eitaa logo
مدرسه علمیه تخصصی حضرت آمنه سلام الله علیها
795 دنبال‌کننده
8.1هزار عکس
1.7هزار ویدیو
757 فایل
زیر نظر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران-قم #وبگاه: http://amene.whc.ir/ آموزش @AMOOZESHAMENEH #تماس:02537239948 #ارتباط_با_ادمین: #آدرس: کلهری-خیابان آل یس- کوی 14.فرعی شهید ناجی
مشاهده در ایتا
دانلود
♡🦋♡ ﷽؛ بر این باوریم که" استاد"تداوم تجلی با شکوه "علم ادم الاسماء کلّها" در زمین است. استادبزرگوار سرکار خانم طاهره بقال صفا (صفایی)؛ کسب عنوان استاد شاخص حوزه های علمیه خواهران را تبریک و تهنیت عرض می نماییم و از تلاشهای مجدانه شما که عمر خود را در مسیر تعلیم و تربیت طلاب و انسان سازی وقف نموده اید صمیمانه تقدیر و تشکر می نماییم. حضور شما استاد فرهیخته و تلمذ از محضر شما در مدرسه علمیه تخصصی حضرت آمنه سلام الله علیها مایه مباهات و افتخار است. ان شاءالله در پناه قرآن و اهل بیت علیهم السلام و در راه خدمت به اسلام ثابت قدم و عاقبت بخیر باشید.🌷 🌺مدیر، معاونین،کادر،اساتید و طلاب مدرسه علمیه تخصصی حضرت آمنه سلام الله علیها🌺
با احترام و آرزوی توفیق و عرض تبریک اعیاد ماه مبارک رجب و شعبان؛ ، به آگاهی می رساند: روزهای 21 بهمن و 5 اسفند ماه، حسب ابلاغ تصمیم شماره 178 شورای سیاستگذاری، تعطیل می باشد.
لطفا تمام مبلغبن گرامی که اعتکاف فعالیت داشتند هرچه سریعتر وارد لینک زیر شوند و فعالیت خود راثبت کنند این آخرین فرصت هست 👇👇👇 http://najm.whc.ir
📌معاونت فرهنگی حوزه عملیه خواهران استان قم برگزار می‌کند: 🔰ثبت نام مبلغین جهاد تبیین انتخابات استان قم 🏳 با شعار 🔻مزایا: 🔹 پشتیبانی محتوایی و تبلیغی 🔸 ثبت سابقه تبلیغی در استان 🔹 ثبت نام ساده و بدون پیچیدگی 🔸 برخورداری از دوره‌های بصیرتی مهارتی 🌐لینک ثبت‌نام: https://poll.whc.ir/143296 🔺️با ثبت‌نام در فرم مذکور👆 و معرفی آن به سایر خواهران طلبه، نام خود را در زمره زمینه سازان ظهور قرار دهید. 📲شناسه ارتباطی: @tmaz_eng 🗓مهلت ثبت‌نام: یوم‌الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ 🔰@hawzah_khaharan_qom مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم
6.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
😍 درس اخلاقی از یک نومسلمان. (با حرفاش من رو به یاد حدیث حضرت محمد ص برد که فرمودند: من برای زنده کردن دوباره ی اخلاق بعثت شده ام)
نکاتی در پرتو یک حدیث اخلاقی امام کاظم (ع). بسم الله العلیم الحکیم. ضمن عرض تسلیت شب و روز شهادت امام کاظم(ع)؛ از فرصت استفاده نموده؛ و به ذکر نکاتی پیرامون یک حدیث اخلاقی منقول از آن حضرت می پردازم: الف) متن حدیث:  طبق نقل مرحوم کلینی در ج۲ کتاب شریف کافی؛ ص۱۱۳؛ حدیث ۴؛ مردی از امام کاظم (ع) در خواست نمود : «به من سفارشی؛ نما؛ آن بزرگوار فرمود: «اِحفَظْ لِسانَكَ تَعِزَّ، و لا تُمَكِّنِ النّاسَ مِن قِيادِكَ فتَذِلَّ رَقبَتُكَ» : «زبانت را نگه دار تا