eitaa logo
این عماریون
380 دنبال‌کننده
234.8هزار عکس
63.5هزار ویدیو
1.4هزار فایل
کانال تحلیلی درباب مسائل سیاسی واجتماعی https://eitaa.com/joinchat/2102525986Cbab1324731
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ یادداشت/ 🛑 دفاع مقدس در جنگ اقتصادی 🔻 سی‌و‌یکم شهریور سال 59، هم‌زمان با آغاز جنگ تحمیلی، حماسه‌ای به نام دفاع مقدس نیز آغاز شد؛ دفاعی جانانه و مبتنی بر ایمان راسخ، همت و اراده بلند ملت ایران که توانست تمام آرزوهای دشمنان و غارتگران را بر باد دهد. هیچ قدرتی یا کشوری در شروع این تجاوز تصور نمی‌کرد که ایران بتواند یک جنگ طولانی را اداره کند و درنهایت دشمن را سر جایش بنشاند. بررسی مختصات جنگ تحمیلی علیه ایران در سال 59 و جنگ تمام‌عیار اقتصادی امروز علیه ایران حامل این پیام است که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در جنگ اقتصادی نیز همانند جنگ نظامی با تکیه بر ارزش‌های دفاع مقدس پیروز میدان نبرد باشد. در ادامه به چند محور مهم در دفاع مقدس که عامل پیروزی انقلاب بر دشمن شد، اشاره می‌شود. 🔸نکات تحلیلی: 1- در دفاع مقدس، ایران تا زمانی که به صورت کلاسیک و با روش خود دشمن با آن مقابله می‌کرد، توفیق چندانی به دست نیاورد و زمانی که از نبرد نامتقارن و عملیات‌های شبانه و... استفاده کرد، توانست معادلات را تغییر دهد؛ در جنگ اقتصادی نیز نمی‌توان با شیوه‌های متعارف و معمول اقتصادی با دشمن مواجه شد؛ امروز باید فشارهای اقتصادی خارجی را با مدیریت صحیح منابع در داخل کشور کم اثر و بی‌اثر نموده و در روابط تجاری و اقتصادی خود از ابزارهای دیگری مانند پیمان‌های دوجانبه پولی و مالی و... استفاده کنیم. پیمان‌های این‌چنینی که یک نمونه برجسته آن قرارداد ایران و چین است، می‌تواند معادلات نبرد در جنگ اقتصادی را تغییر دهد. 2- یکی از بزرگ‌ترین دلایل موفقیت ایران در دفاع مقدس، تلاش شبانه‌روزی رزمندگان و ایثار و فداکاری آن‌ها بود؛ رزمندگان و فرماندهان امروز کشور، تولیدکنندگان هستند. این بخش از جامعه باید با روحیه جهادی و با رونق تولید و جهش تولید، عملیات کنند. امروز بسیج منابع و امکانات در دوران دفاع مقدس جای خود را به حمایت از کالای داخلی داده است و این حمایت از تولید داخلی با کمک‌های مردمی به جبهه در دفاع مقدس قابل قیاس است. 3- هماهنگی فرماندهان ارتش و سپاه و انجام عملیات‌های مشترک، ترکیبی را ایجاد کرد که کشور ایران توانست در مقابل همه دشمنان متحد شده ایران و اجماع نامیمون آن‌ها با اقتدار ایستادگی کند. امروز ارگان‌هایی که درگیر جنگ اقتصادی هستند، عبارت‌اند از؛ نظام بانکی، شبکه تولید، بازرگانی و شبکه تجار کشور. هماهنگی بین این ارگان‌ها از ضروریات ادامه این جنگ است. 🔺 نکته راهبردی: همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس کسی فکر نمی‌کرد که سه دهه بعد ایران بتواند با تکیه بر دانش بومی، به موشک‌های بالستیک و ماهواره‌بر دست یابد، شاید امروز هم کسی تصور نکند که اقتصاد ایران در آینده به یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان تبدیل شود ولیکن تجربه دفاع مقدس نشان داد که این امر شدنی است؛ منتهی با تلاش و همتی از جنس دفاع مقدس. این عماریون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 خطر تحریف دفاع مقدس جدی است 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس: ما کِی میتوانیم اهمیت و عظمت رزمندگان را درست تشخیص بدهیم؟ آن وقتی عظمت کار معلوم میشود که عظمت عرصه و میدان را بتوانیم تشخیص بدهیم؛ عظمت میدان یعنی تعریف دفاع مقدس. من در چند جمله کوتاه چرایی و چگونگی دفاع مقدس را امروز شرح میدهم. البته اینها مطالبی است که بارها گفتیم و گفتند لکن باید تکرار کنیم. باید آنچه را که حقیقت است گفت؛ تحریف امر جدی و خطر بزرگی است و دست تحریف وجود دارد. ۹۹/۶/۳۱این عماریون
🔰 در بحث اربعین همه باید تابع ستاد کرونا باشیم 👈 پیش امام حسین شکوه کنید تا یک نظری بکنند 🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز در آئین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس: 🔹 حالا بحث اربعین پیش آمده بعضیها خوب عاشق امام حسین‌اند عاشق اربعین‌اند. حالا شماها خودتان رفتید، بنده که محروم هم بودم و مشتاق هم بودم: گرچه دوریم، به یاد تو سخن می گوییم 🔹 اما رفتن برای راهپیمایی اربعین فقط متوقف به صلاحدید مسئولان ستاد ملی مبارزه با کروناست. اگر گفتند نه، که تا الان گفتند نه، باید همه تابع باشند. اینی که ما بلند شویم برویم دم مرز. مثلا اظهار ارادت به حضرت بکنیم. نه، از توی خانه اظهار ارادت بکنیم. 🔹 روز همه بنشینند، دو سه تا زیارت مهم روز اربعین وارد است. زیارت اربعین را بشینید مردم بخوانند با حال و با توجه، و پیش امام حسین (ع) شکوه کنند بگویند یا سیدالشهدا ما دلمان میخواست بیاییم، نشد، وضع این جوری است تایک نظری بکنند یک کمکی بکنند. ۹۹/۶/۳۱این عماریون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 نقدی بر سخنان مهدی نصیری در مناظره پیرامون حجاب در برنامه زاویه شبکه چهار ♻️ بازی با حجاب ▪️قسمت اول 🔰 حمید رسایی: از جمله مباحثی که این چند روز در فضای رسانه های مجازی و بویژه در رسانه های ضد دین و ضد انقلاب اسلامیگ سوژه‌ داغ شده، دیدگاه آقای مهدی نصیری درباره موضوع حجاب و مخالفت ایشان با حجاب الزامی و قانونی در برنامه زاویه شبکه چهار است. مواضع آقای نصیری دراین باره، چنان شوق و اشتیاقی در جبهه باطل ایجاد کرده که هر ببیننده‌ای را به فکر وامی‌دارد. اما این ذوق‌زدگی نه به دلیل تازگی سخنان یا استحکام استدلال‌های این برادر محترم که بیشتر به دلیل آن است که جریان باطل، مطالبه و عقده‌های چهل ساله خود را از زبان یک چهره موجه و با سابقه جبهه انقلاب می‌شنود و الا این سخنان در حمله به قانون رعایت حجاب، بارها و بارها از زبان کسانی که برای براندازی اصل دین و انقلاب اسلامی تلاش کرده‌اند و یکی از راه‌های آن را حذف الزام حجاب در جامعه دانسته‌اند، شنیده شده است. مهدی نصیری در برنامه زاویه شبکه چهار با استناد به پژوهشی متعلق به وزارت ارشاد، مدعی شد که ۷۰ درصد جامعه، مخالف حجاب اجباری‌اند و بعد بر اساس همین گذاره، به نتایج عجیبی می‌رسد که نتیجه آن، عدم الزام قانونی به رعایت حجاب در جامعه است! البته پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه وزارت ارشاد، ضمن تکذیب ادعای آقای نصیری، نتایجی که ایشان به دست آورده‌اند را غیر واقعی دانسته و آن را رد کرده است. اما از این که بگذریم، چند نکته دیگر هم