🖊جباری با تأسی و به پیروی از فیلسوف ملحدی چون فویرباخ میگوید که خدا در واقع مفهومی است که ذهن انسان آن را ساخته است.
🖊وی معتقد است که شیئیت در ذات خود مخلوق است و اعتقاد همواره به چیز و شیء تعلق میگیرد. خواه این چیز مادی باشد، خواه غیرمادی.
🖊وی در یادداشت دیگری که به مناسبت فوت «استفان هاوکینگ»، فیزیکدان انگلیسی منتشر کرد، «ایرانیان» را متهم به تلقی «شیءانگارانه» و «ذهنی» از خدا کرده و مینویسد:
«آنچه اکنون در تصور و تخیل ایرانیان درباره خدا حضور دارد، نوعی از "شئ انگاری" درباره خداست. از همین رو فیزیک به مثابه یک سخن معیار درباره شئ و "موجود" مقبول میافتد. این شئانگاری و یا به تعبیر هیدگر، تلقی آنتیک (موجود انگارانه) مختص خداناباوران (Atheist) نیست و بلکه به طور ویژه نزد خدا باوران یافت میشود.»
🖊وی نه تنها ایرانیان را که اساس یکتاپرستی را حامل این شیءانگاری از خدا دانسته و به نفی چندخدایی توسط ادیان یکتاپرست ایراد وارد میکند:
«اساساً مفهوم یکتاپرستی در تطور تاریخی خود حامل این شئ انگاری بوده است. وقتی میگوییم خدایان را کنار نهیم و خدای واحد را بپرستیم، آیا این بدان معناست که همه خدایان جز یکی را نفی کنیم و تنها آن یکی را نگاهداریم؟ آن یک خدا که نه دیدنی است و نه شنیدنی و تنها به زور و ضرب استدلال فیلسوفان و متکلمان میتوان وجودش را ثابت کرد. این چه معاملهایست؟»
۱۳
🖊 اندیشه انسانگرایانه حلقه انحراف صرفاً در سخنان آنان بازتاب نداشته و برای فهم وجود این نگاه، صرفاً نیاز به مداقّه در سخنان مبهم یا بعضاً غامض برای عموم مردم در بین اعضای این حلقه نیست، چرا که گاهاً برخی از چهرههای این حلقه به صراحت و بدون هیچ ابایی خود را معتقد به «اومانیسم» معرفی کردهاند.
🖊 برای نمونه اسفندیار رحیممشایی صراحتاً به اومانیسم معتقد است و به آن اذعان میکند و بر این اساس میگوید که نباید خدا را محور عالم قرار داد.
🖊 وی در یک سخنرانی در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ میگوید:
«اگر اومانیسم میگوید انسان، محور عالم است، ما نباید بگوییم خدا محور عالم است. خدا محور عالم نیست؛ بلکه خالق عالم است. خدا در عالم نیست؛ بر عالم است. در عالم، انسان محور است.»
۱۵
🖊 جباری تلاش کرده با مغالطاتی شبهفلسفی و لفاظی و بازی با مفاهیمی مثل «وجود» و «موجود» به رد خدایی که ادیان یکتاپرست درباره آن سخن میگویند پرداخته و به جای آن بحث موهومی چون ایمان به گشودگی به ساحت جهان و وجود بپردازد.!!!
در پاسخ به ادعاهای جباری به دلیل طولانی نشدن بحث فقط به یک سوال بسنده میکنم اینکه اگر خدا ساخته ذهن انسان است، چطور ذهن انسان که متناهی و ناقص است، توانسته مفهوم نامتناهی و کاملی چون خدا را به تصور درآورد؟؟؟؟
۱۴
🖊مشایی معتقد است چون خدا در عالم نبوده و بر عالم است، بنابراین انسان در عالم محور و اساس است!!!!
🖊بر این اساس وی صراحتاً معتقد است که ما باید به اومانیسم تأسی کرده و به پیروی از آن، انسان را محور عالم قرار دهیم!!!!
🖊 نکته بسیار مهم این سخنان مشایی در این است که وی عالمانه و عامدانه از واژه «اومانیسم» استفاده میکند وگرنه میتوانست صرفاً از کلیدواژه همیشگی «انسان» استفاده نماید.