عزيز گردى و زمام اختيار خودت را به دست مردم مسپار، كه ذليل مى شوى»؛ ب) ذکر چند نکته اخلاقی: ۱) در صورت مواجه شدن با صاحبان انفاس قادسیه و آراسته به زیورهایی معنوی؛ لازم است بخواهیم که طالب نصیحت و سفارش باشیم؛ و به وضعیت موجود بسنده ننمائیم؛ ۲) توجه به نقش والا و کلیدی «زبان»؛ از مفاد آیات شریفه «أَلَمْ نَجْعَلْ لَهُ عَيْنَيْنِ وَ لِسَانًا وَشَفَتَيْنِ» (بلد/ آیات ۸ و ۹) به خوبی بر میآید که نعمت «زبان» یکی از نعمت های مهم خدای متعال است؛ و خداوند در کنار نعمت‌هایی همچون «دو چشم» و «دولب»؛ از نعمت «زبان» یاد کرده است؛ براستی اگر نبود اعطای این نعمت؛ در انتقال ذهنیات خود به دیگران؛ در جویدن غذا و....؛ با چه مشکلاتی مواجه می شدیم؛ ۲) اگرچه ثمر بخش بودن نعمت «زبان»؛ محدود به عرصه تکلم و سخن گفتن نمی شود؛ ولی توصیه امام کاظم (ع) حاکی از این است که عزت ما انسان ها و شرافت هر فرد؛ متفرع بر این است که «زبان» (یعنی سخن گفتن)؛ از تحت اختیار ما خارج نشود؛ وگرنه باید شاهد ذلت خویش باشیم؛ ۳) یک تفسیر دقیق از در « اختیار» داشتن «زبان» به این است که بدانیم کجا سخن بگوئیم؛ چگونه سخن بگوئیم؛ برای چه سخن بگوئیم؛ به چه چیز سخن بگوییم و...؛ آری؛ اگر درست؛ به جا؛ آراسته به زیور حقیقت و صداقت و ... سخن بگوئیم؛ به عزت دست خواهیم؛ اگرچه زبانمان بریده و یا بیرون آورده شود؛ و..؛ و اگر زبانمان از اختیارمان خارج گردد؛ و به زنگار تملق؛ چاپلوسی؛ نمامی؛ غیبت؛ تهمت؛ دروغ؛ و خدمت به ظالم؛ و وارونه جلوه دادن حقیقت و... آلوده شود؛ قطعا باید پذیرای ذلت و خواری باشیم؛ ۴) از امتیاز بارز ما انسانها بر دیگر آفریده های خدای متعال؛ بهره مندی از «اختیار» است؛ پس باید در حراست و محافظت از آن؛ سخت کوشا باشیم؛ وگرنه باید متحمل پیامدی سخت گردیم؛ همچنانکه امام کاظم (ع) فرمود «زمام اختيار خودت را به دست مردم مسپار، كه ذليل مى شوى»؛ ۵) معنی «نسپردن اختیار خود به دست مردم»؛ به معنی این نیست که با دیگران مراوده نداشته باشیم و از مشورت با آنان گریزان باشیم؛ و از پذیرش مطالب حق صادر از آنان؛ امتناع ورزیم و....». (حوزه علمیه قم: سید حسین شفیعی دارابی؛ شام دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ش_ ۲۴ رجب ۱۴۴۵ق) https://eitaa.com/joinchat/3426484567Cc6495a27c8
یکی از شئون عاقبت به‌خیری، نسبت شما با جمهوری‌ِاسلامی و انقلاب است. والله والله والله از مهم‌ترین شئون عاقبت به‌خیری همین است؛ والله والله والله از مهم‌ترین شئون عاقبت به‌خیری، رابطه‌ی قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی‌ است که امروز، سکان انقلاب را به دست دارد. 🕊️ https://eitaa.com/Basije_karimeh
