✅ گفتگوی خدا با فرزند آدم بر سر عهد فطری!
خداوند متعال با فرزند آدم گفتگو میکند و میفرماید:
🔰 أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يَا بَنِي آدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّيْطَانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ؛
✍🏻 ای فرزندان آدم! مگر ما با همدیگر عهد نداشتیم که شما شیطان را نپرستید؟! شیطان برای شما دشمن و عدو مبین است!
این یک عهد فطری است.
⬅️ اما خداوند فرمود؛ ما با هم قرار داشتیم..
و گویا این قرار ازلی نقض شده است!
🔖 با توجه به اینکه اکنون تعداد شیطان پرستهای دنیا خیلی زیاد هم نیستند؛
پس چرا خداوند این سوال را مطرح فرمود؟
علامه طباطبایی رحمهاللهعلیه می فرمایند؛ منظور از این
پرستش، #عبادت است. ✍🏻 حرف شنوی و گوش دادن به حرف یک شخص و اطاعت از او، می تواند #پرستش او باشد. و انسان باید فقط در اطاعت خداوند و آن کس که خداوند فرمان داده است باشد. 🔰 اینکه در ادامهی آیه فرمود؛ ✍🏻 شیطان برای شما #عدو_مبین است. عدو مبین یعنی دشمنی که نمیخواهد هیچ خیر و فایدهای به شما برسد! میخواهد سرمایه شما صفر و سوخت شود! ✍🏻 شیطان به خاطر آن کینه قدیمی، عدو مبین آدمی است و میخواهد در مقابل خدای متعال قدرت نمایی کرده و به او ثابت کند، این انسان که خلق کردی ارزش این را نداشت که من به او #سجده کنم! ⬅️ اما #وظیفه ما در زمان غیبت این است که؛ خود و جامعهمان را از بندگی شیطان و تاثیر پذیری از وسوسههای او خارج سازیم. 📌 برگرفته از جلسات «امامِ جمعه» ✅@Aminikhaah
برای امامت- فصل سوم- جلسه چهارم- نسخه موبایل.pdf
539.4K
✍️ سخنرانی برای امامت ،فصل سوم ،جلسه چهارم
📱نسخه موبایل
✅@Aminikhaah
برای امامت- فصل سوم- جلسه چهارم- نسخه معمولی.pdf
538.6K
✍️سخنرانی برای امامت ،فصل سوم ،جلسه چهارم
🖥️ نسخه رایانه
✅@Aminikhaah
✅ فرج شخصی اینگونه حاصل میشود؛
🔰 آیت الله بهجت رحمه الله علیه میفرمودند:
ما در کنار فرج نوعی، یک فرج شخصی هم داریم.
✍🏻 فرج نوعی، همان دوره #ظهور است، اگر حاصل شود برای همه افراد عالم در آن زمانه، نمایان میشود.
اما فرج شخصی زمان خاصی ندارد. چرا که باب ارتباط با امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف همیشه باز است.
✍🏻 اما اینکه امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف هنوز در جامعه ظهور پیدا نکردند، دلیل نمیشود که ما از ایشان محروم باشیم!
کسی که به فرج شخصی برسد، دیگر امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف بر او غایب نیست و از حقیقت و نور ایشان بهره مند شده و از مواهب وجود او استفاده می کند.
✍🏻 فرج شخصی همان #بندگی خدا و رسیدن به #صراط_مستقیم است که برای رسیدن به آن، انسان باید ابتدا از بندگی شیطان خارج شده،
وَساوِس و القائات او را نپذیرد.
📌 برگرفته از جلسات «امامِ جمعه»
✅@Aminikhaah
#ختم_صلوات
چشم حسودان و بدخواهان از زادهی لیلا دور،
که آفتابی شبیه احمد صلی اللهعلیهوآله وسلم، مظهر شجاعت حیدر علیهالسلام و وارث چشم عفیف حضرت مادر سلاماللهعلیها را بر دامن دارد....
بوستانهای صلوات دلداگان نذر ملاحت محمّدی صلی اللهعلیهوآله آن مولای رعنای کریم، به امید عنایتی.
🌸جهت شرکت در این ختم پر برکت لطفا از طریق لینک زیر اقدام بفرمایید
http://khatmesalawat.ir/100568
✅@Taalei_edu
با مخلص همگام شو
🔰 قاعده کلیدی امام هادی علیه السلام در سوگیریهای #سیاسی؛
«لَوْ سَلَكَ اَلنَّاسُ وَادِياً شِعْباً لَسَلَكْتُ وَادِيَ رَجُلٍ عَبَدَ اَللَّهَ وَحْدَهُ خَالِصاً»؛
اگر مردمان هر يك به وادى (و راهی) روند، من در وادى (و راه) آن مردى قدم مىگذارم كه خداى يگانه را مخلصانه عبادت مىكند .
