براشون خاطره‌انگیز بشه.
چگونه نسل جوان را با امام زمان(ع) بیشتر آشنا کنیم؟ آشنا ساختن جوانان با امام زمان(ع) از راه های مختلف می‌تواند انجام گیرد مانند: 1ـ تبلیغ گفتاری:متأسفانه بسیاری از جوانان از ویژگی ها و صفات امام زمان(ع) آگاهی ندارند. وظیفه مربیان و مبلّغان اسلامی آن است که با استفاده از روش های جذاب و زیبا، امام زمان(ع) را (که تماشاگه همه کمالات و زیبایی ها است) معرفی نمایند. اگر این کار درست انجام گیرد. قطعاً نسلی که به دنبال زیبایی است، هرگز از کنار چهرة زیبا و دلربای مهدی(ع) نخواهد گذشت. بر این اساس، لازم است بر ویژگی هایی مانند:محبت، زیبایی،‌ عدالت گستری، مهربانی و کمالات اخلاقی آن حضرت تأکید شود و از ترسیم چهره خشن و جنگ طلب پرهیز گردد. از پیامبر (ص) روایت شده:"مهدی (ع) طاووس اهل بهشت است". البته لازم نیست در این راستا مجلس وعظ و خطابه ای برقرار گردد بلکه می توان با برقراری رابطةنزدیک و صمیمانه و نشست های ساده و دوستانه در کنار صحبت های دیگر، آن حضرت را معرفی کند.به نظر می‌رسداین شیوه از روش های رسمی و رائج مؤثرتر باشد. 2ـ استفاده ازشیوه های هنری:به تجربه ثابت شده که زبان هنر از زبان کلام مؤثرتر است. از آن جاکه جوانان به هنر مانند فیلم و تئاتر علاقة خاصی دارند، باید از این ابزار مهمپیام رسانی جهت معرفی الگوها از جمله امام زمان(ع) به طور شایسته استفاده کرد.میزان تأثیر گذاری فیلم هایی همچون محمد رسول الله(ص) و یا امام (علی) بر همگانروشن است. سال های سال است که رمان در جهان معاصر،‌ زبان تبلیغ و تشریح فلسفه شدهاست. در عصر رسانه ها، سازمان های فرهنگی و سیاسی، با تولید زیباترین فیلم های کارتونی پروژه اندیشه پردازی را از دوران کودکی به اجرا در آورده اند. آن‌ها آدمزمان ما را از دورة خردسالی تا پیری مخاطب قرار داده اند و با جادوی فیلم های کارتونی،‌ در اختیار خویش گرفته اند، ولی ما در عرصة هنر ضعیف برخود کرده ایم. باتدوین زندگی نامة منتظران واقعی و حکایات انتظار و فیلم نامه ها و نمایشنامه درمقوله مهدویت و سرودن اشعار دربارة آن حضرت و نقاشی و طراحی و تهیه داستان و رمانباید این خلأ برطرف شود. 3ـ تلطیف احساسات جوان: شور و هیجان مذهبی و گرایش جوانان به مذهب یکی از ویژگی های دورانبلوغ است. “به گفتة “دبس” در دوران بلوغ نوعی بیداری مذهبی حتی نزد کسانی که سابقاً نسبت به مسائل مذهبی لاقید بودند دیده می‌شود". برای شناسایی امام زمان(ع) باید از این فرصت و گرایش استفاده کرد و با برگزاری مراسم مذهبی و سمینارها وکنفرانس ها و زیارت آل یاسین و غیره زمینه ارتباط جوانان با حضرت را فراهم نمود.روان شناس ها بهترین راه برای ایجاد محبت را رابطه می دانند. اسلام نیز بر این نکته تأکید دارد و به منظور تحکیم روابط محبت آمیز، به زیارت یکدیگر، عیادت مریض،هدیه دادن و سلام کردن توصیه نموده است. این قاعده را می توان دربارة امامان(ع)نیز سرایت داد. زیارت امام زمان(ع) و توسل به حضرت موجب ارتباط بیشتر می‌شود وهمین امر مقدمات آشنایی را فراهم می سازد. جوان دوست دارددر جامعه مقبولیت و مسئولیت داشته باشد. باید به جوان میدان داد تا با سلیقه وذوق خویش در مجالس متعلق به امامان ایفای نقش کنند و از این طریق هم حسن تشخص طلبی جوان ارضا شده و هم رابطه عاشقانه جوان با امام زمان(ع) که مقدمة آشنایی است،فراهم گردیده است. https://eitaa.com/amaj12
راه جذب مردم به سوي امام زمان(عج) . جذب مردم و ميل آنها به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) متوقف بر معرفت آنها به آن حضرت است؛ زيرا هيچ كس به چيزى كه برايش مجهول بوده و به آن علم ندارد توجه پيدا نمى كند و لذا بر ما لازم است كه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) را به عموم مردم بشناسانيم، كه خصوصيات عصر ايشان چيست؟ و انسان در زمان ظهور آن حضرت به چه بركاتى نايل خواهد شد؟ و چگونه ظلم و بى عدالتى در تمام سطوح جامعه با ظهور ايشان رخت خواهد بست و چگونه با ظهورش بشر از ظلمات به نور خواهد رسيد. اگر چه در عصر غيبت از آن حضرت نيز مانند خورشيد در پشت ابرها بهره مى بريم؛ ولى اين كجا و آن كجا؟ مردم با شنيدن اين مسائل متوجه امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) شده و به حضرت ميل پيدا مى كنند.
