✍ مردم ایران
ببینید چه میگوید!
همتی به من گفت :
شبکهای از خانواده مدیران دولت آقای روحانی ذينفع گرانسازی ارز هستند و برای گرانسازی ارز اعمال فشار میکنند.
مظلومیت نظام را ببینید!
چطور معیشت مردم را دستخوش منفعت شخصی خود و خانواده و دوستان هم پیاله خود میکنند؟!
مردم شریف ایران!
دروغ میگویند که حمایت ما از مقاومت، دلیل مشکلات اقتصادی ماست.
دروغ میگویند که ناترازی بانکها و رشد نقدینگی صرفا دلیل تورم است.
دروغ میگویند که کسری بودجه داریم و باید ارز را گران کنیم.
دلیلش زالوهایی اینچنینی هستند که مثل بختک به جان اقتصاد ما افتادند.
از این حرف و ادعا نباید به راحتی گذشت.
دادستانی به عنوان مدعی العموم موظف است ورود کند!
یا گنجی دروغ میگوید که مستحق مجازات است یا گنجی درست گفته و همتی مستحق اشد مجازات هستند.
عاملین گران سازی باید مجازات شوند لااقل مرهمی بر دل بینوای مردم مظلوم ایران باشد .
(((((((آقای اژهای بسم الله )))))))
@amani_jahad_tabein
8.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥عباس آخوندی وزیر دولت روحانی : ایران باید اعلام بی طرفی کند!
ببینید تجربه اعلام بی طرفی از زبان محمد رضا پهلوی و البته پاسخ درست ابراهیم متقی به او
@amani_jahad_tabein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗣وقتی بهت میگن زمان شاه حقوق کارمند و کارگر بالا بود اینو نشونش بده👆
🔺اعتراض شدید نمایندگان مجلس زمان شاه
🔺مصیبتی به نام سرلشکر مزین که مردم از دستش عاصی شدن!
@amani_jahad_tabein
⭕️وزیر سابق فرهنگ: خط روشنی تلاش دارد همانند ماه های پایانی دفاع مقدس جمهوری اسلامی را وادار به عقب نشینی گسترده در همه بخش ها کند.
@amani_jahad_tabein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صل الله علیک یا اباعبدالله
10.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 کرامتی عجیب از امام رضا علیه السلام
🎙حجت الاسلام #عالی
📡 حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
@amani_jahad_tabein
45.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷لطفا برای سلامتی و فرج امام زمان(عج)3بار سوره توحید قرائت فرمایید
✅شفا گرفتن مرد فلجی که چند بارم سکته کرده بود سرطان خونم داشت در حرم امام رضا(علیه السلام)
🔴شفا گرفتن مردی از بندر عباس که سرطان خون داشت چند بار سکته کردبود پاشم فلج بود
خواب میبینه امام رضا(ع)میگه شفات دادم
میره حرم امام رضا(ع) اقا امام رضا(ع)عنایت میکنه شفاش میده
حاج اقا یوسفی میگه من رفتم این مرد رو از نزدیک دیدم دعوتش کردم منزلم
🎙سخنران:حاج اقا یوسفی
⏳زمان6دقیقه
#حضرت_زهرا_سلام_الله_علیها
#فقط_حیدر_امیرالمومنین_است
#اللّٰهُمَ_بارِکْ_لِمولٰانٰا_یٰا_صاحِبَ_الزَمان
@amani_jahad_tabein
14.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 نظر استاد رحیم پور ازغدی در مورد تحولات اخیر سوریه
#سوریه
#بهسویظهور
#بهسویظهور
@amani_jahad_tabein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ گرگ ها یک گاو رو اعدام کردند 😳😳👆👆👆
داعشی های احمق ، حکم اعدام یک گاو را صادر واجرا کردند، چون این گاو در یک روستای شیعه بوده وبه کودکان شیعه آن روستا شیرمیداد..🫣😲
وحکم دادگاه داعشی ها میگوید که داعش همانند صهیونیستها هر کسی به شیعیان غذا یا نان یا شیر یا هر نوع تولیدات دهد باید اعدام گردد..