باید مورد توجه قرار گیرد که در قالب چند سئوال از آقای نصیری مطرح می‌کنیم. خلاصه دیدگاه آقای نصیری که در قالب برنامه زاویه و یا در مباحثات دیگر مطرح شده، این است: حجاب از مسلمات و قطعیات شریعت اسلامی است و عدم رعایت حجاب، فسق است، اما این حکم واجب، الزام‌بردار نیست و به استنادات آیات عدیده قرآنی، باید قائل به آزادی ‎انتخاب دین و عقیده باشیم. وی معتقد است که مطابق پیمایش وزارت ارشاد، ۷۰ درصد جامعه مخالف حجاب اجباری هستند و "اگر" الزام قانونی به حجاب، وضعیت حجاب را افزایش نداده بلکه کاهش داده، آیا باید به این روند ادامه داد؟ آقای نصیری معتقد است دلیل این مخالفت‌ها، همین اجبار به رعایت حجاب است. در حالی که برای حکمرانی و اجرای احکام الهی، باید مردم را با خودمان همراه کنیم نه در برابر قرار دهیم. اکثریت جامعه در عین حال با برهنگی هم مخالف است. ما با یک نوع دین‌ورزی ناقص و غیرعقلانی مواجه‌ایم که اهم‌ها را فراموش می‌کند، اصول را فراموش و ضایع می‌کند، از ‎عدالت و پرداختن به ‎فقر غافل می‌شود و بعد به یک مسئله فرعی می‌پردازد. وی همچنین از منظر سیاسی، موضوع حجاب را اینطور می بیند که وضعیت موجود در جامعه درباره حجاب، نوعی لج بازی سیاسی از طرف مردم است و این موضوع همواره در انتخابات‌ها از جمله در انتخابات اخیر ریاست جمهوری مورد سوء استفاده جریانات سیاسی مقابل قرار می‌گیرد و سبب دوقطبی سازی‌های کاذب می‌شود. 🔹 نکته اول باید از اقای نصیری پرسید که این نگاه ایشان، فقط درباره موضوع حجاب، ساری و جاری است یا به احکام دیگر هم می‌رسد. یعنی غیر از حجاب درباره اجرای دیگر احکام هم معتقدند باید قائل به آزادی انتخاب باشیم. علاوه بر این ما هم به آزادی انتخاب در دین و عقیده قائلیم ولی این ارتباطی به مرحله پس از پذيرش عقیده و انتخاب دین ندارد. وقتی دینی پذیرفته شد باید در عرصه عمومی، احکام آن خصوصا احکام ضروری و عمومی و اجتماعی آن مثل حجاب پاس داشته شود. پس قطعا حجاب در میان یک جامعه اسلامی با حاکمیت اسلامی، الزام‌بردار است. 🔹 نکته دوم همه می‌دانیم که اکثر متدینین و خانم‌های محجبه (اعم از چادری یا مانتویی باحجاب) اهل خیابان گردی نیستند و طبیعی است که کمتر دیده شوند. این البته به معنای کثرت آنها نسبت به شل حجاب‌های جامعه نیست ولی درصد ذکر شده که مبنای تحلیل ایشان است، واقعی نیست. علاوه بر این، در صورت صحت این اعداد و ارقام که ۷۰ درصد جامعه مخالف حجاب اجباری هستند (و البته این ادعا توسط وزارت ارشاد تکذیب و پیمایش‌های دیگر هم از نتایج متفاوت حکایت می‌کند) چه نشانه ای دارید که دلیل این روند نزولی، اصرار و الزام حاکمیت اسلامی، روی مساله حجاب بوده است. دلایل این موضوع عوامل مختلفی از جمله مسائل اقتصادی، کم کاری‌های فرهنگی‌ و فرهنگ‌سازی غلط می‌تواند باشد. نه تنها ما که آقای نصیری هم هیچ دلیلی ندارد که درصد اصلی این سیر نزولی مورد ادعا، الزامی بودن حجاب به عنوان یک قانون اجتماعی است. به عبارتی همه هجمه آقای نصیری به قانون انضباطی حجاب که باعث رقص و شادمانی دشمنان دین خدا شده، مبتنی بر یک "فرضیه" و "اگر" است که هیچ پشتوانه علمی و میدانی ندارد و آن فرضیه این است که اگر الزام به حجاب باعث رشد بی حجابی شده است، چرا باید بر آن اصرار داشته باشیم.
