فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن دیلمان در جهان کمنظیر است
🔹ناوشکن دیلمان قابلیت نصب انواع بالگرد، انبار تسلیحات و انجام دریانوردی در شرایط نامساعد جوی را دارد که به نوع خود در منطقه و حتی جهان کمنظیر است.
🔹دیلمان نماد اقتدار نیروی دریایی ارتش و نیروهای مسلح در ایران است که به دست توانمند دانشمندان جوانان ایرانی ساخته شده است.
@Farsna - Link
مجازات سنگین برای خرید و فروش رای در انتخابات مجلس
🔸سخنگوی شورای نگهبان دو روز پیش اعلام کرده طرح اصلاح بند یک ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس در جلسۀ شورای نگهبان تایید شد.
🔹در این مصوبه گفته شده که خرید و فروش مستقیم یا غیرمستقیم رأی یا فعالیت و تبلیغات انتخاباتی مستقیم و غیرمستقیم از طریق توزیع اقلام و لوازمی که برای دریافتکننده جنبه انتفاعی داشته باشد، جرم محسوب میشود و مرتکب به مجازات به استثنای حبس و محرومیت از داوطلبی در دو دوره نمایندگی مجلس محکوم میشود.
@Farsna - Link
48.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#آموزش
#ایام_فاطمیه
🔶 فنون و اجرای سخنرانی دینی ۱
🎙با بیان استاد حجت الاسلام سید محمد رضا حسینی
#بنیاد_هدایت
#موسسه_امیر_بیان
#امامان_پایگاه_اجتماعی
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شهرستان_یزد
🎤موسسه خطابه امیربیان یزد 🎤
https://eitaa.com/amirbayanyazd
https://amirbayan.com
47.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#آموزش
#ایام_فاطمیه
🔶 فنون و اجرای سخنرانی دینی ۲
🎙با بیان استاد حجت الاسلام سید محمد رضا حسینی
#بنیاد_هدایت
#موسسه_امیر_بیان
#امامان_پایگاه_اجتماعی
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شهرستان_یزد
🎤موسسه خطابه امیربیان یزد 🎤
https://eitaa.com/amirbayanyazd
https://amirbayan.com
35.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#آموزش
#ایام_فاطمیه
🔶 فنون و اجرای سخنرانی دینی ۳
🎙با بیان استاد حجت الاسلام سید محمد رضا حسینی
#بنیاد_هدایت
#موسسه_امیر_بیان
#امامان_پایگاه_اجتماعی
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شهرستان_یزد
🎤موسسه خطابه امیربیان یزد 🎤
https://eitaa.com/amirbayanyazd
https://amirbayan.com
41.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#آموزش
#ایام_فاطمیه
🔶 فنون و اجرای سخنرانی دینی ۴
🎙با بیان استاد حجت الاسلام سید محمد رضا حسینی
#بنیاد_هدایت
#موسسه_امیر_بیان
#امامان_پایگاه_اجتماعی
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شهرستان_یزد
🎤موسسه خطابه امیربیان یزد 🎤
https://eitaa.com/amirbayanyazd
https://amirbayan.com
╚═══ 🍃🌺🍃 ═════
39.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#آموزش
#ایام_فاطمیه
🔶 فنون و اجرای سخنرانی دینی ۵
🎙با بیان استاد حجت الاسلام سید محمد رضا حسینی
#بنیاد_هدایت
#موسسه_امیر_بیان
#امامان_پایگاه_اجتماعی
#اداره_تبلیغات_اسلامی_شهرستان_یزد
🎤موسسه خطابه امیربیان یزد 🎤
https://eitaa.com/amirbayanyazd
https://amirbayan.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 با هنری کسینجر آشنا شوید؛ جنایتکار جنگی، مجری سیاستهای جنایتکارانه آمریکا در کامبوج، ویتنام، عراق و ایران!
🔶 برنی سندرز سیاستمدار آمریکایی؛ هنری کسینجر باعث و بانی یکی از بدترین نسلکشیها در تاریخ جهان است!
#کانال_شبکه_عماریون
@shabake_ammarion
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 درس «دانش تبلیغ دینِ» علیرضا پناهیان، از نگاه شرکتکنندگان(۳)
💬 این کلاس را میتوان با درس خارجهای حوزه مقایسه کرد..