▪️امام جعفر بن محمد الصادق (علیه السلام) فرمودند: همانا حضرت ابوطالب (علیه السلام) از همنشینان پیامبران، صدّیقان، شهیدان و صالحان است، و آنان چه نیکو رفیقان و همنشینانی هستند 📓بحار الانوار، ج ۳۵، ص۱۱۱ ▪️امیرالمومنین علی (علیه السلام) در بیان شأن و منزلت پدر بزرگوارشان جناب ابوطالب بیان نمودند: قسم به خدایی که محمد (صلی الله علیه و آله) را به حق مبعوث فرمود، اگر پدرم برای هر گناهکاری بر روی زمین شفاعت کند، خداوند شفاعت او را می پذیرد. همانا نور پدرم بر تمامی انوار در روز قیامت برتری خواهد داشت، جز نور ذوات خمسه طيبه: نور محمد و نور من و نور حسن و حسین و نور ائمه از اولاد امام حسین (علیهم السلام) همانا نور او از نور ماست که خداوند عزوجل آن را دو هزار سال قبل از خلقت حضرت آدم آفرید. 📓بحار الأنوار ج۳۵ص۶۹/الإحتجاج ج۱ ص۲۳۰/تحفةالابرار ج۱ ص۲۱۷ ▪️در حدیث نبوی بیان شده که آن حضرت فرمودند: خداوند عزوجل نور من و علی (علیه السلام) را از نور واحدی خلق نمود و ما خداوند را تسبیح می نمودیم ، دو هزار سال پیش از خلقت حضرت آدم ؛ هنگامی که خداوند حضرت آدم را آفریدم آن نور را در صلبش قرار داد؛ هنگامی که در بهشت ساکن بود ، ما در صلبش بودیم؛ پس از آن هنگامی که حضرت نوح سوار کشتی شد، ما در صلب او بودیم؛ هنگامی که حضرت ابراهیم (علیه السلام) را در آتش انداختند، ما در صلب ابراهیم نبی بودیم و همواره خداوند ما را از اصلاب پاک به ارحام پاک منتقل می نمود تا اینکه به جناب عبدالمطلب (علیه السلام) رسید و خداوند ما را به دو نیم تقسیم نمود و من را در صلب عبدالله قرار داد و علی (علیه السلام) را در صلب ابوطالب (علیهم السلام). 📓معاني الأخبار ؛ النص ؛ ص۵۶/البرهان في تفسير القرآن، ج‏۴، ص: ۱۹۱ ▪️از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) روایت شده است که فرمودند: ... پس از حامل شدن حضرت فاطمه بنت اسد (علیها السلام) به نور مبارک مولانا امیرالمومنین علی (علیه السلام)، زمینِ مکه دچار زلزله های پیاپی شد، و شدت آن به گونه ای بود که حتی صخره های سخت از کوه ها فرو می ریختند، قریش از این امر بسیار هراسان و طاقتش طاق شده بود، پس به ساحت مبارک حضرت ابوطالب (علیه السلام) پناه آورده و عرضه داشتند که ياراى ايستادگى در برابر اين گرفتارى را ندارند. آن حضرت (علیه السلام) با شجاعت تام به بالای کوهی رفته و به مردم چنین فرمودند: «اى مردم! همانا خداوند در شب گذشته حادثه اى پيش آورده و كسى را آفريده است كه اگر از او فرمانبردارى نكنيد و به ولايت او اقرار نداشته باشيد و پيشوايى او را نپذيريد، اين زمين لرزه آرام نخواهد گرفت و براى شما در تهامه خانه و مسكنى باقى نخواهد ماند». آنگاه ایشان اسماء حسنای الهی را به عرب آموختند، و این در حالی بود که آنان هیچ علمی به حقیقت معانی این کلمات نداشتند، پس این دعا را نوشتند و در هنگامه شدائد خداوند متعال را با همين كلمات فرا مى ‏خواندند، و آن عبارات این است: «إِلَهِي وَ سَيِّدِي أَسْأَلُكَ بِالْمُحَمَّدِيَّةِ الْمَحْمُودَةِ وَ بِالْعَلَوِيَّةِ الْعَالِيَةِ وَ بِالْفَاطِمِيَّةِ الْبَيْضَاءِ إِلَّا تَفَضَّلْتَ عَلَى تِهَامَةَ بِالرَّأْفَةِ وَ الرَّحْمَة». 