۱۶
🖊در واقع مشایی میگوید که به خاطر ضدیت مردم اروپا با حکومت دینی و دین، بهتر است ما به جای تأکید بر اینها از اومانیسم سخن بگوییم! برای فهم بهتر افکار مشایی ضروری است معنای واژه «اومانیسم» واکاوی شود.
🖊واژه «اومانیسم» در لغت به معنای انسانگرایی یا انسانمداری است و در معنای خاص خود، جنبشی فلسفی و ادبی است که در نیمه دوم قرن چهاردهم در ایتالیا پدید آمد و به کشورهای دیگر اروپا کشانده شد.
🖊هدف این جنبش آن بود که با توجه به متون کلاسیک فرهنگ باستانی یونان و روم هم چون «ویرژیل» و «هومر» که مبناهایی ملحدانه و مشرکانه داشتند، دانش، بینش، زندگی اخلاقی و دینی انسانها را فارغ از آموزههای دین مسیحیت برپا دارد.
۱۸
🖊 اما اومانیسم معنای عام و متداولی نیز دارد که فراتر از یک جنبش خاص ادبی هنری بوده (البته آن جنبش یکی از نمودهای آن است)، بلکه عبارت است از یک شیوه فکری و نگرشی که انسان را مدار عالم دانسته و عقل خودبنیاد انسانی را برتر از هر چیزی چون وحی تلقی کرده و خواهان حاکمیت کامل و مطلق العنان آن بر زندگی بشر شده است. این معنای از اومانیسم، یکی از مبانی و زیرساختهای دنیای مدرن به شمار میآید و اساس مکاتب مختلف غربی از رنسانس تاکنون بوده است، هر چند که ظهور و بروز آن در برخی مکاتب فلسفی و سیاسی نظیر پراگماتیسم، اگزیستانسیالیسم، پرسیونالیسم، مارکسیسم و لیبرالیسم بیشتر بوده است.
🖊 بنا بر نگرش اومانیستی، خدا میبایست از صحنه معادلات بشری حذف شده و به جای آن، انسان در مرکز بنشیند که در این صورت زندگی بشری از قید و بندهای دینی آزاد شده و به شکوفایی خواهد رسید!!!!!
۱۹
🖊«کالین براون» در این باره میگوید:
«انسانگرایی خود، نوعی دین است، زیرا نوعی اعتقادنامه دارد. با این همه، دینی است بدون خدا، اگر هم خدایی وجود داشته باشد، شناختنی نیست، و نباید او را به حساب آورد. انسان باید فقط برای انسان، زندگی کند، زیرا انسان، چه بخواهد و چه نخواهد، در دنیا فروافکنده شده و باید خود را حفظ کند. انسان به معنای واقعی، خودش خالق خودش است؛ باید معیارهای خودش را به وجود آورد؛ باید هدفهای خودش را تعیین نماید، و باید خودش، راه را به سوی آنها بگشاید.»
۲۱
🖊 در اندیشه اسلامی، انسان دارای کرامت ذاتی و اشرف مخلوقات است، اما این مقام و منزلت را تنها در ذیل بندگی خداوند به دست میآورد؛ حال آن که در اندیشه اومانیستی، بشر اصل و مدار عالم فرض شده و عقل خودبنیاد بشری، مستقل از وحی به عنوان راهنما و معلم زندگی وی تعیین میگردد. به این دلیل، اومانیسم در مقابل خداگرایی قرار دارد...
🖊دوستان با توجه به مسایلی که مطرح کردیم از اعتقادات حلقه منحرف؛ به سادگی میتوان دریافت که این حلقه همان فراماسونرها هستند که در نقطه مقابل انقلاب اسلامی و آرمانهای انقلاب قرار دارد و با کمال تاسف باید عرض کنیم که احمدی نژاد انقلابی ومردمی برای همیشه خود را به مشایی وحلقه انحراف فروخت و تمام شد..
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
قریش حسین پور
۲۲
🖊میتوان عصر مدرن در غرب را که از حدود نیمه قرن چهاردهم میلادی به بعد ظهور کرده است، دوران اومانیسم به معنای بشرمداری یا انسانسالاری نامید.
🖊در این دوره «انسان» بهماهو انسان، مبنا و معیار همه چیز پنداشته شده و به تعبیری انسان به جای خدا مینشیند.