💬 در هیچ کدام از کلاسهای حوزه این جامعیت به ما داده نمیشد...
🔻دروس دانش تبلیغ دین به زودی آغاز خواهد شد.
🔸 کلیپ1 | کلیپ2
#دانش_تبلیغ_دین #تصویری
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
📌روش ارزیابی موفقیت فعالیتهای تبلیغی، یکی از مشکلات اساسی در حوزۀ تبلیغ است
در بسیاری از موارد دیده میشود که موفقیت یک فعالیت تبلیغی، بیشتر به ذوق و هنر مبلّغ و توانمندی مهارتی او نسبت داده میشود؛ درحالیکه حقیقت آن است که موفقیت و تأثیر عمیق، بهجا و ماندگارِ یک فعالیت تبلیغی، بیشتر به محتوا و حکمت جاری در متن پیام بستگی دارد.
البته نحوۀ ارزیابی میزان موفقیت فعالیتهای تبلیغی یکی از مشکلات اساسی در حوزۀ تبلیغ است که معالأسف بههیچوجه عالمانه نیست. بهگونهای که افراد مختلف نوعاً بر اساس أمارات، سلایق شخصی و برخی آثار سطحی به ارزیابی میزان موفقیت یک سخنرانی یا هر نوع فعالیت تبلیغی میپردازند. درحالیکه ارزیابی میزان موفقیت، نه به میزان سرگرم و یا علاقهمند کردن مخاطب است و نه به آثار گذرا و بعضاً تکبعدی یک تبلیغ. اما بسیاری از تصورات دربارۀ موفقیت یک سخنرانی، ناشی از رؤیت چنین شاخصههایی است. اگر ارزیابیهای دقیقی در این زمینه صورت گیرد، متوجه خواهیم شد که ناکامیها و آثار سوء برخی از محتواهای تبلیغی بسیار بیشتر از مقدار موفقیت آنهاست.
📗بخشی از کتاب «حلقۀ مفقوده در تولید علم در حوزههای علمیه» اثر علیرضا پناهیان
👈 #گزیده ۲
#حلقه_مفقوده #مرکز_تخصصی_تبلیغ_دارالحکمه
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
🔴 ریشۀ ضعف ما در تبلیغ، به ضعف تبلیغ دین در حوزههای علمیه برمیگردد
🔴 باید تحولی در شیوۀ تبلیغ دین ایجاد کنیم
___________
🔻 حضرت امام(ره) قبل از انقلاب میفرمود یکساعت رادیو تلویزیون را به ما بدهید... الآن 24 ساعت، دهها شبکه در اختیار ما قرار دارد، اما رهبر عزیز انقلاب بعد از چهل سال صراحتاً میفرماید «ما در تبلیغات ضعیفیم»
🔻 وقتی رهبر انقلاب مهمترین جهاد امروز را «جهاد تبیین» اعلام میکند یعنی ما در این چهل سال در عرصۀ تبلیغ و تبیین، درست عمل نکردهایم.
🔻 واقعاً چرا ما در تبلیغات ضعیفیم؟ آیا متقاعدشدن به دینداری اینقدر سخت است؟! آموزش دین فرآیندی است که میخواهد فرد را برای دینداری، متقاعد و انگیزهمند کند. آیا آموزشهای دینی ما ایراد دارد؟
🔻 ریشۀ ضعف ما در تبلیغات، به ضعف تبیین و تبلیغ دین در حوزههای علمیه برمیگردد. ما باید تحولی در شیوۀ تبلیغ دین ایجاد کنیم.
🔻 وضعیتی که امروز در جامعه میبینیم، مشتمل بر چند ویژگی منفی بزرگ است که نشانۀ ضعف ما در تبلیغ محسوب میشود:
1️⃣ سوءتفاهم گسترده
ما با یک سلسله سوءتفاهمهای بسیار فراگیر مواجه هستیم. این یکی از ویژگیهای منفی است که نشاندهندۀ ضعف جدی ما در تبلیغ است.
2️⃣ لجبازی، نفرت و دینگریزی
ما فقط فاصلهگرفتن از دین را نمیبینیم، بلکه موضعگیری منفی علیه دینداری هم میبینیم و رفتارهایی که مانند لجبازی است؛ مثلاً در موضوع حجاب.
