ـــــ ـ رحمتِ اشکین آسمان و نعماتۍ
بۍرنگ کھ از عشق رنگین آفریدگار
بہ زمین و ساکنانش نشات میگیرند.
ـ ـــــ نورهایی که مۍخواهند سینهی
تاریک ابرهارا بشکافند و عاشقان نور،
گیاهان یاریرسان بھ هوا را بۍقرار
حضور روشنایی کنند. آبهایی کہ در
دل کوچک خود تمام آسمـان را نشان
میدهند و رهگذرانۍ که با عجله بھ
دنبال سرپناهي دلگرمکننده میگردند.
شهر از آلودگۍ آکنده دلھا شاد، شاید
این گریهٔ از شوق سپهرِ بیانتها، بهاي
لبخند سپید غنچہی یاس است .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤎 ؛ شوریدهوار و پریشان ببار
اي سرود خانہی ابرۍ .
.
.
ـــــ در اوج تپش نبضِ پرشور رگ
جویبار، در انتهاۍ درس پرالتفات
باران در پیچ و خم پاییز تردست،
زبردست، بغض آسمان میشکند .
و چترهاي همیشه حافظ باز شده
و زمین را بھچشم کبوتران رنگی
میکنند. برگهاۍ خیس زمین را
رنگی کردهاند؛ تن بیرنگ درختان
بھ دست باران شسته ميشود و
لبخند، روۍ سطح زمین همچون
قطرات باران پخش و رونده
میشود ^ـ^ .
•
.
عاشق، تکدّی نمیکند. عاشق حقارت روح
را تَقَبّل نمیکند. عاشـق تَن به اعتیاد نمی
دهد. عاشق سرشارست از سلامت روح و
ایمان. عاشق زمزمه مۍکند، فریاد نمیزند.
مگذار که ؏ـشق ، به عادت دوستداشتن
تبدیل شود! مگذار حتّی آب دادن گلهای
باغچه، به عادتـ آب دادن گلهای باغچھ
تبدیل شود! عشق عادتـ بہ دوستداشتن
و سخت دوست داشتن دیگرۍ نیست.
پیوسته نوکردن خواستنی است که خود
پیوسته، خواهان نو شدن و دیگرگون
شدن است. عشق اوج خواستن است؛
خواستن، اوج اقتدارِ اراده !
|| یک عاشقانہ آرام به تحریرِ
نادر ابراهیمۍ
؛
یکی از خطراتـبزرگ در مھدویت کارهای
عامیانه و جاهلانہ غیرمستند و متکیبر
تخیلـات و توهمات است کھ زمینهـ ساز
مدعیاندروغین و دوری مردم از حقیقتـ
واقعی انتظار خواهد شد.
ــ ــــــــــــــ
همھ این موارد غلط و انحرافی است
زیرا برخی از مطالبـها دربارھی علائم
ظهور غیر قابل استناد و دارای ضعف
است و مطالبِ معتبـر را هم نميتوان
براحتی تطبیق داد اینگونھ مطالبها
باعث میشود حقیقتـ اصلی مهدویت
و انتظار دور بماند، پس باید به شدت
از کارها و شایعات عوامانه پرهیز کرد.
در موضوع اُنس با آن حضرت و توسل
بھ ایشان نیز آنچہ صحیح و مورد نظر
اسـت. توجہ به توسل از دور است کھ
حضرتمھدی . عج . انشـاءاللھ آن را
میپذیرند اما برخے از اِدعاها و مطالب
عامیانہ در خصوص انس با حضرت، از
طریق دیـدارهاۍ حضورۍ، غالباً دروغ
یا تخیلات ذهني است.
ــــ ـ میروم تا به تأسی از مولایم اباعبدالله
باخدایم عشقبازی کنم تا غرق در خدا شوم
اما یک نکتہ این است که اگر در حال حاضر
در جبههی سخت، تعدادی از برادران درحال
جهاد هستند؛ دلخوش هستند کهدر جبههی
فرهنگـۍ مجازی که عقبہ هستند . عقبهـاي
که تداوم جبهه سخت را شامل میشوند و
عاملاصلی جهادگران جبهہ سخت میباشد.
؛ خطوطی از کتابِ یادت باشد !
ـ 🌿 ؛
روی مادر خیلی حساس بود. رضایت و
لبخند مادربرایش یك دنیا ارزش داشت
عادت داشت که هربار برای دیدنمادرش
میرفت، حمید خم میشد و پیشانی او
را میبوسید. امکاننداشت اینرا انجام
ندهد.
ــــــــــ ـــــ
چندروزی دکتر برای حمید استراحت
تجویز کرده بود، هربار مادرش تماس
میگرفت و سلام میداد حالت حمید
عوض میشد و مودبانہ و محترمانه
رفتارمیکرد.درازکشبود، مینشسـت.
نشسته بود، میایستاد. برای من، این
چیزها عجیب بود. به حمید گفتم که:
حمید ! مادرت کھ نمیبینه، تـو دراز
کشیدی و نشستی؛ درازکش که داری
استراحت میکنی، بامادرت صحبت
کن. درسته مادرم نیست و نمیبینه
ولی خدا که هست؛ خدا کھ میبینه.
هدایت شده از 🇵🇸 . آماج .
43.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ـ ــ روایتۍ کوتاھ از پُشتِجبهہ آماج .
• بِسْمـِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحیمِ .
پیامبر اکرم ﷺ بسیاری از تحریفهای
کافران را آشکار نمۍکردند و از کافران
بزرگوارانه میگذشتند و بھ بسیارۍ از
بیادبیهای آنها توجھی نداشتند .
ــ کسۍ که حضرت محمد ﷺ را الگوۍ
خود قرار میدهد باید مانند آن بزرگوار
سعہصدر داشته باشد، یعنی صبور باشد
و بسیاری از اوقات ناملایمتۍها و بدی
های دیگران را نادیده بگیرد و مشکلات
را در خود حل کند .
ء . .
خداوند بہ وسیلهی قرآن مجید کسانى
را کھ در پى کسب خشنودۍ او بـاشند
هدایتـ مىکند و آنان را از انواعِظلمات
و تاریکیها [ کفر، جھل، نفاق و ... ] به
سوى نورِ توحید، علـم و اتحـاد رهبرۍ
مىکند. یعنۍ در جادھ مستقیمی قرار
میگیرند کھ از نظر اعتقادۍ و عملي
انحرافی ندارد .
؛ حضرت ماھ، آیت الله خامنہای .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ـ ـ بیا یکدَم تماشا کن گلستانِ محمد را
..