س: آيا مىتوان در قنوت نماز به زبان فارسى دعا کرد؟ (واجب و مستحبى)
ج) مانع ندارد.
منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات آیت الله العظمی خامنه ای.
کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
گفتن یا زهرا و یا حسین در نماز [احکام حرف زدن ]
پرسش : آیا گفتن کلمه «یا زهرا»، «یا حسین»(علیهم السلام) و مانند آن، در نماز به عنوان ذکر اشکال دارد؟
پاسخ : اشکال دارد.
منبع: سایت هدانا برگرفته از استفتائات آیت الله العظمی مکارم شیرازی.
کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
هدایت شده از سلاله اخلاقی
1_1400873236.mp3
4.97M
🦋چشمبهراه🦋
درمورد چاه مسجد جمکران کدام گزینه صحیح است؟
الف) این چاه هیچ گونه قداست و یا ربطی به حضرت مهدی (عج) ندارد.
ب) عریضه هایی که نوشته میشود لازم نیست در چاه انداخته شود.
ج) هر دو مورد
🔰 از ساعت ۱۲:۱۰ تا ساعت ۱۳:۰۰ فرصت دارید در مسابقه چشم به راه شرکت کنید. برای راهنمایی برنامه چشم به راه را در ساعت ۱۲:۰۵ از رادیو اصفهان بشنوید.
📱 گزینه صحیح با ذکر نام و نام خانوادگی و نام مسابقه چشم به راه به 300003344 ارسال کنید.
هر هفته، یک برنده به قید قرعه جایزهی اسکان و پذیرایی سفر به مشهد از طرف کانون خدمت رضوی دریافت میکند.
@javadheidari110
هدایت شده از مرضیه رمضانقاسم
🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴
🥀
🏴
🥀
پرســـ❓ــش
⁉️شیعیان باور دارند، تنها دری که به مسجدالنبی باز میشده، درِ خانهی علی (علیهالسلام) بوده است. پس اگر طبق ادعای شما درِ خانهی حضرت زهرا را آتش زده باشند، حتما باید مسجدالنبی نیز آتش میگرفته درحالیکه هیچ گزارشی از آتش گرفتن مسجد به ما نرسیده است؟
پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه
1⃣خانه دو در داشته است
🚪یک در همان دری بود که به مسجد باز میشد و امام صادق (علیهالسلام) دربارهی بسته شدن درهای متصل به مسجد، چنین آمده است: «... دستور بده تا همه درهایی که به مسجد باز میشود بسته شود، مگر خانه علی(ع) و مسکن فاطمه(س)...»
📚کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی،ج5،ص 340
🚪درِ دیگر، که معروف به درِ خانهی فاطمه (سلاماللهعلیها) بود و در نقلها از آن سخن به میان آمده به مسجد النبی(ص) باز نمیشد، بلکه در سمتِ کوچه قرار داشتهاست. ابوهریره گزارش میکند: «هنگام ظهر بود که با پیامبر(ص) به بازار قینقاع رفتیم ... پیامبر در فناء خانهی فاطمه نشست...»
📚بخاری، محمدبناسماعیل، صحیحالبخاری، ج2، ص581
🔆بنابراین میتوان نتیجه گرفت که این «در» و این «فضای بزرگ پیرامون آن»، درون مسجد قرار نداشتهاست وگرنه ابوهریره باید اینگونه گزارش میکرد که پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) به درون مسجد رفته و در داخل مسجد و مقابل درب خانه فاطمه(سلاماللهعلیها) میایستاد. حلبي در کتاب سيره به اين مطلب اشاره کرده است: «وجعل لبيت علي كرم الله وجهه باب من الخارج»
📚السيرة الحلبية،ج3،ص461
2⃣ حضرت علی علیهالسلام دو خانه داشتند
پس از ازدواج امام علی(علیهالسلام) با حضرت زهرا(سلاماللهعلیها)، پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) از دامادشان خواستند تا برای خود و همسرش خانهای تهیه کنند. خانهای که امیرالمومنین تهیه کرده بودند، مقداری با خانه پیامبر فاصله داشت. پیامبر دوست داشتند که خانه دخترشان به ایشان نزدیکتر باشد. حضرت زهرا خانهی حارثهبننعمان را پیشنهاد کردند، حارثه وقتی از این پیشنهاد آگاه شد، به پیامبر عرض کرد: من و اموالم در اختیار خدا و پیامبرش هستیم، سپس خانهاش را در اختیار علی(علیهالسلام) و فاطمه(سلاماللهعلیها) قرار داد.