🔹 نقدی بر سخنان مهدی نصیری در مناظره پیرامون حجاب در برنامه زاویه شبکه چهار ♻️ بازی با حجاب ▪️قسمت دوم 🔹 نکته سوم مطابق این منطق که باید در حکمرانی عاقلانه مردم را همراه خود کنیم و چون اکثرا در این نظرسنجی گفته‌اند که با حجاب اجباری مخالفند پس نباید الزامی باشد، اساسا پیامبران الهی و بویژه رسول گرامی اسلام نباید رسالتشان را شروع می کردند چون در دوره آنها اکثر مردم نه ساکت که مخالف اجرای برخی احکام بودند. کدام پیامبر الهی را سراغ دارید که در دوره رسالت‌شان، اکًثریت جامعه خود را در تمام دستورات دینی، کاملا قانع و همراه خود کرده باشند حتی رسول گرامی اسلام. همراهی مردم شدت و ضعف داشته هر چند در اصل آن، همراه بوده اند. 🔹 نکته چهارم آقای نصیری در پاسخ به این اشکال که اگر حجاب الزامی نباشد، حد یقف و انتهای این عقب نشینی از حکم حجاب تا کجاست؟ آیا برهنگی را هم شامل می‌شود، چه پاسخی می‌دهد؟ وی معتقد است ‏که اولا چنین برداشتی برگرفته از فهم غلط منتقدان نسبت به عرف اکثریت مردم ایران است که در صورت اختیاری بودن ححاب، اکثریت جامعه به سمت برهنگی می‌رود و در ثانی این اشکال را اعتراف به ناتوانی در همراه کردن مردم با ایده های دینی می‌داند! وی البته معتقد است که می‌توانیم حد بگذاریم که اگر کسانی به سمت عریانی بروند - که البته اکثریت جامعه نمی توانند تحمل کنند - آنجا قانون می‌گذاریم و ممانعت می‌کنیم. در حالی که همه مناقشه همین جاست. بر فرض که امروز حد گذاشتید که فقط حجاب سر الزامی نیست. مطابق منطق شما اگر بعد از ده سال، یک نظرسنجی دیگر در آمد و اکثریت در آن گفتند علاوه بر سر، می‌خواهیم آزادی در حجاب دیگر اعضای بدن هم داشته باشیم، قطعا مطابق منطق شما باید بپذیریم و فرش قرمز مقابلشان پهن کنیم! در واقع آقای نصیری ناخواسته، شارع و وضع کننده شرع را نظر اکثریت (البته نه حقیقی و واقعی که بر اساس نظرسنجی یک موسسه) می‌داند نه کتاب و سنت معصومین! بر اساس منطق و نگاه آقای نصیری، جامعه برای رفتن به سمت سقوط و عریانی، تشویق و انجام آن تسهیل می‌شود. چون پذیرفته‌اند که اگر عده‌ای اجرای یک حکم را نخواهند خط قرمز حاکمیت در اجرای آن تغییر می‌کند و بدیهی است که این منطق تربیت دینی نیست. مثلا اگر مدتی بعد یک نظرسنجی از گوشه‌ای درآمد که نماز مساجد باید تعطیل شود، قصاص لغو شود، مشروب فروشی آزاد شود و ... مطابق این منطق، همه این موارد باید عمل شود. 🔹 نکته پنجم وی معتقد است که پرداختن به موضوع حجاب تقدیم فرع بر اصل است! اصل و اهم موضوعاتی مانند عدالت و فقر است و حجاب بحثی فرعی در این میان استپ اگر بگدریم از این نگاه غلط که حجاب عمومی را امری فرعی می‌داند - آن هم در زمانی که دشمنان اسلام و انقلاب، شکستن آن را برداشتن سدی برای عبور از دیگر احکام اجتماعی می‌دانند - اما درست در زمانی که تمام رسانه‌های جبهه خودی برای پیگیری موضوع عدالت صف‌آرایی کرده‌اند و افکار عمومی درگیر آن است، وی با طرح موضوع حجاب اختیاری آن هم به عنوان یکی از فعالان جبهه انقلاب، تمام فضای رسانه‌های معاند داخلی و خارجی را به این سمت می‌برد! 