3️⃣ گرایش به سبک زندگی دیگران
موجی از گرایشهای خیلی بیمبنا و بیمعنا، نسبت به سبک زندگی دیگران وجود دارد؛ یک نوع غریبپرستی یا غربزدگی. مثلاً طرف با حرص و ولع، برای جشن کریسمس هزینه میکند درحالیکه اصلاً مسیحی نیست. کدام فرهنگ و کدام ملت در جهان اینقدر «از خود بیگانگی» دارند؟
وقتی در خانواده، بهقدر کافی به یک بچهای محبت و احساس هویت داده نشود، او متمایل به دیگران میشود و به شدّت به خارج از خانه متوجه میشود. ما الآن در جامعه خودمان با چنین صحنههایی مواجه هستیم.
4️⃣ عموم دینداران ما زیاد رشد نمیکنند و در سطح نسبتاً پایین میمانند
اینهمه عاشق به شخصیتی مثل سردار سلیمانی وجود دارند، اما چند نفر میتوانند تا دامنۀ این قله بروند؟ آیا رسیدن به این قلهها خیلی سخت است؟ چرا عموم بچهمذهبیها و حزباللهیها و هیئتیها به اینجاها نمیرسند؟ حتماً یک ایرادی هست.
5️⃣ شبههپذیر بودن یا سؤالبرانگیز بودن
ما دین را چگونه تبلیغ کردهایم که اینقدر برای مردم، شبههپذیر و سؤالبرانگیز میشود؟ مثلاً اینکه «دین، دنیا را آباد نمیکند؛ ببینید غربیها بدون دین پیشرفت کردند..» یا اینکه «چرا رهبری مشکلات را حل نمیکند؟» حتی بسیاری از معتقدان به ولایت هم این شبهه برایشان مطرح است. معلوم میشود ولایت را درست برای مردم توضیح ندادهایم.
چرا بیش از نیمی از روند فعالیتهای تبیینی، تعلیمی و تبلیغی دین، باید مثل دوران قاجار و حتی پیش از آن باشد؟ یعنی بهگونهای که اگر شما در دوران بنیالعباس هم بودید، دین را همینطوری تبلیغ میکردید! آیا الان نباید روند فعالیت تبلیغی ما تغییر کند؟!
6️⃣ تبلیغات ما حالت تدافعی دارد
تبلیغ ما هنوز درونگروهی و تدافعی و برای حفظ خودمان است. ما هنوز داریم از اسلام، دفاع میکنیم درحالیکه باید تهاجم کنیم به افکار غلطی که دیگر، پوسیدگیشان معلوم شده است.
امروز دشمن دارد از تو میترسد چون فرهنگ تو دارد جهان را میگیرد، الآن مردم جهان تشنهاند و دیگر کسی حرف جدیدی ندارد. جهان دچار خلأ تئوریک شده و ادّعاهای غلط، پوچیشان را اثبات کردهاند. امروز نوبت تهاجم ما است!
ما در شرایطی این ضعف تبلیغات را داریم که رقبای ما قدرت رقابت با ما ندارند و زمینۀ پذیرش حق هم بالا است؛ از همین جوانهای خودمان بگیرید تا جوانهای اروپا. مشکل این است که ما راه را داریم اشتباه میرویم.
👤علیرضا پناهیان
🚩 مصلای قم-هیئت ثارالله - ۱۴۰۰.۱۰.۱۴
👈🏻 متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/7153
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
🔴 انتقاد و پیشنهاد علیرضا پناهیان دربارۀ روش آموزش دین در حوزه:
🔴 طلبهها در حوزه بیشتر بیان برهانی یاد میگیرند؛ برهان حقایق را تبیین نمیکند فقط حقانیتشان را اثبات میکند
🔴 تبلیغ نیاز به کار علمی سنگین دارد. اما برخی فکر میکنند که تبلیغ دین، سواد نمیخواهد. مثلاً میپرسند «بروم سراغ تبلیغ یا بروم مجتهد بشوم؟» مگر کسی که مجتهد نباشد میتواند به خوبی تبلیغ کند؟!
____________
👈🏻 ضرورت تحول در ادبیات و روش تعلیم و تبلیغ دین(ج۲)
🔻 برای تبیین یک حقیقت و برای اینکه کسی را متقاعد و انگیزهمند کنید تا عملی را انجام بدهد، دو روش وجود دارد: «روش توصیفی» و «روش برهانی و استدلالی»
🔻 مثلاً اینکه اثبات کنید «معاد هست» میشود روش برهانی. اما توصیف معاد این است که بگویید صحرای محشر چگونه است، چقدر طول میکشد، محاسبۀ اعمال چگونه است و...
