eitaa logo
این عماریون
377 دنبال‌کننده
236.7هزار عکس
64.1هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
💠دشمنان ما چه در داخل و چه در خارج باید بدانند که جمهوری اسلامی به کوری چشم ابرقدرتها و به کوری چشم امثال منافقین و مخالفین با جمهوری اسلامی، تثبیت شده است و خللی ان شاء الله در او وارد نخواهد شد. 📚صحیفه نور ، جلد ۲۰ ، صفحه ۴۷ 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸حاج‌آقا دولابے ره : خوب است انسان جاےپا و نشانے نداشتہ باشد و در خدا گم شود؛ کار خوبمان را فراموش کنیم؛ کار بدمان هم زود استغفار کنیم و فراموش کنیم تا بے‌نشان شویم...
رابرت مالی: از اعدام جاسوس انگلیس وحشت کردم 🔹نماینده آمریکا در امور ایران: از اعدام علیرضا اکبری،‌ شهروند ایرانی-انگلیسی وحشت کردم. بازداشت‌های ناعادلانه و اعدام‌ها با انگیزه‌های سیاسی باید پایان یابد!
ناگفته‌های سرلشکر صفوی درباره کربلای ۴ و ۵ در همایش فصلی نهضت خاطره‌گویی مطرح شد؛ 💢کشورهای عربی در طول جنگ ۶۵ میلیارد دلار هزینه کردند در طول ۹۵ ماه جنگ ۶۵ میلیارد دلار هزینه جنگی کردند و کشورهای عربی به‌خصوص عربستان سعودی و کویت بین۸۵ تا ۹۰ میلیارد دلار بلاعوض و قرض گرفتند. 💢فرماندهان نادانسته وارد عملیات لو رفته شدند 🔶بعد از چهار پنج ساعت که از انجام‌ ‌عملیات کربلای چهار گذشت متوجه شدیم این عملیات لو رفته لذا به تمام نیروهای اعلام ‌کردیم‌ سریع به عقب بازگردند و اگر‌ سریع به عقب باز نمی ‌گشتند، بواسطه بمباران شدید شیمایی منطقه،‌ نیروها دچار آسیب دیدگی زیادی می شدند. فرماندهان ما در دوران 🔶دفاع مقدس انسان های عاقلی بودند و اگر از قبل می دانستند که این عملیات لو رفته هرگز وارد عمل نمی شدند. 💢عملیات کربلای ‌پنج خونین بار ترین عملیات بود 🔶خونین بارترین عملیات دفاع مقدس، عملیات کربلای ‌پنج بود و بواسطه تعداد بالای شهدایی که در این عملیات دادیم باعث شد سرزمین ‌شلمچه را قطعه ای از بهشت بدانیم؛ البته انسجامی ‌که در دفاع مقدس بین ارتش‌ و سپاه و بین ‌ملت و حکومت وجود داشت، بی نظیر بود و امروز نیز همین وحدت و انسجام میان ملت و حکومت و قوای چهارگانه می تواند به حل مشکلات و رسیدن به شرایط مطلوب منجر شود. یادوخاطره شهدا گرامیباد
📸 اَبَرجاسوس انگلیس که بود؟!
🔴 پیج اینستاگرام قاتلان دو شهید امنیت مشهدی، قاتل شهید عجمیان و.. همه شون شبیه هم است. نگاه کنید 👆 اگر واقعا بخواهیم ریشه یابی کنیم، اینستاگرام این جوانها را به قاتل تبدیل کرده👆 تمام محتوای ذهنی این افراد، کپی از سه دسته پیجهای اینستا بوده: ✅ 1. پیجهای الحادی (شبهات اعتقادی) ✅ 2. پیجهای باستانگرا (شبهات تاریخی) ✅ 3. پیجهای سلطنت طلب و برانداز (شبهات سیاسی) جالبه که اینستاگرام دقیقا از 3 سال پیش، یک دیکتاتوری تمام عیار رسانه ای ایجاد کرد و پیجهای روشنگرانه که هر نوع مطالب موثر علیه اینها میگذارن، بست. 🤐 با دیکتاتوری تمام. حتی یک کلمه "شهید " را تحمل نمیکنن و همه پیجهای پرفالور روشنگرانه و حتی کم فالور قلع و قمع شدند تا این شستشوی مغزی یکطرفه کاملا راحت جلو بره و نتیجه اش شد : قاتل پروری و اغتشاشات 1401 اغتشاشی که بهتر است بگوییم اغتشاش نبود، جنایت بود این پست را در همه گروههای خود پخش کنید. روشنگری کنید. آگاهی بخشی، راه حل نجات جوانان ماست 👆
12.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مقایسه جالب کشورهای عربی و ایران از نگاه تحلیلگر سیاسی عرب "ایران دارای اقتصاد و صنعت حقیقی است اما ما یک مداد یا هیچ چیزی را خودمان نساخته‌ایم و در صورت اتمام نفت و گاز محتاج جهانیم!" «محمد هنید» استاد دانشگاه "سوربون" فرانسه: "اگر شما دارای اقتصاد، یک حکومت حقیقی، حاکمیت و صنعت باشید مثلا آنچه در ایران روی می دهد، بله درست است که هدف دشمنان قرار گرفته اما در این کشورها نوعی کمربند امنیتی برای اقتصادشان دارند و بحران‌ها را پشت‌سر می‌گذارند."