🥴
نگاه کنید این حیوانات وحشی را👆
جولانی هم از همین قماش است.
@amani_jahad_tabein
⛔️براندازیِ هویّتی در جمهوری اسلامی
قسمت اول
1⃣ میخواهند بهصورت تدریجی و تکهتکه، جمهوری اسلامی را مشروط و محدود کنند؛ طرحهایی بهظاهر فرهنگی و در باطن، امنیتیِ خود را قطعهقطعه اجرا میکنند تا حسّاسیّتها، چندان برانگیخته نشوند و امکان پیشروی برایشان وجود داشته باشد. این پیشرویها، کار را به مرحلهای خواهد رساند که نظام، امکان عمل و مواجهه را از دست خواهد داد و دچار انفعال یا مصلحتاندیشی میشود. به زبان فقهی باید گفت میخواهند ولیّفقیه را از وادی «حقیقت» به وادی «مصلحت» سوق بدهند و استقرار شریعت را از نظر اجتماعی، ممتنع سازند. موقعیّتهایی میآفرینند که در آنها، باید بر اساس اصل تزاحم و تقدیم اهم بر مهم عمل کرد و از پارهای ارزشها گسست و خطوط قرمزِ دیگری را ترجیح داد. وقتی بهصورت کلّی و راهبردی نگاه میکنیم، درمییابیم که خطوط قرمزِ فرهنگی، یکی پس از دیگری، در حال شکستهشدن هستند و ما همچنان در حال عقبنشینیِ ارزشی هستیم. بدیهیّات فرهنگیِ دهۀ شصت، ابتدا به «پرسش» و «ابهام» تبدیل میشوند و آنگاه به فاصلۀ اندکی، حالت «مسألهوار» و «مناقشهبرانگیز» مییابند و باید بهناچار و از سرِ اضطرار، از آنها عبور کرد. اگر مجموعی و برآیندی به عرصۀ فرهنگی بنگریم، حیرت خواهیم کرد که چگونه این مسیر افولی و نزولی را پیمودهایم، ولی مسأله این است که نگاه ما، قطعهای و تکهای است و رویدادها را در کنار یکدیگر نمینشانیم و نظرِ راهبردی به عرصه نمیافکنیم.
2⃣ شگرد جریان تجدّد در این زمینه، «عادیسازی» است و برای عادیسازی نیز باید حوصله داشت و کار را به زمان سپرد. ابتدا یکی از ارزشها را به بحث عمومی میکشانند و دربارۀ آن، شبهه و اشکال مطرح میکنند و در همین راستا، «مفهومسازیِ منفی» میکنند تا زمینۀ اجتماعی، فراهم آید. سپس ضربههای کاری و ناگهانی وارد میآورند تا «پیشرویِ جهشی» رخ بدهد. تجربۀ کشف حجاب، صورت تامّ و تمامی از این صحنهآرایی است. از سالهای آغازین دهۀ نود، جریان مهاجرت برخی بازیگران به وقوع پیوست و این مهاجرتها، به کشف حجاب و برهنگی، گره خورد. در آن دوره، امکان کشف حجاب در درون ایران، افسانۀ محال و نشدنی به نظر میرسید، اما برای زمینهسازی، کشف حجابِ پنهانی در دستورکار قرار گرفت. مفاهیمی همچون «آزادیهای یواشکی»، «چهارشنبههای سفید»، «نه به حجاب اجباری»، در همین دوره ساخته شدند. در سال نودوشش، ناگهان مفهوم «دختران خیابان انقلاب» را صورتبندی کردند که در ذیل آن، برخی زنان در خیابان و آشکارا، روسری خود را بر سرِ چوب نهادند. شاید حدود سی نفر در شهرهای مختلف، چنین کردند و با همۀ آنها نیز مواجهۀ قضائی صورت گرفت، اما نهفقط این موج تصنّعی و سازماندهیشده، فروننشست، بلکه چندی بعد، مسألۀ امکان کشف حجاب در درون وسیلۀ نقلیه مطرح شد؛ با این توجیه که درون وسیلۀ نقلیه، حریم خصوصی است. انتخابات ریاستجمهوری در سال نودوشش که در آن، تکنوکراتها به قدرت رسیدند، به صحنۀ معاملۀ آنها بر سرِ حجاب تبدیل شد و زینپس، جریان تجدّدی احساس کرد که شرایط از نظر سیاسی، فراهم شده است.