🔻 شما یکوقت ولایت علی بن ابیطالب را با دلیل و برهان، اثبات میکنید و یکوقت توصیف میکنید و میگویید «ولیّ خدا اینگونه جامعه را مدیریت میکند...»
🔻 طلبهها در حوزه بیشتر روش متقاعدسازی و بیان برهانیِ دین را یاد میگیرند و روش بیان توصیفی دین را یاد نمیگیرند. کتابهای مدرسه و معارف اسلامی هم معمولاً در مقام پاسخ به شبهه و بیان استدلال است نه در مقام توصیف حقایق عالم و معارف دین.
🔻 بسیاری از درسهایی که در حوزه میخوانیم، برهانی است، درحالیکه برهان، حقایق را تبیین نمیکند و فقط حقانیتشان را اثبات میکند.
🔻 برای اکثر مردم اگر توصیف کنیم که «امامت چیست و امام چهکار میکند؟» هم آن را میپذیرند هم عاشقش میشوند. ولی ما صرفاً امامت را برای مردم اثبات میکنیم ولی توصیف نمیکنیم، لذا عاشقش نمیشوند. از کتاب اثبات وحی و نبوت، و از کتاب اصول عقاید، عشق درنمیآید!
🔻 برهان، معمولاً برای مخاطب، تلخ است و دل نمیبرد؛ فقط آدم را تسلیم میکند. اما توصیف، دل میبرد، چون همۀ حقایق عالم زیباست و در توصیف، به زیباییها اشاره داریم، لذا توصیف، دل را بیدار میکند.
🔻 چرا بچههای ما زیاد از کلاس اصول عقاید، خوششان نمیآید؟ آنها میگویند «اینقدر خدا را برایم اثبات نکن! خدا را برایم وصف کن، بگو قدرتش چگونه است؟ بگو چقدر مهربان است؟»
🔻 ما خدا را برای مردم و جوانان توصیف نمیکنیم اما برخی از بیدینهای عالم، خدایان ساختگی خود را برای مردم توصیف میکنند و دل میبرند.
🔻 مردم چرا دموکراسی را میپذیرند؟ برای اینکه یک توصیفی از دموکراسی و آثار آن میشنوند؛ با مبانیِ آن کاری ندارند. ولی ما برای توضیح ولایتفقیه صدها کتاب در اثبات ادلۀ ولایتفقیه و مبانی آن مینویسیم درحالیکه بیشتر باید توصیفش کنیم.
🔻 اگر روش مدیریتی ولایت و آثار و کارکردهای آن بهخوبی توصیف شود دلِ اهل عالم را میبرد، حتی لازم نیست که مخاطب شما مسلمان باشد و مبانی شما را پذیرفته باشد.
🔻 برخی میگویند: «همه باید مبانی نظری را قبول کنند و از لحاظ عقلی، پذیرفته باشند و این با توصیف نمیشود...» توصیف اگر حکیمانه و عاقلانه باشد، سیرابکننده و بیدارکنندۀ عقل است!
🔻 در فلسفه و منطق میگویند «بعضی چیزها تصوّرش، تصدیقش را لامحاله به دنبال میآورد» کاری کنید که مخاطب شما این حقیقت را درست تصور بکند، آنوقت خودش تصدیق خواهد کرد.
🔻 اگر برای استدلال، نیاز به عقل و علم هست، برای اینکه بتوانی حقایق عالم را درست توصیف کنی، اتفاقاً عقل و علم بیشتری لازم است.
🔻 ما برای توصیف حقایق عالم باید «ادبیات» و «روانشناسی» بلد باشیم و حال این انسان مخاطب را مطالعه کرده باشیم. فرمود «مَنْ عَرَفَ نَفْسَهُ فَقَدْ عَرَفَ رَبَّه» جان آدمی را مطالعه کن تا معرفت به خدای او پیدا کنی و بتوانی خدای او را برایش وصف کنی.
🔻 ببینید امیرالمؤمنین(ع) در خطبۀ همام، چگونه نماز را توصیف میکند! شما این توصیف را حتی اگر به بینمازها هم بگویید، اثرگذار است و میگویند: چقدر نماز قشنگ است... ولی اگر استدلال بیاورید که «چرا باید نماز بخوانیم؟» مدام از زیرش در میروند.