ایده ها و پیام ها و طرح های خود را برای معرفی امام زمان به مردم جهان به این ایدی ها ارسال فرمایید: @amajj14 @amajj12
حضرت حجت (عج) به حکم ولی‌الله الاعظم و خلیفه‌الله‌، در همه جا حاضر است و هرگز به این معنا غایب نیست. او در حال حضور خویش همه را بهره می‌دهد. از زمانی که ایشان زاده شد و ولایت و امامت را در پنج سالگی به عهده گرفت، تا کنون حضور داشته و به حکم ربوبیت و پروردگاری طولی، بر همه هستی در راستای تکامل آنان کمک و یاری می‌رساند. از این رو ایشان هرگز غایب در برابر حاضر نبوده است. اگر برای ایشان غیبتی است دربرابر ظهور است. به این معنا که همواره حاضر است ولی ظهوری ندارد نه اینکه حضوری نداشته باشد. آن که حاضر است اوست و آن که انتظار ظهور او می‌رود اوست. غیبت ایشان در برابر ظهور ایشان است نه غیبت در برابر حضور. از این رو همچون خورشیدی در پس ابر به همه روشنایی می‌دهد و همگان از وجودش بهره می‌برند. از زمانی که ولایت یافت عصر صاحب الزمان‌(عج) آغاز شد و از آن زمان انسان‌ها به برکت وجودی ایشان رشد و تعالی خویش را شروع کرده‌اند. این‌گونه است که در عصر ایشان این همه پیشرفت و تعالی در جوامع بشری رخ داده است.
جهاد جهانی برای محبوب ساختن امام زمان در میان جهانیان.... در جلد دوم از کتاب «مکیال المکارم» و در بخش هشتم این کتاب با عنوان «تکالیف بندگان نسبت به حضرت صاحب الزمان(عج)» در مورد ضرورت زمینه سازی برای جذب قلوب و محبت مردم نسبت به امام عصر(عج) آمده است: به جهت دلالت عقل بر اینکه هر کس محبتش واجب و نیکو است، سزاوار است او را محبوب کرد و نیز دلالت می کند بر آن؛ محتوای فرموده خدای تعالی در حدیث موسی(ع) که: «مرا در میان آفریدگانم محبوب ساز...» و به طور صریح بر آن دلالت می کند آنچه در روضه کافی به سند خود از حضرت ابی عبدالله صادق(ع) آورده که فرمود: «خداوند رحمت کند بنده ای که ما را نزد مردم محبوب نماید و ما را در معرض دشمنی و کینه توزی آنان قرار ندهد، همانا به خدا سوگند اگر سخنان زیبای ما را برای مردم روایت می کردند به سبب آن عزیزتر می شدند و هیچ کس نمی توانست بر آنان وصله ای بچسباند ولی یکی از آنان کلمه ای را می شنود پس 10 کلمه از پیش خود بر آن می افزاید.» و در مجالس صدوق به سند خود آورده از امام صادق(ع) که فرمود: «خداوند رحمت کند بنده ای را که مودت مردم را به سوی ما کشاند و به آنچه می شناسند با آنان سخن بگویید و آنکه را منکرند، وا گذارد».