3⃣در این میان، حاکمیّت، هیچ طرح و تدبیری برای مواجهه با موج شکل گرفته در دست نداشت و نظارهگر و منفعل بود. همه در انتظار تصمیم دیگران بودند و یا در انتظار زمان مساعدی که بتوان این زخم را علاج کرد؛ درحالیکه گذر زمان، رخنه و عفونت ایجاد کرد و اصلاح و تغییر را دشوارتر نمود. بخشهایی از حاکمیّت نیز که بینش لیبرالی یافته بودند، کمترین اعتقادی به خطوط قرمزِ فرهنگی از جمله حجاب نداشتند. این «وضعِ رهاشده»، سبب گردید که حدود شصت درصد از کشف حجاب، در همین مدّت به وقوع بپیوندد. تنها امری که میتوانست حاکی از مواجهۀ نظام باشد، حضور تعداد اندکی گشت ارشاد در نقاط محدودی از شهر تهران بود. این حضور بسیار ناچیز، بسیار بزرگنمایی میشد؛ چنانکه گویا نظام، به قلعوقمع زنان و دختران همّت گمارده و به خشونت بیپروا روآورده است. واقعیّت، بر رهاشدگی و هرجومرج فرهنگی دلالت داشت، اما روایت، سخن دیگری داشت. حاکمیّت، نه «واقعیّت» را در اختیار داشت و نه «روایت» را. هر دو به دست باد سپرده شده بودند و بدین سبب، حلقۀ محاصرۀ فرهنگی، هر لحظه تنگتر و منقبضتر میشد. توقع میرفت که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این برهه، علاج و تدبیری در پیش بگیرد و چالشها را پیشبینی کند و نهادهای فرهنگی را به سوی مقصد واحدی سوق بدهد، اما دریغ از فهم زمانه و ضرورتهای آن. سرانجام، اغتشاش «زن، زندگی، آزادی» از راه رسید و چهل درصدِ باقیمانده نیز به وادی کشف حجاب راه یافتند.
✍مهدی جمشیدی
👇ادامه دارد
┅┅┅┅🍃🇵🇸❤🇮🇷🍃┅┅┅┅┄
🇮🇷 @amani_jahad_tabein
⛔️براندازی هویّتی در جمهوری اسلامی
قسمت دوم
4⃣در مواجهه با اغتشاش «زن، زندگی، آزادی»، بسیاری از نیروهای انقلابی دچار انفعال ذهنی و شناختی شدند و از اغتشاش، روایت وارونه ارائه کردند. همچنان که در فتنۀ سال هشتادوهشت، کسانی تصوّر میکردند که مسأله، «تقلّب در انتخابات» است، در اینجا نیز گمان کردند که مسأله، «مواجهۀ گشت ارشاد» است؛ این یعنی روایت آنها، تطابق ابتدایی با روایت جریان تجدّدی داشت. بهبیاندیگر، در صورت مسأله، مخرج مشترک با جریان تجدّد یافته بودند و این خود، بر پاسخها و راهحلها نیز اثر جدّی میگذاشت. جریان فرهنگی و رسانهای متجدّد، دستکم از سالهای آغازین دهۀ نود، بر حجاب متمرکز شده بود و معطوف به آن، مفهومسازی منفی و چهرهسازی میکرد و میکوشید زمینه را برای ایجاد یک «جبهۀ نزاع» فراهم آورد و در نهایت نیز در یک نقطۀ بحرانی، به آنچه که میخواهد دست یابد. در تمام سالهایی که آن «زمینههای فکری» و «بسترهای اجتماعی» پدید آمدند و ذرهذره و