📚ابن سعد، طبقات الكبري، ج 8، ص 18-19
♻️نتیجهاینکه:
يا اینکه اتفاقات در خانه دوم رخدادهاست و يا اينکه خانه، دو در داشته و درِ خارج از مسجد را، آتش زدهاند.
#شبهات_فاطمیه
@javadheidari110
🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀
@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅
🎞#احکام_تصویری؛
✍موضوع: احکام 《 #وقت_نماز》
کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
📚📏📚📏📚
💢 #احکام
✅پرسش: آیا مردان هم حجاب دارند ؟ اگر بلی ، حد حجاب مردان چقدر است ؟
✍️پاسخ: آیت الله خامنه ای : مقدار واجب پوشش بدن برای مردان ، پوشاندن عورتین است به گونه ای که شهوت انگیز و موجب مفسده نباشد و اگر فسادی در بین باشد ، سایر قسمت های بدن به استثناء سر و گردن و کفین را نیز باید بپوشانند .
🔹آیت الله مکارم شیرازی: در صورتی که زنان نامحرم نگاه می کنند واجب است بدن را بپوشانند مگر به مقدار متعارف .
🔸آیت الله سیستانی : مردان باید عورتین خود را از نامحرم بپوشانند و پوشاندن بقیه بدن از آنها واجب نیست .
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
📞 پاسخگویی تلفنی : 096400
🌎 پاسخگویی به سوالات دینی :
اپلکیشنپاسخگو ┈••••✾••••┈ ایتا
وبپاسخگو┈••••✾ ••••┈ اینستاگرام
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
مرکز ملّی پاسخگوییبه سئوالات دینی
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
☄☄☄☄☄☄☄☄☄☄
☄
☄
👆آیا مطالب تصویر فوق، که در مورد آیتالله مصباح (ره) درج شده است صحت دارد؟
پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه
این ها اراجیفی است که به شکل ناشیانه جعل شده است، این عکسنوشته هیچ اعتباری نداشته و فاقد منبع و سند است.
ضمن مطالبهی سند از شبههکننده، میبایست به این نکته توجه شود که: در هیچ جای فقه چنین مطلبی نیامده است.
در تکمیل پاسخ، توجه شما را به این اتهام آشکار دشمنان جلب میدارم👇
پرســـ❓ــش
⁉️چرا دختران باکره را قبل از اعدام صیغه می کنند؟!
پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه
اين مسئله كه در مجازات دختر باكره پيش از قصاص و كشته شدن، بكارت او گرفته مي شود، يك تهمت آشكاري است كه از سوي دشمنان اسلام وارد شده است و اين فريب كاران هيچ دليلي بر اين اتهام ندارند.
در صورتي كه دختر باكره عمدا مرتكب قتل نفس شود و اولياي مقتول درخواست قصاص نمايند. حكم قصاص با همان حالت باكره بودن جاري ميشود. هر كسي كه محكوم به قصاص گردد، با همان حالتي كه محكوم به قصاص و اعدام شده باشد، اعدام ميشود. فرق نمي كند دختر باكره باشد يا غير باكره.
📚امام خميني، تحرير الوسيله، مؤسسه دارالعلم، قم، ج2، كتاب القصاص، م 49
@javadheidari110
☄☄☄☄☄☄☄☄☄
@ramezan_ghasem110
💬 آیا مى توان به عمد تسبیحات اربعه
را کمتر یا بیشتر از سه بار خواند؟
🔹همه مراجع (به جز فاضل): ذکر تسبیحات اربعه یک مرتبه کافى است ؛
ولى بهتر است سه بار بگوید و خواندن آن بیش از سه مرتبه به قصد ذکر، اشکال ندارد.
آیه اللّه فاضل: احتیاط واجب آن است که تسبیحات اربعه را سه
بار بگوید.
کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
♻️ ندانستن قبله در هواپیما
کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
📚 وقف سهام
💠 سؤال: نظر به فتوای مقام معظم رهبری در جواز وقف سهام، آیا تبدیل موقوفه، مانند ملک و کارخانه به سهم جایز است؟
✅ جواب: اگر در وقف نامه مجوز فروش یا تبدیل مزبور داده شده باشد، با رعایت مصلحت وقف اشکال ندارد.
#احکام_وقف
#وقف_سهام
کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
‼️ اضطرار به خواندن نماز با لباس نجس
🔷 کسی که بهخاطر سرما یا نداشتن آب و مانند آن ناچار شود که با بدن یا لباس نجس نماز بخواند، نمازش صحیح است.
