🔴🔴 با بیتفاوتی و دست روی دست گذاشتن ظهور نمیشه‼️
💠 باید با #تهذیب و #تبعیت_تام از امام زمان عجل الله، یعنی : 👇
🔸🔸تقوا و ورع
🔸🔸کسب اسماءالله [ محاسن الاخلاق ]
🔸🔸و بیان غربت و مظلومیت امام زمان عجل الله و یاری ایشان به دیگران، به یقین برسی .
◀️ به این سخن امیرالمؤمنین علیه السلام توجه کن، تا حساب کار دستت بیاد 👇👇👇
♻️حضرت علی علیه السلام میفرمایند: 👈 برای شما مثالی میزنم ؛ شخصی مقداری گندم داشته و آن را باد داده و [به اصطلاح] غربال و پاکیزه کرده ، در خانه انبار نموده و درب آن را بسته... 👇
◀️ بعد از مدتی که درب انبار را باز میکند میبیند در گندمها (کِرم افتاده!) گندمها را بیرون آورده و دوباره پاک کرده و باد میدهد ، سپس دوباره در آن انبار میگذارد و درب آن را میبندد .
◀️ بعد از مدتی وارد انبار شده، میبیند باز در گندمها کرم پیدا شده! [باز پاک و غربالشان مینماید ] و این عمل را چندین بار تکرار میکند تا نماند مگر《 اندکی گندم 》، که دیگر کِرم نتواند هیچ آسیبی به آن برساند .[غیبت نعمانی، ص۲۱۰]
🔴 ما را نیز با گرفتاریهای آخرالزّمان اینگونه غربال میکنند تا خالص شویم ، تا اینکه از ما جز گروهی مخلَص باقی نماند .
👈 به اِدّعا نیست ، اگر یقین نداشته باشی در آن روزهای سخت ، نمیتونی تحمل کنی و از دست میری ، پس تا دیر نشده خودت را آماده کن‼️
حالا مشخص میشود که اکبر هاشمی میگفت دنیای فردا دنیای گفتمانهاست نه موشکی
زیرا که موشکها موجودیت کدخدایان را بخطر میاندازد
سی وسه سال کشور بدست این اژدهای هفت سر اداره شده
باموشکی که ایران به استکبار جهانی زد
هیمنه پوشالی استکبار فرو ریخت
دیگر کسی ترسی ازاستکبار ندارد
امنیت ایران را درسراسر جهان تضمین ودیگر هیچ ننه قمری جرات چپ نگاه کردن به این مرز وبوم را ندارد
🔴 بیتفاوتی علت غربت ۱۲۰۰ سالهٔ امام عصر عجل الله‼️
👈 تمام شیعیان عالَم میدانند، که امام زمانشان قرنها در غیبت و تنهایی روزگار میگذراند 🔰🔰
پس چرا به فکر کاری گروهی و تشکیلاتی برای رفع این مظلومیت نیستند⁉️
💠 آیا میدانید در این ۱۲۰۰ سالِ گذشته ، امام عصر عجل الله تعالیٰ فرجه الشریف، چگونه روزگار گذرانده❓⬇️⬇️
⭕️ امیرالمؤمنین علیهالسلام میفرمایند؛
آخرالزمان با فرزندم مهدی کاری میکنند که او را یکه و تنها ، آواره بیابانها میکنند‼️
🔷🔸اگر ما خود را شیعه میدانیم، قطعاً در قِبال امام خود مسئولیم و اگر در این باره احساس مسئولیت نداریم ، چرا خود را شیعه میدانیم؟؟؟
❌❌ احساس مسئولیت نسبت به غربت امام یک امر عقلانی است، که فرد را برای یاری حضرت برانگیخته کرده و هر کسی را، ترغیب به روشنگری در جامعه میکند .
✅ آری ، شیعهٔ واقعی کسی است که، مسئولیت خود را گردن دیگران نمیاندازد و تفکرش اینگونه نیست، که دیگران زمینهٔ ظهور را فراهم خواهند کرد و با بیتفاوتی مشغول زندگی دنیایی و عبادت خود باشد.
♻️ و گاهی افراد با اشکی احساسی و دعایی مختصر خود را شیعه و یار حضرت میدانند، غافل از اینکه یاران حضرت، دارای ویژگیهای خاصی هستند و مهمترین موضوع زندگیشان زمینهسازی ظهور امام است و با ورع و کسب اسماءالله و فهماندنِ غربت و مظلومیت امام به جامعه، تمام تلاششان را برای تحقّق این امر مهم به کار میگیرند .
🌼 شیعهٔ واقعی، همچون حضرت زهرا سلاماللهعلیها، تمام هستیِ خود را صرف زمینه سازی حکومت امام زمانش میکند.
⬅️ حال تفکر کنیم آیا ما شیعه هستیم⁉️
اگر به دنبال راهکاری برای زمینهسازی ظهور هستید به ما بپیوندید تا با همدلی، زمینهسازِظهور باشیم.
🔹🔹تفاوت عمیق محبّت با مودّت .