قطعهقطعه، مقدّمات تدارک دیده شدند، نیروهای انقلابی در غفلت و خاموشی به سر بردند و سرانجام در نقطۀ بحرانی، یعنی در متن اغتشاش، تازه دریافتند که چه رخ داده است. البته همچنان که اشاره شد، حتی در این نقطه نیز بسیاری در اثر خطای تحلیلی، پنداشتند که مسأله، قابلتقلیل به مواجهۀ گشت ارشاد است و ریشۀ همۀ این تنشها و تلاطمها، در عملکرد نیروی انتظامی است؛ حالآنکه طرح فرهنگیِ جریان تجدّدی از آغاز، نفی اصل حجاب و زدودن الزام قانونی به آن بود. کلیدواژۀ «حجاب اختیاری»، نشان میدهد که در نظر آنها، باید جنبۀ قانونی حجاب، کنار نهاده شود و حجاب در حد یک انتخاب شخصی و سلیقهای، تنازل یابد، نه اینکه نوع مواجهه با کشف حجاب، تغییر کند و سازوکارهای فرهنگی و هویّتی انتخاب شوند.
5⃣اما چرا جریان تجدّدی در پی نفی جنبۀ قانونی حجاب و تبدیل آن به یک انتخاب شخصی و سلیقهای بود؟ چرا این جریان، یک دهه در اینباره، تلاش رسانهای و نمادین کرد و کوشید جامعه را به سوی انگارۀ حجاب اختیاری سوق بدهد؟ مگر کشف حجاب در معادلۀ براندازی جمهوری اسلامی، چه سهم و نقشی دارد؟ کشف حجاب، چگونه به براندازی کمک میکند و این امر فرهنگی، چه نسبتی با امر سیاسی دارد و به چه واسطههایی در تداوم حاکمیّت، اختلال ایجاد میکند؟ پاسخدادن به این پرسش در شرایط کنونی که کشف حجاب، تعیّن و تحقّق یافته و پیامدها و نتایج آن را به وضوح مشاهده میکنیم، دیگر کار دشواری نیست. همچنان که دین اسلام، «شعائر» دارد که وجه نمادین آن را جلوهگر و مشاهدهپذیر میسازند و تمایز و حتی اقتدار در عرصۀ عمومی میآفرینند، نظام جمهوری اسلامی نیز در حوزۀ زیست زنانه، نمادها و ظهورات و تعیّناتی دارد که از آن جمله، حجاب است. البته این نماد، خودساخته و بشری نیست، بلکه ریشه در حکم الهی دارد و نظام جمهوری اسلامی نیز به سبب اینکه باید در عرصۀ عمومی، احکام شریعت را محقّق کند، آن را قانونی کرد و بهتدریج، وجه نمادین بخشید. حال در این جغرافیای معنایی، روشن است که درهمشکستن حجاب در عرصۀ عمومی، بنیان هویّتی و نمادینِ نظام سیاسی را متزلزل و مخدوش میسازد و آن را با چالش مشروعیّت و تنگنای اقتدار روبرو میکند. کشف حجاب در قالب شرع، حرام شرعی است و در قالب سیاست، حرام سیاسی؛ چراکه به معنی «نافرمانی مدنی» و «معارضۀ با حکومت دینی» است. در اینجاست که حجاب از حوزۀ فرهنگ و سبک زندگی به حوزۀ امنیّت و اقتدار سیاسی راه و تعمیم مییابد و به یک ابزار مهم برای براندازی نظام تبدیل میگردد. این تقابل، گرچه یک انتخاب شخصی و فرهنگی معرفی میشود، اما در اثر روایتپردازی، وجه