(بحار الأنوار، ج ۶۷، ص ۲۴۵)
✍🏻 نمایندهای که اخلاص دارد، #صلاحیت دارد؛ حتی اگر #رأی نداشته باشد.
عمل مخلصانه یعنی حمایت از آنکه صلاحیتش حداکثریست، نه الزاما رأیش!
برکت آرا در گرو نگاه و رضای خداست.
«هر که کارش از برای حق بود/ کار او پیوسته پر رونق بود» (عطار).
✍🏻 #جناح بدون اخلاص، ولو با اکثریت آرا گامی به جلو نمیرود و این ثمره محرومیت از نصرت الهی ست.
«امام» مصداق مخلصی بود در عین تنهایی!! و عنایت خداوند به این اخلاص، رمز پیروزی انقلابش بود بر یک جهان دشمن.
⬅️ طاعت آن نیست که بر خاک نهی پیشانی / صدق پیش آر که اخلاص به پیشانی نیست( سعدی).
📌 برگرفته از جلسات «ایمان درمانی»
✅@Aminikhaah
✍️ هر کسی که به او حکمت داده شد، به خیر کثیر رسید.
حکیم آن فردی است که منطقش محکم است و با حقیقت، زندگی میکند نه توهمات!
✅@Aminikhaah
Aminikhaah
✍️ هر کسی که به او حکمت داده شد، به خیر کثیر رسید. حکیم آن فردی است که منطقش محکم است و با حقیقت، ز
خیر کثیر.jpg
7.16M
نسخه با کیفیت اصلی جهت انتشار در صفحات مجازی
#پوستر
✨ظهور؛ تجافی یا تنزل!✨
🔰 روایاتی وجود دارد که عنوان أیام الله در آن آمده است؛ که در برخی از آنها #یوم_الله را به معنای روز قیامت و برخی روز #رجعت میدانند.
✍🏻 ظاهراً این روایات، ناسازگار با هم به نظر میرسند. اما به نظر علامه طباطبایی رحمة الله علیه، حقیقت ظهور، رَجعت و قیامت یک مفهوم دارند.
چرا که طبق آیات قرآن کریم، هر چیزی که در عالَم خلق شده است، حکایت از صورت حقیقی متعالی آن در عالَم بالا دارد و این مرتبهای که در دنیا آشکار شده، تنزل یافته آن حقیقت بالاست.
⬅️
در واقع، دنیا و متعلقات در آن، تجافی ندارند که وقتی پایین آمدند دیگر در آن بالا رفتن وجود نداشته باشد
(مانند فرو افتادن قطرههای باران)
؛ بلکه در این دنیا#تنزل پیدا کرده اند، یعنی هر چیز که در عالَم دنیاست هم پایین است و هم مرتبه حقیقی و تکامل یافته آن در عالم ملکوت. ✅ حقیقت قیامت، نمایان شدنِ حقیقت مطلق الهی و از بین رفتن اسباب و حجابهاست. مرتبه پایینتر از عالم قیامت، عالم رجعت است که تنزل یافته قیامت است. در مرتبه پایین تر از آن، روز #ظهور است که تنزل یافته عالم رجعت است. در نتیجه قیامت، تمام کمالات عَوالم رجعت و ظهور را دارد و نقایص را ندارد. 📌 برگرفته از جلسات «از قائم تا قیامت» ✅@Aminikhaah
رابطه طولی قیامت، رجعت و ظهور
✍🏻 اوج تجلّی ظهور حقیقت، در قیامت و در مراتب نازلتر، در عالم #رجعت و عالم #ظهور است.
⬅️ عالم ظهور، به نسبت این عالم ظلمانی که انسان با آن درگیر است، ایستگاه پایانی است و کمال نَشئه این دنیا، عالَم ظهور است؛ پس عالم در همه آنات خود، به سمت ظهور (ظهور آیات الهی) در حرکت است. حرکتی به سمت سطوح مختلف ظهور. که البته منظور از ظهور، ظاهر شدن آیات الهی و حقیقت است.
✍🏻 عالم رجعت نسبت به عالم قیامت ظهور کمتری دارد، چرا که هنوز در آن امکان پیدایش شرّ و فساد در حد محدود وجود دارد.
عالم ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز این گونه است، چون حق و حقیقت ظهور مییابد، پس مخلوقات در مسیر حرکت به سمت #ظهور_حقیقت هستند.
✅ به فرموده علامه طباطبایی رحمة الله، ظهور همان قیامت تنزّل یافته و قیامت همان ظهور تکامل یافته است. در واقع، روز قیامت همان روز ظهور است و بالعکس.
📌 برگرفته از جلسات «از قائم تا قیامت»
✅@Aminikhaah