🔹 نکته ششم وی حتی از منظر سیاسی هم موضوع را درست فهم نکرده است و معتقد است نحوه مواجه ما با حجاب، سبب شده تا در انتخابات‌ها از جمله توسط حسن روحانی دو قطبی کادب ایجاد و سبب غلبه نگاه جریان لیبرال شود. در حالی که این نتیجه‌گیری هم غلط و اشتباه است. دلیل رای آوری چهره‌های لیبرال مسلکی مثل روحانی، فقط دوگانه هایی از این دست نبود حتی دلیل اصلی هم این نبود. بخش کوچکی از رای آوری امثال روحانی به طرح چنین مباحثی بر‌می‌گردد والا چرا در سال ۸۴ یا ۸۸ که به شکل گسترده ای احمدی نژاد به عنوان کاندیدای مخالف آزادی و با سابقه بگیر و ببند و تیر خلاصی و ... معرفی می‌شد‌ رای اورد و هاشمی و موسوی در این دو انتخابات با اینکه از حجاب اختیاری هم دفاع می‌کردند رای نیاوردند.این عماریون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ تصویری/ ❇️ ویژه هفته دفاع مقدس 🔵 الگوی دفاع مقدس این عماریون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نیویورک ساعاتی پیش تعداد بازداشتی‌ها بسیار زیاد شده دیگه دارن کل مردم رو بازداشت میکنن! ✅تابستان داغ آمریکا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوشتر آن باشد که سر دلبران گفته آید در حدیث دیگران دکتر نمکی: رابطه من با رهبر انقلاب رابطه مرید و مراد بود اما الان به عاشق و معشوق تبدیل شده است. پ ن: هنر رهبر معظم انقلاب این است که حتی لیبرال ها را جذب می کند شاگرد اول مکتب امیرالمومنین علیه صلوات الله و افضل صلوات المصلین است و یاد کتاب جاذبه و دافعه حضرت علی ع شهید مطهری می اندازد ما را ...
💬 برای اداره کشور راه زیاد است اگر درست انتخاب کنیم...این عماریون
کدوم کلید لامپو روشن میکنه؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هرگز ناشتا خربزه نخورید ✍🏻خوردن خربزه بصورت ناشتـــا و با شکم خالی موجب بروز سوء هاضمه، گرفتگی های شدید عضلات، فلج و تب صفراوی میشود ! بهترین زمان مصرف: میان دو وعده غذای اصلی است.
عسل و گرفتگی رگ ها ✍🏻عسل گرفتگی مویرگ ها را باز می کند و برای عروق بسیار مفید است پس سالمندان اگر هر روز شربت عسل و لیموی تازه بنوشند، عمر طولانی تری خواهند داشت.
افرادی که می خواهند چاق شوند، صبحانه آب هویج بخورند ! ✍🏻مصرف آب هویج در صبح به صورت ناشتا مواد سمی را از خون شما خارج می ‌کند. 🔸کسانی که به بیماری آسم مبتلا هستند و یا گرفتگی صدا دارند آب هویج بخورند. افراد زمانی که با مشکل سرماخوردگی مواجه می شوند برای نرم کردن سینه می توانند آب هویج بخورند. ❌آب هویج سرد نباشد .