📓 بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج ‏۳۵، ص ١۲ ▪️پیش از بعثت پیامبر اکرم (صلّى اللّه عليه و آله)، جناب عبدالمطلب با واسطه قرار دادن پیامبر و نیز جناب ابوطالب (علیهم السلام) صلاة الاستسقاء را اقامه کرده بودند. جناب ابوطالب، قصیده لامیه را به همین مناسبت سرودند. لذا پس از آنکه حضرت ختمی مرتبت (صلّى اللّه عليه و آله) در ایامی بعد از فقدان جناب ابوطالب، صلاة الاستسقاء را اقامه کردند،فرمودند: اگر ابوطالب زنده می‌ بود چشم‌ های او از آنکه شعرش را حفظ کرده بود روشن می‌ شد. آيا كسى هست كه اشعار وى را بخواند؟ سپس امیرالمومنین علی (علیه السلام) برخاسته و ابیاتی از آن قصیده را خواندند: وَ أَبْيَضُ يُسْتَسْقَى الْغَمَامُ بِوَجْهِهِ‏    رَبِيعُ الْيَتَامَى عِصْمَةٌ لِلْأَرَامِل‏. 📓روضة الواعظين و بصيرة المتعظين (ط - القديمة)، ج‏۱، ص ۱۳۹ https://eitaa.com/Basije_karimeh
▪️علامه محمد باقر مجلسی رضوان الله علیه در کتاب شریف "حق الیقین" که اعتقادات امامیه را در آن نگاشته، پیرامون اسلام حضرت ابوطالب علیه السلام و آباء و اجداد رسول خدا صلی الله علیه و آله می نویسد : ابوطالب پدر امیرالمومنین (علیهما السلام) بعد از عبدالمطلب، وصى بود و هرگز بت نپرستیده بود و کافر نبود و لیکن ایمان خود را براى مصلحت، از قوم خود مخفى می داشت که رعایت حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) بهتر بتواند بکند و إعانت آن جناب بیشتر تواند کرد، و وصایا و ودایع و کتب ابراهیم و اسماعیل و سایر انبیاء و اوصیاء (علیهم السلام) نزد او بود و به حضرت رسول در وقت مردن تسلیم کرد و در آن وقت اظهار اسلام نمود! لهذا در احادیث وارد شده است که مَثَل او،مَثَل اصحاب کهف بود که ایمان را پنهان داشتند و کفر را ظاهر کردند براى تقیّه، پس حق تعالى ثواب ایشان را مضاعف گردانید و بر این مضامین، احادیث متواتره از اهل بیت (علیهم السلام) وارد شده است و اسلام ابوطالب و آباء و اجداد آن حضرت (پیامبر)، از ضروریات دین شیعه است و در احادیث معتبره وارد شده است که: شیعه ما نیست هر که به اسلام ابوطالب قائل نباشد 📓حق الیقین.ص۵۵ ▪️از امیر المؤمنین علیه السلام سؤال شد: چه کسی آخرین وصی الهی قبل از پیامبر اسلام صلی الله علیه و اله بود؟ پس امام علیه السلام فرمود: پدرم ( حضرت ابوطالب علیه السلام). این حدیث صراحت کاملی بر وصی بودن حضرت ابوطالب علیه السلام دارد و علامه امینی رحمه الله نیز در الغدیر این حدیث را آورده و از آن همین نتیجه را گرفته است. ▪️اثبات‌ نبوت ابوطالب، ص۳۵ https://eitaa.com/Basije_karimeh
🔸برندگان مسابقه مقاله خوانی: ۱-زهرا شعبانی ۲- سمیه ابراهیمی ۳-مهلاسعیدی 🔹مدرسه علمیه حضرت آمنه سلام الله علیها موفقیت این عزیزان را تبریک گفته و برایشان آرزوی موفقیت دارد. ⛅️أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج⛅️ 🔗 واحد پژوهش مدرسه علمیه تخصصی حضرت آمنه ( سلام الله علیها) ╭┅───────── 📙📘📗📕📒 📒📕📘📗 📘📙📒 📗📘 📕