🖊در این باره «مارتین فویرباخ» فیلسوف آلمانی ماتریالیست قرن نوزدهم میگوید: «برای بشر، خدا همان بشر است.» و نیز «مارتین هایدگر» نیز در تعریف عصر مدرن که دوران سیطره اومانیسم است، مینویسد: «دورانی که ما آن را مدرن میخوانیم، با این حقیقت تعریف میشود که انسان، مرکز و ملاک تمامی موجودات است.»
🖊محوریت تمام عیار و همه جانبه انسان در تفکر اومانیستی و در حقیقت تکیه زدن انسان به جای خدا در این تفکر تا بدان حد است که «ژان پل سارتر» اعلام میدارد: «فلاسفه اومانیسم برای رهایی از چنگال خداپرستی، تصور نوعی وجود متعالی را کنار نگذاشتند، بلکه صرفاً نام آن را تغییر دادند.»
۲۰
🖊 در واقع مشایی در استفاده از اومانیسم، همان معنایی را اراده میکند و در نظر دارد که این واژه در غرب به آن دلالت دارد.
🖊وی حتی با این استدلال که «حکومت دینی در غرب، منفور است» -که در بطن خود این معنا را دارد که به جای حکومت دینی، «اومانیسم» در آنجا محبوبیت دارد- توصیه به استفاده از انسانگرایی به جای تبلیغ حکومت دینی و تکیه بر آموزههای دینی کرده و میگوید این رویکرد برای اصلاح ذهنیت مردم اروپا به خاطر سابقه زشت کلیسا است:
«الان در دنیا نگاه سنتی قدیم درباره ما حاکم است؛ به گونهای که حکومت ما در دنیا یک حکومت دینی تبلیغ میشود که این نوع حکومت به خاطر سابقه زشت کلیسا در اروپا در دنیا تقریباً منفور است ... این ذهنیت را باید اصلاح میکردیم؛ بنابراین شروع به کار کردیم و از انسان سخن گفتیم.»
۱۷
✨°┄❁┄°✨°┄❁°°❁┄°✨°┄❁┄°✨
💟#رنگ_موی_طبیعی
✴️•⇦ رنگ موی قهوهای:
✨پوست گردو ۸۵ پیمانه.
✨پودر روناس ۵ پیمانه.
✨پودرحنا ۱۰ پیمانه.
✨پودر کتیرا ۱۰ پیمانه.
🔸روش تهیه مثل مورد قبلی(پستهای قبل)
کم و زیاد کردن پوست گردو رنگ قهوه ای را تغییر میدهد.
✴️•⇦ قهوه ای تیره:
✨پودر پوست گردو ۸۵ پیمانه.
✨پودرحنا ۱۰ پیمانه.
✨پودر نیل(وسمه)۲ پیمانه.
✨پودر کتیرا ۱۰ پیمانه.
🔸روش تهیه مثل قبل.
✴️•⇦ قهوه ای روشن:
✨پودر گل بابونه ۵۰ پیمانه.
✨پودر(Golden rod) گلدن رد ۳۵ پیمانه.
✨پودر پوست گردو ۱۵ پیمانه.
✨پودر حنا ۵ پیمانه.
✨کتیرا ۱۰ پیمانه.
🔸روش تهیه مثل قبل.
🌸🌸🌸🌸🌸
✨°┄❁┄°✨°┄❁°°❁┄°✨°┄❁┄°✨
💟#آب_فاتر
✴️•⇦ منظور از آب فاتر چیست؟
✨ آب جوشیده ای که ولرم شده (خوردن آب و غذای داغ بشدت نهی شده است) – فتور از گرمی و داغی به سردی میاید نه از سردی به حدت و داغی
✨ در صورتی که «ماء فاتر »ناشتا یا موقع افطار استفاده شود (طبق روایت امام صادق علیه السلام):
🔸معده و کبد را پاک میکند.
🔸بدن و دهان را خوشبو میکند.
🔸 دندانها را محکم میکند.
🔸 چشم را قوی و بینایی را جلا میدهد.
🔸رگها (ژنها) را که هیجان کرده فرو مینشاند.
🔸مره (صفرا و سودا) و بلغم را درمان میکند (سه مزاج را تعدیل میکند که بهترین درمان است).
🔸گرمی معده را فرو مینشاند.
🔸 درمان میگرن نیز هست.
🌸🌸🌸🌸