🔻 تبلیغ نیاز به کار علمی سنگین دارد. اما برخی فکر میکنند که تبلیغ دین، سواد نمیخواهد. مثلاً میپرسند «بروم سراغ تبلیغ یا بروم مجتهد بشوم؟» مگر کسی که مجتهد نباشد میتواند به خوبی تبلیغ کند؟!
🔻 آن اجتهاد علمیای که برای تبلیغ نیاز هست، خیلی بیشتر است از اینکه شما بخواهی برای یک حکم عملی، فتوایی تولید کنی. اما اگر بخواهی به معنای اعمّ کلمه «فقیه» بشوی و حقایق دین را بفهمی و بعد منتقل کنی، این خیلی بیشتر کار میبرد.
👤علیرضا پناهیان
🚩 مصلای قم - ۱۴۰۰.۱۰.۱۵
👈🏻 متن کامل:
📎 Panahian.ir/post/7156
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 خطری که مبلغین دین را تهدید میکند!
➕تذکری برای اهل رسانه و تبلیغ
#دانش_تبلیغ_دین
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 راز موفقیت منبر
👈🏻سایر کیفیتها:
📎 Panahian.ir/post/4525
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
📌چرا آموختههای طلاب در دوران تحصیل، اکثراً در مقام تبلیغ به کار نمیآید؟
«تبلیغ» در حوزههای علمیه اساساً از عقبۀ آموزشی و پژوهشی قابل اعتنایی برخوردار نیست و بهجز تلاشهای علمی و آموزشی در رشتۀ تخصصی تبلیغ که بخش اندکی از طلاب را در برمیگیرد، عموم طلاب با بسیاری از آموزشهای #محتوایی مربوط به تبلیغ هیچگاه آشنا نمیشوند. اینکه آنچه طلاب محترم آموزش میبینند اکثراً در مقام تبلیغ بهکار نمیآید و آنچه در تبلیغ معارف دینی لازم است، معمولاً در طول مدت تحصیل طلاب محترم فرا گرفته نمیشود، امری است که ریشه در برنامۀ آموزشی ناقص حوزه دارد و اصلاح آن، ابتدائاً نیازمند تولید دانش و سپس تدبیر عالمانه است.
📗بخشی از کتاب «حلقۀ مفقوده در تولید علم در حوزههای علمیه» اثر علیرضا پناهیان
👈 #گزیده ۳
#حلقه_مفقوده
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
📌متأسفانه در کارهای فقهی در حوزه، بسیاری از جزئیات سبک زندگی بهعنوان «منطقة الفراغ» مورد بیاعتنایی قرار گرفته است
متأسفانه بسیاری از جزئیات سبک زندگی بهعنوان «منطقة الفراغ» مورد بیاعتنایی قرار گرفته است. درحالیکه دیگران بهشدت در حال برنامهریزی برای سبک زندگی مردم هستند، ما بیشتر تماشاگر از دست رفتن فرصتها در سبک زندگی هستیم. واقعیت آن است که تأثیرات فراوانی که مردم از سبک زندگی غلط غربی میپذیرند، بهمرور موجب «عدم تحمل دین و دینداری» و «از بین رفتن بستر فهم و درک بخشی از حقایق دین» میشود.
📗بخشی از کتاب «حلقۀ مفقوده در تولید علم در حوزههای علمیه» اثر علیرضا پناهیان
👈 #گزیده ۴
#حلقه_مفقوده
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
📌چرا آموزشهای اعتقادی معمولاً تأثیر چندانی در انگیزهسازی برای دینداری ندارند؟
با آنکه این معارف(مربوط به تحکیم اعتقادات) بعضاً بهگونهای غیرمستقیم بهمنظور تغذیۀ فکری مؤمنان و تحکیم پایههای اعتقادی و تربیت روحی ایشان تولید میشوند، اما معمولاً به صورتی طراحی، بستهبندی و ارائه نمیشوند که دقیقاً متناسب با نحوۀ تأثیرپذیری انواع مخاطبان و منطبق با یک نظام تربیتی حسابشده باشند. به همین جهت اینگونه محصولات علمی معمولاً در مخاطبانِ معارف دینی تأثیر چندانی از نظر روحی و انگیزهسازی برای دینداری ندارند، و به دلایل مختلف غالباً با نیاز مصرفکنندگان نهایی معارف دینی تناسبی پیدا نمیکنند.