قیام امام مهدی(عج) موجب خرسندی انسان ها می شود. این شادی و رضایت به اشکال گوناگونی بیان شده است. در بعضی روایات، سخن از شادی اهل زمین و آسمان است و در برخی دیگر از شادی مردگان سخن به میان آمده است. امیرالمومنین امام علی(ع) در این باره می فرمایند: «هنگامی که حضرت مهدی(عج) ظهور می کند، نام مبارکش بر سر زبان ها خواهد بود و وجود مردم سرشار از عشق به مهدی(عج) است؛ به گونه ای که جز نام او، هیچ نامی در یاد و زبان آنان نیست و با دوستی او، روح خود را سیراب می کنند.»احقاق الحق، ج 13، ص 324
در خطبه شريف غدير بهمعرفی و شناساندن امام زمان به جهانیان توجه خاصي شده است. بخصوص در فراز دوم از گفتار پيامبر اکرم صلي الله عليه آله در غدیر خم به صورت مسقل به امام زمان عجل الله تعالي فرجه اختصاص دارد. حساسيت اين قسمت از سخن را، از آنجا مي توان دريافت که حضرتش هيجده بار مردم را با تکرار يک لفظ هشدار دهنده، "الا" به معني "هان"! "آگاه باشيد" به دقت در کلام خود فرا مي خوانند. پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله در آغاز اين بخش، بار ديگر روند پيوسته نبوت و امامت را مطرح نموده و ياد آور مي شوند که سررشته اين نظم، در دست علي عليه السلام است و پايان بخش اين روند، حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه مي باشند، بدين صورت که: مَعاشِرَالنّاسِ، أَلاوَإِنِّى رَسولٌ وَ عَلِىٌّ الْإِمامُ وَالْوَصِىُّ مِنْ بَعْدى،... أَلا إِنَّ خاتَمَ الْأَئِمَةِ مِنَّا الْقائِمَ الْمَهْدِى پس آن گاه بيست و يک ويژگي اساسي و مهم از مختصات عمده آن امام را ترسيم مي نمايند، پيامبر صلي الله عليه آله فرمودند:آگاه باشيد همانا آخرين امام، قائم مهدي از ماست.هان ! او بر تمامي اديان چيره خواهد بود.هشدار ! اوست انتقام گيرنده ي از ستمکاران. هشدار ! اوست فتح کننده ي دژها و منهدم کننده ي آن ها !هشدار ! اوست چيره بر تمامي قبايل مشرکان و رهنماي آنان. هشدار ! اوست خون خواه تمامي اولياي خدا. هان ! همانا او ياور دين خداست. هان ! او از دريايي ژرف پيمانه هايي افزون گيرد.هشدار ! او به هر ارزشمندي به اندازه ي ارزش او و به هر نادان و بي ارزشي به اندازه ي ناداني اش نيکي کند. هان ! او نيکو و برگزيده ي خداست. هشدار ! اوست ميراث دار دانش ها و احاطه دار بر ادراک ها. هان ! او از پروردگارش خبر دهد و نشانه هاي او را برپا کند و استحکام بخشد . هشدار ! اوست باليده و استوار. آگاه باشيد ! هم اوست که اختيار امور جهانيان به او سپرده شده است. هان ! پيشينيان از قرن ها ظهور او را پيشگويي کرده اند. هشدار ! اوست حجت پايدار و پس از او حجتي نخواهد بود. (اين تعبير به عنوان حجت، امامت و مسئوليت است و نظري به رجعت ديگر امامان ندارد. زيرا آنان حجت هاي پيشين اند که دوباره رجعت خواهند کرد.) راستي و درستي و روشنايي جز با او نيست. هان ! کسي بر او پيروز نخواهد شد و ستيزنده او ياري نخواهد گشت. هشدار ! او ولي خدا در زمين، داور او در ميان مردم و امانت دار امور آشکار و نهان است. بار ديگر به دقت بر اين توصيف ها بنگريم، و دريابيم که پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله سالياني دراز قبل از تولد، و قرن ها پيش از ظهور آن حضرت با چه انگيزه اي چنين شخصيتي از ايشان ارائه نموده اند؟ و اين گونه خطوط اصلي نظام الهي به رهبري حضرتش را ترسيم مي نمايد؟ آيا مي توان هدفي جز دميدن روح اميد و انتظار را نشان داد؟ اگر اين راستا را صحيح ندانيم، آيا پسنديده است که پيامبر صلي الله عليه و آله در شرايطي که تنها سه تن از امامان (اميرالمومنين و امام حسن و امام حسين عليهم السلام) در دوران حيات ظاهري خويش بودند، سخن از نظام آينده جهان و قيام حضرت مهدي عجل الله تعالي فرجه آن هم به اين گستردگي و تفصيل در ميان آورند؟ https://eitaa.com/amaj12
هدایت شده از ایتوییتر ✅
‏تو دنیا چه خبره؟ کسی هست به من بگه امام مهدی کیست؟ (کامنت یک کاربر زیر پست مربوط به شعر سلام فرمانده) . عج 🆔 @eittwitter آسد مهدی
هدایت شده از توییتر انقلابی
ببینید سوال مردم جهان ؛ این مهدی موعود کیست؟ بیا آقاجانم ؛ بیا فرزند حیدر کرار ؛ بیا پسر فاطمه الزهرا (س) ؛ که جهانی در انتظار توست ...🌴 🗣 🇮🇷 Mehdi @twtenghelabi