🚫 وسط شادی هامون برای و ، یادی کنیم از هزاران ظلمی که تمدن به داشته است ⛔️ تصویر سرهای بریده زنان توسط فرانسوی‌ها که امروز مدعی و هستند. این بدتر از اگر به رهبر انقلاب اهانت نکنند تعجب داره!
🔎تحلیلی بر فرایند فرهنگ‌سازی در بیانات رهبرانقلاب 🔸مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با مداحان، از ضرورت فرهنگ‌سازی هم سخن گفتند. ایشان فرمودند: ما اشکال کارمان در بسیاری از جاها این است که دستور میدهیم، نصیحت میکنیم، استدلال میکنیم، منطق می‌آوریم، اثر نمیکند. چرا؟ برای اینکه فضای عمومی، فضای متناسب با آنچه که ما خواستیم نیست. من بارها تکرار کردم فرهنگ‌سازی. فرهنگسازی یعنی همین. ▫️یک کالبدشکافی چندمرحله ای از این موضوع شاید خالی از لطف نباشد که فرهنگ سازی چگونه محقق می‌شود و چه نتایجی دارد؟ 1⃣ تبدیل و ادبیات‌سازی: ایشان فرمودند:"ذهن مخاطب را عادت بدهید به اینکه با اُنس پیدا کند؛ این به رشد فکری جامعه کمک میکند." باورها و گزاره‌ها وقتی موثر می‌شوند که در قالب روایت درآیند. قصه، داستان، رمان، تولید ادبیات و حتی شعر و سرود برای خارج کردن فلسفه ها و باورهای بنیادین از فرم سخت و نخبگانی و تبدیل آن‌ها به و زبان ساده و روزمره یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. کاری که غرب با فلسفه اش انجام داد و آن را در قالب ادبیات و رمان و قصه، وارد صحن عمومی جامعه کرد و البته ما نیز تجربیاتی در قالب ، شعر و غزل و داستان داشته ایم. 2⃣ تعمیم و فضاسازی: در همان دیدار ایشان بیان داشتند: "یک جا لازم است فضای کشور، فضای استقامت در مقابل دشمن باشد. یک جا لازم است فضای هجوم به دشمن باشد، یک جا فضای پیروی از دانش و علم باشد، یک روز فضای تعقّل و تدبّر باشد. فضاسازی باید بشود". با این تعریف پس فضاسازی یک و موقعیتی و برساخته است. اگر تولید ادبیات صورت گرفت، زمینه برای تبلیغات و ضریب و فراهم می‌شود. فضا؛ نه فرد است نه جامعه. نه عامل است نه ساختار. عنصر سومی است که می تواند نقش علیت یا معلولیت در موقعیت‌های مختلف را برای هردو ساحت بازی کند. 3⃣ تعمیق و فرهنگ‌سازی: خط کمال یک ایدئولوژی، رسیدن به مرز فرهنگ سازی و فراگیری پایدار است. مردم جامعه تحت سرپرستی مدارس، آموزش عالی، بنگاه‌های فیلمسازی، موسیقی ها، فرهنگ‌سراها و کنسرت ها و کلاس های آموزشی زبان و موسیقی و....نسبت به گزاره ها و باورهای فراگیر، به مرحله و ته‌نشین شدن باورها و به اصطلاح فرهنگ سازی می‌رسند. ، سبک زندگی و هویت اجتماعی دچار یک تغییر و تحول جدی هم‌گرا(مثبت) یا واگرا(منفی) می‌شود. 4⃣ تصویر و انگاره‌سازی: یکی از نتایج سه فاز گذشته، می شود؛ انگاره سازی و . انگاره‌سازی یعنی ایجاد یک ذهنیت، کلیشه، تولید یک گمانه و قالب ذهنی نسبت به یک سوژه. اینکه مردم و مخاطب نسبت به هر چیزی، چه تصویری را در ذهنشان تداعی کنند مبتنی بر انگاره‌سازی است. تبادر هم نوعی فرایند تشخیص و فهم معنای حقیقی یک لفظ است. اینکه مثلا از واژه ایران یا اسلام یا روحانیت چه معنایی به ذهن مخاطب آشنا یا ناآشنا منتقل می‌شود و کدام تصویر از تصاویر ممکن سبقت می‌گیرد، همان انگاره یا کلیشه و تبادر است. در واقع انگاره سازی، نوعی مداخله در معناسازی و مهندسی در فرایند تبادر هم می تواند تلقی شود که یک اصطلاح در زبان شناسی و دانش اصول فقه است. 🔹در واقع تصویر و یا لیبرال در این فرایند شکل می‌گیرد. اینکه جامعه ما و دیگری ما چه تصویر و تبادری از ما و دیگری ما داشته باشد، بستگی به توان و همت و برنامه ما در تولید ادبیات، فضا و فرهنگ دارد. خودتحقیری یا دیگری پرستی ناشی از یک چنین فرایندی است که یا ناقص طی شده یا در بخش هایی دچار اختلال شده است. ✍علیرضامحمدلو، مدرس رسانه و پژوهشگر علوم اجتماعی