📗بخشی از کتاب «حلقۀ مفقوده در تولید علم در حوزههای علمیه» اثر علیرضا پناهیان
👈 #گزیده ۵
#حلقه_مفقوده
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
👌ذهنیتی که می توان با آن جامعه و جهان را نجات داد
🔹اگر کسی بندۀ خدا نبود، اینگونه نیست که دیگر بنده هیچ کس نخواهد بود. او حتماً بردۀ طواغیت عالم است. چیزی به نام بی دینی در عالم وجود ندارد؛ هرکسی بر طبق دین و آیینی زندگی میکند. اگر آن دین، دین خدا نبود، حتما با دین و آیین طواغیت عالم زندگی میکند. بی دینی هم خودش دین است. این ذهنیت عمومی جامعۀ ما نیست و این نشان می دهد که تعلیمات و تبلیغات دینی به شدت ضعیف کار کرده است. اگر مبلغین و رسانۀ ما این حقیقت را جا بیندازند جامعه و جهان را نجات دهند.
🔻به زودی ۵ جلسه منبر مکتوب ویژه ایام فاطمیه منتشر خواهد شد
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
📌تبلیغ؛ علم یا مهارت؟
🔻این نقیصه باید بهعنوان یک کمبود مهم و اساسی مورد توجه نظام آموزشی و پژوهشی حوزه قرار گیرد
امروزه تا از تبلیغ در حوزههای علمیه سخن به میان میآید، ابعاد مهارتی که نقش بسیار اندکی در تأثیرگذاری بر مخاطبان و تربیت عمیق آنها دارد به ذهن عموم اهالی حوزه میرسد. درحالیکه تبلیغِ یک حقیقت، بیشتر وابسته به حقانیت آن است و این تبلیغ باطل است که بیشتر وابسته به مهارتهای تبلیغی و قدرت تزئینی مبلّغ باطل است. همچنان که به فرمودۀ خداوند متعال این ابلیس است که در مقام تبلیغ باطل مجبور به تزیین است.
معنای اینکه خداوند ایمان را در قلب مؤمنان تزیین میکند، تجلی زیبایی حقیقی ایمان توسط خداوند است، نه تزیین تقلبی آن؛ این زیبایی متناسب با زیباییهای فطری روح انسانی است که توسط خداوند در اوج زیبایی و زیباپسند آفریده شده است. در واقع خداوند پرده از زیبایی ایمان برمیدارد، نه آنکه آن را علیرغم نازیبا بودن زیبا جلوه دهد. و این همان کاری است که یک مبلّغ دین نیز باید انجام دهد. ذوق و هنر مبلّغ باید اولاً در خدمت درک و ثانیاً نشان دادن زیبایی دین باشد؛ و الا دین نیازی به تزیین ندارد.
توجه به تبلیغ از حیث محتوایی (نه مهارتی) امری است که در حوزههای علمیه مغفول بوده و تاکنون مورد اهتمام نبوده است. این نقیصه باید بهعنوان یک کمبود مهم و اساسی مورد توجه نظام آموزشی و پژوهشی حوزه قرار گیرد. حوزه باید بتواند علم لازم برای «تأمین محتوای تبلیغ» که مبتنی بر «علم ایجاد انگیزه» است، را تولید کرده و در اختیار مبلغین قرار دهد.
📗گزیدههایی از کتاب «حلقۀ مفقوده در تولید علم در حوزههای علمیه» اثر علیرضا پناهیان
👈 #گزیده ۱
#حلقه_مفقوده #مرکز_تخصصی_تبلیغ_دارالحکمه
✅ علیرضا پناهیان _ حوزه و تبلیغ
@Hawzah_Panahian
52.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#ببینید | موضوعات پیشنهادی فاطمیه
🎙حجت الاسلام علی #کلاته
🔻بیست و هفتمین نشست هماندیشی سخنـرانـان مرتبط با هیـات رزمندگـان اسلام
#⃣#فاطمیه
#⃣#فلسطین
#⃣#جهاد_تبیین
#⃣#نشست_هم_اندیشی
#⃣#هیات_رزمندگان_اسلام
@kalateharabi 🌹🌹🌹