.
.
و گنجينہهای غيب، تنها نزد خداست
و جز او كسی آن را نمیداند و آنچہ
در خشکي و درياستـ مۍداند و ھیچ
برگي از درخت نمیافتد جز آنکھ او
میداند و هیچ دانہاي در تاریکیھاى
زمين و هيچ تر و خشكی نيست مگر
آنکھ در كتاب مـبين «علمِ آن» ثبت
است.
ــ ـ بہتفسیرِ استادقرائتي .
27.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
_ جای دِھ نور قرآن را در درونِ جان
خویش ..
ـــــــ
ھر پدیدهای کہ در جهان رویميدهد
بر اساس تدبیر حکیمانه الھی است،
و همہچیز حساب و کتاب دارد.
.
حکمت، بیانگر این است کہ عالم
هستۍ در تمام ابعادش بر اساس
نظم، حساب دقیق و قانونهایـي
منسجـم بـرپـٰا شدھ و دستـورات
خداوند بر تمام ابعادش تاثیرگذار
است.
.
نتیجھٔ باور حکمت خداوند این است
کہ پذیرش قوانین الهی سهل و آسان
میشود چرا کھ انسان ميداند تمامي
این برنامھها و دستورات .. از سمت
خداوندِحکیم است و همچنین انسان
در سختۍھا آرامش خویش را حفظ
میکند و زبان بہ شکایت باز نکرده و
ایمانش را از دست نمیدهد، هر چند
حکمت آن را متوجہ نشود.
اسلـام براساس استدلال به اینکـه
هرچه برخیزد، فرو مینشیند و هر
چه فاسد شود، نابود میگردد، خلل
ناپذیر است و ضد بتپرستی، آدم
پرستی و ستاره پرستی است ..
ــ ــــ ــــــاسلام از تضاد و اختلافـ بہ دور است و هیچ چـیز را با زور به عقل تحـمیل نمیکند. اجازه نمیدهد مردم با تصور و توهم در عیـنِ تعصبات کورکورانـھ که بھ شدت شخص را از فهم درست خارج مۍکند، زندگـی کنند. در هـیچ دینی به اندازهٔ اسلام به علم محوری تشویق نشده و اروپای جدید به مسلمانان مدیون است .. مکتوبـ شده توسطِ گوته، شاعر و نویسنده آلمانـے !
ــــــــ ـ
جوان از زیبایۍ و زیباسازي خوشش
میاید و دلش مۍخواهد خودش هم
زیبا باشد. این یک امر طبیعۍ است.
در اسلام هم منع نشدھاست. اما اگر
بہصورت افراطۍ بہ شکل مُدپرستي
درآید، این بہ انحراف خواهدانجامید.
اگر این مقولہ زیباسازۍ مشغلهاصلي
زندگي بشود، این انحراف و کجروۍ
است. ولي رسیدگۍ بہ سر و وضع و
لباس، بدوناینکہ در آن خودنمایۍ و
تبرج باشد، عیبۍ ندارد.