📕 منبع: رساله نماز و روزه، مسأله ۷۶
کانال احکام استاد صالحی💎
•┈┈••✾••┈┈•
@amirsalehi110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
✅پاگشای شبهات قومیتی در عزای فاطمیه(س)
1️⃣ این چند روزه کلیپ مداحی عربی با موضوع انکار شهادت حضرت فاطمه (س) و نبودن فرزندی برای ایشان بهنام محسن(ع)، با استناد به سخن شیخ مفید ره دست به دست میشود که این قضیه تاریخی را، ساخته ایرانیان(با واژه تحقیرآمیز خدعه و نیرنگ مجوس) و از روی لجبازی با عمر بن خطاب میداند؟
هیئت و گروه سینهزنی( هیئت الصرخی)، وابسته به سید محمود الحسنی الصرخی، روحانی ساختار شکن عراقی است که با وجود سواد پایین حوزوی، ادعای اعلمیت و مرجعیت و حتی ولایت سیاسی بر همه مسلمین دارد( کتاب مسائل و ردود فی موضوعات مختلفه، ج1 مسئله56- نوشته عباس الکعبی از شاگردان او). ولی رساله عملیّه او با نام «منهاج الواضح» گواهی خوبی بر بیسوادی او است. این احتمال وجود دارد که با انکار مسلمات تاریخی شیعه بدنبال دست و پا کردن موقعیتی برای خود در بین برخی اهل سنت عرب زبان باشد.
2️⃣ نسبتی که به شیخ مفیدره (۳۳۶ـ۴۱۳ق) میدهد، برداشتی گزینشی است که از کتاب « المسائل السَرَوِیَه» که در یازدهبخش، پاسخهایی است به پرسشهای رسیده از شهر ساری ایران به این عالم بزرگ شیعه که ساکن بغداد بوده است. شعر مداح این هیئت، اشاره دارد به پاسخی درباره امکان ازدواج عمر با ام کلثوم دختر حضرت علی(ع). نکته جالب اینکه؛ پرسشگر این سوالها ایرانیها بودهاند و این نامه اهالی شهر ساری، هم مستند انکار شهادت توسط ایرانیها است و به همین نامه متهم به ساختن خبر شهادت هم میشوند!!!.
3️⃣ قبول شهادت حضرت زهرا(س) توسط شیخ مفید (ره) در کتاب مزار ص 179 با این سلام( َايَّتُهَا الْبَتُولُ الشَّهِيدَةُ الطَّاهِرَةُ لَعَنَ اللَّهُ مَانِعَكِ إِرْثَكِ وَ دَافِعَكِ عَنْ حَقِّكِ وَ الرَّادَّ عَلَيْكِ قَوْلَكِ لَعَنَ اللَّهُ أَشْيَاعَهُمْ وَ أَتْبَاعَهُمْ وَ أَلْحَقَهُمْ بِدَرْكِ الْجَحِيمِ...) مورد قبول قرار گرفته است. و وجود فرزندی بنام حضرت محسن(ع) در کتاب ارزشمند «الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد» (ص ۲۵۵) از عالم شیعی چنین آمده است: یَذکرُ أنّ فاطمهَ صلواتُ الله علیها أسقطَتْ بعدَ النّبی ولداً ذکَراً کانَ سَمّاه رسولُ اللّهِ وهوحملُ مُحَسِّنَاً.
4️⃣ امّا ازدواج عمر با ام کلثوم( از مسائل اختلافی بین تاریخنگاران) که برخی وقوع این ازدواج را شاهدی بر عدم وجود اختلاف میان امام علی (ع) و عمر بن خطاب دانستهاند، مورد قبول شیخ مفید ره نبوده و او این نقل را ساخته زبیر بن بکار، متهم به دروغ گویی و از دشمن امیرمؤمنان(ع) میداند. (المسائل السَرَوِیَه ، صص۸۶ و ۸۷). جا دارد از گوینده این استدلال پرسید: بر فرض قبول حرف شما، واقعیت تاریخی ازدواج پیامبر(ص) با رَمله (امحبیبه) دختر ابوسفیان میتواند این نتیجه را در پی داشته باشد که هیچ اختلافی بین پیامبر(ص) و ابوسفیان نبوده و جنگهای پس از این ازدواج که به فتح مکه نیز منتهی شد، حاصل سوء تفاهم و یا تخیل تاریخ نگاران بوده است؟.
#جریانشناسیشبهاتدینی
✍️ سید حسن هاشمی جزی🌺
https://eitaa.com/marzbanandishe 🍎
@javadheidari110