🔸🔸﴿قُلْ لّا اَسئَلُکُم عَلَیهِ اَجراً إِلَّا المَوَدَّةَ فِی القُربیٰ﴾
بگو : من هيچگونه اجر و پاداشى از شما نمیخواهم جز مودّت نزديكانم (اهل بيتم)
⬅️ مراد از #فِیالقُربیٰ در آیه فوق ، ائمهٔ اطهار علیهمالسلام میباشند و اکنون وجود نازنین امام عصر عجل الله است و
خداوند در این آیه به صراحت فرمان به مودّت، نسبت به امام زمان عجل الله را داده است .
🔴🔴 متأسفانه، بعضی مودّت را به محبّت تفسیر میکنند و با سطحینگری و یک محبّت ساده؛ بدون تلاش ، همراهی و زمینهسازی برای ظهور امام، خود را در مرتبهٔ مودّت نسبت به امام زمان عجل الله میپندارند‼️
👈 سؤال : آیا امام فقط به محبّتِ احساسی ما نیاز دارند و یا مودّت و یاری ما را در جهت زمینه سازی ظهور میطلبد؟
👈آیا امروزه فقط حضور در جشن نیمه شعبان کافی است و نباید به فکر راهکاری برای زمینهسازیِظهور بود⁉️
❌ آیا محبّتی احساسی را میتوان مودّت تفسیر کرد؟ و ما وظیفه دیگری در قبال یاری امام زمانمان نداریم❓
🌹✨🌹✨🌹✨🌹✨🌹✨
❇️ خداوند متعال در قرآن جایگاه مردم را اینگونه بیان میکند :
1⃣ #مقربین
2⃣ #اصحاب_یمین
3⃣ #اصحاب_شمال
#مقربین 👈 کسانی که جزء مقربین هستند، از جایگاه و رتبه بسیار بالایی نزد پروردگار برخوردارند . ⬇️⬇️⬇️
👈﴿ أُنْظُرْ كَيْفَ فَضَّلْنا بَعْضَهُمْ عَلى بَعْضٍ وَ لَلْآخِرَةُ أَكْبَرُ دَرَجاتٍ وَ أَكْبَرُ تَفْضِيلًا .﴾
بنگر كه چگونه بعضى از آنان را بر بعض ديگر برترى داديم ، وقطعاً درجات آخرت، بزرگتر و ارزشمندتر است .
✍ خداوند در سوره واقعه #مقربین را عدهی کثیری از گذشتگان و عده ای قلیل از آیندگان معرفی کرده است .
👈 توجه کنید : چرا با وجود دین مبین اسلام عده ای قلیل در آخر الزمان، جزو #مقربین قرار می گیرند . 👇👇
✅ خداوند اینگونه پاسخ می دهد :
👈 ﴿ أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ .﴾
آیا مردم گمان کرده اند، همین که بگویند ایمان آوردیم، رها می شوند و آنان مورد آزمایش قرار نمی گیرند⁉️
✅ مهمترین آزمون بشر آزمایش #ولایت پذیری بوده، هست و خواهد بود .
🌺 رسول خدا صلي الله عليه واله وسلم می فرمایند :
کسي که #امامت_علي (علیه السلام) را بعد از من انکار کند، #نبوت مرا انکار کرده است و کسي که نبوت مرا انکار کند، #ربوبيت پروردگار را انکار کرده است .
💠 متاسفانه عده بسیاری از قبول ولایت معصومین از همان صدر اسلام سرباز زدند و تکبرشان مانع این شد در برابر انسان کامل خضوع کنند .
✍ و مسئله مهم تر و دردناک تر این است که از بین کسانی که #ولایت_امام زمان را قبول کردند ، عده ای قلیل به شناخت واقعی امام دست پیدا کرده و جزو #مقربین قرار می گیرند .
💫 امّا بقیه افراد به یک شناخت سطحی بسنده می کنند، و فقط وظيفه خویش را انجام واجبات و عبادت میدانند و نهایتا جزو اصحاب یمین قرار می گیرند .
✨امیرالمؤمنین علیه السلام می فرمایند : به هر كس حكمت داده شود، خير فراواني داده شده است؛ مراد از حکمت #بندگي_خدا_و_شناختن_و_یاری امام است .
⚡️شناخت باید ما را به #تبعیت_محض از امام رهنمود سازد و خواست امام مهمترین خواسته زندگی ما باشد .
🌹خداوند در قرآن #مقربین را اینگونه بیان کرده است
👈﴿ وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ ﴾
و سبقت گيرندگان مقدمند .
﴿ أُولَئِكَ الْمُقَرَّبُونَ﴾
#آنانند_همان_مقربان_هستند .
🔰 زمانی ما جزو #مقربین قرار می گیریم که از سبقت گیرندگان در#یاری امام زمان و زمینه سازان ظهور باشیم و دغدغه امام زمانمان مهمترین دغدغه زندگی ما باشد .
💠امام مهدی(عجل الله فرجه):
📜إذا أرَدتُمُ التَّوَجُّهَ إلَی اللّهِ و إلَینا فَقولوا:...یا مَولای،شَقِی مَن خالَفَکم وسَعِدَ مَن أطاعَکم.
💬هر گاه خواستید به خدا و ما توجّه کنید، بگویید:«ای آقای من! تیره بخت شد هر که با شما مخالفت ورزید،و نیک بخت شد هر که از شما اطاعت کرد».
📚{الاحتجاج،ج۲،ص۵۹۳،ح۳۵۸}