نمادین یافته و به معنی «کنش براندازانه» است. این معنا، در اختیار فرد نیست که وی بتواند به قصد و نیّت خویش ارجاع بدهد، بلکه در زمینۀ اجتماعی، آفریده میشود؛ آنچه را که در متن یک روند اجتماعی، وجه نمادین یافته و ذیل «نه به حجاب اجباری»، تفسیر شده است، قابل بازتفسیر نیست. بنابراین، خواهناخواه، هر کشف حجابی در این موقعیّت روایتی و تفسیری، معنایی جز معارضۀ با حکومت دینی ندارد. پیش از دهۀ نود، نهفقط کشف حجاب وجود نداشت، بلکه ضعف در حجاب نیز به معنی تقابل با حکومت دینی، تفسیر نشده بود؛ بلکه به انگیزههای شخصی و سلیقهای ارجاع داده میشد؛ چنانکه از «نقص در معرفت دینی» سخن به میان میآمد و یا «میل به تبرّج»، برجسته میشد. اما در دهۀ نود به این سو، طرح امنیّتی برای ایجاد شکاف میان حاکمیّت و مردم، بر روی مسألۀ حجاب، متمرکز شد و آن را به مهمترین نماد سیاسی و ضدهویّتی خویش تبدیل کرد.
✍مهدی جمشیدی
👇ادامه دارد
┅┅┅┅🍃🇵🇸❤🇮🇷🍃┅┅┅┅┄
🇮🇷 @amani_jahad_tabein
💠 میلاد مسیح علیه السلام
🔹 خدا اگر بخواهد كسی را ایجاد بكند، هر چه را بخواهد ایجاد بكند، ﴿إِذَا قَضَی أَمْراً فَإِنَّمَا یقُولُ لَهُ كُن فَیكُونُ﴾.
🔹 مشابه این تعبیر درباره وجود مبارك #عیسی_سلام_الله_علیه در سوره مباركه «آل عمران» گذشت؛ آیه سوره مباركه «آل عمران» این است كه ﴿إِنَّ مَثَلَ عِیسَی عِندَ اللّهِ كَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِن تُرَابٍ ثُمَّ قَالَ لَهُ كُن فَیكُونُ﴾.
🔹 جریان حضرت عیسی مثل جریان حضرت آدم است؛ جریان حضرت آدم یك بخش مادّی دارد كه ﴿إِنِّی خَالِقٌ بَشَراً مِن طِینٍ﴾ و یک بخش ﴿كُن فَیكُونُ﴾ دارد؛ آن بخش ﴿كُن فَیكُونُ﴾ آدم، با بخش ﴿كُن فَیكُونُ﴾ وجود مبارك عیسی یكی است.
🔹 شما اگر اشكال دارید می گویید چگونه كسی #بدون_پدر به دنیا آمده است، خب درباره حضرت آدم (سلام الله علیه) كه شما قبول كردید او بدون پدر و مادر به دنیا آمده است؛ خدایی كه بتواند بدون پدر و مادر خلق كند، خب بدون پدر به طریق اُولیٰ میتواند خلق كند.
﴿إِنَّ مَثَلَ عِیسَی عِندَ اللّهِ كَمَثَلِ آدَمَ﴾ كه ﴿خَلَقَهُ﴾ یعنی خَلَق آدم را ﴿مِن تُرَابٍ ثُمَّ قَالَ لَهُ كُن فَیكُونُ﴾؛ آن بخش ﴿إِنِّی خَالِقٌ بَشَراً مِن طِینٍ﴾ جداست و آن بخش ﴿نَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی﴾ با ﴿كُن فَیكُونُ﴾ است.
وجود مبارك عیسی هم با ﴿كُن فَیكُونُ﴾ به دنیا آمده است.
#میلاد_حضرت_عیسی_علیه_السلام
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#جام_معرفت
📚 سوره مبارکه مریم
@amani_jahad_tabein